Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Nu poți anticipa toate situațiile neprevăzute, dar îți poți asigura afacerea – GROUPAMA

Nu poți anticipa toate situațiile neprevăzute, dar îți poți asigura afacerea – GROUPAMA 1578 838

Fie că ai o unitate de producție, o pensiune, un service auto, un birou de arhitectură, o firmă de construcții sau una de publicitate și faci totul ca la carte, pot oricând să apară situații limită pentru afacerea ta. Riscurile se pot materializa pe neașteptate, dar când ești asigurat poți depăși mai ușor efectele acestora.​

 Suntem aici pentru a te sprijini în identificarea riscurilor care ar putea afecta planurile tale pentru 2025 și ce poți face pentru a-ți asigura afacerea, echipa și implicit, viitorul:

  • Identifică și evaluează riscurile – realizează analize periodice pentru a identifica potențialele amenințări și impactul acestora.
  • Elaborează planuri de continuitate – dezvoltă strategii și proceduri pentru a asigura funcționarea neîntreruptă a afacerii în fața diverselor riscuri.
  • Investește în asigurări adecvate – alege asigurările care acoperă diverse tipuri de riscuri și mai ales pe cele care se potrivesc specificului afacerii tale.

O abordare proactivă, care include identificarea, evaluarea și implementarea de măsuri de gestionare a riscurilor, contribuie la stabilitatea și creșterea sustenabilă a organizației.

În articolul din link-ul de mai jos, îți prezentăm principalele tipuri de riscuri în afaceri și cum poți să te pregătești pentru fiecare. Acestea includ riscurile interne, cum sunt riscurile financiare, cele generate de factorul uman, de reputație, tehnologie sau de procese operaționale, precum și riscurile externe, care se referă la impactul factorilor economici, politici, sociali sau legislativi asupra companiei și productivității sale.

Noi suntem alături de tine pentru a prelua grijile financiare provocate de riscuri și îți oferim suport și continuitate prin soluţii care răspund la nevoile afacerii tale. Oferta Groupama include asigurări complexe și flexibile pentru orice vrei să asiguri:

Indiferent de dimensiunea afacerii sau domeniul în care activezi este important să îți întocmești un plan de continuitate a afacerii. Acesta ar trebui să includă măsuri clare de intervenție în caz de criză și să asigure continuitatea activității chiar și în fața unor evenimente imprevizibile. Asigurările personalizate, care țin cont de specificul afacerii tale, pot oferi un nivel de protecție suplimentar.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025

TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025 1107 885
TÂRGUL DE TEHNOLOGIE PENTRU TRANSFORMAREA INDUSTRIALĂ INTEK 2025, organizat la Brașov în perioada 9-11 aprilie 2025- Centru Lux Divina,  promovează adoptarea acestor tehnologii pentru optimizarea producției, creșterea productivității și reducerea costurilor. Participând, veți testa soluții avansate și veți vedea cum pot acestea să transforme provocările în oportunități de creștere.

În contextul economic actual, INTEK reprezintă un eveniment central pentru inovație și tehnologie, adunând lideri în automatizare, robotizare și digitalizare.

Intek este o platformă esențială pentru cei din sectorul producției. Aici veți descoperi noi tehnologii precum roboți industriali, coboți, senzori, sisteme de detectare, soluții digitale și multe altele.

Forumul INTEK 2025 reunește liderii industriei pentru a oferi o perspectivă clară asupra stadiului actual al transformării digitale și al creșterii rezilienței organizațiilor.

La INTEK 2025 veți găsi soluții inovatoare pentru automatizarea și eficientizarea proceselor industriale.

Pentru o vizită mai ușoară, organizatorii au pregătit o selecție de 10 expozanți pe care îi puteți întâlni între 9 și 11 aprilie.

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.03.2025-04.04.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.03.2025-04.04.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 24.03.2025-04.04.2025,   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.03.2025-18.03.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.03.2025-18.03.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 11.03.2025-18.03.2025

●  Lege nr. 14 pentru modificarea şi completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative (M.O. nr. 218/12.03.2025)
 
●  Ordin nr. 150 emis de C.N.P.P. pentru modificarea şi completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative (M.O. nr. 220/13.03.2025)
 
●  Ordin nr. 299/455/435/729 emis de  A.N.A.F./C.N.P.P./C.N.A.S.S./A.N.O.F.P. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 220/13.03.2025)
 
●  Ordin nr. 151 emis de C.N.P.P. privind aprobarea unor formulare de decizii pentru stabilirea pensiei de serviciu cu regimul unei pensii pentru limită de vârstă şi de decizii pentru stabilirea pensiei de urmaş (M.O. nr. 221/13.03.2025)
 
●  O.U.G. nr. 11 pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 225/13.03.2025)
 
●  O.U.G. nr. 12 privind acordarea unui sprijin financiar pentru unele categorii de pensionari în anul 2025, precum şi pentru completarea unor acte normative (M.O. nr. 225/13.03.2025)
 
●  Ordin nr. 152 emis de C.N.P.P. privind aprobarea unor formulare de decizii pentru stabilirea pensiei de serviciu cu regimul unei pensii pentru limită de vârstă şi de decizii pentru stabilirea pensiei de urmaş (M.O. nr. 226/14.03.2025)
 
●  Ordin nr. 796 emis de M.S. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.323/2021 pentru aprobarea listei prevăzute la art. 4 alin. (61) din Normele privind modul de calcul şi procedura de aprobare a preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 368/2017 (M.O. nr. 226/14.03.2025)
 
●  Ordin nr. 216 emis de M.E.  privind aprobarea Schemei de ajutor de stat având ca obiectiv sprijinirea pentru modernizarea instalaţiilor EU-ETS la nivelul BAT pentru creşterea eficienţei energetice (M.O. nr. 230/14.03.2025)
 
●  Lege nr. 16 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (M.O. nr. 234/17.03.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

European Conference Hydrogen & P2X 2025

European Conference Hydrogen & P2X 2025 1476 895
Cea de-a 6-a ediție  a evenimentului European Conference Hydrogen & P2X 2025, cu o agendă revizuită, cuprinzând inclusiv tendințele din domeniul industriei, speakeri de excepție și informații tehnice, se va desfășura  în perioada 11-12 iunie la Copenhaga.

Pe măsură ce lumea își accelerează eforturile pentru sustenabilitate și combaterea schimbărilor climatice, hidrogenul rămâne cheia pentru deblocarea unui viitor mai ecologic și mai curat. Cu investiții semnificative în infrastructura cu hidrogen și un număr tot mai mare de proiecte P2X care se adresează sectoarelor greu de atenuat, continentul face pași în direcția obiectivelor sale de decarbonizare. La Hydrogen & P2X 2025, ne propunem să aprofundăm și mai mult în cele mai recente progrese, discuții critice din industrie și inovații inovatoare care vor modela peisajul hidrogenului.

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

AMANN

Domnul Waheeb Albanna, director general al companiei ALBURAQ for Food Supplies din Amman, este interesat  de  identificarea unor oportunități pentru exportul de produse românești.

Reprezentantul companiei a prezentat interesul pentru importul de produse de patiserie, precum chips-uri de cartofi, biscuiți, snacks-uri, sticks-uri, gumă de mestecat, acadele, jeleuri, băuturi acidulate non-alcoolice etc.

A solicitat ca reprezentanții producătorilor români să îi trimită o scurtă scrisoare de intenție și o listă cu produsele disponibile la export, în limba engleză, urmând ca ulterior să fie stabilite detaliile suplimentare cu privire la cerințele, volumele și termenele specifice de contract. Coordonatele conducerii ALBURAQ for Food Supplies sunt următoarele:
Waheeb Albanna – General manager
Email: alburaq216@yahoo.com
Mobil: 00962 796640265

Companiile românești vor transmite informațiile solicitate către domnul Waheeb Albanna, cu copie la BPCE Amman, la adresa amman.economic@mae.ro, pentru acordarea de sprijin, în continuare.

Material primit prin amabilitatea domnului Ovidiu Costea – Minister Counsellor for Trade and Economic Affairs
Ambasada României în Regatul Hașemit al Iordaniei
35 Al-Madeenah Al-Munawarah St, P.O. Box 2869 Amman 11181,  Jordan
Tel.: +962 6 5812931
Fax: +962 6 5812521
Mobile: +962 791 000 844
E-mail:  amman.economic@mae.ro
Web:    https://amman.mae.ro

Inaugurarea Căminului pentru elevii Școlii Profesionale Germane Kronstadt din Brașov

Inaugurarea Căminului pentru elevii Școlii Profesionale Germane Kronstadt din Brașov 1484 1184
Vineri, 14 martie 2025, Președintele CCI Brașov, domnul Siviu Costea, a luat parte la deschiderea Căminului SPGK – Un Proiect pentru Viitor!

Pentru elevi, un vis devenit realitate!
Căminul Școlii Profesionale Germane Kronstadt (SPGK), devenit realitate, și-a deschis porțile, oferind un spațiu modern și sigur pentru elevii care vin din diferite colțuri ale țării pentru a învăța o meserie în cadrul SPGK. Această reușită a fost posibilă datorită colaborării dintre Primăria Brașov și Asociația DWK Fit For Future, din care face parte și Stabilus România.

Un Proiect Construit Cu Responsabilitate
În 2018, reprezentanţii şcolii „Kronstadt“, ai Asociaţiei DWK Fit fot Future, împreună cu primarul Braşovului, George Scripcaru,  preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea și președintele CCI Brașov, Silviu Costea, alături de reprezentanții mediului economic au pus bazele unui viitor parteneriat pentru construirea căminului, semnând în mod simbolic, primele cărămizi care vor fi folosite pentru viitoarea clădire.  Acesta a fost un moment simbolic, care a marcat și mai multă implicare în angajamentul nostru față de educație și viitorul profesional al tinerilor. Lucrările au început doi ani mai târziu, în anul 2020 și au fost terminate anul trecut.

Un Cămin Modern, Gândit pentru Elevi
Căminul se află chiar în curtea școlii profesionale, la 50 de metri de unitatea de învățământ și are un regim de înățime parter plus 9 etaje, cu o suprafaţă construită de 947,4 mp și o suprafaţă desfaşurată de 5.221 mp (înălțime maximă 32 m). La parter sunt funcțiuni complementare funcțiunii principale de cazare: două săli de lectură și zone de relaxare, pentru un echilibru între studiu și timp liber, o cantină cu sală de mese generoasă și terasă- unde elevii beneficiază de 3 mese pe zi, meniuri echilibrate realizate de nutriționiști, cabinet medical cu izolator, pentru siguranța elevilor  și zone tehnico-administrative și două lifturi. La etajele 1-9 sunt 80 de camere (cu grup sanitar propriu), din care 73 de camere de 4 persoane și 7 camere de 2 persoane, acestea din urmă fiind dotate pentru persoane cu handicap, în total asigurând cazarea pentru 306 de elevi.

Beneficiari sunt elevii Școlii Profesionale Germane Kronstadt, prima de acest fel din România, considerată un model de succes în pregătirea forţei de muncă. Cazarea și trei mese pe zi sunt gratuite pentru elevi.

Valoarea lucrărilor, suportate de la bugetul local, este de 27.623.544 lei, iar contribuția pentru dotările căminului, a membrilor Asociația DWK Fit For Future a fost de 5,2 milioane de lei.

Recunoaștere la Nivel Național
Calitatea designului și a implementării acestui proiect este confirmată prin nominalizarea la Premiile Anualei de Arhitectură București 2024, la categoria Arhitectură Construită / Arhitectură Publică. Această recunoaștere reflectă atenția la detalii și eforturile tuturor celor implicați.
https://www.anuala.ro/2024/premii/
https://www.anuala.ro/proiecte/2024/121/

Acest cămin este mai mult decât un spațiu de cazare – este un sprijin real pentru elevii care studiază departe de casă și o investiție în viitorul lor profesional.

Felicitări tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui proiect!

Propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul din Sri Lanka

Propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul din Sri Lanka 1418 1064

Vă informăm despre o serie de propuneri de licitații internaționale, organizate de Guvernul sri lankez pentru  achiziționarea de țevi acoperite și goale din oțel carbon fără sudură, fiting și accesorii aferente și generatoare de sudare cu motor diesel montate pe remorci 

Cei interesați vor  contacta în mod direct organizatorii, la contactele furnizate în materiale de mai jos  (pentru anumite detalii, eventual, puteți solicita și sprijinul Ambasadei României la Colombo, la adresa de e-mail: colombo@mae.ro).

Material primit prin amabilitatea domnului Răzvan Dumitrescu Consilier superior
Agenția Română pentru Investiții și Comerț Exterior
Departamentul de Comerț Exterior
tel: +40-727-796775
e-mail: razvan.dumitrescu@dce.gov.ro

Eveniment de brokeraj în cadrul AUTOPROMOTEC 2025

Eveniment de brokeraj în cadrul AUTOPROMOTEC 2025 1476 1184
Centrul Enterprise Europe Network Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de co-organizator, vă invită să vă alăturați  în perioada 21 -24 Mai 2025 evenimentului de brokeraj în cadrul AUTOPROMOTEC 2025 – Expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket, organizat de Uniunea Camerelor de Comerț din Emilia-Romagna, Italia.

AUTOPROMOTEC este cea mai specializată expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket și este principala cale de acces pentru toate piețele de schimb auto.

Sectoarele reprezentate:
– Instalații, utilaje și materiale pentru: ateliere de reparații auto, ateliere de reparații caroserii auto, electricieni auto, comercianți de anvelope, dealeri auto, stații de service, spălătorii auto și centre specializate pentru repararea mijloacelor de transport;
– Mașini, echipamente, matrițe și materiale pentru specialiști în anvelope;
– Echipamente, materiale și produse pentru vânzarea și repararea anvelopelor;
– Mașini și echipamente pentru revizie motoare;
– Piese de schimb, componente;
– Servicii auto.

Participarea la evenimentul de brokeraj oferă o oportunitate unică de a:
– stabili un parteneriat de afaceri și/sau tehnologic;
– construi un parteneriat de calitate;
– prezenta tehnologiile/ideile de proiecte/serviciile în cadrul întâlnirilor bilaterale;
– întâlni potențiali parteneri de cooperare pentru proiecte europene de cercetare și dezvoltare;
– afla despre noi tehnologii și soluții.

Va fi un eveniment de brokeraj cu prezență (eveniment fizic). Toate întâlnirile vor avea loc la Bologna.

Organizatorii târgului vor oferi vizitatorilor străini ai partenerului EEN următoarele servicii GRATUITE:
1) Cazare la hotel pentru 3 nopti
2) Biletul de intrare la expoziție
3) Serviciu de transfer gratuit de la hotel la târg
4) Prânzurile în timpul zilelor ședințelor
5) Un eveniment de networking

 
Dacă sunteți interesat să participați la acest eveniment, vă rugăm să vă înregistrați pe platforma https://autopromotec-2025.b2match.io/ până cel târziu, 15.05.2025,

Pentru informații suplimentare vă stăm la dispoziție pe adresele de e-mail ioana.brisiuc@ccibv.ro sau mark.stanciu@ccibv.ro  și vă asigurăm de întreaga noastră asistență pe toată perioada înregistrării și participării la acest eveniment.

Dezbatere publică PUG Brașov, 31 martie 2025

Dezbatere publică PUG Brașov, 31 martie 2025 1211 916
Primăria Municipiului Brașov are plăcerea să vă invite să luați parte la Dezbaterea Publică privind propunerea preliminară a Planului Urbanistic General al Municipiului Brașov, organizată în data de 31.03.2025, în intervalul orar 14.00-20.00, în Sala Mare a Teatrului Sică Alexandrescu (Teatrul Dramatic).