Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Manifestare expozițională în sectorul agroalimentar – Amman, 12-14 august 2025

Manifestare expozițională în sectorul agroalimentar – Amman, 12-14 august 2025 1681 1237


În perioada 12-14 august 2025 urmează să se desfășoare la Jordan International Exhibition Center – Mecca Mall, cea de-a treia ediție a INFTEXPO

La eveniment pot participa companiile care desfășoară activități de producție și comerț în sectorul agroalimentar, între care:

  • animale vii, carne și produse din carne;
  • fructe, legume și produse prelucrate, proaspete sau congelate;
  • cacao și ciocolată, zahăr, bomboane, deserturi;
  • lactate, cașcaval și brânzeturi;
  • cereale, făină, amidon, produse de patiserie și panificație, chipsuri de cartofi și porumb etc;
  • băuturi răcoritoare, sucuri, oțet și apă minerală;
  • conserve și produse instant;
  • condimente, sare și arome;
  • mașini și echipamente de producție;
  • hârtie, carton și ambalaje, mașini și echipamente de împachetat etc.

La ediția din 2023 au participat 150 de companii, din Bulgaria, Egipt, Emiratele Arabe Unite, India, Iordania, Liban, Malaiezia, Oman, Sri Lanka, Tunisia, Turcia, Ucraina și Yemen. Prețurile pentru închirierea de standuri, individuale sau în cadrul unui pavilion național, sunt de 350 USD/metru pătrat complet echipat și 300 USD/metru pătrat fără dotări, compania putând să asigure și construcția de standuri cu design personalizat.

Participarea României la acest eveniment, cu pavilion național sau în mod individual de către producătorii și exportatorii români, va contribui la creșterea exporturilor de produse agroalimentare românești în Iordania și în regiune.

____________________________________________________________________________
Statistică
În anul 2023, conform statisticii locale, Regatul Hașemit a importat lactate și brânzeturi, ouă, miere, produse de origine animală în valoare de aproximativ 260 milioane JOD (cca. 367 milioane USD), în principal din Arabia Saudită, Egipt EAU, Noua Zeelandă, Polonia, Olanda, Turcia, Belgia, Germania, Ungaria, Franța, Marea Britanie și Italia.

Referitor la carne și produse din carne, importurile iordaniene au fost în 2023 de 280 milioane JOD (cca. 295 milioane USD), principalele țări exportatoare fiind Brazilia, Australia, Noua Zeelandă, India, Africa de Sud, Columbia, SUA, Turcia, Marea Britanie, Belgia, Paraguay, Uruguay, Olanda și România. Importurile din țara noastră au fost de 0,443 milioane USD, în scădere față de 2022 (0,731 milioane USD), 0,982 milioane USD în 2021 și 4,136 milioane USD în 2020.

Contact: Doamna Al Anood Jarrar – General manager
Telefon: +962 796933506
Fax : 00962 6 5516013
Email : project.manager@pulsejo.net
www.inftexpo.com
www.Pulsejo.net
cu o copie la BPCE Amman, amman.economic@mae.ro, pentru acordarea de sprijin

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.01.2025-20.01.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.01.2025-20.01.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 15.01.2025-20.01.2025

●  Hotărâre nr. 15 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023 – 2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat (M.O. nr. 43/17.01.2025)
 
●  Hotărâre nr. 16 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.570/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023 – 2027 (M.O. nr. 43/17.01.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Conferința: „Instrumente financiare pentru finanțarea IMM-urilor și a Unităților Administrativ Teritoriale din județul Brașov”

Conferința: „Instrumente financiare pentru finanțarea IMM-urilor și a Unităților Administrativ Teritoriale din județul Brașov” 1479 1056


Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită, vineri 7 februarie 2025 ora 12:00 să participați la conferința  „Instrumente financiare pentru finanțarea IMM-urilor și a Unităților Administrativ Teritoriale din județul Brașov”.

Evenimentul, organizat de Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii cu susținerea Camerei de Comerț și Industrie Brașov, se dorește a fi o dezbatere deschisă și constructivă pentru a consolida parteneriatul dintre mediul de afaceri, FNGCIMM și sistemul financiar-bancar, un parteneriat care ne dorim să ofere cele mai optime soluții de finanțare garantată pentru IMM-uri și UAT-uri deopotrivă.

In cadrul întâlnirii, vor fi dezbătute teme precum:
• Soluții de finanțare garantată pentru dezvoltarea antreprenoriatului și a comunităților locale din județul Brașov;
• Dezbatere privind provocarile actualei perioade pentru mediul de afaceri brașovean, dar și oportunitățile de finanțare pe care le pot valorifica antreprenorii și UAT-urile;
• Cum putem iniția la nivel local parteneriate pentru dezvoltare, prin angrenarea sistemului financiar bancar și a mediului antreprenorial, cu sprijinul FNGCIMM și a autorităților publice locale – intervenții ale participanților.

11:30 – 12:00 – Welcome Coffee

12:00 – 12:30 – Alocuțiuni în deschidere

Dl. Adrian Ioan VEȘTEA – Președintele Consiliului Județean Brașov

Dl. Dumitru NANCU – Directorul General al Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici și Mijlocii

Dl. Silviu COSTEA – Președinte Camera de Comerț și Industrie Brașov

12:30 – 13:00 – dl. Dumitru NANCU – Directorul General al FNGCIMM prezintă “Soluții de finanțare garantată pentru dezvoltarea antreprenoriatului și a comunităților locale din județul Brașov”

13:00 – 13:30 – Intervenții ale reprezentanților sistemului bancar

13:30 – 14:00:

  • Dezbatere privind provocările actualei perioade pentru mediul de afaceri brașovean, dar și oportunitățile de finanțare pe care le pot valorifica antreprenorii și UAT-urile
  • Dezbatere despre cum putem iniția la nivel local parteneriate pentru dezvoltare, prin angrenarea sistemului financiar bancar și a mediului antreprenorial, cu sprijinul FNGCIMM și a autorităților publice locale
  • Intervenții ale participanților

14:00 – 14:05 – Concluzii și încheierea evenimentului

Moderator eveniment: Cătălin LEONTE, Consultant management FNGCIMM

Evenimentul este GRATUIT

Data: 7 februarie 2025; ora: 12,00; locația: Hotel ARO PALACE, Sala Europa

FNGCIMM SA-IFN, instituţie financiară nebancară deținută 100% de statul român, reprezentat de Ministerul Finanțelor, este cel mai reprezentativ fond de garantare din România, prin valoarea capitalurilor proprii, complexitatea și volumul activităților de garantare pe care le desfășoară, precum și a rețelei teritoriale care acoperă întreg teritoriul țării.

Activitatea susținută de garantare a FNGCIMM în cei 23 de ani de activitate se reflectă în 498, 447 garanții acordate, în valoare de 139,788 mil lei,  care au susținut credite de peste 196.000 mil. lei.

Schemele de ajutor de stat gestionate de FNGCIMM au devenit cele mai de succes programe naționale de finanțare a companiilor din istoria capitalistă a României, fiind remarcate și la nivel european:

– FNGCIMM s-a clasat pe primul loc, în rândul organizațiilor membre AECM, în ceea ce privește creșterile absolute la volumele de garanţii. (sursa AECM Statistical yearbook 2022);

– FNGCIMM a ocupat locul 1 la creşterea înregistrată în 2023 comparativ cu anul anterior, pentru garanţii acordate în sectorul agro şi domeniile conexe. (sursa AECM Statistical yearbook 2023).

– România a ocupat locul 1 ca procentaj de garanţii din Produsul Intern Brut, cu 2,50% (idem).

Programul IMM Invest a reprezentat un instrument esențial în sprijinirea companiilor românești în perioada 2020-2024, fiind derulat într-un context economic marcat de crize și incertitudini. Programul a demonstrat o eficiență remarcabilă în facilitarea accesului la finanțare, generând o creștere semnificativă a finanțării companiilor, volumul total de garanții de stat acordate în perioada 2020-2024 atingând 64 miliarde de lei, ce au susținut finanțări de 74 miliarde de lei. Creșterea valorii finanțate a fost istorică, acest volum reprezentând o creștere de 150% comparativ cu soldul creditelor acordate de tot sistemul bancar în perioada 2005-2019. Studiul de impact realizat după implementarea IMM Invest, a arătat că finanțările acordate cu garanțiile de stat gestionate de FNGCIMM, au contribuit și la reducerea discrepanțelor economice între regiuni, obiectiv economic și social major al strategiei naționale de dezvoltare teritorială.

Vă așteptăm la eveniment!

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

IORDANIA

Allied Trading & Engineering Company din Amman, este interesată în  identificarea unor oportunități de export în Iordania pentru produse industriale românești cu valoare adăugată ridicată.

Reprezentantul firmei iordaniene este interesat pentru identificarea unor companii românești care să participe la viitoarele proiecte de extindere ale Arab Potash Company (APC). Au fost prezentate următoarele oportunități:

  1. Cooperare cu contractori de lucrări civile

Antreprenorul trebuie să posede capacitate financiară și o experiență internațională vastă în gestionarea unor lucrări majore; proiectul beneficiarului iordanian presupune construirea unor lacuri de acumulare pentru a se extrage clorura de potasiu din Marea Moartă și include diverse lucrări civile și de terasament, cum ar fi diguri, excavații subacvatice, depozite de sare, livrare de țevi, realizarea de structuri din oțel și construcția unor poduri, fiind estimat la aproximativ 160 milioane USD. În plus, vor exista solicitări pentru instalarea unor pompe de apă și lucrări de manipulare și transport a sării;

  1. Cooperare cu contractori de lucrări electromecanice

Se solicită experiență în cadrul unor proiecte similare. Proiectul impune subcontractarea unor lucrări la o unitate de producție cu o capacitate de 1 milion de tone pe an de clorură de potasiu, inclusiv utilizarea și gestionarea unor echipamente: cristalizatoare, centrifuge, uscătoare, site umede/uscate, pompe, agitatoare, agenți de îngroșare, sisteme de manipulare etc, care vor fi furnizate de beneficiarul iordanian, compania APC;

  1. Identificarea unor producători de sisteme de manipulare, inclusiv benzi transportoare, benzi de tracțiune, elevator cu cupe etc;
  2. Identificarea de producători de rezervoare din oțel carbon pentru depozitarea unor produse chimice (carnalit, potasă, suspensii, saramură, uleiuri minerale), codul API 650;
  3. Identificarea unor producători de țevi și conducte de dimensiuni variate, din oțel carbon, pentru transportul apei sărate de la Marea Moartă, lungimea totală fiind de aproximativ 23 km.

Companiile românești  interesate de cooperare vor  transmite o scrisoare de intenție privind interesul pentru cooperare, către BPCE Amman, la adresa amman.economic@mae.ro, pentru acordarea de sprijin.

Material primit prin amabilitatea domnului Ovidiu Costea – Ministru consilier
Ambasada României în
Regatul Hașemit al Iordaniei
Telefon: + 962 6 581.29.31
Mobil: +962 791 000 844

POLONIA

Compania ERBACHER the food family-Josera Polska Sp. Z o.o. este un producător european de hrană uscată pentru animale, dar ca parte a dezvoltării sale ulterioare căută co-ambalatori care să producă hrană umedă pentru animalele de companie sub marca lor.

Numele firmei ERBACHER the food family
Josera Polska Sp. Z o.o.
Adresa ul. Leśna 37, Paproć 64-300 Nowy Tomyśl, Poland
Mobil +48 788 247900
E-mail r.nowak@josera.pl
Adresă site https://food.family și https://www.josera.pl
Persoana de contact/Department Mr. Robert Nowak, Raw material purchasing / Buyer
Produs (denumire tehnico-comercială) Hrană umedă pentru animalele de companie
Bonitate și experiență Poate fi verificată prin Central Registration and Information on Business din cadrul Ministry of Economic Development and Technology – Poland
https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/Search.aspx

Relații suplimentare și sprijin BPCE Ștefan POROJAN, ministru consilier
Biroul de Promovare Comercial-Economică Varșovia
Ambasada României din Republica Polonă
Adresa: Ul. Fr.Chopina 10, 00-559 Warszawa
Tel: +48 22 628 3000
Mobil: +48 538 397 384
E-mail: varsovia.economic@mae.ro sau
stefan.porojan@dce.gov.ro
Website: http://varsovia.mae.ro

Material primit prin amabilitatea domnului Ștefan POROJAN, ministru consilier
Biroul de Promovare Comercial-Economică Varșovia
Ambasada României din Republica Polonă
Adresa: Ul. Fr.Chopina 10, 00-559 Warszawa
Tel: +48 22 628 3000
Mobil: +48 538 397 384
E-mail: varsovia.economic@mae.ro sau
stefan.porojan@dce.gov.ro
Website: http://varsovia.mae.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 27.01.2025-07.02.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 27.01.2025-07.02.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 27.01.2025-07.02.2025,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 20.01.2025-31.01.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 20.01.2025-31.01.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 20.01.2025-31.01.2025,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 03.01.2025-14.01.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 03.01.2025-14.01.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 03.01.2025-14.01.2025

● Ordin nr. 539 emis de M.A.D.R. pentru modificarea art. 13 alin. (4) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condiţiilor şi altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023 – 2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul 2024 (M.O. nr. 1/03.01.2025)
 
● Ordin nr. 6.328/2.192 emis de M.S./C.N.A.S. privind modificarea anexelor nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 564/499/2021 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaționale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum și denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, și a normelor metodologice privind implementarea acestora (M.O. nr. 1/03.01.2025)
 
 Lege nr. 331 privind Codul silvic (M.O. nr. 7/09.01.2025)
 
● Ordin nr. 94 emis de A.N.R.E. pentru completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 90/2015 privind aprobarea contractelor – cadru pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice (M.O. nr. 10/09.01.2025)
 
● Ordin nr. 3694/375 emis de A.N.A.P./C.N.S.P. privind revizuirea ratei de actualizare ce va fi utilizată la atribuirea contractelor de achiziţie publică în anul 2025 (M.O. nr. 10/09.01.2025)
 
● Ordin nr. 6695 emis de M.F. privind aprobarea ghidurilor şi metodologiilor pentru pregătirea proiectelor de parteneriat public – privat (M.O. nr. 15/10.01.2025)
 
● Anexele nr. 1-7 la Ordinul ministrului finanțelor nr. 6.695/2024 privind aprobarea ghidurilor și metodologiilor pentru pregătirea proiectelor de parteneriat public-privat (M.O. nr. 15bis/10.01.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Delegație Agricolă și Academică din România și Moldova în SUA

Delegație Agricolă și Academică din România și Moldova în SUA 1477 1182


U.S. Embassy – Commercial Service Bucharest,  organizează în perioada 8 – 16 februarie 2025 o delegație agricolă și academică din România și Moldova în SUA.

Curs Brokeraj de afaceri 11-14 februarie 2025

Curs Brokeraj de afaceri 11-14 februarie 2025 2021 1501


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online pe platforma ZOOM,  în perioada 11 – 14 februarie 2025, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR în parteneriat cu TradeX și este oferit în exclusivitate în România, module le fiind adaptate dupa și acreditate de către International Business Brokers Association (https://www.ibba.org/). TradeX creeaza o noua nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență si faliment), bazata pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seama celor care doresc sa profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzarilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România.
Cursul propus aduce plusvaloare companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și CEO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 1190 lei + TV A, iar cei ce se înscriu până la data de 3 februarie 2025, beneficiază de o reducere de 10%.

Înscrierea se face prin e-mail la una dintre adresele: cristina.ionescu@ccir.ro sau  luiza.chiriac@ccir.ro până în data de 10 februarie 2025,  prin completarea formularului de participare de mai jos.

Loc și perioadă de desfășurare: 11 – 14 februarie 2025,  orele 9.00-16.00, online, prin platforma ZOOM.

Seminar on-line Doing Business in Hungary

Seminar on-line Doing Business in Hungary 1477 1182


Biroul de Promovare Comericală și Economică Budapesta, organizează la data de 30 ianuarie a.c. ora 16:00 (ora României) seminarul on-line ,, Doing Business in Hungary”.

Seminarul este adresat companiilor românești interesate să afle despre sistemul fiscal din Ungaria, cum pot să acceseze piața ungară, cum pot să înceapă o afacere sau să își deschidă o companie în Ungaria.

Evenimentul este organizat în parteneriat cu compania Visegrad Legal, unde fondatorul acesteia va susține o prezentare și va răspunde la întrebări.

Program:
16:00-16:05  Cuvânt deschidere,  ES Gabriel Șopandă, Ambasadorul României în Ungaria
16:05-16:10  Cuvânt introductiv,  Horia Mintaș, ministru consilier  BPCE Budapesta
16:10-16:35  Prezentare Doing Business in Hungary,  Adam Illes, partener Visegrad Legal
16:35-18:00  Sesiune  Q&A

Limba de lucru:  ENGLEZĂ  

Înscrierile se fac până pe data de 29 ianuarie 2025, pe adresa budapesta.economic@mae.ro ,  cu numele companiei/profil activiatate, adresa de e-mail si persoana de contact.