Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 01.03.2022 – 08.03.2022

● Ordin nr. 12 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea şi individualizarea sancţiunilor contravenţionale raportate la cifra de afaceri rezultate din activitatea de control (M.O. nr. 202/01.03.2022),
 
●  Ordin nr. 509 emis de M.F. pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene și a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 203/01.03.2022),
 
●  Ordin nr. 45 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea regulilor privind înregistrarea activităţii operatorilor/grupurilor de operatori în agricultura ecologică (M.O. nr. 206/02.03.2022),
 
●  Ordin nr. 64 privind modificarea Procedurii de anulare a obligaţiilor de plată accesorii în conformitate cu prevederile cap. II – Anularea unor obligaţii accesorii din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru instituirea unor măsuri fiscale, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 85/2021 (M.O. nr. 206/02.03.2022),
 
●  Ordin nr. 3161 privind aprobarea planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru cultura de specialitate şi pregătirea practică din aria curriculară Tehnologii, precum şi pentru stagiile de pregătire practică – curriculum în dezvoltare locală (CDL), pentru clasele a X – a, învăţământ profesional, pentru calificările profesionale de nivel 3 al Cadrului naţional al calificărilor: lutier, electrician auto, operator montator subansamble (M.O. nr. 206/02.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 297 privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice (M.O. nr. 211/03.03.2022),
 
●  Ordin nr. 16 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulilor de alocare a capacităţilor de interconexiune (M.O. nr. 211/03.03.2022),
 
●  Ordin nr. 15 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a regulilor de comercializare a energiei electrice produse în centrale electrice din surse regenerabile cu putere electrică instalată de cel mult 400 kW pe loc de consum aparţinând prosumatorilor (M.O. nr. 215/04.03.2022),
 
●  Lege nr. 37 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 20/1994 privind măsuri pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor existente (M.O. nr. 216/04.03.2022),
 
●  Lege nr. 39 pentru modificarea art. 116 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe (M.O. nr. 216/04.03.2022),
 
●  O.U.G. nr. 19 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale (M.O. nr. 216/04.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 304 privind acordarea prestaţiilor sub forma biletelor de tratament balnear, pentru anul 2022, prin sistemul organizat şi administrat de Casa Naţională de Pensii Publice (M.O. nr. 217/04.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 311 privind intensitatea maximă a ajutorului de stat regional în perioada 2022 – 2027 pentru investiţii iniţiale (M.O. nr. 218/04.03.2022),
 
●  Ordin nr. 18 emis de A.N.R.E.pentru aprobarea Procedurii privind racordarea la reţelele electrice de interes public de joasă tensiune a locurilor de consum aparţinând utilizatorilor clienţi casnici (M.O. nr. 220/07.03.2022),
 
●  Ordin nr. 19 emis de A.N.R.E   entru aprobarea Procedurii privind racordarea la reţelele electrice de interes public a locurilor de consum şi de producere aparţinând prosumatorilor  (M.O. nr. 222/07.03.2022),
 
●  Hotărâre nr. 259 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.425/2006 (M.O. nr. 223/07.03.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Ofertă forță de muncă specială -persoane private de libertate – în regim de prestări servicii

Ofertă forță de muncă specială -persoane private de libertate – în regim de prestări servicii 2560 832

Penitenciarul Codlea oferă forță de muncă specială – persoane private de libertate – în regim de prestari servicii în condiții avantajoase pentru societățile comerciale.

Pentru societățile comerciale:
Forța de muncă specială se asigură prin încheierea unui contract de prestări servicii cu administrația penitenciarului;
Tariful practicat se negociază având ca reper salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată stabilit conform Hotărârii de Guvern nr. 1071/2021, în funcție de natura lucrărilor, la care se adaugă T.V.A;
Flexibilitate privind numărul persoanelor private de libertate folosite la muncă în funcție de nevoile beneficiarului și respectiv, asigurarea unui număr constant de persoane pe toată perioada contractului;
Hrana persoanelor private de libertate este asigurată de către administrația penitenciarului, fără a implica costuri suplimentare din partea beneficiarului, în sarcina acestuia intrând doar transportul;
Supravegherea deținutilor de către personalul propriu asigură siguranța materiilor prime, materialelor, sculelor și uneltelor folosite în procesul de producție.

Activități lucrative prestate:
Lucrări necalificate (reciclarea deșeurilor, salubritate, manipulare material.etc);
Întreținere și amenajare spații verzi;
Lucrări în domeniul construcțiilor civile, rutiere sau feroviare;
Lucrări în agricultură;
Activități lucrative în domeniul încălțămintei, ambalaje carton și hârtie, mase plastice, componente electrice și cabluri, piese și accesorii în industrie, stivuire, sortare, etc.

Totodată, Penitenciarul Codlea poate pune la dispoziție spații proprii necesare desfășurării proceselor de producție.

Contact

Penitenciarul Codlea

Codlea, str. Gării nr.12

0268 251 936
pcodlea@anp.gov.ro

Platformă de internaţionalizare a afacerilor

Platformă de internaţionalizare a afacerilor 2560 980

Camera de Comerţ şi Industrie, Centrul Enterprise Europe Network Braşov, alături de DevelopmentAid, vă prezintă o platformă de internaţionalizare a afacerilor oportună pentru firmele braşovene care doresc să beneficieze de informaţii utile, din diverse domenii.

DevelopmentAid este o organizație lider, inovatoare, care oferă informații complete pentru sectorul internațional de dezvoltare.
Pe site-ul https://www.developmentaid.org/ se găsesc oportunități de finanțare, expertiză și date precise, sunt specializați în atragerea de donatori, agenții, firme de consultanță ONG-uri și consultanți individuali, care lucrează pentru dezvoltarea internațională.

DevelopmentAid asigură servicii pentru clienții interesaţi  de licitaţiile şi granturile publicate pe platformă.

Scopul DevelopmentAid este de a îmbunătăți performanța, promptitudinea și eficacitatea implementării proiectelor internaționale de sprijin pentru dezvoltare.


Membrii Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov sunt invitaţi să se inregistreze pe această platformă, beneficiind de următoarele avantaje:

– Posibilitatea membrilor CCIBV de a utiliza Serviciul Call4Partners, care va fi lansat în curând pe DevelopmentAid;

-10% reducere aplicată pentru orice membru CCIBV recomandat care se abonează pe platforma DevelopmentAid, pentru orice pachet de abonament.

Contact

CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV

simona.ordace@ccibv.ro

Eveniment de brokeraj în cadrul AUTOPROMOTEC 2022 – Expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket

Eveniment de brokeraj în cadrul AUTOPROMOTEC 2022 – Expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket 2210 753

Centrul Enterprise Europe Network Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă invită în calitate de co-organizator să vă alăturați acestui eveniment în perioada 25 -28 Mai 2022, organizat de Uniunea Camerelor de Comerț din Emilia-Romagna, Italia.

AUTOPROMOTEC este cea mai specializată expoziție internațională de echipamente auto și produse aftermarket și este principala cale de acces pentru toate piețele de schimb auto.

Sectoarele reprezentate:
-Instalații, utilaje și materiale pentru: ateliere de reparații auto, ateliere de reparații caroserii auto, electricieni auto, comercianți de anvelope, dealeri auto, stații de service, spălătorii auto și centre specializate pentru repararea mijloacelor de transport;
-Mașini, echipamente, matrițe și materiale pentru specialiști în anvelope;
-Echipamente, materiale și produse pentru vânzarea și repararea anvelopelor;
-Mașini și echipamente pentru revizie motoare;
-Piese de schimb, componente;
-Servicii auto.

Participarea la evenimentul de brokeraj oferă o oportunitate unică de a:
– stabili un parteneriat de afaceri și/sau tehnologic;
– construi un parteneriat de calitate;
– prezenta tehnologiile/ideile de proiecte/serviciile în cadrul întâlnirilor bilaterale;
– întâlni potențiali parteneri de cooperare pentru proiecte europene de cercetare și dezvoltare;
– afla despre noi tehnologii și soluții.

Va fi un eveniment de brokeraj cu prezență (eveniment fizic). Toate întâlnirile vor avea loc la Bologna. Doar dacă cursul pandemiei de Covid-19 face călătoria imposibilă sau nerecomandabilă vom lua în considerare modalități alternative de organizare a evenimentului.

Cei interesați se vor inregistra completând formularul de înregistrare de mai jos.

Contact

CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV

sorina.blejan@ccibv.ro şi ioana.moldovan@ccibv.ro

Networking & Live Robotics Expo

Networking & Live Robotics Expo 2449 849


Vă informăm cu privire la evenimentul dedicat tehnologiilor moderne de automatizare:

Networking & Live Robotics Expo

Parteneri europeni de afaceri pentru IMM-uri prin reţeaua Enterprise Europe Network

MULTITECH INDUSTRIAL SRL alături de Camera de Comerț și Industrie Braşov, Centrul Enterprise Europe Network (EEN) vă invită în data de 17 martie 2022, ora 9.00 la un eveniment destinat IMM-urilor interesate de domeniul Industriei 4.0 şi cooperare internațională.
Sunt aşteptaţi specialiști responsabili cu automatizarea, producția și logistica în companii de producție din România, dar invităm și studenți din învățământul superior care doresc să dobândească cunoștințe practice despre etapele, soluțiile și inițiativele din domeniul Industriei 4.0.

Inspirați-vă, ascultați prezentările live, încercați roboții!
Acest eveniment va oferi echipei dumneavoastră toate răspunsurile și vă va permite să devansați concurența.
Ce soluţii puteţi vedea? Accesaţi pagina web a firmei MULTITECH, http://www.multitech.ro/noutati/va-invitam-la-multitech-experience.
 
Locul de desfăşurare: QOSMO Braşov Hotel, Strada Zaharia Stancu nr.4, Braşov

Evenimentul este complet GRATUIT !

Cu toate acestea, este necesară înregistrarea prealabilă din cauza locurilor limitate și pentru a face evenimentul mai transparent.

Contact

MULTITECH INDUSTRIAL SRL

0772 268 584

CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV

sorina.blejan@ccibv.ro şi ioana.moldovan@ccibv.ro

Webinar: Managementul Plăților în Afacerile Internaționale

Webinar: Managementul Plăților în Afacerile Internaționale 2232 718

În data de 18 Martie 2022,  se va organiza un webinar privind Managementul Platilor in Afacerile Internationale

Webinarul prezintă caracteristicile modalităților de plată utilizate în decontarea operațiunilor de export – import, precum și criteriile care stau la baza selectării celei mai avantajoase soluții. De asemenea, se va explica cum, în funcție de modalitatea de plată, o tranzacție cu risc potențial poate fi transformată într-o tranzacție sigură pentru ambii parteneri comerciali. Conceptele teoretice vor fi ilustrate prin analizarea unor studii de caz reale, din cazuistica operațiunilor de export – import.

Participanților la webinar li se vor prezenta sintetic și prevederile principalelor reglementări în domeniu ale Camerei de Comerț Internațional de la Paris: INCOTERMS 2020, Publicația 600 privind acreditivele documentare și Publicația 522 privind incasso-urile.

 

AGENDĂ

  • Introducere în tranzacțiile comerciale internaționale
  • Scopul şi aplicabilitatea INCOTERMS, delimitarea responsabilităților şi riscurilor
  • Documente comerciale şi financiare utilizate în comerțul internațional – caracteristici
  • Acreditivul Documentar (AD): concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri de AD; Publicația nr. 600 a ICC
  • Incasso-ul documentar (ID): concept, caracteristici, mecanism de derulare; clasificare/tipuri de ID; căi și metode de atenuare a riscului de neplată la incasso; Publicația nr. 522 a ICC
  • Sesiuni de întrebări şi răspunsuri (interactiv, pe parcursul webinarului)

 LECTOR
Dr. Gabriela Hârțescu, expert în finanțarea comerțului internațional, având peste 20 de ani experiență în training și consultanță în acest domeniu. Este Doctor în Economie, specializarea Finanțe, titlu obținut la ASE, cu teza de doctorat “Surse alternative de finanțare a operațiunilor de comerț exterior”.
 
PERIOADA DE DESFĂȘURARE
18 martie 2022 , în intervalul orar: 9:30 – 16:30

TAXA DE CURS
900 RON + TVA
Participarea la webinar se face prin completarea formularul de participare de mai jos.

Numărul maxim de participanți/serie este de 25.
La finalul evenimentului va fi acordat un certificat digital de participare.
Înscrierile se efectuează cu minim 5 zile calendaristice înainte de data organizării webinarului.
Prin înregistrare, participantul va accepta Termenii și condițiile stabilite, inclusiv Politica de înregistrare, participare și retragere.

Contact

Direcția Relații Interne și ICC Romania

021 319 18 85

Oportunități de afaceri din SUA

Oportunități de afaceri din SUA 1665 833

Interes cooperare potențiali furnizori de crupe

Companie americană (importator de produse agroalimentare și băuturi non-alcoolice din țări central și est-europene) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de crupe, precum și ambalatori pentru produse precum semințe de mei, boabe de hrișcă, orez, arpacaș etc.

Interes cooperare potențiali parteneri din România , furnizori de diverse produse

Companie americană cu sediul în statul Virginia (importator) solicită parteneri din România, potențiali furnizori de produse diverse, precum:

  • Ulei de floarea-soarelui
  • Uleiuri sintetice (ester oil), de tipul celor utilizate pentru compresoarele de aer condiționat, aparate frigorifice, diverse echipamente industriale (transformatoare), care necesită lubrifiere
  • Întrerupătoare/cabluri electrice
Companiile interesate de  astfel de colaborări, vor comunica datele minime de contact (denumire firmă, persoană contact, e-mail, telefon, produsul/serviciul oferit) pentru o legătură directă cu  firmele americane la Ambasada României din SUA.
 
Răzvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro

Campanie umanitară ”Comunitatea de afaceri brașoveană alături de refugiații din Ucraina”

Campanie umanitară ”Comunitatea de afaceri brașoveană alături de refugiații din Ucraina” 2560 846

Camera de Comerț și Industrie Brașov se implică activ în campania umanitară de strângere de ajutoare pentru refugiații din Ucraina, alături de unul dintre membrii săi, societatea VIP DAY TOURS S.R.L. – organizatorul logisticii de transport.

Facem apel către toate societățile brașovene, pentru a ajuta în colectarea următoarelor materiale necesare pentru oamenii care au sosit din Ucraina pe teritoriul României, în contextul actual al războiului:
PĂTURI,
PRODUSE DE IGIENĂ (săpun, șampon, pastă dinți, periuțe dinți, absorbante, etc.),
MEDICAMENTE, CU EXCEPȚIA ANTIBIOTICELOR (No-Spa, antitermice, analgezice, antiinflamatoare, vitamine, vitamine copii – Ascovit, etc…),
LAPTE PRAF,
SCUTECE PENTRU COPII,
BATERII (AAA R3 alcaline, 1.5V,  AA R6 alcaline),
FRUCTE: PORTOCALE, BANANE, MERE și altele.

Prin amabilitatea domnului Pinciu Vlad, societatea VIP DAY TOURS S.R.L. colectează ajutoare din mai multe județe, iar în județul Brașov, în fiecare LUNI, MIERCURI și VINERI, orele 11.00-12.00, asigură cu autovehicule proprii, transportul gratuit al acestor materiale.

În condițiile în care se fac donații mai voluminoase, punctul de întâlnire va fi în parcare la CORESI SHOPING RESORT (în zilele și orele menționate mai sus), iar dacă donațiile sunt mai mici, se pot aduce la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

Suntem convinși că putem să ne mobilizăm și ÎMPREUNĂ SĂ AJUTĂM!

Contact

Alina Nicoleta GROȘANU

DIRECTOR  DEPARTAMENT JURIDIC ARBITRAJ RESURSE UMANE

0728 137 736
alina.grosanu@ccibv.ro

Curs online – Agile Transformation Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Curs online – Agile Transformation Cum să lucrezi cu proiecte agile? 1185 889

Ne bucurăm să vă anunțăm că organizăm împreună cu Trainsilvania Regional Learning, cursul online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Modul de lucru se schimbă din ce in ce mai rapid iar proiectele devin standardul de lucru în orice companie de succes. În același timp, la nivel global, 50% din proiecte eșuează, multe din cauza folosirii unor metode neadaptate contextului actual.

 Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invităm să participați  la cursul Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile? susținut de Dan Brumă, trainer cu experiența în antreprenoriat și multiple industrii la nivel național și internațional,  joi, 7 Aprilie 2022 și vineri, 08 Aprilie 2022.

 În cadrul cursului online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?  veți învăța să:

  •  Faceti transferul de la proiectele clasice la sistemul agile
  • Dezvoltați un mod de gândire concentrat pe experiența clientului
  • Implicați activ clienții pentru a asigura succesul proiectelor
  • Eficientizați modul în care echipa colaborează pentru rezultatul final
  • Scurtați clclul de dezvoltare al noilor produse

Despre TrainSilvania Regional Learning Initiative – www.trainsilvania.ro:

Sunt un grup de profesioniști în învățare, pasionați de Transilvania, de dezvoltarea oamenilor și companiilor din zonă.

Scopul lor este de a servi organizațiile locale și potențialul lor de afaceri, accesând local cele mai bune resurse de învățare – programe, traineri, consultanți.

 Cine susține cursul ?

Dan Brumă – Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii Curs Agile Transformation – Cum să lucrezi cu proiecte agile? 


  • Durată: 2 zile  de la ora  09:00 la ora 15:00
  • Preț: 600 Lei + TVA

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10%, costul fiind de 540 lei + TVA

Notă: Participanții vor primi o diplomă eliberată de Camera de Comerț și Industrie Brașov, care atestă participarea la cursul online Agile Transformation- Cum să lucrezi cu proiecte agile?

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Seminar de informare : Start-Up Nation 2022 – Ajutor de stat – Finanțări nerambursabile de maxim 100.000 lei sau de maxim 200.000 lei

Seminar de informare : Start-Up Nation 2022 – Ajutor de stat – Finanțări nerambursabile de maxim 100.000 lei sau de maxim 200.000 lei 2560 830

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează, joi 10 Martie 2022, un seminar de informare privind programul START-UP NATION 2022, ocazie cu care se vor prezenta și oportunitățile de extindere a activităților IMM-urilor  pe plan internațional, prin Centrul Enterprise Europe Network Braşov

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a publicat în data de 25 februarie 2022, proiectul procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înființării întreprinderilor mici și mijlocii „Start-up Nation – ROMÂNIA”, precum și criteriile privind evaluarea online a planului de afaceri Start-up Nation.
Beneficiarii acestui program sunt societățile – microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii care sunt înființate de către persoane fizice după data de 1 ianuarie 2020, inclusiv.

Alocația financiară nerambursabilă se acordă după următoarele criterii:
Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea unui singur loc de muncă prin intermediul programului:
– maximum 100.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95%din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului

Pentru aplicanții care își asumă crearea și menținerea a două locuri de muncăprin intermediul programului:
– maximum 200.000 lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta maximum 95%din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societățile neplătitoare) aferente proiectului

Detalii:
Data desfășurării | 10 Martie 2022
Ora desfășurării | 11:00
Locul desfășurării | sediul CCI Brașov, str. M. Kogălniceanu 18-20, Sala de Conferințe.

Participarea este gratuită.

Locurile sunt limitate, participarea fiind posibilă DOAR în baza înscrierii prin completarea formularului de participare  de mai jos.

Având convingerea că acest seminar  va fi de real interes pentru compania Dvs., vă adresăm invitația de a vă înscrie până cel târziu în 9.03.2022, prin completarea formularului de participare  de mai jos.

Contact

Attila Szekely | Director Departament Consultanță

0268 547 084

attila.szekely@ccibv.ro