Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.07.2025-08.08.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.07.2025-08.08.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 28.07.2025-08.08.2025 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Finanțări: PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027 INTERVENŢIA DR 16 – Investiții în sectorul legume și/ sau cartofi.

Finanțări: PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027 INTERVENŢIA DR 16 – Investiții în sectorul legume și/ sau cartofi. 1480 1184
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea Intervenției DR-16 în cursul semestrului II al anului 2025 – estimativ la sfârșitul lunii septembrie sau începutul lunii octombrie.

Obiectivul principal al acestei intervenții este modernizarea și restructurarea exploatațiilor, prin investiții pentru îmbunătățirea productivității; creșterea investițiilor în agricultura de precizie și digitalizare; creșterea valorii adăugate a produselor agricole prin investiții în depozitare și procesare; creșterea cooperării între actorii implicați în lanțul alimentar; încurajarea consumului de produse autohtone și dezvoltarea de piețe locale.

Solicitanți eligibili:

  • Persoana fizică autorizată
  • Întreprindere individuală
  • Întreprindere familială
  • Societate în nume colectiv – SNC
  • Societate în comandită simplă – SCS
  • Societate pe acţiuni – SA
  • Societate în comandită pe acţiuni – SCA
  • Societate cu răspundere limitată – SRL
  • Societate comercială cu capital privat
  • Institute de cercetare – dezvoltare, precum și centre, staţiuni şi unități de cercetare dezvoltare și didactice, inclusiv universităţi din domeniul agricol cu personalitate juridică, de drept public sau privat
  • Societate agricolă
  • Composesorate, obști și alte forme asociative de proprietate asupra terenurilor în calitate de fermieri
  • Societate cooperativă care deservește interesele membrilor fermieri
  • Cooperativă agricolă
  • Grup de producători și Organizație de producători
  • Regiile autonome, care îndeplinesc condițiile privind calitatea de fermier, înfiinţate în baza Hotărârii de Guvern de înființare și funcționare specifice.

Condiții de eligibilitate:

  • Solicitantul va figura în sistemul APIA/ANSVSA/ANZ (după caz), anterior depunerii Cererii de finanțare, cu forma de desfășurare a activității economice cu care solicită sprijin prin prezenta intervenție.
  • Investiția trebuie să se realizeze în cadrul unei exploatații agricole cu o dimensiune economică de minimum 12.000€ SO.
  • Solicitantul trebuie să demonstreze asigurarea cofinanțării investiției;
  • Viabilitatea economică a investiției trebuie să fie demonstrată în baza documentației tehnico-economice.
  • Investiția va respecta prevederile legislației naționale în vigoare aplicabilă proiectului.
  • În cazul proiectelor care propun procesare/depozitare/condiționare minimum 50% din produsele agricole care sunt supuse procesării/depozitării/condiționării trebuie să provină din exploatația proprie și/sau din exploatațiile membrilor (în cazul formelor asociative).
  • În cazul în care proiectul prevede investiții în echipamente de irigații la nivelul fermei, acestea sunt eligibile doar dacă îndeplinesc condițiile specificate în art.74 din Regulamentul (UE) nr.2115/2021 iar la nivelul proiectului, este demonstrat faptul că: investiţia asigură posibile economii de apă de minimum 10% și în cazul în care investiţia afectează corpuri de apă subterană sau de suprafaţă, este realizată o reducere efectivă a utilizării apei de minimum 50% din posibilele economii.

 Cheltuieli eligibile:

– Înființarea, extinderea şi/sau modernizarea exploatațiilor de legume/cartofi, inclusiv prin investiții în spații protejate și dotarea tehnică a fermelor cu utilaje agricole, remorci și semiremorci tehnologice (specializate pentru activitatea agricolă) specifice legumiculturii și cartofilor;
– Dotare tehnică – utilaje și echipamente agricole;
– Remorci și semiremorci tehnologice specializate;
– Sisteme de irigații și facilități de stocare a apei;
– Echipamente pentru avertizare meteo și protecție culturi;
– Unități de condiționare și/sau depozitare;
– Unități de procesare la nivel de fermă;
– Comercializare la nivel de fermă (magazine, rulote);
– Producerea și utilizarea energiei din surse regenerabile;
– Investiții pentru reducerea emisiilor de GES;
– Investiții în economia circulară (biomasă, fertilizanți organici);
– Digitalizare la nivel de fermă (echipamente, software);
– Modernizarea căilor de acces și a utilităților în fermă;
– Spații pentru personalul de producție (vestiare, birouri, etc.);
– Sisteme de supraveghere și control (audio-video, stații meteo, iluminat);
– Investiții necorporale (know-how, licențe, patente, software);
– Marketing (site, brand, etichetă – max. 5% din valoarea proiectului);
– TVA nerecuperabil pentru neplătitori de TVA;
– Costuri generale ale proiectului (arhitectură, inginerie, avize, studii);
– Consultanță și management de proiect;
– Cheltuieli pentru întocmirea documentației (cerere de finanțare, SF, PT).

 Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectuluiBugetul total disponibil pentru Intervenția DR-16 este de 151,38 milioane de Euro.

Valoarea sprijinului se alocă astfel:  Maximum 2.000.000 euro/proiect cu *excepția acelor proiecte care propun simpla achiziție de utilaje și echipamente agricole;

Maximum 300.000 euro/proiect pentru proiectele care vizează achiziție de utilaje și echipamente agricole. *Fac excepție culturile de cartofi;

Maximum 700.000 euro/proiect în cazul utilajelor pentru cartofi achiziționate de către fermele individuale;

Maximum 700.000 euro/proiect în cazul utilajelor agricole achiziționate de către formele asociative, indiferent de cultură.

Sprijinul public nerambursabil: Intensitatea ajutoarelor nerambursabile este de 65% din costurile eligibile. Beneficiarul trebuie să demonstreze că deține sumele necesare  pentru asigurarea cofinanțării de 35% din totalul costurilor eligibile.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Nechifor Ana | Coordonator Departamentul de consultanță
E-mail : ana.nechifor@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Finalizarea a două serii de curs în cadrul proiectului ”În pas cu schimbarile de pe piața muncii”

Finalizarea a două serii de curs în cadrul proiectului ”În pas cu schimbarile de pe piața muncii” 1027 770

În cadrul  proiectul ”În pas cu schimbările de pe piața muncii”, ID 301126,  un proiect ambițios, co-finanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027, implementat de CCI Brașov în parteneriat cu CCI Prahova, in luna iulie s-au finalizat încă două serii  de curs: Competențe digitale avansate și  Brand de angajator.
 
Îmbunătățirea competențelor angajaților este o investiție în viitorul companiei dumneavoastră!

Materialele și tematicile abordate în cadrul cursului Brand de angajator desfășurat în perioada 16.06.2025 – 18.07.2025  s-au dovedit a fi actuate, bine structurate și direct aplicabile în practica organizationala. Subiecte precum construirea identitatii de angajator, comunicarea valorilor în extern și intern, precum și strategiile de atragere și retentie a talentelor au fast apreciate de participanti. Participanții au demonstrat un interes ridicat, implicându-se activ în discuții, studii de caz și exerciții practice. Rata de participare a fost constantă pe întreaga durată a cursului, ceea ce denotă un nivel crescut de motivație și perceperea utilității cursului în context profesional. Formatorul a fost bine pregătit, a prezentat informațiile într-un mod clar și coerent și a utilizat exemple relevante. Utilizarea metodelor interactive a contribuit la menținerea atenției și la încurajarea învățării active. Evaluarile post-curs au evidențiat un grad ridicat de satisfacție. Participanții au menționat că au dobândit cunoștinte utile și aplicabile și au apreciat echilibrul dintre partea teoretica și cea practica.

Participarea la cursul de Excel în afaceri, desfășurat în perioada 12.05-2025- 21.07.2025 a reprezentat o oportunitate valoroasă de dezvoltare profesională și personală. Excel este un instrument indispensabil în mediul de afaceri, oferind suport real în analizarea datelor, prognozarea rezultatelor și luarea deciziilor strategice.

Cursul de excel in afaceri a ajutat la cunoașterea funcțiilor și instrumentelor din Excel (formule, tabele, grafice, PivotTable etc.) ce  contribuie la automatizarea sarcinilor repetitive și la economisirea timpului.

Continuarea perfecționării în Excel – prin exercițiu constant, explorarea funcțiilor avansate și integrarea cu alte instrumente (ex. Power BI, Word, Outlook) – poate transforma acest program într-un avantaj competitiv real în carieră sau în propria afacere.

Participând la proiectul ”În pas cu schimbările de pe piața muncii” veți  oferi angajaților  cursuri GRATUITE adaptate cerințelor pieței:

– Dezvoltați competențele angajaților: Oferiți-le angajaților dumneavoastră oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile și de a se adapta la noile cerințe ale pieței muncii.
-Măriți productivitatea: Angajații calificați și motivați sunt mai productivi și mai loiali companiei.
-Îndepliniți obligațiile legale: Conform Codului Muncii, angajatorii au obligația de a asigura formarea profesională a angajaților.
-Îmbunătățiți imaginea companiei: Investiția în dezvoltarea profesională a angajaților demonstrează angajamentul companiei față de succesul pe termen lung.

Cursuri disponibile: Lucrător în comerț / Excel în Afaceri / Competențe digitale avansate / Vorbitul în public / Brand personal și brand de angajator.

Forumul de Afaceri Romania – Brazilia

Forumul de Afaceri Romania – Brazilia 1032 780


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) vă invită să participați la Forumul de Afaceri România – Brazilia, ce va avea loc joi, 18 septembrie 2025, începând cu ora 11:00 (10:30 înregistrare), la CCIR Business Center, Sala Aurel Ghibuțiu.

Evenimentul este organizat în marja vizitei în România a unei delegații de afaceri braziliene compusă din companii din următoarele domenii de activitate: construcții civile și industriale, IT&C, HoReCa, consultanță, industria agro – alimentară și producția de echipamente electrice și electronice. Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați agenda Forumului de afaceri România – Brazilia.

În speranța că evenimentul prezintă interes pentru compania dumneavoastră, atât pentru consolidarea promovării bunurilor și serviciilor pe piața braziliană, cât și pentru identificarea de noi oportunități de afaceri, vă rog să regăsiți alături de această invitație formularul de înscriere online.

Participarea la eveniment este gratuită.

Termenul limită pentru înregistrare este 16 septembrie 2025.

Pentru informații suplimentare vă rugăm să vă adresați domnului Dumitru Alexandru, consilier, Biroul de Relații Bilaterale, e-mail: alexandru.dumitru@ccir.ro, tel. +4 0374 474 382.

Agromalim 2025, Arad

Agromalim 2025, Arad 1476 1181


Vă informăm despre defășurarea târgului internațional  de agricultură, industrie alimentară și ambalaje AGROALIM 2025, în perioada 12-14 septembrie, la Expo Arad.

Participarea la Agromalim te poate ajuta să îți faci oferta cunoscută către zeci de mii de vizitatori:

  •  medie de peste 15.000 vizitatori per ediție cu 16.150 vizitatori în anul 2023
  • peste 300 expozanți cu 4.500 mp interior & 34.800 mp exterior în 2023
  • Tradiție de peste 3 decenii cu 33 de ediții de succes
  • Cel mai mare eveniment agricol din regiunea de vest a României,
  • Potențial de expunere atât către specialiști cât și către publicul larg
  • Atrage fermieri din Arad, Timiș, Bihor, Caraș, Hunedoara și nu numai

Invitație la eveniment de socializare COCKTAIL PARTY, 26 iulie, ZEBRA Society

Invitație la eveniment de socializare COCKTAIL PARTY, 26 iulie, ZEBRA Society 1479 1182


Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită, sâmbătă, 26 iulie 2025, la  o seară relaxată, cu muzică bună, băuturi rafinate și atmosferă vibrantă – perfectă pentru a celebra vara în inima orașului, alături de oameni faini la ZEBRA Society – noul cocktail bar situat în grădina restaurantului Artegianale, Str. Mureșenilor nr. 27, Brașov.

Întâlnire cu delegația economică japoneză la Brașov: oportunități de investiții în zona Ghimbav

Întâlnire cu delegația economică japoneză la Brașov: oportunități de investiții în zona Ghimbav 1485 1185


În data de  22 iulie 2025, președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, dl. Silviu Costea, a participat la o întâlnire oficială cu o delegație economică din Japonia. În cadrul vizitei, delegația a efectuat un tur al Aeroportului Internațional Ghimbav-Brașov, punct strategic cu potențial investițional ridicat.

Scopul vizitei a fost explorarea oportunităților de investiții și dezvoltarea de noi parteneriate economice în România.

Potrivit dlui Costea, “Ghimbavul devine din ce în ce mai atractiv pentru investitorii japonezi, în special în sectoare precum turismul și producția de aeronave ușoare.”

În cadrul discuțiilor, a fost lansată oficial invitația adresată părții române de a vizita companiile japoneze prezente la Brașov, ca parte a Misiunii Economice în Japonia, pe care Camera de Comerț și Industrie Brașov o va organiza în luna septembrie 2025.

Misiunea economică își propune să faciliteze:
• accesul companiilor românești la tehnologii avansate și know-how japonez,
• stabilirea de contacte directe cu investitori și lideri de industrie din Japonia,
• precum și promovarea Brașovului ca destinație de afaceri competitivă în Europa Centrală și de Est.

Pentru detalii suplimentare și înscriere la această misiune economică, vă invităm să accesați linkul oficial AICI.

Perspective promițătoare pentru dezvoltare
CCI Brașov își reafirmă angajamentul de a acționa ca punte între mediul de afaceri local și investitorii internaționali, sprijinind inițiative care stimulează inovația, dezvoltarea durabilă și deschiderea de noi piețe.

Parteneriatul cu Japonia se aliniază perfect acestui obiectiv strategic și deschide calea pentru o colaborare economică bilaterală profundă.

Vizita delegației economice din Japonia la Camera de Comerț și Industrie Brașov

Vizita delegației economice din Japonia la Camera de Comerț și Industrie Brașov 1392 1039


Camera de Comerț și Industrie Brașov și Patronatul Român Harghita  au deosebita plăcere de a vă aduce la cunoștință  oportunitatea de a participa, marți 22 iulie 2025  începând cu ora 16:00,  la întâlnirea cu delegația economică din Japonia.

În perioada 19–27 iulie 2025, o delegație de afaceri din Japonia, SUA și Canada va vizita regiunea noastră cu intenția clară de a identfica oportunități de investiții și de a stabili noi parteneriate economice în România.

Delegația este compusă din antreprenori și reprezentanți ai unor companii private, care sunt interesați în mod special de dezvoltarea economiei locale și construirea de parteneriate de lungă durată.

Data: 22 iulie 2025; ora: 16:00; Locația: sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov

Domeniile de interes ale delegației:
• Energie regenerabilă
• Activități inginerești
• Servicii de aviație și formare
• Transporturi de marfă

Compania Abe Mine – Distribuitor de minerale naturale

Principalele produse și servicii oferite:
A) Roci naturale cu conținut ridicat de minerale (Abe Mine Ore):
• Utilizate în băi terapeutice (onsen), băi pentru picioare, precum și în băi de uz casnic.
• Mineralele conținute, precum magneziu, calciu, potasiu și altele, pot contribui la relaxare, îmbunătățirea circulației și sănătatea pielii.
B) Unitate de baie pentru picioare (Foot Bath):
• Destinate hotelurilor, ryokanurilor (hanuri japoneze) și băilor publice.
• Pot fi disponibile și pentru uz casnic.
C) Consultanță Wellness & Hotelieră:
• Proiectarea de băi terapeutice în stil japonez, concepte de băi pe bază de minerale.
• Recomandări de amestecuri personalizate de minerale pentru centre de wellness și stațiuni.
D) Băuturi minerale:
• Utilizarea mineralelor extrase în băuturi funcționale (pentru sport, sănătate etc.).
• Comercializarea aparatelor de ionizare și electrofiltrare a apei.
Alte domenii de interes:
• Consultanță, cultură, educație și arte
• Importul produselor românești de înaltă calitate (ex. alimente bio, produse artizanale)
• Cooperare cu furnizori și producători locali
• Investiții în turism și industria ospitalității
• Introducerea de tehnologii noi (ex. sisteme electrice pentru agricultură, servicii wellness)

Vă adresăm invitația de a participa la o întâlnire exclusivă de afaceri, unde veți avea ocazia să discutați direct cu membrii delegației.
Data: 22 iulie 2025, ora 16:00
Locația: Brasov, sediul CCI Brașov, str. Mihai Kogălniceanu 18-20

Participarea este gratuită, dar necesită înregistrare prealabilă!

Evenimentul este deschis tuturor companiilor, însă numărul de locuri este limitat, astfel că după înregistrare va fi necesară o confirmare individuală. Se asigura interpretariatul.

Vă rugăm să transmiteți intenția de participare la următoarele date de contact: CCI Brașov, dna Luisa Paloș
telefon: 0728 137 727
mail: luisa.palos@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 08.07.2025-16.07.2025

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 08.07.2025-16.07.2025 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul  08.07.2025-16.07.2025

●  Ordin nr. 170/855 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.605/875/2014 privind aprobarea modului de calcul, a listei denumirilor comerciale şi a preţurilor de decontare ale medicamentelor care se acordă bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate şi a metodologiei de calcul al acestora (M.O. nr. 645/09.07.2025)
 
●  Ordin nr. 1988 emis de M.I.P.E.  privind modificarea şi completarea Schemei de ajutor de stat şi de minimis “Granturi pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate”, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 464/2024 (M.O. nr. 645/09.07.2025)
 
●  Ordin nr. 1729 emis de A.N.A.F. privind aprobarea modelului şi conţinutului formularului “Notificare referitoare la obligaţia de declarare şi de plată a impozitului suplimentar naţional”(M.O. nr. 646/09.07.2025)
 
●  Ordin nr. 1565 emis de M.E.D.A.T. privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii “START UP NATION – ROMÂNIA”, ediţia 2024, finanţat din fonduri externe nerambursabile aferente Programului Educaţie şi Ocupare 2021 – 2027, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, digitalizării, antreprenoriatului şi turismului nr. 328/2025 (M.O. nr. 647/09.07.2025)
 
●  Ordin nr. 201 emis de privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 5.994/2024 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă innovative (M.O. nr. 651/10.07.2025)
 
●  Ordin nr. 323 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 5.994/2024 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman,valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă innovative (M.O. nr. 656/14.07.2025)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.07.2025-01.08.2025

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.07.2025-01.08.2025 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 21.07.2025-01.08.2025  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725