Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 14.11.2022 – 25.11.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 14.11.2022 – 25.11.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 14.11.2022 – 25.11.2022  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

ITALIA

Cerere de containere metalice

Companie italiană care produce componente pentru sectorul auto
Produsul solicitat Cadre metalice, în conformitate cu schițele tehnice puse la dispoziție de firma italiană
Informații suplimentare pot fi obținute de la roma.comercial@mae.ro

Cantitate Se va stabili de către părți
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) Se vor stabili de către părți
Condiții contractuale specifice (legislație locala, etc). Se vor stabili de către părți
Condiții de livrare/transport Se vor stabili de către părți
Condiții de plata Se vor stabili de către părți
Date suplimentare Compania italiană este interesată de contact direct cu producători români
Companiile românești care produc cadre metalice, interesate de colaborare cu firma italiană, sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Roma:
• Tel.: +39.06.80.84.529
• E-mail: roma.comercial@mae.ro

Brașovul sărbătorește un 1 Decembrie altfel

Brașovul sărbătorește un 1 Decembrie altfel 1512 1188

Brașovenii sunt  invitați să sărbătorească 1 Decembrie cu un scop!

Asociația Brașovul Altfel organizează, la poalele Tâmpei, un eveniment ieșit din tipare, de 1 Decembrie, prin care dorește să implice societatea civilă în vederea susținerii mediului social și de afaceri din Brașov.

Pentru că este ziua noastră, a românilor! La mulți ani de 1 Decembrie!

Scopul principal al acestui eveniment este acela de a ne implica în creșterea comunității brașovene prin susținerea mediului social și  antreprenorial prin donarea a peste 30.000 lei. Biletul de acces este sub forma de donație pentru cele patru proiecte pe care le vom susține.

Mai multe detalii pe eveniment.brasovulaltfel.ro.

Locația: Q Events Centre Brașov
Ora: 18:00

Nu ne rezumăm doar la atât! Vom avea muzică bună, dansuri populare, băuturi și mâncare tradițională plus multe alte surprize! Acest eveniment va fi și un context ideal de networking autentic românesc 🙂 între antreprenori și oameni din medium & top management. Știi cum e la evenimentele noastre românești, când  sărbătorim românește, când invitații stau la masă, povestesc, dar se și distreaza?  Exact asta este atmosfera care ne-o dorim!

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 01.11.2022 – 08.11.2022

● Ordin nr. 1923 emis de M.F. privind Procedura de publicare a listei contribuabililor care nu înregistrează obligaţii restante (M.O.nr. 1058/01.11.2022)
 
●  Ordin nr. 5697 emis de M.F. privind aprobarea Procedurii de înregistrare a activităţii de distribuţie şi comercializare angro de băuturi alcoolice şi/sau tutun prelucrat, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare (M.O.nr. 1062/02.11.2022)
 
● Ordin nr. 134 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Regulilor generale privind pieţele organizate de energie electrică la termen (M.O.nr. 1066/03.11.2022)
 
● Lege nr. 291 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 3/2021 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul achiziţiilor publice (M.O.nr. 1067/03.11.2022)
 
● O.U.G. nr. 148 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum şi a Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor (M.O.nr. 1068/03.11.2022)
 
● Hotărâre nr. 1347 privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice (M.O.nr. 1070/04.11.2022)
 
● Ordin nr. 6172 emis de M.E. privind aprobarea Calendarului etapelor şi acţiunilor pentru stabilirea cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2023-2024, a modelelor proiectelor cifrei de şcolarizare în învăţământul preuniversitar dual şi în învăţământul profesional de stat pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic şi unitatea administrativ-teritorială, precum şi a modelelor „Situaţia solicitărilor operatorilor economici şi propunerea de cifră de şcolarizare la învăţământul profesional de stat, pentru anul şcolar 2023-2024“ şi „Solicitare de şcolarizare în învăţământul profesional de stat pentru anul şcolar 2023-2024“ (M.O.nr. 1071/04.11.2022)
 
● Ordin nr. 1759 emis de M.A.T. pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis privind susţinerea operatorilor din turism pentru dezvoltarea activităţii de incoming (M.O. nr 1080/09.11.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

300 antreprenori s-au reunit la Brașov în cadrul conferinței Business Brains

300 antreprenori s-au reunit la Brașov în cadrul conferinței Business Brains 1181 886

Președintele CCI Brașov, domnul Silviu Costea, a participat la Conferința Business Brains  ocazie cu care a adresat mesajul: ” vreau să felicit organizatorii pentru prima ediție care a început foarte bine (…) Camera de Comeț și Industrie Brașov, ca întreg Sistemul Cameral din România, se autofinanțează  și oferă oportunități de a face bani  sau de a atrage  bani din fonduri europene și nu numai”

Peste 300 de antreprenori din România, Franța, SUA, Dubai  și Republica Moldova s-au  întâlnit la Poiana Brașov,  în cadrul conferinței Business Brains,  pentru a discuta despre cum să se adapteze la mediul de afaceri în schimbare și despre provocările antreprenoriale actuale.

Clubul Oamenilor de Afaceri din Basarabia a găzduit acest eveniment unic  pentru liderii de afaceri din întreaga țară, ocazie cu care s-au reunit pentru a face schimb de experiență între toți membrii comunității de afaceri – de la investitori, antreprenori și top manageri, până la viitori startuperi și tineri interesați de business. În plus, în cadrul sesiunii de networking din cadrul conferinței Business Brains, participanții  au avut șansa de a stabili relații cu potențiali investitori, cu antreprenori experimentați și chiar diplomați.

Conferința din acest an  a fost una interesantă, cu prezentări și discuții susținute de speakeri distinși, care au  expus tematici despre cele mai recente schimbări din lumea afacerilor, precum și sfaturi practice despre cum să le facem față.

Agenda ediției din acest an a inclus workshop-uri, paneluri de discuții și prezentări ale unor experți de top din industriile lor, directori executivi și investitori cu afaceri de succes pe piețele din România, Republica Moldova și alte țări.

Conferința „AvGeek – Aerospace Challenge”

Conferința „AvGeek – Aerospace Challenge” 945 709

Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, domnul Silviu Costea, a avut deosebita placere de a participa la conferința “AvGeek – Aerospace Challenge” editia 2022, care s-a defășurat în Sala IAR 80- CORESI BUSINESS CAMPUS din Brașov.

Competitia a avut o singura categorie ce a unit:  Aeromodelism+Proiectare si printare 3D+ Programare.

Camera de Comerț și Industrie Brașov,sustine tinerii studenți în demersul lor educațional și felicită toți câștigătorii de proiecte “AvGeek – Aerospace Challenge” editia 2022.
Camera de Comerț și Industrie Brașov este partener strategic pentru susținerea proiectului educațional „AvGeek – Aerospace Challenge, alături de Asociația „SUPORT REGIUNEA CENTRU” din Brașov- inițiatorul acestui proiect, Academia Europeană a Regiunilor (AER), Asociația pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi din România (ȘTII), CARTIER CORESI, Consiliul Județean Brașov, Universitatea TRANSILVANIA Brașov, Agenția Pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Brașov.

Despre proiect:
Proiectul este inițiat de Asociația „SUPORT REGIUNEA CENTRU” din Brașov, în parteneriat cu: Academia Europeană a Regiunilor (AER), Asociația pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi din România (ȘTII) și CARTIER CORESI, având ca parteneri strategici Universitatea TRANSILVANIA Brașov, Camera de Comerț și Industrie Brașov, Agenția Pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Brașov și Consiliul Județean Brașov!

Ediția „AvGeek- Aerospace Challenge 2022” se desfășoară în perioada septembrie- octombrie 2022, în contextul apropierii Aniversării a 100 de ani de la fondarea IAR Brașov – Centenarul Industriei Aeronautice Românești – și va avea, bineînțeles, o secțiune special dedicată industriei aerospațiale brașovene.

Proiectul are ca scop conștientizarea moștenirii lăsate de generațiile părinților noștri în domeniul aerospațial, industrie cu tradiție în comunitatea locală și cu însemnătate la nivel național și internațional.

Lucrările conferinței se vor desfășura în 29 și 30 octombrie a.c. în incinta Cartier Coresi – SALA IAR 80 – cu transmitere live în mediul online, pe un parcurs care cuprinde: prezentarea proiectelor câștigătoare și premierea, cuvântările lectorilor invitați, prezentări de companii și instituții relevante, workshop-uri.

Obiectivul principal al proiectului este de a crea un liant între generații prin organizarea unui concurs național anual (online) denumit „AvGeek- Aerospace Challenge” adresat tinerilor, cu tematica „Industria aerospațială” cu următoarele domenii: aeromodelism, modelare 3D, printare 3D, programare și a unei conferințe cu invitați ce abordează tema propusă, alături de standurile companiilor/instituțiilor pe care le reprezintă pentru a stabili noi legături între specialiști și aspiranții la o carieră în sectorul aerospațial sau conex.
Ediția „AvGeek- Aerospace Challenge 2022” se desfășoara în perioada septembrie – octombrie 2022, în contextul apropierii Aniversării a 100 de ani de la fondarea IAR Brașov – Centenarul Industriei Aeronautice Românești – și va avea bineînțeles o secțiune special dedicată – „Industriei aerospațiale brașoveane”.
Concursul se adresează următoarelor categorii de vârsta: 14-16 ani, 17-19 ani, 20-26 de ani, iar conferința va fi susținută de experți din mediul academic și din marile companii de tehnologie partenere, având ca moderatori jurnaliștii de știință de la „Jurnalul de mâine” și „Forum IT”.
“Viitorul se construiește cu performanță, mai ales într-un domeniu atât de elitist – aerospace.
Formarea resursei umane presupune atât transferul de know-how de la specialiști la cei tineri, cât și un real parteneriat între mediul universitar, preuniversitar și cel economic.
Avem speranța că împreună cu partenerii noștri vom contribui la transmiterea moștenirii către generațiile care ne urmează, a declarat Silvia-Daniela POHRIB, președinta asociației SUPORT REGIUNEA CENTRU și fondatoarea Centrului LearnEx.
„Acest proiect și-a propus să evidențieze domeniile de inginerie aerospațială și spațiu care sunt considerate domenii de nișă, “exotice”. Îmi doresc să se evidențieze oportunitățile educaționale, cât și cele de carieră care poate pentru unii beneficiari pot deveni o adevărată pasiune, având încredere că partenerii din sectorul universitar și economic vor fi promotorii unor noi generații de succes prin puterea exemplului oferit” a declarat Mădălina Ioana BLAJ, coordonatoarea competiției „AvGeek- Aerospace Challenge”.
„ROMÂNIA a dat lumii de-a lungul istoriei, alături de cei trei mari pionieri ai aviației Traian Vuia, Aurel Vlaicu și Henri Coandă, ingineri, inventatori și inovatori și nu în ultimul rând redutabili pionieri ai aerului, fără de care istoria aviației ar fi arătat, poate, altfel. Și o poate face în continuare!
Primul zbor din lume cu un aparat mai greu decât aerul, primul avion cu reacție- sunt două evenimente determinante în istoria omenirii, mulțumită acestor români. În urmă cu 100 de ani, drumul deschis de acești pionieri a fost continuat cu mândrie de alți conaționali care au făcut posibilă fabricația primului avion românesc, o tradiție care a continuat, s-a dezvoltat și a produs mii de avioane până în ultimii ani.
O tradiție față de care avem o datorie nemărginită!
IAR Brașov, Astra Arad, Fabrica de Avioane Craiova, Fabrica de avioane București, URA Bacău (Aerostar) sunt cele mai grăitoare exemple ale industriei locale de avioane și elicoptere care trebuia salvată, exemple care se impuneau a fi susținute mai departe prin toate eforturile pentru a nu pierde o istorie meritorie pentru că niciodată nu este prea târziu. Noi, atât cât putem, susținem tinerii în formarea lor profesională și continuarea dezvoltării unui „geniu nativ românesc”, o pasiune înnăscută pentru zbor. Ne dorim să facem posibil să zboare către cer și în spațiu cât mai multă tehnică, inginerie, inovație, invenții și creații ale priceperii tinerilor noștri! Să îi sprijinim să își dezvolte talentul și să pună în practică ideile geniale pe care cu siguranță le au!” a declarat Bogdan PANAIT, co-fondator al ȘTII – Asociația pentru Știință, Tehnologie și Întreprinzători Inovativi din România

Partenerii evenimentului:
Academia Europeană a Regiunilor (AER)
Asociația pentru știință, tehnologie și interprinzători inovativi – ȘTII Brașov
Cartier Coresi
Lexdata
Jurnalul de mâine
Cartier Hub Coresi

Centrul olimpic JAHORINA

Centrul olimpic JAHORINA 1429 1008

În data de 10 noiembrie 2022, în marja participării la Târgul de Turism din cadrul Romexpo, Ambasada BiH la București organizează o conferință de presă dedicată promovării Centrului Olimpic de iarnă Jahorina.

În linia activităților Camerei de Comerț și Industrie a României de promovare a relațiilor economice bilaterale dintre România și Bosnia și Herțegovina (BiH), sunt invitați operatorii  de turism, firmele de transport și alte entități relevante la   conferința de presă dedicată promovării Centrului Olimpic de iarnă Jahorina, organizată de Ambasada BiH la București .

La eveniment vor participa si reprezentanti ai corpului diplomatic străin și ai CCIR.

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 26.10.2022 – 01.11.2022

● Ordin nr. 326 emis de M.A.D.R. privind modificarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 136/2020 pentru aprobarea sistemelor de sancţiuni aplicabile începând cu anul 2020 cererilor de plată aferente angajamentelor ce fac obiectul schemei de ajutor de stat “Sprijin pentru prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite”, aferentă măsurii 08 “Investiţii în dezvoltarea zonelor împădurite şi în îmbunătăţirea viabilităţii pădurilor”, submăsura 8.1 “Împăduriri şi crearea de suprafeţe împădurite” din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (M.O.nr. 1040/26.10.2022)
 
● ORDIN nr. 3.894 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare,  precum şi a atribuţiilor Comisiei de autorizare a activităţii de schimb valutar,  a Procedurii de solicitare şi transmitere a certificatului de atestare fiscală,  a modelului autorizaţiei şi scrisorii de atribuire a codului statistic,  precum şi a modelului unor declaraţii (M.O.nr. 1043/27.10.2022)
 
● O.U.G. nr. 146 pentru modificarea şi completarea art. 19 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă (M.O.nr. 1048/28.10.2022)
 
● O.U.G. nr. 147 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române pentru Investiţii şi Comerţ Exterior, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2017 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului (M.O.nr. 1048/28.10.2022)
 
● O.U.G. nr. 143 pentru modificarea art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România (M.O.nr. 1049/28.10.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.11.2022 – 18.11.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 07.11.2022 – 18.11.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 07.11.2022 – 18.11.2022  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Fonduri europene aferente Planului național de redresare și reziliență, componenta C3 — Managementul deșeurilor

Fonduri europene aferente Planului național de redresare și reziliență, componenta C3 — Managementul deșeurilor 943 701

Camera de Comerț și Industrie Brașov, Centrul Enterprise Europe Network Braşov vă informează despre lansarea  viitorului apel de proiecte aferent Ghidului specific – Condiții de accesare a fondurilor europene aferente Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C3 – Managementul deșeurilor, Construirea instalațiilor de reciclare a deșeurilor pentru a îndeplini ţintele de reciclare din pachetul de economie circular (PNRR/2022/C3/S/I.1.D), aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2.606/2022.

Obiectiv specific: Dezvoltarea unui management al deșeurilor eficient, prin suplimentarea capacităților de reciclare a deșeurilor în vederea continuării procesului de conformare cu prevederile directivelor specifice și a tranziției la economia circulară.
Alocare financiară totală: 286.000.000 Euro, echivalentul a 1.406.977.000 lei
Valoarea maximă eligibilă a ajutorului de stat acordat în cadrul unui proiect este de 8.400.000
euro/proiect, echivalentul a 41.323.800 lei fără TVA.
Valoarea minimă eligibilă care poate fi solicitată în cadrul proiectului este de 500.000 euro.
Solicitanți eligibili:
Operatorii economici care sunt autorizați să desfășoare cel puțin una dintre activitățile corespunzătoare următoarelor coduri CAEN:
o 3821 – tratarea și eliminarea deșeurilor nepericuloase;
o 3822 – tratarea și eliminarea deșeurilor periculoase;
o 3832 – recuperarea materialelor reciclabile sortate;
o 3831 – demontarea (dezasamblarea) mașinilor și echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor;
o 3811 – colectarea deșeurilor nepericuloase;
o 3812 – colectarea deșeurilor periculoase.

Costuri eligibile:
– minim 85% pentru investițiile ce vizează activitățile aferente următoarelor coduri CAEN: 3821; 3822; 3832; 3831.
– maxim 15% din valoarea proiectului în cazul proiectelor care includ investiții în activitățile aferente

Cheltuieli eligibile:
a) Cheltuielile pentru realizarea capacităților de reciclare a deșeurilor
– Cheltuieli cu realizarea construcțiilor necesare amplasării și montării utilajelor, instalațiilor și echipamentelor achiziționate, cu dotările aferente – instalații electrice, alimentare cu gaze naturale, instalații de încălzire, ventilare, climatizare (aferente doar incintei construcțiilor);
–  Cheltuieli cu achiziția și montajul utilajelor, instalațiilor și echipamentelor necesare îndeplinirii obiectivelor proiectului (vehiculele achiziționate în cadrul acestei măsuri vor fi echipate cu cea mai bună tehnologie disponibilă din punctul de vedere al respectării mediului);
–  Cheltuieli cu achiziționarea activelor necorporale.
b) Cheltuielile necesare pentru implementarea proiectului
c) Cheltuielile privind costurile generale ale proiectului, inclusiv cele care sunt efectuate înaintea aprobării finanțării

Perioada în care pot fi depuse cereri de finanțare:

  • Data și ora de începere a depunerii de proiecte: 01.11.2022, ora 12:00
  • Data și ora de închidere a depunerii de proiecte: 15.02.2023, ora 12:00

În situația în care după prima rundă de atragere de fonduri rămân fonduri necontractate, acestea vor face obiectul celei de-a doua runde de atragere de fonduri, care va fi tot de tip competitiv, dar cu termen limită de depunere.
Perioada de implementare a proiectului nu depășește 30 iunie 2026.

Proiectul respectă principiul „Do No Significant Harm” (DNSH).

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact

Attila Szekely – Director Departament Consultanță

0268 547 084

attila.szekely@ccibv.ro