Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Curs online cu tema „Primele 100 de zile: lansarea campaniei de advocacy la Bruxelles”

Curs online cu tema „Primele 100 de zile: lansarea campaniei de advocacy la Bruxelles” 1476 1182
Camera de Comerț Oficială a Spaniei în Belgia și Luxemburg (Camara) organizează un curs online cu tema „Primele 100 de zile: lansarea campaniei de advocacy la Bruxelles”, în colaborare cu European Campaign Playbook.

Buletin informativ China, luna Mai 2024

Buletin informativ China, luna Mai 2024 708 354


Vă prezentăm buletinul informativ despre China pentru luna mai 2024.

Material primit prin amabilitate Doamnei Tatiana Tihon  – Președinte Camera pentru Diplomația Dezvoltării Durabile cu China
e-mail: sgccirr@gmail.com,
mobil: 0727270425

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 03.06.2024-14.06.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 03.06.2024-14.06.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  03.06.2024-14.06.2024,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 22.05.2024 – 28.05.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 22.05.2024 – 28.05.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 22.05.2024 – 28.05.2024

● Ordin nr. 2600/537 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.605/875/2014 privind aprobarea modului de calcul, a listei denumirilor comerciale şi a preţurilor de decontare ale medicamentelor care se acordă bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate şi a metodologiei de calcul al acestora (M.O. nr. 471/22.05.2024)
 
● Ordin nr. 201 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea schemei de ajutor de stat “Investiţii în tehnologii forestiere care îmbunătăţesc rezilienţa şi valoarea de mediu a ecosistemelor forestiere”(M.O. nr. 475/23.05.2024)
 
● Ordin nr. 2640 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.408/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 476/23.05.2024)
 
● Ordin nr. 1103 emis de M.E.A.T. privind modificarea şi completarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de microindustrializare, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 598/2023 (M.O.nr. 479/23.05.2024)
 
● O.U.G. nr. 52 pentru modificarea și abrogarea unor prevederi din acte normative în domeniul achizițiilor publice și achizițiilor sectoriale (M.O.nr. 483/24.05.2024)
 
● Ordin nr. 2049 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Listarea la bursă a întreprinderilor” (M.O.nr. 484/24.05.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Curs: Inițiere în arta fotografică

Curs: Inițiere în arta fotografică 1185 889


Cursul de inițiere în arta fotografică te va ajuta să-ţi dezvolţi viziunea şi creativitatea prin observarea celor mai mici detalii din jurul tău, să imortalizezi evenimente importante din viața ta și să surprinzi imagini sau situații inedite.

De ce este important un curs de fotografie? Pentru că:

  • Ne ajută să colectăm momente din viaţa de zi cu zi şi să păstrăm amintiri cu cei dragi pe care le putem conserva în anii care vor urma
  • Ne ajută să cunoaştem oameni noi care au aceiaşi pasiune şi ne facilitează intrarea în grupurile de fotografie
  • Ne motivează să ieşim mai mult pentru a explora lumea din jur, fiind un motiv bun pentru plimbare în căutare de locuri şi experienţe noi

Ce vei învăţa la cursul de fotografie pentru începători?

  • Cum a apărut fotografia şi cum a evoluat tehnologia. Afli ce tipuri de aparate de fotografiat există şi care sunt funcţiile lor de bază, altfel încât să poţi captura imagini mai bune folosind setările aparatului tău foto şi alegând un aparat potrivit pentru nevoile tale.
  • Cum să fotografiezi în diverse scenarii: fotografia de familie, portret, peisaj. Fotografie de vacanţă, natură şi alte tipuri de fotografie.
  • Regulile de compoziţie şi de încadrare care te vor ajuta să pui în evidenţă subiectul.
  • Noţiunile de bază: diafragma, timpul de expunere, ISO, temperatura de culoare, balansul de alb, distanţa focală, profunzimea de câmp etc.
  • Despre importanţa luminii în fotografie şi tipurile de iluminare: lumina naturală, de studio şi folosirea bliţului.
  • Software-uri folosite în organizare , post-procesare şi editare a imaginilor
  • Să fotografiezi cu telefonul mobil a cărui cameră îţi este tot timpul la îndemână.

Practica constă în fotografii realizate în centrul Brașovului și oferirea de  feedback pe fotografiile efectuate.

Master Photographer Radu Robescu – Lector fotograf

Durata: 10 ore (5 zile a câte 2 ore/zi, între orele 17.00-19.00)

Costurile de participare: 400 lei +TVA
Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10% din taxa de curs.
Plata se poate face:
• ONLINE, de către firme sau persoane fizice, în contul CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV, cont IBAN – RO 18BRDE080SV05853520800 deschis la BRD–GSG BRASOV, cod fiscal RO 4443167
• La casieria Camerei de Comerț și Industrie Brașov, sediul Strada Mihail Kogălniceanu, nr 18-20, Brașov

Master Photographer Radu Robescu a avut ocazia să  lucreze timp de 5 ani ca fotograf pe vase de croazieră călătorind  în jurul lumii, cunoscând oameni, strângând prietenii și câștigând o experiena unică. Născut într-o familie de fotografi profesioniști, revoluția l-a prins în laboratorul foto;  avea 6 ani și o ajuta pe mama sa să developeze poze în camera obscură. Lumina roșie și imaginile alb negru își făceau apariția pe coala albă ca prin minune; fotografia de studio l-a atras în mod deosebit. Controlul și joaca cu lumina l-au ajutat să lucreze la detalii, reușind de multe ori să transmită sentimente puternice celor ce îi privesc lucrările.


Contact: Gabriela Suciu – CONSULTANT FORMARE – DEPARTAMENTUL DE FORMARE PROFESIONALĂ ȘI ÎNVĂȚĂMÂNT DUAL
Telefon: 0731 377060
e-mail: gabriela.suciu@ccibv.ro

Tratează-ți echipa ca pe tine însuți – GROUPAMA

Tratează-ți echipa ca pe tine însuți – GROUPAMA 1477 1005


Ca manager, să creezi un mediu de lucru în care membrii echipei se simt în siguranță, unde se sprijină, se înțeleg și se respectă reciproc, poate face diferența. Arată-le că îți pasă de ei, ascultă-le problemele, oferă-le suport atunci când au nevoie și crează un pachet extrasalarial atractiv cu care poți veni în întâmpinarea nevoilor lor și care te poate susține atât în motivare, cât și în politica de retenție. Așa că ai toate motivele să pui la punct un pachet valoros de beneficii pentru echipa ta.

Pe lângă clasicele tichete de masă și prime de vacanță, asigurările de viață și abonamentele de sănătate au urcat pe primul loc în topul beneficiilor pe care poți să le oferi angajaților. Într-o piață a muncii ce se confruntă cu lipsa de angajați bine pregătiți pentru slujbă și o rată de retenție dificilă, așa cum raportează 41% dintre companiile din România, aceste beneficii nu mai sunt doar o formă de apreciere, ci un instrument esențial în atragerea, motivarea și retenția angajaților.

Beneficiile orientate spre sănătatea și securitatea angajaților joacă un rol vital, contribuind la creșterea productivității și implicării lor la locul de muncă, ceea ce desigur că stimulează în final succesul general al companiei. Angajații care se simt în siguranță și apreciați sunt mai motivați să facă performanță și să rămână cu angajatorii lor.

Ce beneficii extrasalariale vei acorda angajaților tăi?

Este simplu, angajații de top caută să aibă angajatori asemenea. Afacerile care doresc să obțină mai mult de la echipele lor ar trebui să creeze programe și pachete de beneficii care să ofere sprijin la birou, dar și în afara lui.

Beneficiile extrasalariale ce vizează bunăstarea financiară, sănătatea și echilibrul emoțional sunt punctul de pornire pentru orice pachet solid, care susține activitățile de recrutare, dar și retenția personalului.

Programele construite în jurul acestor componente oferă angajaților acces la soluții valoroase care îi fac să se simtă apreciați și susținuți de compania la care lucrează.

Dacă ai nevoie de idei despre ce tipuri de beneficii să incluzi într-un astfel de pachet sau cum să-l dezvolți pe cel existent, articolul de mai jos este resursa ideală pentru a afla toate informațiile necesare despre dorințele angajaților, noutățile legislative din ultimul an și cele mai eficiente strategii de alegere și comunicare a beneficiilor, prezentate de Groupama și alte surse de referință în domeniu.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Programul de Dezvoltare ,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’

Programul de Dezvoltare ,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’ 1476 1181


Camera de Comerț și Industrie anunță demararea înscrierilor pentru  sesiunea din septembrie 2024, a
Programului de Dezvoltare

,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’

Este uneori o provocare pentru tine să moderezi ședințele cu echipa sau să transmiți tot ce ți-ai propus? În prezentările proiectelor, produselor sau serviciilor tale, se întâmplă să pierzi atenția  interlocutorului  tău,  oferind  prea  multe  detalii tehnice sau vorbind prea repede? În contexte de networking, când vorbești despre compania ta, mesajul tău nu stârnește curiozitate?

,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’ este programul complet care include 10 workshopuri live cu durata de 3 h, acces la platforma online Speaker Elite timp de 1 an, manual de training și Ceremonia Finală. El cuprinde toate formele de învățare: video, text, exerciții, grupuri de practică, aplicații interactive și feedback de tip „best leverage”.

 

Ce obții?

Dublarea competenţei de comunicare persuasivă cu cea de a pregăti şi susţine prezentări cu rezultatul așteptat.

 

Ce înveți în cadrul programului?

Tehnici de captare a atenției și angajare a audienței, tehnici de persuasiune, gestionarea emoțiilor și consolidarea încrederii în sine, utilizarea limbajului verbal și non-verbal în mod eficient, folosirea spațiului, construirea unei strategii de branding personal și puterea networkingului.

 

Cui se adresează?

Managerilor, Antreprenorilor și Experților cheie din companii

 

Unde și când se desfășoară?

La sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, în perioada septembrie – noiembrie 2024.

 

Cine sunt facilitatorii?

Diana Vigu – Trainer, Coach & Consultant HR

Mădălina Teșcan-Smeureanu – Psiholog, Trainer & Coach

 

Informații suplimentare:  0723302829

Cost: 2.100 lei + TVA (Membrii CCIBV beneficiază de o reducere de 10%)

Programul de Formare a Capacităților Managerilor ”Republica Moldova-România”.

Programul de Formare a Capacităților Managerilor ”Republica Moldova-România”. 1417 1068


Camera de Comerț si Industrie Brașov în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova  implementează  în perioada 15.04 – 30.05.2024 ”Programul de Formare a Capacităților Managerilor ”Republica Moldova-România”.

Programul este  finantat de HELVETAS MOLDOVA prin proiectul OPTIM : proiect de dezvoltare economică, care își propune crearea oportunităților economice noi pentru cetățenii din Republica Moldova, prin investiții în afaceri inovatoare, servicii, tehnologie și accesul acestor afaceri/antreprenori la piețe cu valoare ridicată.

Obiectivul Programului este de a oferi managerilor din Republica Moldova instrumente practice pentru cercetarea pieței românești, stabilirea de relații de afaceri cu companiile românești și construirea de parteneriate pe termen lung. Acest lucru va oferi IMM-urilor din Moldova oportunități mai bune de înțelegere a pieței Uniunii Europene și de promovare a produselor și serviciilor lor pe această piață atractivă.

Obiectivele specifice ale Programului de Formare a Capacităților Managerilor „Republica Moldova – România” sunt:
– Consolidarea capacităților managerilor din Moldova în baza bunelor practici și experienței omologilor lor din România;
– Îmbunătățirea cunoștințelor și abilităților practice ale managerilor de întreprinderi din Republica Moldova în dezvoltarea afacerii lor și în conformitate cu standardele UE/recunoscute internațional;
– Împărtășirea experienței companiilor românești prin exemple practice, întâlniri B2B, vizite individuale sau de grup la întreprinderi românești selectate, cu un model de afaceri puternic și reputație excelentă în domeniul lor de afaceri.

Grup țintă il constituie : manageri de nivel superior și mediu ai IMM-urilor din Republica Moldova interesați să dezvolte relații comerciale cu omologii lor din România sau să inițieze un proiect comun de afacerii.

Programul prevede doua etape:

  1. Program intensiv de training online cu experți din România = acoperă elementele de bază ale managementului modern al afacerilor și prezintă aspectele de leadership pe baza unor studii de caz, istorii de succes, bune practici, cu materiale relevante, prezentări, ghiduri și cărți etc.

Subiectele Programului de Formare a Managerilor includ:
– Comunicare și negociere pentru vânzări eficiente;
– Cercetare de piață pentru accesarea piețelor UE/României
– Canale de intrare pe piață: târguri și întâlniri B2B. Cum să vă pregătiți pentru evenimente B2B;
– Sisteme integrate de management al calității.
– Cerințe ale Uniunii Europene pentru exportul produselor agroalimentare (reglementări și certificare).
– Surse de finanțare a afacerilor și accesarea fondurilor donatorilor UE/internaționali

  1. A doua etapă a Programului include organizarea unei vizite de studiu de 4 zile în Brasov, in perioada 20-24.05.2024, pentru a explora piața românească, a identifica companii românești, potențiali parteneri de afaceri, a desfășura întâlniri individuale de business, schimb de experiența, studierea posibilității de export/import etc.

Scopul misiunii comerciale este acela de a conecta într-un mod practic beneficiarii proiectului cu instituții, organizații și companii din exterior, care pot oferi un element foarte important de asistență tehnică, deoarece le permite acestora să experimenteze personal contextul și funcționarea cunoștințelor teoretice obținute in prima etapă a programului.

Noi,  Camera de Comerț și Industrie Brasov in parteneriat cu alte Camere de Comert cu care colaboram, creem  o cultură de business transparență și  legitimă, atât în relații comerciale,  în achiziții publice, cât și  în accesarea de fonduri nerambursabile prin seminariile și conferințele pe care le oferim mediului de afaceri

Persoană de contact:
Alina Tampa – Director Departament Marketing & PR
e-mail: alina.tampa@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 27.05.2024-07.06.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 27.05.2024-07.06.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  27.05.2024-07.06.2024,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.05.2024 – 21.05.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 15.05.2024 – 21.05.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 15.05.2024 – 21.05.2024

● Ordin nr. 888 emis de A.N.A.F. privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.253/2021 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (300) “Decont de taxă pe valoarea adăugată” (M.O. nr. 448/15.05.2024)
 
● Ordin nr. 2524 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.494/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/ comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 449/15.05.2024)
 
● Hotărâre nr. 484 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru educaţia continuă a adulţilor 2024 – 2030 (M.O. nr. 450/16.05.2024)
 
● Ordin nr. 2528 emis de M.S. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 444/2019 pentru aprobarea Normelor privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea unităţilor farmaceutice (M.O. nr. 458/17.05.2024)
 
● Ordin nr. 2025 emis M.I.P.E. pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal – bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente reducerilor procentuale şi corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007 – 2013, Programul operaţional Infrastructură mare 2014 – 2020 şi pentru Programul Dezvoltare durabilă 2021 – 2027 (M.O. nr. 459/17.05.2024)
 
● Ordin nr. 632/4092 emis de M.M.S.S./M.E. privind completarea Listei specializărilor şi a perfecţionărilor pentru care furnizorii de formare profesională a adulţilor au dreptul să organizeze programe de formare profesională finalizate cu certificate de absolvire cu recunoaştere naţională pentru absolvenţii de studii universitare, prevăzută în anexa la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 1.151/4.115/2018 (M.O. nr. 460/17.05.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane