Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Forum Economic Trilateral pentru afaceri și reconstructie în Ucraina

Forum Economic Trilateral pentru afaceri și reconstructie în Ucraina 1180 887
Camera de Comerț și Industrie Iași invită comapniile brașovene să participe la Forumul Economic Trilateral
pentru afaceri și reconstrucție în Ucraina, IAȘI – Hub regional strategic România – Republica Moldova – Ucraina
24-25 Octombrie 2024, Palatul Culturii din Iași.

Evenimentul își propune, pe de o parte, să prezinte climatul la zi și oportunitățile de business cu Ucraina, atât cele din prezent, cât și cele în perspectiva viitoarei reconstrucții post-conflict, iar pe de altă parte să creeze o punte de legătură între companiile și autoritățile din România, Ucraina și Republica Moldova.

Evenimentul va reuni membri ai corpului diplomatic, reprezentanți ai autorităților guvernamentale și locale, membri ai comunității de afaceri, academice și societății civile. Sunt așteptate să participe companii din țară și străinătate, autohtone și multinaționale, din diverse domenii de activitate, interesate să inițieze sau să consolideze legături de business pe relația Ucraina, alături de factori de decizie din Ucraina și companii care pot contribui la efortul de reconstrucție.

Obiective:
Identificarea priorităților – dialog pentru a cunoaște principalele priorități în reconstrucția infrastructurii și dezvoltarea economică.
Stimularea relațiilor de afaceri – promovarea oportunităților comerciale și de investiții în regiune, crearea unui mecanism de încredere în stabilirea parteneriatelor business-to-business, în contextul pre-aderării la Uniunea Europeană.

Data: 25 octombrie 2024; ora: 10,00; locația: Palatul Culturii din Iași

Evaluarea pagubelor în urma ciclonului Boris

Evaluarea pagubelor în urma ciclonului Boris 945 710
Vă transmitem mesajul  Direcției Generale Antreprenoriat și Finanțări pentru IMM (DGAFIMM) din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului referitor la evaluarea pagubelor suferite de agentii economici ca urmare a ciclonului Boris.

Răspunsurile pot fi comunicate la următoarele adrese: cristian.laudoniu@imm.gov.ro; aurora.candel@imm.gov.ro, până în data de 21.10.2024.

Pakistan Travel Mart (PTM 2025)

Pakistan Travel Mart (PTM 2025) 1476 1182
Pakistan Travel Mart (PTM) este un eveniment  internațional în domeniul turismului, care conectează lumea cu Pakistanul și oferă oportunități atât pentru călătoriile interne cât și externe.

Pakistan Tourism Development Corporation (PTDC) organizează cea de-a patra ediție a Pakistan Travel Mart (PTM 2025) și găzduiește participanți la Expo și Confernce între 31 ianuarie și 2 februarie 2025 la Karachi Expo Center și un roadshow în perioada 4 și 5 februarie 2025 la Lahore, sub tema „Mărirea culturilor și abilitarea comunităților locale prin călătorie” pentru a îmbunătăți și a înălța industria turismului prin valorificarea tehnologiei moderne și a abordărilor strategice de marketing.

Data: 31 ianuarie – 2 februarie 2025;  locația: Karaki Expo Center, Pakistan

Material primit prin amabilitatea EMBASSY OF PAKISTAN IN BUCHAREST
e-mail: parepbucharest@mofa.gov.pk

Oferă-i afacerii tale un partener de încredere! – GROUPAMA

Oferă-i afacerii tale un partener de încredere! – GROUPAMA 1477 1241


Ca manager de firmă faci tot posibilul ca lucrurile să meargă conform planurilor tale, dar asta nu înseamnă că uneori nu apar și provocări. Înainte de a lua decizii cu privire la evoluția afacerii tale, trebuie să știi încotro te îndrepți și să ții cont de posibilele aspecte care i-ar putea afecta continuitatea. O metodă bună de a obține mai multe perspective este să faci previziuni ale încasărilor și plăților, ale evoluției forței de muncă dar și ale modificărilor socio-economice.

Dacă unele dintre aceste elemente sunt mai ușor de previzionat și gestionat, riscul este mereu elementul surpriză. De la incendiu, trăsnet, explozie, izbirea clădirilor asigurate de către vehicule rutiere sau riscuri catastrofice, până la avarii accidentale la instalațiile de apă și canalizare, la instalațiile de încălzire și climatizare, avariile la aparatele electrice sau electronice și inundații de la vecini sau furt, riscul rămâne un element care poate destabiliza orice echilibru. Și deși nimeni nu îți poate garanta siguranța deplină, o asigurare potrivită îți poate garanta continuitatea planurilor personale sau de business, atunci când intervine neprevăzutul.

Optând pentru Asigurarea de Incendiu și alte Calamități, vei avea certitudinea că, indiferent de riscurile la care este expus sediul afacerii tale, halele de producție și alte construcții, dar și bunurile, utilaje, stocurile de marfă, materiale și materiile prime asigurate, vei depăși mai ușor eventualele probleme, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al timpului necesar remedierii daunelor. Acestea din urmă înseamnă de cele mai multe ori întreruperea business-ului și generarea de pierderi. De aceea, complementar asigurării imobilului, îți poți asigura și pierderile de profit brut cauzate de întreruperea temporară, parțială sau totală a activității, în urma unor evenimente asigurate.

 Dacă afacerea ta se bazează pe producție, Asigurarea pentru avariile accidentale te va ajuta să rezolvi mai eficient problemele generate de defecțiuni apărute la aparatura sau mașinile pe care le utilizezi, cum ar fi: mașini, instalații și utilaje de producție din diferite industrii; instalații din centrale electrice sau termice; utilaje folosite în transporturi, material rulant, macarale, poduri rulante; instalații care intra în dotarea clădirilor: încălzire, instalații de iluminare, ascensoare, reparații auto ori instalații de depozitare sau refrigerare. Pe fluxul de producție mereu pot apărea riscuri pentru care e bine să ai o asigurare astfel încât,  producția să reintre în normal cât mai rapid. Astfel de riscuri asigurate prin Asigurarea pentru avariile accidentale sunt:

  • defecțiuni, scurt-circuite sau deranjamente electrice ori mecanice
  • defecte de material și de turnare, erori de proiectare
  • defecte de montare sau instalare, execuție defectuoasă
  • nepricepere sau neglijență în utilizare
  • insuficiența apei în boilere, explozie, dezmembrare cauzată de forta centrifugă.

 Și pentru că orice afacere modernă folosește echipamente electronice, fie că e vorba despre echipamente digitale complexe, de un laptop sau o casă de marcat fiscală, funcționarea afacerii tale se bazează, într-o anumită măsură, pe aceste instrumente. Nu le lăsa la voia întâmplării și alege Groupama pentru Asigurarea dedicată echipamentelor electronice. Vei fi despăgubit pentru pagubele produse de numeroase riscuri, cum ar fi:

  • neglijență, neinstruire sau manipulare necorespunzatoare, erori de operare
  • furt prin efracție, tâlhărie
  • incendiu cu sau fără flacără, explozie, trăsnet, prăbușirea de obiecte
  • operațiuni de stingere a incendiilor sau operațiuni de limitare a pagubelor ca urmare a unui incendiu
  • inundații din cauze naturale sau de apa provenită din conducte
  • supratensiuni, inducții, efecte indirecte ale fulgerului, variații de tensiune
  • calamități naturale sau alte fenomene naturale violente care pot produce daune (alunecări de teren, furtună, ploaie torențială, grindină, avalanșe etc.)
  • costurile suplimentare necesare pentru continuarea activității în caz de distrugere sau avariere a bunului asigurat.

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

UCRAINA

Companie din Ucraina, producător de mese de înaltă calitate din plastic HPL, plăci compacte, lemn, metal și rășină epoxidică, este interesată de o colaborare cu companii românești din domeniu.

Companie din Ucraina, producător de suplimentare nutriționale, este interesată de o colaborare cu companii românești din domeniu.

Companie din Ucraina, producător de semiremorci, remorci complete și echipamente municipale cu 15 ani de experiență, este interesată de o colaborare cu companii românești din domeniu.

Material primit prin amabilitatea Kateryna Chepurna
Embassy of Ukraine in Romania
e-mail: kateryna.chepurna@mfa.gov.ua

Invitatie: Breakfast-debate cu Zsuzsa Béres

Invitatie: Breakfast-debate cu Zsuzsa Béres 1480 1184


Camera Oficială de Comerț Spaniolă din Belgia și Luxemburg are plăcerea de a vă invita  vineri, 25 octombrie  2024, în intervalul orar 09:00 și 10:30, la un mic dejun-dezbatere cu Zsuzsa Béres Energy Attaché la Reprezentanța Permanentă a Ungariei pe lângă UE.

Data: 25 octombrie 2024; ora: 09,00 – 10,30; Locația: Rue Belliard 20, 1º, 1040 Brussels

Tematica abordată: „Prioritățile președinției maghiare în sectorul Energiei”.

Evenimentul va avea loc în limba engleză.
Locuri limitate.

Tarife:
Membrii Camerei Oficiale de Comerț Spaniolă din Belgia și Luxemburg:(sponsor și regular): €30
Non-membrii: €50

Cum realizăm o cercetare prealabilă disciplinară corectă?

Cum realizăm o cercetare prealabilă disciplinară corectă? 949 715
Vrei să știi care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi și ce documente sunt necesare pentru a realiza procedura de cercetare prealabilă disciplinară cât mai corect și complet?
Vino la CCI Brașov și înscrie-te la cursul “Cum realizăm o cercetare prealabilă disciplinară corectă? “

În cadrul cursului se vor discuta aspecte teoretice privind procedura; recomandări și modele de documente folosite în cadrul procedurii; cazuri practice și jurisprudență.

Curs de scurtă durată – 2 zile

Data 24 – 25 octombrie 2024, orele 10.00-12.30

Tematica cursului:

  1. Declanșarea cercetării prealabile disciplinare: prin ce document și cine redactează documentul?
  2. Numirea comisiei/persoanei care efectuează cercetarea prealabilă disciplinară
  3. Convocarea la cercetarea prealabilă disciplinară
  4. Audierea martorilor, administrarea probelor și audierea salariatului: procedură și documente
  5. Finalizarea procedurii de cercetare prealabilă disciplinară – document
  6. Aplicarea unei sancțiuni: prin ce document și cine aplică sancțiunea
  7. Cazuri practice și jurisprudență

Zilele de : 24 și 25.10.2024; orele: 10.00-12.30; locația: sediul CCI Brașov, str. M. Kogălniceanu 18-20

Tarif: 420 lei + T.V.A. (Pentru membrii CCI BV se acordă un discount de 10% din costul cursului.)

Despre Trainer

Alina GROȘANU, Consilier Juridic cu o experiență de peste 20 de ani, Expert în legislația muncii, Formator de legislație a muncii pentru Managerii și Inspectorii de Resurse Umane,  Arbitru în cadrul Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Brașov, Coordonator al Departamentului Juridic din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

Persoană de contact: Lavinia Vacarciuc   |   Telefon: 0742351155   |   e-mail: lavinia.vacarciuc@ccibv.ro

O întâlnire promițătoare pentru mediul de afaceri brașovean!

O întâlnire promițătoare pentru mediul de afaceri brașovean! 768 526
Ieri, 03.10.2024, la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, președintele Silviu Costea și directorul general Cosmin Rosia Micu au primit vizita noului Consul General al României la Chicago, Excelența Sa Lucian-Ilie Stănică.
Întâlnirea a oferit o platformă excelentă pentru a discuta despre consolidarea relațiilor economice româno-americane, identificarea de noi oportunități de export și atragerea de investiții străine directe în regiune.
La eveniment a participat și primarul ales al Brașovului, domnul Scripcaru George, care a asigurat mediul de afaceri brașovean de un parteneriat deschis și constructiv cu Primaria Brașov.

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 30.09.2024-11.10.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 30.09.2024-11.10.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 30.09.2024- 11.10.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 25.09.2024-02.10.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 25.09.2024-02.10.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, în intervalul 25.09.2024-02.10.2024


O.U.G nr. 112 – privind modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 959/25.09.2024)
O.U.G nr. 113 – cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2024 (M.O. nr. 963/25.09.2024)
O.U.G nr. 115 – pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 970/26.09.2024)
O.U.G nr. 117 – pentru modificarea şi completarea Legii farmaciei nr. 266/2008 (M.O. nr. 971/26.09.2024)
Ordin nr. 70 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulamentului de emitere a avizelor tehnice privind eficienţa energetică în cadrul Programului Termoficare (M.O. nr. 971/26.09.2024)
Hotărîre nr. 1166privind aprobarea Strategiei naționale pentru dezvoltarea și susținerea digitalizării prin intermediul centrelor de inovare digitală din România 2024—2027 (M.O. nr. 979/30.09.2024)
Anexă la Hotărîre nr. 1166/2024privind aprobarea Strategiei naționale pentru dezvoltarea și susținerea digitalizării prin intermediul centrelor de inovare digitală din România 2024—2027 (M.O. nr. 979bis/30.09.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane