Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Conferința Multitech Experience – Networking & Live Robotics Expo

Conferința Multitech Experience – Networking & Live Robotics Expo 2560 1707

În data de 17 martie 2022, MULTITECH INDUSTRIAL SRL alături de CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRASOV, a organizat un eveniment destinat companiilor interesate de domeniul Industriei 4.0 și de soluții de automatizare cu ajutorul roboților colaborativi (coboti), dispozitive de prindere și roboți mobili pentru automatizare în toate industriile.

La eveniment au participat peste 120 de persoane, specialiști responsabili cu automatizarea, producția și logistica în companii de producție din România, dar și studenți din învățământul superior care doresc să dobândească cunoștințe practice despre etapele, soluțiile și inițiativele din domeniul Industriei 4.0.

În deschiderea evenimentului, reprezentantul MULTITECH a abordat subiectul  despre cum pot ajuta roboții colaborativi să fie depășit deficitul de calificări. Pentru industria producătoare, automatizarea proceselor și beneficiile ce derivă astfel din creșterea producției, îmbunătățirea calității produselor și reducerea costurilor reprezintă o perspectivă atrăgătoare. Însă dacă se iau în calcul tehnologii avansate de producție, este posibilă confruntarea cu deficitul de calificări de pe piață. Roboții colaborativi sunt una dintre soluțiile de automatizare cel mai simplu de implementat. Ei contribuie la eliminarea deficitului de calificări deoarece nu necesită experiență în programare, operare și mentenanță. Întregul proces, de la despachetare la instalare și programarea primelor operațiuni elementare, durează de regulă mai puțin de o oră pentru un angajat fără pregătire de specialitate.

În continuare, reprezentantul Universal Robots a prezentat compania care lucrează pentru a face diferența în viața clienților, în moduri care contează cel mai mult pentru ei.  Mai mult decât o simplă automatizare, Universal Robots schimbă modul în care oamenii lucrează și trăiesc pe tot globul, sprijinindu-le ideile și visurile – indiferent dacă ajută o organizație non-profit sau permite unui producător să reducă numărul sarcinilor repetitive și solicitante ale operatorilor. Instrumente avansate, brațele robotice UR ușor de utilizat sunt folosite de companii și organizații de toate dimensiunile pentru a le sprijini și a face față volatilității pieței.

Invitații străini au continuat prin prezentarea Companiei Mobile Industrial Robots (MiR) care dezvoltă și comercializează cea mai avansată linie de roboți mobili autonomi, colaborativi și siguri care gestionează rapid, ușor și rentabil logistica internă, eliberând angajații pentru activități cu valoare mai mare.  Sute de mari producători multinaționali și centre logistice, împreună cu mai multe spitale din întreaga lume, au instalat deja roboții inovatori ai MiR. Roboții mobili colaborativi ai MiR sunt ușor de integrat și ușor de programat, fără a fi nevoie de reconfigurarea costisitoare și perturbatoare a infrastructurii dvs.

Gama de produse OnRobot include o varietate largă de instrumente și software pentru aplicații colaborative, inclusiv grippere electrice, cu vid și magnetice, tehnologia premiată de prindere Gecko, senzori de forță / cuplu, un sistem de viziune 2.5D, Screwdriver, Sander și schimbătoare rapide de scule.  Sprijinit de platforma gratuită de e-learning Learn OnRobot, OnRobot facilitează implementarea automatizării colaborative în sarcini precum ambalarea, controlul calității, manevrarea materialelor, supravegherea mașinilor, asamblare și finisarea suprafețelor, indiferent de nivelul de calificare sau experiența anterioară în robotică.

Din partea Camerei de Comerț și Industrie Brașov speaker în cadrul evenimentului a fost Andreea Ivașcu, Director Departament Marketing & PR care a prezentat a misiunea și serviciile Camerei și dna Sorina Blejan, Manager Centru EEN Brașov care a prezentat cea mai ampla rețea de susținere a IMM-urilor pe plan internațional – Europe Enterprise Network.

” În judetul Brasov, sectorul industrial este unul foarte important, în care lucrează peste 35% din forța de muncă activă a Brașovului și care a înregistrat, conform ultimelor date financiare înregistrate la ANAF, peste 37% din cifra de afaceri realizată de companiile brașovene. Tehnologia Industriei 4.0 transformă producția în întreaga lume, iar Brașovul are mai mult ca oricând acces la informație și la produse de top, în care se poate investi pentru creșterea competitivității companiilor atât la nivel local, cât și internațional. Direcția în care merge industria este foarte clară. Pentru a realiza adevăratul potențial Industry 4.0, companiile trebuie să planifice transformarea digitală” a mentionat Andreea Ivascu, Director Departament Marketing & PR.

Evenimentul s-a încheiat cu sesiuni de prezentîri Hands-On unde invitații au admirat roboții colaborativi în acțiune și au interacționat cu ei pentru a înțelege pe deplin modeul de funcționare al acestora și avantajele semnificative pe care le pot aduce unei linii de producție în care ar putea fi integrați.

Contact

Andreea IVASCU | Director Marketing & PR

0268 547 084

ivascu.andreea@ccibv.ro

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent

Sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în prezent 2560 1094

Vă prezentăm sinteza actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până în 15.03.2022

Pentru că odată încetată starea de urgență, a fost declarată STAREA DE ALERTĂ pe teritoriul României, și pentru că săptămânal sunt publicate în Monitorul Oficial foarte multe informații de ordin legislativ, Camera de Comerț și Industrie Brașov vine în sprijinul dumneavoastră cu o sinteză a actelor normative cu impact general și o scurta descriere a acestora, de la declararea stării de alertă până în prezent.

Sinteza actualizată a actelor normative pentru perioada 22.02.2022 – 15.03.2022 poate fi consultată  AICI.

Sinteza actualizată a actelor normative cu impact general de la decretarea stării de alertă până la data de 15.03.2022 poate fi consultată AICI.

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Camera de Comerț și Industrie Brașov va continua să vă informeze în aceasta privință și în perioada următoare.

Vă invităm să fiți la zi cu toate noutățile din mediul de afaceri, urmărindu-ne pe pagina de Facebook și LinkedIn a CCIBV.

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

0728 137 736

alina.grosanu@ccibv.ro

Împreună vom învinge !

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.03.2022 – 01.04.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.03.2022 – 01.04.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 21.03.2022 – 01.04.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 08.03.2022 – 15.03.2022

● Lege nr. 41 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plăţi şi a unor instrumente de garantare care se aplică în agricultură în anii 2021 şi 2022 (M.O. nr. 226/08.03.2022),
 
Ordin nr. 251 emis de M.M.S.S. pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii şi protecţiei sociale nr. 1.149/2020 privind stabilirea domeniilor de activitate şi a procedurii pentru autorizarea furnizorilor de formare profesională să desfăşoare programe de formare profesională a adulţilor în sistem on – line (M.O. nr. 227/08.03.2022),
 
Ordin nr. 33 emis de M.A.D.R. pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 149/2010 privind comercializarea seminţelor de cereale (M.O. nr. 229/08.03.2022),
 
Hotărâre nr. 16 emisă de C.N.S.U. pentru abrogarea Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 6/2022 privind procedura de aprobare a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor (M.O. nr. 230/08.03.2022),
 
O.U.G. nr. 20 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de sprijin şi asistenţă umanitară (M.O. nr. 231/08.03.2022),
 
Ordin nr. 325 emis de A.N.A.F. pentru modificarea anexei nr. 4 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.666/2020 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară (M.O. nr. 233/09.03.2022),
 
Ordin nr. 367 emis de privind procedurile publicării, republicării şi rectificării, precum şi ale publicării în numere speciale a actelor în Monitorul Oficial al României (M.O. nr. 235/09.03.2022),
 
Ordin nr. 345 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea anexelor nr. 2 şi 3 la Procedura privind atestarea tehnico – profesională a verificatorilor de proiecte şi a experţilor tehnici, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 817/2021 (M.O. nr. 238/10.03.2022),
 
Ordin nr. 301 emis de M.M.S.S. pentru aprobarea Procedurii de încadrare în muncă a cetăţenilor ucraineni care provin din zona de conflict armat din Ucraina (M.O. nr. 240/10.03.2022),
 
Hotărâre nr. 324 pentru aprobarea Contractului de finanţare dintre Guvernul României reprezentat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi Fondul European de Investiţii privind Fondul de fonduri de capital de risc pentru redresare din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, semnat la Luxemburg la 29 decembrie 2021 şi la Bucureşti la 30 decembrie 2021(M.O. nr. 241/11.03.2022),
 
Ordin nr. 21 emis de A.N.R.E. pentru modificarea şi completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor de racordare a utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 11/2014 (M.O. nr. 241/11.03.2022),
 
Ordin nr. 23 emis de A.N.R.E. privind aprobarea valorilor medii utilizate de operatorul de distribuţie pentru rambursarea solicitanţilor clienţi casnici a contravalorii lucrărilor de proiectare şi execuţie a unui branşament (M.O. nr. 241/11.03.2022),
 
Ordin nr. 277 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID – 19 – investiţii productive, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, interimar, nr. 1.290/2021 (M.O. nr. 245/11.03.2022),
 
Ordin nr. 741 emis de M. S. privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 443/2022 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 245/11.03.2022),
 
Ordin nr. 256 emis de M.F. privind aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie – Revizia 6 (M.O. nr. 247/14.03.2022),
 
Ordin nr. 257 emis de M.F. privind aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investiţiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă – Revizia 5 (M.O. nr. 248/14.03.2022),
 
Lege nr. 51 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2020 pentru aprobarea Programului de finanţare „Fondul de acţiune în domeniul managementului energiei durabile“(M.O. nr. 253/15.03.2022),
 
Lege nr. 54 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2021 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă şi al apărării împotriva incendiilor (M.O. nr. 253/15.03.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Forumul de afaceri și investiții România – Turcia, Istanbul

Forumul de afaceri și investiții România – Turcia, Istanbul 2560 900

Ministerul Antreprenorialului și Turismului din România cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR) organizează, în data de 31 martie a.c., Forumul de afaceri și investiții România – Turcia, la Istanbul.

Evenimentul se va desfășura în marja celei de-a 27-a sesiuni a Comisiei mixte interguvernamentale de colaborare economică România – Turcia și va beneficia de prezența unor înalți reprezentanți ai Guvernului României și Turciei, conducerea CCIR și a Uniunii Camerelor de Comerț și a Burselor de Mărfuri din Turcia (TOBB). Din partea Guvernului României va participa domnul Sorin Grindeanu, viceprim-ministrul României, ministrul transporturilor și infrastructurii.
Forumul de afaceri și investiții România – Turcia se înscrie în rândul acțiunilor de promovare a exporturilor românești și atragere a investițiilor turcești conform Parteneriatului strategic dintre România și Republica Turcia.

În prima parte a evenimentului, vor fi susținute prezentări cu privire la tendințele economice din cele două state și va fi analizat stadiul cooperării bilaterale, precum și cel al oportunităților de investiții româno-turce. La finalul sesiunii plenare, antreprenorii români vor avea posibilitatea sa participe în cadrul unor sesiuni de tipul business-to-business (B2B) cu oameni de afaceri din Turcia. Prezentările și discuțiile se vor desfășura în limba engleză.

Pentru a vă înregistra la forum, vă adresăm rugămintea de a o contacta pe doamna Oana Alexe, consilier în cadrul Biroului de Organizații Europene și Internaționale, Camera de Comerț și Industrie a României (oana.alexe@ccir.ro, tel: 0374474391).

Pentru alte informații suplimentare, vă rugăm să vă adresați următoarelor persoane de contact din cadrul Departamentului de Comerț Exterior, MAT: Clementina Ion, director al Direcției Relații Bilaterale Europa (clementina.ion@dce.gov.ro, tel: 0372492653), Adrian Ionescu, consilier (adrian.ionescu@dce.gov.ro , tel: 0740044289).

Contact

Oana ALEXE | Consilier

Biroul de Organizații Europene și Internaționale, Camera de Comerț și Industrie a României

oana.alexe@ccir.ro

0374 474 391

Forumul de afaceri România – Estonia

Forumul de afaceri România – Estonia 2363 1181

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și Ambasada Republicii Estonia în România, în parteneriat cu Enterprise Estonia au plăcerea de a vă invita să participați la Forumul de afaceri România – Estonia, prilejuit de vizita oficială în România a E.S. doamna Eva-Maria Liimets, Ministru al Afacerilor Externe din Estonia.

Evenimentul se va desfășura marți, 05 aprilie 2022, începând cu orele 09.00 a.m. (08.30 – înregistrarea) și va fi găzduit de CCIR Business Center, sala Aurel Ghibuțiu.

Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați Agenda Forumului de afaceri România – Estonia.

Din delegaţia oficială a Republicii Estonia vor face parte importanți oficiali guvernamentali care vor fi însoțiți de companii reprezentative estoniene din următoarele domenii: IT&C, securitate cibernetică, comerț electronic, servicii inovative de digitalizare a diferitelor domenii de activitate, industria lemnului, financiar-bancar, servicii medicale.
Forumul de afaceri va fi deschis de E.S. doamna Eva-Maria Liimets, Ministru al Afacerilor Externe din Estonia.

În prima parte a evenimentului vor fi susținute prezentări cu privire la tendințele economice din cele două state și va fi analizat stadiul cooperări bilaterale precum și cel al oportunităților de investiții româno – estoniene.

La finalul sesiunii plenare, participanții vor avea posibilitatea să participe la întrevederi business to business cu oamenii de afaceri estonieni.

Cu speranţa că evenimentul prezintă interes pentru compania dumneavoastră, atât pentru consolidarea promovării bunurilor și serviciilor românești pe piața economică din Republica Estonia, cât și pentru identificarea de noi oportunități de afaceri, vă invităm să confirmați participarea dumneavoastră prin completarea:

Participarea la eveniment este gratuită.

Înscrierile sunt deschise până pe data de 30 martie 2022.

Contact

Diana Popescu, Consilier, Biroul de Relații Bilaterale

0374 474 360
diana.popescu@ccir.ro

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1665 833

SUA-Interes import din România de case din bușteni/bârne de lemn   

Companie americană cu sediul în statul Ohio, interesată de importul din România de case din bușteni/bârne de lemn, precum și materiale pentru construcții și finisaje de lemn.

SUA-Interes  pentru parteneri din România, potențiali furnizori de produse diverse

Companie americană cu sediul în statul Virginia (importator) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de produse diverse, precum:

  1. Ulei de floarea-soarelui
  2. Uleiuri sintetice (ester oil), de tipul celor utilizate pentru compresoarele de aer condiționat, aparate frigorifice, diverse echipamente industriale (transformatoare), care necesită lubrifiere
  3. Întrerupătoare/cabluri electrice

SUA-Interes  pentru parteneri din România, potențiali furnizori de crupe, precum și ambalatori pentru diverse produse

Companie americană (importator de produse agroalimentare și băuturi non-alcoolice din țări central și est-europene) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de crupe, precum și ambalatori pentru produse precum semințe de mei, boabe de hrișcă, orez, arpacaș etc.

Spania – Interes  pentru import din România de ulei de floarea soarelui

Companie spaniolă,  dorește să importe din România ulei de floarea soarelui.

Oman – Interes de cooperare cu companii din România producători/furnizori de otel, petrol, produse petrochimice

Companie SHAMS Development Company, cu sediul în Muscat, Oman, cu birouri în Iran, Emiratele Arabe Unite, Turcia și Europa, furnizor internațional de piese de schimb auto, caroserii auto, oțel aliat, petrol, produse petrochimice și minerale la nivel internațional pe tot globul, interesată în colaborare cu companii din România.

Companiile interesate de  astfel de colaborări pe piața SUA, vor comunica datele minime de contact (denumire firmă, persoană contact, e-mail, telefon, produsul/serviciul oferit) pentru o legătură directă cu  firmele americane la Ambasada României din SUA.
 
Răzvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro
Companiile românești care pot furniza produsul pe piata spaniolă  sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid.
Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania
+34-913 45 45 53
madrid.economic@mae.ro
Companiile românești care pot furniza produsele pe piata din Oman  sunt rugate transmite direct firmei  SHAMS Development Company ofertele.
Persoană de contact Afsaneh Vakili, Engineering Marketing Manager
Dohat Al Adab St. Way Number 3341, Office No.106, Business Center Al Khuwair, PO Box No. 1941 PC 114, Sultanate of Oman
+968 2447 3225
commercial11@shamsdc.com

Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A- EDUCAȚIE ȘI PREVENIRE

Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A- EDUCAȚIE ȘI PREVENIRE 1231 906

Camera de Comerț și Industrie Brașov  organizează în data de 17.03.2022, începând cu ora 11.00  conferința CELE MAI BUNE PRACTICI ANTICORUPȚIE DIN S.U.A. – EDUCAȚIE ȘI PREVENIRE.

Evenimentul, organizat cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie a României și al Secției Comerciale a Ambasadei SUA la București, abordează subiectul corupției la nivelul mediului de afaceri și mijloacele de combatere a practicilor neconforme în companiile românești.

Discuțiile se vor concentra pe importanța educației și a prevenirii, plecând de la modelele de succes de peste ocean, oferite de Biroul Federal de Investigații – FBI pentru România și Moldova.

Participarea la această conferință este gratuită.

Evenimentul se va desfășura la Hotel Kronwell  (B-dul Gării nr 7, Brașov ) – Sala Kronwell Ceremonies .

Vă rugăm să completați  formularul de înregistrare de mai josAcesta este INDIVIDUAL & NETRANSFERABIL

Accesul este permis doar acelor persoane care s-au înregistrat și au primit confirmarea participării din partea persoanei de contact. Totodată, accesul la eveniment va fi permis în limita locurilor disponibile în sala de conferință și cu respectarea reglementărilor impuse de autorități.

Conferința promovează valorile etice care converg către neimplicarea mediului de afaceri în fenomenul corupției și aplicarea, la nivelul companiilor, a unor mecanisme interne de prevenire și control adecvate, axându-se pe prezentarea legislației de specialitate alături de studii de caz relevante declasificate. Prezentările abordează subiecte precum:

  • rolul unei bune cooperări între reprezentanții Biroului Federal de Investigații (FBI) și companiile din sectorul privat pentru a oferi un mediu de afaceri mai sigur;
  • importanța angajamentului privat-public pentru FBI;
  • sprijinul FBI pentru combaterea corupției atât pe plan intern, cât și internațional;
  • discutarea unor studii de caz relevante – investigații internaționale de corupție.

Reprezentanții comunității de afaceri sunt invitați să participe la această conferință pentru a afla care sunt cele mai eficiente mijloace de prevenire și control al corupției și pentru a împărtăși experiențele lor în scopul definirii de politici publice care să contribuie în mod sustenabil la consolidarea unui mediu de afaceri, caracterizat prin transparență și predictibilitate.

Indicele de percepție a corupției (IPC) al Transparency International clasează România pe locul 69 din 180, România fiind la același nivel cu țări vecine precum Bulgaria și Ungaria. IPC reflectă modul în care companiile din afara României privesc țara noastră (și alte țări) din perspectiva corupției. Multe companii străine studiază climatul general de afaceri în ceea ce privește corupția și eventuale probleme / dificultăți în ceea ce privește derularea afacerilor într-o anumită țară atunci când decid să investească și/sau să se implice în parteneriate.

Percepția asupra corupției generale și corporative în România reprezintă un obstacol major pentru atragerea investițiilor străine, realizarea de joint ventures sau dezvoltarea de parteneriate externe cu companii din alte țări. Mai mult, practicile corupte conduc la condiții de concurență neloială, care afectează dezvoltarea în ansamblu a întregului mediu de afaceri din România.

Contact

Luisa Paloș – Department Marketing & PR

0728 137 727

luisa.palos@ccibv.ro

Asistență firme în contextul crizei din Ucraina

Asistență firme în contextul crizei din Ucraina 2560 847

Criza generată de conflictul din Ucraina va avea un impact major în plan economic, atât la nivel macro, cât şi la cel al operatorilor economici.

În primă instanţă, vor fi profund afectate companiile româneşti care derulează operaţiuni de export pe pieţele Federaţiei Ruse, Ucrainei şi Belarus, precum şi producătorii români care se aprovizionează cu materii prime ori subansamble din aceste ţări.

Pentru a veni în sprijinul operatorilor economici care se confruntă cu astfel de dificultăţi, precum şi al firmelor româneşti în general, vă informăm asupra posibilităţii de a apela la asistenţă din partea reprezentanţilor ministerului nostru în străinătate (Birourile de Promovare Comercial-Economică – BPCE) pentru identificarea de noi parteneri de export sau furnizori de materii prime de pe pieţe alternative.

Firmele se pot adresa, în acest sens, Departamentului de Comerţ Exterior (dgre@dce.gov.ro) sau direct reprezentanţilor economici externi accesând site-ul de mai jos.

Contact

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului

0372 492 652
olguta.marian@dce.gov.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 14.03.2022 – 25.03.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 14.03.2022 – 25.03.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 14.03.2022 – 25.03.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725