Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Analiza exporturilor de produse ceramice RO în SUA între 2018-2022 și primele zece luni din anul 2023

Analiza exporturilor de produse ceramice RO în SUA între 2018-2022 și primele zece luni din anul 2023 1907 1425


Produsele ceramice (Capitolul 69 din Tariful Vamal armonizat) reprezintă o categorie de produse diversificată, comparativ cu alte grupe de produse. Tendințele de pe această piață sunt determinate, printre altele, de evoluția unor sectoare economice, precum cel al construcțiilor (care influențează în mod direct nivelul producției generale) și de cea a prețurilor unor materii prime utilizate cu precădere, cum ar fi gazul natural – dar și de implementarea de noi tehnologii de fabricare a unor articole de acest tip.

Ca gamă de produse cuprinse în cadrul Capitolului 69 – și care fac obiectul de analiză al acestui material – menționăm:
– obiectele ceramice sanitare,
– materialele de construcții de finisaj (plăci ceramice),
– articolele decorative,
– ceramica tehnică,
– materialele de construcții, precum cărămizile, țiglele, țevile etc.
Mărfurile ceramice pentru articole de menaj şi decorative pot fi obţinute din patru tipuri de masă ceramică: porţelan, semiporţelan, faianţă şi ceramică comună.

Analiza exporturilor de produse ceramice RO în SUA între 2018-2022 și primele zece luni din anul 2023 poate fi consultată accesând butonul de mai jos:

Material primit prin amablitatea domnului Răzvan DUMITRESCU – Minister Counselor for Economic Affairs
Ambasada României în SUA
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro

Curs Brokeraj de afaceri 13 – 16 februarie 2024

Curs Brokeraj de afaceri 13 – 16 februarie 2024 2021 1501


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online pe platforma ZOOM,  în perioada 13 – 16 februarie 2024, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență și faliment), bazata pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri. Vânzarea și cumpărarea de afaceri sunt strategii populare în Europa – anual, peste 300.000 de companii și peste 2 milioane de angajați sunt transferați odată cu acestea.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seama celor care doresc sa profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzarilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România.
Cursul propus aduce plusvaloare companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și CEO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 890 lei + TV A, iar cei ce se înscriu până la data de 6 februarie 2024, beneficiază de o reducere de 10%.

Înscrierea se face prin e-mail la una dintre adresele: cristina.ionescu@ccir.ro sau  luiza.chiriac@ccir.ro până în data de 12 februarie 2024,  prin completarea formularului de participare de mai jos.

Loc și perioadă de desfășurare: 13 – 16 februarie 2024,  orele 9.00-16.00, online, prin platforma ZOOM.

Misiune economică în California, SUA

Misiune economică în California, SUA 1480 1187


Vă informăm că, în perioada 8 – 16 Februarie 2024 se va desfășura în CALIFORNIA, SUA, una dintre cele mai mari expoziții agricole în aer liber din lume, cu oportunități excelente de schimburi bilaterale în energie și agricultură, ocazie cu care se va organiza o misiune economică în SUA.

Ambasada SUA – Serviciul Comercial Bucureşti, România, invită agenții economici brașoveni să participe la o misiune economică în California, SUA, în domeniul agricol, în perioada 8-16 februarie 2024 organizată cu ocazia celei  mai mari expoziții agricole în aer liber din lume, cu oportunități excelente de schimburi bilaterale în energie și agricultură.
Înscrieri până în data de 15.01.2024, domnul Gabriel Mircea Popescu, Specialist Comercial ,la coordonatele: gabriel.popescu@trade.gov  sau Tel: +4 021 200 3312 | Mobil: +4 0722 467 130.

Programul de burse: Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative

Programul de burse: Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative 1748 1240


Vă informăm despre anunțul publicat de American Councils for International Education referitor la organizarea și desfășurarea unui program de schimb internațional finanțat de Departamentul de Stat al SUA – Programul de burse Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative (YTILI).

Programul de burse YTILI oferă o șansă tinerilor antreprenori europeni de afaceri sau sociali, inclusiv ai celor din România, de a participa la un program de dezvoltare profesională de șase săptămâni în Statele Unite, finanțat complet, în toamna anului 2024.

Programul este conceput pentru a consolida relația transatlantică, a dezvolta parteneriate durabile între antreprenorii și inovatorii din SUA și cei europeni, de a promova integrarea regională și cooperarea în Europa și de a încuraja întreprinderile europene, guvernele locale și societatea civilă să-și dezvolte ecosisteme de inovare.

  • Programul va include aproximativ 49 de antreprenori de afaceri și sociali, cu vârsta cuprinsă între 25-35 de ani, din 49 de țări eligibile din Europa, inclusiv România.
  • Participanții ideali sunt persoane care și-au început cu succes propria afacere și/sau implementează soluții inovatoare la provocările sociale actuale, folosind un model de afaceri care creează locuri de muncă și/sau generează venituri. Astfel de întreprinderi pot fi atât din categoria celor care generează profit, dar și non-profit. Participanții trebuie să aibă cel puțin doi ani de experiență la locul de muncă și să fie în prezent angajați.
  • Partea de schimb de experiență a programului YTILI se va desfășura pe parcursul a 6 săptămâni în toamna anului 2024, programată provizoriu pentru intervalul 17 septembrie – 25 octombrie 2024, va consta într-un tur de orientare și studiu de o săptămână, urmate de patru săptămâni personalizate, iar ultima săptămână se va încheia cu o perioadă de  trei zile în Washington, DC.
  • Programul va avea o componentă reciprocă, care oferă bursierilor oportunitatea de a-și invita gazdele în țara de origine a acestora pentru a implementa proiecte comune.
  • Programul este finanțat integral de Departamentul de Stat al SUA și participarea la acesta este gratuită.

Programul de burse din toamna anului 2024 Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative (YTILI) este în prezent deschis și perioada de aplicații se va încheia pe 30 ianuarie 2024, la ora 10:00, ora Coastei de Est a SUA (Ora României -7).

Material primit prin amabilitatea: Razvan DUMITRESCU –Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada Romaniei in SUA
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Cell:      +1 202 8730063
Fax:      +1 202 2324748
E-mail:  washington.economic@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Calendare evenimente: HELEXPO Salonic și Metropolitan Expo Atena 2024

Calendare evenimente: HELEXPO Salonic și Metropolitan Expo Atena 2024 950 713
Vă prezentăm calendarele actualizate cu târgurile și manifestările expoziționale organizate de centrele expoziționale HELEXPO Thessaloniki și Metropolitan Expo Athens, în anul 2024.

Material primit prin amabilitatea domnului Silviu ZELENIUC – Economic Counsellor,Economic & Commercial Promotion Office
Consulatul General al României în Thessaloniki, Republica Elenă
Theagenous Charisi 78, 546 39 Thessaloniki
T: +30 231 034 0089
M: +30 698 195 3417
E: salonic.economic@mae.ro
http://salonic.mae.ro

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

CROAȚIA

Compania croata Zagorska doo, având una dintre segmentele de producție – așa-numita presare (uscată) a plăcilor ceramice, este interesată de o colaborare cu un producator român de matrițe (forme), care pot fi montate pe presa lor pentru productia de placi si placi ceramice.

Material primit prin amabilitatea EMBASSY OF ROMANIA to the Republic of Croatia
Valentina Cobzăreanu Minister Counsellor, Head of the Economic and Commercial Promotion Office

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.01.2024-19.01.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.01.2024-19.01.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 08.01.2024-19.01.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.12.2023– 04.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.12.2023– 04.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 20.12.2023– 04.01.2024

● Hotărâre nr. 82 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor – Pachetul de măsuri de ajutorare a IMM-urilor COM (2023) 535 (M.O. nr. 1155/20.12.2023)
 
● Lege nr. 415 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2023 pentru stabilirea unor măsuri necesare optimizării procesului de implementare a proiectelor de infrastructură finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 1155/20.12.2023)
 
● Hotărâre nr. 158 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind combaterea întârzierii în efectuarea plăţilor în tranzacţiile comerciale – COM (2023) 533 final (M.O. nr. 1162/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 2564 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 1.259/2019 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat de exploatare pentru aeroporturile regionale din România cu un trafic de maximum 200.000 de pasageri pe an (M.O. nr. 1162/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 2610 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea anexei la Ordinul viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului delegat pentru buget nr. 1.121/1.075/2014 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat în perioada 2014 – 30 iunie 2028 operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie (M.O. nr. 1164/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 1996 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului utilizat de Operatorii de platforme în vederea îndeplinirii obligaţiei de raportare prevăzute la art. 2915 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 1167/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 2343/1069 emis de A.N.A.P/C.N.S.P. privind revizuirea ratei de actualizare ce va fi utilizată la atribuirea contractelor de achiziţie publică în anul 2024 (M.O. nr. 1170/22.12.2023)
 
● Hotărâre nr. 1307 privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în care nu se lucrează, pentru anul 2024 (M.O. nr. 1172/22.12.2023)
 
● O.U.G. nr. 120 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea celei de-a doua contribuţii financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano – român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe (M.O. nr. 1172/22.12.2023)
 
● Ordin nr. 5426 emis de M.F. pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2023, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 5.389/2023 (M.O. nr. 1174/26.12.2023)
 
● Ordin nr. 6216 emis de M.I.P.E. privind modificarea și completarea schemei de ajutoare de stat și de minimis sub formă de investiții de capital de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii în cadrul Programului operațional Competitivitate, aprobată prin Ordinul ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 194/2018 (M.O. nr. 1179/27.12.2023)
 
● Ordin nr. 5428/21635/568 emis de M.F./M.C.I.D./M.A.D.R. pentru modificarea Ordinului ministrului finanțelor și al ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 3.033/21.494/2022 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului IMM INVEST PLUS componenta INNOVATION și a Ordinului ministrului finanțelor și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 2.119/274/2022 pentru aprobarea procedurii de acordare a garanțiilor de stat și a grantului, precum și a convenției de garantare și plată a granturilor și a convenției de implementare asociate componentei RURAL INVEST din cadrul IMM INVEST PLUS (M.O. nr. 1180/27.12.2023)
 
● Ordin 2048/2023pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea şi gestionarea cazierului fiscal, procedura de înscriere, scoatere şi rectificare a informaţiilor în/din cazierul fiscal, solicitare şi eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul şi conţinutul formularisticii necesare, precum şi nivelul de acces corespunzător la informaţiile din cazierul fiscal (M.O. nr. 1181/28.12.2023)
 
● Ordin 3678/2023pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului culturii nr. 3.453/2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sectorul cultural independent, în vederea finanţării nerambursabile a sectorului cultural independent în perioada 2023 – 2024 (M.O. nr. 1181/28.12.2023)
 
● Ordin 5433/2023privind stabilirea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi în sectoarele petrol şi gaze naturale potrivit art. 183 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1185/28.12.2023)
 
● OUG 123/2023pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014 – 2020 (M.O. nr. 1187/29.12.2023)
 
● Ordin 2047/2023privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora (M.O. nr. 1189/29.12.2023)
 
● Hotarare 1329/2023Hotărâre pentru aprobarea unor măsuri necesare derulării activității societăților prestatoare de servicii de proiectare și performanță energetică (M.O. nr. 1192/29.12.2023)
 
● Lege 425/2023 –  Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2023 privind modificarea și completarea unor acte normative în domeniul fondurilor europene nerambursabile (M.O. nr. 1194/29.12.2023)
 
● Ordin 554/2023 – Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 146/2023 privind aprobarea Planului sectorial pentru cercetare-dezvoltare din domeniul agricol și de dezvoltare rurală al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pe anii 2023—2026, „Agricultură și Dezvoltare Rurală — ADER 2026 (M.O. nr. 1/03.01.2024)
 
●  Ordin 6377/2023 – Ordin al ministrului investițiilor și proiectelor europene pentru modificarea alin. (2) al art. 18 din Schema de ajutor de minimis „Listarea la bursă a întreprinderilor”, aprobată prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 348/2023 (M.O. nr. 1/03.01.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Închidere proiect ”Digital în Centru”

Închidere proiect ”Digital în Centru” 1480 1184
Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu  MAGAZINELE OASIS S.R.L., a implementat cu succes proiectul „ Digital în Centru”, ID SMIS 142903 , proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, obiectiv specific 3.12: Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini aferente sectoarelor economice/ domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților, contract POCU/860/3/12/142903.

Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de îmbunătățirea nivelului de competențe digitale de bază, avansate și specializate, a 310 de angajați Regiunea de Dezvoltare Centru urmărind asfel creșterea capacității de inserție profesională și a adaptabilității acestora la dinamica sectoarelor economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și în corelare cu domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.

În cadrul proiectului, s-au desfășurat următoarele activități:

  • Cursuri de inițiere în competențe informatice
  • Cursuri de perfecționare în competențe digitale
  • Programe de formare digitală destinate specialiștilor IT
  • Cursuri care vor viza digitalizarea marketingului
  • Sprijin acordat întreprinderilor în vederea organizării de programe de învățare la locul de muncă în domeniul alfabetizării digitale

 Rezultate obținute:

  • 3 întreprinderi au introdus programe de învățare la locul de muncă la 6 luni după finalizarea Sprijinului
  • 280 persoane au dobândit o calificare/ care și-au validat competențele în sectoarele economice/domeniile cu specializare inteligentă aferente SNC/SNCDI la încetarea calității de participant
  • 33 întreprinderi sprijinite
  • 310 angajați care au beneficiat de programe de formare
  • 6 evenimente de conștientizare

Manager de proiect: Daniel Gabor

Contact

Daniel Gabor – Manager de proiect

0268 547 084
daniel.gabor@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 13.12.2023– 19.12.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 13.12.2023– 19.12.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 13.12.2023– 19.12.2023

Ordin nr. 4170/1162 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.605/875/2014 privind aprobarea modului de calcul, a listei denumirilor comerciale şi a preţurilor de decontare ale medicamentelor care se acordă bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate şi a metodologiei de calcul al acestora (M.O. nr. 1123/13.12.2023)
 
Lege nr. 391 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2023 privind stabilirea unor măsuri de restituire a unor contribuţii de asigurări sociale de sănătate (M.O. nr. 1124/13.12.2023)
 
Ordin nr. 865 emis de C.N.P.P. privind reglementarea modalităţilor de certificare a copiilor documentelor care atestă vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 aprilie 2001 şi a copiilor documentelor care atestă perioadele asimilate, precum şi a existenţei beneficiarilor nerezidenţi (M.O. nr. 1124/13.12.2023)
 
O.U.G. nr. 113 privind modificarea unor acte normative în domeniul fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021—2027 (M.O. nr. 1138/15.12.2023)
 
O.U.G. nr. 114 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor (M.O. nr. 1138/15.12.2023)
 
O.U.G. nr. 115 privind unele măsuri fiscalbugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene (M.O. nr. 1139/15.12.2023)
 
O.U.G. nr. 117 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 187/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (M.O. nr. 1139/15.12.2023)
 
Ordin nr. 21.584 privind modificarea Schemei de ajutor de minimis pentru „Perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți”, asociată Planului național de redresare și reziliență al României 2021—2026, pilonul II, componenta 7, investiția 19, aprobată prin Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.953/2022 (M.O. nr. 1141/18.12.2023)
 
O.U.G. nr. 118 pentru completarea Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României (M.O. nr. 1142/18.12.2023)
 
O.U.G. nr. 119 privind reglementarea standardelor pentru instrumentele financiare ecologice dedicate sprijinirii măsurilor de îmbunătăţire a eficienţei energetice în industrie, precum şi pentru modificarea Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică (M.O. nr. 1142/18.12.2023)
 
Hotărâre nr. 1275 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (M.O. nr. 1143/18.12.2023)
 
Lege nr. 406 pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii incluziunii financiare (M.O. nr. 1144/19.12.2023)
 
Ordin nr. 2026 emis de A.N.A.F. privind procedura administrativă prin care un Operator de platformă care are obligația de raportare poate alege să efectueze în România procedurile de raportare prevăzute la secțiunea III din anexa nr. 5 la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 1144/19.12.2023)
 
Lege nr. 411 privind reglementarea utilizării unor alimente noi autorizate în prepararea/producerea produselor alimentare, precum și a etichetării și comercializării acestor produse pe teritoriul României (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Lege nr. 412 pentru înființarea și funcționarea punctelor gastronomice locale (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6070 emis de M.I.P.E. pentru modificarea și completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 4.999/2018 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat și ajutoare de minimis pentru sprijinirea parcurilor științifice și tehnologice în cadrul Programului operațional regional 2014—2020 (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6071  emis de M.I.P.E. pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.795/2017 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat și ajutoare de minimis pentru consolidarea poziției pe piață a întreprinderilor mici și mijlocii în domeniile competitive identificate în Strategia națională de competitivitate și planurile regionale de dezvoltare prin sprijinirea incubatoarelor de afaceri în cadrul Programului operațional regional 2014—2020 (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6073  emis de M.I.P.E. pentru modificarea și completarea Ordinului viceprimministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 4.988/2018 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat și ajutoare de minimis pentru sprijinirea entităților de inovare și transfer tehnologic în cadrul Programului operațional regional 2014—2020 (M.O. nr. 1148/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6162 emis de M.I.P.E. privind modificarea și completarea Schemei de măsuri de ajutor de stat și de minimis pentru finanțarea investițiilor pentru dezvoltarea IMM care sprijină creșterea durabilă și crearea de locuri de muncă în cadrul Programului Tranziție Justă 2021— 2027, aprobată prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 3.996/2023 (M.O. nr. 1149/19.12.2023)
 
Ordin nr. 3173 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Declarație privind obligațiile la Fondul pentru mediu” și a instrucțiunilor de completare a acestuia (M.O. nr. 1154/19.12.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane