Cum poți avea continuitatea în HORECA prin asigurări specifice – GROUPAMA

Cum poți avea continuitatea în HORECA prin asigurări specifice – GROUPAMA

Cum poți avea continuitatea în HORECA prin asigurări specifice – GROUPAMA 1415 1259


Schimbările de ritm și perspectivă au forțat antreprenorii din industria HoReCa să găsească soluții eficiente și creative la problemele de care se lovesc în activitatea de zi cu zi.

Pentru a face față situațiilor neprevăzute, operatorii şi investitorii sunt nevoiți să dea dovadă de o bună gestionare a riscurilor. Din păcate, însă, riscurile nu pot fi întotdeauna evitate, ele putându-se transforma ușor în vulnerabilități pentru un business, dar pot fi asigurate.

Conform studiului CNIPMMR, realizat în vara acestui an, în contextul complex și dificil al perioadei post COVID, dar și al  efectelor războiului din Ucraina, a apărut  necesitatea întreprinzătorilor de a apela, în principal, la următoarele modalități de gestionare a riscurilor: asigurările specifice (59,83%), finanțarea europeană (14,53%), campaniile de marketing (11,54%) şi programele de training (3,70%), altele 10,40%.

Pentru cele mai probabile riscuri percepute de reprezentanții domeniului HoReCa sunt: fenomenele meteorologice, migrația provocată de schimbările climatice și sănătatea, Groupama vine cu o serie de soluții de continuitate în cazul în care afacerea le este afectată de evenimente neprevăzute.

De la incendiu, trăsnet, explozie, izbirea clădirilor asigurate de către vehicule rutiere sau riscuri catastrofice, până la avarii accidentale la instalațiile de apă și canalizare, la instalațiile de încălzire și climatizare, precum și avarii la aparatele electrice, electronice, inundație de la vecini sau furt, riscul rămâne un element care poate destabiliza orice echilibru. Și, deși nimeni nu poate garanta siguranța deplină, o asigurare potrivită poate garanta continuitatea planurilor personale sau de business, atunci când intervin situații neprevăzute. Optând pentru Asigurarea imobilelor sau bunurilor, vei avea certitudinea că, indiferent de riscurile la care sunt expuse clădirile, fie hoteluri, restaurante, pensiuni, cantine sau bunurile, utilajele, stocurile de marfă, materiale și materiile prime asigurate, vei depăși mai ușor eventualele probleme, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al timpului necesar remedierii daunelor. Acestea din urmă înseamnă de cele mai multe ori întreruperea business-ului și generarea de pierderi. Complementar asigurării imobilului, îți poți asigura și pierderile de profit brut cauzate de întreruperea temporară, parțială sau totală a activității, în urma unor evenimente asigurate.

Pe de altă parte, cu siguranță antreprenorii se străduiesc să ofere cea mai bună experiență clienților, dar pot exista situații în care situația scapă de sub control și pot fi provocate accidental, din neglijență sau imprudență prejudicii materiale sau vătamări corporale turiștilor, clienților, furnizorilor sau angajaților. Pentru ca impactul financiar asupra afacerii să fie minim, asigurările de răspundere civilă sunt soluția potrivită.

Spre exemplu, în baza asigurării de răspundere civilă a unităţilor turistice și hoteliere antreprenorii pot primi despăgubiri pentru cheltuieli de judecată și pentru sumele pe care sunt obligați să le plătească pentru prejudicii produse clienţilor, provocate de:

  • vătămarea corporală şi/ sau avarierea, distrugerea ori pierderea de bunuri materiale aparţinând acestora, lăsate în spaţiile de cazare repartizate ori la recepţia hotelului, vestiar, garderobă, spălătorii
  • alimentele sau produsele consumate de aceştia
  • condiţii improprii de curăţenie şi siguranţă ale spaţiilor de cazare, tratament, agrement, ale mobilierului, amenajărilor interioare, instalaţiilor sanitare, electrice, lenjeriei, veselei
  • pierderea, distrugerea sau deteriorarea documentelor originale, lăsate de aceştia în vederea completării, înregistrării şi luării în evidenţă a clienţilor la recepţia hotelului, motelului etc. (ex. cărți de identitate, paşapoarte, certificate de naştere, deconturi de cazare, etc.) și sumele cheltuite în vederea reconstituirii, refacerii sau înlocuirii acestor documente.

Dacă spațiul în care își desfășoară activitatea este închiriat, cu asigurarea de răspundere civilă față de proprietar și a proprietarului față de chiriaș ai sprijinul financiar necesar pentru acoperirea pagubelor provocate de compania ta, în diverse situații, prin vătămări corporale şi/ sau avarierea, distrugerea ori deteriorarea bunurilor aparţinând terților, ca urmare a unor fapte produse accidental, din neglijență sau imprudență.

Iar pentru că angajații reprezintă cea mai importanta resursă și piața forței de muncă în domeniu este foarte volatilă, acum, mai mult ca niciodată, oferirea unui contract de muncă stabil și plătit corect nu mai este suficient. Asigurările de sănătate, de viață sau de călătorie s-au transformat din beneficii opționale în beneficii esențiale. Printre cele mai importante beneficii pentru angajați:

  • Asigurarea de sănătate spitalizare și chirurgie pentru afacerile mici și mijlocii oferă angajaților suport financiar pentru a trece mai ușor peste situațiile medicale care necesită spitalizare și/ sau intervenții chirurgicale în orice spital privat sau de stat, venind în completarea asigurării de stat și abonamentului medical privat.
  • Asigurarea Integrală de sănătate oferă servicii medicale în ambulatoriu și servicii medicale de spitalizare și intervenții chirurgicale în pachete cu acoperiri predefinite sau configurabile.
  • Asigurarea de viață de grup oferă angajaților și familiilor acestora compensații financiare în caz de deces, incapacitate temporară de muncă, invaliditate parțială sau totală, boli grave, aceste sume completând serviciile din sistemul de stat.
  • Asigurarea pentru călătorii include asistența medicală de urgență și repatrierea, asigurarea suplimentară de anulare a călătoriei (Storno), oferă acoperire pentru situațiile de îmbolnăvire sau deces. În cazul asigurării suplimentare de întrerupere/ extindere călătorie sunt acoperite evenimentele cauzate de izolare sau carantină în străinătate a asiguratului.

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

 Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

 Scrie-ne pe adresa relatii.clienti@groupama.ro sau sună callcenter-ul nostru AloGroupama  la tel. 0374 110 110  de luni până vineri, între orele 8:00 – 18:00 sau scrie-ne direct în site https://www.groupama.ro/contact  sau alege rețeaua noastră de agenții și colaboratori.