Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Studiul EUROCHAMBRES 2022

Studiul EUROCHAMBRES 2022 2560 1380

Camera de Comerț și Industrie a României  anunță lansarea celei de a 29-a ediții a Studiului Economic EUROCHAMBRES (EES 2022).

Raportul din acest an se bazeaza pe raspunsurile a peste 52.000 de companii din 26 de state, inclusiv din România și reflectă provocările și așteptările mediului de afaceri pentru anul următor.

Drept urmare, EES 2022 surprinde preocuparile mediului de afaceri în ceea ce privește redresarea post-pandemica, evoluția vânzărilor pe piața internă, exporturile, locurile de muncă, încrederea în afaceri și investițiile care vor fi realizate în 2022.

Cele mai mari provocari identificate de companiile europene se refera la:

Scumpirea prețului la energie

Accesul întrerupt la materiile prime

Lipsa lucrătorilor calificați

Costurile forței de muncă

Accesul la finanțare

  Tranziția digitală și cerințele de sustenabilitate

În același timp, companiile europene se așteaptă la o creștere a vânzărilor interne, o creștere și mai puternică a exporturilor, a investițiilor, nivelul ocupării forței de muncă ar trebui să se stabilizeze, iar nivelul general al încrederii întreprinderilor pentru anul următor revine după scăderea dramatică din 2021.

La nivelul României, se preconizează că vânzările naționale să rămână constante pe parcursul anului viitor. Ceilalți indicatori sunt pozitivi, însă nu sunt așteptate îmbunătățiri majore pentru 2022. Lipsa muncitorilor calificați va continua să fie principala provocare pentru afacerile românești și în anul ce urmează.

Noi oportunități de afaceri în Bulgaria

Noi oportunități de afaceri în Bulgaria 1292 582

Vă informăm despre oportunitatea participării la un eveniment B2B online în cadrul căruia vă puteți prezenta afacerea și întâlni noi potențiali clienți sau parteneri din Bulgaria.

26 noiembrie 2021 

10,00 - 12,00

În cadrul evenimentului vor exista săli de întâlnire virtuale separate pentru companii din următoarele sectoare:

HOME & DECO: Mobilier, echipamente de birou, decor, textile pentru casa

FOOD: Alimente, băuturi, materii prime, îngrășăminte, aditivi alimentari, ambalaje, hrană pentru animale, produse agricole, mașini și consumabile agricole, tehnologii alimentare, servicii de consultanță pentru sector

MACHINE & EQUIPMENT: Mașini și unelte, echipamente, tehnologie și consumabile pentru industrie

REAL ESTATE: Construcții, Proiectare si Arhitectura, Imobiliare, Energie, Instalații, energie verde

SERVICE: Servicii financiare, servicii juridice, marketing & PR, traduceri, IT, transport și depozitare, comerț online etc.

Daca domeniul de activitate al companiei dvs. este cuprins în oricare dintre sectoarele menționate mai sus, sau căutați parteneri din Bulgaria care lucrează în aceste domenii, completați formularul de participare și faceți cunoștința cu ei. Veți avea ocazia să vă prezentați afacerea într-o cameră virtuală la alegere, în fața potențialilor parteneri și să vă împărtășiți datele de contact tuturor participanților. Dacă doriți să întâlniți o anumită companie din Bulgaria, o putem invita la networking.

De asemenea, pot participa la eveniment companii din toate celelalte sectoare economice.

Participarea companiilor membre ale Camerei Bulgaro-Române este gratuită. Pentru toate celelalte companii taxa este de 20 euro TVA inclus (taxa este pentru o companie cu până la 2 participanți).

Lista companiilor care vor participa la întâlnirea B2B va fi disponibilă după înregistrare și plata taxei de participare (dacă este cazul).

Limba de lucru a prezentărilor și discuțiilor va fi engleza. Vor fi două săli virtuale în care discuțiile vor fi în bulgară și română. Acestea vor fi moderate de echipa noastră iar astfel veți putea face cunoștință cu serviciile Camerei, precum și să primiți informații și consultări de la experții noștri pentru probleme specifice.

Faceți un pas către interesanta piață bulgară și întâlniți-vă noii parteneri de afaceri!

Dacă doriți să va faceți afacerea mai vizibilă, aflați mai multe despre pachetele de sponsorizare.

Contact

Pentru mai multe informații și întrebări, puteți sa luați legătura cu: Adrian Sipos sau Bilyana Marinova

a.sipos@brcci.eu

b.marinova@brcci.eu

Persoană de contact: Eleonora Ivanova, CEO
Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Română
str. Voyvodova nr. 12-14, Ruse, Bulgaria
fix +359 82 507 606
mobil +40 745 644 577
www.brcci.eu | LinkedIn | Facebook | YouTube

Cursuri organizate în luna Noiembrie 2021

Cursuri organizate în luna Noiembrie 2021 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  anunță începerea în perioada 15.11.2021 – 29.11.2021 a 10 programe de formare profesională.

INSPECTOR RESURSE UMANE – 16.11.2021

OSPĂTAR – 24.11.2021

RECEPȚIONER – 24.11.2021

MANAGER DE PROIECT– 24.11.2021

MANAGER RESURSE UMANE – 25.11.2021

NOȚIUNI FUNDAMENTALE DE IGIENĂ – 26.11.2021

COMPETENȚE ANTREPRENORIALE – 26.11.2021

ADMINISTRATOR PENSIUNE TURISTICĂ – 29.11.2021

ARHIVAR – 29.11.2021

FORMATOR– 29.11.2021

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Republica Moldova – Parteneriate pentru export 2021 Event online

Republica Moldova – Parteneriate pentru export 2021 Event online 1200 628

Vă informăm despre oportunitatea participării, online, la întrevederile bilaterale  cu producătorii din Republica Moldova! Eveniment GRATUIT.

24-26 noiembrie 2021

Sunt așteptați producători de pe ambele maluri ale Nistrului, reprezentanți ai rețelelor comerciale din străinătate, importatări, distribuitori, agenți de vînzări, etc.

Înregistrați-vă acum, accesând https://partnership-for-exports.b2match.io/ , pentru a avea șansa să:

Identificați noi parteneri de afaceri de pe piața locală și cea europeană

Stabiliți sesiuni individuale B2B pentru a dezvolta parteneriate de afaceri

Promovați compania și produsele Dvs. pe piața externă

Descoperiți produse și servicii noi

Faceți cunoștință cu furnizori noi

Evenimentul este organizat de proiectul ”Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade) finanțat de Suedia și Marea Britanie și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Participarea este gratuită!

Profilele companiilor moldovenești se găsesc pe platforma https://partnership-for-exports.b2match.io/

Persoana de contact:Inga Leontean

International Relations Department
Chamber of Commerce and Industry of the Republic of Moldova
MD-2004, Republic of Moldova, Chisinau, 151, Stefan cel Mare avenue
tel: (+373) 22 222 626; mob: (+373) 68 660 104; inga.leontean@chamber.md
www.chamber.md

Campanie de informare VREM NORMALITATEA INAPOI

Campanie de informare VREM NORMALITATEA INAPOI 2560 997

Camera de Comerț și Industrie Brașov susține campania de informare #VremNormalitate, dezvoltată în contextul pandemiei COVID-19, din dorința de a reveni cât mai repede la o economie și un mediu de afaceri favorabil agențiilor economici.

15 noiembrie 2021, lansarea campaniei

Invitați speciali :

– Miljana Grbic, Reprezentantul OMS în România

– Alexandru Rafila, Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie

– Gindrovel Dumitra, Coordonatorul grupului de vaccinologie al Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF)

Mesajul campaniei este: Vrem normalitatea înapoi !

Inițiatorii campaniei au nevoie de ajutor și suport. Ei vor preăti și implementa tot ce se poate pe parte de marketing și vor face tot posibilul prin intermediul vostru și al inițiatorului campaniei Radu Paul – persoană publică din Brașov, să ajungem să obțină sprijinul tuturor persoanelor menționate în descrierea campaniei și nu numai. Ei menționează:

Campania NU este PRO sau CONTRA vaccinare

Oamenii decid să nu se vaccineze din lipsa de informații

Vrem să le oferim informații documentate și sigure pe baza cărora să ia o decizie prin filtru propriu

Vrei să fii parte din această campanie care poate schimba situația în România?

#VreiNormalitate? Vrei să ajutăm oamenii să ia decizii bazate pe informații corecte și documentate din surse sigure? Noi vrem! Dar nu putem singuri.

Mai multe detalii regăsiți în prezentarea campaniei hand pointing AICI.

Persoana de contact:

Email: radu.valentin.paul@gmail.com
Tel: 0722 999 990

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023 2560 1391


Vă prezentăm Ordinul (OME 5513/28.10.2021) privind aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023, precum și a modelelor pentru avizarea de către CLDPS, CNDIPT și UAT a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și învățământul profesional de stat.

Primul termen este 19 noiembrie 2021 – transmiterea solicitărilor operatorilor economici, pe formatul stabilit în Anexa 1 la Calendar (pt. învățământul DUAL), respectiv Anexa 2 la Calendar (pt. învătământul PROFESIONAL), dupa cum urmează:

Pentru învățământul DUAL:
–  se utilizeaza modelul de solicitare din Anexa 1 la Calendar
– solicitările operatorilor economici se transmit la CNDIPT registratura.cndipt@gmail.com și la coordonatorul regional gabriel.radu60@yahoo.com

Pentru învățământul PROFESIONAL:
– se utilizeaza modelul de solicitare din Anexa 2 la Calendar
– solicitările operatorilor economici se transmit la școli (până la 19 noiembrie);
– apoi până la data de 23 noimembrie școlile transmit la ISJ situația centralizată a solicitărilor și a locurilor propuse în planul de școlarizare ca răspuns la aceste solictări, conf. modelului din Anexa 5 la Ordin, împreună cu contractele încheiate.

O serie de expoziții virtuale via DIGI EXPO la care pot participa și companiile din România

O serie de expoziții virtuale via DIGI EXPO la care pot participa și companiile din România 1952 1077

Carmera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să descoperiți și să participați la o serie de expoziții virtuale organizate pe platforma Digi Expo pentru comunitatea globală de afaceri. Expozițiile sunt specifice fiecarui sector și prezintă oportunități globale de afaceri.

Digi Expo este construit pe o platformă digitală modernă de ultimă generație, concepută pentru cabine de expoziție 3D, vizualizări la 360°, prietenoasă cu mai multe dispozitive și poate fi accesată și prin căști VR.

Expozițiile DIGI sunt create pentru o audiență globală, ajutând participanții să realizeze contacte cu potențiali investitori, parteneri, furnizori în vederea construirii unui lanț de aprovizionare.

Ce face Digi Expo excepțional?

La nivel global
Expozițiile Digi sunt create pentru un public global. Organizatorul – Crescendo Worldwide depune eforturi speciale pentru a implica companii, autorități guvernamentale și lideri din industrie din toate părțile.

Tehnologie sofisticată
Platforma este o platformă digitală de înaltă calitate, cu capacitate VR, personalizată, care transformă expoziția într-o experiență de o viață cu cabine 3D și viziune la 360 °.

Rețea B2B
Digi Expo îi ajută pe participanți să facă legături semnificative cu potențiali investitori, parteneri, colegi și furnizori pentru a construi o prezență internațională sau un lanț de aprovizionare fără probleme.

Asistență 24/7
Crescendo Worldwide – organizatorul Digi Expo este echipat cu asistență tehnică, manageri de relații cu clienții, manageri de dezvoltare a afacerii pentru a ajuta înainte, în timpul și după expoziție.

Evenimente viitoare organizate de Crescendo Worldwide prin cadrul platformei DigiExpo:

Crescendo Worldwide este o companie internațională care promovează  comerțul internațional  și investițiile,  cu o prezență în peste 50 de țări. Crescendo Worldwide este o companie internațională de consiliere și afaceri care susține clienții în eforturile lor de a-și extinde corporațiile în orice direcție posibilă (geografic, financiar, în funcție de gama de produse și inovație).

Catalogul expozițiilor virtuale hand pointingAICI.

Informații suplimentare la www.digi-expo.com

Material primit prin amabilitatea Nandini Patil -Assistant Manager – World Trade Invest
Crescendo Worldwide
(+91) 8956760248
nandini@crescendoworldwide.org
www.crescendoworldwide.org

 

Prima expoziție virtuală susținută de CCI Brașov

Prima expoziție virtuală susținută de CCI Brașov 1185 592

Camera de Comerț și Industrie Brașov a lansat anul trecut Creative Hub CCIBV, un program ce vine în sprijinul agenților economici din industriile creative și în întâmpinarea necesităților părinților și copiilor de a petrece timpul liber într-un mod inedit.

În această toamnă, programul nostru își oprește atenția asupra unui grup de oameni deosebit de talentați, care fac onoare comunității brașovene. Vorbim de 15 meșteșugari populari, membrii ai Asociației Creatorilor de Artă Tradițională și Contemporană Brașov.

Ne face deosebită plăcere să aducem în atenția dumneavoastră prima expoziție virtuală cu tema tradițională susținută de Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Această expoziție prezintă lucrările deosebite ale artiștilor brașoveni, fiind o bucurie și o onoare pentru noi de a putea cunoaște motivația care se află în spatele dorinței dânșilor de a duce mai departe obiceiuri străvechi.

Camera de Comerț și Industrie Brașov aniversează anul acesta 170 de ani de activitate. La 20 ianuarie 1851 avea loc ședința festivă de deschidere a Camerei de Comerț și Industrie Brașov în prezența oficialităților, în frunte cu Franz von Salmen, care îndeplinea și rolul de comisar guvernamental, comitele sașilor și a unui public numeros. Oglinda economică din acea perioada aducea în atenție Meșteșugurile și Industria. Meseriașii grupați în bresle, formă de organizare străveche și încă puternică se găseau la: Sibiu, Brașov, Mediaș, Orăștie, Bistrița; de sute de ani meseriile prinseseră rădăcini puternice. Existau și câteva bresle (tehuri) românesti în Șcheii Brașovului, Făgăraș și Hațeg, specializate în cojocărie, croitorie, papucărie și port național.

Prin această expoziție virtuală dorim să aducem în atenția tinerilor și a mediului de afaceri brașovean importanța menținerii unei colaborări strânse cu acești oameni de valoare ai comunității brașovene, aducând în acest mod un omagiu trecutului, dar și o mare valoare viitorului. Vă invităm să va alăturați demersului nostru viitor de a organiza cursuri, târguri și evenimente împreună cu membrii Asociației Creatorilor de Artă Tradițională și Contemporană Brașov.

Sperăm să vă bucure această expoziție virtuală, care reprezintă și o continuare a expoziției fizice demarate la Centrul Cultural Reduta în perioada 2 Martie-10 Mai 2021- ŢARA BÂRSEI – Spațiu meşteşugăresc multicultural.

Totodată, Asociaţia Creatorilor de Artă Tradiţională şi Contemporană Braşov organizează în perioada 06.10 –  31.12.2021 în colaborare cu Consiliul Județean Brașov și Serviciul Cultură Tradițională din cadrul Centrului Cultural Reduta, expoziția  ”Povestea Icoanei” la centrul Cultural Reduta din Brașov.

Comunicatul de presă  AICI.

Fonduri europene și antreprenoriat cu specialiștii CCI Brașov

Fonduri europene și antreprenoriat cu specialiștii CCI Brașov 1251 704

Attila Szekely, Directorul Departamentului de Consultanță și specialist în fonduri europene a fost invitat special în cadrul emisiunii DE LA MIC LA MARE pe tema Accesarea Fondurilor Europene.

26 octombrie 2021

Specialistul Camerei de Comerț și Industrie Brașov a răspuns punctual, în cadrul emisiunii, la întrebări legate de:

Cum pot să aflu detalii, adaptate la afacerea mea, despre fondurile europene?

Ce alte fonduri există în afară de cele europene?

La ce să fiu atent când aleg consultantul care să îmi facă dosarul pentru accesarea de fonduri?

Care sunt pașii din cadrul unui proiect, începând cu prima întâlnire până la finalizare? Care este implicarea consultantului în tot acest proces?

Care sunt top 3 cele mai dese provocări pe care le au antreprenorii care accesează fonduri?

Care este riscul financiar pe care mi-l asum ca antreprenor? Banii pe care îi cheltui pentru construirea dosarului și ulterior cu consultantul, sunt suportate de antreprenor sau le pot include în proiect?

De unde vin banii aferenti acestor fonduri? Care este calculul, respectiv interesul, finanțatorului?

Cât adevar este în spatele afirmației “populare” că trebuie să ne ferim de fondurile europene? Că este dificil cu fondurile europene?

Cum să mă asigur că este în regulă să achit avansul unui consultant pentru construirea dosarului pentru fonduri europene?

Efectele pandemiei și în economia brașoveană

Efectele pandemiei și în economia brașoveană 1146 627

Președintele CCI Brașov, domnul Silviu Costea, în dialog cu Dan Ghiță , despre efectele pandemiei şi în economia braşoveană.

21 octombrie 2021

Efectele pandemiei se simt din ce în ce mai dur în economia braşoveană; relaxarea din vara anului 2021 a venit prea devreme iar mesajele primite nu au fost încurajatoare pentru vaccinare. Creşterile de preţuri şi tarife reprezintă altă încercare greu de depăşit pentru multe firme.

Despre situaţia mediului de afaceri braşovean şi posibile măsuri de redresare a vorbit la  emisiunea Azi în Braşov preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, Silviu Costea, în dialogul cu Dan Ghita.