Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

PROGRAMUL PENTRU ACVACULTURĂ ȘI PESCUIT 2021-2027

PROGRAMUL PENTRU ACVACULTURĂ ȘI PESCUIT 2021-2027 945 709
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea apelului nr.1 din cadrul Programul pentru Acvacultură și Pescuit 2021-2027, 2.1.1 – Investiții în acvacultură. Cererile de finanțare pot fi depuse în intervalul: 03.04.2025, ora 17:00 – 03.05.2025, ora 17:00.
Obiectivul principal al acestei intervenții este promovarea activităților durabile de acvacultură, mai ales creșterea competitivității producției din acvacultură, asigurând totodată durabilitatea activităților din perspectiva mediului.

Solicitanți eligibili:
Categoriile de solicitanți eligibili sunt cei care au acvacultura ca obiect de activitate: Cod CAEN 0321 –„Acvacultură maritimă” sau cod CAEN 0322 –„Acvacultură în ape dulci”. Sunt eligibile atât întreprinderile care au istoric de funcționare, cât și întreprinderile nou înființate, organizate sub următoarele forme:

  • persoana fizică autorizată;
  • întreprinderi individuale,
  • întreprinderi familiale;
  • societate în nume colectiv;
  • societate în comandită simplă;
  • societate pe acţiuni;
  • societate în comandită pe acţiuni;
  • societate cu răspundere limitată;
  • societate comercială cu capital privat;
  • cooperative agricole de exploatare şi gestionare a terenurilor agricole, silvice, piscicole şi a efectivelor de animale;
  • societăți cooperative pescăresti;
  • asociații cu activitate economica în domeniul acvaculturii;
  • organizații de cercetare cu activitate de producție în domeniul acvaculturii;
  • organizații de producători, asociații de organizații de producători sau organizații interprofesionale.

Activități eligibile:

  • activități pentru înființarea sau extinderea unităților de acvacultură durabilă;
  • activități pentru modernizarea unităților de acvacultură durabilă:
  • tranziția către practici durabile, inclusiv producerea de energie regenerabilă pentru consum propriu;
  • eficientizarea activității, inclusiv prin tranziția digitală;
  • îmbunătățirea condițiilor de muncă;
  • limitarea impactului de mediu;
  • creșterea eficienței energetice;
  • activități complementare noi/existente în sectorul pescăresc (procesare și/sau comercializare a peștelui produs în unitatea de acvacultură);
  • implementarea principiilor economiei circulare;
  • diversificarea speciilor de cultură;
  • activități specifice pentru acvacultură ecologică;
  • activități pentru modernizarea sau înființarea de sisteme recirculante noi;
  • activități pentru gestionarea unor riscuri, precum secetă, inundații sau epizootii;
  • activități de cercetare-dezvoltare-inovare sau de preluare a rezultatelor cercetării.

Cheltuieli eligibile:

  • cheltuieli cu auditarea operațiunii;
  • cheltuieli cu informarea şi publicitatea operațiunii – cheltuieli obligatorii pentru toate tipurile de operațiuni;
  • cheltuieli privind taxele si comisioanele aferente implementării operațiunii;
  • cheltuieli cu achiziţionarea semnăturii digitale pentru MySMIS2021;
  • costurile cu amortizarea pot fi eligibile dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 67 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2021/1.060;
  • costul de achiziţie al terenului;
  • cheltuielile pentru proiectare şi asistenţă tehnică;
  • cheltuieli cu echipa de implementare-maximum 2% din valoarea totală eligibilă a operaţiunii;
  • cheltuielile bancare de deschidere şi de administrare a conturilor;
  • cheltuieli pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială;
  • cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţii;
  • cheltuieli pentru investiția de bază;
  • alte cheltuieli prevăzute în devizul general al investiției.

 Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:

Bugetul total disponibil pentru Acțiunea 2.1.1. este de 63.82 milioane de Euro.

  • Valoarea maximă eligibilă este de 6.000.000 euro;
  • Valoarea minimă eligibilă de 5.000 euro.

Sprijinul public nerambursabil:

Intensitatea maximă a ajutorului public este de 50 % din cheltuielile totale eligibile legate de operațiune.
Prin derogare intensitatea ajutorului poate fi de:

    • 60% din valoarea eligibilă a proiectului pentru operatiuni care susțin acvacultura durabilă, implementate de IMM-uri;
    • 60% din valoarea eligibilă a proiectului atunci când beneficiarul este o asociație care desfășoară activitate economică în domeniul acvaculturii, constituită conform legii;
    • 75% din valoarea eligibilă a proiectului pentru organizatii de producatori, de asociații de organizatii de producatori sau organizatii interprofesionale recunoscute de autoritatea responsabilă conform Regulamentul UE 1379/2013;
    • 75% din valoarea eligibilă a proiectului pentru operațiuni prin care se sprijina produsele, procesele sau echipamentele inovatoare în sectorul acvaculturii și prelucrării.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.04.2025-21.04.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.04.2025-21.04.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 07.04.2025-21.04.2025,   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual

Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual 1780 1112
În data de 21 martie 2025, Președintele CCI Brașov dl. Silviu Costea și Directorul Centrului de Consultanță dl. Szekely Attila au fost speakeri în cadrul evenimentului ”Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual”,  eveniment ce a reunit experți, autorități locale, reprezentanți ai mediului de afaceri și ai instituțiilor de învățământ, pentru a discuta despre colaborarea dintre aceste sectoare esențiale pentru dezvoltarea durabilă a județului Brașov.

Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv, două organizații cu un angajament constant față de promovarea inițiativelor educaționale și de dezvoltare în diferite sectoare, au organizat vineri, 21 martie 2025, conferința cu tema „Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual”.

Evenimentul a adunat experți, autorități locale, reprezentanți ai mediului de afaceri și ai instituțiilor de învățământ, pentru a discuta despre colaborarea dintre aceste sectoare esențiale pentru dezvoltarea durabilă a județului Brașov. De asemenea, a pus accent pe importanța consolidării relațiilor dintre educație și industrie, astfel încât tinerii să fie pregătiți pentru provocările și oportunitățile din piața muncii.

Licitații internaționale- AUSTRIA

Licitații internaționale- AUSTRIA 1418 1064

Vă informăm despre o serie  de anunțuri de participare la licitații organizate în Austria.

Cei interesați vor  contacta în mod direct organizatorii, la contactele furnizate în materiale de mai jos  (pentru anumite detalii, eventual, puteți solicita și sprijinul Ambasadei României la Colombo, la adresa de e-mail: colombo@mae.ro).

Material primit prin amabilitatea domnului Răzvan Dumitrescu Consilier superior
Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior
Departamentul de Comerț Exterior
tel: +40-727-796775
e-mail: razvan.dumitrescu@dce.gov.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.03.2025-01.04.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.03.2025-01.04.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 26.03.2025-01.04.2025

● Ordin nr. 417/1204  emis de A.N.A.F./A.V.R. privind aprobarea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal în vederea determinării operatorilor economici care prezintă risc fiscal ridicat, prevăzuţi la art. 375 alin. (11) şi la art. 435 alin. (31) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 262/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 418/1206  emis de A.N.A.F./A.V.R. privind stabilirea activităţii de monitorizare şi control al activităţii desfăşurate de destinatarii înregistraţi care prezintă risc fiscal ridicat (M.O. nr. 262/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 3534 emis de M.E.C. pentru aprobarea Metodologiei de utilizare a modelelor de certificate gestionate de Centrul de Pregătire Profesională şi Training din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Calificări (M.O. nr. 263/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 540 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Activarea potenţialului antreprenorial al tinerilor”, aferentă Programului Educaţie şi Ocupare, prioritate: 2. Valorificarea potenţialului tinerilor pe piaţa muncii (Ocuparea forţei de muncă în rândul tinerilor), obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunătăţirea accesului la piaţa muncii şi măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanţiei pentru tineret, pentru şomerii de lungă durată şi grupurile defavorizate de pe piaţa muncii şi pentru persoanele inactive, precum şi prin promovarea desfăşurării de activităţi independente şi a economiei sociale (FSE+), acţiunea 2.a.3. Activarea potenţialului antreprenorial al tinerilor (M.O. nr. 264/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 542 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul – ţintă”, aferentă Programului Educaţie şi Ocupare, prioritate: 4. Antreprenoriat şi economie socială, obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunătăţirea accesului la piaţa muncii şi măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanţiei pentru tineret, pentru şomerii de lungă durată şi grupurile defavorizate de pe piaţa muncii şi pentru persoanele inactive, precum şi prin promovarea desfăşurării de activităţi independente şi a economiei sociale (FSE+), acţiunea 4.a.2 Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor aparţinând grupului – ţintă (M.O. nr. 264/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 3531 emis de M.E.C. pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.122/2019 privind stabilirea tipurilor de calificări profesionale de nivelurile 3 şi 4 ale Cadrului naţional al calificărilor şi a corespondenţei dintre acestea, din cadrul aceluiaşi profil la învăţământul liceal filiera tehnologică şi din cadrul învăţământului professional (M.O. nr. 264/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 98 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea Ghidului solicitantului aferent acţiunii: 2.1.1 – Investiţii în acvacultură, versiunea 1(M.O. nr. 274/28.03.2025)
 
● Ordin nr. 486/287 emis de M.F./M.M.F.T.S.S. privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de creşă pentru semestrul I al anului 2025 (M.O. nr. 275/28.03.2025)
 
● Hotărâre nr. 295 privind Registrul general de evidenţă a salariaţilor – REGES – ONLINE (M.O. nr. 279/31.03.2025)
 
● Hotărâre nr. 296 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetăţenilor români care lucrează în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 384/2001(M.O.nr. 279/31.03.2025)
 
● Ordin nr. 441 emis de A.N.C.P.I. pentru modificarea şi completarea Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile sale subordinate (M.O.nr. 281/31.03.2025)
 
● O.U.G. nr. 20 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat privind exceptarea unor categorii de consumatori finali de la aplicarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie (M.O. nr. 281/31.03.2025)
 
● Ordin nr. 955 emis de M.F. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.494/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 281/31.03.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

CONVOCATOR – ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV

CONVOCATOR – ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV 1180 875

CAMERA DE COMERŢ Şl INDUSTRIE BRAŞOV, prin preşedinte Silviu COSTEA, convoacă ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI, în data de 15.04.2025, ora 13,00, la sediul organizaţiei din Braşov, str. M. Kogălniceanu, nr. 18-20, bl. 1K, sc. C-D, jud. Braşov. Neîndeplinirea condiţiilor statutare de prezenţă a jumătate plus unu dintre membri va conduce, în mod automat, la reprogramarea Adunării Generale pentru data de 16.04.2025, ora 13,00, la aceeaşi adresă.

 ORDINEA DE ZI a Adunării generale este următoarea:
1.Raport de activitate pentru anul 2024;
2.Raport privind execuţia financiară a anului 2024;
3.Raport al firmei de audit;
4.Proiect conţinând obiectivele specifice pentru anul 2025;
5.Proiect de buget de venituri şi cheltuieli pentru anul 2025;
6.Proiect privind programul de investiţii pentru anul 2025;
7.Taxa de înscriere şi cotizaţia de membru pentru anul 2025;
8.Diverse.

Materialele care urmează a fi supuse dezbaterii Adunării, vor fi la dispoziţia membrilor la sediul organizaţiei şi la adresa web: www.ccibv.ro, începând cu data de 07.04.2025.

Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la telefon 0268.547.084

Evenimente: „Technologies of Interconnections in Electronics” și „Microelectronics Days” 2025

Evenimente: „Technologies of Interconnections in Electronics” și „Microelectronics Days” 2025 1457 1261
În perioada 2-5 aprilie 2025 va avea loc, la Brașov, cea de-a 34-a ediție a evenimentului: Technologies of Interconnections in Electronics, iar în paralel se va desfășura și prima ediție a manifestării „Microelectronics Day”. Evenimentele au loc în Aula „Sergiu T. Chiriacescu” a Universității Transilvania din Brașov, Str. Iuliu Maniu, Nr. 41A, fiind organizate de Universitatea Transilvania din Brașov, ADR Centru, Comisia de Știință și Tehnologia Microsistemelor a Academiei Române, Asociația pentru Promovarea Tehnologiei Electronice și alți parteneri

Evenimentul „Technologies of Interconnections in Electronics” are ca obiectiv promovarea tehnicilor de proiectare în „packaging electronic”, asistată de calculator (CAE-CAD-CAM), iar studenții din specialitate sunt angrenați sa soluționeze tematici formulate de reprezentanții din industrie, ca o activitate complementară curriculumului universitar. „Zilele Microelectronicii” intenționează să treacă în revistă activitățile din industrie, cercetare și învățământ sprijinite de autoritățile publice centrale și regionale, aliniate cu inițiativele europene și să identifice direcții viitoare de acțiune. Ambele evenimente urmăresc dezvoltarea și consolidarea ecosistemului național în această tehnologie pe care se bazează transformarea digitală.

Vă invitam să participați la evenimentele organizate pe toată perioada TIE 2025 și, în special la masa rotundă organizată în 3 aprilie 2025, intervalul orar 9.15-10.00, unde puteți să aveți o intervenție cu privire la importanța programelor Europene în susținerea dezvoltării locale. Considerăm că participarea dumneavoastră va aduce o valoare adăugată semnificativă la derularea TIE 2025, contribuind la informarea comunității de inovatori și antreprenori, inclusiv  din domeniul tehnologiilor electronice, cu privire la proiectele și inițiativele locale de susținere a mediului de afaceri și a creșterii calității și  relevanței educației pentru piața muncii

Contact:
Daniela Breazu
Serviciul Sprijinirea Mediului de Afaceri si Promovare Investitii
Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru
Str. Decebal 11, 510093, Alba Iulia – Romania
Tel. 0358 401 276 Interior 483
daniela.breazu@adrcentru.ro | www.adrcentru.ro

Expoziția internațională GastroPan 2025

Expoziția internațională GastroPan 2025 1476 1182
Joi, 27 martie 2025, Președintele CCI Brașov, dl.Silviu Costea a participat la deschiderea oficială a celei  mai importante expoziții internaționale din România dedicată sectoarelor de panificație, cofetărie și HoReCa, GastroPan 2025.

Cu entuziasm și emoție, s-a  dat startul celei de-a XVI-a ediții a celui mai mare eveniment dedicat industriei panificației, cofetăriei, subliniinduse importanța GastroPan 2025 ca platformă de inovare și colaborare în industria alimentară.

Pe durata a 3 zile, companiile sunt așteptate cu o gamă largă de soluții și tehnologii, dar și cu demonstrații live susținute de specialiști premiați la cele mai mari competiții mondiale.

GastroPan 2025 promite să fie o platformă de neegalat pentru descoperirea celor mai recente echipamente, tehnologii, soluții și produse destinate sectorului de panificație și cofetărie. Expozanți din România și din străinătate vor prezenta soluții inovatoare pentru optimizarea proceselor de producție, materii prime de calitate superioară, precum și cele mai noi tendințe în decorarea produselor dulci și sărate. Vizitatorii vor avea oportunitatea de a participa la demonstrații live și prezentări de produse susținute de experți recunoscuți, precum și de a interacționa direct cu producătorii și furnizorii prezenți.

Evenimentul a reunit lideri ai industriei, furnizori de echipamente și materii prime, antreprenori și specialiști, oferind o platformă ideală pentru networking și descoperirea celor mai noi tendințe și inovații din domeniu.

Evenimentul se va desfășura la Centrul Lux Divina, str. 13 Decembrie nr. 96, Brașov.

PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027

PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027 945 705

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea Intervenției DR-24 în perioada 07 aprilie 2025 – 04 iulie 2025 a primei sesiuni din 2025 de depunere a cererilor de finanţare.

Obiectivul principal al acestei intervenții este protecția mediului, respectiv atenuarea schimbărilor climatice și adaptarea la acestea, inclusiv reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și îmbunătățirea sechestrării carbonului, precum și promovarea energiei sustenabile, dezvoltarea sustenabilă și gestionarea eficientă a resurselor naturale, cum ar fi solul și apa.

Solicitanți eligibili:

  • Operatorii economici atestați/reatestați pentru activitatea de exploatare forestieră de către Comisia de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră, cu excepția operatorilor economici din structura Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva;
  • Ocoalele silvice de regim autorizate de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură;
  • Persoană fizică autorizată (PFA);
  • Întreprindere individuală (II);
  • Întreprindere familială (IF);
  • Societate în nume colectiv – SNC;
  • Societate în comandită simplă – SCS;
  • Societate pe acţiuni – SA;
  • Societate în comandită pe acţiuni – SCA;
  • Societate cu răspundere limitată – SRL ;
  • Societate comercială cu capital privat ;
  • Ocoale silvice de regim individuale sau structuri silvice de rang superior constituite din ocoale silvice de regim;
  • Asociații, fundații, federații, uniuni, ș.a. constituite în baza Ordonanței nr. 26/2000;
  • Forme asociative de proprietate asupra terenurilor cu vegetație forestieră prevăzute la art. 26 alin. (1) din Legea nr. 1/2000;
  • Institute de cercetare – dezvoltare și universități din domeniul silvicultură sau exploatări forestiere cu personalitate juridică, de drept public sau privat;
  • Alte persoane juridice de drept privat.

Activitate eligibilă:

  • activitatea de exploatare forestieră care este atestată/reatestată de către Comisia de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră.

 Cheltuieli eligibile:

Pentru ocoalele silvice:

  • achiziția de echipamente noi pentru efectuarea lucrărilor de îngrijire și conducere a arboretelor;
  • achiziția de utilaje noi pentru tocarea lemnului;
  • achiziția de echipamente de management al riscului, respectiv pentru monitorizarea și prevenirea incendiilor și monitorizarea, prevenirea și combaterea bolilor și insectelor dăunătoare și echipamente pentru monitorizarea managementului forestier;
  • costuri generale ale proiectului (în limita de 3% din totalul cheltuielilor eligibile).

Pentru operatorii economici:

  • achiziția de echipamente și utilaje noi pentru colectarea, sortarea, încărcarea, manipularea lemnului în șantierele de exploatare (inclusiv platformele primare);
  • achiziția de utilaje noi pentru tocarea lemnului;
  • achiziția sau utilizarea unor programe informatice pentru gestionarea echipamentelor și utilajelor achiziționate prin schemă și/sau gestionarea proceselor de exploatare forestieră, transport și depozitare a materialului lemnos;
  • costuri generale ale proiectului (în limita de 3% din totalul cheltuielilor eligibile).

 Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:
Bugetul total disponibil pentru Intervenția DR-24 este de 86.64 milioane de Euro

  • Valoare maximă a finanțării nerambursabile pentru pentru operatori economici este de 500.000 euro;
  • Valoarea maximă a finanțării nerambursabile pentru ocoale silvice este de 000 euro.

Sprijinul public nerambursabil:

Intensitatea ajutoarelor nerambursabile este de 65% din costurile eligibile. Beneficiarul trebuie să demonstreze că deține sumele necesare  pentru asigurarea cofinanțării de 35% din totalul costurilor eligibile.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Programul Start-up Nation 2024, ediția 2025

Programul Start-up Nation 2024, ediția 2025 1181 889
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea programului  ”Start-up Nation 2024”- ediția 2025, în data de 15.04.2025.

Obiectivul programului:
Programul Start-up Nation 2024-2025 este o inițiativă guvernamentală, destinată sprijinirii întreprinderilor nou-înființate prin acordarea unei finanțări nerambursabile de până la 250.000 lei (echivalentul a 50.000 EUR). Scopul principal al programului este stimularea antreprenoriatului și crearea de peste 15.000 de noi locuri de muncă.

Bugetul programului:
Bugetul alocat programului Start-up Nation, pentru anul în curs, este de 446 milioane de euro, fiind estimat un număr de cca.7.500 de beneficiari.

Alocație financiară nerambursabilă:
Prin intermediul Programului Start-up Nation se oferă sprijin financiar de maxim 250.000 lei / beneficiar.

Ajutorul de minimis este de maxim 90% din costurile eligibile, iar restul de 10% reprezintă cofinanțarea din sursele financiare ale beneficiarului.

Cheltuieli eligibile:

  • echipamente tehnologice, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale;
  • în categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate și activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță, echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
  • achiziția de sisteme, instalații și echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
  • cheltuielile pentru înființarea întreprinderii în valoare eligibilă maximă de 1000 lei;
  • achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale;
  • salariile, utilitățile (energie electrică, apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de producție;  pentru aplicanții, care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maximum 80.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate;
  • site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității, semnătură electronică,  echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete;
  • consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului Program și pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei;
  • două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN, în valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei;
  • cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului;
  • mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G.

 Sunt excluse de la finanțare activitățiile și achiziționarea de:

  • sistemele de minare/stocare pentru criptomonede NU se finanțează;
  • cheltuielile aferente activităților de astrologie și spiritism, inclusiv on-line, servicii personale;
  • cheltuielile privind avizele sau alte taxe (cu excepția TVA nedeductibil, timbru verde, accize energie electrică și taxele și onorariile aferente înregistrării societății la Registrul Comerțului), ambalarea, transportul, punerea în funcțiune, montarea, manopera și instruirea personalului pentru utilizarea echipamentelor/ utilajelor, nu sunt eligibile;
  • nu se acordă ajutor financiar pentru activele achiziționate în sistem de leasing, second-hand și cele care au constituit obiectul unei subvenționări/finanțări nerambursabile din alte surse.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084