Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Infobuletin: China februarie 2025

Infobuletin: China februarie 2025 1418 1065

China si Europa ar trebui conlucreze împreuna pentru o lume multipolara!

Cea de-a 61-a Conferință de Securitate de la München (MSC) a avut loc în Germania, iar prezența delegației chineze a adus o briză caldă în Europa.

Anul acesta este cea de-a 50-a aniversare de la stabilire a relațiilor diplomatice dintre China și Uniunea Europeană (UE), iar ministrul de externe Wang I a transmis în mod clar „viziunea asupra lumii” a Chinei, Europei și lumii prin discursul său la MSC și întâlnirile sale cu demnitari. China va fi un factor de certitudine în acest sistem multipolar și se străduiește să fie o forță constructivă fermă într-o lume în schimbare.

Material primit prin amabilitatea doamnei Tatiana Tihon-Presedinte
Camera pentru Diplomatia Dezvoltarii Durabile cu China

Oportunități de afaceri din țară

Oportunități de afaceri din țară 1261 946

Compania COZMIRCOM SRL din Baia Mare, membră a Camerei de Comerț și Industrie Maramureș , este interesată în identificarea de  noi clienți pe piața în care aceștia activează.

Înființată în anul 1992, firma COZMIRCOM SRL este un jucător cu un lung istoric în industria metalurgică și constructoare de mașini din România.

Târg internațional: IBAKTECH 2026, Istanbul

Târg internațional: IBAKTECH 2026, Istanbul 1502 1354
Cea de-a 15-a ediție a Târgului Internațional de Panificație, Patiserie, Înghețată, Ciocolată și Tehnologii IBAKTECH,  se va desfășura la Istanbul Expo Center în perioada 14-17 octombrie 2026

În anul 2024, IBAKTECH, unde s-au reunit 332 de expozanți cu un total de 92.482 de vizitatori din 118 țări, și-a demonstrat încă o dată poziția de cel mai mare târg din Eurasia și al doilea cel mai mare târg din lume. Mai mult, profilul său înalt se remarcă nu numai prin metri pătrați, ci și prin numărul și diversitatea vizitatorilor internaționali din Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia.

Pentru anul 2026, având în vedere nevoia de a răspunde cerințelor actuale, s-a decis organizarea târgului în 7 hale și 80 mii metri pătrați prin extinderea cu 1 hală. Această decizie va însemna că mai mulți expozanți și mărci vor fi reprezentate la IBAKTECH!

Propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul din Sri Lanka

Propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul din Sri Lanka 1418 1064

Vă informăm despre o serie de propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul sri lankez, în domenii precum: farmaceutic, minereuri, servicii de întreținere aeronave, sisteme de management deșeuri solide sau achiziții dispozitive medicale (chirurgicale).

Cei interesați vor  contacta în mod direct organizatorii, la contactele furnizate în materiale de mai jos  (pentru anumite detalii, eventual, puteți solicita și sprijinul Ambasadei României la Colombo, la adresa de e-mail colombo@mae.ro).

Material primit prin amabilitatea domnului Răzvan Dumitrescu Consilier superior
Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior
Departamentul de Comerț Exterior
tel: +40-727-796775
e-mail: razvan.dumitrescu@dce.gov.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.02.2025-07.03.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.02.2025-07.03.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 24.02.2025-07.03.2025,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Expoziția AgriPlanta Show 2025

Expoziția AgriPlanta Show 2025 1449 1082


AgriPlanta Show este mai mult decât un eveniment – este o experiență!

Viziunea AgriPlanta Show este de a crea un spațiu interactiv și plin de energie, unde fermierii, furnizorii de tehnică și tehnologii agricole și experții se pot conecta, experimenta și descoperi soluții pentru provocările agriculturii de mâine.

La AgriPlanta Show acțiunea și interacțiunea se vor desfășura în două spații dedicate, special concepute pentru o experiență inedită și captivantă!

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 12.02.2025-18.02.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 12.02.2025-18.02.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 12.02.2025-18.02.2025

Ordin nr. 426/115/7.700  emis de M.A.D.R./M.S./A.N.P.C. privind modificarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor, apelor şi mediului, al ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 510/768/319/2003 pentru aprobarea Normelor cu privire la natura, compoziţia, fabricarea şi etichetarea sucurilor din fructe şi ale altor produse similare destinate consumului uman (M.O. nr. 130/13.02.2025)
 
Ordin nr. 33 emis de C.N.P.P. privind aprobarea unor formulare de decizii pentru stabilirea pensiei de serviciu cu regimul unei pensii pentru limită de vârstă, de decizii pentru stabilirea pensiei de invaliditate, de decizii pentru stabilirea pensiei de urmaş şi de decizii pentru actualizarea pensiei de serviciu cu regimul unei pensii pentru limită de vârstă, pensiei de invaliditate şi pensiei de urmaş (M.O. nr. 133/14.02.2025)
 
Ordin nr. 47 emis de M.A.D.R. pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 107/2024 privind implementarea măsurilor şi intervenţiilor compensatorii de mediu şi climă din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 şi din Planul strategic PAC 2023 – 2027, începând cu anul 2024 (M.O. nr. 133/14.02.2025)
 
Hotărâre nr. 48 pentru aprobarea criteriilor şi normelor de diagnostic clinic, diagnostic funcţional şi de evaluare a capacităţii de muncă pe baza cărora se face încadrarea în gradele I, II şi III de invaliditate (M.O. nr. 134/14.02.2025)
 
Ordin nr. 255 emis de M.F. cu privire la reglementarea unor aspecte de raportare contabilă (M.O. nr. 135/14.02.2025)
 
Hotărâre nr. 3 pentru aprobarea Procedurii interne privind asigurarea implementării şi aplicării art. 2 din Procedura de îndrumare şi asistenţă a contribuabililor/plătitorilor, acordate de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, şi de coordonare metodologică a activităţii de aplicare unitară a legislaţiei fiscale şi procedural fiscale desfăşurate de structurile de asistenţă contribuabili, precum şi în domeniul tehnologiei informaţiei, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.233/2021 (M.O. nr. 137/17.02.2025)
 
Ordin nr. 206 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului, conţinutului şi instrucţiunilor de completare a formularelor 101 “Declaraţie privind impozitul pe profit” şi 101 Grup fiscal “Declaraţie consolidată privind impozitul pe profit determinat de grupul fiscal” (M.O. nr. 140/18.02.2025)
 
Ordin nr. 1 emis de A.N.R.E. privind modificarea şi completarea Condiţiilor – cadru pentru realizarea calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă a energiei electrice la nivel naţional, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 177/2018 (M.O. nr. 144/18.02.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Summitul Africa al Federației Mondiale a Camerelor (WCF).

Summitul Africa al Federației Mondiale a Camerelor (WCF). 1800 1800
Camera Națională de Comerț și Industrie din Kenya este încântată invită companiile brașovene să se alăture la viitorul Summit Africa al Federației Mondiale a Camerelor (WCF), care va avea loc în perioada  9 – 11 aprilie 2025 la Centrul Internațional de Conferințe Kenyatta din Nairobi, Kenya.

Acest eveniment prestigios va reuni lideri din camerele de comerț și companii din Africa și din întreaga lume, oferind o platformă unică pentru a stimula colaborarea, a stimula inovația și a inspira creșterea în comunitatea de afaceri.

Cu tema „Viitorul global al Africii: integrat, inovator și durabil”, acest summit își propune să stimuleze integrarea regională prin comerț, inovare și durabilitate. Acesta va servi ca o platformă globală pentru a atrage investiții, pentru a crea colaborări și a modela strategii pentru creșterea economică condusă de sectorul privat și echitatea socială pe tot continentul.
În calitate de lideri în comerțul și industrie la nivel mondial, participarea companiilor va fi esențială în modelarea agendei de dezvoltare economică globală.

Companiile sunt invitate  să se alăture organizatorilor pentru a explora potențialul vast neexploatat al Africii, progresele sale remarcabile în tehnologie și inovare și rolul său în evoluție pe scena globală alături de alți lideri de gândire globali.

Înregistrare AICI.

Programul Start-up Nation 2024, ediția 2025

Programul Start-up Nation 2024, ediția 2025 2076 1513


Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea în consultare publică a unui nou proiect al proceduri de implementare a programului  ”Start-up Nation 2024”- ediția 2025, în data de 11.02.2025.

Obiectivul programului:
Programul Start-up Nation 2024-2025 este o inițiativă guvernamentală, destinată sprijinirii întreprinderilor nou-înființate prin acordarea unei finanțări nerambursabile de până la 250.000 lei (echivalentul a 50.000 EUR) per firmă. Scopul principal al programului este stimularea antreprenoriatului și crearea de noi locuri de muncă, având un buget total de 446 milioane EUR, provenind din fonduri europene și de la statul român. Se estimează că aproximativ 7.500 de firme noi vor beneficia de finanțare, generând peste 15.000 de locuri de muncă.

Bugetul programului:
Bugetul alocat programului Start-up Nation, pentru anul în curs, este de 446 milioane, fiind estimat un număr de cca.7.500 de beneficiari.

Alocație financiară nerambursabilă:
Prin intermediul Programului Start-up Nation se oferă sprijin financiar de maxim 250.000 lei / beneficiar.

Ajutorul de minimis este de maxim 90% din costurile eligibile, iar restul de 10% reprezintă cofinanțarea din sursele financiare ale beneficiarului.

 Cheltuieli eligibile:

  • echipamente tehnologice, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice, electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale;
  • în categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate și activele corporale din categoria mijloacelor fixe pentru locurile de joacă, săli de sport, fitness, drone, x-body și de forță, echipamente, respectiv sisteme specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
  • achiziția de sisteme, instalații și echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;
  • cheltuielile pentru înființarea întreprinderii în valoare eligibilă maximă de 1000 lei;
  • achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale;
  • salariile, utilitățile (energie electrică, apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de producție;  pentru aplicanții, care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncă prin intermediul Programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilități, servicii de contabilitate și chirii) reprezintă o sumă forfetară de maximum 80.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate;
  • site de prezentare a activității, magazin on-line, cheltuieli înregistrare domeniu, cheltuieli de promovare a site-ului / magazinului on-line, soft/softuri necesar/necesare desfășurării activității, semnătură electronică,  echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă /copiator /multifuncțională, inclusiv sisteme portabile, licențe necesare desfășurării activității, telefoane smart, tablete;
  • consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării în cadrul prezentului Program și pentru implementarea proiectului, în valoare eligibilă de maximum 10.000 lei;
  • două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN, în valoare de minim 10 lei, dar nu mai mult de 500 de lei;
  • cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului;
  • mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement, aparate de zbor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G.

 Sunt excluse de la finanțare activitățiile și achiziționarea de:

  • sistemele de minare/stocare pentru criptomonede NU se finanțează;
  • cheltuielile aferente activităților de astrologie și spiritism, inclusiv on-line, servicii personale;
  • cheltuielile privind avizele sau alte taxe (cu excepția TVA nedeductibil, timbru verde, accize energie electrică și taxele și onorariile aferente înregistrării societății la Registrul Comerțului), ambalarea, transportul, punerea în funcțiune, montarea, manopera și instruirea personalului pentru utilizarea echipamentelor/ utilajelor, nu sunt eligibile;
  • nu se acordă ajutor financiar pentru activele achiziționate în sistem de leasing, second-hand și cele care au constituit obiectul unei subvenționări/finanțări nerambursabile din alte surse.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

 Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

IORDANIA

Compania Riyadh Trading din Amman, și-a manifestat interesul identificării unor oportunități pentru exportul de produse românești.

În cadrul unei întâniri cu reprezentanți  ai BPCE Amman, domnul Mohammad Shara, director general al companiei Riyadh Trading din Amman a prezentat interesul unor companii siriene pentru importul de produse alimentare, oferindu-se ca intermediar care să gestioneze toate aspectele legate de contractare, coordonare și logistică, pentru a asigura un lanț de aprovizionare fluid și eficient.

Dintre produsele de interes pentru piața siriană a menționat:

  • carne și produse din carne certificate halal (exclus porc);
  • pește;
  • produse alimentare proaspete;
  • produse congelate de toate felurile;
  • fructe și legume;
  • ouă etc.

Domnul Shara a solicitat ca reprezentanții producătorilor români de produse alimentare  interesați de export în Siria să îi trimită o scurtă scrisoare de intenție și o listă cu produsele disponibile la export, în limba engleză, urmând ca ulterior să fie stabilite detaliile suplimentare cu privire la cerințele, volumele și termenele specifice. Coordonatele conducerii RTC sunt următoarele:
Mohammad Shara
General manager
Riyadh Trading Company, Amman, Iordania
Email: shara@rtc-jo.com
Mobil: 00962 777400017
www.rtc-jo.com

Cei inetresați de această oportunitate de cooperare vor  transmite informațiile solicitate către domnul Mohammad Shara, cu copie la BPCE Amman, la adresa amman.economic@mae.ro, pentru acordarea de sprijin, în continuare.

Material primit prin amabilitatea domnului Ovidiu Costea
Minister Counsellor for Trade and Economic Affairs
Ambasada Romanie în Regatul Hasemit al Iordaniei
35 Al-Madeenah Al-Munawarah St, P.O. Box 2869 Amman 11181, Jordan
Tel.: +962 6 5812931
Fax: +962 6 5812521
Mobile: +962 791 000 844
E-mail: amman.economic@mae.ro
Web: https://amman.mae.ro