Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul din Sri Lanka

Propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul din Sri Lanka 1418 1064

Vă informăm despre o serie de propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul sri lankez pentru valve compacte GPL

Cei interesați vor  contacta în mod direct organizatorii, la contactele furnizate în materiale de mai jos  (pentru anumite detalii, eventual, puteți solicita și sprijinul Ambasadei României la Colombo, la adresa de e-mail: colombo@mae.ro).

Material primit prin amabilitatea domnului Răzvan Dumitrescu Consilier superior
Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior
Departamentul de Comerț Exterior
tel: +40-727-796775
e-mail: razvan.dumitrescu@dce.gov.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 31.03.2025-11.04.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 31.03.2025-11.04.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 31.03.2025-11.04.2025,   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

AGRARIA – EVENIMENTUL AGRICOL EMBLEMATIC AL TRANSILVANIEI

AGRARIA – EVENIMENTUL AGRICOL EMBLEMATIC AL TRANSILVANIEI 1476 1181
AGRARIA este primul târg agricol pe care DLG InterMarketing l-a organizat în România și care, din anul 1995 și până în prezent, și-a clădit, ediție după ediție, un nume puternic, devenind un important loc de întâlnire pentru fermieri, specialiști, manageri și autorități din domeniul agriculturii.

Ajunsă la cea de a 27-a ediție, AGRARIA este platforma de comunicare optimă, unde puteţi afla ultimele noutăţi în domeniul tehnologiei agricole și unde puteţi vedea la lucru vârfuri de gamă ale producătorilor de mașini agricole.

Înscrie-te ONLINE pe AGRARIA 2025 şi vei primi pe mail un cod QR pe adresa de e-mail comunicată în formular

– Prezintă codul QR ( printat, pe telefon sau tableta) la intrarea în expoziţie şi ai intrare GRATUITĂ

– Un cod QR este valabil pentru o singură persoană și conferă acces pe toată perioada expoziției

Ai nevoie de ajutor in obţinerea biletului de intrare gratuit? Contacteaza echipa AGRARIA !  Telefon: 0726.638.704

Campania „Masa de Paște – Oferă Speranță” – Împreună pentru cei aflați în dificultate

Campania „Masa de Paște – Oferă Speranță” – Împreună pentru cei aflați în dificultate 1039 781


Camera de Comerț și Industrie Brașov (CCIBV) încheie cu succes campania „Masa de Paște – Oferă Speranță”, o inițiativă menită să aducă sprijin celor aflați în dificultate în perioada sărbătorilor pascale. Prin solidaritatea și generozitatea comunității de afaceri din Brașov, campania a reunit resurse esențiale pentru a susține persoanele vulnerabile, în special vârstnicii și familiile aflate în nevoie.

Implicarea comunității de afaceri din Brașov
În cadrul acestei campanii, mai multe companii din județul Brașov s-au alăturat inițiativei, oferind donații în produse alimentare, precum pâine, cozonaci, fructe, legume proaspete și alte bunuri necesare. Generozitatea și implicarea acestor firme au contribuit la crearea unui Paște mai cald și mai plin de speranță pentru multe persoane din Căminele de Bătrâni, familii și alte grupuri vulnerabile.

Sprijin pentru Căminul de Bătrâni „Dr. Teofil Mija” din Săcele
Una dintre beneficiarii principali ai campaniei a fost Căminul de Bătrâni „Dr. Teofil Mija” din Săcele, care a primit donații consistente de la mai multe firme locale, precum AGM FRESH SRL, BRALDICO SRL, etc. Aceste donații au fost esențiale pentru asigurarea unei mese de Paște complete și sănătoase pentru seniorii instituției, care, grație sprijinului comunității, au simțit că nu sunt uitați de sărbători.

 Impactul campaniei
Campania „Masa de Paște – Oferă Speranță” a reunit resurse din partea companiilor, dar și a individualităților din Brașov care au dorit să contribuie la această cauză nobilă. Donațiile au avut un impact semnificativ asupra persoanelor beneficiare, ajutându-le să se bucure de o masă de Paște mai completă și mai sănătoasă, aducând un strop de bucurie în viețile celor care se află în situații mai dificile.

În această perioadă de sărbătoare, CCIBV este mândră de implicarea și solidaritatea arătate de întreaga comunitate de afaceri brașoveană. Fiecare donație, fie ea mică sau mare, a avut un impact real și a contribuit la un Paște mai frumos pentru cei care au nevoie de ajutorul nostru.

 Mulțumiri partenerilor și celor implicați!

Îi mulțumim din suflet tuturor celor care s-au implicat în campania „Masa de Paște – Oferă Speranță”, contribuind cu donații și oferind sprijin logistic. Este un exemplu frumos de cum, prin solidaritate și generozitate, putem face diferența în viața celor care au nevoie de ajutor.

Campania s-a încheiat pe 16 aprilie, dar impactul ei va rămâne mult timp în inimile celor care au primit sprijinul nostru.

Împreună facem Paștele mai frumos pentru toți!

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 19.03.2025-25.03.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 19.03.2025-25.03.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 19.03.2025-25.03.2025

● Ordin nr. 382 emis de A.N.A.F. privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului 397 “Declaraţie informativă privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto intermediate printr-o platformă digitală” (M.O. nr. 242/19.03.2025)
 
● Ordin nr. 328 emis de M.E.D.A.T. privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii “START UP NATION – ROMÂNIA”, ediţia 2024, finanţat din fonduri externe nerambursabile aferente Programului Educaţie şi Ocupare 2021 – 2027 (M.O. nr. 243/20.03.2025)
 
● Decizia nr. 117 emisă de CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE A ROMÂNIEI – CURTEA DE ARBITRAJ COMERCIAL INTERNAŢIONAL privind adoptarea Regulilor de procedură arbitrală ale Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României (M.O. nr. 245/20.03.2025)
 
● Ordin nr. 138/150 emis M.M.F.T.S.S./I.N.S. privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011(M.O. nr. 246/20.03.2025)
 
● Decizia nr. 13 emisă de CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE A ROMÂNIEI pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României (M.O. nr. 249/21.03.2025)
 
● Ordin nr. 33 emis de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc pentru stabilirea modificărilor semnificative prevăzute la art. 12 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc (M.O. nr. 249/21.03.2025)
 
 Ordinul nr. 131 emis de A,N.O.F.M. pentru aprobarea metodologiei de selecţie a colaboratorilor, prevăzută la art. 2 alin. (4) lit. ş) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă (M.O. nr. 254/24.03.2025)
 
 Hotărârea nr. 284 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN (M.O. nr. 257/25.03.2025)
 
● Ordin nr. 22/487 emis de M.A.D.R./M.F. pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă (M.O. nr. 257/25.03.2025)
 
● Ordin nr. 419/1207 emis de A.N.A.F./A.V.R. privind stabilirea activității de monitorizare și control al activității desfășurate de operatorii economici prevăzuți la art. 435 alin. (31) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 261/25.03.2025)
 
● Ordin nr. 420/1205 emis de A.N.A.F/A.V.R. privind aprobarea regulilor referitoare la constituirea, actualizarea și eliberarea garanției prevăzute la art. 348 alin. (11) și la art. 435 alin. (32) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 261/25.03.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Nu poți anticipa toate situațiile neprevăzute, dar îți poți asigura afacerea – GROUPAMA

Nu poți anticipa toate situațiile neprevăzute, dar îți poți asigura afacerea – GROUPAMA 1578 838

Fie că ai o unitate de producție, o pensiune, un service auto, un birou de arhitectură, o firmă de construcții sau una de publicitate și faci totul ca la carte, pot oricând să apară situații limită pentru afacerea ta. Riscurile se pot materializa pe neașteptate, dar când ești asigurat poți depăși mai ușor efectele acestora.​

 Suntem aici pentru a te sprijini în identificarea riscurilor care ar putea afecta planurile tale pentru 2025 și ce poți face pentru a-ți asigura afacerea, echipa și implicit, viitorul:

  • Identifică și evaluează riscurile – realizează analize periodice pentru a identifica potențialele amenințări și impactul acestora.
  • Elaborează planuri de continuitate – dezvoltă strategii și proceduri pentru a asigura funcționarea neîntreruptă a afacerii în fața diverselor riscuri.
  • Investește în asigurări adecvate – alege asigurările care acoperă diverse tipuri de riscuri și mai ales pe cele care se potrivesc specificului afacerii tale.

O abordare proactivă, care include identificarea, evaluarea și implementarea de măsuri de gestionare a riscurilor, contribuie la stabilitatea și creșterea sustenabilă a organizației.

În articolul din link-ul de mai jos, îți prezentăm principalele tipuri de riscuri în afaceri și cum poți să te pregătești pentru fiecare. Acestea includ riscurile interne, cum sunt riscurile financiare, cele generate de factorul uman, de reputație, tehnologie sau de procese operaționale, precum și riscurile externe, care se referă la impactul factorilor economici, politici, sociali sau legislativi asupra companiei și productivității sale.

Noi suntem alături de tine pentru a prelua grijile financiare provocate de riscuri și îți oferim suport și continuitate prin soluţii care răspund la nevoile afacerii tale. Oferta Groupama include asigurări complexe și flexibile pentru orice vrei să asiguri:

Indiferent de dimensiunea afacerii sau domeniul în care activezi este important să îți întocmești un plan de continuitate a afacerii. Acesta ar trebui să includă măsuri clare de intervenție în caz de criză și să asigure continuitatea activității chiar și în fața unor evenimente imprevizibile. Asigurările personalizate, care țin cont de specificul afacerii tale, pot oferi un nivel de protecție suplimentar.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025

TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025 1107 885
TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025, organizat la Brașov în perioada 9-11 aprilie 2025- Centru Lux Divina,  promovează adoptarea acestor tehnologii pentru optimizarea producției, creșterea productivității și reducerea costurilor. Participând, veți testa soluții avansate și veți vedea cum pot acestea să transforme provocările în oportunități de creștere.

În contextul economic actual, INTEK reprezintă un eveniment central pentru inovație și tehnologie, adunând lideri în automatizare, robotizare și digitalizare.

Intek este o platformă esențială pentru cei din sectorul producției. Aici veți descoperi noi tehnologii precum roboți industriali, coboți, senzori, sisteme de detectare, soluții digitale și multe altele.

Forumul INTEK 2025 reunește liderii industriei pentru a oferi o perspectivă clară asupra stadiului actual al transformării digitale și al creșterii rezilienței organizațiilor.

La INTEK 2025 veți găsi soluții inovatoare pentru automatizarea și eficientizarea proceselor industriale.

Pentru o vizită mai ușoară, organizatorii au pregătit o selecție de 10 expozanți pe care îi puteți întâlni între 9 și 11 aprilie.

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.03.2025-04.04.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.03.2025-04.04.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 24.03.2025-04.04.2025,   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.03.2025-18.03.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.03.2025-18.03.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 11.03.2025-18.03.2025

●  Lege nr. 14 pentru modificarea şi completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative (M.O. nr. 218/12.03.2025)
 
●  Ordin nr. 150 emis de C.N.P.P. pentru modificarea şi completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative (M.O. nr. 220/13.03.2025)
 
●  Ordin nr. 299/455/435/729 emis de  A.N.A.F./C.N.P.P./C.N.A.S.S./A.N.O.F.P. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 220/13.03.2025)
 
●  Ordin nr. 151 emis de C.N.P.P. privind aprobarea unor formulare de decizii pentru stabilirea pensiei de serviciu cu regimul unei pensii pentru limită de vârstă şi de decizii pentru stabilirea pensiei de urmaş (M.O. nr. 221/13.03.2025)
 
●  O.U.G. nr. 11 pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 225/13.03.2025)
 
●  O.U.G. nr. 12 privind acordarea unui sprijin financiar pentru unele categorii de pensionari în anul 2025, precum şi pentru completarea unor acte normative (M.O. nr. 225/13.03.2025)
 
●  Ordin nr. 152 emis de C.N.P.P. privind aprobarea unor formulare de decizii pentru stabilirea pensiei de serviciu cu regimul unei pensii pentru limită de vârstă şi de decizii pentru stabilirea pensiei de urmaş (M.O. nr. 226/14.03.2025)
 
●  Ordin nr. 796 emis de M.S. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.323/2021 pentru aprobarea listei prevăzute la art. 4 alin. (61) din Normele privind modul de calcul şi procedura de aprobare a preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 368/2017 (M.O. nr. 226/14.03.2025)
 
●  Ordin nr. 216 emis de M.E.  privind aprobarea Schemei de ajutor de stat având ca obiectiv sprijinirea pentru modernizarea instalaţiilor EU-ETS la nivelul BAT pentru creşterea eficienţei energetice (M.O. nr. 230/14.03.2025)
 
●  Lege nr. 16 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (M.O. nr. 234/17.03.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

European Conference Hydrogen & P2X 2025

European Conference Hydrogen & P2X 2025 1476 895
Cea de-a 6-a ediție  a evenimentului European Conference Hydrogen & P2X 2025, cu o agendă revizuită, cuprinzând inclusiv tendințele din domeniul industriei, speakeri de excepție și informații tehnice, se va desfășura  în perioada 11-12 iunie la Copenhaga.

Pe măsură ce lumea își accelerează eforturile pentru sustenabilitate și combaterea schimbărilor climatice, hidrogenul rămâne cheia pentru deblocarea unui viitor mai ecologic și mai curat. Cu investiții semnificative în infrastructura cu hidrogen și un număr tot mai mare de proiecte P2X care se adresează sectoarelor greu de atenuat, continentul face pași în direcția obiectivelor sale de decarbonizare. La Hydrogen & P2X 2025, ne propunem să aprofundăm și mai mult în cele mai recente progrese, discuții critice din industrie și inovații inovatoare care vor modela peisajul hidrogenului.