Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Vara vine cu bonus pentru asigurarea autoturismelor companiei tale – GROUPAMA

Vara vine cu bonus pentru asigurarea autoturismelor companiei tale – GROUPAMA 1477 1181


Căldura excesivă, furturile și daunele cauzate de intemperii sunt doar câteva dintre riscurile specifice perioadei estivale. Dar cu o asigurare CASCO potrivită, activitatea ta poate merge mai departe, chiar și atunci când apare un eveniment neprevăzut.

Asigurarea CASCO poate fi un avantaj important pentru companii în timpul verii, întrucât sunt câțiva factori care cresc riscul de accidente:
• Vremea caldă: Temperaturile ridicate pot afecta performanța vehiculelor, crescând riscul de defecțiuni mecanice și accidente.
• Traficul intens: Sezonul estival aduce cu sine o creștere a traficului rutier, care poate duce la o probabilitate mai mare de coliziuni.
• Perioada de concedii: Mulți șoferi sunt în concediu, ceea ce poate contribui la oboseală și o atenție scăzută la volan.

Impactul asupra afacerii este un aspect de care trebuie să ții cont:
• Pierderi financiare: Un accident cu un vehicul de companie poate genera costuri semnificative pentru reparații, înlocuire, pierdere de venituri din cauza indisponibilității vehiculului etc.
• Întreruperea activității: Un vehicul avariat poate afecta operațiunile companiei, cauzând întârzieri în livrări, întâlniri ratate, pierderi de clienți etc.
• Reputația: Un accident cu un vehicul de companie poate afecta imaginea și reputația companiei.

Managerii fac eforturi ca lucrurile să meargă conform planurilor și să facă față provocărilor. Dacă unele dintre ele sunt mai ușor de previzionat și gestionat, riscul este mereu elementul surpriză care poate destabiliza orice echilibru. Și deși nimeni nu îți poate garanta siguranța deplină, o asigurare potrivită îți poate garanta continuitatea planurilor personale sau de business, atunci când apare ceva neprevăzut.

De ce am nevoie de asigurare?
Sunt diverse situații în care asigurarea te ajută să treci mai ușor peste evenimentele neprevăzute care afectează atât integritatea financiară a afacerii cât și derularea activității curente. Alegerea corectă a asigurării îți dă confortul de care ai nevoie pentru a te concentra pe bunul mers al afacerii, vei depăși mai ușor eventualele probleme, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al timpului necesar remedierii daunelor.

Fii pregătit de neprevăzut cu Asigurarea CASCO Gradual!
Ai 20% reducere pentru polițele nou încheiate în perioada 1 Iulie-31 August 2024, conform condițiilor din Regulament (detalii aici).

COLECȚIONEAZĂ ȘI ALTE AVANTAJE:
– Ai 5 variante de acoperire ca să te bucuri de siguranță pe orice drum
– Poți alege dintr-o gamă largă de acoperiri suplimentare
– Cu Casco Gradual ești acoperit nu numai pe teritoriul României, ci și în alte 44 de țări din Europa
– E simplu și rapid să folosești aplicația VIDEO ASIST pentru a face inspecția de risc a autovehiculului și constatarea daunelor auto
– Ești notificat prin SMS când s-a înregistrat dosarul de daună
– Dacă ai optat pentru asistența rutieră extinsă, pentru avariile de pe teritoriul României intervenim în maximum 1 ora și în maximum 4 ore pentru cele din străinătate
– Suntem parteneri cu o rețea mare de service-uri, astfel avariile vor fi remediate rapid

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027 INTERVENŢIA DR 24 – Investiții în tehnologii forestiere care îmbunătățesc reziliența și valoarea de mediu a ecosistemelor forestiere

PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027 INTERVENŢIA DR 24 – Investiții în tehnologii forestiere care îmbunătățesc reziliența și valoarea de mediu a ecosistemelor forestiere 1480 1183
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea spre consultare publică până la data de 27.07.2024 a Ghidului Solicitantului aferent Intervenției DR-24.

Obiectivul principal al acestei intervenții este protecția mediului, respectiv atenuarea schimbărilor climatice și adaptarea la acestea, inclusiv reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și îmbunătățirea sechestrării carbonului, precum și promovarea energiei sustenabile, dezvoltarea sustenabilă și gestionarea eficientă a resurselor naturale, cum ar fi solul și apa.

Solicitanți eligibili:

  • Operatorii economici atestați/reatestați pentru activitatea de exploatare forestieră de către Comisia de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră, cu excepția operatorilor economici din structura Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva;
  • Ocoalele silvice de regim autorizate de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură;
  • Persoană fizică autorizată (PFA);
  • Întreprindere individuală (II);
  • Întreprindere familială (IF);
  • Societate în nume colectiv – SNC;
  • Societate în comandită simplă – SCS;
  • Societate pe acţiuni – SA;
  • Societate în comandită pe acţiuni – SCA;
  • Societate cu răspundere limitată – SRL ;
  • Societate comercială cu capital privat ;
  • Ocoale silvice de regim individuale sau structuri silvice de rang superior constituite din ocoale silvice de regim;
  • Asociații, fundații, federații, uniuni, ș.a. constituite în baza Ordonanței nr. 26/2000;
  • Forme asociative de proprietate asupra terenurilor cu vegetație forestieră prevăzute la art. 26 alin. (1) din Legea nr. 1/2000;
  • Institute de cercetare – dezvoltare și universități din domeniul silvicultură sau exploatări forestiere cu personalitate juridică, de drept public sau privat;
  • Alte persoane juridice de drept privat.

Activitate eligibilă:

  • activitatea de exploatare forestieră care este atestată/reatestată de către Comisia de atestare a operatorilor economici pentru activitatea de exploatare forestieră.

 Cheltuieli eligibile:
Pentru ocoalele silvice:

  • achiziția de echipamente noi pentru efectuarea lucrărilor de îngrijire și conducere a arboretelor;
  • achiziția de utilaje noi pentru tocarea lemnului;
  • achiziția de echipamente de management al riscului, respectiv pentru monitorizarea și prevenirea incendiilor și monitorizarea, prevenirea și combaterea bolilor și insectelor dăunătoare și echipamente pentru monitorizarea managementului forestier;
  • costuri generale ale proiectului (în limita de 3% din totalul cheltuielilor eligibile).

Pentru operatorii economici:

  • achiziția de echipamente și utilaje noi pentru colectarea, sortarea, încărcarea, manipularea lemnului în șantierele de exploatare (inclusiv platformele primare);
  • achiziția de utilaje noi pentru tocarea lemnului;
  • achiziția sau utilizarea unor programe informatice pentru gestionarea echipamentelor și utilajelor achiziționate prin schemă și/sau gestionarea proceselor de exploatare forestieră, transport și depozitare a materialului lemnos;
  • costuri generale ale proiectului (în limita de 3% din totalul cheltuielilor eligibile).

 Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:

  • Valoare maximă a finanțării nerambursabile pentru pentru operatori economici este de 500.000 euro;
  • Valoarea maximă a finanțării nerambursabile pentru ocoale silvice este de 000 euro.

Sprijinul public nerambursabil:

Intensitatea ajutoarelor nerambursabile este de 65% din costurile eligibile. Beneficiarul trebuie să demonstreze că deține sumele necesare  pentru asigurarea cofinanțării de 35% din totalul costurilor eligibile

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Expoziția EURO TIER 2024

Expoziția EURO TIER 2024 1476 1181
Cu peste 2.000 de expozanți distribuiți în 13 hale complete, care acoperă 220.000 m² de spațiu expozițional, precum și un program tehnic internațional de top, EuroTier , cel mai important târg mondial pentru creșterea profesională a animalelor și managementul animalelor, va avea loc la Hanovra (Germania) în perioada 12-15 noiembrie 2024 și va fi din nou punctul culminant al sectorului internațional de creștere a animalelor.

Domeniile cheie de interes ale expoziției includ tehnologia de adăpostire și hrănire, hrana pentru animale și resursele de operare, precum și bunăstarea animalelor, sustenabilitatea, automatizarea, robotica și digitalizarea.

Ca centru de inovare cu expozanți din 55 de țări – inclusiv numeroși lideri de piață – împreună cu un program profesional internațional cu evenimente tradiționale, cum ar fi TopTierTreff pentru genetica bovinelor și a laptelui, precum și funcția de start-up „DLG-AgrifutureLab”, platforma expoziției EnergyDecentral și noua zonă expozițională „Inhouse Farming”, EuroTier 2024 va stabili standarde înalte în ceea ce privește gama de produse și profunzimea subiectelor.

Contact: Ines Rathke
Project Manager EuroTier

Forum Match Making Germania – 10. CEE Procurement and Supply Forum

Forum Match Making Germania – 10. CEE Procurement and Supply Forum 1477 1181
În perioada 7-8 Octombrie 2024 va avea loc la Budapesta cel de-al 10 lea Forum de Achizitii și Livrări din Europa Centrală si de Est organizată de către BME – Asociația Federală Germană pentru Achiziții și Logistică.

Aceasta asociație are cca. 10.000 membri activi al căror volum de achiziții produse și servicii se ridică la cca. 1250 Miliarde Euro (cca. 1/3 din PIB-ul RFG) și are ca focus sectorial industriile prelucrătoare și realizarea de produse intermediare (exclusiv produse finite ale industriei alimentare, confectii incaltaminte, mobilier, produse agricole), servicii adiacente si logistica.

Evenimentul se concentreaza pe formatul Match Making dintre firmele participante.

Pentru a obține date suplimentare cu privire la companiile înscrise, atât achizitoare cât și furnizoare firmele se pot înregistra gratuit pe platforma Register .

Contact:
Joanna Chrzanowska,
e-mail: joanna.chrzanowska@bme.de
telefon: +49 (0) 6196 5828 186

Dr. Cristian Mateescu – Ministru consilier, BPCE Bonn
e-mail: cristian.mateescu@dce.gov.ro
Tel: +49.2286838121
Mobil: +49.1605757560

BPCE Budapesta dl. Consilier economic Horia MINTAŞ, tf. +36309057505, budapesta.economic@mae.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.07.2024-02.08.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.07.2024-02.08.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  22.07.2024-02.08.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.07.2024 – 16.07.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.07.2024 – 16.07.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 10.07.2024 – 16.07.2024

● Ordin nr. 271/112 emis de M.A.D.R./M.A.I. pentru modificarea anexei nr. 4 la Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020 (M.O. nr. 658/10.07.2024)
 
● Ordin nr. 3643 emis de M.S. pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de epidemii şi a riscurilor asociate acestora (M.O. nr. 658/10.07.2024)
 
● Ordin nr. 272 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021—2027 (M.O. nr. 672/12.07.2024)
 
● Ordonanță nr. 25 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaționale finanțate în perioada de programare 2014—2020 (M.O. nr. 673/12.07.2024)
 
● Ordin nr. 5419 emis de M.E. privind aprobarea Standardului de pregătire profesională (SPP) pentru calificarea profesională de nivel 3 al Cadrului național al calificărilor, operator la roboți industriali (M.O. nr. 675/15.07.2024)
 
● Anexa la Ordinul nr. 5.419 emis de M.E. privind aprobarea Standardului de pregătire profesională (SPP) pentru calificarea profesională de nivel 3 al Cadrului național al calificărilor, operator la roboți industriali (M.O. nr. 675bis/15.07.2024)
 
● Ordin nr. 1467 emis de M.M.A.P. al ministrului mediului, apelor și pădurilor pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului aferent schemei de ajutor de minimis „Sprijin în vederea implementării proiectelor privind construirea instalațiilor de reciclare a deșeurilor” (M.O. nr. 676/15.07.2024)
 
● Ordin nr. 5504 emis de M.E. privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului educației nr. 6.216/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea consorțiilor pentru învățământ dual (M.O. nr. 683/16.07.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Ziua Națională a Contabilului Român 2024

Ziua Națională a Contabilului Român 2024 2560 2048
CCI Brașov, prin reprezentanți, a participat în data de 15 iulie la ”Ziua Națională a Contabilului Român, ediția a XX-a – Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI”, eveniment aflat la cea de-a XX-a ediție, organizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).

2024 este al 20-lea an în care s-a sărbătorit cel mai important eveniment din România dedicat profesiei contabile.

Manifestările organizate cu acest prilej, desfășurate sub sloganul Tradiție pentru viitor. Evoluăm împreună!, au avut  loc  la Hotel ARO PALACE Braşov – Sala de conferinţe EUROPA II.

Mesajele partenerilor instituționali ai profesiei – instituții și autorități de reglementare, mediul de afaceri și mediul educațional – vor fi transmise în deschiderea evenimentului, iar împreună cu aceștia, profesioniștii contabili vor dezbate, în panel, tema evenimentului: Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI. Într-o eră în care tehnologia redefinește toate aspectele vieții profesionale pentru a rămâne relevante noilor realități din lumea afacerilor, evenimentul își propune să exploreze modul în care inteligența artificială și soluțiile smart pot transforma contabilitatea, îmbunătățind eficiența, precizia și valoarea adăugată oferită de profesioniștii contabili partenerilor lor.

Ziua Națională a Contabilului Român reprezintă și un prilej de a evidenția în mod public rezultatele muncii experților contabili și contabililor autorizați, premiindu-i pe aceștia în cadrul Topului membrilor CECCAR. Sunt recunoscute, astfel, performanțele societăților de expertiză contabilă și de contabilitate, precum și ale experților contabili și contabililor autorizați, în semn de apreciere a contribuției acestora la dezvoltarea profesiei și a mediului de afaceri, în interes public.

Directorul Departamentului de Consultanță din cadrul CCI Brașov, dl Attila Szekely, a transmis cele mai bune gânduri ale CCI Brașov celor prezenți și a prezentat oportunitățile de finanțare pentru mediul de afaceri : ” Departamentul nostru de consultanță vă pune la dispozitie întreaga sa expertiză în accesarea fondurilor europene. Aceste fonduri sunt dedicate dezvoltării afacerilor, accelerării digitalizării, tranziției verzi și infrastructurii energetice, în speranța consolidării unui mediu de afaceri robust, dinamic și competitiv, care să facă față provocărilor cantitative și calitative cu care ne confruntăm. Vă asigurăm de întreaga nostră disponibilitate în ceea ce privește susținerea pro-activă a mediului de afaceri cu exigențele de stabilitate financiară și bugetară; suntem convinși că împreună vom reuși să atenuăm fragilitățile perioadei actuale, dar să și răspundem, în același timp, provocărilor viitorului. Vom găsi împreună inspirația și ideile inovative care vor îmbogăți considerabil activitatea tuturor.”

TINIMTEX 2024

TINIMTEX 2024 1477 1346
Sub titlul ” TINIMTEX – De la Tradiție la Transformare”, CCIAN Constanța invită companiile brașovene  să participe la nouă ediție a celui mai mare târg de îmbrăcăminte, încălțăminte și marochinărie din țară. Evenimentul va avea loc între 11 – 15 septembrie 2024, la Pavilionul Expozițional Mamaia și își propune să aducă în prim-plan producătorii români, revitalizând un brand de tradiție existent pe piață de peste 30 ani și susținând dezvoltarea acestora.

Beneficiile participării:
– Acces la distribuitori și vânzători din industrie: oportunitatea de a încheia contracte avantajoase și de a extinde rețeaua de distribuție.
– Promovare intensă: CCINA va organiza o conferință de presă la deschidere și realizarea de reportaje.
– Prezentări de modă: O zonă centrală a pavilionului va fi destinată prezentărilor de modă, susținute de CCINA, unde producătorii își pot prezenta produsele. Modelele și hostessele vor fi asigurate de catre CCINA Constanța.
– Networking: O zonă special amenajată pentru discuții și networking, cu mese de cocktail, canapele și protocolul adecvat unui astfel de eveniment.
– Vizibilitate îmbunătățită: Publicitatea pentru eveniment va începe pe 20 iulie 2024, pe rețelele sociale (Facebook, TikTok, Linkedln), inclusiv etichetarea producătorilor înscriși, pentru extinderea vizibilității.
– Reclamă locală: Cu o luna înainte de eveniment, se va începe o campanie publicitară pe autobuzele CT BUS Constanța, spoturi radio, însă reclamele din social media cu același #lmpreunaPentruProducatori și etichetarea producatorilor prezenti, vor pleca în mediul on line și prin distribuirea masivă și de către comapnii.

Condiții administrative și logistice
– Amenajarea diferită a zonei expoziționale a Pavilionului, fără culoare aglomerate, cu zonă de prezentare de  modă și zonă de networking, oferind un mediu plăcut și profesionist.
– Ecusoane pentru producători și o legendă la întrare pentru identificare facilă.
– Curățenie suplimentară înainte și în timpul târgului.
– lmplementarea unui Regulament de desfășurare și participare la târg;

Pentru a putea ține legătura mai îndeaproape, cu acordul dumneavoastră, se va crea un grup de WhatsApp dedicat producătorilor, pentru discuții și îmbunătățiri continue.

**Termen limită pentru înscriere:** 20 iulie 2024.

Persoană de contact: Camelia Dumitru
Organizator Targuri si Expozitii CCIAN Constanța
telefon: 0734 885 017

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.07.2024-26.07.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.07.2024-26.07.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  15.07.2024-26.07.2024,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.06.2024-09.07.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.06.2024-09.07.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 26.06.2024-09.07.2024

● Ordin nr. 225 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea Regulilor privind utilizarea siglei “ae” specifice produselor ecologice controlate (M.O. nr. 592/26.06.2024)
 
● Legea nr. 201 pentru completarea Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică (M.O. nr. 594/26.06.2024)
 
● Ordin nr. 4696 emis de M.E. pentru aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea certificatelor dobândite, după caz, în sistem formal, nonformal şi informal la furnizori de formare profesională autorizaţi/acreditaţi sau în centre de evaluare a competenţelor autorizate/acreditate şi/sau în cadrul altor entităţi cu rol echivalent din afara României (M.O. nr. 594/26.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 75 privind reglementarea etichetării cheltuielilor bugetare şi cheltuielilor fiscale pentru bugetarea verde (M.O. nr. 594/26.06.2024)
 
● Hotărâre nr. 701 privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 152/2024 pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea beneficiarilor de ajutor de stat în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID – 19, afectaţi de creşterea ROBOR (M.O. nr. 595/26.06.2024)
 
● Ordin nr. 3993 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 401/2023 pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Digitalizarea IMM-urilor – grant de până la 100.000 euro pe întreprindere care să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale”, aferentă Planului naţional de redresare şi rezilienţă, pilonul III. Creştere inteligentă, sustenabilă şi favorabilă incluziunii, inclusiv coeziune economică, locuri de muncă, productivitate, competitivitate, cercetare, dezvoltare şi inovare, precum şi o piaţă internă funcţională, cu întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) puternice, componenta C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare, investiţia I3. Scheme de ajutor pentru sectorul privat, măsura 1. Schemă de minimis şi schemă de ajutor de stat în contextul digitalizării IMM-urilor (M.O. nr. 595/26.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 76 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Autorităţii Vamale Române, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 596/26.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 78 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare (M.O. nr. 596/26.06.2024)
 
● Ordin nr. 910/413 emis de M.M.S.S./I.N.S. privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011(M.O. nr. 597/27.06.2024)
 
● Ordin nr. 1337/1268 emis de A.N.A.F/A.V.R. pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e – Transport (M.O. nr. 597/27.06.2024)
 
● Lege nr. 204 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2024 privind reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 600/27.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 87  privind modificarea unor acte normative în domeniul e-Transport, e-TVA și e-Factura, precum și pentru reglementarea unor măsuri fiscal bugetare (M.O. nr. 608/28.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 84 pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii siguranței rutiere (M.O. nr. 610/29.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 91 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2022 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar de implementare și gestionare a fondurilor alocate României prin Fondul pentru modernizare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (M.O. nr. 614/29.06.2024)
 
● Ordin nr. 1.144/C al ministrului justiției pentru aprobarea Instrucțiunilor privind utilizarea semnăturii electronice pentru înregistrarea formularelor de aviz de înscriere și căutarea datelor în Registrul Național de Publicitate Mobiliară (M.O. nr. 622/01.07.2024)
 
● Hotărâre nr. 702 privind acordarea de granturi în industria prelucrătoare (M.O. nr. 625/02.07.2024)
 
● Ordin nr. 3.562 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii privind redirecționarea impozitului pe profit, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizări și/sau acte de mecenat, precum și a modelului și conținutului unor formulare (M.O. nr. 643/05.07.2024)
 
● Ordin nr. 20.876 emis de M.C.I.D. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru dezvoltarea Programului de mentorat Orizont Europa, aferentă Planului național de redresare și reziliență al României 2021—2026, pilonul III, componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare”, investiția 6 „Programul de mentorat Orizont Europa” (M.O. nr. 646/08.07.2024)
 
● Lege nr. 214 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea (M.O. nr. 647/08.07.2024)
 
● Lege nr. 217  pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2023 privind reglementarea standardelor pentru instrumentele financiare ecologice dedicate sprijinirii măsurilor de îmbunătățire a eficienței energetice în industrie, precum și pentru modificarea Legii nr. 121/2014 privind eficiența energetică (M.O. nr. 654/09.07.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane