Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Programul Regional Centru 2021-2027-Investiții tehnologice în IMM-uri, Intervenția 1.4.1.

Programul Regional Centru 2021-2027-Investiții tehnologice în IMM-uri, Intervenția 1.4.1. 1528 1063

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea spre consultare publică a ghidului solicitantului aferent PR Centru 2021-2027, ”O regiune competitivă prin inovare și întreprinderi dinamice pentru o economie inteligentă”, Intervenția 1.4.1. „Investiții tehnologice în IMM-uri”.

Scopul programului de dezvoltare și modernizare tehnologică a IMM-urilor din Regiunea Centru, active în sectoarele regionale de specializare inteligentă, constă în facilitarea creșterii economice a regiunii prin intermediul încurajării și sprijinirii accesului IMM-urilor la tehnologii avansate și programe de formare specializate, precum și prin promovarea investițiilor productive în active fixe corporale și necorporale. Această inițiativă are drept obiectiv sporirea capacităților tehnologice ale IMM-urilor, pentru a le permite să concureze mai eficient și să gestioneze dezvoltarea de produse și servicii inovatoare, contribuind astfel la creșterea brută de capital și la susținerea locurilor de muncă în regiune.

Solicitanți eligibili:
Societăți sau societăți cooperative care, în conformitate cu Legea 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării IMM, se încadrează în categoria:
microîntreprinderilor din mediul urban – au mai puțin de 10 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei;
întreprinderilor mici din mediul urban și rural – au între 10 și mai puțin de 50 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 10 milioane euro, echivalent în lei;
întreprinderilor mijlocii din mediul urban și rural – au între 50 și mai puțin de 250 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.
Alocarea financiară corespunzătoare acestui apel este de 81.016.706 euro, din care sprijin FEDR 68.864.200 euro și 12.152.506 euro finanțare de la bugetul de stat.

Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:
• Valoare minimă eligibilă a finanțării nerambursabile solicitate: 250.000 euro;
• Valoarea maximă eligibilă a finanțării nerambursabile solicitate: 1.500.000 euro.

Cheltuieli eligibile:
• Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului;
• Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții;
• Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică;
• Cheltuieli pentru investiția de bază;
• Alte cheltuieli (aferente proiectelor cu lucrări);
• Cheltuielile de informare și publicitate;
• Cheltuielile cu activitatea de audit financiar extern;
• Cheltuieli de instruire și cooperare teritorială.
Consultarea publică se va derula pe o perioadă de 30 zile calendaristice. Observațiile și propunerile pot fi formulate prin completarea tabelului de observații și transmiterea acestuia prin e-mail, la adresa programe@adrcentru.ro, până la data de 30.04.2023.

Sprijinul public nerambursabil:
Pentru cheltuielile eligibile finanțate prin ajutor de minimis, în cadrul acestui apel de proiecte intensitatea ajutorului de minimis este de 100%.
Solicitanții de finanţare vor respecta intensitatea maximă admisă conform ratelor de cofinanţare aplicabile cheltuielilor eligibile după cum urmează:

Pragul minim de selecție al proiectelor aferente Intervenției 1.4.1. este de 50 puncte.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 de ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finanțare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact

Attila Szekely – Director Departamentul de Consultanță CCI Brașov

0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro

Pavilionul României la ICT Spring 2023 Luxemburg

Pavilionul României la ICT Spring 2023 Luxemburg 1431 1077

Evenimentul ICT Spring 2023 se va desfășura în perioada 29-30 iunie 2023 la Luxemburg, ocazie cu care Romanian-Luxemburg Business Forum (RomLux) oferă sprijin companiilor românești interesate de a participa la Pavilionul României din cadrul acestui eveniment.

ICT Spring 2023 este evenimentul cel mai important pentru ICT și tehnologiile emergente și oferă acces direct la organizațiile ce încurajează inovația în această parte a lumii. Va fi o săptămână extrem de bogată în activități oferind oportunități de a întâlni cele mai relevante organizații de inovație din Luxembourg, comunitatea RomLux si antreprenorii locali (vezi agenda detaliată mai jos). Iată mai jos toate detaliile în speranța că vom putea aduce la ICT Spring 2023 anul aceasta cât mai multe din StartUp-urile promițătoare din România, proiecte sau companii inovante românești care au la momentul de fata ambiția de dezvoltare la nivel European sau Global. Capacitatea si potențialul de a crește la nivel european sau global – “go European” sau “go Global” – este factorul determinant pentru prezența in Luxemburg a unui StartUp din România.

Material primit prin amabilitatea Directiei Relatii Interne si ICC Romania
CCIR Business Center, B-dul Octavian Goga nr. 2,
sector 3, Bucureşti, România
Tel.: +4021 319 18 85
Fax: +4021 319 01 56
www.ccir.ro; www.snia.ro; www.tnf.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 04.04.2023 – 11.04.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 04.04.2023 – 11.04.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

04.04.2023 – 11.04.2023

 Ordin nr. 616 emis de M.M.S.S. privind modificarea procedurii de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.314/2022 (M.O. nr. 281/04.04.2023)
 
 Ordin nr. 626 emis de M.A.T. pentru modificarea şi completarea Procedurii de avizare a organizaţiilor de management al destinaţiei, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.293/2022 (M.O. nr. 283/05.04.2023)
 
 Ordin nr. 890 emis de M.M.A.P. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.366/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile aplicabile finanţării din fondurile europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.B, pentru subinvestiţia I1.B. “Construirea de insule ecologice digitalizate”, investiţia I1. “Dezvoltarea, modernizarea şi completarea sistemelor de management integrat al deşeurilor municipale la nivel de judeţ sau la nivel de oraşe/comune”, componenta 3. Managementul deşeurilor (M.O. nr. 286/06.04.2023)
 
 O.U.G. nr. 20 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, precum şi pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale (M.O. nr. 290/06.04.2023)
 
 Hotarare nr. 302 pentru modificarea Normelor metodologice privind detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale pe teritoriul României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 337/2017 (M.O. nr. 290/06.04.2023)
 
 Ordin nr. 420 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului “Notificare de conformare emisă de organul de inspecţie fiscală”, a procedurii de notificare şi a periodicităţii de emitere, precum şi pentru modificarea anexei nr. 1.a la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.711/2015 privind modelul şi conţinutul formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală (M.O. nr. 291/06.04.2023)
 
 Lege nr. 84 pentru modificarea Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 (M.O. nr. 294/07.04.2023)
 
 O.U.G. nr. 21 privind Statutul lucrătorului cultural profesionist (M.O.nr. 297/07.04.2023)
 
 Lege nr. 85 pentru instituirea zilei de 3 martie ca „Ziua solidarității româno-polone” (M.O.nr. 307/11.04.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 18.04.2023-28.04.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 18.04.2023-28.04.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 18.04.2023-28.04.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

PREGĂTIRI PENTRU CONCESIONAREA SPAŢIILOR DE RETAIL DE LA AEROPORT

PREGĂTIRI PENTRU CONCESIONAREA SPAŢIILOR DE RETAIL DE LA AEROPORT 1476 1181

Regia Autonomă Aeroportul Internațional Brașov a început un proces de consultare a pieței pentru concesionarea spațiilor economice din incinta terminalului.

În cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Județean Brașov din data de 30.03.2023 s-a aprobat hotărârea privind închirierea prin licitație publica, de către R.A. ”Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav”, a bunurilor proprietatea publică a Județului Brașov date în administrarea acesteia.
💎Dorinţa Consiliului Județean Brașov, este aceea ca demersurile care urmează să fie realizate, atât cele care ţin de atribuirea spaţiilor din cadrul terminalului, cât şi cele privind angajarea personalului care va asigura funcţionarea Aeroportului, să fie aduse din timp la cunoştinţa tuturor celor interesaţi, să se realizeze într-un mod transparent, corect și obiectiv, cu respectarea criteriilor și cerințelor stabilite de lege.
Sunt luate măsurile necesare, astfel încât orice persoană fizică sau juridică interesată  să participe la aceste proceduri să aibă deplin acces la toate informațiile necesare.
Regia Autonomă „Aeroportul International Brașov-Ghimbav” RA va organiza în perioada următoare o procedură de atribuire a serviciilor de retail din incinta terminalului  în conformitate cu Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și servicii.
💎Procesul de consultare a pieţei a început şi se desfăşoară până marţi, 2 mai 2023, iar operatorii economici sunt aşteptaţi să transmită informațiile supuse consultării la una din adresele de email alexandru.anghel@cjbrasov.ro sau cornelia.zaharie@brasovairport.ro, cu menţiunea „În atenția Compartimentului Achiziţii”, până în data de 24 aprilie.
Rezultatul procesului de consultare a pieței se va publica pe site-urile www.e-licitatie.ro și https://brasovairport.ro/ nu mai târziu de data inițierii procedurii de atribuire.

_________________________________________________________________________________
Informații detaliate:
Regia Autonomă „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” RA va organiza în perioada următoare o procedură de atribuire a serviciilor de retail din incinta terminalului în conformitate cu Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și servicii.
Procedura de concesiune este aplicabilă serviciilor de tip „food and beverage”, serviciilor de vânzare cu amănuntul de îmbrăcăminte, produse alimentare, țigări şi băuturi, precum şi oricăror altor servicii de vânzare cu amănuntul, inclusiv servicii de vânzare produse cosmetice și parfumuri.
În perspectiva viitoarei concesionări, joi, 6 aprilie, RA „AIBG” a postat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice www.e-licitatie.ro la secţiunea „Anunţuri de consultare a pieţei”, anunţul nr. MC1024279 prin care operatorii economici interesaţi sunt invitaţi să-şi spună punctul de vedere cu privire la următoarele aspecte: nivelul redevenței contractuale; estimarea costurilor investițiilor de efectuat, a costurilor în legătură cu exploatarea serviciilor și a perioadei necesare pentru recuperarea costurilor investițiilor; perioada necesară operatorilor economici pentru pregătirea ofertei după publicarea anunțului de participare privind procedura de atribuire; informațiile necesare operatorilor economici în vederea pregătirii ofertei.
Conducerea RA „AIBG” intenționează ca serviciile de retail din incinta Aeroportului să prezinte un concept comercial și de marketing unitar și comun care să reflecte specificul zonei geografice în care este situat Aeroportul.
Operatorul economic care va fi desemnat câștigătorul procedurii de atribuire va proiecta, dezvolta, construi, finanța, opera și exploata spațiile comerciale din incinta Aeroportului.
Spațiile din interiorul terminalului sunt orientative şi pot suferi rectificări în urma vizitării amplasamentelor, a căror suprafaţă totalizează aproximativ 877,61 mp.
📌 „În urma concesionării serviciilor de retail ne dorim să punem la dispoziția pasagerilor servicii de retail, inclusiv de «food and beverage» de înaltă calitate, vizibile și atractive din punct de vedere comercial, la preţuri atractive şi comparabile cu piețe similare. În acelaşi timp, ne propunem să asigurăm călătorii confortabile și convenabile pentru călători, să creăm spaţii accesibile și prietenoase pentru persoanele cu dizabilități şi să punem în valoare specificul cultural și geografic local printr-un concept comercial și de marketing unitar. Vrem să implementăm conceptul de Smart Airport cu soluții de economisire a energiei electrice şi soluții eco-friendly în ceea ce priveşte reciclarea deșeurilor, ambalaje, mobilier și finisaje ecologice, precum şi un sistem de feedback din partea consumatorilor. Nu în ultimul rând, cum este şi firesc, ne propunem maximizarea veniturilor nonaeronautice ale Aeroportului”, a explicat Alexandru Anghel, directorul general al Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav”.
Procesul de consultare a pieţei a început ieri şi se desfăşoară până marţi, 2 mai 2023, iar operatorii economici sunt aşteptaţi să transmită informațiile supuse consultării la una din adresele de email alexandru.anghel@cjbrasov.ro sau cornelia.zaharie@brasovairport.ro, cu menţiunea „În atenția Compartimentului Achiziţii”, până în data de 24 aprilie.
În situația în care, în urma informațiilor transmise de către operatorii economici se va considera necesar, Regia Autonomă „AIBG” va organiza întâlniri la care vor fi invitați să participe toți agenţii economici care au răspuns consultării de piață.
Aceste întâlniri se vor putea realiza în format online sau fizic, fie cu participarea tuturor firmelor care au răspuns consultării de piață, fie, în situația în care este necesar pentru protejarea informațiilor declarate confidențiale de către operatorii economici, cu fiecare în parte.

CARAVANA ANTREPRENORIALĂ

CARAVANA ANTREPRENORIALĂ 1181 886

Camera de Comert și Industrie Brașov vă invită să participați, gratuit,  la CARAVANA ANTREPRENORIALĂ adresată mediului de afaceri brașovean.

Acest important eveniment de business va avea loc vineri, 21 aprilie 2023 , ora 11:00, la Hotel Sportul din Poiana Brașov.

Caravana Antreprenorială este organizată de către Clubul Oamenilor de Afaceri Liberali și are la bază nevoia de politică, reformă și prosperitate.

Printre personalitățile care vor participa la eveniment și vor discuta cu participanții se numără: Nicolae CIUCĂ – Prim-ministrul României, Sebastian BURDUJA – Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Marcel BOLOȘ – Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Silviu COSTEA – Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, precum și reprezentanți marcanți ai mediului de afaceri brașovean.

Participarea este GRATUITĂ!

Accesul la conferință se va face în limita locurilor disponibile, pe bază de confirmare de participare.

Contact: Afrodita Mălureanu 
0728 137 733
afrodita.malureanu@ccibv.ro

Expo DOHA 2023

Expo DOHA 2023 2507 1253

În perioada 2 octombrie 2023 – 28 martie 2024 se va desfășura cel mai important târg expozițional din regiunea Orientului Mijlociu și a Africii de Nord,  Expo 2023, organizat la Doha, Qatar.

Sub egida ” Deșert verde, mediu mai bun”, cel mai important eveniment din regiune  va fi  găzduit de Al Bidda Park din Doha, Qatar
Ecologizarea deșertului era o provocare, însă  în zilele noastre un deșert verde este posibil, fiind  un subiect important și din ce în ce mai urgent, deoarece poate fi un răspuns la problemele globale ale deficitului de apă, energie și alimente.

Evenimentul ”Brașov Real Estate Roundtable”

Evenimentul ”Brașov Real Estate Roundtable” 1259 944

4 aprilie 2023: Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, dl Silviu Costea, a participat la evenimentul ”Brașov Real Estate Roundtable” .

 În cadrul evenimentului au fost dezbătute teme legate de proiecte de infrastructură, dezvoltarea sustenabilă a Brașovului și noi investiții în proiecte imobiliare moderne, care vor da o nouă față orașului, contribuind la creșterea calității mediului construit și implicit a calității vieții locuitorilor acestui centru regional.

Punctele cheie ale evenimentului:

  • Revitalizarea orașului: noi zone de interes pentru dezvoltarea comunităților durabile și inteligente
  • Impactul noului aeroport în atragerea investitorilor la Brașov
  • Avantajul concurențial al Brașovului
  • Regiunile de top ale județului pentru noi oportunități de dezvoltare

Salonul Internațional al Agriculturii, Maroc 2023

Salonul Internațional al Agriculturii, Maroc 2023 1421 1066

În perioada 02 – 07 mai 2023, sub Ȋnaltul Patronaj al Majestății Sale Regele Mohammed al VI-lea al Marocului și sub egida Ministerului Agriculturii și Pescuitului, se va organiza la Mèknes, cea de-a XV-a ediție a Salonului Internațional al Agriculturii din Maroc, cea mai importantă manifestare sectorială din Africa și Orientul Mijlociu.

Evenimentul se organizează anual din 2006, ultima editie avand loc in 2019, editiile din anii 2020, 2021 si 2022 fiind anulate din cauza crizei sanitare mondiale.

La ediția din acest an și-au anunțat până în prezent participarea peste 1200 expozanți, fiind așteptați peste 1.000.000 vizitatori, dintre care 300.000 profesioniști. Peste 60 țări din cele 4 continente vor participa cu pavilioane/standuri naționale, expunând pe o suprafață de 18,5 ha, din care 15 ha suprafețe acoperite. Ȋn timpul desfășurării manifestării, se vor organiza reuniuni bilaterale între participanți, fiind programate conferințe, seminarii, mese rotunde, diverse prezentări tehnice și demonstrații.  

România a participat cu standuri proprii la ultimele 8 ediții ale manifestării (2012-2019), fiind expuse diverse produse agroalimentare (mezeluri, conserve de legume, conserve de carne, brânzeturi și cașcavaluri, biscuiți, napolitane, dulciuri, miere, cereale, printre altele), echipamente diverse (sisteme pentru irigații, pompe submersibile, motoare electrice, mori diverse, sisteme fotovoltaice integrate, implemente agricole), servicii (foraj puțuri de apă de adâncimi diverse). Ȋn paralel cu desfășurarea manifestărilor expozitionale anterioare, au fost organizate de către Ambasada României în Regatul Maroc/BPCE Tanger în colaborare cu Camera Bilaterala de Comert Maroc Romania si sistemul Cameral și diversele entități și autorități din Romania si Maroc, misiuni economice itinerante vizand diversele regiuni si poluri de interes  din Maroc. 

Sectorul agricol este foarte important pentru economia marocană, contribuind cu peste  20 % la formarea PIB-ului (15 % agricultură și 5 % sectorul agro-industrial) implicand aproximativ 50 % din populatia activa a tarii. Sectorul agricol asigură peste 6 milioane de locuri de muncă, dintre care peste 250 mii în sectorul agroindustrial.

Ȋntrucât Marocul atrage în continuare numeroase investiții străine inclusiv în sectorul agroindustrial, datorita pozitiei geografice față de Europa – principalul partener economic și luând în considerare avantajele aplicării planului  de dezvoltare sectorială « Maroc Verde », prin care sunt acordate subvenții și diverse alte facilități, se crează premize reale pentru societățile românești din sectorul agroindustrial de a furniza diverse produse și servicii, dintre care menționăm:
– Cereale (grâu pentru panificație, porumb, orz) și furaje pentru animale. Marocul este dependent de importul de cereale, producția medie anuală fiind de 6-7 milioane tone, iar necesarul este de peste 14 milioane tone. Ȋn cursul anului 2022, producția de cereale a înregistrat 8 milioane tone. Pentru anul 2023, perspectivele nu sunt foarte favorabile datorită condițiilor climatice din această perioadă;
–  Energii regenerabile (sisteme fotovoltaice);
– Forajul de puțuri de apă, furnizarea de echipamente și sisteme pentru irigații (pompe submersibile și de suprafață, panouri fotovoltaice, motoare electrice și diverse accesorii);
–  Furnizarea de echipamente si  implemente agricole;
–  Furnizarea de ingrășaminte etc;
– Furnizarea de produse alimentare diverse (brânzeturi, cașcavaluri, mezeluri Halal, conserve din carne Halal, carne bovina, conserve de legume, semipreparate Halal, miere, biscuiți, napolitane, dulciuri diverse);
Observatii:

  • Ambasada Romaniei in Maroc/BPCE Tanger in colaborare cu Camera de Comert Bilaterala Maroc Romania vor organiza si la această editie, in cadrul standului Romaniei, un birou de sprijin si asistentă, punand la dispozitia participantilor la manifestare informatii economice, de piata, baze de date, informatii despre oportunitătile de afaceri, cooperare si investitii in ambele directii, asigurand traduceri si suportul logistic ;
  • Pană in acest moment, au confirmat participarea la manifestare, ca expozanti, o serie de societati romanesti din diverse domenii de activitate (energii regenerabile – sisteme fotovoltaice, cereale, miere, uleiuri alimentare, produse agro alimentare, transporturi internationale – logistică, etc) ;

Participarea cât mai numeroasă ca expozanti si/sau vizitatori a firmelor, sistemului cameral, asociativ, precum si autoritatilor din Romania, la această a XV-a ediție a SIAM, va oferi mediului de afaceri din tara noastra posibilitatea de a cunoaște mai bine potențialul agricol al Marocului și programele sectoriale de dezvoltare. Totodată, prezența la Meknès si in diversele regiuni va permite realizarea de contacte directe cu autoritățile și  societățile marocane și străine din sector, în vederea identificării de oportunități de afaceri și de noi acțiuni concrete de cooperare în acest domeniu atât în Maroc cât și în regiune, Marocul fiind principala poartă de acces în Africa și Orientul Mijlociu.

Pentru detalii suplimentare asupra evenimentului, recomandăm accesarea butonului de mai jos.

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercial – Economică Tanger – Regatul Maroc
Remus RADULESCU – Ministru consilier economic
Tel: 00212-808680656;
Mobil: 00212-662693309;
WhatsApp: 00212-664815494;
e-mail : remus.radulescu@dce.gov.ro
remusradulescu@yahoo.com.br

”Reglementari actuale în dreptul muncii și dialogul social: Strategii de conformare și dezvoltare a relațiilor angajat-angajator”

”Reglementari actuale în dreptul muncii și dialogul social: Strategii de conformare și dezvoltare a relațiilor angajat-angajator” 1576 1182

5 aprilie: Camera de Comerț și Industrie Brașov,  în colaborare cu Cabinetul de avocatură  GRUIA DUFAUT din București,  a organizat seminarul ”Reglementări actuale în dreptul muncii și dialogul social: Strategii de conformare și dezvoltare a relațiilor angajat-angajator”

În deschiderea evenimentului, președintele Silviu Costea a mulțumit atât participanților pentru interesul arătat față de tematica evenimentului  cât și speakerilor.

În cadrul seminarului,  au fost prezentate principalele modificări aduse Codului Muncii și prevederile noii legi a dialogului social, aspecte cu impact direct asupra derularii raporturilor angajat–angajator.

Au fost abordate și următoarele tematici:

  • Aspecte practice privind redactarea contractului individual de munca;
  • Extinderea obligatiilor de informare a salariatilor de catre angajatori;
  • Noi drepturi si obligatii pentru salariati si angajatori;
  • Aspecte teoretice si practice referitoare la dialogul social;
  • Negocierea colectiva;
  • Angajarea cetățenilor străini : drepturi și obligații;
Speakeri ai evenimentului:
Mihaela NIȚU, Avocat Senior, Cabinetul GRUIA DUFAUT
Angelo GUDRUMAN, Consilier juridic  ITM Brașov
Cristina MIHAI, Administrator societate Perspective 4 You
Oana STAN, Specialist resurse umane, Perspective 4 You
Evenimentul s-a finalizat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri, cei peste 35 de participanți primind răspunsuri directe și punctuale  atât de la speakeri cât și de la dl Adrian Reit, Inspector Șef ITM Brașov.