Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.04.2025-09.05.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.04.2025-09.05.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 28.04.2025-09.05.2025   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.04.2025-22.04.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.04.2025-22.04.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 15.04.2025-22.04.2025

● Ordin nr. 145 emis de M.A.D.R. pentru modificarea şi completarea art. 20 din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 107/2024 privind implementarea măsurilor şi intervenţiilor compensatorii de mediu şi climă din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 şi din Planul strategic PAC 2023 – 2027, începând cu anul 2024 (M.O. nr. 337/15.04.2025)
 
● Ordin nr. 312 privind aprobarea Procedurii de reevaluare a persoanelor cu handicap prevăzute la art. 583 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap de către comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap (M.O. nr. 339/16.04.2025)
 
● Ordin nr. 714 emis de M.I.P.E. privind completarea art. 8 din anexa la Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 2.041/2023 pentru aprobarea modelului contractului de finanţare prevăzut la art. 14 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021 – 2027, precum şi privind completarea art. 8 din anexa la Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 2.228/2023 pentru aprobarea modelului deciziei de finanţare prevăzut la art. 14 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021 – 2027 (M.O. nr. 347/17.04.2025)
 
● Ordinul nr. 758 emis de M.I.P.E  privind modificarea Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 464/2024 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat şi de minimis “Granturi pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate” (M.O. nr. 351/22.04.2025)
 
● Hotărârea nr. 400 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 215/2009 (M.O. nr. 352/22.04.2025)
 
● O.U.G. nr. 27 pentru aprobarea Cadrului de competenţe digitale pentru cetăţenii României (M.O. nr. 353/22.04.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.04.2025-02.05.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.04.2025-02.05.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 22.04.2025-02.05.2025,   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.04.2025-15.04.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.04.2025-15.04.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 10.04.2025-15.04.2025

● Ordin nr.  654 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de măsuri de ajutor de minimis având ca obiectiv dezvoltarea microîntreprinderilor prin acordarea de sprijin pentru creşterea durabilă şi crearea de locuri de muncă în cadrul Programului Tranziţie Justă 2021 – 2027 (M.O. nr. 319/10.04.2025)
 
● Ordin nr. 331 emis de A.N.P.C. privind informarea consumatorilor la comercializarea produselor care conţin tutun sau substanţe associate (M.O. nr. 325/11.04.2025)
 
● Ordin nr. 540 emis de M.F. pentru aprobarea Procedurii de acordare a bonificaţiei de 3% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024 (M.O. nr. 331/14.04.2025)
 
● Ordin nr. 1148 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 5.994/2024 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman,valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă innovative (M.O. nr. 332/14.04.2025)
 
● Hotărârea nr. 2 emisă de Autoritatea Națională a Evaluatorilor Autorizați din România privind aprobarea “Standardelor de evaluare a bunurilor” obligatorii pentru desfăşurarea activităţii de evaluare (M.O. nr. 333/15.04.2025)
 
● Ordin nr. 1065/575 emis de M.S/C.N.A.S. rivind modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 564/499/2021 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, şi a normelor metodologice privind implementarea acestora (M.O. nr. 333/15.04.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Încep înscrierile la cursurile de antreprenoriat din cadrul Startup Nation 2025

Încep înscrierile la cursurile de antreprenoriat din cadrul Startup Nation 2025 1575 1181
Marti, 15 aprilie 2025,   încep înscrierile la cursurile gratuite de antreprenoriat din cadrul Startup Nation 2025!

Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) a anunțat lansarea oficială a modului de înscriere pentru cursurile gratuite de competențe antreprenoriale: marti, 15 aprilie 2025, începând cu ora 10:00

Cursurile sunt destinate persoanelor care doresc să își dezvolte abilități esențiale pentru a înființa și conduce o afacere de succes în România. Aceasta este prima etapă a programului Startup Nation 2025, numai persoanele care finalizează cursurile cu certificat sau adeverință vor putea cere, mai departe, granturile de maximum 50.000 EUR fiecare, prin firmele pe care le vor înființa.

Accesul la cursuri se face pe principiul primul venit-primul servit, din rândul diverselor categorii de persoane eligibile, numărul de locuri fiind limitat. Ulterior, partea de finanțare va fi pe baza punctajului obținut în baza grilei programului.

 Cursurile sunt GRATUITE!

Fiecare aplicant va avea posibilitatea de a selecta din lista furnizorilor de formare contractați de catre MEDAT, afisați în ordine alfabetică, locația și formatul în care dorește să desfășoare cursul.

Din 15 aprilie 2025, persoanele fizice vor putea selecta furnizorul de cursuri prin platforma:  https://minimis.imm.gov.ro

Procedura oficială și calendarul Startup Nation 2025 pot fi accesate mai jos.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Vizita Excelenței Sale Ambasadorul Republicii Islamice Iran în România, Seyed Hossein Sadat Meidani, la Brașov

Vizita Excelenței Sale Ambasadorul Republicii Islamice Iran în România, Seyed Hossein Sadat Meidani, la Brașov 1226 918
În cadrul vizitei oficiale la Brașov, Excelența Sa, Seyed Hossein Sadat Meidani, Ambasadorul Republicii Islamice Iran în România, a avut o întâlnire deosebită cu domnul Silviu Costea, președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov (CCIBV), la Târgul Intek, un eveniment dedicat tehnologiei și inovației.

Excelența Sa,  domnul ambasador,  a fost impresionat de dinamismul economiei locale și de potențialul de colaborare între cele două țări în mai multe domenii de interes, cum ar fi tehnologia, agricultura, infrastructura, energia, dar și în alte sectoare de importanță strategică, care se află într-o continuă expansiune atât în Iran, cât și în România.

Târgul Intek, un eveniment anual dedicat industriei tehnologice, a fost locul ideal pentru consolidarea relațiilor bilaterale între cele două țări, oferind platforma perfectă pentru schimbul de idei și crearea unor noi conexiuni comerciale. Ambasadorul Iranului a avut ocazia să discute cu reprezentanți ai diverselor companii din sectorul tehnologic, atât din Brașov, cât și din țară, subliniind importanța cooperării internaționale pentru dezvoltarea sustenabilă a afacerilor.

„Brașovul și România se află într-un proces continuu de dezvoltare economică, iar sectorul tehnologic este unul dintre cele mai dinamice și inovative. Suntem mândri de realizările noastre în acest domeniu și de modul în care companiile locale contribuie la consolidarea economiei naționale. Târgul Intek reprezintă o oportunitate excelentă de a demonstra potențialul nostru și de a explora noi direcții de dezvoltare și investiții care să sprijine progresul economic al regiunii noastre”, a declarat domnul Silviu Costea.

În aceeași zi, cu ocazia sărbătorii Noului An Persan (Nowruz), Ambasada Republicii Islamice Iran a organizat un concert special de muzică persană, oferind publicului din Brașov o oportunitate unică de a se familiariza cu cultura și tradițiile Iranului. Evenimentul a fost un succes deosebit, fiind apreciat de cei prezenți pentru frumusețea și diversitatea muzicii iraniene.

De asemenea, E.S. Ambasadorul Iranului, Seyed Hossein Sadat Meidani, a subliniat importanța dezvoltării unei relații de încredere și colaborare pe termen lung între cele două țări, menționând că există multiple domenii, inclusiv agricultura, în care ambele națiuni pot învăța și colabora reciproc pentru dezvoltare și prosperitate comună.

Vizita a fost una productivă și promițătoare, iar ambele părți au exprimat dorința de a intensifica colaborarea și de a explora noi oportunități de investiții și parteneriate în viitor.

Încheind întâlnirea, Ambasadorul Iranului a mulțumit Camerei de Comerț și Industrie Brașov pentru ospitalitate și a subliniat importanța continuării dialogului între Iran și România, cu scopul de a întări relațiile economice și comerciale bilaterale.

Eveniment de informare – Prezentarea programului START UP NATION 2025

Eveniment de informare – Prezentarea programului START UP NATION 2025 2362 1786
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în colaborare cu Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, organizează în data de 14 aprilie 2025 un eveniment de informare  dedicat Programului Start-Up Nation 2025 – o inițiativă menită să susțină dezvoltarea antreprenoriatului și a ideilor inovatoare în România.

Programul Start-Up Nation 2025 vine cu oportunități remarcabile pentru cei care doresc să-și transforme ideile în afaceri de succes. Ediția din acest an include:

La Pilonul I, vor putea obține cursuri de antreprenoriat și, eventual, ajutor financiar „tinerii sub 30 de ani — persoană cu vârsta între 18 ani și până în 30 de ani neîmpliniți la momentul înscrierii în aplicația electronică aferentă Programului pentru stimularea întreprinderilor mici și mijlocii „START UP NATION — ROMÂNIA” ediția 2024, pentru a participa la activitățile programului, indiferent de statutul pe piața muncii, inclusiv persoana reîntoarsă în țară”. Aici intră inclusiv românii care se întorc din diaspora și își fac firmă în România.

Grup Cuadripol – reper solid pe piața instalațiilor din România

Grup Cuadripol – reper solid pe piața instalațiilor din România 4697 3536
Grupul de companii Cuadripol reprezintă un reper solid pe piața instalațiilor din România, având o experiență consolidată de peste 30 de ani în domeniul execuției și managementului proiectelor de instalații pentru construcții civile, industriale și comerciale. Compania noastră s-a dezvoltat constant, adaptându-se cerințelor pieței și implementând soluții tehnologice moderne, sustenabile și eficiente energetic.

Cuadripol oferă un portofoliu complet de servicii, acoperind întregul spectru al lucrărilor de instalații:

  • Instalații electrice de joasă și medie tensiune, de la alimentări generale și tablouri electrice până la rețele complexe de distribuție și automatizări industriale;
  • Sisteme de curenți slabi, inclusiv sisteme de detecție și avertizare incendiu, control acces, supraveghere video (CCTV), rețele voce-date, BMS (Building Management Systems);
  • Instalații termice, încălzire în pardoseală, centrale termice, pompe de căldură și sisteme de distribuție;
  • Instalații sanitare, de la alimentare cu apă potabilă și evacuare ape uzate, până la instalații speciale de apă tehnologică;
  • Sisteme de ventilație și climatizare (HVAC), proiectate și executate conform celor mai noi standarde de eficiență energetică și confort interior;
  • Instalații de răcire industrială, inclusiv chillere, centrale de tratare aer și sisteme de free-cooling;
  • Sisteme de protecție la incendiu, precum instalații de tip sprinkler, rețele de hidranți interiori și exteriori, stații de pompare și rezervoare de incendiu.

Dispunem de o echipă de peste 200 de specialiști – ingineri, proiectanți, tehnicieni și montatori – cu expertiză solidă în toate disciplinele menționate anterior. Competențele multidisciplinare ale personalului nostru ne permit să abordăm proiecte complexe, integrate, oferind atât servicii de proiectare, cât și de execuție, mentenanță și consultanță tehnică.

Printr-un management orientat spre calitate, siguranță și inovație, Cuadripol a devenit un partener de încredere pentru clienți din domenii variate: sănătate, retail, logistică, industrie, educație și dezvoltare imobiliară. Portofoliul nostru include lucrări de referință realizate în colaborare cu companii naționale și internaționale.

Misiunea noastră este să livrăm soluții eficiente, sustenabile și conforme cu cele mai stricte standarde europene, contribuind astfel la dezvoltarea unui mediu construit sigur, modern și performant.

TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025

TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025 1107 885
Camera de Comerț și Industrie Brașov a participat cu stand la TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025, organizat la Brașov în perioada 9-11 aprilie 2025- Centru Lux Divina.

În contextul economic actual, INTEK a reprezentat un eveniment central pentru inovație și tehnologie, adunând lideri în automatizare, robotizare și digitalizare.

La standul Camerei de Comerț și Industrie Brașov au fost oferite informații privind serviciile suport  prin care ajutăm afacerile să crească pentru a avea o piață prosperă, care se dezvoltă în permanență, Camera fiind principalul promotor al dezvoltării economice locale, regionale şi naţionale, urmărind să devină un pol partenerial – consultativ, prin furnizarea de servicii specializate şi profesionale, actualilor şi viitorilor comercianţi, într-o manieră competentă, echitabilă şi eficientă.

În cadrul târgului, au fost organizate sesiuni de informare cu tematici diverse, ocazie ideală  de a  descoperi mai multe despre provocările și soluțiile actuale din industria auto și cea de apărare, atât la nivel global și național, cât și din perspectiva actorilor industriali din Brașov.

Târgul a avut un succes real, Intek fiind o platformă esențială pentru cei din sectorul producției, unde s-au reunit liderii industriei pentru a oferi o perspectivă clară asupra stadiului actual al transformării digitale și al creșterii rezilienței organizațiilor.

Workshop dedicat proiectului „ConnectOSC: Digitalizare și dialog civic pentru servicii de ocupare optimizate”

Workshop dedicat proiectului „ConnectOSC: Digitalizare și dialog civic pentru servicii de ocupare optimizate” 1259 947
Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează primul workshop dedicat proiectului „ConnectOSC: Digitalizare și dialog civic pentru servicii de ocupare optimizate” – cod SMIS 301548, proiect care este în implementare în parteneriat cu Asociația GO-AHEAD, în calitate de Lider.

Evenimentul va avea loc în data de 25 aprilie 2025, între orele 10:00 – 14:00, în format hibrid (la sediul C.C.I. Brașov, din str. Mihail Kogălniceanu, nr. 18-20, bl. 1K, sc. C-D, municipiul Brașov și online -primind link de conectare cu o zi înainte de workshop).

Temele workshop-ului sunt:

  • Dialogul Civic și Dialogul Social – Noțiune; Importanța și fundamentul legal al acestora
  • Cum atragem și păstrăm oamenii potriviți în organizațiile locale – între provocări reale și soluții sustenabile: Formarea profesională ca soluție de atragere și retenție a forței de muncă; Reprofilare, reconversie și adaptarea la economia verde; Importanța colaborării între ONG-uri, companii și instituții de formare
  • Mentalitatea de îmbunătățire continuă în formarea adulților – Programe moderne de dezvoltare a oamenilor și echipelor: training, mentoring, coaching.

Temele vor fi prezentate de Groșanu Alina, Teșcan-Smeureanu Mădălina – experți în cadrul proiectului și invitata lor, Vigu Diana – reprezentantul legal al societății TD FACE CONSULT S.R.L, partener în proiect.

Vă așteptăm cu drag să participați la acest eveniment interactiv și informativ, dedicat celor care doresc să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a comunității și a pieței muncii locale!

Participarea este gratuită, dar locurile sunt limitate!

Confirmare de participare: vă rugăm să accesați link-ul https://forms.gle/4J15BUxjZhnSChjPA  pentru completarea datelor solicitate și să precizați dacă veți participa fizic sau online.

Informații suplimentare despre workshop puteți obține de la GROȘANU ALINA-Expert Parteneriate – tel. 0728137736, e-mail: alina.grosanu@ccibv.ro.

 Notă: Mai multe informații despre proiect sunt disponibile la adresa: https://go-ahead.ro/proiecte-fonduri-europene/proiect-connectosc-digitalizare-si-dialog-civic-pentru-servicii-de-ocupare-optimizate/.