Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.07.2024-02.08.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.07.2024-02.08.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  22.07.2024-02.08.2024 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.07.2024 – 16.07.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.07.2024 – 16.07.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 10.07.2024 – 16.07.2024

● Ordin nr. 271/112 emis de M.A.D.R./M.A.I. pentru modificarea anexei nr. 4 la Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020 (M.O. nr. 658/10.07.2024)
 
● Ordin nr. 3643 emis de M.S. pentru aprobarea Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de epidemii şi a riscurilor asociate acestora (M.O. nr. 658/10.07.2024)
 
● Ordin nr. 272 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021—2027 (M.O. nr. 672/12.07.2024)
 
● Ordonanță nr. 25 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaționale finanțate în perioada de programare 2014—2020 (M.O. nr. 673/12.07.2024)
 
● Ordin nr. 5419 emis de M.E. privind aprobarea Standardului de pregătire profesională (SPP) pentru calificarea profesională de nivel 3 al Cadrului național al calificărilor, operator la roboți industriali (M.O. nr. 675/15.07.2024)
 
● Anexa la Ordinul nr. 5.419 emis de M.E. privind aprobarea Standardului de pregătire profesională (SPP) pentru calificarea profesională de nivel 3 al Cadrului național al calificărilor, operator la roboți industriali (M.O. nr. 675bis/15.07.2024)
 
● Ordin nr. 1467 emis de M.M.A.P. al ministrului mediului, apelor și pădurilor pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului aferent schemei de ajutor de minimis „Sprijin în vederea implementării proiectelor privind construirea instalațiilor de reciclare a deșeurilor” (M.O. nr. 676/15.07.2024)
 
● Ordin nr. 5504 emis de M.E. privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului educației nr. 6.216/2022 pentru aprobarea Metodologiei privind constituirea consorțiilor pentru învățământ dual (M.O. nr. 683/16.07.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Ziua Națională a Contabilului Român 2024

Ziua Națională a Contabilului Român 2024 2560 2048
CCI Brașov, prin reprezentanți, a participat în data de 15 iulie la ”Ziua Națională a Contabilului Român, ediția a XX-a – Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI”, eveniment aflat la cea de-a XX-a ediție, organizat de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR).

2024 este al 20-lea an în care s-a sărbătorit cel mai important eveniment din România dedicat profesiei contabile.

Manifestările organizate cu acest prilej, desfășurate sub sloganul Tradiție pentru viitor. Evoluăm împreună!, au avut  loc  la Hotel ARO PALACE Braşov – Sala de conferinţe EUROPA II.

Mesajele partenerilor instituționali ai profesiei – instituții și autorități de reglementare, mediul de afaceri și mediul educațional – vor fi transmise în deschiderea evenimentului, iar împreună cu aceștia, profesioniștii contabili vor dezbate, în panel, tema evenimentului: Era smart accounting: Contabilitatea, de la A la AI. Într-o eră în care tehnologia redefinește toate aspectele vieții profesionale pentru a rămâne relevante noilor realități din lumea afacerilor, evenimentul își propune să exploreze modul în care inteligența artificială și soluțiile smart pot transforma contabilitatea, îmbunătățind eficiența, precizia și valoarea adăugată oferită de profesioniștii contabili partenerilor lor.

Ziua Națională a Contabilului Român reprezintă și un prilej de a evidenția în mod public rezultatele muncii experților contabili și contabililor autorizați, premiindu-i pe aceștia în cadrul Topului membrilor CECCAR. Sunt recunoscute, astfel, performanțele societăților de expertiză contabilă și de contabilitate, precum și ale experților contabili și contabililor autorizați, în semn de apreciere a contribuției acestora la dezvoltarea profesiei și a mediului de afaceri, în interes public.

Directorul Departamentului de Consultanță din cadrul CCI Brașov, dl Attila Szekely, a transmis cele mai bune gânduri ale CCI Brașov celor prezenți și a prezentat oportunitățile de finanțare pentru mediul de afaceri : ” Departamentul nostru de consultanță vă pune la dispozitie întreaga sa expertiză în accesarea fondurilor europene. Aceste fonduri sunt dedicate dezvoltării afacerilor, accelerării digitalizării, tranziției verzi și infrastructurii energetice, în speranța consolidării unui mediu de afaceri robust, dinamic și competitiv, care să facă față provocărilor cantitative și calitative cu care ne confruntăm. Vă asigurăm de întreaga nostră disponibilitate în ceea ce privește susținerea pro-activă a mediului de afaceri cu exigențele de stabilitate financiară și bugetară; suntem convinși că împreună vom reuși să atenuăm fragilitățile perioadei actuale, dar să și răspundem, în același timp, provocărilor viitorului. Vom găsi împreună inspirația și ideile inovative care vor îmbogăți considerabil activitatea tuturor.”

TINIMTEX 2024

TINIMTEX 2024 1477 1346
Sub titlul ” TINIMTEX – De la Tradiție la Transformare”, CCIAN Constanța invită companiile brașovene  să participe la nouă ediție a celui mai mare târg de îmbrăcăminte, încălțăminte și marochinărie din țară. Evenimentul va avea loc între 11 – 15 septembrie 2024, la Pavilionul Expozițional Mamaia și își propune să aducă în prim-plan producătorii români, revitalizând un brand de tradiție existent pe piață de peste 30 ani și susținând dezvoltarea acestora.

Beneficiile participării:
– Acces la distribuitori și vânzători din industrie: oportunitatea de a încheia contracte avantajoase și de a extinde rețeaua de distribuție.
– Promovare intensă: CCINA va organiza o conferință de presă la deschidere și realizarea de reportaje.
– Prezentări de modă: O zonă centrală a pavilionului va fi destinată prezentărilor de modă, susținute de CCINA, unde producătorii își pot prezenta produsele. Modelele și hostessele vor fi asigurate de catre CCINA Constanța.
– Networking: O zonă special amenajată pentru discuții și networking, cu mese de cocktail, canapele și protocolul adecvat unui astfel de eveniment.
– Vizibilitate îmbunătățită: Publicitatea pentru eveniment va începe pe 20 iulie 2024, pe rețelele sociale (Facebook, TikTok, Linkedln), inclusiv etichetarea producătorilor înscriși, pentru extinderea vizibilității.
– Reclamă locală: Cu o luna înainte de eveniment, se va începe o campanie publicitară pe autobuzele CT BUS Constanța, spoturi radio, însă reclamele din social media cu același #lmpreunaPentruProducatori și etichetarea producatorilor prezenti, vor pleca în mediul on line și prin distribuirea masivă și de către comapnii.

Condiții administrative și logistice
– Amenajarea diferită a zonei expoziționale a Pavilionului, fără culoare aglomerate, cu zonă de prezentare de  modă și zonă de networking, oferind un mediu plăcut și profesionist.
– Ecusoane pentru producători și o legendă la întrare pentru identificare facilă.
– Curățenie suplimentară înainte și în timpul târgului.
– lmplementarea unui Regulament de desfășurare și participare la târg;

Pentru a putea ține legătura mai îndeaproape, cu acordul dumneavoastră, se va crea un grup de WhatsApp dedicat producătorilor, pentru discuții și îmbunătățiri continue.

**Termen limită pentru înscriere:** 20 iulie 2024.

Persoană de contact: Camelia Dumitru
Organizator Targuri si Expozitii CCIAN Constanța
telefon: 0734 885 017

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.07.2024-26.07.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.07.2024-26.07.2024 1934 1441
Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  15.07.2024-26.07.2024,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.06.2024-09.07.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.06.2024-09.07.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 26.06.2024-09.07.2024

● Ordin nr. 225 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea Regulilor privind utilizarea siglei “ae” specifice produselor ecologice controlate (M.O. nr. 592/26.06.2024)
 
● Legea nr. 201 pentru completarea Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică (M.O. nr. 594/26.06.2024)
 
● Ordin nr. 4696 emis de M.E. pentru aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea certificatelor dobândite, după caz, în sistem formal, nonformal şi informal la furnizori de formare profesională autorizaţi/acreditaţi sau în centre de evaluare a competenţelor autorizate/acreditate şi/sau în cadrul altor entităţi cu rol echivalent din afara României (M.O. nr. 594/26.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 75 privind reglementarea etichetării cheltuielilor bugetare şi cheltuielilor fiscale pentru bugetarea verde (M.O. nr. 594/26.06.2024)
 
● Hotărâre nr. 701 privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 152/2024 pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea beneficiarilor de ajutor de stat în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID – 19, afectaţi de creşterea ROBOR (M.O. nr. 595/26.06.2024)
 
● Ordin nr. 3993 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Ordinului ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 401/2023 pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Digitalizarea IMM-urilor – grant de până la 100.000 euro pe întreprindere care să sprijine IMM-urile în adoptarea tehnologiilor digitale”, aferentă Planului naţional de redresare şi rezilienţă, pilonul III. Creştere inteligentă, sustenabilă şi favorabilă incluziunii, inclusiv coeziune economică, locuri de muncă, productivitate, competitivitate, cercetare, dezvoltare şi inovare, precum şi o piaţă internă funcţională, cu întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) puternice, componenta C9. Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare, investiţia I3. Scheme de ajutor pentru sectorul privat, măsura 1. Schemă de minimis şi schemă de ajutor de stat în contextul digitalizării IMM-urilor (M.O. nr. 595/26.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 76 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Autorităţii Vamale Române, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 596/26.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 78 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare (M.O. nr. 596/26.06.2024)
 
● Ordin nr. 910/413 emis de M.M.S.S./I.N.S. privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011(M.O. nr. 597/27.06.2024)
 
● Ordin nr. 1337/1268 emis de A.N.A.F/A.V.R. pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri RO e – Transport (M.O. nr. 597/27.06.2024)
 
● Lege nr. 204 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2024 privind reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 600/27.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 87  privind modificarea unor acte normative în domeniul e-Transport, e-TVA și e-Factura, precum și pentru reglementarea unor măsuri fiscal bugetare (M.O. nr. 608/28.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 84 pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii siguranței rutiere (M.O. nr. 610/29.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 91 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2022 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar de implementare și gestionare a fondurilor alocate României prin Fondul pentru modernizare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (M.O. nr. 614/29.06.2024)
 
● Ordin nr. 1.144/C al ministrului justiției pentru aprobarea Instrucțiunilor privind utilizarea semnăturii electronice pentru înregistrarea formularelor de aviz de înscriere și căutarea datelor în Registrul Național de Publicitate Mobiliară (M.O. nr. 622/01.07.2024)
 
● Hotărâre nr. 702 privind acordarea de granturi în industria prelucrătoare (M.O. nr. 625/02.07.2024)
 
● Ordin nr. 3.562 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii privind redirecționarea impozitului pe profit, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizări și/sau acte de mecenat, precum și a modelului și conținutului unor formulare (M.O. nr. 643/05.07.2024)
 
● Ordin nr. 20.876 emis de M.C.I.D. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru dezvoltarea Programului de mentorat Orizont Europa, aferentă Planului național de redresare și reziliență al României 2021—2026, pilonul III, componenta C9 „Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare”, investiția 6 „Programul de mentorat Orizont Europa” (M.O. nr. 646/08.07.2024)
 
● Lege nr. 214 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale și prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea (M.O. nr. 647/08.07.2024)
 
● Lege nr. 217  pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2023 privind reglementarea standardelor pentru instrumentele financiare ecologice dedicate sprijinirii măsurilor de îmbunătățire a eficienței energetice în industrie, precum și pentru modificarea Legii nr. 121/2014 privind eficiența energetică (M.O. nr. 654/09.07.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cerere ofertă

Cerere ofertă 1149 833
CAMERA DE COMERŢ ŞI INDUSTRIE BRAŞOV vă solicită prin prezenta o ofertă de preţ pentru Servicii realizare analiza de nevoi inițiale in cadrul Programului Educație și Ocupare 2021-2027, detaliate mai jos, necesare în vederea identificării necesarului de formare profesională pentru persoanele din grupul țintă in cadrul apelului de proiecte PEO/409/PEO_P3/OP4/ESO4.1/PEO_A32 Sprijin pentru stimularea ocupării prin furnizarea de măsuri active în pachete de servicii integrate – Regiuni mai puțin dezvoltate.

SPECIFICATII TEHNICE:
Serviciile contractate sunt cele de realizare a unei analize de nevoi inițiale în vederea identificării necesarului de formare profesională pentru persoanele din grupul țintă in cadrul apelului de proiecte PEO/409/PEO_P3/OP4/ESO4.1/PEO_A32 – Sprijin pentru stimularea ocupării prin furnizarea de măsuri active în pachete de servicii integrate – Regiuni mai puțin dezvoltate.

Activitatea se va realiza în vederea fundamentării inițiale a programelor de sprijin destinate persoanelor din grupul țintă. Scopul analizei de nevoi este acela de a identifica nevoia reală de formare profesională a persoanelor din grupul țintă în corelare cu nevoile pieței muncii din regiunile/regiunea/județul/localitatea sau localitățile vizată/vizate prin proiect, respectiv judetul Brasov, regiunea Centru.

Analiza de nevoi trebuie să prezinte o imagine actuală a situației socio-economie a arealului vizat de proiect și va fi realizată utilizând date publice, verificabile, dar și o cercetare proprie.

În funcție de categoriile pe persoane propuse în cererea de finanțare, analiza de nevoi trebuie să prezinte următoarele date:
1) Numărul estimat de persoane/categorie din zona de implementare a proiectului – număr estimat pe baza de date publice verificabile;
2) Domeniile economice în care activează angajatorii din zona vizată de proiect pentru care este identificată nevoia de forță de muncă;
3) Numărul de agenți economici din zona care activează în domeniul/domeniile de activitate economică pentru care este identificată nevoia de forță de muncă;
4) Numărul locurilor de muncă necesare pentru satisfacerea nevoii de forță de muncă a agenților economici;
5) Competențele necesare pentru ocuparea fiecărui post, în funcție de COR;
6) Programele de formare profesională identificate pentru dobândirea competențelor necesare pentru ocuparea posturilor vacante.

N.B:

Analiza de nevoi va viza exclusiv acele arealuri vizate de implementarea proiectului (localitate/județ/regiune după caz).

Elementele de analiza prezentate de la punctul 3 pana la punctul 6 – se vor realiza individual pentru fiecare domeniu economic vizat de proiect. Astfel în cazul în care proiectul vizează derularea de programe de formare/evaluare și certificare pentru mai multe domenii de activitate economica – elementele de la punctele 3 – 6 vor fi evidențiate separat pentru fiecare domeniu economic in parte. În accepțiunea prezentului Ghid al Solicitantului Condiții Specifice, aparțin aceluiași domeniu de activitate economică societățile care activează in cadrul aceleiași diviziuni CAEN (2 cifre).

În analiză vor putea fi cuprinși și agenți economici care au puncte de lucru pe o rază de maxim 50 km de arealul vizat de implementarea proiectului (localitate/județ/regiune după caz). Totodată vor putea fi luați în calcul agenți economici care au puncte de lucru la distanțe mai mari de 50 de km de arealul vizat, dacă acești agenți economici asigură transport gratuit angajaților din una din localitățile vizate de proiect.

Analiza de nevoi precum și toate datele statistice care au stat la baza realizării acesteia vor fi încărcate în sistemul informatic MySMIS2021+.

Analiza de nevoi trebuie să conțină 3 etape obligatorii:
1) Verificarea datelor disponibile din surse verificabile (Institutul Național de Statistica, Oficiul Național al Registrului Comerțului; ANOFM/AJOFM/furnizori autorizați pentru furnizarea de servicii de stimulare a ocupării (mediere pe piața muncii); alte surse verificabile de date si informații);
2) Analiza/cercetare proprie la nivelul agenților economici:

Analiza la nivelul agenților economici ce activeaza in domeniul/domeniile economic/e vizat/e de proiect (prin aplicarea unui interviu structurat sau nestructurat sau prin intermediul altor metode de cercetare sociologică) va avea ca rezultat necesarul de forța de muncă cu indicarea posturilor (codurilor COR – cu indicarea numarului de posturi pe fiecare COR) precum și competentele/calificarile necesare persoanelor pentru a ocupa aceste posturi.

Esantionul de agenți economici care participa la cercetare este de minim

  • 1% din total agenți economici care activează in domeniul economic vizat in zona de implementare (localitate/grup de localități/ județ/ regiunie)

SAU

  • de 20 agenți economici/regiune pentru proiectele de nivel regional sau multiregional;
  • de 10 agenți economici/judet pentru proiectele care vizează implementarea la nivel județean;
  • de 5 agenți economici/localitate pentru proiectele care vizează implementarea la nivel local.

N.B:

  • stabilirea populației totale a agenților economici se va realiza pe baza documentelor emise de către Oficiul National pentru Registrul Comerțului – care indică întreaga populație de agenți economici ce activează in domeniul economic selectat prin proiect.
  • pentru fiecare program de formare/evaluare si certificare in parte introdus in proiect este necesar ca din cercetarea realizata la nivel de agenti economici sa rezulte un număr de posturi (disponibile și/sau ocupate) cel puțin egal cu numarul de persoane care urmeaza sa participe la programul de formare profesionala/evaluare si certificare prin proiect.

Odată cu derularea interviului structurat/nestructurat sau a altor metode de cercetare sociologică, fiecare agent economic va pune la dispoziție un document asumat care va conține cel puțin:

  • Domeniul de activitate al operatorului economic;
  • Numărul locurilor de muncă necesare pentru satisfacerea nevoii de forță de muncă a agentului economic structurate pe coduri COR;
  • Competențele necesare pentru ocuparea posturilor disponibile;
  • Programul de formare identificat pentru dobândirea competențelor necesare pentru ocuparea posturilor disponibile;
  • Numărul de posturi disponibile la nivelul operatorului economic ce pot fi ocupate de persoane care dobândesc competențele necesare mai sus identificate.

 

3) Analiza/cercetare proprie la nivelul persoanelor care vor face parte din grupul țintă

Scopul analizei/cercetării proprii este acela de a:

    • Identifica categoriile de grup țintă eligibile – atât persoanele care au statut de șomer sau asimilabile, cât și persoanele care au statut de angajat și ar putea fi interesate de participarea la activitățile proiectului;
    • Determina disponibilitatea/intenția de a fi implicat pe piața muncii;
    • Evalua necesitatea măsurilor suplimentare de sprijin (acompaniere pe perioada participării la proiect in calitate de grup țintă);
    • Identifica domeniile de activitate in care este interesat să activeze.
    • Evalua experienta profesională anterioară și competențele dobandite prin alte căi (informale/nonformale) pentru care nu deține un certificat de calificare formală.

Cu deosebită consideraţie,
Director General,
Rosia-Micu Cosmin

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 19.06.2024 – 25.06.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 19.06.2024 – 25.06.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 19.06.2024 – 25.06.2024

● Ordin nr. 1494 emis de M.E.A.T. privind modificarea Schemei de ajutor de minimis pentru operatorii economici în vederea modernizării și dezvoltării stațiunilor balneare și balneoclimatice, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului nr. 181/2023 (M.O. nr. 573/19.06.2024)
 
● Legea nr 192 pentru completarea alin. (1) al art. 456 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 576/20.06.2024)
 
● Ordin nr. 249 emis de M.A.D.R. pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.731/2015 privind instituirea schemei de ajutor de minimis “Sprijin acordat microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici din spaţiul rural pentru înfiinţarea şi dezvoltarea activităţilor economice neagricole” (M.O. nr. 576/20.06.2024)
 
● Ordin nr. 250 emis de M.A.D.R. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 107/2017 privind aprobarea schemei de ajutor de minimis “Sprijin pentru implementarea acţiunilor în cadrul strategiei de dezvoltare locală” (M.O. nr. 576/20.06.2024)
 
● Ordin nr. 248 emis de M.A.D.R. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.353/2018 pentru instituirea schemei de ajutor de minimis “Împrumuturi cu partajarea riscului la nivel de portofoliu finanţate din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală“(M.O. nr. 577/20.06.2024)
 
● Ordin nr. 3607 privind completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.408/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 579/21.06.2024)
 
● Ordin nr. 20852 emis de M.C.I.D. privind modificarea Schemei de ajutor de stat “Sprijinirea utilizării serviciilor de comunicaţii prin diferite tipuri de instrumente pentru beneficiari, cu accent pe zonele albe”, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României 2021 – 2026, pilonul II, componenta 7, investiţia 11, aprobată prin Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.690/2024 (M.O. nr. 579/21.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 69 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul gestionării şi implementării sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi al aparatelor de marcat electronice fiscale, precum şi pentru alte măsuri fiscale (M.O. nr. 582/21.06.2024)
 
● O.U.G. nr. 70 privind unele măsuri de implementare şi utilizare a decontului precompletat RO e-TVA şi valorificarea datelor şi informaţiilor prin implementarea unui sistem de guvernanţă specific, precum şi alte măsuri fiscale (M.O. nr. 582/21.06.2024)
 
● Ordin nr. 1332 emis de A.N.A.F. privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M.O. nr. 585/25.06.2024)
 
● Lege nr. 196  privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2022 pentru modificarea și completarea Legii concediului paternal nr. 210/1999 (M.O. nr. 588/25.06.2024)
 
● Lege nr. 197  pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 11/2024 privind gestionarea financiară a alocărilor din Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit și acvacultură aferente politicii comune de pescuit și politicii maritime integrate la nivelul Uniunii Europene, precum și a fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru perioada de programare 2021-2027 (M.O. nr. 588/25.06.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027 INTERVENŢIA DR 23 – Procesarea și marketingul produselor agricole pentru obținerea unor produse alimentare

PLANUL STRATEGIC PAC 2023 – 2027 INTERVENŢIA DR 23 – Procesarea și marketingul produselor agricole pentru obținerea unor produse alimentare 1476 1182
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea spre consultare publică până la data de 24.07.2024 a Ghidului Solicitantului aferent Intervenției DR-23, destinată investițiilor pentru procesarea și marketingul produselor agricole pentru obținerea unor produse alimentare și produse transformate altele decât cele prevăzute în Anexa 1 a Tratatului de Funcționare a Uniunii Europene.

Obiectivul principal al acestei intervenții este dezvoltarea și modernizarea industriei alimentare într-un mod sustenabil, contribuind la atingerea obiectivelor Planului Strategic PAC 2023-2027. Aceasta include atenuarea schimbărilor climatice, promovarea energiei sustenabile și dezvoltarea unui sector alimentar durabil.

Solicitanți eligibili:

  • Persoană fizică autorizată
  • Întreprindere individuală
  • Întreprindere familială
  • Societate în nume colectiv – SNC
  • Societate în comandită simplă – SCS
  • Societate pe acţiuni – SA
  • Societate în comandită pe acţiuni – SCA
  • Societate cu răspundere limitată – SRL
  • Cooperative agricole înfiinţate în baza Legii nr. 566/ 2004
  • Societăți cooperative înfiinţate în baza Legii nr. 1/2005 republicată, cu modificările și completările ulterioare)
  • Grup de producători (Ordonanța Guvernului nr. 37/2005 privind recunoașterea și funcționarea grupurilor și organizațiilor de producători, pentru comercializarea produselor agricole, cu completările și modificările ulterioare)

Lista codurilor CAEN eligibile:

  1. Fabricarea îngheţatei – CAEN 1052
  2. Fabricarea produselor de morărit – CAEN 1061
  3. Fabricarea amidonului si a produselor din amidon – CAEN 1062
  4. Fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor şi a produselor proaspete de patiserie –           – CAEN 1071
  5. Fabricarea biscuiţilor şi pişcoturilor; fabricarea prăjiturilor şi a produselor conservate de patiserie – CAEN 1072
  6. Fabricarea macaroanelor, tăieţeilor, cuşcuşului şi altor produse făinoase similare – – CAEN 1073
  7. Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei şi a produselor zaharoase – CAEN 1082
  8. Fabricarea condimentelor şi ingredientelor* – CAEN 1084
  9. Fabricarea de mâncăruri preparate – CAEN 1085
  10. Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate şi a alimentelor dietetice – CAEN 1086
  11. Fabricarea altor produse alimentare n.c.a. fabricarea produselor din ouă, a albuminei din ouă – CAEN 1089
  12. Fabricarea berii – CAEN 1105

Cheltuieli eligibile:

  • înființarea/ dezvoltarea de capacități de procesare a produselor agricole;
  • înființarea de capacități de depozitare a materiei prime procesate/produsului finit;
  • înființarea/dezvoltarea componentei de comercializare/marketing;
  • investiții care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;
  • implementarea sistemelor de management a calității şi de siguranță alimentară;
  • îmbunătățirea controlului intern al calității;
  • achiziționarea de tehnologii (know‐how), patente şi licențe;
  • marketingul produselor obținute.

Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:

  • Valoare maximă eligibilă pentru proiectele în sectorul panificației: 10.000.000 euro;
  • Valoarea maximă eligibilă pentru proiectele în alte sectoare: 3.500.000 euro.

Sprijinul public nerambursabil:

Solicitanții de finanţare vor respecta intensitatea maximă admisă conform ratelor de cofinanţare aplicabile cheltuielilor eligibile după cum urmează:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 01.07.2024-12.07.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 01.07.2024-12.07.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  01.07.2024-12.07.2024,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725