Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Finanțări: FONDUL PENTRU MODERNIZARE – Tranziția către neutralitatea climatică

Finanțări: FONDUL PENTRU MODERNIZARE – Tranziția către neutralitatea climatică 1252 939
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea spre consultare publică până la data de 29.11.2024 a Ghidului Solicitantului aferent Schemei de ajutor privind sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile pentru autoconsumul întreprinderilor din cadrul sectorului agricol și industriei alimentare.

Obiectivul specific schemei de ajutor
Sprijinul financiar în cadrul prezentei scheme este acordat pentru investiții destinate producțieide energie electrică din sursele regenerabile de energie, cu sau fără instalații de stocare,contribuind la atingerea obiectivelor asumate de România în cadrul Planului Național Integrat îndomeniul Energiei şi Schimbărilor Climatice 2021 – 2030

Schemă se bazează pe procedură de ofertare concurențială şi vizează sprijinirea investițiilor înproducerea energiei electrice din surse regenerabile eoline şi solare pentru autoconsum realizatede întreprinderile din cadrul sectorului agricol şi industriei alimentare, în scopul creşterii ponderiisurselor regenerabile de energie în mixul total de energie şi reducerii emisiilor de gaze cu efect deseră

Solicitanți eligibili:

  • Întreprinderi din sectorul agricol (microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și întreprinderi mari, inclusiv PFA, II, IF , precum și cooperativele agricole ori societățile cooperative agricole care dețin active fizice de producție și/sau procesare produse agro alimentare), societăți agricole, legal constituite;
  • Întreprinderi din sectorul industriei alimentare (microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și întreprinderi mari, inclusiv PFA, II, IF), legal constituite și înregistrate la ONRC;
  • Organizații/federații de organizații din domeniul îmbunătățirilor funciare (OUAI/FOUAI), constituite conform Legii nr. 138/2004 privind îmbunătățirile funciare, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

În cadrul acestei proceduri de ofertare concurețială vor putea fi finanțate proiecte care au ca obiectiv implementarea uneia          dintre acțiunile menționate mai jos:

  • realizarea capacităților noi de producere energie electrică, cu sau fără stocare, din surse solare (sub 1 MW inclusiv și peste 1 MW)
  • realizarea capacităților noi de producere de energie electrică, cu sau fără stocare, din surse eoliene (sub 1 MW inclusiv și peste 1 MW);

Solicitanții prezentei scheme de ajutor de stat din sectoarele agricultură și industrie alimentară trebuie să aibă înscrise și autorizate, la momentul depunerii cererilor de finanțare,  în statutul societăților și autorizate ONRC ca activități principale sau activități secundare, activități desfășurate în sectoarele menționate definite de următoarele coduri CAEN:

  • a) COD CAEN 01 – Agricultura, vânătoare și servicii anexe
  • b) COD CAEN 10 – Industria alimentară
  • c) COD CAEN 11 – Fabricarea băuturilor.

Cheltuieli eligibile:

  • achiziţionarea de instalaţii/echipamente pentru construirea de capacități noi de producție și/sau stocare a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară;
  • construcţii care fac obiectul proiectului de investiție pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile (eoliană și solară);
  • cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a instalaţiilor/echipamentelor pentru construirea de capacități noi de producție și/sau stocare a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară

Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:
Solicitanții pot depune mai multe proiecte, doar dacă investițiile vizează locuri de producție și de consum diferite, cu încadrarea în limita sumei de 20.000.000 euro pe solicitant. Același proiect nu poate să conțină mai multe puncte de producție de energie.

Sprijinul public nerambursabil:
Pentru sesiunea aferentă anilor 2024 – 2025, valoarea ajutorului de stat acordat în cadrul schemei pe MW instalat este de maxim 100% din costurile eligibile în limita următoarelor valori Euro/MW:

  • Pentru energie eoliană: 700.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mici de 1 MW, inclusiv; 700.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mari de 1 MW;
  • Pentru energie solară: 650.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mici de 1 MW, inclusiv; 550.000 Euro/MW – pentru capacități instalate mai mari de 1 MW. Bugetul total estimat al schemei este de 500 milioane EUR, pentru perioada 2023-2028, din care 150 de milioane de euro pentru ediția 2024, prin Fondul pentru Modernizare, susținut de Uniunea Europeană.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 18.11.2024-29.11.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 18.11.2024-29.11.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 18.11.2024-29.11.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

ARENA URȘILOR powered by ProAfaceri Romania

ARENA URȘILOR powered by ProAfaceri Romania 1476 1182


Ai un start-up? sau o idee de afaceri validă? sau poate ai un model de produs MVP – Minimum Viable Product? Cauți investitori pentru afacerea ta? 
Înscrie-te la Arena Ursilor Brașov și susține afacerea ta în fața “urșilor” – un juriu profesionist care îți validează afacerea în fata audientei!

ARENA URȘILOR powered by ProAfaceri Romania este un pre-accelerator de afaceri national dezvoltat la Brasov. Ne dorim să încurajam antreprenoriatul, sa motivam antreprenorii sa își expună public proiectele de afaceri și să găsească sprijin pentru dezvoltarea lor, dar si sa conectam mediul de afaceri cu resurse, oportunitati, mentori, investitori, piete. Arena Ursilor a fost organizata prima oara la Brasov în anul 2010 de catre antreprenori brasoveni si continua sa susțină antreprenorii si azi. Este un eveniment independent de public pitching cu acces la finantari de tip seed și early-stage pentru proiecte antreprenoriale aflate la început de drum. De asemenea, este un proiect in care investitorii pot participa pentru a sustine startup-urile inscrise in competitie in proiectul “BBB – Be the Big Bear” – investitii sindicalizate catre startup-uri. Reprezentantii start-up-urilor vor sustine public afacerea lor, atat in fata “ursilor”, cat si a publicului, urmand sa primeasca feedback si/sau finantare pe loc.

Avem în vedere 3 domenii principale: IT, Tehnologie si Mediu si oferim acces la aceste verticale de business catre mentori, finantatori, modele de afaceri, (pre)acceleratoare de afaceri si fonduri de investitii din tara si din strainatate. Startup-urile inscrise vor primi validare publica imediat si vor putea atrage investitii de la ursii aflati in competitie sau de la alti investitori. De asemenea, vor avea expunere publica si parteneriat cu ProAfaceri Romania pt scalarea afacerii lor la nivel national si international. Partenerii nostri de la Camera de Comert si Industrie Brasov, Camera de Comert Romania – Luxemburg (https://romlux.org/ ) si CFAB – Clubul Francofon de Afaceri din Brasov (https://www.cfab.ro/ ), dar si asociatiile de afaceri partenere isi propun sa sustina startup-urile de la Arena Ursilor pentru a se conecta cu investitori din Romania, Franta sau Luxemburg si de a le sprijini impreuna cu ProAfaceri sa participe la evenimente dedicate startup-urilor si investitorilor.

Locurile sunt limitate: Doar 12 startup-uri din Romania sunt acceptate sa participe in cele 3 cohorte a cate 4 startup-uri! Inscriere (pana la data de 30 noiembrie) si detalii despre participarea startup-urilor gasiti aici: https://forms.gle/NJdM9tsFefpqr8XH9

Super-beneficii pentru startupuri:

  • Alege sa accesezi 100.000 euro pt startupuri sociale printr-o finantare cu fonduri europene!
  • Bogdan Micu – cunoscutul antreprenor brasovean cu activitate pe 3 continente este pregatit sa investeasca in startup-uri care se potrivesc profilului sau investitional, asa ca, vino si convinge “ursul” sa iti fie partener. https://www.libertatea.ro/entertainment/bogdan-micu-jurat-la-imperiul-leilor-2021-3409040
  • Foloseste oportunitatea de investitie sindicalizata pe care ProAfaceri o pune la dispozitie, colectand tichete de investitii de la diversi “bear angels” si fonduri de investitii care fac echipa pentru sustinerea startup-ului tau alaturi de ProAfaceri Romania.
  • Acces la comunitati de afaceri, investitori din tara si din strainatate, comunitati profesionale dedicate (Digital Romania, MyidEA, FDS) si camaere de comert si asociatii de afaceri internationale.
  • Promovarea startupului pe diferite canale media
  • Obtinerea de feedback profesionist rapid, punctual, eficient, 360 grade.
  • Pitching-Mentoring cu un antreprenor brasovean experimentat in sesiuni de start-up pitching in tara si in strainatate: Londra, Luxembourg, Malmo, Copenhaga, Bucuresti (peste 5 M EUR ridicati) – Mihai Gheza CEO & Co-Founder Machinations.
  • Premii constand in interviuri la reteaua HIT FM Brasov care permit promovarea startup-urilor castigatoare
  • Conectare reala la piata, validare idei si echipa
  • Aport la educatie financiara si antreprenoriala reala, concreta, aplicata
  • Te incarci cu energia unui eveniment national dedicate startup-urilor, cunosti oameni pasionati de antreprenoriat si afli ultimele noutati in domeniu.

Juriul (ursii) este format din profesioniști în antreprenoriat, finantari si mentorat de afaceri:

  1. Raluca Baghiu – antreprenor si consultant in atragerea de fonduri europene First Job School, partener Gold
  2. Bogdan Micu – antreprenor global în energie verde Alpin Sun
  3. Aliz Kosza – business mentor & business strategist https://www.alizkosza.ro/inward-business-mentorship/
  4. Sergiu Nichiforov – director agenție BCR
  5. Horia Nes – Digital Romania https://digitalromania.ro/

Agenda evenimentului – 5 decembrie 2024, hotel Radisson Blu Aurum Brasov:
Ora 17.00 – 17.30 – primirea invitatilor, participantilor, “ursilor”, mass-media
17,30 – 18.00 Inceperea evenimentului, prezentarea conceptului, prezentarea partenerilor, “ursilor”, prezentarea regulilor de desfasurare
18.00 – 20.00 Inceperea sustinerii prezentarilor (pitch) in format: max 5 minute prezentare + max 5 minute Q&A
20.00 – 20.30 Pauza de networking. Jurizarea prezentarilor de catre “ursi”.

20.30 – 21.00 Educatie financiara direct de la sursa: Institutul de Studii Financiare (ISF). Sondaj antreprenorial live, in sala!

21.00– 21.30 Anuntarea rezultatelor si inmanarea premiilor si a cadourilor in obiecte si vouchere de servicii. Prezentarea partenerilor. Inchiderea evenimentului.

Invitam sponsori interesati de implicarea intr-un astfel de mecanism antreprenorial sa fie alături cu beneficii financiare și non-financiare pentru participanti și organizatori.

Esti investitor? Reprezinti un fond de investitii sau esti business (bear) angel? Cumpara un tichet de investitie la Arena Ursilor 2024 (un tichet de investitii = 1000 euro), iar ProAfaceri Romania va facilita investitia ta nemijlocita catre un start-up ales de tine dintre cele 12! Achizitioneaza aici tichete de investitii la Arena Ursilor 2024 si devino BBB – Be the Big Bear https://forms.gle/bWntKsy7smuMiau87

Vrei sa fii partener la eveniment si doresti pozitionare pe aceasta piata? Te adresezi startup-urilor sau doar vrei sa fii vizibil la un eveniment care aduce plusvaloare in viitor? Vrei sa fii partener media? Contacteaza-ne pentru detalii!

Participarea la eveniment și înscrierea la concurs sunt gratuite! Ne vedem la Brasov, hotel Radisson Blu Aurum, bd Eroilor, nr 23 ora 17.30. Poate nu va aparea un unicorn, dar sigur vor aparea bear-corn 😊(startup-uri validate de ursi).

Recomandam tuturor participanților, dar si altor persoane interesate sa își protejeze ideile de afaceri folosind serviciul OSIM denumit „PLICUL cu Idei”, un serviciu rapid și ieftin care le asigura preemțiune asupra ideii de afaceri.

Vino la un eveniment unde vei gasi educatie antreprenoriala, trenduri pentru afacerile viitorului, solutii de finantare, networking valoros si multe informatii utile si interesante. Participa in sala si sustine o idee de afaceri, gaseste viitori parteneri de afaceri sau ofera sprijin unor startup-uri. Vino cu echipa ta pentru a gasi motivatie, inspiratie, dar si parteneriate de inalta calitate!

Sharing is caring, deci te rugam sa distribui informatia si sa iti aduci aportul la dezvoltarea comunitatii de startup-uri din Romania invitand persoane la eveniment, distribuind informatia si folosind hashtag-urile #ArenaUrsilor, #ProAfaceri, #startup

Organizator: Asociatia ProAfaceri Romania
Parteneri Gold: First Job School, Alpin Holding LLC, Digital Romania, Romlux – Camera de comert Romania – Luxemburg, CCI – Camera de Comert si Industrie Brasov,
Parteneri Silver: Coson Media, ISF – Institutul de Studii Financiare, MyiDEA – Institutul pt Excelenta in Antreprenoriat, Black Bullet – Safeguard your business and digital footprint, FDS – Federatia Patronatelor Sustenabile din Romania, OFA-UGIR Brasov, platforma ssm.ro, crama Vinul Dragonului, `Centrul Educational Learnex, Inedithe Events Brasov
Parteneri media: Economistul.ro, România Durabila.ro, StartupCafe.ro, start-up.ro, BiziLive.tv, Hit FM Brasov, ekronomica.ro, Transilvania Business

Contact: Peligrad Sorin – presedinte ProAfaceri Romania: 0730830760

Data: 5 decembrie 2024; ora: 17,00;  locația: Hotel Radisson  Aurum Brașov

Vin la Brașov 2024

Vin la Brașov 2024 1479 1192
Capitala vinului se mută în week-end la Brașov. Peste 30 de crame își prezintă vinurile la Belvedere Events Center!
Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită  să participați la Târgul de Vinuri ”Vin la Brașov”

Belvedere Events Center este gazda celei de-a IX ediții a târgului internațional de vinuri Vin la Brașov, organizat de Belvedere Horeca Group, din care fac parte reprezentante de primă clasă a turismului brașovean: Hotel Belvedere, Grand Hotel Belvedere, Restaurant Belvedere, Belvedere Events Center, Restaurant Șura Dacilor, Pensiunea Șura Dacilor, W&O Intertrade.

Evenimentul care va avea loc în perioada 15-16 noiembrie 2024 va aduce în fața publicului și a specialiștilor, a operatorilor HoReCa, mai mult de 300 de etichete de vinuri premium. Printre expozanți vor fi atât crame naționale, cât și și internaționale.

În total, la eveniment vor participa peste 30 de crame, printre care se numără Davino, Casa de vinuri Cotnari, Jidvei, Purcari, Vinarte, Serve, sau Crama Sura Dacilor

Târgul de vinuri Vin la Brașov reunește anual producători, enologi, somelieri și iubitori de vin din toată țara și dinstrăinătate, contribuind semnificativ la promovarea potențialului viti-vinicol impresionant al 

României. Acest eveniment oferă un cadru esențial pentru a celebra soiurile locale și inovațiile din vinificație, devenind o platformă de vizibilitate și colaborare între producătorii români și cei internaționali. Într-o țară cu tradiție îndelungată în viticultură și condiții climatice ideale pentru o varietate de soiuri, un astfel de târg stimulează nu doar exporturile și investițiile, dar și aprecierea locală pentru vinurile de calitate. Totodată, Vin la Brașov contribuie la educarea consumatorilor și la consolidarea identității României pe harta globală a vinului, promovând valorile unice ale terroir-ului autohto (sursa: https://www.bizbrasov.ro).

Data: 15-16 noiembrie 2024; locația: Belvedere Events Center Brașov

Summit-ul Rethink România

Summit-ul Rethink România 1508 1207
Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să participați, în perioada 21-23 noiembrie 2024,  la evenimentul ”Summit-ul Rethink România. La răscruce de timpuri. Democrație. Adevăr. Încredere.”

Un reactor pentru idei noi
Ce vă propune organizatorul:
– Să construim un proiect de țară, creionând un spațiu public bazat pe încredere, în care ideile dominante sunt fundamentate de dovezi.
– Noi privim spre România anului 2050, când sperăm ca țara noastră va fie un loc în care tinerii vor iubi să trăiască.
– Summit-ul Rethink România se află la cea de-a treia ediție. Primul summit a avut loc în septembrie 2022, adunând laolaltă 200 de persoane din business, societatea civilă și mediul politic. Tema a fost una dublă: educația și contextul demografic.
-În noiembrie 2023, aproape 400 de participanți s-au adunat la cel de-al doilea summit Rethink pentru a vorbi despre impactul inteligenței artificiale.
-Cea de-a treia ediție va plasa democrația în centrul dezbaterii.

De ce vorbim despre democrație?
În ultimii ani, o parte a românilor au dezvoltat o apatie față de spațiul public, fie că vorbim despre procentul celor care merg la vot sau al celor care au încredere în instituțiile statului român. Chiar dacă ne e ușor să identificăm cauzele acestei distanțări, efectele sale sunt previzibile. Amartya Sen, laureat al Premiului Nobel pentru Economie, consideră că democrația nu este doar o valoare intrinsecă, ci și un mecanism esențial pentru asigurarea prosperității și dezvoltării umane. De ce? Pentru că doar angajamentul civic și politic al unor cetățeni informați previne derapajele care ar putea amenința drumul spre prosperitate al întregii societăți.

Agenda evenimentului poate fi consultată accesând butonul de mai jos

De ce să participi la Summit-ul Rethink
– În două ediții, am avut alături de noi peste 500 de participanți unici. Aceștia au avut ocazia de a socializa, de a afla informații utile despre societate și politici publice și de a se face auziți.
– Punctele atinse la summit dau sens activităților de cercetare și de advocacy ale Rethink România. Mai mult, parteneriatele legate cu ocazia summit-ului, adesea între persoane din companii sau organizații fără legături anterioare, au fost baza a zeci de proiecte și de activități utile societății.
– Ajungi să faci parte dintr-o comunitate de oameni informați, care se revăd și în restul anului pentru activități culturale, conferințe, mese rotunde.
– Ai acces preferențial la o parte din activitatea de cercetare a Rethink, fiind informat despre principalele tendințe din zona capitalului uman (educație, demografie, economie, mentalități, etc.).

Data: 21-23 noiembrie 2024; locația: Hotel ARO PALACE Brașov

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 06.11.2024-12.11.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 06.11.2024-12.11.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 06.11.2024-12.11.2024

 Hotărâre nr. 3 a Congresului Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă şi a Codului de etică profesională şi disciplină ale Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă din România*) (M.O. nr. 1108/06.11.2024)
 
 Ordin nr. 2499 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsate (M.O. nr. 1114/07.11.2024)
 
 Hotărâre nr. 1393 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, precum şi pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.342/2024 privind aprobarea schemei “Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susţinere a producţiei de legume cultivate în spaţii protejate”, pentru perioada 2024 – 2025 (M.O. nr. 1125/11.11.2024)
 
 O.U.G. nr. 128 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal şi măsuri specifice pentru digitalizare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 1125/11.11.2024)
 
 Ordin nr. 22.175 emis de M.C.I.D. privind modificarea Schemei de ajutor de minimis pentru „Perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți”, asociată Planului național de redresare și reziliență al României 2021—2026, pilonul II, componenta C7, investiția 19, aprobată prin Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.953/2022 (M.O. nr. 1128/12.11.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Lansare proiect: „,Stagii de practică pentru Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu” SMIS 312512

Lansare proiect: „,Stagii de practică pentru Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu” SMIS 312512 1504 846


Camera de Comerț și Industrie Brașov, în parteneriat cu Liceul tehnologic Nicolae Bălcescu, implementează în perioada 01.11.2024 – 31.10.2027 proiectul ,,STAGII DE PRACTICĂ PENTRU LICEUL TEHNOLOGIC NICOLAE BĂLCESCU”, ID SMIS 312512, contract nr.68121/15.10.2024,  în valoare de 2.461.068,75 lei, compusă din  2.091.908,44 lei valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor FSE+ și 360.640,19 valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național, finanțare asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027,  obiectiv specific ESO4.5_Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării nonformale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+).

Obiectivul general al proiectului constă în implementarea și parcurgerea de către elevii înmatriculați în cadrul Liceului Tehnologic Nicolae Bălcescu a programelor de pregătire practică în conformitate cu reglementările naționale aplicabile (stagii de practică). Proiectul vizează dobândirea de competențe ce vor facilita inserția elevilor pe piața muncii. Vor beneficia de activitățile proiectului 251 elevi.

Rezultatele proiectului:

  • Recrutarea si integrarea a 251 elevi din cadrul Liceului Tehnologic Nicolae Bălcescu în grupul tintă al proiectului care au vârsta de până în 29 ani;
  • Realizarea de stagii de practică pentru 251 elevi înmatriculați în învățământul profesional și tehnic elevi inmatriculati in invatanamtul profesional si tehnic din cadrul Liceului Tehnologic Nicolae Bălcescu;
  • Un numar de 227 elevi participanți la stagiile de practică obțin o calificare;
  • Realizarea a minim 3 parteneriate sustenabile dintre Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu și potențialii angajatori ai viitorilor Absolvenți
  • Crearea unui sistem de informare coordonată, în ambele sensuri: de la companii/sectorul privat către unitatea de învățământ privind nevoile lor de instruire, precum și de la unitatea de învățământ către întreprinderi/angajatori, pentru a răspunde nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii la nivelregional /local

 Etapele proiectului:

  • Informarea și selectarea grupului țintă;
  • Dezvoltarea și sprijinirea a minim 3 parteneriate sustenabile dintre Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu și potențialii angajatori ai viitorilor absolvenți care să faciliteze inserția socio-profesională a acestora.
  • Crearea unui sistem de informare coordonată, în ambele sensuri: de la companii/sectorul privat către unitatea de învățământ privind nevoile lor de instruire, precum și de la unitatea de învățământ către întreprinderi/angajatori, pentru a răspunde nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii la nivel regional /local – prin crearea unui portal în cadrul proiectului
  • Participarea elevilor unității de învatământ la programele de pregătire practică respectiv la stagiile de practică derulate în cadrul proiectului.

 Date de contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov,
Attila Szekely – Manager de proiect;
attila.szekely@ccibv.ro, tel: 0268/54.70.84

Lansare proiect: „Stagii de practică pentru Colegiul Național Economic Andrei Bârseanu” SMIS 312511

Lansare proiect: „Stagii de practică pentru Colegiul Național Economic Andrei Bârseanu” SMIS 312511 2560 1440


CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, în parteneriat cu COLEGIUL NAȚIONAL ECONOMIC ANDREI BÂRSEANU BRAȘOV implementează, în perioada 01 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2027 proiectul Stagii de practică pentru Colegiul Național Economic Andrei Bârseanu, cod SMIS 312511, în valoare totală de 2.461.068,75 lei (2.091.908,44 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR/FSE+/FC/FTJ , 360.640,19 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național și 8.520,12 lei Valoare cofinanțare eligibilă beneficiar), finanțare asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Educație și Ocupare 2021-2027.

Obiectivul general al proiectului constă în implementarea și parcurgerea de către elevii înmatriculați în cadrul Colegiului Național Economic Andrei Bârseanu a programelor de pregătire practică în conformitate cu reglementările naționale aplicabile (stagii de practică).

Rezultate propuse:

  • Realizarea de stagii de practică pentru 251 elevi înmatriculați în învățământul profesional și tehnic;
  • 227 elevi participanți care obțin o calificare la încetarea calității de participant;

Grupul țintă al proiectului este format din:

  • Elevi înmatriculați în învățământul profesional și tehnic care au vârsta de până în 29 de ani la data intrării în operațiune, sunt înmatriculați ca elevi în învățământul profesional și tehnic inclusiv în cadrul unității școlare din parteneriat și au domiciliul in regiunea de dezvoltare vizată de proiect

Activitățile  proiectului:

  • Selecție, recrutare, implicare si menținere în proiect a grupului țintă
  • Acțiuni care vizează programe de învățare la locul de muncă
  • Dezvoltarea sistemului de învățare la locul de muncă

Contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov
Strada Mihail Kogălniceanu 18-20, Brașov 500173, Tel: 0268547084;
E-mail: ccibv@ccibv.ro

Colegiul Național Economic Andrei Bârseanu Brașov
Strada Lungă 198, Brașov 500059, județul Brașov, Tel: 0368 440 229
E-mail: secretariat@cneab.ro

Lansare proiect: „Stagii de practică pentru Colegiul Țara Bârsei Prejmer” SMIS 312140

Lansare proiect: „Stagii de practică pentru Colegiul Țara Bârsei Prejmer” SMIS 312140 1602 901


CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, în parteneriat cu COLEGIUL PENTRU AGRICULTURA SI INDUSTRIE ALIMENTARA “TARA BARSEI” PREJMER implementează, în perioada 01 noiembrie 2024 – 31 octombrie 2027 proiectul Stagii de practică pentru Colegiul Țara Bârsei Prejmer, cod SMIS 312140, în valoare totală de 2.461.068,75 lei (2.091.908,44 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE, 360.640,19 lei valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național și 8.520,12 lei valoare contribuție proprie), finanțare asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Educație și Ocupare 2021-2027.

Obiectivul general al proiectului constă în implementarea și parcurgerea de către elevii înmatriculați în cadrul Colegiului Țara Bârsei a programelor de pregătire practică în conformitate cu reglementările naționale aplicabile (stagii de practică). Proiectul vizează dobândirea de competențe ce vor facilita inserția elevilor pe piața muncii – vor beneficia de activitățile proiectului 251 elevi.

Rezultate propuse:

  • Recrutarea, selecția și monitorizarea a minimum 251 elevi care doresc să participe la stagii de practică
  • Stagii de practică pentru 251 elevi înmatriculați în învățământul profesional și tehnic
  • Minim 227 elevi care obțin o calificare la încetarea calității de participant
  • Minim 3 parteneriate sustenabile dintre Colegiul Țara Bârsei și potențialii angajatori

Grupul țintă al proiectului este format din elevi din învățământul profesional și tehnic – din cadrul Colegiului Țara Bârsei.

Persoanele din grupul țintă îndeplinesc cumulativ următoarele criterii, la data intrării în operațiune:

  • au vârsta de până în 29 de ani la data intrării în operațiune
  • sunt înmatriculați ca elevi în învățământul profesional și tehnic inclusiv în cadrul unității școlare
  • au domiciliul in regiunea de dezvoltare vizată de proiect

Documente necesare la înscriere: copia actului de identitate; adeverința de elev eliberată de instituția de învățământ

Domiciliul în regiunea CENTRU (Județe: Sibiu, Mureș, Harghita, Covasna, Brașov, Alba) atât în urban, cât și în rural.

Contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov
Strada Mihail Kogălniceanu 18-20, Brașov 500173
Tel: 0268547084; E-mail: ccibv@ccibv.ro – Camera de Comerț și Industrie Brașov

Colegiul Pentru Agricultura și Industrie Alimentara “Tara Barsei” Prejmer
Str. Brașovului, nr. 160A, Prejmer, județul Brașov
Tel: 0268362480; E-mail: colegiul_prejmer@yahoo.com – Colegiul Tara Barsei

Journées Francophones de Brasov – Forum economic

Journées Francophones de Brasov – Forum economic 945 709
Camera Franceză de Comerț și Industrie în România (CCIFER)  invită companiile brașovene  în data de 18 noiembrie 2024, la Brașov, pentru a participa la “Journées francophones de Brașov“. Evenimentul este organizat sub patronajul GADIF de către Consulul onorific al Franței la Brașov, Clubul Francofon de Afaceri Brașov, Alianța Franceză Brașov și partenerii acestora.

Agenda “Journées francophones de Brașov”

18 noiembrie, interval orar 9h00-10h30 (9h00-10h00 welcome coffee), Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav
Deschiderea oficială “Journées francophones de Brașov”
• E.S. Hassan ABOUYOUB – Ambasador, Președinte GADIF
• Ion CIOLACU – Consul onorific al Franței la Brașov
• Janos TOROK – Președinte CFAB
• Mihai Cătălin VĂSII – Prefect, Instituția Prefectului Brașov
• Adrian VEȘTEA – Președinte, Consiliul Județean Brașov
• George SCRIPCARU – Primar, Primăria Municipiului Brașov
Forum economic, organizat de C.FAB si partenerii sai

18 noiembrie, 10h30-13h00, Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav
Forumul economic vă propune întâlniri cu reprezentanții autorităților publice locale, diplomați, reprezentanți ai rețelei francofone, directori de companii, experți tehnici, în cadrul meselor rotunde și sesiunilor de networking.
• Oportunitățile economice ale regiunii, Invest in Brașov – Mădălin PENCIU – Agent Dezvoltare Agenția Metropolitana pentru Dezvoltare Durabilă Brașov
Masa rotundă: Atractivitatea economică și perspective de investiții la Brașov
• Care sunt oportunitățile de investiții publice și private în Brașov?
• Care sunt provocările pentru a atrage proiecte ambițioase și durabile pentru oraș și județ?
• Cum să atragem mai multe investiții străine la Brașov?

Speakeri:
• Constantin ALBU – Director Aeroportul International Brașov-Ghimbav
• Silviu COSTEA – Presedinte, Camera de Comert si Industrie Brasov
• Tiberiu DANETIU – Membru de board, Director Corporate Affairs &Retail Media Auchan
• Mihai DAVID – Director T.E.S.
Moderatoare : Monica JIMAN – TDC Director Europe and Middle East GLOBANT

Participarea este gratuită!

Contact: Andreea TOROIMAN – Responsable Evénements & Affaires publiques
e-mail: andreea.toroiman@ccifer.ro
telefon: (0)754 077 681
Calea Floreasca, 240B, étage 3, 014475, Bucuresti
www.ccifer.ro