Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN 2560 1032

Centrul EEN Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă prezintă oportunitățile de afaceri la nivel internațional aferente perioadei ianuarie-februarie 2022.

BRNL20211202001 O companie olandeză care proiectează și produce mobilier de birou caută un producător european de mobilier de birou de top

Tara: Olanda
Tip: Cerere
Descriere:

Compania olandeză care proiectează și produce mobilier de birou caută parteneri care pot produce blaturi pentru birouri și mese de cină. Aceasta cauta parteneri producatori de mobilier cărora să le distribuie produsele în cadrul magazinelor de mobilier pentru casă cu care se află în colaborare, și de asemenea, să îi reprezinte comercial în Benelux și în unele părți ale Germaniei.Portofoliul companiei este format în prezent din:• Design birouri birouri• Scaune de birou• Design mese• Mese• Scaune de designDe asemenea, compania olandeză a intrat pe piața magazinelor de mobilier pentru casă în care câștigă noi reprezentanțe.Compania dorește să-și extindă gama de produse. Aceasta caută un producător european care să poată produce blaturi pentru birouri și mese de cină în cantități mari și care să poată produce, de asemenea, cantitati mici pe comandă specială, cum ar fi blaturi de masă cu o dimensiune de 1100 x 3000 mm. Companiile care sunt capabile să producă dulapuri mici sunt, de asemenea, de interes.Compania olandeză caută, de asemenea, parteneri europeni cu propria colecție de mobilier (scaune de birou, mese sau dulapuri). Mobilierul interesant poate fi inclus în gama de produse oferite de compania olandeză.Compania oferă partenerilor:• Un contract de producție potențialilor parteneri care pot fabrica produsele solicitate mai sus;• Un contract de servicii de distribuție sau un contract de agenție comercială companiilor europene care doresc să intre pe piața din Benelux cu colecția lor de mobilier.

Tipul și rolul partenerului: Potentialii parteneri sunt europeni, cu experienta în afaceri internationale si care pot oferi: produse de inalta calitate, livrare rapida, posibilitatea de a fabrica mobilier la comanda. Acestea oferă o colaborare în cadrul unui contract de productie pentru fabricarea de blaturi de masă sau un contract de servicii de distribuție/ de agenție comercială partenerilor care doresc să intre pe piața Benelux cu gama lor de produse.

Tip de parteneriat: Contract de servicii de distribuție/ agentie comercială/ producție.


BRPL20211008001 O companie din Polonia caută întreprinderi producătoare de mese de biliard și producători de corpuri de iluminat din lemn natural

Tara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania din nord-estul Poloniei comercializează mese de biliard profesionale atât pentru personae fizice, cât și pentru întreprinderi. Aceasta caută producători de mese de biliard și producători de corpuri de iluminat din lemn natural ca să își extinda gama de produse pe care le comercializează.

Compania din Polonia vinde diverse modele de mese de biliard, de la cele clasice, la cele sportive sau chiar produse ale căror sculpturi sunt realizate cu detalii compelxe. În plus față de masa de biliard, compania oferă, de asemenea, diverse accesorii de biliard, inclusiv: bastoane, bile, triunghiuri, pânză și alte elemente care sunt esențiale în acest sport. Pe lângă modelele noi, compania oferă și mese de biliard recondiționate.

Pe langă vanzare, compania oferă clienților și servicii de asamblare a meselor la fața locului, precum și servicii profesionale, inclusiv înlocuirea pânzei, care este elementul supus celei mai rapide exploatări. Compania a fost nominalizată la cea de-a XVI-a ediție a Podlaskie Brand Awards la categoria produse utilitare.

Compania vrea să-și extindă gama de produse, de aceea caută noi parteneri de afaceri cu care să colaboreze în baza unui contract de producție pentru fabricarea meselor de biliard și corpurilor de iliminat din lemn natural și/sau un contract de distribuite pentru vanzarea acestora.

Tipul și rolul partenerului: Compania caută o cooperare pe termen lung în baza unui contract de distribuție sau a unui contract de producție. Partenerul ideal ar trebui să aibă experiență în producția de mese și corpuri de iluminat, și să aibă capacitate de procesare pentru onorarea comenzilor.

Tip de parteneriat: Contract de producție/ distributie.

BRFR20211118001 O compania franceză oferă un contract de distribuție sau de agenție comercială producătorilor de produse inovatoare dornici să intre pe piața franceză

Tara: Franța
Tip: Cerere
Descriere:

O companie franceză specializată în promovarea și distribuția de produse inovatoare dorește sa își extinda portofoliul de produse pentru diferite categorii: casa, copii, sport, gradina. Aceasta ar dori să colaboreze cu producătorii europeni interesați să își extindă activitățile în Franța.

Compania franceză este bine stabilită, are know-how-ul, capacitățile comerciale, precum și o cunoaștere solidă a reglementărilor și practicilor de afaceri pentru a genera valoare și o creștere substanțială a vânzărilor. Aceștia reprezintă deja cei mai importanți producători din UE în Franța.

Pe lângă acoperirea funcțională largă, compania colaborează îndeaproape cu sectoare inovatoare care urmăresc doua calități importante ale produselor: să fie ecologice și durabile. Standardele și reglementările internaționale trebuie, de asemenea, respectate.

În funcție de necesități, poate fi luat în considerare un contract de agenție comercială sau un contract de distribuție. Acordul va fi ales în funcție de dezvoltarea comercială a partenerului și de strategia sa pe aceste piețe.

Tipul și rolul partenerului: Compania franceză se oferă să devină agenție comercială sau distribuitor pentru producătorii europeni de produse inovatoare, interesate să se extindă pe piața din Franța. Compania franceză lucrează în deplină transparență, în consultare regulată și în strânsă colaborare cu toate departamentele funcționale ale furnizorilor. In ambele contracte, partenerul cautat trebuie sa produca produse inovatoare legate de domenii precum: acasa, copii, sport, gradina, etc.

Tip de parteneriat: Contract de servicii de distribuție/ agenție comercială.

BRPL20211125001 IMM polonez activ în industria electrotehnică caută subcontractanți pentru galvanizarea benzilor de cupru

Tara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere:

O companie poloneză care produce articole electrotehnice caută parteneri care se ocupă cu galvanizarea benzilor de cupru.

Compania a fost înființată în 1989. La început a fost o societate comercială, care în următorii ani și-a dezvoltat dinamic rețeaua de distribuție a produselor electrotehnice. În 1995 compania a ajuns să devină producător de condensatoare pentru motoare și lămpi cu descărcare. De atunci afacerea s-a extins semnificativ, ajungând să se ocupe de producția, comerțul și serviciile pentru o gamă largă de sectoare industriale.

Compania este în căutarea unui partener care să se ocupe de galvanizarea benzilor de cupru pentru produsele electrotehnice pe care le comercializează.

Tipul și rolul partenerului: Se caută un partener care are capacitatea de a galvaniza benzi de cupru pentru diferite produse electrotehnice.

Tip de parteneriat: Subcontractare

BRFR202111110001 Un IMM francez caută furnizori de motoare electrice pentru ferăstraie de exploatare forestieră în baza unui contract de furnizare

Tara: Franța
Tip: Cerere
Descriere:

Un IMM francez specializat în fabricarea ferăstraielor pentru tăierea buștenilor caută un nou furnizor de motoare electrice. Compania își propune să stabilească un parteneriat pe termen lung în baza unui contract de furnizare.

Compania franceză a reușit să se adapteze de-a lungul timpului la nevoile clienților săi. Și-a abandonat treptat activitatea de turnătorie pentru a dezvolta echipamente și materiale pentru sectorul transporturilor și agriculturii. In prezent aceasta are două departamente care se ocupă de: fabricarea remorcilor cu platformă si fabricarea ferăstraielor pentru tăierea buștenilor

Într-un context de tensiune în ceea ce privește furnizarea de accesorii, IMM-ul dorește să își diversifice aprovizionarea pentru motoarele electrice. Mai exact, aceasta cută un partener care să poată furniza 2 tipuri de motoare electrice

  • un motor monofazat de 230v 1,84 kw
  • un motor monofazat de 230v 2,2 kw

Cantitatea totală ar fi în jur de 150 – 200 de motoare pe an. Comanda de vânzare ar trebui să crească în următorii ani, dacă parteneriatul are succes.

Se va efectua un test inițial cu un motor pentru a se asigura că acesta poate rezista constrângerilor de utilizare (rumeguș, presiune etc.). Odată ce acest prim test are succes, motoarele vor fi comandate. Logistica de livrare va fi gestionata in mod ideal de partenerul care va produce motoarele.

Tipul și rolul partenerului: IMM-ul francez caută un furnizor (industrial sau distribuitor) pentru o relație de afaceri pe termen lung. Furnizorul ar trebui să aibă o bună expertiză în domeniul motoarelor electrice. Pe lângă calitatea și fiabilitatea produselor sale, partenerul trebuie să furnizeze un serviciu operațional post-vânzare. Sunt necesari timpi de livrare fiabili.

Tip de parteneriat: Contract de servicii distribuție/ producție.

BRFI20211203001 Companie finlandeză care proiectează și produce biciclete montane caută un producător european de cadre pentru biciclete montane din oțel, titan sau aluminiu

Tara: Finlanda
Tip: Cerere
Descriere:

Compania finlandeză, caută un partener de producție în Europa care să producă cadre din oțel, titan și aluminiu pentru biciclete de tip mountain bike în baza unui contract de producție.

Compania producătoare de biciclete de tip mountain bike, ar prefera să comande cadre în loturi mici de 20 de cadre, maxim 100 de cadre în funcție de materialul cadrului și de gama de prețuri.

Partenerii cautați ar putea fi producători de cadre pentru biciclete existenți sau alți parteneri din industrie care pot oferi producție personalizată la scară mică în temeiul contractului de producție.

Tipul și rolul partenerului căutat: Partenerii potențiali ar fi producători de biciclete, producători de piese de schimb pentru biciclete sau alți parteneri din industria metalurgică care pot oferi o producție personalizată la scară mică.

Tip de parteneriat: Contract de producție

BRPL202111117001 O companie poloneză specializată în comercializarea de piese auto caută noi furnizori cu care să coopereze în cadrul unui contract de servicii de distribuție

Tara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania comercială poloneză, înființată în 2019, vinde piese auto originale, noi și second hand de la cei mai mari producători. Compania este interesată să stabilească contacte cu noi furnizori de piese pentru a-și extinde gama de produse existentă. Potențialii furnizori pot fi producători din industria auto și întreprinderi precum ateliere de reparații auto sau reciclare a mașinilor.

Compania poloneză comercializează piese noi și uzate, numai în stare tehnică bună, care sunt achiziționate vrac. Aceste piese sunt depozitate în cantități mari în depozitele companiei cu o suprafață de 3000 m2.

În prezent, aceasta se concentrează pe consolidarea prezenței sale pe piețele externe, în principal europene. În acest scop, dorește să stabilească contacte de servicii de distribuție cu noi furnizori, care pot fi producători de piese auto, service-uri auto, companii de reciclare auto.

Tipul și rolul partenerului: Compania poloneză dorește să stabilească un contact de servicii de distribuție cu furnizorii (producătorii și dealerii) de piese auto. Compania va achiziționa atât piese auto noi, cât și piese auto uzate care îndeplinesc standardele tehnice necesare pentru acest tip de produse.

Tip de parteneriat: Contract de servicii de distribuție

BRSI20211213003 O companie slovenă caută furnizori de cilindri hidraulici și angrenaje pentru cutii de viteze

Tara: Slovenia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania slovenă este un important producător de mașini agricole din Europa Centrală și de Sud-Est care vinde produse în întreaga lume. Aceasta caută furnizori de cilindri hidraulici și angrenaje pentru cutia de viteze pentru tractoarele lor. Compania este interesată să semneze un contract de producție.

Ppricipalele produse ale companiei sunt pulverizatoarele și suflantele de ceață. Tractoarele lor compacte, concepute special pentru a face față pantelor abrupte, podgoriilor și livezilor, reprezintă următorul grup important de produse. Aceste tractoare pot fi, de asemenea, echipate cu diverse accesorii pentru a fi utilizate în sectoarele de utilitate publică și silvicultură sau alte lucrări specifice. Produsele sunt prezente în întreaga lume.

Tipul și rolul partenerului căutat: Compania caută un furnizor de cilindri hidraulici și angrenaje pentru cutia de viteze pentru tractoarele lor, în scopul de a achiziționa produsele menționate și de a semna un contract de productie.

Tip de parteneriat: Contract de productie

BRIT20211210001 Producătorul italian de componente electrice de top pentru iluminat caută furnizor de drivere LED de înaltă calitate

Tara: Italia
Tip: Cerere
Descriere:

Un IMM italian, producător de componente electrice pentru iluminatul tradițional, caută să-și completeze propria gamă cu de drivere LED de la noi furnizori. Aceasta caută un produs de înaltă calitate și fiabil, care poate să concureze cu principalele produse și mărci la standarde europene.

IMM-ul italian, înființat în 1949, este specializat în producția de componente electrice pentru iluminat și a dezvoltat legături puternice cu producătorii și distribuitorii europeni.

Compania produce în prezent balasturi pentru iluminatul tradițional și comercializează drivere LED ca parte a gamei sale de produse. Nu produce și nici nu va produce drivere LED în sine. IMM-ul italian caută un nou furnizor de drivere LED căruia să îi comercializeze produsele.

Tipul și rolul partenerului dorit: Compania italiană caută parteneri specializați în fabricarea direverelor LED de înaltă calitate cu aplicații tipice precum iluminatul exterior, iluminatul stradal, iluminatul interior. Potențialii parteneri trebuie să fie interesați să-și exporte produsele în străinătate și să poată fabrica produse personalizate pentru nevoi specifice. Partenerii vizați ar trebui să fie interesați de cooperarea cu compania italiană în cadrul contractelor de servicii de distribuție și/ sau de producție.

Tip de parteneriat: Contract de servicii de distribuție/ producție

BRFR20211123001 O companie franceză este în căutarea unui partener din industria metalelor / piese mecanice pentru fabricarea unui nou produs brevetat

Tara: Franța
Tip: Cerere
Descriere:

Un IMM francez a inventat și proiectat un sistem de cărucioare de mână care se fixează pe un hoverboard pentru a facilita transportul de mărfuri pe jos. Mânerele sale modulează viteza și fac posibilă frânarea dacă este necesar. IMM-ul caută un partener industrial specializat în plierea, sudarea tuburilor metalice (oțel sau aluminiu), capabil să adapteze piese mecanice (sistem de frânare).

Compania franceză caută un partener industrial pentru fabricarea întregului sistem nou. Sistemul metalic sudat vertical poate fi realizat din otel (simplu) sau aluminiu (usor). Este compus din 13 părți:

-partea 1: ghidon

-partea 2: gussets

-partea 3: tub U

-partea 4: foaie pliată

-partea 5: placare superioară

-partea 6: placă de fixare a curelei

-partea 7: tuburi lungi

-partea 8: tuburi dreptunghiulare

-partea 9: placare intermediară

-partea 10: lopată

-partea 11: piuliță de sudură

-partea 12: piuliță sertizată

-partea 13: piuliță sertizată

În plus, partenerul ar trebui să atașeze două frâne de mână pe ghidon, precum și două mânere din cauciuc antiderapant.

Pentru început, compania franceză ar dori ca partenerul să facă un prototip. După validarea prototipului, este planificată o primă comandă de 100 de unități. Apoi, cantitățile produse pot ajunge până la 10.000 de unități pe an.

Pentru a produce noul sistem este necesar un partener industrial specializat în mecanică, sudură mecanică și vopsire.

Compania franceză caută un partener pe termen lung cu sediul în Europa de Est cu care să colaboreze în baza unui contract de producție.

Tipul și rolul partenerului dorit: Partenerul ar trebui să fie un producător industrial de echipamente sudate mecanic, specializate în asamblarea de piese metalice (nituire / sudare), pliere metalică (placă pliată și tuburi), vopsire, mecanică (sistem de frânare de fixare și adăugarea de părți antiderapante ale mânerelor de cauciuc). Partenerul ar putea fi un producător de produse precum scaune cu rotile, targă medicală, cărucioare de transport, biciclete etc. Este indicat ca partenerul să fie situat în Europa de Est.

Tip de parteneriat: Contract de producție

BRPL20211125002 O companie poloneză producătoare de cafea prăjită de înaltă calitate caută furnizori de cafea verde pentru a coopera în cadrul unui contract de furnizare

Tara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania poloneză, specializată în producerea de cafea prăjită de înaltă calitate, caută noi furnizori de boabe de cafea neprăjite. Compania dorește să stabilească parteneriate pe termen lung cu furnizorii din țările UE.

Compania poloneză este specializată în prăjirea cafelei din 2014, deține locație în care prăjește cafea și câteva cafenele. Boabele de cafea verde sunt obținute de la furnizori de cafea atent selectați, prin urmare sortimentul de produse al companiei include cafea de specialitate din întreaga lume.

Compania este specializată în fabricarea cafelei prăjite, fiecare origine de cafea fiind prăjită separat. Gama de produse include cafea boabe și cafea măcinată, distribuită în prezent în principal la nivel național micilor comercianți cu amănuntul. Amestecurile de cafea atent studiate și echilibrate provin din selecția originilor certificate de cea mai înaltă calitate și sunt menținute consecvente în timp.

Filozofia companiei este de a produce un amestec high-end pentru satisfacția maximă a clienților.

Compania are deja o gamă largă de cafele disponibile, care se disting printr-o mai mare aciditate și complexitate aromatică.

Compania poloneză caută acum să stabilească parteneriate pe termen lung în cadrul unor contracte de furnizare cu noi furnizori de boabe de cafea neprăjită din țările UE.

Tipul și rolul partenerului dorit: Compania caută parteneri, din țările UE, care produc boabe de cafea neprăjite de înaltă calitate și este interesată să își extindă piața în Polonia în baza unui contract de furnizare.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

Contact

Ștefania Molea

0268 547 084

stefania.molea@ccibv.ro

Analiză asupra evoluției exporturilor românești de articole de mobilă/mobilier pe piața americană

Analiză asupra evoluției exporturilor românești de articole de mobilă/mobilier pe piața americană 1917 836

Vă prezentăm o mini-analiză asupra evoluției exporturilor românești de articole de mobilă/mobilier (încadrabile în Capitolul 94 al Tarifului Vamal Armonizat) pe piața americană, în perioada 2017-2021 (ultimii 5 ani), precum și perspectivele sectorului în cadrul comerțului bilateral.

Statistica românească înregistrează creștere a exporturilor generale către SUA în 2021, de 52,3% comparativ cu 2020 (respectiv 1,851 miliarde dolari față de 1,215 miliarde dolari în 2020 și record al relației bilaterale), și cu o creștere de 26,3% comparativ cu 2019, când totalul acestora a fost de 1,465 miliarde dolari; în același timp, importurile din SUA s-au cifrat la 1,103 miliarde dolari (al 2-lea nivel record al relației comerciale bilaterale la acest indicator) față de 1,024 miliarde dolari, înregistrând o creștere de 7,6% față de 2020 și una de 22,0% comparativ cu 2019). Totalul schimburilor comerciale, de 2,954 miliarde dolari, a fost mai ridicat cu 31,9% comparativ cu sfârșitul anului 2020 și mai mare cu 24,7% față de 2019.

În documentul de mai jos se regășește analiza integrală.

Exporturile românești pe piața americană: scaune; mobilier medical, chirurgical, stomatologic sau pentru medicină veterinară; alt mobilier și părți ale acestuia; somiere; articole de pat și articole similare, ș.a.

Statistica americană arată că,  din cele 50 de țări care exportă articole de mobilă/mobilier  pe piața SUA, România se află pe locul 29, valoarea acestora în 2021 ridicându-se la 105.974.330 mii dolari, indicând o creștere de 41,84% față de anul 2020.

Material primit prin amabiliatatea Domnului Răzvan DUMITRESCU – Minister Counselor for Economic Affairs
Ambasada României în Statele Unite ale Americii

+1 202 8730063

washington.economic@mae.ro

Întâlniri de afaceri în industria textilă cu partenerii din Azerbaijan

Întâlniri de afaceri în industria textilă cu partenerii din Azerbaijan 509 339

Camera de Comerț și Industrie Brașov împreună cu Camera de Comerț și Industrie Covasna vă invită să participați în data de 25 februarie 2022 ora 9:30 la întâlnirea de afaceri cu companii din Azerbaijan, la sediul C.C.I. Brasov (Str. Mihail Kogălniceanu nr. 18-20).

Această întâlnire este organizată în cadrul proiectului EUROCHAMBRES intitulat RO2AZTEX – Study Visits for BSOs and SMEs in Romania and Azerbaijan in the field of Textiles (vizite de studiu pentru organizații de suport al firmelor și IMM-uri din România și Azerbaijan în domeniul textilelor) în cadrul grantului EU4BUSINESS : CONNECTING COMPANIES – EXTERNAL ACTIONS OF THE EUROPEAN UNION Reference ENI/2019/411-865/1036.

La întâlnirea de afaceri vor participa reprezentanții firmelor azere și românești, comercianți și producători de îmbrăcăminte, lenjerie intimă, îmbrăcăminte de protecție, covoare, materie primă (bumbac și mătase) cu interes în:
– Crearea unor noi contacte
– Semnarea unor contracte comerciale, de distribuție în România
– Orice alte propuneri de colaborare.

Reprezentanții firmelor azere vorbesc engleza și rusă.

Contact

Andreea Ivașcu – Director Departament Marketing & PR

0268 547 084
andreea.ivascu@ccibv.ro

Vizita Excelenței Sale, Dl Paul McGarry – Ambasador al Irlandei în România la sediul CCI Brașov

Vizita Excelenței Sale, Dl Paul McGarry – Ambasador al Irlandei în România la sediul CCI Brașov 2560 790

În data de 18 februarie 2022, Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, Dl Silviu COSTEA și Directorul General Dl Cosmin Roșia-Micu, au avut o întrevedere cu Excelența Sa Dl Paul McGarry – Ambasador al Irlandei în România, aflat la prima sa vizită la sediul nostru

Vizita de curtoazie a avut ca scop principal evaluarea relațiilor comerciale bilaterale.

În cadrul întâlnirii s-au abordat subiecte precum îmbunătățirea colaborării comerciale între Irlanda și România, în beneficiul comunității de afaceri din ambele părți. Potrivit Excelenței Sale, dl Paul McGarry, Irlanda şi România, ţări cu relaţii economice tradiţionale, oferă oportunităţi numeroase, atât în domeniul comercial, turism și cel al resurselor umane, cât şi în cel investiţional, însă este nevoie de o mai bună conectare a celor două comunităţi de afaceri, astfel încât potenţialul pieţelor menţionate să fie valorificat într-o mai mare măsură.

E.S. dl Ambasador a prezentat experiența companiilor din Irlanda și dorința acestora spre dezvoltarea comerțului, potențialul turistic al țării – turismul fiind cea mai mare industrie în Irlanda, situația forței de muncă – care a avut o fluctuație importantă în contextul pandemic, produsele pe care Irlanda le exporta în România (cu preonderență) farmaceutice, echipamente medicale, precum și dorința de dezvoltare a exportului de carne de vita irlandeză și miel anul acesta.

Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, Dl Silviu Costea a prezentat produsele și serviciile cu cel mai mare potențial de export din România în Irlanda, potențialul economic al județului Brașov și provocările majore ale perioadei  2020 până în prezent, când economia nu numai că nu s-a oprit, ci a și făcut dovada rezilienței, oamenii de afaceri găsind soluțiile necesare pentru a se adapta la noua realitate; propunerile pentru anul  2022, de a valorifica oportunitățile la care avem prin accesarea fondurilor europene existente, prin implicarea în diverse formate de cooperare și atragerea de noi investiții străine, corelate cu o viitoare strategie națională de creștere a exporturilor.

Domnul Cosmin Roșia-Micu a prezentat societățile cu capital irlandez din județul Brașov, respectiv 28 de companii care au peste 415 angajați și care împreună au realizat in anul 2020 o cifră de afaceri de peste 20 mil euro, 3 dintre companii realizând 95% din cifra de afaceri și deținând 90% din angajați (WATERS ROMANIA SRL, SIEMENS INDUSTRY SOFTWARE SRL, CHANNELSIGHT SRL).

O notă aparte a fost legată de municipiul Brașov. Excelența Sa a menționat că a fost plăcut impresionat să descopere un oraș atât de frumos, plin de istorie. Cum prima impresie contează, am convenit că această vizită oficială este numai primul pas în vederea stabilirii unor legături economice durabile.

Cu această ocazie, a fost lansată și propunerea de a se organiza o misiune economică multisectorială în Irlanda, având ca obiectiv principal crearea unei platforme comerciale între companiile din ambele țări,  întâlniri B2B, vizite la companii și evenimente de networking.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Marketing & PR format dintr-o echipă de profesioniști cu o experiență de peste 25 ani, oferă o paletă largă de servicii societăților în scopul identificării celor mai potrivite oportunități pentru dezvoltarea afacerilor.

Contact

Andreea Ivașcu – Director Departament Marketing & PR

0268 547 084
andreea.ivascu@ccibv.ro

Evoluţia pieţei muncii din Brașov în ianuarie 2022

Evoluţia pieţei muncii din Brașov în ianuarie 2022 2560 893

De doi ani asistăm la schimbări majore în modelele de lucru ale companiilor. O mare parte dintre angajatori oferă deja joburi în sistem hibrid sau full remote; ne-am obișnuit cu frecvența conferințelor, webinariilor și târgurilor de joburi din online.

2022 va fi un an în care piața muncii se va stabiliza și mai mult, iar tendinţele pe piaţa muncii vor fi: creşterea competiţiei pentru talente; apariția de noi beneficii extrasalariale – existând o presiune și mai mare pe bugetele pentru salarii; angajaţii îşi vor schimba jobul mai des – vor fi mult mai selectivi în fața ofertelor de muncă și vor îmbrățișa schimbarea doar dacă oportunitatea profesională le va bifa toate criteriile dorite.

Recrutarea va ridica provocări angajatorilor şi anul acesta, având în vedere deficitul forţei de muncă de pe piaţa din România. În plus, aproape 7 din 10 angajaţii plănuiesc să îşi schimbe jobul în 2022, după ce, în 2021, 62% dintre ei considerau că nivelul de stres a crescut, iar bunăstarea a devenit o prioritate în selecţia locului de muncă ( notează un raport al BestJobs).

Indexul locurilor de muncă arată că Brașovul se află pe locul al doilea în clasamentul judeţelor cu cele mai multe oferte de locuri de muncă în luna ianuarie 2022, aproape 3.520 de anunţuri, în creştere cu 71% faţă de ianuarie 2021. Podiumul a fost completat de Cluj, cu 3.221 anunțuri de angajare publicate de angajatori în ianuarie 2022, în creştere cu 39% faţă de aceeaşi lună din 2021. Angajatorii din zona Bucureşti-Ilfov au publicat aproape 15.500 de anunţuri de angajare în luna ianuarie, cu 73% mai multe faţă de aceeaşi lună din 2021, ocupând primul loc în clasamentul judeţelor cu cea mai mare ofertă de locuri de muncă în prima lună din acest an. (notează un raport al Olx Romania)

În urma unei analize realizate de către Camera de Comerț și Industrie Brașov, în baza datelor primite de la AJOFM Brașov, la nivelul județului Brașov în luna ianuarie 2022 s-a înregistrat interesul angajatorilor pentru categoria agenți de securitate – 42 anunțuri,  agenți servicii client – 52 anunțuri, manipulant marfuri – 30 anunțuri, montatori (acumulatori și subansamble) – 96 anunțuri, muncitori necalificați la asamblarea, montarea pieselor – 59 anunțuri. Alte categorii: administratori, agenți comerciali, agenți curățenie clădiri și mijloace de transport, agenți vânzări, bucătari și ajutor de bucătari, analist ajutor, asistent medical generalist, asistent medical șef, barman, coafor, cofetar,conducător autospecială, confecționer tâmplărie din aluminiu și mase plastice, consilieri, consultanți, experți contabil, electrician, femeie de serviciu, funcționar administrativ, ingineri, lăcătuși mecanici, lucrători comerciali, manipulanți mărfuri, montatori, muncitori calificați și necalificați, operatori, ospătari, șoferi, s.a

Din totalul de 910 locuri de muncă vacante, 70 de posturi sunt cu studii universitare, 92 de posturi sunt cu studii liceale, restul sunt studii gimnaziale și fără studii, 44 de posturi sunt cu durată determinată, 8 posturi fiind cu timp parțial de muncă.

Numărul total al şomerilor înregistraţi în luna inauarie în județul Brașov : 4902 din care 2273 femei;  din total șomeri, 1128 sunt indemnizați (670 femei) și 3774 sunt neindemnizați (1603 femei).

Contact

Andreea Ivașcu- Director Departament Marketing & PR

0268 547 084

Curs online: ”Tehnici de vânzare de la distanță”

Curs online: ”Tehnici de vânzare de la distanță” 2560 878

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează împreună cu Trainsilvania Regional Learning, joi 24 Martie 2022, cursul online Tehnici de Vânzare de la Distanță.

Cele mai eficiente metode de vanzare directă implică vizitele la clienti. Dar ce faci când întâlnirile față în față sunt mai rare iar disponibilitatea oamenilor de a se intâlni în format fizic este scăzută? Cel mai important lucru pe care îl poți face este să iți dezvolți abilitățile de a vinde de la distanță, folosind metode și tehnici noi.

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invităm să participați  joi, 24 Martie 2022, la cursul online Tehnici de Vânzare de la Distanță  susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene vă invităm să participați  la cursul online Tehnici de vânzare de la distanță susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

În cadrul cursului online Tehnici de vânzare de la distanță vor fi abordate următoarele aspecte:
• Pregătirea abordării de la distanță. Ce trebuie să faci diferit?
• Mail, telefon, Skype, Teams, Zoom? Alege platforma potrivită
• Deschiderea discuției și captarea interesului
• Gestionarea emoțiilor în discuții la telefon
• Recunoașterea semnalelor de cumpărare
• 5 tehnici de influențare de bază
• Propunerea acțiunilor concrete
• Cum să scrii un email eficient de follow-up? Evitarea principalelor greșeli
• Managementul clienților dificili. Tratarea obiecțiilor

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative – www.trainsilvania.ro:

Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă.

Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

 Cine susține cursul ?

Dan Brumă – Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii curs Tehnici de Vânzare de la Distanță :


  • • Durată: 1 zi, 24 Martie 2022 – de la ora 09:00 la ora 16:00
    • Preț: 400 Lei + TVA

Notă:  Participanții vor primi o diplomă eliberată de TrainSilvania Regional Learning, care atestă participarea la cursul Tehnici de Vânzare de la Distanță.

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Termen de confirmare a participării: Marți,  22 Martie

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Curs online ”Tehnici de negociere”

Curs online ”Tehnici de negociere” 2560 878

Ne bucurăm să vă anunțăm că  organizăm împreună cu Trainsilvania Regional Learning, cursul online: ”Tehnici de negociere”.

Multe eforturi de vânzare se blochează atunci când ajung în faza negocierii. Fie pentru că pornim cu așteptări diferite sau pentru că există nemulțumiri ale clienților cu privire la aspectele ofertei, e dificil să găsim un numitor comun. Și de multe ori renunțăm. Pentru a  fi mai ușor să navigați printre obstacolele negocierii, acest workshop vă echipează cu un set complet de tehnici și abilități pentru a fi un bun negociator, inidferent de context.

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invităm să participați  vineri, 25 Martie 2022, la cursul online Tehnici de negociere susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional.

În cadrul cursului online Tehnici de negociere  vor fi abordate următoarele aspecte:

  • Când negociem și când nu? Topul greșelilor în negociere.
  • Aflarea diferențelor și calcularea șanselor de reusită
  • Strategii de negociere și prioritizarea lor
  • Conducerea discuțiilor pentru a convinge interlocutorul
  • Când să te retragi și ce opțiuni ai?

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative – www.trainsilvania.ro:

Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă.

Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

 Cine susține cursul ?

Dan Brumă – Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii curs Tehnici de negociere:


  • Durată: 1 zi, 25 Martie 2022 –  de la ora  09:00 la ora 16:00
  • Preț: 400 Lei + TVA

Notă:  Participanții vor primi o diplomă eliberată de TrainSilvania Regional Learning, care atestă participarea la cursul Tehnici de negociere.

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Termen de confirmare a participării: Miercuri, 23 Martie 2022.

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent 2560 1094

Vă prezentăm sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în 22.02.2022

Pentru că odată încetată starea de urgență, a fost declarată STAREA DE ALERTĂ pe teritoriul României, și pentru că săptămânal sunt publicate în Monitorul Oficial foarte multe informații de ordin legislativ, Camera de Comerț și Industrie Brașov vine în sprijinul dumneavoastră cu o sinteză a actelor normative cu impact general și o scurta descriere a acestora, de la declararea stării de alertă până în prezent.

Sinteza actualizată a actelor normative pentru perioada 15.02.2022 – 22.02.2022 poate fi consultată  AICI.

Sinteza actualizată a actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până la data de 22.02.2022 poate fi consultată AICI.

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Camera de Comerț și Industrie Brașov va continua să vă informeze în aceasta privință și în perioada următoare.

Vă invităm să fiți la zi cu toate noutățile din mediul de afaceri, urmărindu-ne pe pagina de Facebook și LinkedIn a CCIBV.

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

0728 137 736

alina.grosanu@ccibv.ro

Împreună vom învinge !

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 16.02.2022 – 22.02.2022

● Ordin nr. 152/153/375 emis de M.F./M.M.S.S./M.S. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 159/17.02.2022),
 
Ordonanță de urgență nr. 8 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID – 19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 162/17.02.2022),
 
Ordonanță de urgență nr. 9 pentru stabilirea unor măsuri bugetare în vederea sprijinirii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii (M.O. nr. 162/17.02.2022),
 
Ordonanță de urgență nr. 10 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii (M.O. nr. 162/17.02.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Evenimente Business Mark 2022

Evenimente Business Mark 2022 2560 889

Vă anunțăm organizarea primelor evenimente BusinessMark pentru anul 2022.

  1. Tax Update 20222 martie – detalii tematică, primii speakeri și înscriere AICIeveniment online (MyConnector)
  2. Tomorrow@Work15, 16 martie – detalii tematică, primii speakeri și înscriere AICI eveniment hibrid – București (Hotel Radisson Blu) & online
  3. Real Estate & Construction Forum4 martie – detalii tematică, primii speakeri și înscriere AICI  – eveniment hibrid – București (Hotel Radisson Blu) & online
  4. Viteză și precizie prin automatizarea proceselor de business în plină creștere a sectorului de e-commerce22 martie – eveniment DocProcess, organizat cu susținerea BusinessMark – detalii tematică, speakeri și înscriere (participare gratuită) AICI eveniment online

Înregistrarea la evenimente se face online, pe pagina fiecarei conferințe.

De asemenea, calendarul evenimentelor Business Mark  din 2022 este disponibil online AICI și cuprinde aproximativ 50 de evenimente B2B ce vor avea loc în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Brașov, Iași, Sibiu și Oradea.

Având în vedere diversitatea domeniilor abordate, au fost gândite și abonamente anuale pentru companii ce includ participări la evenimente (atât fizic, cât și online) – mai multe detalii AICI.

Primul eveniment, Tax Update 2022, va avea loc exclusiv online, urmând ca celelalte proiecte din 2022 să fie organizate în format hibrid, atât onsite, cât și online (pe platforma MyConnector). Experienta “in person” va fi completată de cea virtuală, participanții având facilități de networking, chat și zona expoziționala.

Daca proiectele Business Mark  sunt de interes și doriți să primiți informări despre acestea (agenda, speakeri, detalii înscriere etc.), vă rugăm să completați formularul disponibil AICI.

Contact

Adrian Câmpean

0799 742 465

office@business-mark.ro