Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 23.05.2022 – 03.06.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 23.05.2022 – 03.06.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 23.05.2022 – 03.06.2022,  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Eveniment: ”Investițiile sustenabile, relocările de business și eficientizarea zonei fiscale – coordonate de succes pentru mediul de afaceri brașovean”

Eveniment: ”Investițiile sustenabile, relocările de business și eficientizarea zonei fiscale – coordonate de succes pentru mediul de afaceri brașovean” 1112 891

EY România împreună cu Primăria Brașov și Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează joi, 02 iunie 2022, în intervalul orar 10.00-12.00  evenimentul ”Investițiile sustenabile, relocările de business și eficientizarea zonei fiscale – coordonate de succes pentru mediul de afaceri brașovean”.

Cum ar putea atrage Brașovul investitori, mai ales în contextul business-urilor ce se mută în România, în urma crizei din Ucraina? Poate fi mutată și forța de muncă? De ce trebuie să țină cont angajatorii? Cum ar putea companiile beneficia de oportunitățile financiare ale anului 2022, dar și de ajutoarele de stat pentru relocări din afara UE? Care sunt elementele de care trebuie să țină cont pentru a dezvolta un business puternic și sustenabil?

EY România, împreună cu Primăria Brașov și Camera de Comerț și Industrie Brașov, va încerca sa găseasca răspuns acestor întrebări și să contureze cea mai potrivită strategie fiscală pentru afacerea dumneavoastră, care să corespundă tendințelor și actualului context legislativ.

Agenda evenimentului:
Grațiela Constantin – Moderator, Director, Departamentul de Impozite Directe, EY România
Corina Mîndoiu – Partener Asociat, Departamentul Impozit pe Venit și Contribuții Sociale, EY România
Iulia Alexe – Manager, Departamentul de Evaluare, Modelare financiară şi Analize Economice
Costin Manta – Partener Asociat, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
Mihai Petre – Director Consultanţă vamală, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
Daniela Neagoe – Senior Manager, Departamentul de Impozite Indirecte, EY România
Călin Stan – Avocat, Senior Manager, Băncilă, Diaconu şi Asociații SPRL

Printre temele abordate în cadrul evenimentului  menționăm:
• Forța de muncă – folosirea resurselor umane străine pe teritoriul României sau în mediul virtual
• Raportări fiscale de actualitate (SAF-T, e-factura, e-transport) și reducerea costurilor fiscale
• Aspecte întâlnite în practică și recomandări pentru investitorii care doresc să acceseze ajutorul de stat prin Schema de ajutor de stat pentru finanțarea investițiilor; Ajutoare de stat pentru relocări de afaceri din afara UE
• Eficientizarea funcției fiscale și avantajele fiscale care pot fi accesate
• Automatizarea calculului de impozit pe profit
• Facilități și implicații privind taxele vamale si TVA pentru relocarile de afaceri din Rusia, Ucraina si Belarus
• Strategia Europeană de mediu pentru 2022
• Tendințe practice în inspecțiile fiscale

Evenimentul se va desfășura la Cattia Brașov, sala Amfiteatru ( Acasă | CATTIA Brasov ).

Prezentările și discuțiile se vor desfășura în limba română.

Participarea nu implică costuri și se face pe baza confirmării înregistrării.

Contact: Lucia Preda
lucia.preda@ro.ey.com

Conferințele Energynomics

Conferințele Energynomics 1096 876

Energynomics și SmartiCity  organizează evenimentul ”4FitGreen-Comunități sustenabile”

Energynomics și SmartiCity organizează în Sala de Consiliu a Primăriei Oradea prima conferință comună dedicată pregătirii pentru orașe inteligente în România. La Oradea se dă startul celei mai ample campanii de comunicare dedicate orașelor sustenabile, cu o vizibilitate extinsă în canalele Energynomics și SmartiCity.

Aducem împreună reprezentanții autorităților locale cu experții și companiile pregătite să contribuie la dezvoltarea orașelor viitorului. Totodată, ne propunem să vizităm obiective industriale concrete și proiecte în desfășurare din regiune.

Pentru conectare online, în limita a 200 de locuri

Pentru participare în format clasic, în baza confirmării din partea organizatorilor, scrieți la adresa de e-mail events@energynomics.ro!

Evenimentul este recomandat de Direcția pentru Eficiență Energetică din Ministerul Energiei și se desfășoară cu sprijinul Primăriei Oradea și al Agenției pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest.

În data de 2 iunie, este programată o vizită aplicată, în teren, la fabrica LAVA TEXTILES – Parcul Industrial I, str. Petre P. Carp, nr. 23, Oradea!

Conferinţa este organizată de Energynomics și SmartiCity cu sprijinul partenerilor noștri ABB, Bosch, Enel X Romania, E.ON, EnergoBit, Eximbank, REI Group, Schneider Electric, Up Romania, Wiren.

Agenda
Joi, 2 iunie
09:00 – 09:25 Welcome coffee
09:25 – 09.30 FIRESIDE CHAT: „De ce este Oradea/ județul Bihor în topul orașelelor și județelor cu cea mai eficientă administrație publică din România?” 5-minute întrebări + răspunsuri
Invitați
Florin Birta, Primarul Municipiului Oradea
Ilie Bolojan, Președintele Consiliului Județean Bihor
Moderator Camelia Spătaru, Președintele Asociației SMARTiCITY
09:30 Deschiderea oficială a conferinței
09:35 – 11:00 SESIUNE 1 – Colaborarea public-privat pentru dezvoltarea orașelor și județelor. Oportunități, obstacole, soluții (moderator Camelia Spătaru)
Florin Birta, Primarul Municipiului Oradea
Ilie Bolojan, Președintele Consiliului Județean Bihor
Ciprian Ciucu, Primarul Sectorului 6, București
Dumitru Țiplea, Prefectul judetului Bihor
Dorin Chisăliță, Head of eCity Romania la Enel X Romania
Livia Stan, Director Public Affairs E.ON
Mihaela Coroiu, Marketing Director, EnergoBit
Tiberiu Nicolae, Regional Business Development Manager South East&Adria countries at Bosch Security and Safety Systems
11:00 – 11:15 Coffee Break
11:15 – 12:45 SESIUNE 2 – Oradea verde. Eficiență energetică (moderator Gabriel Avăcăriței)
Florin Birta, Primarul Municipiului Oradea
Ilie Bolojan, Presedintele CJ Bihor
Flavius Aioanei, Key Account Manager Up Romania
Roxana Mircea, Managing Partner REI Group
Bogdan Lupu, Director Regional Soluții de Iluminat Outdoor – Europa de EstSignify
Dor Marian, Managing Partner Wiren
Lucian Fetea, CEO-ul Lava Textiles
Bogdan Lupu, Regional Manager Outdoor Eastern Europe Signify
14:00 – 15:30 VIZITĂ la fabrica LAVA TEXTILES – Parcul Industrial I, str. Petre P. Carp, nr. 23, Oradea
Vineri, 3 iunie
09:30 – 10:00 Welcome coffee
10:00 – 11:45 SESIUNE 1 – Digitalizarea pentru administrațiile publice și companii. Integrarea serviciilor. Orașe și regiuni conectate (moderator Gabriel Avăcăriței)
Marcel Boloș, Ministrul investițiilor și proiectelor europene (tbc) Sebastian Burduja, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării (tbc) Andrei Carabelea, primarul municipiului Piatra Neamț (tbc)Flavius Aioanei, Key Account Manager Up Romania Ioan Roșie, consultant în domeniul informatic și al securității informatice Tiberiu Lukacs, Director comercial Integrisoft
11:45 – 12:00 Coffee Break
12:00 – 13:30 SESIUNE 2 – Mobilitate electrică. Managementul deșeurilor. Economie circulară (moderator Camelia Spătaru)
Mihai Jurcă, City manager Oradea
Liviu Andrei Antip, Vicepreședinte AFM (online) (tbc)
Constantin Ichimoaei, Executive Manager ABB
Dragoș Nedelea, expert smart city Asociatia Smarticity
14:00 – 15:30 WORKSHOP – Parcuri fotovoltaice și eoliene
Nicolae Hodișan, Directorul Direcției agricole Bihor, autorități publice locale,
proprietari terenuri
dezvoltatori de parcuri fotovoltaice

PARTICIPARE
Accesul la conferinţă este deschis tuturor profesioniștilor din industria energetică românească, precum și din sectoarele conexe, pe baza confirmării de participare transmise de organizatori.
După mai bine de 5 ani de campanii de informare desfășurate independent în marile orașe ale României, Energynomics și SmartiCity vă invită împreună la 5 conferințe dedicate pregătirii pentru orașe inteligente în România
2-3 iunie – Oradea
8-9 iunie – Sibiu
23-24 iunie – Constanța
22-23 septembrie – Iași
20-21 octombrie – Timișoara

Teme
Orașe inteligente: management energetic, iluminat public
Eficiența energetică în industrie: monitorizare, automatizare, control
Soluții tehnologice de ultimă oră
Clădiri inteligente
Prosuming – pentru cetățeni, companii și instituții
Creşterea eficienţei prin cogenerare și încălzire centralizată
Fonduri publice pentru eficiență și securitate energetică
Informarea și educarea consumatorilor – aspecte vitale în promovarea eficienței energetice
Servicii energetice: Prevederi legale şi soluţii pentru stimularea pieței serviciilor energetice, echilibrare şi flexibilitate energetică
Obligații, audituri și monitorizare: opțiuni și provocări în implementare
Planuri de acțiune naționale pentru eficiență energetică
Mobilitatea electrică și alte iniţiative locale
Valorificarea energetică a deșeurilor
Colectare selectivă și gestionarea deșeurilor
Implicarea tuturor: instituții publice, actori privați, cetățeni și ONG-uri

Evenimente următoare

Contact: Denisa Nicola
021 230 2022
events@energynomics.ro

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 947 749

Qatar – interes indentificare proiecte de investiții  în România

Compania Qatar Industrial Manufacturing este interesată în indentificarea de proiecte de investiții în România, cu precădere în următoarele domenii: chimic, metalurgic, servicii energetice, materiale de construcții, procesare alimente și altele.

Relații suplimentare și sprijin : Ambasada Statului Qatar în România
021 230 3737
bucharest@mofa.gov.qa

BURSA GENERALĂ A LOCURILOR DE MUNCĂ

BURSA GENERALĂ A LOCURILOR DE MUNCĂ 1587 1270


Agenția Județeană pentru ocuparea forței de muncă Brașov, organizează în data de 20 MAI 2022 – ora 830

BURSA GENERALĂ A LOCURILOR DE MUNCĂ       

Companiile care dispun de locuri de muncă vacante  vor confirma participarea până în data de 18.05.2022 și vor  depune/transmite la sediul A.J.O.F.M. Brașov  formularul de oferte de locuri de muncă vacante  cu mențiunea “pentru bursa” .

Loc de desfăşurare: Universitatea “SPIRU HARET” BRAȘOV
Brașov, Str. Turnului, nr. 7

Formularul tipizat se găseşte pe site-ul agenţiei la adresa www.ajofm-bv.ro, şi la sediul AJOFM Braşov, str. Lunga nr. 1A.

Contact: AJOFM BRAȘOV
0268 416 879 tasta 2
ajofm.bv@anofm.gov.ro; maria.micu.bv@anofm.gov.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 16.05.2022 – 27.05.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 16.05.2022 – 27.05.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 16.05.2022 – 27.05.2022,  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 04.05.2022 – 11.05.2022

● O.U.G. nr. 59 pentru modificarea unor acte normative în domeniul străinilor (M.O. nr. 450/05.05.2022)
 
●  Legea nr. 125 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale (M.O. nr. 456/06.05.2022)
 
●  Legea nr. 125 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată (M.O. nr. 456/06.05.2022)
 
●  O.U.G. nr. 58 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul protecţiei consumatorilor (M.O. nr. 456/06.05.2022)
 
●  Ordin nr. 974 emis de M.M.A.P. pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.089/2020 (M.O. nr. 457/06.05.2022)
 
●  O.U.G. nr. 61 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 458/06.05.2022)
 
●  O.U.G. nr. 60 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar de implementare şi gestionare a fondurilor alocate României prin Fondul pentru modernizare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 459/09.05.2022)
 
●  Ordin nr. 493 emis de M.F. pentru aprobarea Procedurii privind recalcularea din oficiu de către organul fiscal a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate, precum şi a modelului şi conţinutului formularului “Referat privind recalcularea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate” (M.O. nr. 460/09.05.2022)
 
●  Ordin nr. 635 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei nr. 4.003/2020 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea IMM în vederea realizării de procese de dezvoltare a unor modele conceptuale inovative în domeniile de specializare inteligentă, în cadrul Programului operaţional regional 2014 – 2020 (M.O. nr. 461/09.05.2022)
 
●  O.U.G. nr. 62 pentru modificarea art. 262 alin. (32) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei şi de insolventă şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale (M.O. nr. 464/09.05.2022)
 
●  Ordin nr. 878 emis de A.N.A.F. privind stabilirea mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a actelor de executare şi a procedurii de comunicare a acestora (M.O. nr 466/10.05.2022)
 
●  Ordin nr. 697 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea pct. 24 al art. 3 din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene nr. 2.400/2017 privind aprobarea măsurii de sprijin prin acordarea unor ajutoare de minimis pentru IMM-uri sub formă de garanţie neplafonată de portofoliu din cadrul Programului operaţional „Iniţiativa pentru IMM“ (M.O. nr 466/10.05.2022)
 
●  Ordin nr. 999 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Ghidului specific – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelurilor de proiecte PNRR/2022/C10, componenta 10 – Fondul local (M.O. nr 467/10.05.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Vizita delegației Consulilor Onorifici la CCI Brașov

Vizita delegației Consulilor Onorifici la CCI Brașov 1417 1134

În data de 06.05.2022, președintele Silviu Costea s-a întâlnit, la sediul CCI Brașov,  cu delegația Consulilor Onorifici, membri ai Uniunii Consulilor Onorifici din România.

Delegația a fost condusă de președintele UCOR, dl Andreas Huber, consul onorific al Austriei la Sibiu, care a fost însoțit de d-na Georgiana Pogonaru, vicepreședinte UCOR și consul onorific al Islandei la București, dl Ion Ciolacu, consul onorific al Franței la Brașov, dl Mihai Ferariu, consul onorific al Marelui Ducat al Luxemburgului la București, dl Eugen Lascu, consul onorific al Republicii Malta la București, dl Molnar Endre, consul onorific al Ungariei la Drobeta Turnu-Severin și d-na Paula PANAZAN – Asistent UCOR.

Președintele Silviu Costea a urat oaspețior un bun venit la Camera de Comerț și Industrie Brașov si a transmis întreaga deschidere a Camerei faţă de ţările reprezentate la această întâlnire; la rândul lor, oficialii au mulţumit pentru primire şi au făcut scurte prezentări ale Uniunii din care fac parte, ale statelor pe care le reprezintă şi ale oportunităţilor de colaborare bilaterală cu Braşovul.

Ulterior întâlnirii organizate la sediul CCIBV, a avut loc o vizită la compania Hutchinson, membru al Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

Contact: CCI Brașov-Departament Marketing & PR
0268 547 084
ccibv@ccibv.ro

Conferința SMART AIRPORT CITIES #2

Conferința SMART AIRPORT CITIES #2 1512 1210

În data de 09.05.2022, Ziua Europei, a fost organizată, de Primaria Orașului Ghimbav în parteneriat cu Asociatia Smart City Brașov și Camera de Comerț și Industrie Brașov, cea de-a doua ediție a conferinței SMART AIRPORT CITIES.

Camera de Comerț și Industrie Brașov a fost reprezentată de domnul Președinte Siviu Costea și domnul Director General Cosmin Roșia Micu

Deschiderea oficială a început cu discursurile domnului Primar Ionel Fliundra, a Președintelui Consiliului Județean Adrian Veștea și a invitațiilor oficiali.

Președinte CCI Brașov, dl Silviu Costea a făcut parte din Panelul 1 de discuții, Panel moderat de domnul Dragoș Anastasiu, „How Chambers of Commerce are Developing Regions in Romania”, în cadrul căruia a fost abordată tema implicării Camerelor de Comerț în cadrul dezvoltării economice locale, regionale și naționale.

Contact: CCI Brașov-Departament Marketing & PR
0268 547 084
ccibv@ccibv.ro

Acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile

Acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru entităților din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile 1474 1179

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunţă noua  ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ publicată de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene şi aflată în consultare publică, privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru din domeniul agroalimentar cu finanțare din fonduri externe nerambursabile.

Prezenta ordonanță de urgență reglementează cadrul general pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operațional Competitivitate 2014-2020, denumit în continuare POC, în contextul crizei provocate de COVID-19, pentru beneficiarii din domeniul agroalimentar prevăzuţi de prezenta ordonanță de urgență a căror activitate a fost afectată de efectele pandemiei de COVID-19.

Formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență cuprind:

  1. Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile pentru activități specifice din domeniul industriei agroalimentare

Bugetul alocat: 50.000.000 euro
Valuarea ajutorului: 5.000 euro, sub formă de sumă forfetară.
nbsp;
Solicitanţi: a) întreprinderile mici și mijlocii care fac dovada prin situațiile financiare depuse că nu dețin salariați cu contract individual de muncă la data de 31 decembrie 2019, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN prevăzute în ordonanţă

      • b) persoane fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, astfel cum sunt reglementate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 44/2008, cu modificările și completările ulterioare, cu activitate economică în domeniile de activitate cu codurile CAEN prevăzute în ordonanţă;
        Cheltuieli eligibile:
      • cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
      • datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
      • cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
      • cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
      • cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
      • cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
      • cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.
      • Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor din domeniul industriei agroalimentare
      • Bugetul alocat: 250.000.000 euro
        Solicitanţi: IMM-uri din domeniile de activitate: agricultură, piscicultură și acvacultură, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, a căror activitate curentă a fost afectată de efectele pandemiei COVID -19.
        Valoarea ajutorului:

          1. a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
          1. b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
          1. c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
          1. d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;
          1. e) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente;
          1. f) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare reluării activității;
          1. g) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului.

        LISTA domeniilor de activitate eligibile:
        A – Agricultură, silvicultură și pescuit
        01 – Agricultură, vânătoare și servicii anexe
        011 – Cultivarea plantelor nepermanente
        0111 – Cultivarea cerealelor (exclusiv orez), plantelor leguminoase și a plantelor producătoare de semințe oleaginoase
        0112 – Cultivarea orezului
        0113 – Cultivarea legumelor și a pepenilor, a rădăcinoaselor și tuberculilor
        0116 – Cultivarea plantelor pentru fibre textile
        0119 – Cultivarea altor plante din culturi nepermanente
        012 – Cultivarea plantelor din culturi permanente
        0121 – Cultivarea strugurilor
        0124 – Cultivarea fructelor semintoase si samburoase
        0125 – Cultivarea fructelor arbuștilor fructiferi, capsunilor, nuciferilor si a altor pomi fructiferi
        0126 – Cultivarea fructelor oleaginoase
        0127 – Cultivarea plantelor pentru prepararea băuturilor
        0128 – Cultivarea condimentelor, plantelor aromatice, medicinale si a plantelor de uz farmaceutic
        0129 – Cultivarea altor plante permanente
        013 – Cultivarea plantelor pentru inmultire
        0130 – Cultivarea plantelor pentru inmultire
        014 – Creșterea animalelor
        0141 – Creșterea bovinelor de lapte
        0142 – Creșterea altor bovine
        0143 – Creșterea cailor si a altor cabaline
        0145 – Creșterea ovinelor si caprinelor
        0146 – Creșterea porcinelor
        0147 – Creșterea pasarilor
        0149 – Creșterea altor animale
        015 – Activități in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu creșterea animalelor)
        0150 – Activități in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu creșterea animalelor)
        016 – Activități auxiliare agriculturii si activități după recoltare
        0161 – Activități auxiliare pentru producția vegetala
        0162 – Activități auxiliare pentru creșterea animalelor
        0163 – Activități după recoltare
        0164 – Pregatirea semințelor
        03 – Pescuitul și acvacultura
        031 – Pescuitul
        0311 – Pescuitul maritim
        0312 – Pescuitul in ape dulci
        032 – Acvacultura
        0321 – Acvacultura maritima
        0322 – Acvacultura in ape dulci
        10 – Industria alimentară
        101 – Producția, prelucrarea si conservarea carnii si a produselor din carne
        1011 – Prelucrarea si conservarea carnii
        1012 – Prelucrarea si conservarea carnii de pasare
        1013 – Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasare)
        102 – Prelucrarea si conservarea pestelui, crustaceelor si molustelor
        1020 – Prelucrarea si conservarea pestelui, crustaceelor si molustelor
        103 – Prelucrarea si conservarea fructelor si legumelor
        1031 – Prelucrarea si conservarea cartofilor
        1032 – Fabricarea sucurilor de fructe si legume
        1039 – Prelucrarea si conservarea fructelor si legumelor n.c.a.
        104 – Fabricarea uleiurilor si a grasimilor vegetale si animale
        1041 – Fabricarea uleiurilor si grasimilor
        1042 – Fabricarea margarinei si a altor produse comestibile similare
        105 – Fabricarea produselor lactate
        1051 – Fabricarea produselor lactate si a branzeturilor
        1052 – Fabricarea inghetatei
        106 – Fabricarea produselor de morarit, a amidonului si produselor din amidon
        1061 – Fabricarea produselor de morarit
        1062 – Fabricarea amidonului si a produselor din amidon
        107 – Fabricarea produselor de brutarie si a produselor fainoase
        1071 – Fabricarea painii; fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie
        1072 – Fabricarea biscuitilor si piscoturilor; fabricarea prajiturilor si a produselor conservate de patiserie
        1073 – Fabricarea macaroanelor, taiteilor, cus-cus-ului si a altor produse fainoase similare
        108 – Fabricarea altor produse alimentare
        1081 – Fabricarea zaharului
        1082 – Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei si a produselor zaharoase
        1083 – Prelucrarea ceaiului si cafelei
        1084 – Fabricarea condimentelor si ingredientelor
        1085 – Fabricarea de mancaruri preparate
        1086 – Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate si alimentelor dietetice
        1089 – Fabricarea altor produse alimentare n.c.a.
        109 – Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor
        1091 – Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma
        11 – Fabricarea băuturilor
        110 – Fabricarea băuturilor
        1106 – Fabricarea maltului
        1107 – Producția de bauturi racoritoare nealcoolice; producția de ape minerale si alte ape imbuteliate
        172 – Fabricarea articolelor din hârtie și carton
        1721 – Fabricarea hârtiei si cartonului ondulat si a ambalajelor din hartie si carton

Contact
Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro