Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 02.12.2021 – 14.12.2021

Lege nr. 281 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2021 privind reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare (M.O. nr. 1149/02.12.2021)

Lege nr. 282 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale (M.O. nr. 1149/02.12.2021)

Ordin nr. 1459 emis de M.F. pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind utilizarea şi completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) şi a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 246/2005, şi de modificare şi completare a anexei la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.139/2017 privind aprobarea emiterii titlurilor de stat destinate populaţiei, prin intermediul unităţilor operative ale Trezoreriei Statului, în cadrul Programului Tezaur (M.O. nr. 1164/08.12.2021)

Ordin nr. 125 emis de A.N.R.E. pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind furnizarea de ultimă instanţă a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 173/2020 (M.O. nr. 1165/08.12.2021)

Hotărâre nr. 1142 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 9 decembrie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19 (M.O. nr. 1166/08.12.2021)

Ordin 2171 emis de M.M.A.P. privind modificarea Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 594/2006 pentru aprobarea Certificatului de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu (M.O. nr. 1167/09.12.2021)

Ordin nr. 2653 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.674/2020 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/ farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 1167/09.12.2021)

Ordin nr. 1942 emis M.F. – A.N.A.F privind modificarea anexei la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.387/2021 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare în vederea utilizării unuia dintre regimurile speciale pentru persoanele impozabile care prestează servicii către persoane neimpozabile sau efectuează vânzări de bunuri la distanţă, precum şi pentru declararea taxei pe valoarea adăugată, potrivit prevederilor art. 314, art. 315 şi art. 3152 din Codul fiscal, în situaţia în care România este stat membru de înregistrare, precum şi pentru modificarea unor prevederi procedurale(M.O. nr. 1175/13.12.2021)

O.U.G. nr. 124 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă (M.O. nr. 1178/14.12.2021)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Campanie umanitară de Crăciun “Timbrul Generozității”

Campanie umanitară de Crăciun “Timbrul Generozității” 2546 1085

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să vă alăturați editiei a III-a a Campaniei Umanitare “Timbrul Generozității” în perioada 15.12.2021 – 22.12.2021!

Vă suntem recunoscători pentru validarea acestui timbru, astfel încât, sacul lui Moș Craciun să ajungă atât la copiiii care sunt în spital în perioada Craciunului, cât și la cei provenind din medii defavorizate prin intermediul Asociației Aici pentru Tine.

Contribuția dumneavoastră va aduce multă bucurie și poate consta în:

jucării

cărți

dulciuri

produse de patiserie

fructe

  produse de bricolaj/decorațiuni

Vă mulțumim pentru implicarea dumneavoastră!

Pentru mai multe informatii, vă stăm cu plăcere la dispoziție!

Contact

𝐃𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥𝐚 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐚𝐢-𝐏𝐚𝐥𝐚𝐦𝐚𝐫𝐢

0723 671 307

ccibv@ccibv.ro

Oportunități de afaceri UCRAINA

Oportunități de afaceri UCRAINA 1665 833

Ambasada Ucrainei din România prezintă oportunități de afaceri ale  unor companii producătoare din Ucraina

Compania PJSC „Ternopilska Poultry Farm” 1971 este un producător de carne de pui și ouă.
Gama produselor oferite se regăsește AICI

Compania SRL Obltorservice, este un producător de produse din pvc: panouri, plăci, glafuri etc. Mai detaliat despre gama produselor accesați prezentarea sau linkul in limba română https://brilliant.ua/ro/

Compania PE Wonder LLC este un producător de diferite tipuri de îngrășăminte. Mai detaliat despre gama produselor accesați prezentarea sau link-ul https://wonder-corporation.com/

În cazul interesului din partea companiilor din România față de cooperarea cu companiile din Ucraina,  se poate contacta Oleg Balika  pentru identificarea celor mai bune modalități de colaborare.

Contact

Oleg Balika

0729 552 509

Ambasada Ucrainei în România
011 862, Romania, București,
Bulevardul Aviatorilor nr. 24, Sector 1.
Telefon: (+4021) 230 36 60
Fax: +(4021) 230 36 61
e-mail: emb_ro@mfa.gov.ua
Website: romania.mfa.gov.ua
https://www.facebook.com/Ukr.Embassy.Romania/

Brăduțul LIBRIS printre cei mai bine vânduți brazi la licitația organizată în cadrul Festivalului Brazilor de Crăciun

Brăduțul LIBRIS printre cei mai bine vânduți brazi la licitația organizată în cadrul Festivalului Brazilor de Crăciun 1930 768

Membrul CCI Brașov –  LIBRIS, a participat anul acesta la  Festivalul Brazilor de Crăciun cu ”BRĂDUȚUL LIBRIS”, unul dintre cei mai bine vânduți brazi din cadrul licitației.

Festivalul Brazilor de Crăciun, dedicat copiilor vulnerabili,  rămâne, pentru cel de-al 21-lea an consecutiv, polul solidarității, ediția din acest an demonstrând că binele comun depinde de efortul colectiv, de responsabilitate socială și de implicare.

Cu 50.000 de euro a fost vândut bradul realizat de firma braşoveană Libris, la  acţiunea caritabilă în folosul micuţilor ajutaţi de organizaţia „Salvaţi Copiii!”.

„Oameni schimbă-lume. O biografie a speranţei”, s-a intitulat proiectul prin care firma braşoveană a colaborat încă o dată cu asociaţia care sprijină copiii din întreaga ţară. Libris a derulat numeroase proiecte cu Salvaţi Copiii şi a reuşit să strângă până acum peste o jumătate de milion de euro. În ultimii 5 ani, colaborarea a însemnat şi un proiect de Crăciun.
„Un alt proiect pe care îl derulăm împreună cu Salvaţi Copiii este Festivalul Brazilor de Crăciun, la care suntem parteneri de cinci ani. Anul acesta a fost al cincilea an în care Libris a susţinut crearea unui brad care a fost licitat în gala Festivalului Brazilor de Crăciun. 50.000 de euro a fost suma pe care a obţinut-o acest brăduţ”, a explicat Loredana Tudor, director de marketing la Libris Braşov.

Noi, în fiecare an încercăm să aducem un concept al bradului care să aducă o parte din viaţa copiilor pentru care strângem aceste fonduri. Anul acesta ne-am gândit la o poveste ceva mai pozitivă, aşa că am gândit brăduţul „Oameni schimbă-lume – O biografie a speranţei”. Ne-am gândit la speranţa de a aduna cât mai mulţi oameni pentru a face o schimbare, de a da pagina, pentru că despre aceasta este vorba până la urmă”, a povestit Iulia Totoianu, designerul bradului.

Studiul EUROCHAMBRES 2022

Studiul EUROCHAMBRES 2022 2560 1380

Camera de Comerț și Industrie a României  anunță lansarea celei de a 29-a ediții a Studiului Economic EUROCHAMBRES (EES 2022).

Raportul din acest an se bazeaza pe raspunsurile a peste 52.000 de companii din 26 de state, inclusiv din România și reflectă provocările și așteptările mediului de afaceri pentru anul următor.

Drept urmare, EES 2022 surprinde preocuparile mediului de afaceri în ceea ce privește redresarea post-pandemica, evoluția vânzărilor pe piața internă, exporturile, locurile de muncă, încrederea în afaceri și investițiile care vor fi realizate în 2022.

Cele mai mari provocari identificate de companiile europene se refera la:

Scumpirea prețului la energie

Accesul întrerupt la materiile prime

Lipsa lucrătorilor calificați

Costurile forței de muncă

Accesul la finanțare

  Tranziția digitală și cerințele de sustenabilitate

În același timp, companiile europene se așteaptă la o creștere a vânzărilor interne, o creștere și mai puternică a exporturilor, a investițiilor, nivelul ocupării forței de muncă ar trebui să se stabilizeze, iar nivelul general al încrederii întreprinderilor pentru anul următor revine după scăderea dramatică din 2021.

La nivelul României, se preconizează că vânzările naționale să rămână constante pe parcursul anului viitor. Ceilalți indicatori sunt pozitivi, însă nu sunt așteptate îmbunătățiri majore pentru 2022. Lipsa muncitorilor calificați va continua să fie principala provocare pentru afacerile românești și în anul ce urmează.

Noi oportunități de afaceri în Bulgaria

Noi oportunități de afaceri în Bulgaria 1292 582

Vă informăm despre oportunitatea participării la un eveniment B2B online în cadrul căruia vă puteți prezenta afacerea și întâlni noi potențiali clienți sau parteneri din Bulgaria.

26 noiembrie 2021 

10,00 - 12,00

În cadrul evenimentului vor exista săli de întâlnire virtuale separate pentru companii din următoarele sectoare:

HOME & DECO: Mobilier, echipamente de birou, decor, textile pentru casa

FOOD: Alimente, băuturi, materii prime, îngrășăminte, aditivi alimentari, ambalaje, hrană pentru animale, produse agricole, mașini și consumabile agricole, tehnologii alimentare, servicii de consultanță pentru sector

MACHINE & EQUIPMENT: Mașini și unelte, echipamente, tehnologie și consumabile pentru industrie

REAL ESTATE: Construcții, Proiectare si Arhitectura, Imobiliare, Energie, Instalații, energie verde

SERVICE: Servicii financiare, servicii juridice, marketing & PR, traduceri, IT, transport și depozitare, comerț online etc.

Daca domeniul de activitate al companiei dvs. este cuprins în oricare dintre sectoarele menționate mai sus, sau căutați parteneri din Bulgaria care lucrează în aceste domenii, completați formularul de participare și faceți cunoștința cu ei. Veți avea ocazia să vă prezentați afacerea într-o cameră virtuală la alegere, în fața potențialilor parteneri și să vă împărtășiți datele de contact tuturor participanților. Dacă doriți să întâlniți o anumită companie din Bulgaria, o putem invita la networking.

De asemenea, pot participa la eveniment companii din toate celelalte sectoare economice.

Participarea companiilor membre ale Camerei Bulgaro-Române este gratuită. Pentru toate celelalte companii taxa este de 20 euro TVA inclus (taxa este pentru o companie cu până la 2 participanți).

Lista companiilor care vor participa la întâlnirea B2B va fi disponibilă după înregistrare și plata taxei de participare (dacă este cazul).

Limba de lucru a prezentărilor și discuțiilor va fi engleza. Vor fi două săli virtuale în care discuțiile vor fi în bulgară și română. Acestea vor fi moderate de echipa noastră iar astfel veți putea face cunoștință cu serviciile Camerei, precum și să primiți informații și consultări de la experții noștri pentru probleme specifice.

Faceți un pas către interesanta piață bulgară și întâlniți-vă noii parteneri de afaceri!

Dacă doriți să va faceți afacerea mai vizibilă, aflați mai multe despre pachetele de sponsorizare.

Contact

Pentru mai multe informații și întrebări, puteți sa luați legătura cu: Adrian Sipos sau Bilyana Marinova

a.sipos@brcci.eu

b.marinova@brcci.eu

Persoană de contact: Eleonora Ivanova, CEO
Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Română
str. Voyvodova nr. 12-14, Ruse, Bulgaria
fix +359 82 507 606
mobil +40 745 644 577
www.brcci.eu | LinkedIn | Facebook | YouTube

Cursuri organizate în luna Noiembrie 2021

Cursuri organizate în luna Noiembrie 2021 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  anunță începerea în perioada 15.11.2021 – 29.11.2021 a 10 programe de formare profesională.

INSPECTOR RESURSE UMANE – 16.11.2021

OSPĂTAR – 24.11.2021

RECEPȚIONER – 24.11.2021

MANAGER DE PROIECT– 24.11.2021

MANAGER RESURSE UMANE – 25.11.2021

NOȚIUNI FUNDAMENTALE DE IGIENĂ – 26.11.2021

COMPETENȚE ANTREPRENORIALE – 26.11.2021

ADMINISTRATOR PENSIUNE TURISTICĂ – 29.11.2021

ARHIVAR – 29.11.2021

FORMATOR– 29.11.2021

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Republica Moldova – Parteneriate pentru export 2021 Event online

Republica Moldova – Parteneriate pentru export 2021 Event online 1200 628

Vă informăm despre oportunitatea participării, online, la întrevederile bilaterale  cu producătorii din Republica Moldova! Eveniment GRATUIT.

24-26 noiembrie 2021

Sunt așteptați producători de pe ambele maluri ale Nistrului, reprezentanți ai rețelelor comerciale din străinătate, importatări, distribuitori, agenți de vînzări, etc.

Înregistrați-vă acum, accesând https://partnership-for-exports.b2match.io/ , pentru a avea șansa să:

Identificați noi parteneri de afaceri de pe piața locală și cea europeană

Stabiliți sesiuni individuale B2B pentru a dezvolta parteneriate de afaceri

Promovați compania și produsele Dvs. pe piața externă

Descoperiți produse și servicii noi

Faceți cunoștință cu furnizori noi

Evenimentul este organizat de proiectul ”Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade) finanțat de Suedia și Marea Britanie și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Participarea este gratuită!

Profilele companiilor moldovenești se găsesc pe platforma https://partnership-for-exports.b2match.io/

Persoana de contact:Inga Leontean

International Relations Department
Chamber of Commerce and Industry of the Republic of Moldova
MD-2004, Republic of Moldova, Chisinau, 151, Stefan cel Mare avenue
tel: (+373) 22 222 626; mob: (+373) 68 660 104; inga.leontean@chamber.md
www.chamber.md

Campanie de informare VREM NORMALITATEA INAPOI

Campanie de informare VREM NORMALITATEA INAPOI 2560 997

Camera de Comerț și Industrie Brașov susține campania de informare #VremNormalitate, dezvoltată în contextul pandemiei COVID-19, din dorința de a reveni cât mai repede la o economie și un mediu de afaceri favorabil agențiilor economici.

15 noiembrie 2021, lansarea campaniei

Invitați speciali :

– Miljana Grbic, Reprezentantul OMS în România

– Alexandru Rafila, Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie

– Gindrovel Dumitra, Coordonatorul grupului de vaccinologie al Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF)

Mesajul campaniei este: Vrem normalitatea înapoi !

Inițiatorii campaniei au nevoie de ajutor și suport. Ei vor preăti și implementa tot ce se poate pe parte de marketing și vor face tot posibilul prin intermediul vostru și al inițiatorului campaniei Radu Paul – persoană publică din Brașov, să ajungem să obțină sprijinul tuturor persoanelor menționate în descrierea campaniei și nu numai. Ei menționează:

Campania NU este PRO sau CONTRA vaccinare

Oamenii decid să nu se vaccineze din lipsa de informații

Vrem să le oferim informații documentate și sigure pe baza cărora să ia o decizie prin filtru propriu

Vrei să fii parte din această campanie care poate schimba situația în România?

#VreiNormalitate? Vrei să ajutăm oamenii să ia decizii bazate pe informații corecte și documentate din surse sigure? Noi vrem! Dar nu putem singuri.

Mai multe detalii regăsiți în prezentarea campaniei hand pointing AICI.

Persoana de contact:

Email: radu.valentin.paul@gmail.com
Tel: 0722 999 990

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023 2560 1391


Vă prezentăm Ordinul (OME 5513/28.10.2021) privind aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023, precum și a modelelor pentru avizarea de către CLDPS, CNDIPT și UAT a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și învățământul profesional de stat.

Primul termen este 19 noiembrie 2021 – transmiterea solicitărilor operatorilor economici, pe formatul stabilit în Anexa 1 la Calendar (pt. învățământul DUAL), respectiv Anexa 2 la Calendar (pt. învătământul PROFESIONAL), dupa cum urmează:

Pentru învățământul DUAL:
–  se utilizeaza modelul de solicitare din Anexa 1 la Calendar
– solicitările operatorilor economici se transmit la CNDIPT registratura.cndipt@gmail.com și la coordonatorul regional gabriel.radu60@yahoo.com

Pentru învățământul PROFESIONAL:
– se utilizeaza modelul de solicitare din Anexa 2 la Calendar
– solicitările operatorilor economici se transmit la școli (până la 19 noiembrie);
– apoi până la data de 23 noimembrie școlile transmit la ISJ situația centralizată a solicitărilor și a locurilor propuse în planul de școlarizare ca răspuns la aceste solictări, conf. modelului din Anexa 5 la Ordin, împreună cu contractele încheiate.