Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Dezbatere publică a propunerii legislative pentru acordarea de vouchere de vacanță pentru angajații din sectorul privat

Dezbatere publică a propunerii legislative pentru acordarea de vouchere de vacanță pentru angajații din sectorul privat 931 702
4 Mai 2023: La sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, a avut loc dezbaterea publică a propunerii legislative pentru acordarea de vouchere de vacanță angajaților din sectorul privat, depusă de domnul domnul senator Eugen Țapu-Nazare, Președintele Comisiei pentru antreprenoriat și turism.

Alături de domnul senator Eugen Țapu-Nazare au fost prezenți prezenți domnul Silviu Costea, Președinte al Camerei de Comerț și Industrie Brașov, domnul Mihai Veștea și domnul Vlad Pufu, Senatori PNL.

Cu această ocazie a fost dezbătută pe larg această măsură, prin care aproximativ 4,2 milioane de salariați din sectorul privat vor beneficia de vouchere de vacanță în valoare de 1450 lei/an/ salariat, contravaloarea acestora fiind asigurată din bugetul de stat, fără nicio presiune suplimentară pentru angajatori.

Măsura are rolul de a revitaliza sectoarele turism HoReCa și industriile conexe (transport, comerț, servicii, industria alimentară etc.), de a elimina discrepanțele evidente dintre sectorul privat și cel bugetar, dar și de a reduce (indirect) costul fiscal pe angajat, cel mai mare din Uniunea Europeană.

Mulțumim celor care au răspuns pozitiv invitației noastre la eveniment!

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.04.2023 – 03.05.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 26.04.2023 – 03.05.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

26.04.2023 – 03.05.2023

O.U.G. nr. 29 pentru modificarea art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 138/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat acordat întreprinderilor din sectoarele considerate a fi expuse unui risc real de relocare a emisiilor de dioxid de carbon din cauza costurilor indirecte semnificative pe care le suportă efectiv ca urmare a transferării costurilor emisiilor de gaze cu efect de seră în preţul energiei electrice, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul energiei (M.O. nr. 354/26.04.2023)
 
Ordin nr. 1063 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională (M.O. nr. 364/28.04.2023)
 
Ordin nr. 20.463/3.964/967/1.415 emis de M.C.I.D./M.E./M.M.S.S./M.F. privind încadrarea în activitatea de creare de programe pentru calculator (M.O. nr. 370/02.05.2023)
 
Ordin nr. 2.858 emis de M.C. pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei Naționale pentru Monumentele de For Public (M.O. nr. 370/02.05.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.05.2023-19.05.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.05.2023-19.05.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 08.05.2023-19.05.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Brașov: dezvoltare metropolitană, de la bune practici la lecții învățate pentru o competitivitate bazată pe tranziția verde și digitală

Brașov: dezvoltare metropolitană, de la bune practici la lecții învățate pentru o competitivitate bazată pe tranziția verde și digitală 1255 945

Primăria Municipiului Alba Iulia și Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), împreună cu CaleaEuropeană.ro, organizează în data de 8 Mai 2023  dezbaterea privind  impactul și beneficiile pe care fondurile europene le-au adus cetățenilor românilor din regiunea Centru.

Intitulat “GROW: reGovery and Resilience through cOhesion frame Work”, proiectul presupune organizarea a patru dezbateri tematice sub forma unei caravane a politicii regionale pe parcursul unei săptămâni, în patru locuri de succes, privind impactul fondurilor europene asupra regiunii Centru și a României – Alba Iulia, Ciugud, Sibiu și Brașov.

Proiectul are în vedere încurajarea participării civice în probleme legate de politica de coeziune, încurajarea participării cetățenilor la nivel regional și stimularea participării și implicării părților interesate în vederea comunicării în continuare a impactului politicii de coeziune și al investițiilor în România la nivel național.

Intitulată “Brașov: dezvoltare metropolitană, de la bune practici la lecții învățate pentru o competitivitate bazată pe tranziția verde și digitală”, dezbaterea urmează să constituie o oportunitate de dialog între participanți, actori relevanți la nivel local, regional și național, autorități publice, autorități de management, beneficiari ai proiectelor cu finanțare europeană, mediul antreprenorial și cetățeni, iar caravana va reprezenta un punct central de informare privind impactul politicii de coeziune asupra dezvoltării regiunii.

În speranța că veți da curs invitației noastre, printr-o confirmare până la data de 3 mai 2023, găsiți mai jos informații suplimentare despre  proiectul de agendă și conceptul detaliat al caravanei “GROW”.

Data:  8 Mai 2023 | Ora:  14.00 | Locația: sediul Consiliului Județean Brașov, sala 120

Inaugurarea unității de producție de discuri abrazive SEDA INVEST

Inaugurarea unității de producție de discuri abrazive SEDA INVEST 1890 1418
26.04.2023 : SEDA INVEST SRL, MEMBRU PREMIUM al Camerei de Comerț și Industrie Brașov, a inaugurat singura unitate de producție de discuri abrazive din județul Brașov.

Președintele CCI Brașov, domnul Silviu Costea și directorul departamentului de consultanta, domnul Attila Szekely au participat la inaugurarea unității de producție a SEDA INVEST, MEMBRU PREMIUM al Camerei.

Compania SEDA INVEST a atras un ajutor de stat prin HG nr. 807/ 2014- Ministerul Finanțelor, de peste 10 mil lei, realizând o investiție totală de cca. 26,8 mil lei, în Parcul Industrial Prejmer.

Proiectul a fost scris și implementat în colaborare cu departamentul de consultanță al CCI Brașov!

Astfel s-a inaugurat singura unitate de producție de discuri abrazive din județul Brașov și una dintre puținele existente la nivel național!

FELICITĂRI Seda Invest!

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.04.2023 – 26.04.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.04.2023 – 26.04.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

20.04.2023 – 26.04.2023

● Hotărâre nr. 352 privind acordarea unei măsuri de sprijin de urgenţă pentru producătorii agricoli din sectorul cereale (M.O. nr. 334/20.04.2023)
 
● Ordin nr. 149 emis de M.A.D.R. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.366/2018 pentru aprobarea Procedurii privind scoaterea din circuitul agricol a pajiştilor permanente (M.O. nr. 336/21.04.2023)
 
● Ordin nr. 1307 emis de M.F. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 158/2015 privind aprobarea modelului autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale (M.O. nr. 336/21.04.2023)
 
● Hotărâre nr. 346  pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea, funcționarea, evaluarea și acreditarea entităților din infrastructura de inovare și transfer tehnologic, precum și modalitatea de susținere a acestora (M.O. nr. 341/24.04.2023)
 
● Hotărâre nr. 355 privind modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003 (M.O. nr. 344/24.04.2023)
 
● Ordin nr. 1.355 emis de M.F. privind aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie — Revizia 8 (M.O. nr. 351/26.04.2023)
 
● Anexa la Ordin nr. 1.355 emis de M.F. privind aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie — Revizia 8 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie — Revizia 8 (M.O. nr. 351bis/26.04.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 02.05.2023-12.05.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 02.05.2023-12.05.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 02.05.2023-12.05.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

EVENIMENT DIGITAL HUB

EVENIMENT DIGITAL HUB 1504 556
În cadrul proiectului Evoluție prin digitalizare – Îmbunătățirea competențelor digitale pentru angajații IMM din Regiunea Centru SMIS 142733 sunt organizate trei evenimente de tip „Digital Hub”.

Cu această ocazie reprezentanții IMM-urilor implicate în activitățile proiectului vor discuta și vor schimba idei cu privire la:

  • Maniera în care este perceput procesul de digitalizare la nivelul întreprinderilor pe care le reprezintă.
  • Provocările pe care le întâmpină în procesul de digitalizare (nivel redus de cunoștințe referitoare la principiu; lipsa informațiilor cu privire la oportunitățile legate de digitalizare; competențe necorelate cu nevoile, etc)
  • Posibile soluții pentru abordarea corectă și eficientă a provocărilor identificate.

Evenimentele DIGITAL HUB se desfășoara la HOTEL TTS Covasna, iar in perioada 21-22 aprilie 2023 a avut loc primul eveniment din cele trei programate.

Companiile interesate de evenimentul DIGITAL HUB se mai pot înscrie pentru evenimentul din perioada 27-28 mai 2023, accesând butonul de mai jos.

Locurile sunt limitate!

În cadrul acestor evenimente speakerul este dna. STANCU ANA-MARIA, CEO Bucharest Robots, primul start-up din România dedicat roboților umanoizi și roboților de servicii, fondatoare a RoboHub, centru de învățare în domeniul roboticii și programării și membru în Board-ul euRobotics – rețeaua europeană de robotică civilă.

Dna. Stancu Ana-Maria a prezentat ABC-ul digitalăzirii și cum poate fi construită o transformare digitală și care sunt provocările acesteia, iar a doua zi au fost atinse subiecte precum creionarea unei schițe de strategie pentru transformare digitală și discutarea oportunităților și provocărilor identificate cu o zi în urmă.  De asemenea, au fost prezentați diverși roboți umanoizi și funcțiile pe care le pot avea aceștia.

Informații suplimentare despre proiectul  Evoluție prin digitalizare – Îmbunătățirea competențelor digitale pentru angajații IMM din Regiunea Centru SMIS 142733 , accesând butonul de mai jos:

Seminar : “Reguli generale de avizare a existenței cazului de forță majoră”

Seminar : “Reguli generale de avizare a existenței cazului de forță majoră” 1414 1052

Camera de Comerț și Industrie Brașov  în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie a României organizează seminarul  interactiv cu tema:
 

“Reguli generale de avizare a existenței cazului de forță majoră”.

Seminarul va fi susţinut de  Elisabeta Perșinaru, director Direcția Juridică a Camerei de Comerț și Industrie a României și de Alina Groșanu, director Departament Juridic-Arbitraj-Resurse Umane din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

Camerele de Comerț și Industrie, a României și Județene, sunt singurele instituții din România abilitate să avizeze existența cazului de forță majoră la solicitarea scrisă a companiilor!

Ca urmare a pandemiei COVID-19,  instituția forței majore a devenit un subiect de interes pentru toți profesioniștii activi, indiferent de sfera comercială în care își desfășoară activitatea. Cu certitudine, în relațiile comerciale prezente și viitoare, profesioniștii vor acorda o importanță mai mare acesteia.


Speakeri:

Data:  12 Mai 2023 | Ora:  10.00 | Locația:  sediul CCI Brașov, strada Mihail Kogălniceanu nr.18-20

Tarif participare
Pentru MEMBRII CCIBV se percepe un tarif de 100 lei + TVA
Pentru nemembri se percepe un tarif de 130 lei + TVA

Termen de confirmare a participării: 10.05.2023 folosind butonul de mai jos, sau adresa de email  evenimente@ccibv.ro.

Locurile sunt limitate!

Pentru a participa la acest eveniment vă rugăm să vă înregistrați, utilizând formularul de mai jos:

Contact: Afrodita Mălureanu – Departament Marketing & PR
0728 137 733
afrodita.malureanu@ccibv.ro

CARAVANA ANTREPRENORIALĂ

CARAVANA ANTREPRENORIALĂ 1476 1188

21 aprilie 2023: Președintele Camerei de  Comerț și Industrie Brașov a participat la evenimentul CARAVANA ANTREPRENORIALĂ! 

“Sistemul cameral este dinamic, are expertiză, viziune, cunoaște problemele antreprenorilor, este reprezentat în intreg teritoriul și poate fi partenerul ideal al oricarui guvern. Ne implicăm în diplomație economică, în învățământul dual și încurajam tinerii să lucreze în companiile autohtone.”, a afirmat domnul președinte  Silviu Costea în cadrul evenimentului.

Premierul Nicolae-Ionel Ciucă: “Orice guvern responsabil are datoria sprijinirii investitorilor autohtoni și a menținerii unui dialog permanent cu aceștia. Doar în acest mod, instituțiile centrale pot afla rapid ce măsuri fiscale funcționează și care sunt actele normative care pot sprijini capitalul local.”

La eveniment au participat companii de top din județul Brașov, iar printre speakerii locali care au împărtașit guvernanților experiențele și dificultățile lor, s-au numărat: Horațiu Țepeș – Bilka Steel, Mihai Miron- Ropharma, Daniela Kasper – Kasper Development , Adrian Secelean – Electroprecizia.

Premierul României, Nicolae-Ionel Ciucă, a vizitat și două dintre cele mai importante companii brașovene, membre ale Camerei de Comerț și Industrie Brașov:
👏 Bilka Steel
👏 Electroprecizia

👍 Horațiu Țepeș, CEO-ul Bilka Steel a prezentat fabrica Bilka și planurile de creștere și dezvoltare ale companiei pentru următorii ani.
👍Electroprecizia va continua să crească și împreună vom scrie un nou capitol în povestea de succes a companiei de aproape 100 de ani.” – Adrian Secelean, Președinte al Consiliului de Administrație Electroprecizia.

Felicitari Electroprecizia Holding!
Felicitări BILKA Steel!