Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri organizate în luna Noiembrie 2021

Cursuri organizate în luna Noiembrie 2021 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  anunță începerea în perioada 15.11.2021 – 29.11.2021 a 10 programe de formare profesională.

INSPECTOR RESURSE UMANE – 16.11.2021

OSPĂTAR – 24.11.2021

RECEPȚIONER – 24.11.2021

MANAGER DE PROIECT– 24.11.2021

MANAGER RESURSE UMANE – 25.11.2021

NOȚIUNI FUNDAMENTALE DE IGIENĂ – 26.11.2021

COMPETENȚE ANTREPRENORIALE – 26.11.2021

ADMINISTRATOR PENSIUNE TURISTICĂ – 29.11.2021

ARHIVAR – 29.11.2021

FORMATOR– 29.11.2021

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Republica Moldova – Parteneriate pentru export 2021 Event online

Republica Moldova – Parteneriate pentru export 2021 Event online 1200 628

Vă informăm despre oportunitatea participării, online, la întrevederile bilaterale  cu producătorii din Republica Moldova! Eveniment GRATUIT.

24-26 noiembrie 2021

Sunt așteptați producători de pe ambele maluri ale Nistrului, reprezentanți ai rețelelor comerciale din străinătate, importatări, distribuitori, agenți de vînzări, etc.

Înregistrați-vă acum, accesând https://partnership-for-exports.b2match.io/ , pentru a avea șansa să:

Identificați noi parteneri de afaceri de pe piața locală și cea europeană

Stabiliți sesiuni individuale B2B pentru a dezvolta parteneriate de afaceri

Promovați compania și produsele Dvs. pe piața externă

Descoperiți produse și servicii noi

Faceți cunoștință cu furnizori noi

Evenimentul este organizat de proiectul ”Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade) finanțat de Suedia și Marea Britanie și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD).

Participarea este gratuită!

Profilele companiilor moldovenești se găsesc pe platforma https://partnership-for-exports.b2match.io/

Persoana de contact:Inga Leontean

International Relations Department
Chamber of Commerce and Industry of the Republic of Moldova
MD-2004, Republic of Moldova, Chisinau, 151, Stefan cel Mare avenue
tel: (+373) 22 222 626; mob: (+373) 68 660 104; inga.leontean@chamber.md
www.chamber.md

Campanie de informare VREM NORMALITATEA INAPOI

Campanie de informare VREM NORMALITATEA INAPOI 2560 997

Camera de Comerț și Industrie Brașov susține campania de informare #VremNormalitate, dezvoltată în contextul pandemiei COVID-19, din dorința de a reveni cât mai repede la o economie și un mediu de afaceri favorabil agențiilor economici.

15 noiembrie 2021, lansarea campaniei

Invitați speciali :

– Miljana Grbic, Reprezentantul OMS în România

– Alexandru Rafila, Preşedintele Societăţii Române de Microbiologie

– Gindrovel Dumitra, Coordonatorul grupului de vaccinologie al Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF)

Mesajul campaniei este: Vrem normalitatea înapoi !

Inițiatorii campaniei au nevoie de ajutor și suport. Ei vor preăti și implementa tot ce se poate pe parte de marketing și vor face tot posibilul prin intermediul vostru și al inițiatorului campaniei Radu Paul – persoană publică din Brașov, să ajungem să obțină sprijinul tuturor persoanelor menționate în descrierea campaniei și nu numai. Ei menționează:

Campania NU este PRO sau CONTRA vaccinare

Oamenii decid să nu se vaccineze din lipsa de informații

Vrem să le oferim informații documentate și sigure pe baza cărora să ia o decizie prin filtru propriu

Vrei să fii parte din această campanie care poate schimba situația în România?

#VreiNormalitate? Vrei să ajutăm oamenii să ia decizii bazate pe informații corecte și documentate din surse sigure? Noi vrem! Dar nu putem singuri.

Mai multe detalii regăsiți în prezentarea campaniei hand pointing AICI.

Persoana de contact:

Email: radu.valentin.paul@gmail.com
Tel: 0722 999 990

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023

Calendarul etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023 2560 1391


Vă prezentăm Ordinul (OME 5513/28.10.2021) privind aprobarea calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățămâtul dual și în învățământul profesional de stat pentru anul școlar 2022-2023, precum și a modelelor pentru avizarea de către CLDPS, CNDIPT și UAT a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și învățământul profesional de stat.

Primul termen este 19 noiembrie 2021 – transmiterea solicitărilor operatorilor economici, pe formatul stabilit în Anexa 1 la Calendar (pt. învățământul DUAL), respectiv Anexa 2 la Calendar (pt. învătământul PROFESIONAL), dupa cum urmează:

Pentru învățământul DUAL:
–  se utilizeaza modelul de solicitare din Anexa 1 la Calendar
– solicitările operatorilor economici se transmit la CNDIPT registratura.cndipt@gmail.com și la coordonatorul regional gabriel.radu60@yahoo.com

Pentru învățământul PROFESIONAL:
– se utilizeaza modelul de solicitare din Anexa 2 la Calendar
– solicitările operatorilor economici se transmit la școli (până la 19 noiembrie);
– apoi până la data de 23 noimembrie școlile transmit la ISJ situația centralizată a solicitărilor și a locurilor propuse în planul de școlarizare ca răspuns la aceste solictări, conf. modelului din Anexa 5 la Ordin, împreună cu contractele încheiate.

O serie de expoziții virtuale via DIGI EXPO la care pot participa și companiile din România

O serie de expoziții virtuale via DIGI EXPO la care pot participa și companiile din România 1952 1077

Carmera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să descoperiți și să participați la o serie de expoziții virtuale organizate pe platforma Digi Expo pentru comunitatea globală de afaceri. Expozițiile sunt specifice fiecarui sector și prezintă oportunități globale de afaceri.

Digi Expo este construit pe o platformă digitală modernă de ultimă generație, concepută pentru cabine de expoziție 3D, vizualizări la 360°, prietenoasă cu mai multe dispozitive și poate fi accesată și prin căști VR.

Expozițiile DIGI sunt create pentru o audiență globală, ajutând participanții să realizeze contacte cu potențiali investitori, parteneri, furnizori în vederea construirii unui lanț de aprovizionare.

Ce face Digi Expo excepțional?

La nivel global
Expozițiile Digi sunt create pentru un public global. Organizatorul – Crescendo Worldwide depune eforturi speciale pentru a implica companii, autorități guvernamentale și lideri din industrie din toate părțile.

Tehnologie sofisticată
Platforma este o platformă digitală de înaltă calitate, cu capacitate VR, personalizată, care transformă expoziția într-o experiență de o viață cu cabine 3D și viziune la 360 °.

Rețea B2B
Digi Expo îi ajută pe participanți să facă legături semnificative cu potențiali investitori, parteneri, colegi și furnizori pentru a construi o prezență internațională sau un lanț de aprovizionare fără probleme.

Asistență 24/7
Crescendo Worldwide – organizatorul Digi Expo este echipat cu asistență tehnică, manageri de relații cu clienții, manageri de dezvoltare a afacerii pentru a ajuta înainte, în timpul și după expoziție.

Evenimente viitoare organizate de Crescendo Worldwide prin cadrul platformei DigiExpo:

Crescendo Worldwide este o companie internațională care promovează  comerțul internațional  și investițiile,  cu o prezență în peste 50 de țări. Crescendo Worldwide este o companie internațională de consiliere și afaceri care susține clienții în eforturile lor de a-și extinde corporațiile în orice direcție posibilă (geografic, financiar, în funcție de gama de produse și inovație).

Catalogul expozițiilor virtuale hand pointingAICI.

Informații suplimentare la www.digi-expo.com

Material primit prin amabilitatea Nandini Patil -Assistant Manager – World Trade Invest
Crescendo Worldwide
(+91) 8956760248
nandini@crescendoworldwide.org
www.crescendoworldwide.org

 

Prima expoziție virtuală susținută de CCI Brașov

Prima expoziție virtuală susținută de CCI Brașov 1185 592

Camera de Comerț și Industrie Brașov a lansat anul trecut Creative Hub CCIBV, un program ce vine în sprijinul agenților economici din industriile creative și în întâmpinarea necesităților părinților și copiilor de a petrece timpul liber într-un mod inedit.

În această toamnă, programul nostru își oprește atenția asupra unui grup de oameni deosebit de talentați, care fac onoare comunității brașovene. Vorbim de 15 meșteșugari populari, membrii ai Asociației Creatorilor de Artă Tradițională și Contemporană Brașov.

Ne face deosebită plăcere să aducem în atenția dumneavoastră prima expoziție virtuală cu tema tradițională susținută de Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Această expoziție prezintă lucrările deosebite ale artiștilor brașoveni, fiind o bucurie și o onoare pentru noi de a putea cunoaște motivația care se află în spatele dorinței dânșilor de a duce mai departe obiceiuri străvechi.

Camera de Comerț și Industrie Brașov aniversează anul acesta 170 de ani de activitate. La 20 ianuarie 1851 avea loc ședința festivă de deschidere a Camerei de Comerț și Industrie Brașov în prezența oficialităților, în frunte cu Franz von Salmen, care îndeplinea și rolul de comisar guvernamental, comitele sașilor și a unui public numeros. Oglinda economică din acea perioada aducea în atenție Meșteșugurile și Industria. Meseriașii grupați în bresle, formă de organizare străveche și încă puternică se găseau la: Sibiu, Brașov, Mediaș, Orăștie, Bistrița; de sute de ani meseriile prinseseră rădăcini puternice. Existau și câteva bresle (tehuri) românesti în Șcheii Brașovului, Făgăraș și Hațeg, specializate în cojocărie, croitorie, papucărie și port național.

Prin această expoziție virtuală dorim să aducem în atenția tinerilor și a mediului de afaceri brașovean importanța menținerii unei colaborări strânse cu acești oameni de valoare ai comunității brașovene, aducând în acest mod un omagiu trecutului, dar și o mare valoare viitorului. Vă invităm să va alăturați demersului nostru viitor de a organiza cursuri, târguri și evenimente împreună cu membrii Asociației Creatorilor de Artă Tradițională și Contemporană Brașov.

Sperăm să vă bucure această expoziție virtuală, care reprezintă și o continuare a expoziției fizice demarate la Centrul Cultural Reduta în perioada 2 Martie-10 Mai 2021- ŢARA BÂRSEI – Spațiu meşteşugăresc multicultural.

Totodată, Asociaţia Creatorilor de Artă Tradiţională şi Contemporană Braşov organizează în perioada 06.10 –  31.12.2021 în colaborare cu Consiliul Județean Brașov și Serviciul Cultură Tradițională din cadrul Centrului Cultural Reduta, expoziția  ”Povestea Icoanei” la centrul Cultural Reduta din Brașov.

Comunicatul de presă  AICI.

Fonduri europene și antreprenoriat cu specialiștii CCI Brașov

Fonduri europene și antreprenoriat cu specialiștii CCI Brașov 1251 704

Attila Szekely, Directorul Departamentului de Consultanță și specialist în fonduri europene a fost invitat special în cadrul emisiunii DE LA MIC LA MARE pe tema Accesarea Fondurilor Europene.

26 octombrie 2021

Specialistul Camerei de Comerț și Industrie Brașov a răspuns punctual, în cadrul emisiunii, la întrebări legate de:

Cum pot să aflu detalii, adaptate la afacerea mea, despre fondurile europene?

Ce alte fonduri există în afară de cele europene?

La ce să fiu atent când aleg consultantul care să îmi facă dosarul pentru accesarea de fonduri?

Care sunt pașii din cadrul unui proiect, începând cu prima întâlnire până la finalizare? Care este implicarea consultantului în tot acest proces?

Care sunt top 3 cele mai dese provocări pe care le au antreprenorii care accesează fonduri?

Care este riscul financiar pe care mi-l asum ca antreprenor? Banii pe care îi cheltui pentru construirea dosarului și ulterior cu consultantul, sunt suportate de antreprenor sau le pot include în proiect?

De unde vin banii aferenti acestor fonduri? Care este calculul, respectiv interesul, finanțatorului?

Cât adevar este în spatele afirmației “populare” că trebuie să ne ferim de fondurile europene? Că este dificil cu fondurile europene?

Cum să mă asigur că este în regulă să achit avansul unui consultant pentru construirea dosarului pentru fonduri europene?

Efectele pandemiei și în economia brașoveană

Efectele pandemiei și în economia brașoveană 1146 627

Președintele CCI Brașov, domnul Silviu Costea, în dialog cu Dan Ghiță , despre efectele pandemiei şi în economia braşoveană.

21 octombrie 2021

Efectele pandemiei se simt din ce în ce mai dur în economia braşoveană; relaxarea din vara anului 2021 a venit prea devreme iar mesajele primite nu au fost încurajatoare pentru vaccinare. Creşterile de preţuri şi tarife reprezintă altă încercare greu de depăşit pentru multe firme.

Despre situaţia mediului de afaceri braşovean şi posibile măsuri de redresare a vorbit la  emisiunea Azi în Braşov preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, Silviu Costea, în dialogul cu Dan Ghita.

Submăsura 6.2 și 6.4

Submăsura 6.2 și 6.4 150 150

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă reamintește oportunitățile de finanțări nerambursabile pentru activitățiile neagricole din zona rurală. Ghidurile solicitantului publicate până în prezent sunt cele aflate în consultare publică, urmând să se publice ghidurile finale în cursul lunii septembrie 2021.

Submăsura 6.2 din cadrul PNDR 2014-2020, ”SPRIJIN PENTRU ÎNFIINŢAREA DE ACTIVITĂŢI NEAGRICOLE ÎN ZONE RURALE”. 

Submăsura 6.2

din cadrul PNDR 2014-2020, ”SPRIJIN PENTRU ÎNFIINŢAREA DE ACTIVITĂŢI NEAGRICOLE ÎN ZONE RURALE”.

Această măsură vizează:

01. Diversificarea economiei rurale prin creşterea numărului de microîntreprinderi şi întreprinderi mici în sectorul non-agricol, dezvoltarea serviciilor şi crearea de locuri de muncă în spațiul rural;

02. Încurajarea menținerii și dezvoltării activităților meșteșugărești tradiționale și de producție;

03. Digitalizarea activităților din mediul rural;

04. Încurajarea acțiunilor de protecție a mediului. 

Solicitanții eligibili:

Fermieri sau membrii unei gospodarii agricole care îşi diversifică activitatea prin înfiinţarea unei activităţi neagricole pentru prima dată în spaţiul rural (autorizaţi cu statut minim de PFA);

Micro-întreprinderi şi întreprinderi mici existente din spaţiul rural, care îşi propun activităţi neagricole pe care nu le-au mai efectuat până la data aplicării pentru sprijin;

Micro-întreprinderi şi întreprinderi mici noi, înfiinţate în anul depunerii aplicaţiei de finanţare sau cu o vechime de maximum 3 ani fiscali consecutivi, care nu au desfăşurat activităţi până în momentul depunerii acesteia (start-ups).

Domeniile de diversificare acoperite în cadrul submăsurii sunt:

  • Activități de producție (ex: fabricarea produselor textile, îmbrăcăminte, articole de marochinărie, articole de hârtie și carton; fabricarea produselor chimice, farmaceutice; activități de prelucrare a produselor lemnoase; industrie metalurgică, fabricare construcții metalice, mașini, utilaje și echipamente; fabricare produse electrice, electronice, inclusiv producție de combustibil din biomasă, (fabricare de peleți) în vederea comercializării, producerea și utilizarea energiei din surse regenerabile pentru desfășurarea propriei activități, ca parte integrantă a proiectului etc.;
  • Activități meșteșugărești (ex: activități de artizanat și alte activități tradiționale non-agricole (ex: olărit, brodat, prelucrarea manuală a fierului, lânii, lemnului, pielii etc.);
  • Activități turistice (ex: structuri de cazare de tip camping, parcuri de rulote, bungalow-uri, servicii turistice de agrement și alimentație publică, inclusiv punct gastronomic local);
  • Servicii (ex: medicale, sociale, sanitar-veterinare; reparații mașini, unelte, obiecte casnice; consultanță, contabilitate, juridice, audit; servicii în tehnologia informației și servicii informatice; servicii tehnice, administrative, alte servicii destinate populației din spațiul rural, etc.).

Toate cheltuielile propuse în Planul de afaceri, inclusiv capitalul de lucru , capitalizarea întreprinderii  şi activităţile relevante pentru  implementarea corectă a Planului de afaceri aprobat, corespunzătoare activităților codurilor CAEN din cererea de finanțare, sunt eligibile, indiferent de natura acestora, cu excepția achiziţionării de vehicule pentru transportul rutier de mărfuri, cu respectarea prevederilor Ordinului MADR nr. 1.731/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Submăsura 6.4

din cadrul PNDR 2014-2020, ”Sprijin pentru investiții în crearea și dezvoltarea de activități neagricole”

Această măsură are ca scop promovarea dezvoltării economice durabilă și digitală în zonele rurale, stimularea mediului de afaceri din mediul rural, creșterea numărului de activități neagricole desfășurate în zonele rurale, dezvoltarea activităților neagricole existente, crearea de locuri de muncă, creșterea veniturilor populației rurale, reducerea diferențelor dintre mediul rural și urban și diversificarea activităților economice ale fermierilor sau membrilor gospodăriilor agricole prin practicarea de activități neagricole în vederea creșterii veniturilor și creării de alternative ocupaționale. 

Solicitanții eligibili:

Micro-întreprinderi și întreprinderi neagricole mici existente și nou-înființate (Start-ups) din spațiul rural sau fermieri/membri unor gospodării agricole (autorizați cu statut minim pe PFA) care își diversifică activitatea de bază agricolă prin dezvoltarea unei activități neagricole în zona rurală în cadrul întreprinderii deja existente, încadrabile în micro-întreprinderi și întreprinderi mici, cu excepția persoanelor fizice neautorizate.

Solicitantul

Solicitantul trebuie să aibă capital 100% privat și să se încadreze în categoria micro-întreprindere sau întreprindere mică.

Tipuri de investiții și cheltuieli eligibile:

  • Investiții pentru producerea și comercializarea produselor neagricole
      • Fabricarea produselor textile, îmbrăcăminte, articole de marochinărie, articole de hârtie și carton 
      • Fabricarea produselor chimice, farmaceutice 
      • Activități de prelucrare a produselor lemnoase 
      • Industria metalurgică, fabricare de construcții metalice, mașini, utilaje și echipamente 
      • Fabricare produse electrice, electronice 
  • Investiții pentru activități meșteșugărești (activități de artizanat și alte activități tradiționale neagricole – olărit, brodat, prelucrare manuală a fierului, lânii, lemnului, pieli, etc.) 
  • Investiții legate de furnizarea de servicii:
      • Servicii medicale, sociale, sanitar-venitare
      • Servicii de reparații mașini, unele, juridice, audit 
      • Activități de servicii în tehnologia informației și servicii informatice 
      • Servicii tehnice, administrative, etc 
  • Investiții noi pentru infrastructură în unitățile de primire turistică de tipul: parcuri de rulote, camping, bungalow 
  • Proiecte de activități de agrement
  • Modernizarea/ extinderea unităților de primire turistică de tipul: parcuri de rulore, camping, bungalow și agropensiuni 
  • Investiții noi/ modernizări/ extinderi ale structurilor de alimentație publică inclusiv punctul gastronomic local 
  • Investiții pentru producția de combustibil din biomasă (fabricarea de peleți și brichete, etc.) în vederea comercializării 
  • Investiții pentru servicii de digitalizare în scopul eficientizării activității 
  • Investiții care susțin protecția mediului 
  • Cheltuieli eligibile cu mijloacele de transport specializate: 
    • Ambulanță umană 
    • Autospecială pentru salubrizare 
    • Mașină specializată pentru intervenții – prevăzută cu nacelă pentru execuția de lucrări la înălțime 
    • Autocistenră pentru produse nealimentare 
    • Mașină de măturat carosabil 
    • Auto-betonieră 
    • Auto-vidanjă 
    • Utilaj specializat pentru împrăștiere material antiderapant – este eligibil doar dacă echipamentul este montat direct pe autoșasiu, fără a putea fi detașat 
    • Mijloc de transport de agrement (ATV, biciclete, trotinete, etc.) 

Sprijinul public nerambursabil:

Pragul minim de selecție al proiectelor aferente sM 6.4 este de 15 puncte.

Intensitatea sprijinului nerambursabil este de 70% sau 90% (în cazul solicitanților care desfășoară activități de producție). 

Valoarea minimă a ajutorului financiar nerambursabil este de 10.000 euro, iar valoarea maximă este de 200.000 euro cu respectarea prevederilor Regulamentului CE nr. 1407/2019 cu privire la ajutorul financiar de minimis.

Camera de Comerț și Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultanță format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finanțare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact


Departamentul: Consultanță

Curs Tehnici de vânzare de la distanță

Curs Tehnici de vânzare de la distanță 150 150

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene, Camera de Comerț și Industrie Brașov  organizează împreună cu Trainsilvania Regional Learning, joi 30 Septembrie 2021, cursul Tehnici de vânzare de la distanță.

În cadrul cursului Tehnici de vânzare de la distanță  vor fi abordate următoarele aspecte:

  • Pregătirea abordării de la distanță. Ce trebuie să faci diferit?
  • Mail, telefon, Skype, Teams, Zoom? Alege platforma potrivită
  • Deschiderea discuției și captarea interesului
  • Gestionarea emoțiilor în discuții la telefon
  • Recunoașterea semnalelor de cumpărare
  • 5 tehnici de influențare de bază 
  • Propunerea acțiunilor concrete
  • Cum să scrii un email eficient de follow-up? Evitarea principalelor greșeli
  • Managementul clienților dificili. Tratarea obiecțiilor

Cine susține cursul?

Dan Brumă

Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii Curs Tehnici de vânzare de la distanță :

Durată

1 zi- 30 Septembrie 2021 de la ora 09:00 la ora 16:00

Locație

Cursul se va desfășura la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, Sala de Conferințe, etajul I.

Contact


Înscrieri: