Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Descoperă oferta primăverii la Cosmopolit Zenit!

Descoperă oferta primăverii la Cosmopolit Zenit! 1476 1476
Primăvara aceasta, Cosmopolit lansează o ofertă specială pentru proiectul iconic, Cosmopolit Zenit, situat pe strada Carpaților 15-17, în cartierul Răcădău din Brașov.​

Bucură-te de un discount de 5 % la structura care ți se potrivește!

  • Perioada de desfășurare a campaniei: 7 Aprilie – 10 Mai 2025

Cosmopolit Zenit redefinește conceptul de „acasă” prin dimensiunile atemporale și arhitectura sa unică. Ansamblul cuprinde trei clădiri – două de 12 etaje și una de 8 – care adăpostesc 160 de apartamente cu structuri variate, de la studiouri la locuințe cu 2, 3 sau 4 camere și penthouse-uri. Fiecare detaliu este conceput pentru a satisface cele mai exigente gusturi și pentru a oferi un stil de viață premium. ​

Amplasarea strategică a ansamblului oferă acces facil la zone comerciale, parcuri și alte puncte de interes, asigurând astfel confortul și comoditatea de care ai nevoie. ​

Echipa de vânzări îți stă la dispoziție pentru a-ți oferi toate informațiile necesare și pentru a te ghida în alegerea locuinței perfecte. ​

Conferința ARILOG

Conferința ARILOG 1911 1225
Cea de-a 21-a ediție a Conferinței Anuale ARILOG se va desfășura sub tema „Simplify to Amplify”,  este un eveniment ce oferă participanților o experiență completă de învățare și conectare.
Conferința ARILOG, organizată cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie Brașov,  este un exemplu excelent de învățare continuă, de la colegii de breaslă.

Agenda conferinței se aliniază cu inițiativele cheie la care lucrați. În cadrul evenimentului veți afla cunoștințe și informații pe care le veți putea aplica imediat în compania dvs. pentru a vă face treaba mai bine și mai rapid.

Veți învăța ceva nou, în special într-un domeniu care este esențial pentru dezvoltarea carierei și a leadership-ului. Conferința ARILOG abordează diferite subiecte care vă oferă posibilitatea de a vă aduce în alte zone din afara zonei dumneavoastră de confort și de a vă lumina orizontul.

Conferința ARILOG promovează și crearea unor conexiuni noi, oferindu-le participanților cadrul potrivit pentru împărtășirea cunoștințelor și experiențelor.

Perioada: 15-16 Mai 2025; ora: 09:00;  Locația: Hotel ARO PALACE BRAȘOV

Ediția 2025 a conferinței se va desfășura sub tematica „simplify to amplify”. Adaptabilitatea nu mai este o opțiune, ci o necesitate. Companiile trebuie să își adapteze operațiunile printr-o abordare proactivă și inovatoare, respectând noile cerințe fiscale. Flexibilitatea, investiția în tehnologie și o strategie inteligentă de conformitate sunt esențiale pentru amplificarea rezultatelor în viitorul complex din supply chain.

Membrii CCIBV beneficiază tarif preferențial!

Completează formularul de înregistrare din site AICI și menționează codul CCIBV în câmpul observații sau trimite un emaial pe adresa office@arilog.ro, menționând apartenența la CCIBV și benefiază de tariful special.

Panel de discuții-Conform cu originalul
Care sunt ultimele noutăți legislative atât la nivel național, cât și la nivel european? Care este statusul proceselor de digitalizare al autorităților, care este necesarul de documente pe care o companie care activează în industriile de transport și logistică este nevoită să le utilizeze în format fizic, respectiv în format digital. Discutăm alături de colegi de breaslă și autorități despre predictibilitatea fiscală.

Panel de discuții – Ce se întâmplă când nu se întâmplă?
În contextul situației economice pe care o traversăm la nivel global, discutăm cu diverși jucători din piață despre ce înseamnă businessul astăzi, cu toate provocările sale.
Contextul prezent forțează o stare de expectativă. Cum reușim să identificăm oportunitatea de business în acest context general?

Despre AIRLOG

ARILOG este o asociație profesională fondată în anul 2002 care promovează în mod constant educația continuă în logistică și supply chain management.
Cele mai importante obiective ale asociației sunt:
– dezvoltarea constantă a platformei de comunicare pentru membrii săi;
– promovarea bunelor practici din domeniu;
– susținerea și încurajarea schimbului de cunoștințe profesionale în randul profesioniștilor industriei.

ARILOG numară aproximativ 132 de membri, companii și persoane juridice cu următoarele domenii de activitate:
-furnizori de servicii logistice
-furnizori de servicii de transport și curierat
-producție (FMCG, automotive, construcții)
-furnizori de ehipamente de manipulat și depozitat marfă
-furnizori de sisteme informatice
-dezvoltatori și brokeri imobiliari

Mai multe despre AIROLOG AICI

”Permis de Antreprenor”

”Permis de Antreprenor” 1673 1673
Antreprenorii din toată România își dau întâlnire la Permis de Antreprenor Summit 2025 – 29 aprilie, Elexus Ballroom Poiana Brașov.

Brașov, 2025 – Peste 300 de antreprenori din întreaga țară vor participa pe 29 aprilie la Permis de Antreprenor, găzduit anul acesta de Elexus Ballroom, Poiana Brașov. Evenimentul își propune să inspire antreprenorii români să își transforme afacerile locale în branduri recunoscute la nivel național.
Evenimentul Permis de Antreprenor continuă tradiția din edițiile anterioare și se desfășoară sub tema centrală „De la Brand Local la Brand Național”, reunind lideri de top, mentori recunoscuți și specialiști care vor împărtăși experiențe reale de creștere.

Mentori și speakeri de excepție
Participanții vor învăța direct de la fondatorii unor branduri românești consacrate:
• Lucia Costea (Secom) – despre construirea unui brand puternic și credibil în piața sănătății și wellness
• Laura Țeposu (Libris.ro) – strategii digitale pentru extinderea rapidă a unei librării online locale
• Jean Valvis (Aqua Carpatica) – lecții despre poziționare premium și creștere internațională
• Mircea Căpățînă (SmartBill) – cum să inovezi și să digitalizezi pentru a domina o nișă de piață
În curând vot fi anunțate și alte 4 branduri românești puternice.

Ce aduce nou ediția din acest an?
Summitul Permis de Antreprenor 2025 se concentrează pe trei subteme esențiale pentru dezvoltarea brandurilor românești:
• De la local la național: Cum construiești strategii eficiente de scalare pentru a domina piața națională.
• Extindere internațională: Cum adaptezi un brand românesc la cerințele pieței globale și ce resurse implică acest pas.
• Finanțare și inovație: Cum atragi capital și investitori pentru a susține creșterea sustenabilă și dezvoltarea afacerii tale pe termen lung.

Parteneriate care susțin antreprenoriatul
Evenimentul este organizat cu sprijinul consistent al partenerului principal, BCR – Banca Comercială Română, care își reafirmă astfel angajamentul continuu față de comunitatea antreprenorială din România și susține dezvoltarea sustenabilă a mediului de afaceri local.

De asemenea, evenimentul beneficiază de implicarea unor parteneri locali activi:
• Camera de Comerț și Industrie Brașov – Partener Strategic
Si comunitățile
• Asociația Pro Afaceri
• Conaf Brașov
• Comunitatea Iubim Brașovul

De ce să participi la Permis de Antreprenor?
• Afli strategii reale pentru scalarea afacerii
• Înveți direct de la mentori și lideri recunoscuți
• Te conectezi cu antreprenori, investitori și specialiști din diverse industrii
• Descoperi oportunități de finanțare și colaborări strategice

Data: 29 aprilie 2025
Locul desfășurării: Elexus Ballroom, Poiana Brașov
Înscrieri și informații AICI
Locurile sunt limitate, iar înscrierea se realizează exclusiv online.

Permis de Antreprenor- Poaiana Brașov 2025 rămâne un eveniment-cheie în dezvoltarea mediului de afaceri românesc, oferind antreprenorilor instrumentele și inspirația necesare pentru creșterea business-urilor lor.

 

Cursul ”Vorbitul în public în prezentări de business” – prima seria s-a finalizat!

Cursul ”Vorbitul în public în prezentări de business” – prima seria s-a finalizat! 1027 770
La începutul lunii aprilie 2025, s-a finalizat prima serie a programului de formare: ”Vorbitul în public în prezentări de business” organizat în cadrul proiectului ”În pas cu schimbările de pe piața muncii”, SMIS 301126.

CCI Brașov în parteneriat cu CCI Prahova, implementează proiectul ”În pas cu schimbările de pe piața muncii”, un proiect ambițios, co-finanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027, care își propune să sprijine companiile din regiune în a-și dezvolta capitalul uman.

Cursul Vorbitul în public în prezentări de business  este un curs interactiv, participanții  primei serii și-au exprimat interesul față de temele abordate, iar exercițiile de autoevaluare au fost bine primite, putând astfel fiecare să își identifice punctele forte și zonele de îmbunătățire.

Îmbunătățirea competențelor angajaților este o investiție în viitorul companiei dumneavoastră!

Participând la proiectul ”În pas cu schimbările de pe piața muncii” veți  oferi angajaților  cursuri GRATUITE adaptate cerințelor pieței:
– Dezvoltați competențele angajaților: Oferiți-le angajaților dumneavoastră oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile și de a se adapta la noile cerințe ale pieței muncii.
-Măriți productivitatea: Angajații calificați și motivați sunt mai productivi și mai loiali companiei.
-Îndepliniți obligațiile legale: Conform Codului Muncii, angajatorii au obligația de a asigura formarea profesională a angajaților.
-Îmbunătățiți imaginea companiei: Investiția în dezvoltarea profesională a angajaților demonstrează angajamentul companiei față de succesul pe termen lung.

Cursuri disponibile: Lucrător în comerț / Excel în Afaceri / Competențe digitale avansate / Vorbitul în public / Brand personal și brand de angajator.

PROGRAMUL PENTRU ACVACULTURĂ ȘI PESCUIT 2021-2027

PROGRAMUL PENTRU ACVACULTURĂ ȘI PESCUIT 2021-2027 945 709
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea apelului nr.1 din cadrul Programul pentru Acvacultură și Pescuit 2021-2027, 2.1.1 – Investiții în acvacultură. Cererile de finanțare pot fi depuse în intervalul: 03.04.2025, ora 17:00 – 03.05.2025, ora 17:00.
Obiectivul principal al acestei intervenții este promovarea activităților durabile de acvacultură, mai ales creșterea competitivității producției din acvacultură, asigurând totodată durabilitatea activităților din perspectiva mediului.

Solicitanți eligibili:
Categoriile de solicitanți eligibili sunt cei care au acvacultura ca obiect de activitate: Cod CAEN 0321 –„Acvacultură maritimă” sau cod CAEN 0322 –„Acvacultură în ape dulci”. Sunt eligibile atât întreprinderile care au istoric de funcționare, cât și întreprinderile nou înființate, organizate sub următoarele forme:

  • persoana fizică autorizată;
  • întreprinderi individuale,
  • întreprinderi familiale;
  • societate în nume colectiv;
  • societate în comandită simplă;
  • societate pe acţiuni;
  • societate în comandită pe acţiuni;
  • societate cu răspundere limitată;
  • societate comercială cu capital privat;
  • cooperative agricole de exploatare şi gestionare a terenurilor agricole, silvice, piscicole şi a efectivelor de animale;
  • societăți cooperative pescăresti;
  • asociații cu activitate economica în domeniul acvaculturii;
  • organizații de cercetare cu activitate de producție în domeniul acvaculturii;
  • organizații de producători, asociații de organizații de producători sau organizații interprofesionale.

Activități eligibile:

  • activități pentru înființarea sau extinderea unităților de acvacultură durabilă;
  • activități pentru modernizarea unităților de acvacultură durabilă:
  • tranziția către practici durabile, inclusiv producerea de energie regenerabilă pentru consum propriu;
  • eficientizarea activității, inclusiv prin tranziția digitală;
  • îmbunătățirea condițiilor de muncă;
  • limitarea impactului de mediu;
  • creșterea eficienței energetice;
  • activități complementare noi/existente în sectorul pescăresc (procesare și/sau comercializare a peștelui produs în unitatea de acvacultură);
  • implementarea principiilor economiei circulare;
  • diversificarea speciilor de cultură;
  • activități specifice pentru acvacultură ecologică;
  • activități pentru modernizarea sau înființarea de sisteme recirculante noi;
  • activități pentru gestionarea unor riscuri, precum secetă, inundații sau epizootii;
  • activități de cercetare-dezvoltare-inovare sau de preluare a rezultatelor cercetării.

Cheltuieli eligibile:

  • cheltuieli cu auditarea operațiunii;
  • cheltuieli cu informarea şi publicitatea operațiunii – cheltuieli obligatorii pentru toate tipurile de operațiuni;
  • cheltuieli privind taxele si comisioanele aferente implementării operațiunii;
  • cheltuieli cu achiziţionarea semnăturii digitale pentru MySMIS2021;
  • costurile cu amortizarea pot fi eligibile dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 67 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2021/1.060;
  • costul de achiziţie al terenului;
  • cheltuielile pentru proiectare şi asistenţă tehnică;
  • cheltuieli cu echipa de implementare-maximum 2% din valoarea totală eligibilă a operaţiunii;
  • cheltuielile bancare de deschidere şi de administrare a conturilor;
  • cheltuieli pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială;
  • cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţii;
  • cheltuieli pentru investiția de bază;
  • alte cheltuieli prevăzute în devizul general al investiției.

 Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:

Bugetul total disponibil pentru Acțiunea 2.1.1. este de 63.82 milioane de Euro.

  • Valoarea maximă eligibilă este de 6.000.000 euro;
  • Valoarea minimă eligibilă de 5.000 euro.

Sprijinul public nerambursabil:

Intensitatea maximă a ajutorului public este de 50 % din cheltuielile totale eligibile legate de operațiune.
Prin derogare intensitatea ajutorului poate fi de:

    • 60% din valoarea eligibilă a proiectului pentru operatiuni care susțin acvacultura durabilă, implementate de IMM-uri;
    • 60% din valoarea eligibilă a proiectului atunci când beneficiarul este o asociație care desfășoară activitate economică în domeniul acvaculturii, constituită conform legii;
    • 75% din valoarea eligibilă a proiectului pentru organizatii de producatori, de asociații de organizatii de producatori sau organizatii interprofesionale recunoscute de autoritatea responsabilă conform Regulamentul UE 1379/2013;
    • 75% din valoarea eligibilă a proiectului pentru operațiuni prin care se sprijina produsele, procesele sau echipamentele inovatoare în sectorul acvaculturii și prelucrării.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.04.2025-21.04.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.04.2025-21.04.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 07.04.2025-21.04.2025,   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual

Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual 1780 1112
În data de 21 martie 2025, Președintele CCI Brașov dl. Silviu Costea și Directorul Centrului de Consultanță dl. Szekely Attila au fost speakeri în cadrul evenimentului ”Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual”,  eveniment ce a reunit experți, autorități locale, reprezentanți ai mediului de afaceri și ai instituțiilor de învățământ, pentru a discuta despre colaborarea dintre aceste sectoare esențiale pentru dezvoltarea durabilă a județului Brașov.

Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv, două organizații cu un angajament constant față de promovarea inițiativelor educaționale și de dezvoltare în diferite sectoare, au organizat vineri, 21 martie 2025, conferința cu tema „Pilonii de dezvoltare ai județului Brașov – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual”.

Evenimentul a adunat experți, autorități locale, reprezentanți ai mediului de afaceri și ai instituțiilor de învățământ, pentru a discuta despre colaborarea dintre aceste sectoare esențiale pentru dezvoltarea durabilă a județului Brașov. De asemenea, a pus accent pe importanța consolidării relațiilor dintre educație și industrie, astfel încât tinerii să fie pregătiți pentru provocările și oportunitățile din piața muncii.

Licitații internaționale- AUSTRIA

Licitații internaționale- AUSTRIA 1418 1064

Vă informăm despre o serie  de anunțuri de participare la licitații organizate în Austria.

Cei interesați vor  contacta în mod direct organizatorii, la contactele furnizate în materiale de mai jos  (pentru anumite detalii, eventual, puteți solicita și sprijinul Ambasadei României la Colombo, la adresa de e-mail: colombo@mae.ro).

Material primit prin amabilitatea domnului Răzvan Dumitrescu Consilier superior
Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior
Departamentul de Comerț Exterior
tel: +40-727-796775
e-mail: razvan.dumitrescu@dce.gov.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.03.2025-01.04.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.03.2025-01.04.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 26.03.2025-01.04.2025

● Ordin nr. 417/1204  emis de A.N.A.F./A.V.R. privind aprobarea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal în vederea determinării operatorilor economici care prezintă risc fiscal ridicat, prevăzuţi la art. 375 alin. (11) şi la art. 435 alin. (31) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 262/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 418/1206  emis de A.N.A.F./A.V.R. privind stabilirea activităţii de monitorizare şi control al activităţii desfăşurate de destinatarii înregistraţi care prezintă risc fiscal ridicat (M.O. nr. 262/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 3534 emis de M.E.C. pentru aprobarea Metodologiei de utilizare a modelelor de certificate gestionate de Centrul de Pregătire Profesională şi Training din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Calificări (M.O. nr. 263/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 540 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Activarea potenţialului antreprenorial al tinerilor”, aferentă Programului Educaţie şi Ocupare, prioritate: 2. Valorificarea potenţialului tinerilor pe piaţa muncii (Ocuparea forţei de muncă în rândul tinerilor), obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunătăţirea accesului la piaţa muncii şi măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanţiei pentru tineret, pentru şomerii de lungă durată şi grupurile defavorizate de pe piaţa muncii şi pentru persoanele inactive, precum şi prin promovarea desfăşurării de activităţi independente şi a economiei sociale (FSE+), acţiunea 2.a.3. Activarea potenţialului antreprenorial al tinerilor (M.O. nr. 264/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 542 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul – ţintă”, aferentă Programului Educaţie şi Ocupare, prioritate: 4. Antreprenoriat şi economie socială, obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunătăţirea accesului la piaţa muncii şi măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanţiei pentru tineret, pentru şomerii de lungă durată şi grupurile defavorizate de pe piaţa muncii şi pentru persoanele inactive, precum şi prin promovarea desfăşurării de activităţi independente şi a economiei sociale (FSE+), acţiunea 4.a.2 Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor aparţinând grupului – ţintă (M.O. nr. 264/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 3531 emis de M.E.C. pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.122/2019 privind stabilirea tipurilor de calificări profesionale de nivelurile 3 şi 4 ale Cadrului naţional al calificărilor şi a corespondenţei dintre acestea, din cadrul aceluiaşi profil la învăţământul liceal filiera tehnologică şi din cadrul învăţământului professional (M.O. nr. 264/26.03.2025)
 
● Ordin nr. 98 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea Ghidului solicitantului aferent acţiunii: 2.1.1 – Investiţii în acvacultură, versiunea 1(M.O. nr. 274/28.03.2025)
 
● Ordin nr. 486/287 emis de M.F./M.M.F.T.S.S. privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acordă sub formă de tichete de creşă pentru semestrul I al anului 2025 (M.O. nr. 275/28.03.2025)
 
● Hotărâre nr. 295 privind Registrul general de evidenţă a salariaţilor – REGES – ONLINE (M.O. nr. 279/31.03.2025)
 
● Hotărâre nr. 296 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protecţia cetăţenilor români care lucrează în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 384/2001(M.O.nr. 279/31.03.2025)
 
● Ordin nr. 441 emis de A.N.C.P.I. pentru modificarea şi completarea Ordinului directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi instituţiile sale subordinate (M.O.nr. 281/31.03.2025)
 
● O.U.G. nr. 20 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat privind exceptarea unor categorii de consumatori finali de la aplicarea Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie (M.O. nr. 281/31.03.2025)
 
● Ordin nr. 955 emis de M.F. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.494/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 281/31.03.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane