Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 23.02.2022 – 01.03.2022

● Ordin nr. 237 emis de M.F.  privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M.O. nr. 178/23.02.2022),
 
Legea nr. 156/2000 REPUBLICARE privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M.O. nr. 178/23.02.2022),
 
O.U.G. nr. 12 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007 – 2013 şi pentru proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007 – 2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014 – 2020 (M.O. nr. 181/23.02.2022),
 
O.U.G. nr. 13 pentru modificarea pct. II subpct. 1 din anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2002 privind aprobarea Sistemului de susţinere şi promovare a exportului cu finanţare de la bugetul de stat (M.O. nr. 181/23.02.2022),
 
Ordin nr. 8 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea la sistemul de transport al gazelor naturale (M.O. nr. 187/25.02.2022),
 
Ordin nr. 152 emis de M.T.I. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.135/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind omologarea şi certificarea produselor şi materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum şi condiţiile de introducere pe piaţă a acestora – RNTR 4 (M.O. nr. 189/25.02.2022),
 
Hotărâre nr. 9 pentru completarea Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 6/2022 privind procedura de aprobare a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor (M.O. nr. 191/25.02.2022),
 
Ordin nr. 44 emis de M.A.D.R. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2021 pentru aprobarea criteriilor de eligibilitate, condiţiilor specifice şi a modului de implementare a schemelor de plăţi prevăzute la art. 1 alin. (2) şi (3) şi art. 35 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2021 pentru aprobarea schemelor de plăţi şi a unor instrumente de garantare care se aplică în agricultură în anii 2021 şi 2022 (M.O. nr. 191/25.02.2022),
 
Ordin nr. 9 emis de A.N.R.E. privind aprobarea Metodologiei de calcul al tarifelor aferente procesului de racordare la sistemele de transport şi distribuţie din sectorul gazelor naturale şi de determinare a valorii medii a unui racord (M.O. nr. 192/25.02.2022),
 
Ordin nr. 38 emis de M.A.D.R. pentru completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.369/2018 privind caracteristicile tehnice, condiţiile de folosire a uneltelor admise la pescuitul comercial şi metodele de pescuit comercial în apele marine şi continentale (M.O. nr. 192/25.02.2022),
 
Ordin nr. 13 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea şi individualizarea sancţiunilor contravenţionale raportate la cifra de afaceri, de către Comitetul de reglementare al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei, ca urmare a acţiunilor de investigaţii (M.O. nr. 195/28.02.2022),
 
Ordin nr. 7 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale (M.O. nr. 196/28.02.2022),
 
Ordin nr. 6 emis de A.N.R.E.  pentru modificarea şi completarea Procedurii privind confirmarea unui sistem de distribuţie închis de energie electrică sau de gaze naturale, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 195/2020 (M.O. nr. 197/28.02.2022),
 
Ordin nr. 10 emis de A.N.R.E pentru modificarea şi completarea Metodologiei de stabilire a tarifelor reglementate pentru serviciile de distribuţie în sectorul gazelor naturale, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 217/2018 (M.O. nr. 197/28.02.2022),
 
Ordin nr. 46 emis de M.A.D.R. privind aprobarea formularului – tip al cererii unice de plată pentru anul 2022 (M.O. nr. 198/28.02.2022),
 
Ordin nr. 510 emis de M.A.T. pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi alimentaţie publică, a licenţelor şi brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism nr. 65/2013 (M.O. nr. 198/28.02.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.03.2022 – 21.03.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.03.2022 – 21.03.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 07.03.2022 – 21.03.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Curs online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR

Curs online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR 3144 906

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR .

Considerând ca datele personale reprezintă informatii esențiale pe care toate organizațiile ar trebui sa le protejeze, o astfel de reglementare va ajuta la instituirea unor proceduri și controale adecvate pentru a preveni încălcarea securitătii informațiilor.

Acest curs (pe lângă aspectul practic) reprezintă dovada îndeplinirii obligației legale de formare continuă a responsabililor cu protecția datelor desemați la nivelul instituțiilor, precum și a operatorilor privați (acolo unde există obligația legală potrivit GDPR).

Cursul se adresează atât responsabililor cu protecția datelor, cât și personalului care prelucrează date cu caracter personal la nivelul operatorului (specialiști din departamentul de resurse umane, din zona protecției muncii, departamentelor de contabilitate, juridic, marketing, vânzări și comerț online, medici, notari, contabili autorizați, funcționarii publici din entitățile unde se eliberează și, după caz, prelucrează documente de identitate sau alte date cu caracter personal).

În cadrul cursului Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR vor fi abordate următoarele aspecte:

1. Evoluții legislative în materia protecției datelor cu caracter personal
2. Drepturile persoanei vizate
3. Proceduri și documente utilizate la nivelul operatorului
4. Bune practici în domeniul protecției datelor cu caracter personal
5. Analiza tipurilor de incidente produse în sfera protecției datelor cu caracter personal
6. Activități proactive și reactive ale responsabilului cu protecția datelor
7. Studii de caz

Formator: Bogdan PANAIT – vicepreședinte A.S.C.P.D., fondator LEXDATA

Detalii Curs Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR:

Durată: 1 zi – 6 ore
Preț: 300 Lei + TVA

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10%, costul fiind de 270 lei + TVA

Notă: Participanții vor primi o diplomă eliberată de Camera de Comerț și Industrie Brașov, care atestă participarea la cursul online Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR.

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Eveniment de matchmaking “VIBE SIVAL 2022”

Eveniment de matchmaking “VIBE SIVAL 2022” 2287 908

Vă informăm cu privire la oportunitatea participării la evenimentul de matchmaking “VIBE SIVAL 2022” organizat  în mod hibrid în perioada 15-18.03.2022.

Domenii vizate:

  • Semințe și plante
  • Protecția plantelor
  • Energie regenerabilă și eficiență energetică
  • Fructe și legume (proaspete și transformate), viticultura și cidru
  • Horticultura ornamentală, peisaj și design urban
  • Îngrășământ și suport pentru culturi
  • Echipamente, instrument de luare a deciziilor și TIC
  •  Servicii, consultanță și studii
Contact

PhD Eng Cornelia Muraru-Ionel – Coordinator of the Technological and Business Incubator INMA-ITA, cluster manager of IND-AGRO-POL competitiveness pole
INMA – National Institute of Research-Development for Machines and Installation designed to Agriculture and Food Industry – Enterprise Europe Network member

0742 226 193

cmuraru@inma-ita.ro; cornelia.muraru.ionel@gmail.com

Curs online: “Managementul Timpului”

Curs online: “Managementul Timpului” 2560 852

 „Timpul există pentru ca lucrurile să nu se întâmple în același timp”- Albert Einstein

Vă invităm să participați luni, 11.04.2022 și miercuri 13.04.2022, la cursul online “Managementul Timpului”, organizat de Camera de Comerț și Industrie Brașov împreună cu MIND TRAINING SRL.

Timpul este singura resursă ce nu este regenerabilă și trebuie convertită în mod eficient în rezultate.

Este o perioadă în care ne simțim bulversați de schimbările dramatice prin care trecem cu toții. Pentru unii acest timp vine cu foarte mult stres, schimbări rapide și decizii importante luate sub presiune. Este o necesitate evolutivă normală să vrem să devenim mai eficienţi în tot ceea ce facem, mai ales în relație cu un mediu din ce în ce mai solicitant și competitiv!

Studiile arată că trebuie să alocăm  timp suficient de lung pentru ca unele comportamente noi să fie învățate și să devină obișnuințe și totodată nu prea lung pentru a demotiva.

Acest curs își propune sa prezinte cursanților perspective, instrumente și soluții avansate de valorificare și gestionare a timpului de care dispunem, în mod interactiv, sub formă de exemple concrete, jocuri de rol, debate, dialog, studiu de caz, brainstorming.

Scopul acestui curs este de a aduce claritate despre cum putem gestiona eficient activitățile și resursele pornind de la gestionarea timpului .

Cursul se adresează persoanelor care sunt în domenii de activitate precum:

  • Relații publice
  • comercial
  • vânzări
  • achiziții
  • project management
  • people management, etc.

Teme abodate:

  • Care sunt cele mai importante 3 resurse și cum le poți folosi eficient;
  • Cum identifici relațiile și activitățile pentru optimizarea resurselor
  • Cum selectezi noi oportunități?
  • Cum delegi ceea ce credeai că este de nedelegat;
  • Strategii specifice de lucru sistematic, pentru implinirea obiectivelor
  • Tactici pentru identificarea și evitarea amânării;

Despre SC MIND TRAINING SRL: Training, Consultanță – Sector de afaceri sau de activitate: Alte activități de servicii Consiliere pentru persoane juridice în vederea îmbunătățirii proceselor. Consiliere dezvoltare personală persoane fizice. Cursuri adulți, copii, business. Training-uri pentru dezvoltarea echipelor în cadrul companiilor.

Cine sustine cursul?

Galiș Nicoleta-Trainer, Formator, Psiholog, Consultant cu o experienta de peste 8 ani in Consiliere pentru persoane juridice în vederea îmbunătățirii proceselor, consiliere dezvoltare personală persoane fizice,  training-uri pentru dezvoltarea echipelor în cadrul companiilor.

Detalii curs online Managementul Timpului:

Durata: 
    • 11.04.2022 de la ora 09:00 la ora 12:30
    • 13.04.2022 de la ora 09:00 la ora 12:30
Preț:
  • 400 Lei +TVA
  • 360 Lei +TVA pentru membrii Camerei de Comert si Industrie Brasov

Modalitate înscriere pe e-mail la adresa: lavinia.vacarciuc@ccibv.ro

sau completând formularul de mai jos:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Termen de confirmare a participării: Vineri, 6 Aprilie 2022

Contact

Lavinia Vacarciuc – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0742 351 155
lavinia.vacarciuc@ccibv.ro

Întâlniri de afaceri în industria textilă cu partenerii din Azerbaijan

Întâlniri de afaceri în industria textilă cu partenerii din Azerbaijan 509 339

Camera de Comerț și Industrie Brașov împreună cu Camera de Comerț și Industrie Covasna a organizat vineri, 25.02.2022 la sediul C.C.I. Brasov întâlniri de afaceri cu companii din industria textilelor din Azerbaijan.

La întâlnirile de afaceri au participat reprezentanții firmelor românești și azere care fac parte din Asociația de Dezvoltare a Antreprenoriatului Femeilor din Azerbaidjan, comercianți și producători de îmbrăcăminte, lenjerie intimă, îmbrăcăminte de protecție, covoare, materie primă (bumbac și mătase) cu interes în crearea unor noi contacte de colaborare în România.

Dna Sakina Babayeva  – Vicepreședinte a Asociației de Dezvoltare a Antreprenoriatului Femeilor din Azerbaidjan, a menționat că: ”scopul vizitei în România este identificarea de oportunități de afaceri pentru firmele din industria textilelor din Arzeibajan, atât în producție, cât și în distribuție, care să conducă la lărgirea pieței de desfacere și la colaborări fructoase între cele două țări”.

Dl Császár Miklós – Șef Departament Relaţii Externe din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Covasna și Manager de proiect RO2AZTEX a precizat că au inițiat acest proiect în domeniul textilelor pentru că este un domeniu dezvoltat atât la nivel local, în județul Covasna, cât și la nivel național, în România pentru care există un interes real de dezvoltare. “Firmele din România sunt interesate de cooperarea cu firmele din Arzeibajan, pentru a exporta produsele lor, dar și pentru importul de materie primă necesară pentru producție. Totodată există deschidere și pentru diferite cooperări pe anumite teme de industrie”, a menționat dl Császár Miklós.

În urma unei analize efectuate de CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, industria prelucrătoare din domeniul textil din județ  este reprezentată de 90 de firme producătoare cu o cifra de afaceri de 307 milioane lei și 976 angajați (conform situațiilor financiare aferente anului 2020). Comparativ, cele mai importante ponderi ale salariaţilor textilişti se înregistrează în judeţele Harghita şi Covasna, unde peste 20%, respectiv 27% dintre angajaţii industriei prelucrătoare sunt înscrişi în ramura textilă.

Chiar și în acest context, întâlnirile business to business s-au bucurat de interesul firmelor brașovene, d-ra Director Andreea Ivașcu asigurându-i pe membrii delegatiei de implicarea C.C.I. Brașov în promovarea brandurilor azere pe piață brașovenă, și nu în ultimul rând de disponibilitatea C.C.I. Brașov în organizarea unei expoziții în viitorul apropiat.

Ultimele date referitoare la  volumul total al schimburilor comerciale ale României cu Republica  Azerbaidjan precizează că valoarea  exportului a fost de 56,33 milioane USD şi valoarea importul de 103,85 milioane USD, soldul fiind de 47,52 milioane USD în favoarea Azerbaidjan. Exportul românesc pe piaţa azeră, care în ultimii ani a crescut cu 43% este reprezentat în principal de maşini, aparate şi echipamente electrice, produse ale industriei chimice, metale comune și articole metalice, produse ale industriei alimentare şi produse farmaceutice. Peste 99% din importurile României din Azerbaidjan sunt reprezentate de petrol.

Cu toate acestea, două firme brașovene vor participa în perioada următoare la vizita de studiu care va avea loc în Baku, fiind organizată în cadrul proiectului EUROCHAMBRES intitulat RO2AZTEX – Study Visits for BSOs and SMEs in România and Azerbaijan in the field of Textiles (vizite de studiu pentru organizații de suport al firmelor și IMM-uri din România și Azerbaijan în domeniul Textilelor) în cadrul grantului EU4BUSINESS : CONNECTING COMPANIES – EXTERNAL ACTIONS OF THE EUROPEAN UNION.

Contact

Andreea Ivașcu – Director Departament Marketing & PR

0268 547 084
andreea.ivascu@ccibv.ro

Eveniment de matchmaking “International Production Environmental Community- IPEC 2022”

Eveniment de matchmaking “International Production Environmental Community- IPEC 2022” 2491 1168

În perioada 08 – 09.03.2022 se va organiza, on-line , evenimentul de matchmaking “International Production Environmental Community- IPEC 2022”.

IPEC 2022 își propune să promoveze crearea de rețele și schimbul de cunoștințe între companii din Bavaria și companii internaționale, start-up-uri și instituții de cercetare.

Domenii vizate:

  • Economie circulară și tehnologii de reciclare;
  •  Economisirea energiei și CO2;
  •  Modele de afaceri digitale și sustenabile;
  •  Inteligență artificială & Blockchain;
  •  Reziliență, durabilitate și actualizare.
Contact

PhD Eng Cornelia Muraru-Ionel – Coordinator of the Technological and Business Incubator INMA-ITA, cluster manager of IND-AGRO-POL competitiveness pole
INMA – National Institute of Research-Development for Machines and Installation designed to Agriculture and Food Industry – Enterprise Europe Network member

0742 226 193

cmuraru@inma-ita.ro; cornelia.muraru.ionel@gmail.com

AAHAR – Târgul Internațional de Alimentație și Ospitalitate, India

AAHAR – Târgul Internațional de Alimentație și Ospitalitate, India 2560 782

Cea de-a 36-a ediție a expoziției anuale emblematice B2B, „AAHAR – Târgul Internațional de Alimentație și Ospitalitate”  de la Pragati Maidan, New Delhi, se va desfășura  în perioada 26-30 aprilie 2022.

AAHAR este un brand foarte popular în domeniul expozițiilor F&B (food&beverages)  din India și este bine stabilit ca o expoziție pentru promovarea vânzărilor/exporturilor, organizată de Organizația pentru Promovarea Comerțului din India (ITPO), un organism comercial al Guvernului Indiei.

AAHAR este platforma ideală pentru industria alimentară și a ospitalității pentru prezentarea produselor și a ofertelor de înaltă calitate unui număr mare de cumpărători/directori de aprovizionare care vizitează expoziția.

India este al doilea cel mai mare producător de alimente din lume, după China și are potențialul de a fi cel mai mare, sectorul alimentar și agricol contribuind cu aproximativ 26% din PIB-ul Indiei. Producția totală de alimente din India este probabil să se dubleze în următorii zece ani și există o oportunitate pentru investiții mari în tehnologiile, abilitățile și echipamentele de prelucrare a alimentelor, în special în domeniile conservelor, lactatelor și procesării alimentelor, procesării de specialitate, ambalajului, alimente congelate/refrigerare și procesare termică. Fructele și legumele, pescuit, lapte și produse lactate, carne și păsări de curte, alimente ambalate/conveniente, băuturi alcoolice și băuturi răcoritoare și cereale sunt sub-sectoare importante ale industriei de prelucrare a alimentelor. Alimentele sănătoase și suplimentele alimentare sănătoase sunt un alt segment în creștere rapidă al acestei industrii, care câștigă o popularitate vastă în rândul celor conștienți de sănătate. AAHAR oferă o comunicare live bidirecțională între producătorii de produse alimentare exponenți și cumpărătorii participanți.

La ultima ediție,  Aahar  s-a bucurat de  participarea a peste 700 de expozanți și  a 40.000 de vizitatori profesioniști, dovedindu-se a fi destinația supremă pentru furnizorii globali și aprovizionarea produselor. AAHAR oferă un forum reputat și de încredere pentru comunitatea  cumpărătorilor de a-și procura produse și servicii de calitate superioară de la cei mai buni furnizori.

Pentru a încuraja profesioniștii să viziteze ediția 2022 a AAHAR, ITPO va sprijini cumpărători interesați, care vor fi selecționați printr-un program dedicat de asistență pentru cumpărători:Programul buyer.

Pentru a facilita vizita, ITPO va asigura trei zile de cazare la hotel  în condiții de siguranță  și igienă și va rambursa cheltuielile de călătorie (clasa economică – Maximum 75.000 Rs/ ) unui delegat de la o companie la nivel de director/executiv superior/agent de aprovizionare.

Broșura târgului AAHAR poate fi consultată mai jos.

Delegații/companiile interesate pentru programul de buyer pot completa formularul de mai jos  sau o pot contacta pe doamna Hema Maity, director general ITPO, la adresa de e-mail : hemamaity@itpo.gov.in.

Material primit prin amabilitatea Ambasadei Indiei la București.

Arijit Laha – Attache (Commercial)

0733 063 725

marketing.bucharest@mea.gov.in

Oportunități de afaceri din Spania

Oportunități de afaceri din Spania 1665 833

Cerere de oferta: Iarbă neagră (Calluna vulgaris)

Companie spaniolă  interesată să ia legătura cu culegători/furnizori pentru achiziținarea a 2.800 m3 iarbă neagră.

Companiile românești care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid.
+34-913 454 553
madrid.economic@mae.ro

Oportunități de afaceri din Brazilia

Oportunități de afaceri din Brazilia 1665 833

Cerere de oferta: Panouri solare

Compania braziliană Sittecs Engenharia e Energia Solar, cu sediul în Rua Feliciano Bortolini 1640, Barra do Rio Cerro, CEP 89260-180, Jaraguá do Sul, Santa Catarina, este interesată în achiziționare de 10.000 buc. de panouri solare.

Caracteristici tehnice:

  • Celule policristaline
  • Dimensiune: 78 mm x 19,5 mm
  • 9 celule per panou
  • Panou: 2,6 W, tensiune 4,5 V.
Material primit prin amabilitatea  Domnului  Cristian Bogdan Zîmbreșteanu
Ministru consilier, Ministerul Antreprenoriatului și Turismului-Departamentul Comerț Exterior, BPCE Sao Paulo
+55 11 987435726
cbz@dce.gov.ro