Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.11.2024-15.11.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.11.2024-15.11.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 04.11.2024 – 15.11.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

TOPUL NAȚIONAL AL FIRMELOR- faza județeană 2024

TOPUL NAȚIONAL AL FIRMELOR- faza județeană 2024 1591 1193
Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează în data de 28 noiembrie 2024 TOPUL NAȚIONAL AL FIRMELOR – faza județeană, un eveniment unic și de tradiție, care premiază companiile brașovene cu rezultate economico-financiare remarcabile în ultimul exercițiu financiar încheiat.

Anul acesta, evenimentul este unul special celebrând 160 de ani de activitate neîntreruptă a Camerelor de Comerț din România. Este o ocazie unică de a sărbători istoria, prezentul și viitorul mediului de afaceri românesc.

Aflat la ediția XXXI  TOPUL NAȚIONAL AL FIRMELOR – faza județeană, este cel mai important eveniment  de networking brașovean al comunității de afaceri locale, al celor care prin pasiune și perseverenţă au atins performanțe deosebite în business.

La această ediție specială sunt așteptați peste 350 de reprezentanți ai companiilor brașovene de succes, autorități publice locale și naționale.

Vă așteptăm la această ediție aniversară, unde vom sărbători împreună trecutul, prezentul și viitorul afacerilor românești.

Participanții la Topul National Al Firmelor 2024 vor beneficia de acces GRATUIT la seminarul “Provocări fiscale și economice în anul 2025 pentru IMM- uri“, susținut de un profesionist în domeniul fiscalității: dl Sorin Bâscă – Expert contabil și Managing partner la Cont Consulting.

Astfel, în ziua evenimentului, în intervalul orar 15:00 – 16:30, vă așteptăm la Q Events Center pentru a primi informații cu privire la:

  • Agenda fiscală preconizată a anului 2025;
  • Adaptarea la fișierul de raportare SAF-T;
  • Strategii de finanţare.

Pentru a confirma participarea, vă invităm să completați formularul de înscriere accesând butonul de mai jos.

Fiți alături de noi la cel mai important eveniment de business al anului!

Împreună pentru afaceri de succes!

Evenimentul va avea loc joi, 28 noiembrie 2024 la Q Events Center Brașov

Termen de confirmare a participării: 22 noiembrie 2024.

LOCURILE SUNT LIMITATE!

Costurile de participare sunt următoarele:
550 lei* Pentru membrii CCI Brașov
650 lei* Pentru nonmembri  
*tariful nu conține TVA

Plata se poate efectua prin virament bancar, în contul RO67BTRL00801205M11040XX deschis la Banca Transilvania BRAȘOV – cod fiscal RO 4443167 sau la casieria CCI Brașov.

Contact: 
Luisa Paloș, telefon: 0728 137 727
e-mail:luisa.palos@ccibv.ro
Afrodita Mălureanu, telefon 0728 137 733
e-mail:afrodita.malureanu@ccibv.ro

Mai jos regăsiți prezentări video de la ultimele evenimente organizate de Camera de Comerț și Industrie Brașov (click pe imagine):

Vizita delegației de oameni de afaceri turci la CCI Brașov

Vizita delegației de oameni de afaceri turci la CCI Brașov 2363 1659
În data de 23 octombrie 2024, Camera de Comerț și Industrie  Brașov  a fost gazda   delegației economice de oameni de afaceri turci condusă de Camera de Comerț româno-turcă.

Principalele obiective ale întâlnirii, organizate în colaborare cu Camera de Comerț Româno-Turcă, au  vizat promovarea relaţiilor economice și comerciale bilaterale şi identificarea unor noi oportunităţi de afaceri şi investiţionale,  oaspeții exprimându-și intenția de a se familiariza cu realitățile economice ale județului Brașov și de a purta discuții directe cu reprezentanții mediului de afaceri brașovean.

Domeniile de activitate ale delegației:
– Managementul deșeurilor, echipamente și mașini pentru salubritate;
– Industria și prelucrarea lemnului;
– Energie regenerabilă: panouri fotovoltaice și instalații eoliene;
– Construcții civile;
– Infrastructură generală în construcții: drumuri, poduri și canalizare;
– Servicii medicale: tratament balnear;
– Ascensoare și logistică, lifturi pentru mașini;
– Spații verzi și agrement: amenajare spatii verzi, parcuri, mobilier pentru parcuri;
– Horeca;
– Transport pe cablu: teleferic, telescaun.

______________________________________________________________________________

Informații de background

Republica Turcia este principalul partener comercial al României între statele din afara Uniunii Europene (UE). La export, Turcia reprezintă principala piață de absorbție a mărfurilor trimise din România în spațiul extracomunitar, iar la import a doua piață de proveniență a mărfurilor intrate în țara noastră din afara UE

Mult̗umim delegației pentru vizită s̗i suntem încrezători că schimbul de idei s̗i experient̗ă va avea un impact pozitiv asupra relat̗iilor economice bilaterale!

Mult̗umiri reprezentant̗ilor mediului de afaceri bras̗ovean care au participat la întâlnire!

Vin la Brașov 2024

Vin la Brașov 2024 1479 1192
Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită  să participați la Târgul de Vinuri ”Vin la Brașov”

În perioada 15-16 noiembrie 2024, Belvedere Events Center, MEMBRU PREMIUM CCIBV, va găzdui o adevărată sărbătoare a vinului!

  • Degustări de vinuri de la cele mai renumite crame din toate colțurile țăriii și de peste hotare;
  • Petrecere cu Trupa Publika și DJ;
  • Surprize culinare care se vor asocia perfect cu fiecare pahar de vin degustat;
  • Întâlniri cu oameni minunați care vă vor transmite povestea fiecărui vin expus.

Data: 15-16 noiembrie 2024; locația: Belvedere Events Center Brașov

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.10.2024-08.11.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.10.2024-08.11.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 28.10.2024-08.11.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.10.2024-22.10.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.10.2024-22.10.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 15.10.2024-22.10.2024

● Ordin nr. 385 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea în anul 2024 a realocării sumelor şi stabilirea condiţiilor de acordare a avansului pentru plăţile directe finanţate din Fondul european de garantare agricolă, din cadrul Planului strategic PAC 2023 – 2027 (M.O. nr. 1034/15.10.2024)
 
● O.U.G. nr. 120 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat sub formă de grant acordat producătorilor agricoli pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023 – august 2024 (M.O. nr. 1034/15.10.2024)
 
● O.U.G. nr. 121 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 7/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat “Creditul fermierului”, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, precum şi pentru modificarea art. 12 alin. (1) din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor alocate României pentru agricultură, dezvoltare rurală, pescuit şi afaceri maritime, gestionate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin instrumente financiare de garantare şi creditare, precum şi pentru susţinerea obiectivelor naţionale de politică agricolă şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2023 privind instituirea unui mecanism de consultare şi reacţie coordonată în contextul implementării sistemului de autorizare la export introdus de Ucraina pentru produsele agricole (M.O. nr. 1039/16.10.2024)
 
● Ordin nr. 1176 emis de A.N.O.F.M. pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare (M.O. nr. 1040/16.10.2024)
 
● Ordin nr. 6521 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru compensarea costurilor de investiţii în/pentru sisteme de management integrat al deşeurilor necesare pentru îmbunătăţirea modului de gestionare a deşeurilor municipale în vederea asigurării tranziţiei spre economia circulară în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021 – 2027 (M.O. nr. 1042/17.10.2024)
 
● Ordin nr. 6508 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (709) “Cerere de înregistrare pentru prestatorii de servicii de plată care nu au rezidenţă fiscală în România şi cărora li se aplică obligaţia prevăzută la art. 3212 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal” (M.O. nr. 1045/17.10.2024)
 
● Ordin nr. 2265 emis de M.M.A.P. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat “Sprijin în vederea achiziţionării de tractoare şi maşini agricole autopropulsate”(M.O. nr. 1046/18.10.2024)
 
● Hotărâre nr. 1283 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.352/2010 privind aprobarea structurii Clasificării ocupaţiilor din România – nivel grupă de bază, conform Clasificării internaţionale standard a ocupaţiilor – ISCO 08 (M.O. nr. 1051/21.10.2024)
 
● Ordin nr. 5135/1.766 emis de M.S./C.N.A.S. privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 564/499/2021 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, şi a normelor metodologice privind implementarea acestora (M.O. nr. 1054/21.10.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Lansare proiect: „START LA SOCIAL ÎN MEDIUL RURAL!” SMIS 311882

Lansare proiect: „START LA SOCIAL ÎN MEDIUL RURAL!” SMIS 311882 1055 793


Camera de Comerț și Industrie Brașov, în parteneriat cu Asociația Club Sportiv „AQUA 1969 Baia Mare”, implementează în perioada 01.10.2024 – 31.03.2027 proiectul „START la Social în mediul rural!”, ID SMIS 311882, contract nr.14432/26.09.2024,  în valoare de 14.742.974,56 lei, compusă din 12.531.528,38 lei valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor FSE+ și 2.211.446,18 valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național, finanțare asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027,  obiectiv specific ESO4.1_Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale (FSE+).

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de încurajarea antreprenoriatului prin oferirea de sprijin în vederea înființării de întreprinderi sociale în mediul rural.

Grupul țintă al proiectului este reprezentat de 131 de persoane care intenționează să înființeze întreprinderi sociale în mediul rural, domiciliate în mediul rural, în oricare dintre cele trei regiuni de implementare: Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia.

Vor beneficia de prioritate persoanele cu domiciliul în mediul rural care fac parte din categoria persoanelor vulnerabile – care include persoane dezavantajate/ defavorizate pe piața muncii, șomeri, persoane inactive apte de muncă precum studenți, persoane casnice, pensionari, etc. – sau din categoria persoanelor de etnie romă. Actele normative care definesc persoanele vulnerabile sunt: Legea 292/2011- Asistență socială, art. (6); Legea nr. 219/2015 – Economia socială, art. (6); Hotărârea Guvernului nr. 558/2021 – Strategia Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă 2021-2027.

Alocație financiară nerambursabilă:

Prin intermediul proiectului START la Social în mediul rural! finanțarea nerambursabilă maximă este de 316.000 lei ( aproximativ 63.200 euro), pentru 34 de întreprinderi sociale înființate în mediul rural. Fiecare întreprindere înființată va crea minimum 4 locuri de muncă, din care minimum 1 loc de muncă va fi destinat persoanelor vulnerabile. Persoanele angajate vor avea domiciliul sau reședința în mediul rural în oricare dintre regiunile de implementare ale proiectului: Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia.

Rezultatele proiectului:

  • 131 Participanți care participă la programe de dezvoltare competente antreprenoriale în economia socială – Antreprenor în economia socială (cod COR 112032) și prin activități de mentorat si dezvoltare planuri de afaceri;
  • Selectarea a 34 de idei de afaceri și acordarea a 34 de finanțări nerambursabile în valoare de 316.000 lei / finanțare
  • Înființarea a 34 de întreprinderi în care vor fi angajate minimum 136 persoane din care cel puțin 40 de persoane vulnerabile din mediul rural, rezultate ce vor duce la o creștere a competitivității în regiunile de implementare, scăderea disparităților între regiuni, crearea de locuri de muncă în medii de lucru calitative;

Etapele proiectului:

Etapa 1:

  • Informarea și selectarea grupului țintă;
  • Participarea la programul acreditat de formare profesională – Antreprenor în economia socială (cod COR 112032) – minimum 40 ore;
  • Participarea la programe de formare complementare în domenii precum: marketingul întreprinderilor sociale, abordarea temelor orizontale precum egalitatea de șanse și principiul nediscriminării, legislația în domeniul economiei sociale, digitalizarea unei întreprinderi sociale, etc.
  • Participarea la concursul de planuri de afaceri și înființarea întreprinderilor;

Etapa 2 – implementarea și monitorizarea planurilor de afaceri (minimum 14 luni, maximum 18 luni).

 Date de contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov, Cosmin-Antoniu Roșia-Micu – Manager de proiect; cosmin.rosia@ccibv.ro, tel: 0268/54.70.84

Lansare proiect: ”Sprijin pentru întreprinderi sociale în Regiunea Centru” SMIS 311659

Lansare proiect: ”Sprijin pentru întreprinderi sociale în Regiunea Centru” SMIS 311659 946 709


CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, în parteneriat cu ASOCIAȚIA GRUPUL DE ACȚIUNE LOCALĂ TRANSCARPATICA implementează, în perioada 01 octombrie 2024 – 31 martie 2027 proiectul Sprijin pentru întreprinderi sociale în Regiunea Centru, cod SMIS 311659, în valoare totală de 14.785.826,03 lei (12.567.952,13 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE și 2.217.873,90 lei valoare eligibilă din bugetul național), finanțare asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Educație și Ocupare 2021-2027.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea economiei sociale și a antreprenoriatului social în Regiunea Centru prin finanțarea acțiunilor care vin în sprijinul înființării a 34 de entități de economie socială în zonele urbane. Rezultatele vizate: 132 de persoane vor fi formate în domeniul antreprenoriatului social, 34 întreprinderi sociale sprijinite ( maxim 304549,38 lei/întreprindere) prin care se vor crea 136 de locuri de muncă.

Rezultate propuse:

  • Minimum 300 de persoane informate cu privire la antreprenoriatul social la nivelul Regiunii Centru;
  • Recrutarea, selecția și monitorizarea a minimum 132 de persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban.
  • Finanțarea și implementarea a 34 planuri de afaceri ce vor genera minimum 136 locuri de muncă.

Grupul țintă al proiectului este format din:

  • Persoane aflate în căutarea unui loc de muncă
  • Persoană tânără cu vârsta de peste 30 ani
  • Șomeri
  • Șomeri de lungă durată
  • Persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii
  • Persoane inactive, care nu fac parte din forța de muncă, respectiv care nu au ocupatie, nu sunt nici șomeri; persoane inactive sunt considerate inclusiv persoane în educație și formare (studenți)

Domiciliul persoanelor care intră în grupul țintă trebuie să fie din regiunea CENTRU (JUDEȚE: SIBIU, MUREȘ, HARGHITA, COVASNA, BRAȘOV, ALBA), atât din mediul urban, cât și din mediul rural.

Etapele proiectului:

Etapa 1 va cuprinde:

  • Selecția și integrarea în grupul țintă al proiectului;
  • Participarea la programul acreditat de formare profesională – Antreprenor in economia sociala, Cod COR 112032 – 80 ore (cu subvenție de 400 lei);
  • Participare la activități de consilier/formare profesională neacreditată în domeniul comunicării de business și a utilizării tehnologiei IT;
  • Participarea la concursul de planuri de afaceri;
  • Înființarea întreprinderilor.
  • La data semnării contractului de subvenție, antreprenorul selectat nu trebuie să aibă calitatea de asociat majoritar în structura altor întreprinderi (inclusiv PFA, PFI, II și IF)

Etapa 2 – implementarea planurilor de afaceri (minim 14 luni, maxim 18 luni). Etapa 2 va începe în octombrie 2025.

Contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov
Strada Mihail Kogălniceanu 18-20, Brașov 500173, Tel: 0268547084; E-mail: ccibv@ccibv.ro
Asociația Grupul de Acțiune Locală Transcarpatica
Str. Valea Grajdului, nr. 2, Comuna Bran, județul Brașov, Tel: 0766.054.445;
E-mail: transcarpatica.gal@gmail.com

Asigură sănătatea echipei tale- GROUPAMA

Asigură sănătatea echipei tale- GROUPAMA 1476 1181


Sănătatea este cea mai importantă resursă pe care o avem și merită să avem grijă de ea în fiecare zi. Oferă sprijin echipei și afacerii tale și alege să fii acoperit de Asigurarea de sănătate – spitalizare și chirurgie.

Asigurarea de sănătate – spitalizare și chirurgie pentru angajați oferă suport pentru cheltuielile medicale asociate spitalizării și intervențiilor chirurgicale necesare angajaților tăi și poate fi extinsă și familiei acestora. Această asigurare este o soluție simplă, transparentă, adaptabilă oricărui buget și flexibilă din perspectiva acoperirilor. În plus:

  • acoperă cheltuielile medicale ce pot apărea ca urmare a unui accident sau a unei îmbolnăviri, chiar și a eventualelor complicaţii sau recidive ale primului eveniment
  • poți alege nivelul de acoperire, prin multiplicarea sumei asigurate de la minim 5.000 de lei/ angajat/ an și până la maxim 25.000 lei/ angajat/ an. Odată cu suma asigurată crește și indemnizaţia zilnică pe zi de spitalizare pe care angajatul o primește.
  • în funcție de opțiunea și modalitatea de accesare a asigurării alese de tine, echipa ta are acces la servicii medicale indiferent dacă acestea sunt prestate într-un spital de stat sau privat sau de un furnizor anume, așa cum este partenerul nostru, Regina Maria.
  • angajații pot opta pentru servicii medicale atât în sistemul public, cât și în cel privat, în România și în străinătate, venind în completarea abonamentului medical și a asigurării de stat
  • pentru grupuri mai mari de 10 persoane nu este necesară evaluare medicală.

Pentru a beneficia de cea mai bună asigurare de sănătate construită pentru nevoile angajaților și adaptabilă bugetului afacerii tale, indiferent de pachetul ales, se pot adăuga asigurări suplimentare, cu beneficii specifice:

  • Chat medical – prin intermediul Chat-ului medical, se poate accesa 24/7 un medic specialist pentru o evaluare medicală rapidă, suport și sfaturi
  • Convalescență după spitalizare – se acordă o indemnizație zilnică fixă pentru concediu medical/ întrerupere temporară a activității după spitalizare și/ sau intervenție chirurgicală
  • Microchirurgie – se oferă o indemnizație de asigurare ce reprezintă un procent între 50 și 100% din suma asigurată în funcție de gravitatea intervenției pentru evenimentele, cu scop curativ, ca urmare a producerii unui accident sau diagnosticării unei afecțiuni, care au loc cu spitalizare de zi
  • Cheltuieli medicale – se rambursează contravaloarea cheltuielilor medicale pentru achiziția de medicamente sau materialele sanitare prescrise de medic, efectuarea de investigații, accesarea serviciilor dentare de urgență sau achiziția de lentile de ochelari cu/ fără rame și lentile de contact cu dioptrii pentru persoanele asigurate la care este diagnosticată pentru prima dată necesitatea de a purta ochelari, în limita sumelor asigurate specifice acestor componente pe baza chitanțelor/ facturilor fiscale și a documentelor medicale emise pe numele angajatului asigurat
  • Fracturi – se plătește o indemnizație în funcție de localizarea fracturii suferite de asigurat în urma unui accident pentru care a necesitat asistenţă/ îngrijire medicală de specialitate
  • Arsuri – se plătește o indemnizație în funcție de gravitatea arsurii suferite de asigurat în urma unui accident pentru care a necesitat asistenţă/ îngrijire medicală de specialitate
  • Boli grave – se acordă indemnizația de asigurare dacă în perioada de valabilitate a asigurării suplimentare, asiguratul a fost diagnosticat prima dată cu o boală gravă sau dacă are nevoie de o intervenție majoră

Asigurarea se reînnoiește anual și ai posibilitatea de a alege frecvența de plată: lunară, trimestrială, semestrială sau anuală. În plus, costul asigurării este deductibil din venitul impozabil.

Și pentru a face lucrurile mai simple și ușor de estimat pentru bugetul tău, am creat un instrument ușor de utilizat – calculatorul de preț interactiv. În câteva secunde, poți afla cât te costă să le oferi angajaților tăi această extra siguranță

Cu o asigurare potrivită, te poți concentra pe dezvoltarea afacerii, lăsând riscurile în grija companiei de asigurări.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Finanțări: „Programul Electric Up 2024”

Finanțări: „Programul Electric Up 2024” 851 637
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea programului Electric Up 2024, în data de 14 octombrie 2024, de la ora 8.00. Apelul de depunere a proiectelor este deschis până pe data de 16 decembrie 2024, ora 23.59.

Obiectivul programului:

Obiectivul programului constă în creşterea capacităţilor de producere și stocare a energiei electrice din surse regenerabile cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp – 150 kWp pentru asigurarea consumului propriu și dezvoltarea electro-mobilității reale la nivel național prin creșterea numărului staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, precum și dezvoltarea gradului de utilizare a energiei din surse regenerabile în încălzire și răcire.

Bugetul programului:

Bugetul alocat programului „Electric Up 2024”, pentru acest program, este de minimum 450 milioane lei și maximum 596 milioane lei.

Beneficiarii eligibili:

  • Întreprinderi mici și mijlocii, în sensul Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii. Conform acestei legi, la IMM se includ și microîntreprinderile, pe lângă firmele mici și mijlocii (max. 249 de salariaţi, cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau active totale care nu depăşesc 43 milioane euro).
  • Operatori economici care activează în domeniul HORECA, conform Clasificării activităților din economia națională — CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, astfel cum a fost actualizată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007. Coroborat și cu alte programe HoReCa, prin aceasta intră companii de toate dimensiunile (micro, mici, mijlocii și mari), care dețin structuri de primire turistice (CAEN 5510, 5520, 5530, 5590) și/sau structuri de alimentaţie (CAEN 5610, 5621, 5629, 5630).

 Alocația financiară nerambursabilă:

Prin intermediul Programului Electric Up se oferă un grant în valoare de 150.000 euro / beneficiar.

Ajutorul de minimis este de maxim 75% din costurile eligibile dar nu mai mult de 150.000 EUR, iar 25% reprezintă cofinanțarea din sursele financiare ale beneficiarului.

Cheltuieli eligibile:

  • sisteme de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu, inclusiv sisteme de stocare;
  • stații de reîncărcare pentru vehicule electrice și plug-in hibrid;
  • sisteme alternative de încălzire/răcire (de exemplu pompe de căldură).

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084