Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Vibrant Buildcon 2025

Vibrant Buildcon 2025 1478 1182
Vibrant Buildcon este o platformă care conectează comerțul și industria prin intermediul rețelelor pentru a ajuta firmele să înflorească la nivel internațional. Vibrant Buildcon este un pas înainte către încorporarea comunității de afaceri din India și să avanseze către obiectivul de a contribui la transformarea Indiei într-o economie de 5 trilioane de dolari.

Acest eveniment contribuie la viziunea „Viksit Bharat” va avea loc în Delhi, India, în perioada 1-5 februarie 2025, preconizat de onorabilul prim-ministru Shri Narendra Modiji și presupune implementarea politicilor de încurajare a investițiilor, de promovare a creșterii economice și de stimulare a inovației în diverse industrii.

India devine rapid una dintre cele mai mari economii din lume și un partener comercial important pentru diferite națiuni; scopul „Atma Nirbhar Bharat” sau India auto-dependentă este  bazat pe viziunea onorului.  Sectorul de producție indian crește rapid pentru a produce produse la nivel global la un preț competitiv și calitate internațională.

Domenii ale Vibrant Buildcon:
– Placi ceramice
– Articole sanitare
– Veselă și ustensile de bucătărie
– Produse din piatră
– Produse din sticlă și sticlă
– Produse din ciment
– Placaj și produse din lemn
– Accesorii pentru baie
– Hardware
– Produse chimice pentru constructii
– Mașini și utilaje pentru construcții

Material primit prin amabilitatea Kapil Bhola ASO (Commerce)
Embassy of India in Bucharest
+40 733063725

Seminar: T.V.A. – LOCUL PRESTĂRII SERVICIILOR CONFORM ARTICOLULUI 278 DIN LEGEA NR.227/2015 PRIVIND CODUL FISCAL

Seminar: T.V.A. – LOCUL PRESTĂRII SERVICIILOR CONFORM ARTICOLULUI 278 DIN LEGEA NR.227/2015 PRIVIND CODUL FISCAL 1575 1181


Camera de Comerț si Industrie Brașov  vă invită în data de 19 Iunie 2024 să participați la seminarul cu tema “T.V.A. – LOCUL PRESTĂRII SERVICIILOR CONFORM ARTICOLULUI 278 DIN LEGEA NR.227/2015 PRIVIND CODUL FISCAL”.

Acest seminar se adresează tuturor managerilor, consultanților fiscali și economiștilor, întrucât vor fi dezbătute aspecte teoretice dar și  practice despre:

  1. SCHEMA LOGICĂ ÎN FUNCȚIE DE CARE ÎNCEPEM ANALIZA
  2. LOCUL PRESTĂRII SERVICIILOR- CLASIFICARE
  3. REGULA DE BAZĂ APLICABILĂ ÎN CAZUL SERVICIILOR PRESTATE ÎN U.E. ȘI ÎN AFARA U.E.
  4. SERVICII PENTRU CARE SE APLICA REGULI SPECIALE
  5. EXEMPLE ANALIZATE PENTRU FIECARE CAZ PREZENTAT

Seminarul va fi susținut de Eleonora CONSTANTIN, Expert Contabil și Director Economic, cu o experiență de peste 25 de ani; Consultant Fiscal de peste 15 ani, având expertiză în domeniul fiscalității, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii; în prezent, Manager Financiar în cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

9:30-10:00- primirea participanților

10:00-11:30 – prezentarea temelor

11.30-11:45 – pauză de cafea

11:45 -13:00 – continuarea temelor; întrebări și răspunsuri

Data: 19 Iunie 2024; ora: 10.00; locația: Sediul CCI Brașov, str. Mihail Kogălniceanu 18-20

Tarif: 250 lei +T.V.A. Pentru membrii C.C.I. Brașov se acordă un dicount de 10%.


Persoana de contact: Pălănceanu Silvia-Andreea
telefon: 0728 137739
e-mail: silvia.palanceanu@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 30.05.2024 – 05.06.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 30.05.2024 – 05.06.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 30.05.2024 – 05.06.2024

● Hotărâre 571 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 (M.O. nr. 504/30.05.2024)
 
● Hotărâre 572 privind alocarea unor sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (M.O. nr. 504/30.05.2024)
 
● Ordin nr. 18 emis de A.N.R.E. pentru modificarea şi completarea unor ordine ale preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei privind piaţa de energie electrică (M.O. nr. 504/30.05.2024)
 
● Legea nr. 161 pentru modificarea art. 128 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii (M.O. nr. 507/30.05.2024)
 
● Hotărâre nr. 580  pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.074/2021 privind stabilirea sistemului de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile (M.O. nr. 510/31.05.2024)
 
● Legea nr. 176 a pescuitului și a protecției resursei acvatice vii (M.O. nr. 517/03.06.2024)
 
● Ordin nr. 1133 emis de M.A.P. privind modificarea anexelor nr. 1 și 2 la Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 3.173/2023 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Declarație privind obligațiile la Fondul pentru mediu” și a instrucțiunilor de completare a acestuia (M.O. nr. 521/05.06.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.06.2024-21.06.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.06.2024-21.06.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  10.06.2024-21.06.2024,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Training online : Strategii pentru organizațiile non-profit în vederea participării la proiecte de succes

Training online : Strategii pentru organizațiile non-profit în vederea participării la proiecte de succes 1477 1182

Expoziția de cafea, ceai și industrii conexe, Iran

Expoziția de cafea, ceai și industrii conexe, Iran 1476 1181
Cea de-a  doua ediție a expoziției de cafea, ceai și industrii conexe va avea loc în perioada 11-14 iunie 2024 în Iran.

Această expoziție va fi un eveniment foarte important în vestul Iranului, cu o populație de aproximativ 12 milioane de oameni  și datorită pieței virgine din această regiune, colecțiile participante își vor putea determina cota de piață.

Potrivit statisticilor oficiale ale Companiei de Expoziții Tabriz, expoziția de cafea a fost titlul de expoziție cel mai vizitat anul trecut, cu vizite zilnice de aproximativ 35.000 de persoane. În cadrul expoziției din acest an vor fi organizate programe secundare precum ateliere și concursuri de cafea și ceai.

Printre programele paralele ale acestei expoziții se numără ateliere și concursuri legate de cafea și băuturi răcoritoare, precum și concursuri legate de prepararea ceaiului și a ceaiului.
Prezentarea boabelor de cafea verde din Uganda și Kenya și învățarea despre prăjirea cafelei se numără printre programele acestei expoziții.

Informații suplimentare și contact: TEL: (Ms. Ghorbani)  +98 912 403 1832

Material primit prin amabilitatea Saman YOUSEFVAND
First Secretary / Economic Section,
Embassy of the Islamic Republic of Iran
39, Lascar Catargiu Bld.
Bucharest – Romania
Tel: +40 21 367 4997
Fax: +40 21 312 0496

Evenimentul: The International Investment Forum

Evenimentul: The International Investment Forum 1476 1182
Ambasada Republicii Tunisia în România informează agenții economici brașoveni despre cea de-a XXI-a ediție a Forumului de Investiții Tunisian, TIF 2024, care va avea loc pe 12 și 13 iunie 2024 la Ramada Plaza Gammarth, Tunis, Tunisia organizat de Agenția de Promovare a Investițiilor Străine (FIPA-Tunisia), în asociere cu Uniunea Europeană.

Această ediție specială, intitulată „Forumul de afaceri UE-Tunisia”, va explora diverse teme de actualitate legate de alegerile strategice de dezvoltare pe care Tunisia le-a făcut în vederea consolidării competitivității și a durerii sale strategice cu Uniunea Europeană. Participanții tunisieni și străini vor afla despre reformele guvernului tunisian pentru îmbunătățirea climatului de afaceri, aderarea la dinamica globală a dezvoltării durabile și reafirmarea poziției Tunisiei ca destinație favorită pentru investiții.

Servind ca o platformă de construire a unei punți între actorii economici, acest eveniment se așteaptă să ofere participanților șansa de a explora oportunități interesante în domeniul investițiilor, în special prin inițiativa Team Europe pentru investiții și EU Global Gateway, care consolidează și mai mult baza solidă a parteneriatul dintre Tunisia și Uniunea Europeană.

Material primit prin amabilitatea dnei Alina Crenguta Cirpaciu, secretara

Ambasada Republicii Tunisia în România

Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice

Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice 1477 1181
Curtea de Arbitraj București, Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv organizează joi, 13 iunie 2024, evenimentul cu tema Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice”.

Conferința se va desfășura în Aula Carol I, Etajul 2, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București – Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București (peste drum de Palatul Băncii Naționale a României din Str. Doamnei).

Agendă:
• 09,00 – 09,30: Înregistrare participanți & Networking
• 09,30 -12,30: Prezentări și dezbateri
• 12,30 – 13,30: Lunch & Networking

Vorbitori:
1. Iuliu Stocklosa, Președintele CCIB
2. Laura Drăghici, șef serviciu Serviciul Elaborare și Avizare Acte Normative din cadrul Direcției Reglementare, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP)
3. Mihai Precup, Președinte, Agenția pentru Monitorizarea și Evaluarea Performanțelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP)
4. Mădălina Grecu, Vicepreședinte, Curtea de Arbitraj București
5. Carmen Todică, Vicepreşedinte, Curtea de Arbitraj Bucureşti
6. Cosmin Marina, Vicepreședinte CCIB, responsabil cu privire la Arbitraj în cadrul CCIB

Înregistrare:
• 200 de lei / o persoană
• 300 lei / 2 persoane
Abonații CA & ZP au acces gratuit pentru o persoană
• Colegii din mass-media au gratuitate în baza confirmării pe e-mail
• Am aprecia o confirmare până miercuri, 12 iunie 2024, la ora 18,00.

Înregistrarea se poate face utilizând informațiile de contact :
Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor, 0732.903.216, mircea.fica@clubantreprenor.ro
George Vâlcu, Fondator, Ziarul Pozitiv, office@ziarulpozitiv.ro

De asemenea, este necesară funizarea numelui și funcției participanților, precum și datele de facturare.

Expoziția internațională INNORAIL INDIA 2024

Expoziția internațională INNORAIL INDIA 2024 1476 1181
Confederația Industriei Indiene (CII) în asociere cu Research Designs & Standards Organization (RDSO), Ministerul Căilor Ferate și Guvernul Indiei, organizează cea de-a 6-a ediție a InnoRail India 2024 în perioada 28 – 30 noiembrie 2024 pe terenul RDSO Stadium, Lucknow.

InnoRail India este o expoziție și o conferință internațională bienală, organizată din 2014 (ediția 2020 a fost organizată ca eveniment virtual), atrăgând participarea din India și de peste mări.

Prima ediție a avut loc în decembrie 2014. Această inițiativă a CII, în asociere cu RDSO, Ministerul Căilor Ferate, este de a oferi o platformă neutră pentru ca toate părțile interesate din sectorul feroviar să vină sub același acoperiș pentru o rețea eficientă de afaceri cu oameni cheie din pe tot globul.

Expoziția va fi o platformă ideală pentru ca industrie să afișeze cele mai recente progrese tehnologice, inovații, produse conexe și servicii tehnice, creând în același timp o oportunitate pentru unitățile de căi ferate din India de a-și prezenta cerințele, viziunile și inovațiile viitoare. Evenimentele concomitente – conferințe/discuții în panel, întâlniri B2B – vor ajuta la schimbul de idei între experții din acest domeniu.

Ultima ediție a atras  peste 12.000 de vizitatori și  participarea a peste 200 de companii din 15 țări – Austria, China, Franța, Germania, India, Italia, Japonia, Coreea, Rusia, Spania, Elveția, Taiwan, Ucraina, Marea Britanie și SUA, acoperind o suprafata de peste 15000 mp

Materail primit prin amabilitatea Mrs. Andreea Vlad – Marketing Executive
Commercial Department & Marketing
Embassy of India
46, Bulevardul Aviatorilor,
Sector 1, Bucharest, Romania
Phone: +40-372147426
Website: www.eoibucharest.gov.in
E-mail: marketing.bucharest@mea.gov.in

START înscrieri @TÂRGUL DE TURISM – EDIȚIA DE PRIMĂVARĂ 2025!

START înscrieri @TÂRGUL DE TURISM – EDIȚIA DE PRIMĂVARĂ 2025! 1476 1181


Vă invităm la ediția de primăvară a Târgului de Turism al României,  cel mai cunoscut eveniment din domeniul turismului din România,  organizat de ROMEXPO în  parteneriat cu Camerele de Comerț și Industrie din România.

Contact: Mihaela Costeniuc – Coordonator proiect
0749 275 222
mihaela.costeniuc@romexpo.ro