CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, în parteneriat cu AGENȚIA JUDEȚEANĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ BRAȘOV, implementeză în perioada 01.07.2025 – 30.06.2028 proiectul SISO: Sprijin Integrat pentru Stimularea Ocupării, cod SMISS 333731, cod apel: PEO/409/PEO_P3/OP4/ESO4.1/PEO_A32, Obiectiv specific: ESO4.1_Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei socialeTitlu apel: Sprijin pentru stimularea ocupării prin furnizarea de măsuri active în pachete de servicii integrate – Regiuni mai puțin dezvoltate
Finanțarea este asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Educație și Ocupare 2021–2027, având o valoare totala de 4,975,231.80 lei, din care 4,228,947.03 lei valoare nerambursabila.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creșterea ratei de ocupare a forței de muncă prin implementarea unor pachete de servicii integrate care includ măsuri active de sprijin pentru ocupare.
Rezultate propuse
Un număr total de 300 persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 ani, care se încadrează în categoria șomerilor (inclusiv șomeri de lungă durată) și a persoanelor inactive cu domiciliul în județul Brașov vor fi implicate în activitățile proiectului și vor participa atât la activitățile de consiliere profesională și mediere pe piața muncii cât și la activitățile de formare profesională prin participarea la cursurile de calificare- Lucrător comercial:
– 241 (80,33%) participanți vor finaliza formarea profesională cu certificat de calificare
– 91 persoane din grupul țintă și-au găsit un loc de muncă
Repartizarea celor 300 persoane din grupul tinta la activitatile proiectului se va face astfel:
– Toate cele 300 persoane vor participa la activitatile de consiliere profesionala si mediere pe piata muncii
– Toate cele 300 persoane vor participa la activitatile de formare profesionala la cursurile de calificare Lucrator comercial
În cadrul proiectului „SISO: Sprijin Integrat pentru Stimularea Ocupării” vor fi organizate cursuri gratuite acreditate A.N.C., precum „Lucrător comercial”, având o durată de 360 de ore (120 ore teorie și 240 ore practică), oferind participanților calificări recunoscute și relevante pentru piața muncii.
Contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov
Str. Mihail Kogălniceanu nr. 18–20, Brașov 500173
Tel: 0268 547 084
Email: ccibv@ccibv.ro
Manager proiect: Daniel Gabor
CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, în parteneriat cu FIRST JOB SCHOOL SRL, implementeză în perioada 01.07.2025 – 30.06.2028 proiectul StartJob Brasov, cod SMISS 333455, cod apel: PEO/409/PEO_P3/OP4/ESO4.1/PEO_A32, programul “O Europă mai socială”, obiectiv ESO4.1_Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale Fondul Social European+, prioritate P3. Creșterea accesului pe piața muncii pentru toți.
Finanțarea este asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Educație și Ocupare 2021–2027, având o valoare totala de 4.974.741,44 lei, din care 4.857.907,03 lei valoare nerambursabila (4.229.530,22 lei din FSE+ și 720.899,50 lei din bugetul național).
Obiectivul general al proiectului urmărește îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă din Județul Brașov, prin măsuri personalizate și integrate, care răspund nevoilor individuale ale grupului țintă și a mediului de afaceri, desfășurate pe parcursul a 36 luni pentru minim 300 persoane.
Rezultate propuse:
• 300 persoane înscrise la programe de formare profesională;
• 300 persoane care beneficiază de servicii de informare, consiliere și mediere profesională;
• Minim 250 de persoane vor primi o calificare în urma participării la activitatea de formare profesională.
Proiectul StartJob Brașov vizează îmbunătățirea accesului la piața muncii și oferirea de măsuri personalizate de activare pentru un grup țintă de minim 300 de persoane din județul Brașov cu vârsta cuprinsă între 18 si 65 ani, aflate în căutarea unui loc de muncă, cu accent pe:
• persoane inactive
• șomeri (inclusiv de lungă durată)
• persoane cu vârsta de peste 30 de ani
• persoane cu dizabilități
• persoane din comunități marginalizate
• persoane peste 55 de ani
• persoane aparținând minorităților
În cadrul proiectului „StartJob Brașov” vor fi organizate cursuri gratuite acreditate A.N.C., precum „Lucrător utilaje specializate pentru salubrizare” și „Ajutor bucătar”, fiecare având o durată de 180 de ore (60 ore teorie și 120 ore practică), oferind participanților calificări recunoscute și relevante pentru piața muncii.
Servicii și beneficii pentru participanți:
• Servicii de informare, consiliere profesională și mediere a muncii
• Participarea la programe de formare profesională acreditate, adaptate cerințelor actuale ale pieței muncii
• Sprijin pentru integrarea profesională în sectoare cheie, inclusiv în domeniul economiei verzi și digitale
• Activități dedicate reducerii discriminării și promovării incluziunii sociale
„Proiectul StartJob Brașov propune o abordare integrată prin furnizarea de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă și programe de formare profesională adaptate cerințelor actuale ale pieței muncii, conectând astfel nevoile reale ale angajatorilor cu potențialul celor aflați în căutarea unui loc de muncă”, a declarat Andreea Păiușan, Manager Proiect.
Contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov
Str. Mihail Kogălniceanu nr. 18–20, Brașov 500173
Tel: 0268 547 084
Email: ccibv@ccibv.ro
Manager proiect: Andreea Paiușanu
Tel: 0268 54 70 84
Email: andreea.paiusan@ccibv.ro
Camera de Comerț și Industrie Brașov are plăcerea de a anunța deschiderea unui spațiu modern de joacă destinat copiilor și familiilor, ce aduce un concept inovator în peisajul local de petrecere a timpului liber-– JoyPark Brașov, membru al CCI Brașov.
Inhouse Farming – Feed & Food Convention 2025 se va desfășura în perioada 30 septembrie – 1 octombrie 2025 în Germania, la Hamburg
Camera de Comerț și Industrie Brașov invită companiile din domeniile automotive și aeronautic să se alăture campaniei de responsabilitate socială „Cluburi de orientare vocațională și dezvoltare personală” – ediția 2025-2026.
Având în vedere relațiile excelente existente între Republica Tunis și România, în special în domeniul economic, Ambasada Republicii Tunisia în România are onoarea de a informa că Târgurile și Expozițiile Internaționale ale Tunisiei „IFE-Tunisia”, sub egida UTICA (Uniunea Tunisiană a Industriei, Comerțului și Artizanatului), vor organiza două evenimente comerciale internaționale de mare amploare la Tunis.
Vă informăm despre desfășurarea evenimentului Romanian Community Summit 2025, care va avea loc la Chicago, în data de 20 septembrie 2025, fiind cel mai proeminent eveniment al comunității românești din regiunea de Midwest, precum și din Statele Unite ale Americii.
Evenimentul din acest an va reprezenta a III-a ediție anuală a acestei manifestări organizate de către Romanian United Foundation (RUF) din Chicago împreună cu alte organizații reprezentative ale comunității româno-americane și care beneficiază de sprij inul și implicarea directă a Ambasadei României în Statele Unite ale Americii și a Consulatului General al României la Chicago.
Manifestarea reunește lideri ai comunității româno-americane, precum și reprezentanți relevanți dintr-un spectru larg de profesii, din domeniul antreprenorial și din partea organizațiilor comunitare din întreaga regiune americană centrală (Midwest) și din SUA. Continuitatea edițiilor anuale, rezultatul unor eforturi considerabile și persistente, generate de concretizarea unor aspirații de creștere a relevanței într-o societate cu impact global și cu un mediu extrem de competitiv, conduce la o extindere graduală, dar comprehensivă, a ariei de acoperire, și își propune să genereze un impact durabil prin dialog, colaborare și implicare activă între sectoarele de afaceri, educație, cultură, credință, leadership civic și altele.
GATE for Education la Camera de Comerț și Industrie Brașov!
Săptămâna „Cheia Banilor” din cadrul programului Școala de Vară GATE for Education a adus o experiență memorabilă pentru cei mici: o incursiune reală în lumea afacerilor, chiar în inima economiei locale la Camera de Comerț și Industrie Brașov.
Copiii au învățat cum funcționează economia și antreprenoriatul prin metoda internațională 𝐏𝐫𝐨𝐣𝐞𝐜𝐭-𝐁𝐚𝐬𝐞𝐝 𝐋𝐞𝐚𝐫𝐧𝐢𝐧𝐠 (𝐏𝐁𝐋)– învățare activă, prin proiecte reale și colaborare.
Startul: Vizita la Camera de Comerț.
Rezultatul:„𝐂𝐨𝐦𝐨𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐁𝐫𝐚𝐬̗𝐨𝐯𝐮𝐥𝐮𝐢❞ – un joc educativ de societate creat chiar de copii, inspirat de patrimoniul orașului și valorile antreprenoriale.
Cu sprijinul experților noștri, micii participanți au descoperit ce înseamnă inițiativa, colaborarea și cum pot transforma ideile în proiecte concrete.
„Credem că educația pentru viitor se construiește prin experiențe reale și curajul de a explora lumea business-ului încă de la vârste fragede”, a declarat 𝐋𝐮𝐜𝐢𝐚 𝐋𝐮𝐜𝐚, fondator 𝐆𝐀𝐓𝐄 𝐟𝐨𝐫 𝐄𝐝𝐮𝐜𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧.
Această colaborare marchează un pas important în apropierea dintre educație și mediul de afaceri – o legătură esențială pentru a forma liderii de mâine, capabili să gândească critic și să acționeze cu spirit antreprenorial.
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 24.07.2025-28.07.2025
● Ordonanță nr. 11 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 695/24.07.2025)
● Ordin nr. 1140 emis de M.F. pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare (M.O. nr. 696/25.07.2025)
● Legea nr. 141 privind unele măsuri fiscal – bugetare (M.O. nr. 699/25.07.2025)
● Ordinul nr. 1609 emis de M.E.D.A.T. privind modificarea art. 3 din anexa nr. 2 la Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de accelerare a dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului nr. 1.341/2023 (M.O. nr. 700/28.07.2025)
● Ordinul nr. 1610 emis de M.E.D.A.T. privind modificarea art. 3 din anexa nr. 2 la Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de microindustrializare, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 598/2023 (M.O. nr. 700/28.07.2025)
● Ordinul nr. 1611 emis de M.E.D.A.T. privind modificarea art. 3 din anexa nr. 2 la Procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 603/2023 (M.O. nr. 700/28.07.2025)
Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu
Contact
Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane










