Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

O serie de expoziții virtuale via DIGI EXPO la care pot participa și companiile din România

O serie de expoziții virtuale via DIGI EXPO la care pot participa și companiile din România 1952 1077

Carmera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să descoperiți și să participați la o serie de expoziții virtuale organizate pe platforma Digi Expo pentru comunitatea globală de afaceri. Expozițiile sunt specifice fiecarui sector și prezintă oportunități globale de afaceri.

Digi Expo este construit pe o platformă digitală modernă de ultimă generație, concepută pentru cabine de expoziție 3D, vizualizări la 360°, prietenoasă cu mai multe dispozitive și poate fi accesată și prin căști VR.

Expozițiile DIGI sunt create pentru o audiență globală, ajutând participanții să realizeze contacte cu potențiali investitori, parteneri, furnizori în vederea construirii unui lanț de aprovizionare.

Ce face Digi Expo excepțional?

La nivel global
Expozițiile Digi sunt create pentru un public global. Organizatorul – Crescendo Worldwide depune eforturi speciale pentru a implica companii, autorități guvernamentale și lideri din industrie din toate părțile.

Tehnologie sofisticată
Platforma este o platformă digitală de înaltă calitate, cu capacitate VR, personalizată, care transformă expoziția într-o experiență de o viață cu cabine 3D și viziune la 360 °.

Rețea B2B
Digi Expo îi ajută pe participanți să facă legături semnificative cu potențiali investitori, parteneri, colegi și furnizori pentru a construi o prezență internațională sau un lanț de aprovizionare fără probleme.

Asistență 24/7
Crescendo Worldwide – organizatorul Digi Expo este echipat cu asistență tehnică, manageri de relații cu clienții, manageri de dezvoltare a afacerii pentru a ajuta înainte, în timpul și după expoziție.

Evenimente viitoare organizate de Crescendo Worldwide prin cadrul platformei DigiExpo:

Crescendo Worldwide este o companie internațională care promovează  comerțul internațional  și investițiile,  cu o prezență în peste 50 de țări. Crescendo Worldwide este o companie internațională de consiliere și afaceri care susține clienții în eforturile lor de a-și extinde corporațiile în orice direcție posibilă (geografic, financiar, în funcție de gama de produse și inovație).

Catalogul expozițiilor virtuale hand pointingAICI.

Informații suplimentare la www.digi-expo.com

Material primit prin amabilitatea Nandini Patil -Assistant Manager – World Trade Invest
Crescendo Worldwide
(+91) 8956760248
nandini@crescendoworldwide.org
www.crescendoworldwide.org

 

Prima expoziție virtuală susținută de CCI Brașov

Prima expoziție virtuală susținută de CCI Brașov 1185 592

Camera de Comerț și Industrie Brașov a lansat anul trecut Creative Hub CCIBV, un program ce vine în sprijinul agenților economici din industriile creative și în întâmpinarea necesităților părinților și copiilor de a petrece timpul liber într-un mod inedit.

În această toamnă, programul nostru își oprește atenția asupra unui grup de oameni deosebit de talentați, care fac onoare comunității brașovene. Vorbim de 15 meșteșugari populari, membrii ai Asociației Creatorilor de Artă Tradițională și Contemporană Brașov.

Ne face deosebită plăcere să aducem în atenția dumneavoastră prima expoziție virtuală cu tema tradițională susținută de Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Această expoziție prezintă lucrările deosebite ale artiștilor brașoveni, fiind o bucurie și o onoare pentru noi de a putea cunoaște motivația care se află în spatele dorinței dânșilor de a duce mai departe obiceiuri străvechi.

Camera de Comerț și Industrie Brașov aniversează anul acesta 170 de ani de activitate. La 20 ianuarie 1851 avea loc ședința festivă de deschidere a Camerei de Comerț și Industrie Brașov în prezența oficialităților, în frunte cu Franz von Salmen, care îndeplinea și rolul de comisar guvernamental, comitele sașilor și a unui public numeros. Oglinda economică din acea perioada aducea în atenție Meșteșugurile și Industria. Meseriașii grupați în bresle, formă de organizare străveche și încă puternică se găseau la: Sibiu, Brașov, Mediaș, Orăștie, Bistrița; de sute de ani meseriile prinseseră rădăcini puternice. Existau și câteva bresle (tehuri) românesti în Șcheii Brașovului, Făgăraș și Hațeg, specializate în cojocărie, croitorie, papucărie și port național.

Prin această expoziție virtuală dorim să aducem în atenția tinerilor și a mediului de afaceri brașovean importanța menținerii unei colaborări strânse cu acești oameni de valoare ai comunității brașovene, aducând în acest mod un omagiu trecutului, dar și o mare valoare viitorului. Vă invităm să va alăturați demersului nostru viitor de a organiza cursuri, târguri și evenimente împreună cu membrii Asociației Creatorilor de Artă Tradițională și Contemporană Brașov.

Sperăm să vă bucure această expoziție virtuală, care reprezintă și o continuare a expoziției fizice demarate la Centrul Cultural Reduta în perioada 2 Martie-10 Mai 2021- ŢARA BÂRSEI – Spațiu meşteşugăresc multicultural.

Totodată, Asociaţia Creatorilor de Artă Tradiţională şi Contemporană Braşov organizează în perioada 06.10 –  31.12.2021 în colaborare cu Consiliul Județean Brașov și Serviciul Cultură Tradițională din cadrul Centrului Cultural Reduta, expoziția  ”Povestea Icoanei” la centrul Cultural Reduta din Brașov.

Comunicatul de presă  AICI.

Fonduri europene și antreprenoriat cu specialiștii CCI Brașov

Fonduri europene și antreprenoriat cu specialiștii CCI Brașov 1251 704

Attila Szekely, Directorul Departamentului de Consultanță și specialist în fonduri europene a fost invitat special în cadrul emisiunii DE LA MIC LA MARE pe tema Accesarea Fondurilor Europene.

26 octombrie 2021

Specialistul Camerei de Comerț și Industrie Brașov a răspuns punctual, în cadrul emisiunii, la întrebări legate de:

Cum pot să aflu detalii, adaptate la afacerea mea, despre fondurile europene?

Ce alte fonduri există în afară de cele europene?

La ce să fiu atent când aleg consultantul care să îmi facă dosarul pentru accesarea de fonduri?

Care sunt pașii din cadrul unui proiect, începând cu prima întâlnire până la finalizare? Care este implicarea consultantului în tot acest proces?

Care sunt top 3 cele mai dese provocări pe care le au antreprenorii care accesează fonduri?

Care este riscul financiar pe care mi-l asum ca antreprenor? Banii pe care îi cheltui pentru construirea dosarului și ulterior cu consultantul, sunt suportate de antreprenor sau le pot include în proiect?

De unde vin banii aferenti acestor fonduri? Care este calculul, respectiv interesul, finanțatorului?

Cât adevar este în spatele afirmației “populare” că trebuie să ne ferim de fondurile europene? Că este dificil cu fondurile europene?

Cum să mă asigur că este în regulă să achit avansul unui consultant pentru construirea dosarului pentru fonduri europene?

Efectele pandemiei și în economia brașoveană

Efectele pandemiei și în economia brașoveană 1146 627

Președintele CCI Brașov, domnul Silviu Costea, în dialog cu Dan Ghiță , despre efectele pandemiei şi în economia braşoveană.

21 octombrie 2021

Efectele pandemiei se simt din ce în ce mai dur în economia braşoveană; relaxarea din vara anului 2021 a venit prea devreme iar mesajele primite nu au fost încurajatoare pentru vaccinare. Creşterile de preţuri şi tarife reprezintă altă încercare greu de depăşit pentru multe firme.

Despre situaţia mediului de afaceri braşovean şi posibile măsuri de redresare a vorbit la  emisiunea Azi în Braşov preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, Silviu Costea, în dialogul cu Dan Ghita.

Submăsura 6.2 și 6.4

Submăsura 6.2 și 6.4 150 150

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă reamintește oportunitățile de finanțări nerambursabile pentru activitățiile neagricole din zona rurală. Ghidurile solicitantului publicate până în prezent sunt cele aflate în consultare publică, urmând să se publice ghidurile finale în cursul lunii septembrie 2021.

Submăsura 6.2 din cadrul PNDR 2014-2020, ”SPRIJIN PENTRU ÎNFIINŢAREA DE ACTIVITĂŢI NEAGRICOLE ÎN ZONE RURALE”. 

Submăsura 6.2

din cadrul PNDR 2014-2020, ”SPRIJIN PENTRU ÎNFIINŢAREA DE ACTIVITĂŢI NEAGRICOLE ÎN ZONE RURALE”.

Această măsură vizează:

01. Diversificarea economiei rurale prin creşterea numărului de microîntreprinderi şi întreprinderi mici în sectorul non-agricol, dezvoltarea serviciilor şi crearea de locuri de muncă în spațiul rural;

02. Încurajarea menținerii și dezvoltării activităților meșteșugărești tradiționale și de producție;

03. Digitalizarea activităților din mediul rural;

04. Încurajarea acțiunilor de protecție a mediului. 

Solicitanții eligibili:

Fermieri sau membrii unei gospodarii agricole care îşi diversifică activitatea prin înfiinţarea unei activităţi neagricole pentru prima dată în spaţiul rural (autorizaţi cu statut minim de PFA);

Micro-întreprinderi şi întreprinderi mici existente din spaţiul rural, care îşi propun activităţi neagricole pe care nu le-au mai efectuat până la data aplicării pentru sprijin;

Micro-întreprinderi şi întreprinderi mici noi, înfiinţate în anul depunerii aplicaţiei de finanţare sau cu o vechime de maximum 3 ani fiscali consecutivi, care nu au desfăşurat activităţi până în momentul depunerii acesteia (start-ups).

Domeniile de diversificare acoperite în cadrul submăsurii sunt:

  • Activități de producție (ex: fabricarea produselor textile, îmbrăcăminte, articole de marochinărie, articole de hârtie și carton; fabricarea produselor chimice, farmaceutice; activități de prelucrare a produselor lemnoase; industrie metalurgică, fabricare construcții metalice, mașini, utilaje și echipamente; fabricare produse electrice, electronice, inclusiv producție de combustibil din biomasă, (fabricare de peleți) în vederea comercializării, producerea și utilizarea energiei din surse regenerabile pentru desfășurarea propriei activități, ca parte integrantă a proiectului etc.;
  • Activități meșteșugărești (ex: activități de artizanat și alte activități tradiționale non-agricole (ex: olărit, brodat, prelucrarea manuală a fierului, lânii, lemnului, pielii etc.);
  • Activități turistice (ex: structuri de cazare de tip camping, parcuri de rulote, bungalow-uri, servicii turistice de agrement și alimentație publică, inclusiv punct gastronomic local);
  • Servicii (ex: medicale, sociale, sanitar-veterinare; reparații mașini, unelte, obiecte casnice; consultanță, contabilitate, juridice, audit; servicii în tehnologia informației și servicii informatice; servicii tehnice, administrative, alte servicii destinate populației din spațiul rural, etc.).

Toate cheltuielile propuse în Planul de afaceri, inclusiv capitalul de lucru , capitalizarea întreprinderii  şi activităţile relevante pentru  implementarea corectă a Planului de afaceri aprobat, corespunzătoare activităților codurilor CAEN din cererea de finanțare, sunt eligibile, indiferent de natura acestora, cu excepția achiziţionării de vehicule pentru transportul rutier de mărfuri, cu respectarea prevederilor Ordinului MADR nr. 1.731/2015, cu modificările și completările ulterioare.

Submăsura 6.4

din cadrul PNDR 2014-2020, ”Sprijin pentru investiții în crearea și dezvoltarea de activități neagricole”

Această măsură are ca scop promovarea dezvoltării economice durabilă și digitală în zonele rurale, stimularea mediului de afaceri din mediul rural, creșterea numărului de activități neagricole desfășurate în zonele rurale, dezvoltarea activităților neagricole existente, crearea de locuri de muncă, creșterea veniturilor populației rurale, reducerea diferențelor dintre mediul rural și urban și diversificarea activităților economice ale fermierilor sau membrilor gospodăriilor agricole prin practicarea de activități neagricole în vederea creșterii veniturilor și creării de alternative ocupaționale. 

Solicitanții eligibili:

Micro-întreprinderi și întreprinderi neagricole mici existente și nou-înființate (Start-ups) din spațiul rural sau fermieri/membri unor gospodării agricole (autorizați cu statut minim pe PFA) care își diversifică activitatea de bază agricolă prin dezvoltarea unei activități neagricole în zona rurală în cadrul întreprinderii deja existente, încadrabile în micro-întreprinderi și întreprinderi mici, cu excepția persoanelor fizice neautorizate.

Solicitantul

Solicitantul trebuie să aibă capital 100% privat și să se încadreze în categoria micro-întreprindere sau întreprindere mică.

Tipuri de investiții și cheltuieli eligibile:

  • Investiții pentru producerea și comercializarea produselor neagricole
      • Fabricarea produselor textile, îmbrăcăminte, articole de marochinărie, articole de hârtie și carton 
      • Fabricarea produselor chimice, farmaceutice 
      • Activități de prelucrare a produselor lemnoase 
      • Industria metalurgică, fabricare de construcții metalice, mașini, utilaje și echipamente 
      • Fabricare produse electrice, electronice 
  • Investiții pentru activități meșteșugărești (activități de artizanat și alte activități tradiționale neagricole – olărit, brodat, prelucrare manuală a fierului, lânii, lemnului, pieli, etc.) 
  • Investiții legate de furnizarea de servicii:
      • Servicii medicale, sociale, sanitar-venitare
      • Servicii de reparații mașini, unele, juridice, audit 
      • Activități de servicii în tehnologia informației și servicii informatice 
      • Servicii tehnice, administrative, etc 
  • Investiții noi pentru infrastructură în unitățile de primire turistică de tipul: parcuri de rulote, camping, bungalow 
  • Proiecte de activități de agrement
  • Modernizarea/ extinderea unităților de primire turistică de tipul: parcuri de rulore, camping, bungalow și agropensiuni 
  • Investiții noi/ modernizări/ extinderi ale structurilor de alimentație publică inclusiv punctul gastronomic local 
  • Investiții pentru producția de combustibil din biomasă (fabricarea de peleți și brichete, etc.) în vederea comercializării 
  • Investiții pentru servicii de digitalizare în scopul eficientizării activității 
  • Investiții care susțin protecția mediului 
  • Cheltuieli eligibile cu mijloacele de transport specializate: 
    • Ambulanță umană 
    • Autospecială pentru salubrizare 
    • Mașină specializată pentru intervenții – prevăzută cu nacelă pentru execuția de lucrări la înălțime 
    • Autocistenră pentru produse nealimentare 
    • Mașină de măturat carosabil 
    • Auto-betonieră 
    • Auto-vidanjă 
    • Utilaj specializat pentru împrăștiere material antiderapant – este eligibil doar dacă echipamentul este montat direct pe autoșasiu, fără a putea fi detașat 
    • Mijloc de transport de agrement (ATV, biciclete, trotinete, etc.) 

Sprijinul public nerambursabil:

Pragul minim de selecție al proiectelor aferente sM 6.4 este de 15 puncte.

Intensitatea sprijinului nerambursabil este de 70% sau 90% (în cazul solicitanților care desfășoară activități de producție). 

Valoarea minimă a ajutorului financiar nerambursabil este de 10.000 euro, iar valoarea maximă este de 200.000 euro cu respectarea prevederilor Regulamentului CE nr. 1407/2019 cu privire la ajutorul financiar de minimis.

Camera de Comerț și Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultanță format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finanțare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact


Departamentul: Consultanță

Curs Tehnici de vânzare de la distanță

Curs Tehnici de vânzare de la distanță 150 150

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene, Camera de Comerț și Industrie Brașov  organizează împreună cu Trainsilvania Regional Learning, joi 30 Septembrie 2021, cursul Tehnici de vânzare de la distanță.

În cadrul cursului Tehnici de vânzare de la distanță  vor fi abordate următoarele aspecte:

  • Pregătirea abordării de la distanță. Ce trebuie să faci diferit?
  • Mail, telefon, Skype, Teams, Zoom? Alege platforma potrivită
  • Deschiderea discuției și captarea interesului
  • Gestionarea emoțiilor în discuții la telefon
  • Recunoașterea semnalelor de cumpărare
  • 5 tehnici de influențare de bază 
  • Propunerea acțiunilor concrete
  • Cum să scrii un email eficient de follow-up? Evitarea principalelor greșeli
  • Managementul clienților dificili. Tratarea obiecțiilor

Cine susține cursul?

Dan Brumă

Consultant Senior cu o experiență de peste 12 ani în facilitare la nivel international – are o bogată experiență în dezvoltarea afacerilor și in managementul echipelor într-o serie de industrii, cum ar fi Telecom, IT & C și Automotive. Este unul dintre puținii formatori români cu experiență în livrare în peste 10 țări din Europa, Asia și America.

Detalii Curs Tehnici de vânzare de la distanță :

Durată

1 zi- 30 Septembrie 2021 de la ora 09:00 la ora 16:00

Locație

Cursul se va desfășura la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, Sala de Conferințe, etajul I.

Contact


Înscrieri: 

Masă rotundă de promovare a oportunităților de cooperare româno-americane la CCI Brașov

Masă rotundă de promovare a oportunităților de cooperare româno-americane la CCI Brașov 2560 1700

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în cooperare cu Secția Comercială a Ambasadei SUA la București, a inițiat, în luna septembrie a.c., o suită de întâlniri regionale având drept scop discutarea oportunităților de cooperare româno-americane, sub egida Parteneriatului Strategic dintre cele două țări și a potențialelor oportunități de cooperare în domeniul comercial.

Prima masă rotundă din cadrul turneului menționat a fost organizată de Camera de Comerț și Industrie Brașov în data de 01.09.2021 și a fost prilejuită de vizita Atașatului Comercial al Ambasadei Statelor Unite ale Americii în România, Thomas Hanson, la Brașov.

Evenimentul, la care au participat 30 de companii interesate de dezvoltarea la nivel internațional, a avut drept scop identificarea unor acțiuni concrete privind consolidarea cooperării de afaceri cu parteneri americani și atragerea unor parteneriate în sectoare precum agricultură, finanțe și bănci, IT (software, soluții inteligente), tehnologie, industria de apărare și, nu în ultimul rând, sănătate.


Silviu Costea, Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, a adresat cuvântul de bun venit participanților și a realizat o prezentare a potențialului economic și de dezvoltare al județului Brașov; a fost urmat de Șerban Todorică, Vice-președintele Consiliului Județean Brașov și de Allen Coliban, Primarul Municipiului Brașov, care au prezentat obiectivele și investițiile de interes, atât pentru municipiul Brașov, cât și pentru județul Brașov.

Thomas Hanson, Atașatul Comercial al Ambasadei Statelor Unite ale Americii în România, a prezentat activitatea Secției Comerciale a Ambasadei  Americane și  oportunitățile  de cooperare derulate prin intermediul acesteia. Acesta și-a manifestat disponibilitatea de a promova oportunitățile de afaceri prezentate la aceasta masa rotundă în Statele Unite ale Americii, atât direct prin activitatea Ambasadei, cât și prin evenimentele din SUA care vor fi organizate în scopul transferului de tehnologii americane inovatoare în Judetul Brasov și atragerii de parteneriate bilaterale de investiții în SUA (ex. SELECT USA), în ideea inițierii de parteneriate strategice româno-americane.

Discuțiile fructuoase au evidențiat interesul părții române și americane pentru cooperarea în mai multe industrii și oportunitatea organizării unor misiuni economice și evenimente B2B în SUA.

Companiile interesate de dezvoltarea afacerilor pe piața americană, care nu au putut participa la aceast eveniment, sunt invitate să ne contacteze.

Camera de Comerț și Industrie Brașov facilitează întâlnirile şi relaţiile de afaceri, și totodată organizează misiuni economice în vederea dezvoltării relaţiilor comerciale oferind oamenilor de afaceri și nu numai, oportunități de prospectare a piețelor internaționale.

Contact


Andreea Ivașcu 
Director Marketing & PR

Ziua Energiei Brașov – 10 septembrie 2021

Ziua Energiei Brașov – 10 septembrie 2021 1024 683

Ziua Energiei Brașov, cea mai importantă conferință dedicată energiei regenerabile din România

10 septembrie 2021, Hotel Belvedere Brașov

Cea de-a 12-a ediție a conferinței Ziua Energiei Brașov, eveniment de referință pentru sectorul regenerabilelor, va avea loc pe 10 septembrie 2021, la Hotel Belvedere Brașov.

REPOM, companie ce activează în domeniul operării şi gestionării instalaţiilor de energie regenerabilă, continuă tradiția și organizează Ziua Energiei Brașov, unul dintre cele mai importante evenimente de specialitate din România.

Tematica evenimentului este de maximă actualitate și interes pentru cei peste 200 de participanți pe care îi așteptăm la dezbaterile conferinței. Uniunea Europeană a creat conceptul de Pact verde european, a inițiat proiectul Fit for 55 parte din Pact și începând cu iulie 2021, a reglementat obligativitatea implementării directivei privind prosumatorii în toate țările Uniunii Europene. Toate aceste aspecte stabilesc obiective ambițioase pentru Europa în privința reducerii emisiilor de carbon. Astfel, evenimentul organizat de REPOM își propune să reunească lideri ai comunității energetice europene pentru a discuta măsurile pe care le consideră necesare pentru atingerea acestor obiective.

Ziua Energiei Brașov din acest an se va concentra pe următoarele teme:

 Pactul Verde european, pachetul Fit for 55, Prosumatori

Cum se adoptă și se finanțează aceste obiective în UE și România?

Care sunt planurile în afara granițelor?

Ce tehnologii există și sunt fezabile și ce este în curs de dezvoltare?

Domnii  Dan Drăgan și George Niculescu, Secretari de Stat în Ministerul Energiei, sunt invitați să participe la evenimentul nostru. Domnul Zoltan Nagy-Bege, Vicepreședintele ANRE, a confirmat participarea la ediția din acest an și va prezenta modurile în care pot fi implementate obiectivele Guvernului României în contextul Pactului verde european și al noilor direcții trasate de pachetul Fit for 55. Conferința se va bucura și de opiniile unor persoane de specialitate din mediul internațional. Va fi alături de noi doamna Barbara Saerbeck, membră a AGORA Energiewende, un grup de experți independenți dedicați obiectivelor climatice și energetice stabilite de mediul politic european și german. Iar domnul Julian Popov, membru al Consiliului consultativ Climate-KIC, va consolida perspectivele europene de atingere a  obiectivelor impuse de Pactul verde european.

Doamna Amalia Stamate, Economist Senior în cadrul Băncii Naționale a României, va interveni în cadrul conferinței cu informații și indicații cu privire la sprijinul acordat proiectelor de finanțare a energiei regenerabile. Cu ce schimbări ne vom confrunta în remodelarea pieței de energiei regenerabilă odată cu pachetul Fit for 55 vom dezbate pe larg alături de domnul Viorel Lefter, președinte al Organizaţiei Patronale a Producătorilor de Energie din Surse Regenerabile din România.

De asemenea, i-am invitat la eveniment pe domnul Allen Coliban, Primarul Brașovului și pe domnul Silviu Costea, președinte al Camerei de Comerț și Industrie Brașov. Așteptăm confirmări și din partea altor Speakeri că vor fi alături de noi la cele trei sesiuni de dezbateri ale conferinței.

La ediția din acest an, vor fi prezente trei categorii de participanți:

50% din părțile interesate din sectorul energetic românesc și european (în principal investitori);

25% din politică, mediul academic și administrația românească;

25% din „alții”, persoane din industria națională și internațională și mediul academic interesate de acest subiect.

Conferința va fi tradusă simultan în engleză și română. Participarea este gratuită.
Pentru înregistrare și mai multe informații, consultați pagina dedicată evenimentului: https://ziuaenergiei.ro 

Ziua Energiei Brașov beneficiază de sprijinul ENTERA.

Partenerii media ai Conferinței sunt: E-nergia, Energynomics, Financial Intelligence, Focus Energetic, InvesTenergy, NewsEnergy, Energy Center.

Eveniment online: Connecting European Chambers

Eveniment online: Connecting European Chambers 1920 1280

Vă informăm despre desfășurarea evenimentului Connecting European Chambers.

Camera de Comerț si Industrie a României are plăcerea de a vă informa cu privire la desfășurarea evenimentului anual al rețelei camerelor de comerț europene – Connecting European Chambers – ediția a VI-a, în perioada 29 iunie -1 iulie 2021, în format online.

Evenimentul organizat de EUROCHAMBRES se adresează reprezentanților camerelor de comerț locale și naționale, având posibilitatea să afle informații relevante cu privire la noile programe ale Uniunii Europene, precum și să participe la schimbul de bune practici camerale.

În prima zi a conferinței vor fi prezentate oportunitățile de finanțare în următoarele șase domenii, puse la dispoziție de Comisia Europeană:

01. Antreprenoriat și IMM-uri

02. Inovare

03. Internaționalizare

04. Vecinătate și extindere

05. Competențe

06. Europa durabilă

În cea de-a doua și a treia zi a conferinței, reprezentanții camerelor de comerț sunt invitați să participe activ la sesiunile de lucru. Acestea se vor desfășura în modul următor:

scurtă prezentare realizată de moderator și apoi un tour de table al participanților;

discuții structurate cu privire la dezvoltarea unor potențiale acțiuni comune, luând în considerare sursele de finanțare europeana alocate fiecărui domeniu. Scopul final constând în dezvoltarea unor parteneriate pentru depunerea unor viitoare proiecte de către consorțiile formate din camerele de comerț.

Connecting European Chambers își propune să dezvolte capacitatea camerelor de comerț de a coopera în cadrul proiectelor cu finanțare europeană, bazîndu-se pe punctele forte ale rețelei camerale. În plus, se urmărește consolidarea parteneriatelor de colaborare între membrii EUROCHAMBRES, în vederea furnizării comunității de afaceri a unei game extinse de servicii cu valoare adaugată.

Detalii suplimentare se regasesc în agenda  AICI

Conceptul evenimentului  AICI.

Ambasadorul Republicii Islamice Pakistan în România

Ambasadorul Republicii Islamice Pakistan în România 1920 1280

Vizita excelenței sale, Dr. Zafar Iqbal – Ambasador al Republicii Islamice Pakistan în România

În data de 4 iunie 2021, Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, dl. Silviu COSTEA a avut o întrevedere cu Excelența Sa Dr. Zafar Iqbal, Ambasador al Republicii Islamice Pakistan în România, aflat la prima sa vizită la sediul nostru.

Vizita a avut ca scop principal evaluarea relațiilor comerciale bilaterale la preluarea portofoliului de ambasador de către E.S. dl. Zafar Iqba. Cu această ocazie, E.S. dl. Ambasador a prezentat experiența companiilor din Pakistan și dorința acestora spre deschiderea comerțului astfel încât mărfurile să poată ajunge în mod direct pe piața din România.

În cadrul întâlnirii s-au abordat subiecte precum îmbunătățirea colaborării comerciale între Pakistan și România, în beneficiul comunității de afaceri din ambele părți. Potrivit Excelența Sale, Dr. Zafar Iqbal, Pakistanul şi România, ţări cu relaţii economice tradiţionale, oferă oportunităţi numeroase, atât în domeniul comercial și cel al resurselor umane, cât şi în cel investiţional, însă este nevoie de o mai bună conectare a celor două comunităţi de afaceri, astfel încât potenţialul pieţelor menţionate să fie valorificat într-o mai mare măsură.

O notă aparte a fost legată de municipiul Brașov. Excelența Sa a menționat că a fost plăcut impresionat să descopere un oraș atât de frumos, modern și totodată plin de istorie. Cum prima impresie contează, această vizită este numai primul pas în vederea stabilirii unor legături economice durabile. Totodată, Excelența Sa, Dr. Zafar Iqbal a menționat cu privire la orașul Brașov – „The jewel of Carpathians – one of the most beautiful cities in the world.”.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Marketing & PR format dintr-o echipă de profesioniști cu o experiență de peste 25 ani, oferă o paletă largă de servicii societăților în scopul identificării celor mai potrivite oportunități pentru dezvoltarea afacerilor.