Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Curs gratuit #BuildYourDigitalBusiness

Curs gratuit #BuildYourDigitalBusiness 1200 1000

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să participați gratuit la cursul de marketing digital, #BuildYourDigitalBusiness.

Beneficiile cursului de digital marketing:
Transpunerea obiectivelor în cifre
Solicitarea unui raport prin care să fie urmărit progresul unei campanii de marketing
Creșterea vânzărilor prin campanii în mediul online și utilizarea instrumentelor disponibile pe
piață pentru a înțelege ce se întâmplă în „background”.

Structura cursului #BuildYourDigitalBusiness:
Durata: 10 zile – 4h / zi
Examen: plan de marketing pe 3 luni strict pentru compania în care lucrați
Module:
Analiză și planificare
Tactici și instrumente
Bugetare și echipă
Fidelizare clienți

Haide să o cunoști pe Martech!

Martech reprezintă Marketing Technoloy și este un aspect care însumează 26 % din bugetul total al companiilor.
Martech înseamnă reasearch, analiză, digitalizare, care puse împreună dau naștere unor strategii digitale. Prin Martech companiile mici pot concura cu companiile mari. Martech se
referă la cum ne folosim de tehnologie ca să creștem afacerile: website, e-mail, mobile, reclamă plătită, SEO, Social Media
– aspecte ce țin exclusiv de zona online.
În urma acestui curs, veți înțelege ce înseamnă digital marketing, veți știi ce să cereți unei echipe de marketing (internă / agenție), veți înțelege ce rezultate să previzionați, ce indicatori să folosiți în procesul de decizie, și în final, cât costă un marketing bun.
Cursul este oferit gratuit în cadrul proiectului Evoluție prin digitalizare – îmbunătățirea competențelor angajaților IMM din Regiunea Centru, și este destinat angajaților din companii mici și mijlocii (până în 249 de angajați) care au activitate încadrată în strategia națională
competitivitate (SNC).

Pentru înscriere, vă rugăm să răspundeți la e-mail ana.nechifor@ccibv.ro și vă vom trimite informațiile necesare!

Model de e-mail de prezentare curs #BuildYourDigitalBusiness folosit in raspunsul e-mailurilor in care se solicita detalii suplimentare cu privire la acest curs – se va utiliza pentru activitatea de recrutare, activitatea A2.2

Contact

Ana Nechifor – expert recrutare si monitorizare GT

ana.nechifor@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 09.01.2023 – 20.01.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 09.01.2023 – 20.01.2023 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 09.01.2023 – 20.01.2023,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 13.12.2022 – 31.12.2022

● Ordin nr. 3097 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutoare de stat şi de minimis privind unele măsuri pentru pregătirea portofoliului de proiecte destinat finanţării din fonduri externe nerambursabile, pentru perioada de programare 2021 – 2027, în domeniul specializării inteligente, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 894/2020 (M.O.nr. 1197/13.12.2022)
 
Lege nr. 357 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 119/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei (M.O.nr. 1198/13.12.2022)
 
● Declarația nr. 4 emisă de  PARLAMENTULUI ROMÂNIEI privind consolidarea egalităţii de şanse în România (M.O.nr. 1198/13.12.2022)
 
● Hotărâre nr. 1452 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 403/2017 privind aprobarea Programului de granturi pentru cercetare – dezvoltare şi inovare “Grantul pentru tineri cercetători REGELE CAROL I” (M.O.nr. 1201/14.12.2022)
 
● Ordin nr. 3145 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutor de minimis “Sprijin prin granturi pentru investiţii necesare capacităţilor de prestare de servicii pentru refacerea capacităţii de rezilienţă”, în cadrul axei prioritare 4 “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectiv specific “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia de COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 “Investiţii în activităţi productive din Programul operaţional Competitivitate 2014 – 2020”, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 1.981/2022 (M.O.nr. 1205/15.12.2022)
 
● Ordin nr. 2518 emis de M.F. pentru modificarea unor ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mari şi mijlocii (M.O.nr. 1207/15.12.2022)
 
● Ordin nr. 6250/2156, emis de M.E. și M.M.S.S. pentru aprobarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale (M.O.nr. 1208/16.12.2022)
 
● Lege nr. 360 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal – bugetar pe anul 2023 (M.O.nr. 1212/16.12.2022)
 
● Lege nr. 368 a bugetului de stat pe anul 2023 (M.O.nr. 1214/19.12.2022)
 
● Ordin nr. 2097/6389 emis de M.M.S.S. și M.E. pentru completarea Listei specializărilor şi a perfecţionărilor pentru care furnizorii de formare profesională a adulţilor au dreptul să organizeze programe de formare profesională finalizate cu certificate de absolvire cu recunoaştere naţională pentru absolvenţii de studii universitare, prevăzută în anexa la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 1.151/4.115/2018 (M.O.nr. 1226/20.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 180 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2022 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM INVEST PLUS şi a componentelor acesteia – IMM INVEST ROMÂNIA, AGRO IMM INVEST, IMM PROD, GARANT CONSTRUCT, INNOVATION şi RURAL INVEST (M.O.nr. 1226/20.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 181 pentru modificarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012 şi a altor acte normative (M.O.nr. 1226/20.12.2022)
 
● Legea nr. 370 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 16/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative şi alte măsuri financiar – fiscale (M.O.nr. 1228/20.12.2022)
 
● Legea nr. 364 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 128/2022 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011(M.O.nr. 1231/21.12.2022)
 
● Hotarâre nr. 1539 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 522/2003 (M.O.nr. 1233/21.12.2022)
 
● Ordin nr. 140 emis de A.N.R.E. privind aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei în anul 2023 (M.O.nr. 1236/21.12.2022)
 
● Ordin nr. 2403 emis de M.T.I. pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere – RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005 (M.O.nr. 1237/21.12.2022)
 
● Ordin nr. 4234 emis de privind modelul şi conţinutul “Declaraţiei privind nomenclatorul de produse” şi modalitatea de declarare a sortimentelor de ţigarete în vederea atribuirii codului de produs utilizat pentru completarea declaraţiei privind preturile de vânzare cu amănuntul pe sortimente de ţigarete şi modalitatea de delistare a sortimentelor de ţigarete, precum şi modelul şi conţinutul “Declaraţiei privind preţurile de vânzare cu amănuntul pe sortimente de ţigarete” şi modalitatea de depunere a “Declaraţiei privind preţurile de vânzare cu amănuntul pe sortimente de ţigarete”, precum şi modelul şi conţinutul “Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete, ţigări şi ţigări de foi, tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete, alte tutunuri de fumat” şi modalitatea de depunere a “Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete, ţigări şi ţigări de foi, tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete, alte tutunuri de fumat” (M.O.nr. 1237/22.12.2022)
 
● Lege nr. 365 privind dialogul social (M.O.nr. 1238/22.12.2022)
 
● Lege nr. 373 pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (M.O.nr. 1241/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 2172/3829 emis de M.M.S.S. și M.S. privind acordarea concediului de îngrijitor (M.O.nr. 1241/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 6374 emis de M.E. privind aprobarea Metodologiei pentru atestarea formării profesionale dobândite la furnizori de formare profesională autorizaţi/acreditaţi din statele membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană  (M.O.nr. 1241/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 1982 emis M.A.T. de privind modificarea procedurii de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.314/2022 (M.O.nr. 1242/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 1983 emis M.A.T. privind modificarea procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii “Start – up Nation – ROMANIA”, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.111/2022 (M.O.nr. 1242/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 145 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pe anul 2023 şi a bugetului proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O.nr. 1244/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 2541 emis de M.F. entru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 212 “Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice” (M.O.nr. 1246/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 4272 emis de M.I.P.A. privind modificarea Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea prin granturi pentru investiţii în retehnologizare acordate IMM-urilor pentru refacerea capacităţii de rezilienţă, aferentă Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, axa prioritară 4 – “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii 13i “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectivul specific 4.1 – “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia de COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 “Investiţii în activităţi productive”, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 2.096/2022 (M.O.nr. 1251/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 21981 emis de M.C.I.D. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.822/2015 pentru aprobarea schemei de ajutor de stat “Finanţarea activităţilor de cercetare – dezvoltare şi inovare (CDI) şi a investiţiilor în CDI prin Programul operaţional Competitivitate (POC)” (M.O.nr. 1251/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 21813/6.421/2.246/4.433 emis de M.C.I.D./M.M.S.S./M.F. privind încadrarea în activitatea de creare de programe pentru calculator (M.O.nr. 1252/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 180 emis de M.A. I. pentru aprobarea Normelor metodologice privind avizarea şi autorizarea de securitate la incendiu şi protecţie civilă (M.O. nr. 1253/27.12.2022)
 
● Lege nr. 376 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (M.O. nr. 1255/27.12.2022)
 
● Ordin nr. 1985 emis de M.A.T. privind modificarea pct. 4.2 din procedura de implementare a Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.704/2022 (M.O. nr. 1256/27.12.2022)
 
● Ordin nr. 2009 emis de M.A.T. privind modificarea pct. 3.2 şi 3.3 din procedura de implementare a Programului naţional pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.705/2022 (M.O. nr. 1256/27.12.2022)
 
● Lege nr. 377 pentru modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/19962022 (M.O. nr. 1260/28.12.2022)
 
● Ordin nr. 3568 emis de M.C. pentru aprobarea Metodologiei de intervenţie pentru abordarea noninvazivă a eficienţei energetice în clădiri cu valoare istorică şi arhitecturală (M.O. nr. 1260/28.12.2022)
 
● Hotărâre nr. 1552 privind aprobarea decertificării definitive a unor cheltuieli aferente anului contabil 2020 – 2021 pentru proiectele finanţate prin Programul operaţional Capital uman (M.O. nr. 1263/28.12.2022)
 
● Ordin nr. 2.545/6316 emis de A.N.A.F și A.D.R. pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e – Transport (M.O. nr. 1264/28.12.2022)
 
 O.U.G. nr. 183 privind stabilirea unor măsuri pentru finanţarea unor proiecte de regenerare urbană (M.O. nr. 1268/29.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 186 privind unele măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2022/1.854 al Consiliului din 6 octombrie 2022 privind o intervenţie de urgenţă pentru abordarea problemei preţurilor ridicate la energie (M.O. nr. 1270/29.12.2022)
 
● Hotărâre nr. 1570 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023 – 2027 (M.O. nr. 1271/29.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 192 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei (M.O. nr. 1274/30.12.2022)
 
● Ordin nr. 4636 emis de M.F. privind activele utilizate în activitatea de producţie şi procesare şi activele reprezentând retehnologizare pentru care se aplică scutirea de impozit a profitului reinvestit, potrivit art. 22 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1275/30.12.2022)
 
● Lege nr. 382 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 143/2022 pentru modificarea art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România (M.O. nr. 1276/30.12.2022)
 
● Ordin nr. 2578 emis de M.F. privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul fiscal (M.O. nr. 1278/30.12.2022)
 
● Lege nr. 383 privind unele măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier (M.O. nr. 1279/30.12.2022)
 
● Ordin nr. 4635 emis de M.F. pentru punerea în aplicare a Deciziei (UE) 2022/1.108 a Comisiei din 1 iulie 2022 privind scutirea de taxe la import şi scutirea de TVA la importuri, acordate pentru mărfuri destinate distribuirii sau punerii la dispoziţie cu titlu gratuit persoanelor care fug din calea războiului din Ucraina şi persoanelor aflate în dificultate în Ucraina (M.O. nr. 1281/30.12.2022).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

HEALTH DAY 2023

HEALTH DAY 2023 1969 1479


“Health Day 2023”, conferinţă cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în data de 28 februarie 2023

Vă informăm pe această cale despre evenimentul  “Health Day 2023”, conferinţă cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în data de 28 februarie 2023. Participarea la eveniment este gratuită.

Participanţii îşi pot planifica, prin intermediul platformei de înregistrare, întâlniri de afaceri de tip B2B.

Informaţii suplimentare despre acest eveniment cu participare internaţională şi despre agenda conferinţei pot fi consultate la adresa: https://www.wko.at/service/Veranstaltung.html?id=864739a8-1259-4e95-b80a-522b5c1e6743

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 28.11.2022 – 13.12.2022


  • Ordin nr. 1988/1527 emis de M.M.S.S. și M.N.S.  privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011 (M.O.nr. 1144/28.11.2022)
  • Lege nr. 326 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc (M.O.nr. 1146/29.11.2022)
  • Ordin nr. 4092 pentru modificarea Specificaţiilor tehnice şi de utilizare a elementelor de bază ale facturii electronice – RO_CIUS – şi a regulilor operaţionale specifice aplicabile la nivel naţional, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.366/2021 (M.O.nr. 1148/29.11.2022)
  • Hotărâre nr. 1423 pentru stabilirea datei până la care se aplică prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.179/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor, precum şi pentru stabilirea unor măsuri de aplicare a acesteia (M.O.nr. 1158/29.11.2022)
  • Ordin nr. 3047 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Schemei de finanţare – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C11/I.4, componenta 11 – Turism şi cultură, investiţia I.4 – Implementarea a 3.000 km trasee cicloturistice (M.O.nr. 1158/29.11.2022)
  • Lege nr. 331 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 210/2020 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă (M.O.nr. 1162/05.12.2022)
  • Ordin nr. 2031 emis de M.F. privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de locaţiune, precum şi a modelului şi conţinutului formularului “Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune”(M.O.nr. 1164/05.12.2022)
  • O.U.G. nr. 163 pentru completarea cadrului legal de promovare a utilizării energiei din surse regenerabile, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 1165/06.12.2022)
  • Ordin nr. 5309 emis de M.J. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului justiţiei nr. 3.431/C/2019 pentru aprobarea formularelor de avize de înscriere privind înregistrările efectuate în Registrul Naţional de Publicitate Mobiliară şi a instrucţiunilor de completare a acestor formulare (M.O.nr. 1166/06.12.2022)
  • Ordin nr. 3040 emis de M.I.P.E. pentru aprobarea Ghidului de identitate vizuală “Vizibilitate, transparenţă şi comunicare în perioada de programare 2021 – 2027” (M.O.nr. 1170/07.12.2022)
  • O.U.G. NR. 164 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor (M.O.nr. 1173/07.12.2022)
  • Lege nr. 335 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O.nr. 1177/08.12.2022)
  • Lege nr. 336 pentru modificarea alin. (1) al art. 651 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă (M.O.nr. 1177/08.12.2022)
  • Ordin nr. 2171 emis de M.M.S.S. pentru aprobarea modelului – cadru al contractului individual de muncă (M.O.nr. 1180/09.12.2022)
  • Ordin nr. 2034 emis de M.F. privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de înregiStrare fiscală a contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul fiscal (M.O.nr. 1180/09.12.2022)
  • Hotărâre nr. 1447 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată (M.O.nr. 1186/09.12.2022)
  • O.U.G. nr. 171 pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 1193/12.12.2022)
  • Decizie nr. 18 privind aprobarea tarifelor pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial al României, părţile I – VII (M.O.nr. 1196/13.12.2022)
  • O.U.G. nr. 169 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice (M.O.nr. 1196/13.12.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Alege să oferi cadou afacerii tale continuitatea – GROUPAMA

Alege să oferi cadou afacerii tale continuitatea – GROUPAMA 2035 1169

În prag de an nou e vremea bilanțurilor, tragem învățăminte din experiențele anului ce a trecut și punem pe hârtie planuri noi, obiective și strategii de business. Îți urăm ca noul an să-ți fie plin de reușite, inspirat de gânduri bune și ghidat de cele mai bune intenții.

Sperăm că te vei bucura de fiecare moment și vei lua tot ce e mai bun din experiențele pe care le vei trăi.

Cât despre obstacole, te asigurăm că niciunul nu e de netrecut, atât timp cât ai alături partenerul potrivit. Noi, cei de la Groupama, vom continua să îți fim alături și vom încerca să ținem pasul cu toate nevoile tale, oferindu-ți produse de asigurare în funcție de necesități, astfel încât toate componentele esențiale ale afacerii să fie asigurate: echipa ta și bunurile: autovehiculele, clădirile, instalațiile, echipamentele, utilajele, aparatura, stocurile, culturile.

Fă-ți planul din timp pentru anul care stă să-nceapă și cere o ofertă de asigurare pentru afacerea ta.

Să ai sărbători cu bine și un an 2023 plin de reușite!

Fonduri europene aferente Planului național de redresare și reziliență, Componenta 12— Sănătate Cabinete ale medicilor de familie sau asocieri de cabinete de asistență medicală primară

Fonduri europene aferente Planului național de redresare și reziliență, Componenta 12— Sănătate Cabinete ale medicilor de familie sau asocieri de cabinete de asistență medicală primară 1420 1066

Camera de Comerț și Industrie Brașov, Centrul Enterprise Europe Network Braşov vă informează despre apelul de proiecte aferent Ghidului beneficiarului – INVESTIȚIA: 1. Dezvoltarea infrastructurii medicale prespitalicești, Investiția specifică: I1.1: Cabinete ale medicilor de familie sau asocieri de cabinete de asistență medicală primară, lansat la nivelul Minmisterului Sănătăţii.

Obiectiv specific: Reabilitarea, modernizarea și dotarea a 3.000 de (asocieri de) cabinete de asistență medicală primară (medici de familie) cu facilități de screening, diagnostic precoce și monitorizare a pacienților cronici, prioritizând cabinetele din mediul rural și din urbanul mic (inclusiv zone marginalizate/defavorizate și inclusiv pentru zonele defavorizate cu populație majoritar romă sau comunități rome, după caz).
Alocare financiară totală: 887.723.7753 lei (fără TVA) echivalent a 180.450.000 € (fără TVA) și se va realiza prin 2 metode:
I.1.1.a: Listă preselectată: O alocare de 665.792.831 lei (fără TVA) echivalent a 135.337.500 € (75% din total alocare) (fără TVA) prin care se va finanța o listă preselectată de cabinete pentru finanțarea a 2250 de asocieri/cabinete de medici de familie care reprezintă 75% din obiectivul general de investiție;
I1.1.b: Apel necompetitiv: O alocare de 221.930.944 lei (fără TVA) echivalent a 45.112.500 € (25% din alocare) (fără TVA) pentru un apel necompetitiv de proiecte care se va derula având la bază principiul: „primul venit primul servit” pentru finanțarea a 750 de asocieri/cabinete de medici de familie care reprezintă 25% din obiectivul general de investiție.
Rata de finanțare: 100% – nu este necesară contribuție proprie din partea aplicantului.
Solicitanți eligibili:
Aplicanții pot fi orice entitate publică sau privată care are în componență cabinete de asistență medicală primară (medici de familie) care au contract cu Casele Județene de Asigurări de Sănătate sau cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătorești.

În situația în care:
– Medicul/ii de familie are/au personalitate juridică (persoana fizică independentă, societate comercială etc), aplicantul eligibil este reprezentat de medicul de familie prin forma juridică pe care o deține;
– Medicul/ii de familie are/au contract de muncă sau orice altă dispoziție legală cu o entitate cu personalitate juridică, aplicantul eligibil este reprezentat de entitatea care a încheiat contractele de muncă cu medicii de familie.

Costuri eligibile:
Prin intermediul acestei Investiții vor fi sprijinite acțiuni specifice realizării de renovări și/sau dotări pentru cabinetele medicilor de familie sau asocieri de cabinete de medici de familie. Se pot finanța proiecte care conțin doar „Componenta de echipamente” sau ambele componente.

În acest sens:
– „Componenta echipamente” presupune selectarea dintr-o listă de echipamente a pozițiilor care prezintă interes și pentru care medicul de familie deține competențe (dacă e cazul, ex Atestate de studii complementare /adeverință care atestă faptul că este în curs de finalizare a cursurilor pentru ultrasonografie) cu o valoare estimată de 222.115 lei fără tva echivalentul a 45.150 euro fără tva;

Ministerul Sănătății va derula o achiziție publică centralizată în vederea achiziționării echipamentelor/dotărilor menționate în Anexa publicată – Listă echipamente/dotări pentru cabinete. Beneficiarul va transmite o solicitare pentru livrarea echipamentelor/Dotărilor cu 30 de zile înainte de intervalul săptămânal pentru livrare solicitat.

Excepția de la această achiziție centralizată sunt reprezentate de achiziția de mobilier (birou, scaun medic etc), pentru care se alocă suma maximă de 4.919,5 lei reprezentând 1000 de euro și care va fi justificată în raportul final al proiectului

– „Componenta renovare” sub forma unui grant financiar la dispoziția beneficiarului în valoare de maxim 73.792 lei fără tva echivalentul a 15.000 de euro fără tva.

În situația în care o entitate aplică pentru mai multe cabinete de medici de familie, valoarea maximă a finanțării solicitate va fi proporțională cu numărul de cabinete pentru care se solicită finanțarea.

Data limită până la care se pot depune cereri de finanțare: 30 decembrie 2022

Contact

Attila Szekely – Director Departamentul de Consultanță

0268 547 084

attila.szekely@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.11.2022 – 09.12.2022,

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.11.2022 – 09.12.2022, 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 28.11.2022 – 09.12.2022,   pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 16.11.2022 – 22.11.2022

● Lege nr. 304 privind organizarea judiciară (M.O.nr. 1104/16.11.2022)
 
● O.U.G. nr. 154 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea operatorilor din industria de fabricare a produselor de morărit, a uleiurilor şi grăsimilor, a produselor lactate şi a preparatelor pentru hrana animalelor de fermă (M.O.nr. 1106/16.11.2022)
 
● Decizia nr. 508 emisă de Curtea Constitușională în data de 2 noiembrie 2022, referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 36 alin. (3) din Legea camerelor de comerţ din România nr. 335/2007 (M.O.nr. 1106/16.11.2022)
 
●  Lege nr. 301 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 31/2019 privind acordarea unor facilităţi fiscale şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 11/2018 pentru adoptarea unor măsuri bugetare şi pentru modificarea Legii – cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice (M.O.nr. 1107/17.11.2022)
 
●  Lege nr. 302 pentru modificarea alineatului (1) al articolului 64 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O.nr. 1107/17.11.2022)
 
 
●  Ordin nr. 5964 emis de M.F. și Autoritatea Vamală pentru aprobarea Instrucţiunilor de completare a documentului administrativ în format electronic (e – DA) utilizând aplicaţia EMCS – RO – Mişcări de control al mişcărilor cu produse accizabile în regim suspensiv/de scutire/exceptare de accize (M.O.nr. 1107/17.11.2022)
 
Lege nr. 309 pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O.nr. 1109/17.11.2022)
 
Hotărâre nr. 1384 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 208/2022 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru Programul România atractivă în vederea stabilirii obiectivelor incluse în cele 12 rute turistice/culturale din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României (M.O.nr. 1110/17.11.2022)
 
Legea nr. 307 laptelui şi a produselor lactate (M.O.nr. 1110/17.11.2022)
 
●  O.U.G. nr. 156  pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul fondurilor europenepentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul fondurilor europene (M.O.nr. 1110/17.11.2022)
 
● Ordin nr. 2017 emis de M.F. privind aprobarea subcriteriilor de risc dezvoltate din criteriile generale prevăzute de art. 7 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O.nr. 1112/18.11.2022)
 
Ordin nr. 1436 emis de M.E. privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru instituirea schemei de ajutor de minimis în vederea tranziţiei către economia circulară (M.O.nr. 1114/18.11.2022)
 
● O.U.G. nr. 160 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2022 (M.O.nr. 1115/18.11.2022)
 
● O.U.G. nr. 161 pentru rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 (M.O.nr. 1116/18.11.2022)
 
● Ordinul nr. 2.806/4.079 emis de M.A.P. privind aprobarea modelului cererii de restituire a sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule şi timbrul de mediu pentru autovehicule (M.O.nr. 1117/18.11.2022)
 
● O.U.G. nr. 162 pentru modificarea și completarea Legii nr. 245/2020 privind efectuarea unui test de proporționalitate anterior adoptării unor noi reglementări referitoare la profesii (M.O.nr. 1117/18.11.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Analiza exporturilor de produse chimice românești în SUA în anul 2021 și 8 luni în anul 2022

Analiza exporturilor de produse chimice românești în SUA în anul 2021 și 8 luni în anul 2022 1907 1425

Vă prezentăm o analiză asupra evoluției exporturilor românești de produse chimice  pe piața americană, în  anul 2021 și primele 8 luni ale anului 2022.

Statistica românească înregistrează o creștere semnificativă a exporturilor generale către SUA la sfârșitul anului 2021, respective de 52,3% comparativ cu 2020 (i.e. 1,851 miliarde dolari față de 1,215 miliarde dolari în 2020 și record al relației bilaterale) și cu o creștere de 26,3% comparativ cu 2019, când totalul acestora a fost de 1,465 miliarde dolari; în același timp, importurile din SUA s-au cifrat la 1,103 miliarde dolari (al 2-lea nivel record al relației comerciale bilaterale la acest indicator) față de 1,024 miliarde dolari, înregistrând o creștere de 7,6% față de 2020 și una de 22,0% comparativ cu 2019). Totalul schimburilor comerciale, de 2,954 miliarde dolari, a fost mai ridicat cu 31,9% comparativ cu sfârșitul anului 2020 și mai mare cu 24,7% față de 2019.

Analiza evoluției exporturilor românești de produse chimice poate fi consultată mai jos.

Contact: Razvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada României în SUA
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro