Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Topul Național al Firmelor – Faza Județeană, ediția XXXII

Topul Național al Firmelor – Faza Județeană, ediția XXXII 700 705
A mai rămas doar o săptămână până la Topul Național al Firmelor – Faza Județeană – Brașov 2025, eveniment de referință pentru mediul economic local, care va avea loc la Centrul de Evenimente Lux Divina, începând cu ora 17:30.

Ajuns la cea de-a XXXII-a ediție, gala reprezintă un moment de apreciere pentru companiile brașovene care au înregistrat rezultate remarcabile în anul 2024 și au contribuit la consolidarea dezvoltării economice a județului. Evenimentul va reuni peste 500 de lideri, antreprenori și profesioniști, într-un cadru festiv dedicat excelenței, colaborării și recunoașterii performanței în afaceri.

Programul evenimentului:
17:30 : Primire Invitati, Networking/Recital Robert Bede & Moment artistic by Fusion Show
18:30 : Cuvânt de bun venit & Prezentare – Silviu Costea – Președinte CCIBV/Prezentare Adrian Codrilașu – Președinte CFA Romania
18:50 : Decernarea Premiilor Speciale
19:30 : Moment acrobatic aerian by Romance Art-Show/Recital Andreea Ilie – Opera Naționala București
19:50 : Decernarea premiilor pentru laureații Topului Național al Firmelor – Brașov 2025
21:00 : Moment acrobatic aerian by Romance Art-Show
21:15 : Show Lasere by Showmasters
21:25 : Show live Trupa Cover SHOWDOWN

Vă invităm să vă bucurați de o atmosferă rafinată, gândită pentru dialog și networking, completată de experiențe gastronomice de excepție: delicii culinare pregătite cu măiestrie, degustări de vinuri premium, brânzeturi fine, precum și o selecție de prăjituri și înghețată de cea mai înaltă calitate.

Gazdele evenimentului: Dorian Lungu & Lăcrămioara Bâscă

MULȚUMIRI
Organizarea acestei gale este posibilă datorită implicării și sprijinului oferit de parteneri și susținători, cărora le adresăm mulțumirile noastre.

Parteneri principali:
Banca Transilvania, Kultho, Regina Maria, Leier, Vivamus, Jelna

Parteneri:
TotalEnergies, Generali, Maurer Imobiliare, Lux Divina, Brand Distribution Group, D.O. Security Grup Pază și Protecție, Autoklass Brașov, Vin la Brașov by Belvedere

Susținători:
Luado, Taste of Brașov, Tucano, Artegianale, Joy Park, Vitamin Aqua, Zizin, Cont Consulting, Creativa, Kronwell, Tronson, Comprest, BGA, Lindab, Selgros, Exim Bank, Pepiniera Brazi Argintii.

Vă invităm să fiți parte din cel mai prestigios eveniment de business al anului și să descoperiți poveștile companiilor care modelează viitorul Brașovului.

Ultimele locuri! Termen limită: 24.11.2025

Data: 27 noiembrie 2025; Ora: 17:30; Locația: Centrul de Evenimente Lux Divina Brașov

Informații suplimentare AICI 

Contact:
Afrodita Mălureanu
tel.: 0728 137 733
e-mail: afrodita.malureanu@ccibv.ro
Luisa Paloș
tel.: 0728 137 727
e-mail: luisa.palos@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.11.2025- 19.11.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.11.2025- 19.11.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 11.11.2025- 19.11.2025

● Ordin nr. 1487 emis de M.S. privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.456/2020 pentru aprobarea Normelor de igienă din unităţile pentru ocrotirea, educarea, instruirea, odihna şi recreerea copiilor şi tinerilor (M.O. nr. 1042/11.11.2025)
 
● Hotărâre nr. 945 pentru modificarea anexelor nr. 1 – 7 şi nr. 8 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a VIII – a – zone cu resurse turistice (M.O. nr. 1044/11.11.2025)
 
● Legea nr. 183 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 58/2024 pentru modificarea anexei la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM PLUS, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 1049/11.11.2025)
 
● O.U.G. nr. 61 privind unele măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2024/1.252 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 aprilie 2024 de instituire a unui cadru pentru asigurarea aprovizionării sigure şi durabile cu materii prime critice şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 168/2013, (UE) 2018/858, (UE) 2018/1.724 şi (UE) 2019/1.020 şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 140/2022 privind licenţa industrială unică (M.O. nr. 1049/11.11.2025)
 
● Hotărâre nr. 963 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2024/1.143 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 aprilie 2024 privind indicaţiile geografice pentru vin, băuturi spirtoase şi produse agricole, precum şi privind specialităţile tradiţionale garantate şi menţiunile facultative de calitate pentru produsele agricole, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1.308/2013, (UE) 2019/787 şi (UE) 2019/1.753 şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.151/2012 (M.O. nr. 1058/18.11.2025)
 
● Ordin nr. 377 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Metodologiei pentru reglementarea modului de diminuare a sprijinului financiar din Programul pentru acvacultură şi pescuit 2021 – 2027 în cazul încălcării unor prevederi din regulamente ale UE sau din contractul de finanţare (M.O. nr. 1062/19.11.2025)
 
● Ordin nr. 812 emis de Agenía Naíonal[ pentru Sport privind aprobarea modelului Protocolului pentru formarea şi atestarea ca instructor sportiv într-o ramură de sport (M.O. nr. 1062/19.11.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.11.2025-05.12.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.11.2025-05.12.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 24.11.2025-05.12.2025 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.11.2025-28.11.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.11.2025-28.11.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 17.11.2025-28.11.2025 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 05.11.2025- 11.11.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 05.11.2025- 11.11.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 05.11.2025- 11.11.2025 

● Ordin nr. 2430 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii de înregistrare fiscală, din oficiu sau la cererea altei autorităţi care administrează creanţe fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu şi-a îndeplinit obligaţia de înregistrare fiscală, potrivit legii (M.O. nr. 1023/05.11.2025)
 
● Ordin nr. 371 emis de M.A.D.R. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 137/2020 privind aprobarea sistemului de sancţiuni aplicabil pentru cererile de sprijin/plată, depuse conform angajamentelor ce fac obiectul schemei de ajutor de stat “Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor”, aferentă măsurii 15 “Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor”, submăsura 15.1 “Plăţi pentru angajamente de silvomediu” din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (M.O. nr. 1024/05.11.2025)
 
● Lege nr. 178 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2025 pentru instituirea unor măsuri în domeniul gestionării investiţiilor finanţate din Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi din fonduri publice naţionale (M.O. nr. 1025/05.11.2025)
 
● Lege nr. 179 pentru modificarea art. 6 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal (M.O. nr. 1025/05.11.2025)
 
● Ordin nr. 1779 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Ghidului de elaborare a planurilor de mobilitate urbană durabilă şi pentru abrogarea art. 15 şi 16 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 233/2016pentru aprobarea Ghidului de elaborare a planurilor de mobilitate urbană durabilă şi pentru abrogarea art. 15 şi 16 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 233/2016 (M.O. nr. 1032/07.11.2025)
 
● Ordin nr. 1890 emis de A.N.C.P. pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 107/2010 (M.O. nr. 1032/07.11.2025)
 
● O.U.G. nr. 59 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul energiei (M.O. nr. 1035/07.11.2025)
 
●  Ordin nr. 6586 emis de M.E.C. pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului educaţiei nr. 4.620/2024 privind aprobarea Metodologiei de recunoaştere şi echivalare a actelor de studii de nivel preuniversitar obţinute în străinătate şi la organizaţiile furnizoare de educaţie care şcolarizează în baza unui curriculum al altui stat, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ preuniversitar (M.O. nr. 1037/10.11.2025)
 
● Ordin nr. 6627 emis de M.E.C. pentru modificarea şi completarea Metodologiei de recunoaştere şi echivalare a actelor de studii universitare de scurtă durată, licenţă, masterat sau postuniversitare eliberate de instituţii acreditate de învăţământ superior din străinătate, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 5.508/2024 (M.O. nr. 1040/11.11.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

2025 IFS Roadshow se apropie de final!

2025 IFS Roadshow se apropie de final! 2300 1462
În curând va începe al 3-lea și ultimul circuit al 2025 IFS Roadshow. Circuitul 3 va acoperi orașele Timișoara (25 noiembrie) și Oradea (27 noiembrie).

În cadrul acestei ediții vom aborda teme esențiale pentru industrie:
• Dezvoltarea certificarilor IFS pe piata din Romania
• Programul IFS de integritate si asigurarea calitatii in IFS
• IFS Food 8, cele mai des intalnite deviatii si neconformitati in anul 2024
• IFS Logistics 3: Feedback după auditurile de certificare 2023-2024
• Soluții IFS Supply Chain. Verificarea proceselor IFS Supply Chain. Verificarea IFS ESG
• Certificare RABC – Cel mai înalt standard de siguranță al uniformelor în industria alimentară – Radu Georgian, National Sales Manager SALESIANER
• Cum cresc profitul brut cu pana la 10% cu ajutorul tehnologiei – Laura Strimbu, National Sales Manager IT Genetics
• Perceptia consumatorului asupra produselor alimentare si non-alimentare prin analiza senzoriala si eticheta – Robert Buta, Director General NSF Romania
• Soluții de măsurare pentru calitate și siguranță alimentară – Raul Smoczer, Sales Manager Food & Pharma Testo Rom
• Reinventarea controlului dăunătorilor: trecerea de la metode convenționale DDD la gestionarea integrată (IPM) – Nicolae Zamfir Sararu, General Manager Axiven Pest Control & Angelos Spiliotis, Co-Owner AXIVEN Pest Control Romania

De ce să participi?
• Acces direct la expertiză
• Actualizare cu privire la standardele IFS
• Soluții personalizate pentru afacerea ta
• Networking de calitate
Te așteptăm la cel mai apropiat eveniment de tine și de afacerea ta:
• Timișoara – 25 noiembrie
Locație: Ibis Timisoara City Center
• Oradea – 27 noiembrie,
Locație: RAMADA by WYNDHAM ORADEA
În fiecare locație, conferințele se vor desfășura de la ora 8:30 până la ora 13:00.

Manufacturing Expo & B2B Meetings 2026

Manufacturing Expo & B2B Meetings 2026 1528 812
În  data de 7 Mai 2026 se va desfășura la Brașov evenimentul Manufacturing Expo & B2B Meetings, organizat în paralel cu Emsetech Expo, Robotics Expo, Mach Expo, Energy Expo și Logistics Expo.

Manufacturing Expo & B2B Meetings este un târg B2B de referință pentru materiale, componente, echipamente industriale și servicii dedicate industriei de prelucrare, cumpărătorilor, furnizorilor și subfurnizorilor.

Companii de top din domeniul producției (OEM-uri, Tier 1, furnizori și subfurnizori) vor participa la Manufacturing Expo & B2B Meetings 2026.

Înregistrarea participării AICI.

Participarea este disponibilă atât în format fizic (la locația Expo), cât și virtual (online).

Recomandăm serviciul B2B Meetings , deoarece această opțiune vă oferă posibilitatea de a trimite invitații și de a programa întâlniri cu alți participanți utilizând platforma Online Meeting Planner.

Întâlnirile vor avea loc la Expo, dacă ambele părți sunt prezente fizic, sau prin videoconferință (prin Zoom sau o altă aplicație la alegerea dvs.) dacă una sau ambele părți participă virtual (online). În perioada dedicată planificării întâlnirilor online, vă rugăm să verificați la fiecare 2–3 zile ce companii s-au înregistrat și să trimiteți invitații de întâlnire către cele relevante pentru compania dumneavoastră.

După înregistrare, vă recomandăm să utilizați aplicația online „Invite to Event”, disponibilă în contul dumneavoastră, pentru a invita furnizori și cumpărători din domeniul producției la eveniment.

La acest eveniment puteți întâlni profesioniști din industrie, cumpărători, furnizori și subfurnizori interesați de:

Manufacturing Expo & B2B Meetings este un târg B2B de referință în domeniul producției din România, organizat cu scopul dezvoltării și îmbunătățirii relațiilor de afaceri, dedicat profesioniștilor din industrie, cumpărătorilor, furnizorilor și subfurnizorilor.

În cadrul Manufacturing Expo & B2B Meetings facilităm prezentarea produselor și a inovațiilor tehnologice, accesul la informație, colaborarea și dezvoltarea de noi parteneriate.

Lista participanților și alte informații despre eveniment, actualizate zilnic, pot fi accesate AICI

Demo Metal Brașov 2025 – de 10 ani la Brașov, tehnologie și inovație pentru industria din România

Demo Metal Brașov 2025 – de 10 ani la Brașov, tehnologie și inovație pentru industria din România 400 225
Camera de Comerț și Industrie Brașov a fost prezentă, cu stand, în perioada 11–13 noiembrie 2025, la Centrul de Evenimente Lux Divina din Brașov, la Demo Metal Brașov 2025, eveniment de referință pentru industria de prelucrare a metalului.

Ediția cu numărul 10 a reunit producători și integratori de soluții pentru prelucrarea metalului prin așchiere, sudare, automatizare, robotică, automatizare și fabricație aditivă.

Organizat pentru prima dată în 2012, Demo Metal a devenit în timp un reper important pentru specialiștii interesați de noile tehnologii dedicate industriei prelucrării metalului din România. Ediția din 2025 marchează un moment aniversar: zece ani de Demo Metal la Brașov – un spațiu recunoscut pentru dinamismul și potențialul său la

La standul CCI Brașov au fost  promovate companiile brașovene și oportunitățile de dezvoltare oferite mediului industrial local .

Demonstrații live. Inovație aplicată. Dialog între specialiști

Demo Metal Brașov 2025  a reunit companii reprezentative din domeniul prelucrării metalelor, ce au prezentat cele mai noi echipamente, soluții și tehnologii pentru prelucrarea prin așchiere, prelucrare laser, debitare, îndoire, sudare, automatizare, robotică, fabricație aditivă etc.

Demonstrațiile live  au oferit vizitatorilor posibilitatea de a observa în acțiune echipamentele de ultimă generație și de a evalua performanța soluțiilor propuse de producători și integratori.

În același timp, evenimentul a continuat să fie un spațiu al dialogului între specialiștii din domeniu, facilitând schimbul de idei și cooperarea între furnizori și utilizatori, dar și cu centre de competență tehnologică.

O tradiție a excelenței industriale

În cei peste treisprezece ani de existență, Demo Metal s-a consolidat ca platformă națională de promovare a inovației și progresului tehnologic. Prin constanță și relevanță, evenimentul a contribuit la conectarea industriei din România cu tendințele globale în automatizare, digitalizare și eficiență energetică.

De-a lungul anilor, Demo Metal a devenit un punct de reper pentru profesioniștii care caută soluții concrete și parteneriate durabile în domeniul tehnologiilor industriale.

Demo Metal Brașov 2025 – trei zile în care tehnologia, performanța și inovația se întâlnesc la Brașov, într-un eveniment care continuă să inspire și să conecteze specialiștii și companiile din industria românească de prelucrare a metalului.

Acces și informații suplimentare

Perioada: 11–13 noiembrie 2025
Locația: Centrul de Evenimente Lux Divina, Str. 13 Decembrie 96, Brașov
Acces vizitatori: Gratuit, pe baza înregistrării online pe site-ul oficial: www.demometal.ro/brasov
Program: zilnic, între orele 9:00 – 17:00

Evenimentul a fost  organizat de Tehnic Media, editorul revistei „T&T, Tehnică și Tehnologie” și organizator de târguri și conferințe dedicate mediului tehnic.

Forum de afaceri România-Republica Moldova

Forum de afaceri România-Republica Moldova 1480 1187

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, vă invită să participați la Forumul de Afaceri România-Republica Moldova ce va avea loc luni, 24 noiembrie 2025, sala Aurel Ghibuțiu, CCIR Business Center, începând cu ora 10:00 (09:30 – înregistrare).

Evenimentul se va desfășura cu prilejul lansări programului de sporire a capacităților managerilor “Republica Moldova-România”, iar delegația de afaceri moldovenească va fi compusă din companii din următoarele domenii de activitate: agricultură, industria alimentară, viticultură, producția de mobilier și servicii de consultanță.
Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați Agenda.

Data: 24 noiembrie 2025; ora: 9:30; locația: sala Aurel Ghibuțiu, CCIR Business Center București

Având convingerea că evenimentul reprezintă un bun prilej de a identifica noi oportunități viabile de cooperare cu potențiali parteneri moldoveni, așteptăm cu interes confirmarea dumneavoastră de participare prin completarea formularul de înscriere online.

Participarea la eveniment este gratuită.
Termenul limită pentru înregistrare este 20 noiembrie 2025.

Pentru informații suplimentare vă rugăm să vă adresați doamnei Teodora Nacu, consilier, Biroul de Relații Bilaterale, e-mail: teodora.nacu@ccir.ro, tel +40 726 821 913.

Oportunitate investițională în clădire multifuncțională în Cluj-Napoca

Oportunitate investițională în clădire multifuncțională în Cluj-Napoca 1477 1183

Compania Est Company Rom Impex SRL  din Cluj Napoca  prezintă, pe scurt, un proiect care ar putea fi de interes pentru mediul de afaceri local și pentru investitori.

Companie de producție textilă din Cluj-Napoca, care și-a încheiat activitatea în acest an, intenționează să  vândă clădirea, o oportunitate pe piața actuală de spații industriale și multifuncționale.
Clădirea are o suprafata totala de 6500 mp, este situată pe Bulevardul Muncii, în apropiere de Hornbach, Universitatea Tehnică și alte puncte de interes, aproape de cartierul Mărăști, o zonă dens populată, cu acces facil pentru viitori angajați sau clienți.
Caracteristici cheie:
• 2 spații tip open-space (P+Et) de 1500–2000 mp fiecare, cu înălțimi de 4–5 m și sarcină admisă mare (până la 3000 kg/mp)
• Lift cu capacitate de 3000 kg între parter și etaj, ideal pentru activități de producție, depozitare sau logistică
• 10 birouri între 100–300 mp
• 25 locuri de parcare exterioare + garaj cu 10 locuri
• Clădire robustă și versatilă, potrivită pentru multiple activități: producție, depozit, birouri, showroom, sală de sport, centru comercial, evenimente sau activități educative și medicale
• Posibilitate de sprijin administrativ și organizatoric din partea echipei noastre
Această proprietate reprezintă o oportunitate strategică pentru investitori care caută un spațiu de calitate, bine poziționat și cu facilități rare pe piața clujeană.
Se ofera posibilitatea achiziționării spațiilor atât integral, cât și pe unități distincte — birouri independente sau spații mari de producție.

Contact:
Bianca Zaharie – Administrator  Est Company Rom Impex srl
Tel: 0744569014
email:bianca_zaharie@yahoo.com
sau
 biancazaharie@estcompanyrom.com