Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Conferința Brutarului și Cofetarului

Conferința Brutarului și Cofetarului 1477 1181


Redacția revistelor Brutarul-Cofetarul, Gastromedia și expoziția internațională GastroPan, în calitate de organizator al Conferinței Brutarului și Cofetarului invită companiile brașovene în data de 9 octombrie 2024 să participe la un eveniment deosebit de important pentru specialiștii din industria panificației și a cofetăriei, la Târgu-Mureș.

Evenimentul va aborda trei teme principale de interes major pentru participanți: digitalizarea, consultanța pentru accesarea fondurilor europene și soluții pentru lipsa forței de muncă în industria panificației, cofetăriei și morăritului.

Persoană de contact: Claudia POPA
Food Engineer | Boro-Info Group
p: +4 0733 313 042 e: marketing@brutarul.ro

Programul de Dezvoltare ,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’

Programul de Dezvoltare ,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’ 945 708


Camera de Comerț și Industrie anunță demararea înscrierilor pentru
Programul de Dezvoltare

,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’

Este uneori o provocare pentru tine să moderezi ședințele cu echipa sau să transmiți tot ce ți-ai propus? În prezentările proiectelor, produselor sau serviciilor tale, se întâmplă să pierzi atenția  interlocutorului  tău,  oferind  prea  multe  detalii tehnice sau vorbind prea repede? În contexte de networking, când vorbești despre compania ta, mesajul tău nu stârnește curiozitate?

,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’ este programul complet care include 10 workshopuri live cu durata de 3 h/întâlnire, acces la platforma online Speaker Elite timp de 1 an, manual de training și Ceremonia Finală. El cuprinde toate formele de învățare: video, text, exerciții, grupuri de practică, aplicații interactive și feedback de tip „best leverage”.

Ce obții?
Dublarea competenţei de comunicare persuasivă cu cea de a pregăti şi susţine prezentări cu rezultatul așteptat.

Ce înveți în cadrul programului?
Tehnici de captare a atenției și angajare a audienței, tehnici de persuasiune, gestionarea emoțiilor și consolidarea încrederii în sine, utilizarea limbajului verbal și non-verbal în mod eficient, folosirea spațiului, construirea unei strategii de branding personal și puterea networkingului.

Cui se adresează?
Managerilor, Antreprenorilor și Experților cheie din companii

Unde și când se desfășoară?
La sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, în perioada septembrie – noiembrie 2024.

Cine sunt facilitatorii?

Diana Vigu
Trainer, Coach & Consultant HR

Mădălina Teșcan-Smeureanu
Psiholog, Trainer & Coach

Cost: 2.100 lei + TVA

Membrii CCIBV beneficiază de o reducere de 10%

Informații suplimentare:  0723 302 829

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 08.08.2024-21.08.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 08.08.2024-21.08.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 08.08.2024-21.08.2024

●  Ordin nr. 4.060 emis de Ministerul Sanatatii privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătății nr. 2.494/2023 pentru aprobarea prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuție/farmaciile cu circuit închis și drogheriile care nu se află în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate și/sau direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București sau/și cu Ministerul Sănătății, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 788/09.08.2024)
 
●   Ordin nr. 124emis de viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare al Direcției suport decizional, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 122/2021.(M.O. nr. 788/09.08.2024)
 
●  Ordin nr. 2.441 emis de ministrului transporturilor și infrastructurii pentru modificarea Normelor metodologice privind clasificarea pe categorii a autobuzelor și a microbuzelor utilizate pentru transportul rutier național de persoane prin servicii regulate, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 458/2002 (M.O. nr. 791/12.08.2024)
 
●  Ordin nr. 4.875 al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă (M.O. nr. 791/12.08.2024)
 
●  Ordin nr. 314 al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 117/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condițiile și modul de implementare a intervenției IS-V-01 „Restructurarea și reconversia plantațiilor viticole” din cadrul Planului strategic PAC 2023—2027. (M.O. nr. 809/14.08.2024)
 
●   Hotărârea nr. 1.009 privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene. (M.O. nr. 816/14.08.2024)
 
●  Ordin nr. 4.194 al ministrului sănătății privind modificarea și completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 2.408/2023 pentru aprobarea prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deținătorii de autorizație de punere pe piață a medicamentelor sau reprezentanții acestora, distribuitorii angro și furnizorii de servicii medicale și medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relații contractuale cu Ministerul Sănătății, casele de asigurări de sănătate și/sau direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București, cuprinse în Catalogul național al prețurilor medicamentelor autorizate de punere pe piață în România, a prețurilor de referință generice și a prețurilor de referință innovative. (M.O. nr. 823/19.08.2024)
 
●  Ordin nr. 2.731 al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului național multianual pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului. (M.O. nr. 834/21.08.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Decizia bună trece primejdia rea – GROUPAMA

Decizia bună trece primejdia rea – GROUPAMA 1901 910


Indiferent de domeniul în care activezi, indiferent cât de atent și organizat ești, există riscul de a provoca daune materiale sau vătămări corporale, care atrag după sine despăgubiri și acțiuni legale costisitoare.

Cel mai important beneficiu al unei asigurări de răspundere civilă este că plătește despăgubiri persoanelor fizice sau societăților pentru astfel de riscuri. Asigurările de răspundere civilă pot fi obligatorii, impuse de lege, sau facultative, alese în mod voluntar, în funcție de nevoile și riscurile specifice.
Asigurările de răspundere civilă obligatorii sunt:
Asigurarea de răspunderea civilă auto (RCA). Proprietarii de autovehicule, atât persoanele fizice cât și juridice, sunt obligate prin lege să încheie o poliță RCA. Polița acoperă daunele părții păgubite în urma unui accident auto pentru care ești răspunzător.
Asigurarea de răspundere civilă profesională. Este impusă prin lege anumitor profesii cum sunt medicii sau farmaciștii, care au nevoie de o asigurare malpraxis.
Asigurarea de răspundere civilă a directorilor și administratorilor (D&O). Este obligatorie în conformitate cu Legea nr.31/1990 privind societățile comerciale, pentru administratorii și directorii executivi ai societăților pe acțiuni.
Asigurările de răspundere civilă facultative care se adresează persoanelor juridice sunt: Asigurarea de răspundere civilă legală, Asigurarea de răspundere civilă profesională neimpusă prin lege, Asigurarea de răspundere civilă a directorilor și administratorilor (D&O) pentru categoriile neimpuse prin lege. Pentru persoane fizice cele mai importante sunt: Asigurarea de răspundere civilă a chiriașului față de proprietar și Asigurarea de răspundere civilă a proprietarului de imobile față de chiriașii săi.

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Transport logistic 2025 by AHK Romania

Transport logistic 2025 by AHK Romania 945 709


Companiile brașovene se pot alătura proiectului marca AHK Romania – Pavilionul de țară al României la târgul Transport logistic 2025.

Profitați de această oportunitate unică de a face parte din standul României la cel mai mare târg din lume pentru logistică, mobilitate, IT și managementul lanțului de aprovizionare.

Târgul Transport logistic are loc o dată la 2 ani, următoarea ediție desfășurându-se în perioada 2-5 iunie 2025, la Munchen.

Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK Romania) organizează pentru a 4-a oară consecutiv prezența României la târgul transport logistic, cu scopul de a promova țara noastră ca locație investițională și logistică în fața a peste 75.000 de vizitatori din 135 de țări. Târgul include zone expoziționale, conferințe, workshop-uri și oportunități de networking unice.

De ce să participați în calitate de co-expozant în standul României?
Aflați toate detaliile despre modalitățile de participare și despre beneficiile prezenței în standul României într-un webinar de informare – marți, 27 august la ora 10:00. Înregistrarea la webminar se face accesând butonul de mai jos.

Material primit prin amabilitatea doamnei Mariana Ciotau
Consultant GreenTech & Tax and Legal
Department Consulting & Services
________________________________________
Deutsch-Rumänische Industrie- und Handelskammer | Camera de Comert si Industrie Romano-Germana
Calea Grivitei 82-98 et. 1 | Cladire The Mark, Corp The Podium | RO-010735 Bucuresti
Tel.: +40 21 207 91 20 | Mobil: +40 0751 038 838 | ciotau.mariana@ahkrumaenien.ro

Delegație Agricolă și Academică din România și Moldova în SUA

Delegație Agricolă și Academică din România și Moldova în SUA 1136 851

Secția Comercială  a Ambasadei  SUA în România – U.S. Commercial Service in Romania cu sprjinul Biroului de Comerț al Dakotei de Nord – North Dakota Trade Office și al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale din România organizează o delegație la Târgul Fermierilor pentru Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show in Fargo, Dakota de Nord, în 8 – 12 Septembrie 2024 și Vizite Opționale în Colorado și California în 12 – 19 Septembrie, 2024.

Această delegație oficială va introduce participanții instituțiilor publice, companiilor și universităților din SUA care promovează tehnologia de ultimă oră în agricultura de înaltă precizie și tehnologia inteligentă de management al irigațiilor pentru securitatea apei și agroalimentare.

Ca membri ai delegatiei, vă veți bucura de următoarele beneficii:
• Acces gratuit la Târgul Fermierilor pentru Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show
• Sprijin în identificarea și întâlnirea de expozanți din SUA
• Acces gratuit la Pavilionul Vizitatorilor Internaționali cu săli pentru întâlniri de afaceri și acces la internet
• Asistență cu traducerea întâlnirilor
• Tururi ale marilor ferme și universităților de științe agricole
• Vizite la fața locului pentru a obține experiența practică cu privire la utilizarea canalelor de irigații cu tehnologii avansate pentru stații inteligente de pompare a apei și baraje de apa de mare capacitate în SUA

Persoană de contact: Gabriel Popescu, Specialist Comercial,  telefon: +4 021 200 3312, mobil: +4 0722 467 130 sau e-mail: gabriel.popescu@trade.gov

Material primit prin amabilitatea Eli Corso-Phinney
Atasat Comercial, Sectia Comerciala – U.S. Commercial Service Romania
Ambasada Statelor Unite ale Americii in Bucuresti

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 26.08.2024-30.08.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 26.08.2024-30.08.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 26.08.2024-30.08.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Licitații internaționale

Licitații internaționale 413 359

IORDANIA

Ambasada României la Amman a primit de la Ministerul Afacerilor Externe și Expatriaților, informația privind organizarea de către Municipalitatea din Amman a licitației nr. 37/1/2024 pentru obținerea de propuneri tehnice pentru prima etapă de mobilitate din proiectul de construcție a orașului inteligent.

Documentele licitației, intitulată Design – Build – Operate – Transfer Amman Smart City Project First Wave – Mobility Stage one – Techical RFP, pot fi cumpărate cu suma de 5000 JOD (aproximativ 7000 USD), garanția pentru participare la licitație fiind de 1000000 JOD (1410000 USD).

Termenul pentru obținerea informațiilor suplimentare este 15.08.2024, ultima zi pentru achiziția documentelor este 02.09.2024, termenul de depunere a ofertei este 23.09.2024.

Elemente suplimentare (299 pagini) pot fi obținute la adresa http://www.gamtenders.gov.jo/showentender.aspx, accesând “Download Tender Referances”.

Material primit prin amabilitatea domnului Ovidiu Costea-Ministru consilier
Ambasada României în Regatul Hașemit al Iordaniei
Telefon: + 962 6 581.29.31
Mobil: +962 791 000 844

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 01.08.2024 – 07.08.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 01.08.2024 – 07.08.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 01.08.2024 – 07.08.2024

●  Ordin nr. 4058 emis de M.F. pentru completarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar – contabile (M.O. nr. 754/01.08.2024)
 
●  Ordin nr. 2386 emis de M.T.I. pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere, precum şi eliberarea atestatului tehnic pentru maşinile autopropulsate şi pentru vehiculele lente – RNTR 7 (M.O. nr. 758/02.08.2024)
 
●  Ordin nr. 1120 emis de M.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat sub formă de contracte pentru diferență pentru producerea de energie electrică din surse regenerabile de energie eoliană onshore și solară fotovoltaică (M.O. nr. 762/05.08.2024)
 
●  Ordin nr. 3.796/910/1.216/2.520 emis de A.N.A.F/C.N.P.P/C.N.A.S./A.N.O.F.M. pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a formularului 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 763/05.08.2024)
 
●  Anexele nr. 1—7 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, al președintelui Casei Naționale de Pensii Publice, al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate și al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 3.796/910/1.216/2.520/2024 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a formularului 112 „Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 763bis/05.08.2024)
 
●  Hotărâre nr. 896 pentru aprobarea Strategiei naționale privind implementarea Rezoluției 1325 (2000) a Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite — Femeile, pacea și securitatea, pentru perioada 2024—2028 (M.O. nr. 764/05.08.2024)
 
●  Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 896/2024 pentru aprobarea Strategiei naționale privind implementarea Rezoluției 1325 (2000) a Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite — Femeile, pacea și securitatea, pentru perioada 2024—2028 (M.O. nr. 764bis/05.08.2024)
●  Ordin nr. 1946 emis de M.E.A.T. pentru aprobarea Regulamentului privind constituirea, organizarea și funcționarea Comisiei pentru desemnarea destinațiilor ecoturistice, precum și a Procedurii de evaluare pentru desemnarea destinațiilor ecoturistice (M.O. nr. 765/05.08.2024)
 
●  Ordin nr. 3.801 emis de A.N.A.F. pentru completarea unor ordine ale președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind procedura de administrare și monitorizare a marilor contribuabili și contribuabililor mijlocii (M.O. nr. 771/07.08.2024)
 
●  Ordin nr. 6.073  emis de A.N.A.F. privind stabilirea termenului de depunere pentru declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile/prestările intracomunitare (390 VIES) (M.O. nr. 771/07.08.2024)
 
●  Ordin nr. 2748 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid informativ privind stabilirea compoziției betonului în funcție de nivelurile de performanță ale betonului, indicativ RTC 13-2024” (M.O. nr. 774/07.08.2024)
 
●  Ordin nr. 3.792 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii privind modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/plătitorilor, precum și a modelului și conținutului unor formulare (M.O. nr. 774/07.08.2024)
 
●  Anexa la Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 2.748/2024 pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid informativ privind stabilirea compoziției betonului în funcție de nivelurile de performanță ale betonului, indicativ RTC 13-2024” (M.O. nr. 774/07.08.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.08.2024-30.08.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.08.2024-30.08.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 12.08.2024-30.08.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725