Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Târgul Liceelor 2023, ediția a XVII-a

Târgul Liceelor 2023, ediția a XVII-a 1594 1181

Institutul de Cercetare-Dezvoltare al Universității Transilvania din Brașov, sub coordonarea Inspectoratului Școlar Județean Brașov, organizează în perioada 12-13 Mai 2023:

 

TÂRGUL LICEELOR

Vineri 12 Mai 2023, deschiderea oficială, ora 14.00
Program:
Vineri: 14.00-18.00
Sâmbăta: 10.00-18.00

Vă așteptăm la deschidere!

Data: 12  Mai 2023 – deschiderea oficială; Locația: Institutul de Cercetare-Dezvoltare al Univesității Transilvania; Ora: 14.00

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 03.05.2023 – 09.05.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 03.05.2023 – 09.05.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

03.05.2023 – 09.05.2023

● Ordin nr. 7422 al ministrului antreprenoriatului și turismului privind derogarea de la prevederile art. 16 alin. (4) lit. a) din Schema de ajutor de minimis pentru participarea întreprinderilor cu activitate de turism lamanifestările expoziționale, în pavilioanele naționale, standurile specializate ori miniexpozițiile la care participă în străinătate Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 330/2023, pentruTârgul de turism IMEX Frankfurt 2023 (M.O. nr. 388/05.05.2023)
 
● Ordin nr. 455/1267 al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației și al ministrului finanțelor pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 231/2022 privind gestionarea și utilizarea fondurilor Interreg și a contribuției publice naționale, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană”, în perioada 2021—2027 (M.O. nr. 391/08.05.2023)
 
● Ordin nr. 874/1429 emis de M.M.S.S. și M.F. privind aprobarea procedurii de aplicare a prevederilor art. IV alin. (1) şi (2) din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 391/08.05.2023)
 
● Lege nr. 110 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 3/2023 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susținerea activității crescătorilor din sectorul bovin, în anul 2022, în contextul crizei provocate de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei (M.O. nr. 396/09.05.2023)
 
● Lege nr. 112 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților și pentru modificarea altor acte normative (M.O. nr. 396/09.05.2023)
 
● Hotărâre nr. 393 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de usturoi”, precum și pentru stabilirea unor măsuri de verificare și control al acesteia, în anul 2023 (M.O. nr. 398/09.05.2023)
 
● Hotărâre nr. 394 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de susținere a producției de cartof de consum”, în anul 2023 (M.O. nr. 398/09.05.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

OPTIMAC – cea mai extinsă rețea de optică medicală în Brașov

OPTIMAC – cea mai extinsă rețea de optică medicală în Brașov 788 591

OPTIMAC, membru CCI Brașov,  este cea mai extinsă rețea de optică medicală în Brașov.

Cu o tradiție recunoscută și apreciată de peste 11 ani în prescrierea, recomandarea și montarea ochelarilor, până în prezent a livrat mai mult de 90 000 de perechi de ochelari, iar în cele 8 magazine din Brașov oferă o varietate mare de modele, având peste 1000 de perechi de ochelari expuși în fiecare dintre locații.

Compania este aproape de clienții săi tot timpul, de aceea OPTIMAC vine în întâmpinarea nevoilor lor cu pachetul corporate, special conceput pentru segmentul business.

Un parteneriat între companii  și OPTIMAC înseamnă o colaborare pe termen lung în care tu și angajații se vor bucura de beneficiile serviciilor și produselor OPTIMAC.

Astfel, cu multă atenție, au fost concepute cele 3 tipuri de abonamente: MINI, PLUS, MAXI, care se adresează țintit nevoilor pe care angajații companiilor le-ar putea avea din perspectiva opticii medicale:

Pachetul MINI NU există costuri pentru angajator la acest pachet

  • 30% REDUCERE la achiziționarea ochelarilor de vedere (rame + lentile + manoperă + toc și lavetă)
  • 20% REDUCERE la achiziționarea ochelarilor de soare
  • 10% REDUCERE la achiziționarea lentilelor de contact
  • consultații optometrice computerizate gratuite pentru determinarea dioptriilor
  • reparație și întreținere gratuite pentru ochelari pe termen nelimitat
  • card transmisibil membrilor familiei până la gradul 2 inclusiv
  • număr nelimitat de comenzi la care se aplică reducerile
Pachetul PLUS 99 RON/an/angajat
  • 40% REDUCERE la achiziționarea ochelarilor de vedere (rame + lentile + manoperă + toc și lavetă)
  • 25% REDUCERE la achiziționarea ochelarilor de soare
  • 15% REDUCERE la achiziționarea lentilelor de contact
  • o asigurare „Casco la ochelari”™ inclusă per valabilitate pachet
  • consultații optometrice computerizate gratuite pentru determinarea dioptriilor
  • reparație și întreținere gratuite pentru ochelari pe termen nelimitat
  • card transmisibil membrilor familiei până la gradul 2 inclusiv
  • număr nelimitat de comenzi la care se aplică reducerile
Pachetul MAXI 199 RON/an/angajat
  • 50% REDUCERE la achiziționarea ochelarilor de vedere (rame + lentile + manoperă + toc și lavetă)
  • 30% REDUCERE la achiziționarea ochelarilor de soare
  • 20% REDUCERE la achiziționarea lentilelor de contact
  • o asigurare „Casco la ochelari”™ inclusă per valabilitate pachet
  • o consultație oftalmologică amănunțită gratuită inclusă per valabilitate pachet
  • consultații optometrice computerizate gratuite pentru determinarea dioptriilor
  • reparație și întreținere gratuite pentru ochelari pe termen nelimitat
  • card transmisibil membrilor familiei până la gradul 2 inclusiv
  • număr nelimitat de comenzi la care se aplică reducerile
Contact: Andreea Sîngeorzan-Manager pachetele Corporate
0771 709 382
sales@optimac.ro
www.optimac.ro

Oportunităţile de finanţare disponibile prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027 şi prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027

Oportunităţile de finanţare disponibile prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027 şi prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027 1256 942

Organismul Intermediar Regional pentru Programe Europene Capital Uman – Regiunea CENTRU, în colaborare  cu Camera de Comerț și Industrie Brașov, organizează în data de 18 Mai 2023 o întâlnire cu beneficiarii publici și privați, actuali şi potenţiali, din Regiunea Centru, scopul fiind acela de a prezenta oportunităţile de finanţare disponibile prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027 şi prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027.

Întâlnirea de la Camera de Comerț și Industrie Brașov are loc în cadrul unei serii de întâlniri organizate de OIR PECU Centru,  în Regiunea Centru, în  perioada 8-25 mai 2023.

Programul Educaţie şi Ocupare dispune de un buget total de 4,34 miliarde de euro, din care peste 1 miliard este destinat valorificării potenţialului tinerilor pe piaţa muncii. Peste 1 milion de români vor beneficia de măsurile finanţate prin acest program pentru a beneficia de educaţie, formare profesională şi acces pe piaţa muncii.

Programul Incluziune şi Demnitate Socială beneficiază de un buget total de 4,15 miliarde de euro din care cea mai mare alocare revine sprijinului acordat preşcolarilor şi elevilor, mamelor cu nou născuţi şi asigurării alimentelor de bază/mese calde pentru persoanele din grupurile defavorizate (980 milioane euro), peste 800 de milioane de euro pentru centre comunitare integrate şi dezvoltarea serviciilor sociale în mediul rural.

Data:  18 Mai 2023 | Ora:  09.30 | Locația: sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov


Contact: OIR PECU CENTRU

posdru@oirposdrucentru.ro
0358 401 656

Congres Național de Securitate și Sănătate în Muncă

Congres Național de Securitate și Sănătate în Muncă 295 222

28 Aprilie 2023: Președintele CCI Brașov, domnul Silviu Costea și managerul Centrului Enterprise Europe Network, doamna Ioana Brisiuc, au participat în calitate de speakeri la Congresul Național de Sănătate și Securitate în Muncă, organizat de 𝐀𝐑𝐒𝐒𝐌 (Asociația Română pentru Securitate și Sănătate în Muncă).

𝐂𝐚𝐦𝐞𝐫𝐚 𝐝𝐞 𝐂𝐨𝐦𝐞𝐫ț ș𝐢 𝐈𝐧𝐝𝐮𝐬𝐭𝐫𝐢𝐞 𝐁𝐫𝐚ș𝐨𝐯, prin 𝐂𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮𝐥 𝐄𝐧𝐭𝐞𝐫𝐩𝐫𝐢𝐬𝐞 𝐄𝐮𝐫𝐨𝐩𝐞 𝐍𝐞𝐭𝐰𝐨𝐫𝐤 a fost partener al evenimentului care a prezentat și dezbătut teme de interes pentru toți participanții:
✅ proiecte privind modificarea/ completarea legislatiei specifice;
✅ răspunderea penală a celor implicați în gestionarea activității de S.S.M.;
✅ rolul și relevanța expertizelor tehnico- juridice;
✅ reglementări privind digitalizarea securității și sănătății în muncă;
✅ cercetarea accidentelor de muncă;
✅ importanța măsurilor de prevenire și protecție;
✅ exemple de bune practici.

Dezbatere publică a propunerii legislative pentru acordarea de vouchere de vacanță pentru angajații din sectorul privat

Dezbatere publică a propunerii legislative pentru acordarea de vouchere de vacanță pentru angajații din sectorul privat 931 702
4 Mai 2023: La sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, a avut loc dezbaterea publică a propunerii legislative pentru acordarea de vouchere de vacanță angajaților din sectorul privat, depusă de domnul domnul senator Eugen Țapu-Nazare, Președintele Comisiei pentru antreprenoriat și turism.

Alături de domnul senator Eugen Țapu-Nazare au fost prezenți prezenți domnul Silviu Costea, Președinte al Camerei de Comerț și Industrie Brașov, domnul Mihai Veștea și domnul Vlad Pufu, Senatori PNL.

Cu această ocazie a fost dezbătută pe larg această măsură, prin care aproximativ 4,2 milioane de salariați din sectorul privat vor beneficia de vouchere de vacanță în valoare de 1450 lei/an/ salariat, contravaloarea acestora fiind asigurată din bugetul de stat, fără nicio presiune suplimentară pentru angajatori.

Măsura are rolul de a revitaliza sectoarele turism HoReCa și industriile conexe (transport, comerț, servicii, industria alimentară etc.), de a elimina discrepanțele evidente dintre sectorul privat și cel bugetar, dar și de a reduce (indirect) costul fiscal pe angajat, cel mai mare din Uniunea Europeană.

Mulțumim celor care au răspuns pozitiv invitației noastre la eveniment!

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.04.2023 – 03.05.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.04.2023 – 03.05.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

26.04.2023 – 03.05.2023

O.U.G. nr. 29 pentru modificarea art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 138/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat acordat întreprinderilor din sectoarele considerate a fi expuse unui risc real de relocare a emisiilor de dioxid de carbon din cauza costurilor indirecte semnificative pe care le suportă efectiv ca urmare a transferării costurilor emisiilor de gaze cu efect de seră în preţul energiei electrice, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul energiei (M.O. nr. 354/26.04.2023)
 
Ordin nr. 1063 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională (M.O. nr. 364/28.04.2023)
 
Ordin nr. 20.463/3.964/967/1.415 emis de M.C.I.D./M.E./M.M.S.S./M.F. privind încadrarea în activitatea de creare de programe pentru calculator (M.O. nr. 370/02.05.2023)
 
Ordin nr. 2.858 emis de M.C. pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale pentru Monumentele de For Public (M.O. nr. 370/02.05.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.05.2023-19.05.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.05.2023-19.05.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 08.05.2023-19.05.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Brașov: dezvoltare metropolitană, de la bune practici la lecții învățate pentru o competitivitate bazată pe tranziția verde și digitală

Brașov: dezvoltare metropolitană, de la bune practici la lecții învățate pentru o competitivitate bazată pe tranziția verde și digitală 1255 945

Primăria Municipiului Alba Iulia și Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), împreună cu CaleaEuropeană.ro, organizează în data de 8 Mai 2023  dezbaterea privind  impactul și beneficiile pe care fondurile europene le-au adus cetățenilor românilor din regiunea Centru.

Intitulat “GROW: reGovery and Resilience through cOhesion frame Work”, proiectul presupune organizarea a patru dezbateri tematice sub forma unei caravane a politicii regionale pe parcursul unei săptămâni, în patru locuri de succes, privind impactul fondurilor europene asupra regiunii Centru și a României – Alba Iulia, Ciugud, Sibiu și Brașov.

Proiectul are în vedere încurajarea participării civice în probleme legate de politica de coeziune, încurajarea participării cetățenilor la nivel regional și stimularea participării și implicării părților interesate în vederea comunicării în continuare a impactului politicii de coeziune și al investițiilor în România la nivel național.

Intitulată “Brașov: dezvoltare metropolitană, de la bune practici la lecții învățate pentru o competitivitate bazată pe tranziția verde și digitală”, dezbaterea urmează să constituie o oportunitate de dialog între participanți, actori relevanți la nivel local, regional și național, autorități publice, autorități de management, beneficiari ai proiectelor cu finanțare europeană, mediul antreprenorial și cetățeni, iar caravana va reprezenta un punct central de informare privind impactul politicii de coeziune asupra dezvoltării regiunii.

În speranța că veți da curs invitației noastre, printr-o confirmare până la data de 3 mai 2023, găsiți mai jos informații suplimentare despre  proiectul de agendă și conceptul detaliat al caravanei “GROW”.

Data:  8 Mai 2023 | Ora:  14.00 | Locația: sediul Consiliului Județean Brașov, sala 120

Inaugurarea unității de producție de discuri abrazive SEDA INVEST

Inaugurarea unității de producție de discuri abrazive SEDA INVEST 1890 1418
26.04.2023 : SEDA INVEST SRL, MEMBRU PREMIUM al Camerei de Comerț și Industrie Brașov, a inaugurat singura unitate de producție de discuri abrazive din județul Brașov.

Președintele CCI Brașov, domnul Silviu Costea și directorul departamentului de consultanta, domnul Attila Szekely au participat la inaugurarea unității de producție a SEDA INVEST, MEMBRU PREMIUM al Camerei.

Compania SEDA INVEST a atras un ajutor de stat prin HG nr. 807/ 2014- Ministerul Finanțelor, de peste 10 mil lei, realizând o investiție totală de cca. 26,8 mil lei, în Parcul Industrial Prejmer.

Proiectul a fost scris și implementat în colaborare cu departamentul de consultanță al CCI Brașov!

Astfel s-a inaugurat singura unitate de producție de discuri abrazive din județul Brașov și una dintre puținele existente la nivel național!

FELICITĂRI Seda Invest!