Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Succesul Topului Național al Firmelor-faza județeană 2025 și Viitorul economiei locale

Succesul Topului Național al Firmelor-faza județeană 2025 și Viitorul economiei locale 1527 896


În urma evenimentului Topul Național al Firmelor-faza județeană 2025, organizat de Camera de Comerț și Industrie Brașov, președintele Silviu Costea a discutat cu Doru Dima, în Înterviul Zilei acordat platformei de știri  GPI News,  despre atmosferă, networking, perspective economice pentru 2025-2026 și sfaturi pentru tineri antreprenori.

Evenimentul „Topul Național al Firmelor-faza județeană, ediția XXXII”, organizat de Camera de Comerț și Industrie Brașov, a fost un moment cheie pentru mediul de afaceri local. Silviu Costea, președintele instituției, a subliniat în cadrul interviului, dificultatea organizării, dar și satisfacția generală a participanților. Peste 320 de companii au urcat pe scenă, iar atmosfera a fost una de optimism, în ciuda provocărilor economice actuale.

Silviu Costea a descris o atmosferă relaxată și entuziastă, rar întâlnită la astfel de evenimente. Participanții au zâmbit, au discutat și au inițiat colaborări viitoare, inclusiv cu firme noi. Insistența organizatorilor și promovarea în media au convins multe companii să participe, ducând la discuții productive și parteneriate, cum ar fi cele pentru renovarea Bibliotecii Județene, fostul palat al Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

Evenimentul a subliniat nevoia de cooperare locală pentru creșterea economiei Brașovului, combinând business-ul cu cultura și promovând un club al oamenilor de afaceri pentru întâlniri lunare.

Interviul cu Silviu Costea subliniază reziliența mediului de afaceri brașovean. Cu focus pe inovație, networking și politici echilibrate, Brașovul poate depăși provocările din 2026.

Vizionare plăcută!

Eveniment dedicat antreprenorilor: Cum să câștigi jocul taxelor

Eveniment dedicat antreprenorilor: Cum să câștigi jocul taxelor 2365 1185


Miercuri, 19 noiembrie 2025, Camera de Comerț și Industrie Brașov a fost reprezentată de Directorul General,  dl Cosmin Roșia-Micu,   la evenimentul  dedicat antreprenorilor brașoveni: Cum să câștigi jocul taxelor,  organizat de compania Contana.

În cadrul evenimentului, aflat la cea de-a 5-a ediție – „Cum câștigi jocul taxelor”, participanții au aflat:

– Impactul taxelor asupra afacerii tale – cum îți afectează profiturile și deciziile fiscale.

-Poziționarea antreprenorului – cum să gândești pe termen mediu pentru a “câștiga jocul taxelor”.

-Ce trebuie să știi despre impozite și taxe – tipuri de cheltuieli deductibile și strategii legale pentru reducerea obligațiilor fiscale.

-Cum gândesc reprezentanții ANAF – ce trebuie să faci pentru a evita problemele în cazul unui control fiscal.

-Modificările majore care te afectează de anul viitor – impactul pachetelor I și II de măsuri fiscale, tendințele de automatizare a controalelor, riscurile de amenzi, situația PFA-urilor, microîntreprinderilor, impozitul pe dividende și noile obligații de declarare.

-Schimbări în modul de control al ANAF din ianuarie 2026 – utilizarea pe scară largă a inteligenței artificiale.

-Proiectul Big Data – ce date se vor colecta despre tine, ce știe și ce nu știe ANAF, și cum să reduci sau să elimini riscul unor impuneri suplimentare.

-Controlul persoanelor fizice – cum să îți organizezi activitatea pentru a fi pregătit.

-Organizarea finalului de an și începutul lui 2026 – ce trebuie să faci pentru a beneficia la maximum de noile modificări legislative.

-Obligația actualizării datelor la ONRC – conversia codurilor CAEN, majorarea capitalului social în funcție de cifra de afaceri, verificarea sediilor principale și secundare cu autorizații expirate, precum și reînnoirea mandatelor administratorilor, pentru a preveni sancțiuni sau blocarea activității companiei.

 

Participanții au mai aflat că în planul de 90 de zile ”poți deveni versiunea mai puternică a antreprenorului care ești azi și să îți transformi businessul într-unul cu adevărat predictibil”.

Primele 30 de zile: FUNDAMENT
Aici pui bazele solide pentru un business organizat fiscal:
* Îți pui documentele și informațiile în ordine
* Înveți ce poți aduce și ce nu pe firmă, cu feedback de la contabil
* Discuți cu specialistul tău și identificați riscurile ANAF
* Cureți cheltuielile greșite, ca să nu îți crească riscul fiscal în viitor

60 de zile: OPTIMIZARE
Etapa în care începi să simți diferența:
* Începi să aduci cheltuieli deductibile în mod inteligent
* Crești profitabilitatea cu pași concreți
* Planifici din timp TVA-ul și impozitele, fără surprize neplăcute

90 de zile: SCALARE
Momentul în care treci la nivelul următor:
* Analizezi lunar sau trimestrial cifrele businessului
* Îți stabilești indicatori clari de performanță
* Ești cu 90% înaintea antreprenorilor care “lasă pe mâine”

Știi momentul ăla când spui… „Ar trebui să mă organizez fiscal”?
Ei bine… momentul ăla e fix acesta.
Cu un plan simplu, clar și o echipă care chiar te ascultă, totul devine ușor, previzibil și fără haos.
Dacă vrei ordine, claritate și control… Planul de 90 de zile e locul perfect de început.

Felicitări pentru organizarea impecabilă a evenimentului!

Programul evenimentului  a fost bine structurat, iar informațiile transmise au fost clare, relevante și de mare valoare pentru toți participanții. Profesionalismul și atenția la detalii s-au făcut simțite pe tot parcursul evenimentului.

Eveniment de informare proiect – People Powered Tourism – PPT

Eveniment de informare proiect – People Powered Tourism – PPT 1466 734


Miercuri, 19 noiembrie 2025, Camera de Comerț și Industrie Brașov a fost reprezentată de domnul Attila Székely, Director General Adjunct, la evenimentul de informare și lansare a proiectului „People Powered Tourism”, desfășurat la Centrul Cultural Apollonia din Brașov

Evenimentul, organizat de Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov, a reunit instituții culturale, organizații din domeniul turismului și reprezentanți ai administrației locale, într-un demers comun de a sprijini dezvoltarea turismului sustenabil și de a valorifica potențialul cultural al comunităților locale. Proiectul urmărește dezvoltarea de experiențe turistice autentice și transformatoare, construite împreună cu locuitorii zonelor incluse în proiect, iar în cazul Municipiului Brașov, locația selectată este cartierul Prund–Șchei, un spațiu cu identitate istorică și culturală aparte.

Inițiativa „People Powered Tourism”, finanțată prin Programul Interreg Danube Region cu sprijinul Uniunii Europene, se desfășoară în perioada aprilie 2025 – februarie 2028, reunind 14 parteneri din 10 țări ale Regiunii Dunării, inclusiv Municipiul Brașov prin Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov.

Agenda evenimentului
Sesiunea a debutat cu deschiderea oficială susținută de Adriana Laura Miron, Director, Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov, urmată de intervenții din partea domnului George Scripcaru, Primarul Municipiului Brașov, Dorian Lungu, Organizația de Management a Destinației Brașov, Alina Nicoară, Manager de proiect, Agenția Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă Brașov și dr. Alexandru Stănescu, Director, Muzeul de Etnografie Brașov.

De asemenea, Luminița Ioana Vlaicu, manager al proiectului ”People Powered Tourism”, a prezentat obiectivele, structura și direcțiile de acțiune ale proiectului, urmate de o sesiune de dezbateri, concluzii și o serie de activități de networking în cadrul evenimentului.

 Susținerea proiectului de către CCIBV
Prin prezența domnului Attila Székely, Camera de Comerț și Industrie Brașov și-a reafirmat angajamentul de a sprijini inițiativele care contribuie la dezvoltarea durabilă a Brașovului și la consolidarea ecosistemului economic și turistic local. ”Considerăm că dialogul interinstituțional, colaborarea și implicarea comunității reprezintă elemente esențiale pentru stimularea unui turism responsabil, sustenabil și orientat către valorificarea identității locale”- a subliniat  dl Szekely.

VEMEX 2025 : Acționează Sustenabil. Mergi Verde. Condu Inteligent.

VEMEX 2025 : Acționează Sustenabil. Mergi Verde. Condu Inteligent. 1423 859

În perioada 4-6 decembrie 2025 se va desfășura la Istanbul evenimentul VEMEX 2025, eveniment organizat de Sektörel Fuarcılık, în parteneriat cu ARÜSDER – Asociația Producătorilor de Vehicule, Echipamente pentru Vehicule și Utilaje de Lucru.

Susținut de Federația Turcă a Producătorilor de Mașini (MAKFED) și de Oficiul de Achiziții de Stat (DMO), VEMEX 2025 va reuni un public profesionist divers, de la municipalități și instituții publice, până la sectoarele construcțiilor, infrastructurii și transporturilor.

Expoziția va prezenta cele mai recente produse și tehnologii care modelează industria, incluzând echipamente montate pe vehicule, utilaje de lucru, sisteme hibride de nouă generație, precum și soluții de întreținere și intervenție.

Evenimentul va include o gamă extinsă de categorii de produse, precum autocisterne, vehicule pentru deszăpezire, autospeciale de colectare a deșeurilor, autobasculante, cisterne, remorci și vehicule de întreținere. VEMEX 2025 oferă o platformă solidă pentru afaceri și achiziții, dedicată profesioniștilor din departamente municipale, agenții guvernamentale, companii de construcții, logistică, precum și operatorilor de porturi și aeroporturi.

Concentrându-se pe tehnologii sustenabile, verzi și inteligente, VEMEX 2025 se anunță a fi un eveniment de referință care reunește sectoarele echipamentelor montate pe vehicule și ale utilajelor pentru construcții.

Rezervați-vă locul la această întâlnire esențială a industriei!

Târgul de Turism al României 2025- ediția de toamnă

Târgul de Turism al României 2025- ediția de toamnă 1571 875


Timp de patru zile, în intervalul  20-23 noiembrie  2025 , vizitatorii pot descoperi oferte speciale la  Târgul de Tursim al României-ediția de toamnă, cel mai important eveniment din România dedicat turismului intern și internațional,  organizat de Romexpo.

Licitații internaționale- AUSTRIA

Licitații internaționale- AUSTRIA 1418 1064

Vă informăm despre o serie  de anunțuri de participare la licitații organizate în Austria.

Material primit prin amabilitatea doamnei  Dr. Adi-Cristina MITEA, Dipl.-Ing.
Wirtschafts- und Handelsrätin / Ministru Consilier
Ambasada României, BPCE Vena

Topul Național al Firmelor – Faza Județeană, ediția XXXII

Topul Național al Firmelor – Faza Județeană, ediția XXXII 700 705
A mai rămas doar o săptămână până la Topul Național al Firmelor – Faza Județeană – Brașov 2025, eveniment de referință pentru mediul economic local, care va avea loc la Centrul de Evenimente Lux Divina, începând cu ora 17:30.

Ajuns la cea de-a XXXII-a ediție, gala reprezintă un moment de apreciere pentru companiile brașovene care au înregistrat rezultate remarcabile în anul 2024 și au contribuit la consolidarea dezvoltării economice a județului. Evenimentul va reuni peste 500 de lideri, antreprenori și profesioniști, într-un cadru festiv dedicat excelenței, colaborării și recunoașterii performanței în afaceri.

Programul evenimentului:
17:30 : Primire Invitati, Networking/Recital Robert Bede & Moment artistic by Fusion Show
18:30 : Cuvânt de bun venit & Prezentare – Silviu Costea – Președinte CCIBV/Prezentare Adrian Codrilașu – Președinte CFA Romania
18:50 : Decernarea Premiilor Speciale
19:30 : Moment acrobatic aerian by Romance Art-Show/Recital Andreea Ilie – Opera Naționala București
19:50 : Decernarea premiilor pentru laureații Topului Național al Firmelor – Brașov 2025
21:00 : Moment acrobatic aerian by Romance Art-Show
21:15 : Show Lasere by Showmasters
21:25 : Show live Trupa Cover SHOWDOWN

Vă invităm să vă bucurați de o atmosferă rafinată, gândită pentru dialog și networking, completată de experiențe gastronomice de excepție: delicii culinare pregătite cu măiestrie, degustări de vinuri premium, brânzeturi fine, precum și o selecție de prăjituri și înghețată de cea mai înaltă calitate.

Gazdele evenimentului: Dorian Lungu & Lăcrămioara Bâscă

MULȚUMIRI
Organizarea acestei gale este posibilă datorită implicării și sprijinului oferit de parteneri și susținători, cărora le adresăm mulțumirile noastre.

Parteneri principali:
Banca Transilvania, Kultho, Regina Maria, Leier, Vivamus, Jelna

Parteneri:
TotalEnergies, Generali, Maurer Imobiliare, Lux Divina, Brand Distribution Group, D.O. Security Grup Pază și Protecție, Autoklass Brașov, Vin la Brașov by Belvedere

Susținători:
Luado, Taste of Brașov, Tucano, Artegianale, Joy Park, Vitamin Aqua, Zizin, Cont Consulting, Creativa, Kronwell, Tronson, Comprest, BGA, Lindab, Selgros, Exim Bank, Pepiniera Brazi Argintii.

Vă invităm să fiți parte din cel mai prestigios eveniment de business al anului și să descoperiți poveștile companiilor care modelează viitorul Brașovului.

Ultimele locuri! Termen limită: 24.11.2025

Data: 27 noiembrie 2025; Ora: 17:30; Locația: Centrul de Evenimente Lux Divina Brașov

Informații suplimentare AICI 

Contact:
Afrodita Mălureanu
tel.: 0728 137 733
e-mail: afrodita.malureanu@ccibv.ro
Luisa Paloș
tel.: 0728 137 727
e-mail: luisa.palos@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.11.2025- 19.11.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.11.2025- 19.11.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 11.11.2025- 19.11.2025

● Ordin nr. 1487 emis de M.S. privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor (M.O. nr. 1042/11.11.2025)
 
● Hotărâre nr. 945 pentru modificarea anexelor nr. 1 – 7 şi nr. 8 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a VIII – a – zone cu resurse turistice (M.O. nr. 1044/11.11.2025)
 
● Legea nr. 183 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 58/2024 pentru modificarea anexei la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 1049/11.11.2025)
 
● O.U.G. nr. 61 privind unele măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2024/1.252 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 aprilie 2024 de instituire a unui cadru pentru asigurarea aprovizionării sigure şi durabile cu materii prime critice şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 168/2013, (UE) 2018/858, (UE) 2018/1.724 şi (UE) 2019/1.020 şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică (M.O. nr. 1049/11.11.2025)
 
● Hotărâre nr. 963 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2024/1.143 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 aprilie 2024 privind indicaţiile geografice pentru vin, băuturi spirtoase şi produse agricole, precum şi privind specialităţile tradiţionale garantate şi menţiunile facultative de calitate pentru produsele agricole, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.308/2013, (UE) 2019/787 şi (UE) 2019/1.753 şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.151/2012 (M.O. nr. 1058/18.11.2025)
 
● Ordin nr. 377 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Metodologiei pentru reglementarea modului de diminuare a sprijinului financiar din Programul pentru acvacultură şi pescuit 2021 – 2027 în cazul încălcării unor prevederi din regulamente ale UE sau din contractul de finanţare (M.O. nr. 1062/19.11.2025)
 
● Ordin nr. 812 emis de Agenía Naíonal[ pentru Sport privind aprobarea modelului Protocolului pentru formarea şi atestarea ca instructor sportiv într-o ramură de sport (M.O. nr. 1062/19.11.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.11.2025-05.12.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.11.2025-05.12.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 24.11.2025-05.12.2025 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.11.2025-28.11.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.11.2025-28.11.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 17.11.2025-28.11.2025 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725