Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.08.2025-02.09.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.08.2025-02.09.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.08.2025-02.09.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 20.08.2025-02.09.2025

●  Ordin nr. 733 emis de M.S., privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 5.994/2024 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 777/20.08.2025)
 
●  Ordin nr. 388 emis de AUTORITATEA PENTRU SUPRAVEGHEREA PUBLICĂ A ACTIVITĂŢII DE AUDIT STATUTAR pentru modificarea şi completarea Normelor privind organizarea şi desfăşurarea examenului de competenţă profesională, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar nr. 135/2018 (M.O. nr. 779/20.08.2025)
 
●  Ordin nr. 2478 emis de Autoritatea Vamală Română pentru aprobarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului naţional de import (M.O. nr. 781/21.08.2025)
 
●  Ordin nr. 2495 emis de Autoritatea Vamală Română pentru aprobarea Normelor tehnice privind administrarea contingentelor tarifare în România (M.O. nr. 781/21.08.2025)
 
●  Hotărâre nr. 675 privind aprobarea criteriilor cuantificabile pentru acordarea personalului din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene a stimulentelor prevăzute la art. 11 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021 – 2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, precum şi la art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 119/2024 privind instituirea de măsuri pentru elaborarea Planului naţional social pentru climă necesar României pentru accesarea de fonduri externe nerambursabile în cadrul Fondului social pentru climă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 784/22.08.2025)
 
●  Ordin nr. 5295 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Ajutarea firmelor din România în procesul de listare la bursă”, finanţată din componenta C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României (M.O. nr. 784/22.08.2025)
 
●  Ordin nr. 1421 emis de M.F. referitor la datele de la care se aplică anumite cerinţe de raportare privind durabilitatea (M.O. nr. 786/22.08.2025)
 
●  Ordin nr. 132 emis de AUTORITATEA PENTRU ADMINISTRAREA ACTIVELOR STATULUI privind aprobarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare accesorii în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 792/26.08.2025)
 
●  Ordin nr. 113/1655 emis de M.A.I./M.E.D.A.T. pentru modificarea Ordinului viceprim – ministrului, ministrul afacerilor interne, şi al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 150/21.085/2023 privind procedura de eliberare în formă electronică a certificatelor de cazier judiciar (M.O. nr. 792/26.08.2025)
 
●  Ordin nr. 2.066/248/1.377/3.103 emis de A.N.A.F./C.N.P.P./C.N.A.S..A.N.O.F.M. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 800/28.08.2025)
 
●  Hotărâre nr. 692 privind modificarea Strategiei naţionale pentru dezvoltarea turismului pentru perioada 2025 – 2035, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.193/2024 (M.O. nr. 801/28.08.2025)
 
●  Ordonanță nr. 21 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 431/2023 privind asigurarea unui nivel minim global de impozitare a grupurilor de întreprinderi multinaţionale şi a grupurilor naţionale de mari dimensiuni (M.O. nr. 805/29.08.2025)
 
●  Ordonanță nr. 22 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 806/29.08.2025)
 
●  Ordonanță nr. 19 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul garantării, creditării şi gestionării fondurilor europene nerambursabile aferente politicii agricole comune (M.O. nr. 807/29.08.2025)
 
●  Ordonanță nr. 23 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România (M.O. nr. 808/29.08.2025)
 
●  Hotărârea nr. 25/872 emisă de CECCAR privind operaţionalizarea e-parafei, e-legitimaţiei şi e-avizului de exercitare a profesiei (M.O. nr. 813/02.09.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane