Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.10.2024-22.10.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.10.2024-22.10.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 15.10.2024-22.10.2024

● Ordin nr. 385 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea în anul 2024 a realocării sumelor şi stabilirea condiţiilor de acordare a avansului pentru plăţile directe finanţate din Fondul european de garantare agricolă, din cadrul Planului strategic PAC 2023 – 2027 (M.O. nr. 1034/15.10.2024)
 
● O.U.G. nr. 120 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat sub formă de grant acordat producătorilor agricoli pentru culturi agricole afectate de seceta pedologică din perioada septembrie 2023 – august 2024 (M.O. nr. 1034/15.10.2024)
 
● O.U.G. nr. 121 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 7/2024 privind aprobarea schemei de ajutor de stat “Creditul fermierului”, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei, precum şi pentru modificarea art. 12 alin. (1) din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor alocate României pentru agricultură, dezvoltare rurală, pescuit şi afaceri maritime, gestionate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, prin instrumente financiare de garantare şi creditare, precum şi pentru susţinerea obiectivelor naţionale de politică agricolă şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 84/2023 privind instituirea unui mecanism de consultare şi reacţie coordonată în contextul implementării sistemului de autorizare la export introdus de Ucraina pentru produsele agricole (M.O. nr. 1039/16.10.2024)
 
● Ordin nr. 1176 emis de A.N.O.F.M. pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare (M.O. nr. 1040/16.10.2024)
 
● Ordin nr. 6521 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru compensarea costurilor de investiţii în/pentru sisteme de management integrat al deşeurilor necesare pentru îmbunătăţirea modului de gestionare a deşeurilor municipale în vederea asigurării tranziţiei spre economia circulară în cadrul Programului Dezvoltare durabilă 2021 – 2027 (M.O. nr. 1042/17.10.2024)
 
● Ordin nr. 6508 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (709) “Cerere de înregistrare pentru prestatorii de servicii de plată care nu au rezidenţă fiscală în România şi cărora li se aplică obligaţia prevăzută la art. 3212 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal” (M.O. nr. 1045/17.10.2024)
 
● Ordin nr. 2265 emis de M.M.A.P. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat “Sprijin în vederea achiziţionării de tractoare şi maşini agricole autopropulsate”(M.O. nr. 1046/18.10.2024)
 
● Hotărâre nr. 1283 pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.352/2010 privind aprobarea structurii Clasificării ocupaţiilor din România – nivel grupă de bază, conform Clasificării internaţionale standard a ocupaţiilor – ISCO 08 (M.O. nr. 1051/21.10.2024)
 
● Ordin nr. 5135/1.766 emis de M.S./C.N.A.S. privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 564/499/2021 pentru aprobarea protocoalelor terapeutice privind prescrierea medicamentelor aferente denumirilor comune internaţionale prevăzute în Lista cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, şi a normelor metodologice privind implementarea acestora (M.O. nr. 1054/21.10.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Lansare proiect: „START LA SOCIAL ÎN MEDIUL RURAL!” SMIS 311882

Lansare proiect: „START LA SOCIAL ÎN MEDIUL RURAL!” SMIS 311882 1055 793


Camera de Comerț și Industrie Brașov, în parteneriat cu Asociația Club Sportiv „AQUA 1969 Baia Mare”, implementează în perioada 01.10.2024 – 31.03.2027 proiectul „START la Social în mediul rural!”, ID SMIS 311882, contract nr.14432/26.09.2024,  în valoare de 14.742.974,56 lei, compusă din 12.531.528,38 lei valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor FSE+ și 2.211.446,18 valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național, finanțare asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027,  obiectiv specific ESO4.1_Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării de activități independente și a economiei sociale (FSE+).

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de încurajarea antreprenoriatului prin oferirea de sprijin în vederea înființării de întreprinderi sociale în mediul rural.

Grupul țintă al proiectului este reprezentat de 131 de persoane care intenționează să înființeze întreprinderi sociale în mediul rural, domiciliate în mediul rural, în oricare dintre cele trei regiuni de implementare: Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia.

Vor beneficia de prioritate persoanele cu domiciliul în mediul rural care fac parte din categoria persoanelor vulnerabile – care include persoane dezavantajate/ defavorizate pe piața muncii, șomeri, persoane inactive apte de muncă precum studenți, persoane casnice, pensionari, etc. – sau din categoria persoanelor de etnie romă. Actele normative care definesc persoanele vulnerabile sunt: Legea 292/2011- Asistență socială, art. (6); Legea nr. 219/2015 – Economia socială, art. (6); Hotărârea Guvernului nr. 558/2021 – Strategia Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă 2021-2027.

Alocație financiară nerambursabilă:

Prin intermediul proiectului START la Social în mediul rural! finanțarea nerambursabilă maximă este de 316.000 lei ( aproximativ 63.200 euro), pentru 34 de întreprinderi sociale înființate în mediul rural. Fiecare întreprindere înființată va crea minimum 4 locuri de muncă, din care minimum 1 loc de muncă va fi destinat persoanelor vulnerabile. Persoanele angajate vor avea domiciliul sau reședința în mediul rural în oricare dintre regiunile de implementare ale proiectului: Centru, Sud-Est, Sud-Muntenia.

Rezultatele proiectului:

  • 131 Participanți care participă la programe de dezvoltare competente antreprenoriale în economia socială – Antreprenor în economia socială (cod COR 112032) și prin activități de mentorat si dezvoltare planuri de afaceri;
  • Selectarea a 34 de idei de afaceri și acordarea a 34 de finanțări nerambursabile în valoare de 316.000 lei / finanțare
  • Înființarea a 34 de întreprinderi în care vor fi angajate minimum 136 persoane din care cel puțin 40 de persoane vulnerabile din mediul rural, rezultate ce vor duce la o creștere a competitivității în regiunile de implementare, scăderea disparităților între regiuni, crearea de locuri de muncă în medii de lucru calitative;

Etapele proiectului:

Etapa 1:

  • Informarea și selectarea grupului țintă;
  • Participarea la programul acreditat de formare profesională – Antreprenor în economia socială (cod COR 112032) – minimum 40 ore;
  • Participarea la programe de formare complementare în domenii precum: marketingul întreprinderilor sociale, abordarea temelor orizontale precum egalitatea de șanse și principiul nediscriminării, legislația în domeniul economiei sociale, digitalizarea unei întreprinderi sociale, etc.
  • Participarea la concursul de planuri de afaceri și înființarea întreprinderilor;

Etapa 2 – implementarea și monitorizarea planurilor de afaceri (minimum 14 luni, maximum 18 luni).

 Date de contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov, Cosmin-Antoniu Roșia-Micu – Manager de proiect; cosmin.rosia@ccibv.ro, tel: 0268/54.70.84

Lansare proiect: ”Sprijin pentru întreprinderi sociale în Regiunea Centru” SMIS 311659

Lansare proiect: ”Sprijin pentru întreprinderi sociale în Regiunea Centru” SMIS 311659 946 709


CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, în parteneriat cu ASOCIAȚIA GRUPUL DE ACȚIUNE LOCALĂ TRANSCARPATICA implementează, în perioada 01 octombrie 2024 – 31 martie 2027 proiectul Sprijin pentru întreprinderi sociale în Regiunea Centru, cod SMIS 311659, în valoare totală de 14.785.826,03 lei (12.567.952,13 lei valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE și 2.217.873,90 lei valoare eligibilă din bugetul național), finanțare asigurată prin Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Educație și Ocupare 2021-2027.

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea economiei sociale și a antreprenoriatului social în Regiunea Centru prin finanțarea acțiunilor care vin în sprijinul înființării a 34 de entități de economie socială în zonele urbane. Rezultatele vizate: 132 de persoane vor fi formate în domeniul antreprenoriatului social, 34 întreprinderi sociale sprijinite ( maxim 304549,38 lei/întreprindere) prin care se vor crea 136 de locuri de muncă.

Rezultate propuse:

  • Minimum 300 de persoane informate cu privire la antreprenoriatul social la nivelul Regiunii Centru;
  • Recrutarea, selecția și monitorizarea a minimum 132 de persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul urban.
  • Finanțarea și implementarea a 34 planuri de afaceri ce vor genera minimum 136 locuri de muncă.

Grupul țintă al proiectului este format din:

  • Persoane aflate în căutarea unui loc de muncă
  • Persoană tânără cu vârsta de peste 30 ani
  • Șomeri
  • Șomeri de lungă durată
  • Persoane din grupuri dezavantajate pe piața muncii
  • Persoane inactive, care nu fac parte din forța de muncă, respectiv care nu au ocupatie, nu sunt nici șomeri; persoane inactive sunt considerate inclusiv persoane în educație și formare (studenți)

Domiciliul persoanelor care intră în grupul țintă trebuie să fie din regiunea CENTRU (JUDEȚE: SIBIU, MUREȘ, HARGHITA, COVASNA, BRAȘOV, ALBA), atât din mediul urban, cât și din mediul rural.

Etapele proiectului:

Etapa 1 va cuprinde:

  • Selecția și integrarea în grupul țintă al proiectului;
  • Participarea la programul acreditat de formare profesională – Antreprenor in economia sociala, Cod COR 112032 – 80 ore (cu subvenție de 400 lei);
  • Participare la activități de consilier/formare profesională neacreditată în domeniul comunicării de business și a utilizării tehnologiei IT;
  • Participarea la concursul de planuri de afaceri;
  • Înființarea întreprinderilor.
  • La data semnării contractului de subvenție, antreprenorul selectat nu trebuie să aibă calitatea de asociat majoritar în structura altor întreprinderi (inclusiv PFA, PFI, II și IF)

Etapa 2 – implementarea planurilor de afaceri (minim 14 luni, maxim 18 luni). Etapa 2 va începe în octombrie 2025.

Contact:
Camera de Comerț și Industrie Brașov
Strada Mihail Kogălniceanu 18-20, Brașov 500173, Tel: 0268547084; E-mail: ccibv@ccibv.ro
Asociația Grupul de Acțiune Locală Transcarpatica
Str. Valea Grajdului, nr. 2, Comuna Bran, județul Brașov, Tel: 0766.054.445;
E-mail: transcarpatica.gal@gmail.com

Asigură sănătatea echipei tale- GROUPAMA

Asigură sănătatea echipei tale- GROUPAMA 1476 1181


Sănătatea este cea mai importantă resursă pe care o avem și merită să avem grijă de ea în fiecare zi. Oferă sprijin echipei și afacerii tale și alege să fii acoperit de Asigurarea de sănătate – spitalizare și chirurgie.

Asigurarea de sănătate – spitalizare și chirurgie pentru angajați oferă suport pentru cheltuielile medicale asociate spitalizării și intervențiilor chirurgicale necesare angajaților tăi și poate fi extinsă și familiei acestora. Această asigurare este o soluție simplă, transparentă, adaptabilă oricărui buget și flexibilă din perspectiva acoperirilor. În plus:

  • acoperă cheltuielile medicale ce pot apărea ca urmare a unui accident sau a unei îmbolnăviri, chiar și a eventualelor complicaţii sau recidive ale primului eveniment
  • poți alege nivelul de acoperire, prin multiplicarea sumei asigurate de la minim 5.000 de lei/ angajat/ an și până la maxim 25.000 lei/ angajat/ an. Odată cu suma asigurată crește și indemnizaţia zilnică pe zi de spitalizare pe care angajatul o primește.
  • în funcție de opțiunea și modalitatea de accesare a asigurării alese de tine, echipa ta are acces la servicii medicale indiferent dacă acestea sunt prestate într-un spital de stat sau privat sau de un furnizor anume, așa cum este partenerul nostru, Regina Maria.
  • angajații pot opta pentru servicii medicale atât în sistemul public, cât și în cel privat, în România și în străinătate, venind în completarea abonamentului medical și a asigurării de stat
  • pentru grupuri mai mari de 10 persoane nu este necesară evaluare medicală.

Pentru a beneficia de cea mai bună asigurare de sănătate construită pentru nevoile angajaților și adaptabilă bugetului afacerii tale, indiferent de pachetul ales, se pot adăuga asigurări suplimentare, cu beneficii specifice:

  • Chat medical – prin intermediul Chat-ului medical, se poate accesa 24/7 un medic specialist pentru o evaluare medicală rapidă, suport și sfaturi
  • Convalescență după spitalizare – se acordă o indemnizație zilnică fixă pentru concediu medical/ întrerupere temporară a activității după spitalizare și/ sau intervenție chirurgicală
  • Microchirurgie – se oferă o indemnizație de asigurare ce reprezintă un procent între 50 și 100% din suma asigurată în funcție de gravitatea intervenției pentru evenimentele, cu scop curativ, ca urmare a producerii unui accident sau diagnosticării unei afecțiuni, care au loc cu spitalizare de zi
  • Cheltuieli medicale – se rambursează contravaloarea cheltuielilor medicale pentru achiziția de medicamente sau materialele sanitare prescrise de medic, efectuarea de investigații, accesarea serviciilor dentare de urgență sau achiziția de lentile de ochelari cu/ fără rame și lentile de contact cu dioptrii pentru persoanele asigurate la care este diagnosticată pentru prima dată necesitatea de a purta ochelari, în limita sumelor asigurate specifice acestor componente pe baza chitanțelor/ facturilor fiscale și a documentelor medicale emise pe numele angajatului asigurat
  • Fracturi – se plătește o indemnizație în funcție de localizarea fracturii suferite de asigurat în urma unui accident pentru care a necesitat asistenţă/ îngrijire medicală de specialitate
  • Arsuri – se plătește o indemnizație în funcție de gravitatea arsurii suferite de asigurat în urma unui accident pentru care a necesitat asistenţă/ îngrijire medicală de specialitate
  • Boli grave – se acordă indemnizația de asigurare dacă în perioada de valabilitate a asigurării suplimentare, asiguratul a fost diagnosticat prima dată cu o boală gravă sau dacă are nevoie de o intervenție majoră

Asigurarea se reînnoiește anual și ai posibilitatea de a alege frecvența de plată: lunară, trimestrială, semestrială sau anuală. În plus, costul asigurării este deductibil din venitul impozabil.

Și pentru a face lucrurile mai simple și ușor de estimat pentru bugetul tău, am creat un instrument ușor de utilizat – calculatorul de preț interactiv. În câteva secunde, poți afla cât te costă să le oferi angajaților tăi această extra siguranță

Cu o asigurare potrivită, te poți concentra pe dezvoltarea afacerii, lăsând riscurile în grija companiei de asigurări.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Finanțări: „Programul Electric Up 2024”

Finanțări: „Programul Electric Up 2024” 851 637
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea programului Electric Up 2024, în data de 14 octombrie 2024, de la ora 8.00. Apelul de depunere a proiectelor este deschis până pe data de 16 decembrie 2024, ora 23.59.

Obiectivul programului:

Obiectivul programului constă în creşterea capacităţilor de producere și stocare a energiei electrice din surse regenerabile cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp – 150 kWp pentru asigurarea consumului propriu și dezvoltarea electro-mobilității reale la nivel național prin creșterea numărului staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, precum și dezvoltarea gradului de utilizare a energiei din surse regenerabile în încălzire și răcire.

Bugetul programului:

Bugetul alocat programului „Electric Up 2024”, pentru acest program, este de minimum 450 milioane lei și maximum 596 milioane lei.

Beneficiarii eligibili:

  • Întreprinderi mici și mijlocii, în sensul Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii. Conform acestei legi, la IMM se includ și microîntreprinderile, pe lângă firmele mici și mijlocii (max. 249 de salariaţi, cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau active totale care nu depăşesc 43 milioane euro).
  • Operatori economici care activează în domeniul HORECA, conform Clasificării activităților din economia națională — CAEN, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 656/1997, astfel cum a fost actualizată prin Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 337/2007. Coroborat și cu alte programe HoReCa, prin aceasta intră companii de toate dimensiunile (micro, mici, mijlocii și mari), care dețin structuri de primire turistice (CAEN 5510, 5520, 5530, 5590) și/sau structuri de alimentaţie (CAEN 5610, 5621, 5629, 5630).

 Alocația financiară nerambursabilă:

Prin intermediul Programului Electric Up se oferă un grant în valoare de 150.000 euro / beneficiar.

Ajutorul de minimis este de maxim 75% din costurile eligibile dar nu mai mult de 150.000 EUR, iar 25% reprezintă cofinanțarea din sursele financiare ale beneficiarului.

Cheltuieli eligibile:

  • sisteme de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu, inclusiv sisteme de stocare;
  • stații de reîncărcare pentru vehicule electrice și plug-in hibrid;
  • sisteme alternative de încălzire/răcire (de exemplu pompe de căldură).

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.10.2024-01.11.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.10.2024-01.11.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 21.10.2024-01.11.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Târgul AMPER 2025, Cehia

Târgul AMPER 2025, Cehia 1418 1064
Companiile brașovene sunt invitate să participe la  expoziția AMPER 2025,   cel mai important eveniment din domeniul ingineriei electrice, electronice și ingineriei energetice din Cehia și Slovacia, care va avea loc în zilele 18-20 martie 2025 la Centrul Expozițional Brno.

Acest târg reunește specialiști în domeniu din întreaga lume și poate semnifica o oportunitate de afaceri și networking pentru reprezentanții români din domeniile aferente.

Industria și structura profesională a expozanților și vizitatorilor, atât din Cehia, cât și din străinătate, atenția presei profesionale, precum și numeroasele prezentări ale universităților și tinerelor companii inovatoare fac din AMPER un spațiu ideal pentru afaceri, marketing, networking, educație și prezentarea inovațiilor.

Târgul va include, de asemenea, conferința AMPER SUMMIT, co-organizată de Camera de Comerț a Cehiei, care va aborda probleme cheie din sectorul energetic modern. Multe alte prelegeri și seminarii de specialitate vor avea loc în cadrul Târgului AMPER.

În 2025, târgul așteaptă peste 25.000 de vizitatori profesioniști din rândul inginerilor, comercianților, designerilor, inginerilor revizori și energetici, managementului companiei, reprezentanților orașelor și municipalităților, investitorilor și altor specialiști.

Data:18-20 martie 2025 ; locația: Centrul Expozițional Brno

Companiile românești interesate se pot adresa la Juraj Melioris, Șef adjunct al misiunii, Consilier Comercial
Ambasada Republicii Cehe – București;
mail: Bucharest.Commerce@mzv.gov.cz; tel. +40 744 330 002

Târgul: Future Private Labels 2024, Kielce – Polonia

Târgul: Future Private Labels 2024, Kielce – Polonia 1027 774
Companiile brașovene sunt invitate să participe la târgul Future Private Label 2024 care va avea loc la Kielce (Polonia) în perioada 6-7 noiembrie 2024.

Evenimentul este dedicat producătorilor de mărci private și reprezentanți ai lanțurilor de magazine din Polonia și din Europa Centrala și de Est. În timpul acestui eveniment expozițional, expozanții vor prezenta o varietate de articole. Acestea vor include produse alimentare – mese proaspete, congelate și gata preparate, mezeluri, băuturi – de asemenea alcoolice, gustări și dulciuri, produse lactate, precum și produse cosmetice, produse de igienă, produse chimice de uz casnic, baterii etc.

Reprezentanții de lanțuri de magazine, distribuitorii, comercianții și intermediarii români pot participa gratuit la programul Hosted Buyers.

Organizatorul acoperă costurile de cazare, transport și organizarea de întâlniri b2b pe loc. Detaliile în documentul anexat „FPL hosted buyers terms&conditions”.

Data:6-7 noiembrie 2024; locația: Kielce (Polonia) 

Companiile românești interesate să participe pot aplica direct la organizator:

sau la Camera Bilaterală de Comerț și Industrie Polono-Română

Studiu de piață privind serviciile de contabilitate

Studiu de piață privind serviciile de contabilitate 941 706
La inițiativa companiei Cont Consulting, membru și colaborator al Camerei de Comert și Industrie Brașov, ne dorim să identificăm aspecte de interes pentru mediul de afaceri!

În acest sens, demarăm un studiu de piață cu privire la gradul de satisfacție al companiilor brașovene referitor la serviciile de contabilitate disponibile în regiune.

Vă invităm să completați chestionarul de mai jos , în care să vă exprimați părerea referitoare la aceste servicii.

Prin participarea la acest studiu aveți șansa de a câștiga – o sesiune GRATUITĂ de consultanță fiscală și contabilă de 2 ore, oferită de Cont Consulting.

Vă mulțumim anticipat pentru contribuția dumneavoastră!

Termen limită pentru completarea chestionarului: 31 octombrie 2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 02.10.2024-15.10.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 02.10.2024-15.10.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 02.10.2024-15.10.2024


● Ordin nr. 71 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Metodologiei de stabilire, ajustare şi modificare a preţurilor şi tarifelor aferente activităţilor de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice din cadrul serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat, cu excepţia producerii energiei termice în centrale de cogenerare (M.O. nr. 1004/08.10.2024)
 
● Lege nr. 254 pentru modificarea art. 291 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1006/08.10.2024)
 
● Ordin nr. 4966/1680 emis de M.S/C.N.A.S. pentru modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.605/875/2014 privind aprobarea modului de calcul, a listei denumirilor comerciale şi a preţurilor de decontare ale medicamentelor care se acordă bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate şi a metodologiei de calcul al acestora (M.O. nr. 1006/08.10.2024)
 
● Ordin nr. 6330/1587/1630/3121 emis de ANAF/CNPP/CAS/ANOFM pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 1006/08.10.2024)
 
● Hotărâre nr. 1193 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru dezvoltarea turismului pentru perioada 2025 – 2035 (M.O. nr. 1008/09.10.2024)
 
● Ordin nr. 3784 emis de M.D.L.P.A. privind normele metodologice pentru stoparea şi/sau recuperarea ajutoarelor de stat sau de minimis, acordate prin intermediul schemelor de ajutor instituite în cadrul Programului Interreg VI – A România – Ungaria (M.O. nr. 1008/09.10.2024)
 
Ordin nr. 5028 emis de M.S. privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 3.120/2023 pentru aprobarea segmentelor populaţionale care beneficiază de prescrierea, eliberarea şi decontarea în regim de compensare a medicamentelor imunologice folosite pentru producerea imunităţii active sau folosite pentru prevenirea unor boli transmisibile (M.O. nr. 1009/09.10.2024)
 
● Ordin nr. 568 emis de A.N.R.E. pentru servicii comunitare și utilități publice pentru aprobarea Procedurii de anulare a unor obligaţii bugetare (M.O. nr. 1011/09.10.2024)
 
● Ordin nr. 1696 pentru modificarea anexei nr. 1 la Ordinul președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 141/2017 privind aprobarea formularelor specifice pentru verificarea respectării criteriilor de eligibilitate aferente protocoalelor terapeutice pentru medicamentele notate cu (**)1, (**)1Ω și (**)1β în Lista cuprinzând denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum și denumirile comune internaționale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008, cu modificările și completările ulterioare, și a metodologiei de transmitere a acestora în platforma informatică din asigurările de sănătate (M.O. nr. 1014/10.10.2024)
 
Ordin nr. 1.440 emis de M.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului „ELECTRIC UP” privind finanțarea întreprinderilor mici și mijlocii și a operatorilor economici care activează în domeniul HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp și 150 kWp necesară consumului propriu, a unui sistem de stocare a energiei produse pentru creșterea gradului de autoconsum, a cel puțin o stație de reîncărcare de minimum 22 kW pentru vehicule electrice și electrice hibrid plug-in pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic, precum și a sistemului alternativ de încălzire/răcire pentru creșterea gradului de utilizare a energiei produse din surse regenerabile în încălzire și răcire (M.O. nr. 1014/10.10.2024)
 
● Ordin nr. 1441 emis de M.E. privind aprobarea Ghidului de finanțare pentru Programul „ELECTRIC UP” privind finanțarea întreprinderilor mici și mijlocii și a operatorilor economici care activează în domeniul HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp și 150 kWp necesară consumului propriu, a unui sistem de stocare a energiei produse pentru creșterea gradului de autoconsum, a cel puțin o stație de reîncărcare de minimum 22 kW pentru vehicule electrice și electrice hibrid plug-in pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic, precum și a sistemului alternativ de încălzire/răcire pentru creșterea gradului de utilizare a energiei produse din surse regenerabile în încălzire și răcire (M.O. nr. 1015/10.10.2024)
 
● Ordin nr. 592 emis de C.N.P.P. pentru emiterea procurii speciale prevăzute la art. 89 alin. (1) din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii (M.O. nr. 1016/10.10.2024)
 
● Ordin nr. 6251 emis de M.F. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor nr. 3.044/2024 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVA aferente achiziţiilor de bunuri sau servicii efectuate de entităţile nonprofit şi de societăţile deţinute integral de entităţile nonprofit, pentru care se aplică scutirea de taxă conform art. 294 alin. (5) lit. a) – b1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1018/11.10.2024)
 
● Hotărâre nr. 1262 privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor de care beneficiază asiguraţii, cu sau fără contribuţie personală, pe bază de prescripţie medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi denumirile comune internaţionale corespunzătoare medicamentelor care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate (M.O. nr. 1021/11.10.2024)
 
● Ordin nr. 2.870/6.265/2975 emis de M.E.A.T./M.F./M.M.S.S. privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2024 pentru Societatea Carfil – S.A. Braşov – filiala Companiei Naţionale ROMARM – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (M.O. nr. 1021/11.10.2024)
 
● Hotărâre nr. 2 pentru modificarea și completarea Hotărârii Congresului Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România nr. 3/2007 privind aprobarea Statutului privind organizarea și exercitarea profesiei de practician în insolvență și a Codului de etică profesională și disciplină ale Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență din România (M.O. nr. 1030/15.10.2024)
 
● Ordin nr. 1579 emis de C.N.P.P. pentru aprobarea unor formulare în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii (M.O. nr. 1031/15.10.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane