Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Summit Rethink România

Summit Rethink România 946 757

Vă invităm să participați la primul eveniment de amploare: Summitul Rethink Romania, cu tema Reconstruim educația

Au trecut mai mult de 30 de ani de la Revoluția din 1989, punctul de plecare al noii Românii. Astăzi, populația este în scădere, nivelul de trai este nesatisfăcător, iar sistemul de educație românesc are nevoie de o reformă profundă. Ne dorim o altfel de Românie pentru următorii 30 de ani și credem că este nevoie să transformăm mentalitățile care au generat ceea ce suntem azi.

Think tankul Rethink Romania a luat ființă la initiațiva unui grup de antreprenori și reprezentanți ai societății civile din România, din dorința de a oferi o platformă comună pentru dialoguri structurate, pe probleme de importanță strategică națională precum mentalitate, educație, depopulare, standard de viață sau fericire. Însă o sigură organizație nu poate face schimbări majore. Transformările reale pot fi făcute doar prin colaborare și incluziune.

De aceea, te invităm să fii parte activă la acest proces prin participarea la la primul eveniment de amploare al organizației: Summitul Rethink Romania, cu tema Reconstruim educația. Reconfigurăm demografia,  care se va desfășura la Poiana Brașov, între 15-16 septembrie 2022. Vei putea contribui la formularea de soluții alături de facilitatori, experți și reprezentanți ai ONG-urilor de resort, în cadrul discuțiilor din paneluri și proceselor de co-creare din break-out rooms.

Vor fi alături de noi 300 de invitați: reprezentanți ai Guvernului, ai mediului de afaceri, ONG-uri, academicieni, culte, alte instituții alte statului, oameni de cultură și mass-media.

Participarea la Summit presupune achitarea unei taxe în valoare de 1.300 lei. Taxa de participare acoperă participarea la conferință, cazarea (o noapte), masa și accesul la programele culturale.

Împreună, putem să transformăm România de mâine. Avem această responsabilitate!

Rezervă-ţi locul aici!

Contact:Dragoș Anastasiu – Președinte Rethink Romania

Legea zonelor economice în Venezuela

Legea zonelor economice în Venezuela 1420 1136

Ambasada Republicii Bolivariene Venezuela informează că a fost promulgată la data de 20 iulie 2022 Legea zonelor economice .

Șeful misiunii cu rang de ambasador al Venezuelei în România, Alfredo Torrealba, s-a reunit cu Sarmiza Bumbariu, consilier general al Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, pentru a discuta despre potențialul Legii organice a zonelor economice speciale, promulgată la 20 iulie de către președintele Nicolás Maduro.

În cadrul audienței, ambasadorul Torrealba a prezentat obiectivele legii zonelor economice speciale, care promite o deschidere economică pentru piața venezueleană, cu scopul de a promova investițiile locale și străine și de a consolida dezvoltarea industriilor în domeniile manufacturii, agriculturii, turismului și comerțului. În acest sens, el a subliniat că Legea prevede crearea, organizarea, administrarea și funcționarea a cinci Zone Economice Speciale care răspund interesului Guvernului Bolivarian de a optimiza utilizarea capitalului privat național sau străin ca alternativă pentru redresarea economică a țării.

De asemenea, el a explicat că obiectivele centrale ale acestui instrument juridic sunt desfășurarea forțelor productive, înfrângerea blocadei financiare ilegale care a afectat bunul progres al națiunii, precum și realizarea unui salt calitativ pentru depășirea modelului rentier al petrolului din ultimii 100 de ani, atrăgând investiții naționale și străine din partea companiilor mijlocii și mari, sau a antreprenorilor.

În discursul său, diplomatul venezuelean a subliniat și marea importanță și inovație pe care această lege o aduce politicii monetare. ”Este foarte important de menționat că Guvernul Bolivarian a înțeles că pentru a stimula economia trebuie să recurgă la scheme de schimb alternative. Din acest motiv, zonele economice exclusive vor avea un regim special de schimb bazat pe convertibilitatea liberă a valutelor, precum și a monedei electronice și criptomonedelor pentru a fi stimulată activitatea economică”.

La rândul ei, consiliera superioară Sarmiza Bumbariu și-a exprimat încrederea că Legea organică a zonelor economice speciale va da un impuls relațiilor economice și comerciale dintre România și Venezuela, iar această reglementare va stimula economia productivă și va da încredere investitorilor și oamenilor de afaceri români să desfășoare afaceri cu Venezuela și astfel să fie promovate relațiile și legăturile de prietenie care există între cele două țări. Consiliera a dat asigurări că va face cunoscută această Lege în interiorul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului din România, dar și în mediul de afaceri din România.

În cele din urmă, ambele părți au convenit să mențină o comunicare strânsă pentru a consolida o bună colaborare.

Material primit prin amabilitatea  Ambasadei Republicii Bolivariene Venezuela la București 
protocol.emve@gmail.com

Studiul EUROCHAMBRES 2023

Studiul EUROCHAMBRES 2023 1183 946

Camera de Comerț și Industrie a României  invită invită mediul de afaceri să participe la realizarea studiului EUROCHAMBRES Economic Survey 2023 (EES).

Acest studiu calitativ, aflat la cea de-a 30-a ediție, reprezintă un material de referinţă important la nivel european, care s-a dovedit a fi, de-a lungul timpului, un indicator obiectiv.
EES reflectă atât aşteptările mediului de afaceri european, cât și provocările cu care acesta se confruntă. În baza celor peste 50.000 de răspunsuri ale companiilor, EUROCHAMBRES cu sprijinul membrilor săi – camerele naționale din Europa – reușesc să creioneze previziuni utile pentru mediul de afaceri.

În vederea sprijinirii acestor demersuri, suntem onoraţi să vă invităm să completați chestionarul de mai jos, până la data de 26 septembrie 2022.

Rezultatele studiului vor fi disponibile în luna noiembrie a acestui an și vor fi publicate pe website-ul CCIR. Ediția anterioară a Studiului Economic al Eurochambres se regăsește în anexă.

Contact: Oana Alexe, Consilier, Biroul Organizații Europene și Internaționale, Direcția Relații Externe
0374 474 391
oana.alexe@ccir.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 24.08.2022 – 30.08.2022

● Hotărâre nr. 1053 privind acordarea unor ajutoare excepţionale producătorilor agricoli, crescători din sectoarele suin şi avicol (M.O.nr. 834/24.08.2022).
 
Ordonanța nr. 25 privind modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 46/1998 pentru stabilirea unor măsuri în vederea îndeplinirii obligaţiilor asumate de România prin aderarea la Convenţia internaţională EUROCONTROL privind cooperarea pentru securitatea navigaţiei aeriene şi la Acordul multilateral privind tarifele de rută aeriană, precum şi a unor obligaţii care rezultă pentru România din regulamentele adoptate la nivelul Uniunii Europene în domeniul serviciilor de navigaţie aeriană (M.O.nr. 837/25.08.2022).
 
Ordin nr. 2096 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea prin granturi pentru investiţii în retehnologizare acordate IMM-urilor pentru refacerea capacităţii de rezilienţă, aferentă Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, axa prioritară 4 – “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii 13i “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectivul specific 4.1 – “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia de COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 “Investiţii în activităţi productive” (M.O.nr. 838/26.08.2022).
 
Ordonanța nr. 27 privind reglementarea unor măsuri financiare prin instituirea schemei de ajutor de minimis în vederea tranziţiei către economia circulară (M.O.nr. 839/26.08.2022).
 
Hotărâre nr. 1058 privind aprobarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia pentru finanţarea unor proiecte în anumite domenii, semnat la Istanbul la 31 martie 2022 (M.O.nr. 841/26.08.2022).
 
O.U.G. nr. 115 pentru completarea art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal – bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 844/29.08.2022).
 
O.U.G. nr. 118 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unităţile administrativ – teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară (M.O.nr. 846/29.08.2022).
 
Ordonanța nr. 30 privind reglementarea unor măsuri financiar-fiscale şi bugetare (M.O.nr. 850/30.08.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri IRAN

Oportunități de afaceri IRAN 944 756


Vizând contribuția la dezvoltarea în continuare a relațiilor economice și comerciale bilaterale dintre Iran și România, Ambasada Republicii Islamice la București prezintă catalogul ”Doing business in Iran”

Iranul este una dintre cele mai mari economii din Orientul Mijlociu. Oportunitățile de afaceri în petrol, gaze, retail, producție, industrie, medical, transport maritim și multe alte sectoare sunt vaste. Unul dintre sectoarele cu o evoluție spectaculoasă este cel de producție. De-a lungul anilor, efortul companiilor iraniene s-a concentrat pe creșterea și dezvoltarea industriei iraniene. Relația economică și comercială bilaterală dintre Iran și România a fost întotdeauna pozitivă. În 2021, volumul total al comerțului dintre cele două țări a ajuns la 483 de milioane de dolari SUA, de cinci ori mai mult decât în ​​2021. Există încă multe domenii potențiale care ar putea contribui la creșterea cooperării economice dintre cele două națiuni și avem speranța că prin creșterea mobilitatea sectorului privat atât în ​​Iran, cât și în România, vom observa relații comerciale bilaterale mai puternice în 2022, anul în care cele două țări sărbătoresc 120 de ani de la relațiile diplomatice.

În contextul dezvotării relațiilor bilaterale, compania Alvand co din Iran este interesată de cooperare cu companii din România.

Alvand Tile and Ceramic Company este una dintre cele mai faimoase companii de plăci și ceramică din Iran. Această companie a început să opereze pe piața iraniană de plăci și ceramică din 1991.
Această companie, acum și după mai bine de trei decenii de activitate, are tehnologie de clasă mondială și capacitatea de a produce 12 milioane de metri pătrați de gresie, ceramică pentru podea și produse din porțelan în cele trei fabrici deținute.
În prezent, produsele acestei companii sunt vândute pe piețele interne și externe. Compania Alvand are capacitatea de a produce produse în diferite dimensiuni, oferind modele frumoase și diferite culori, poate fi un răspuns adecvat la diferite nevoi și a fost aprobată de ingineri și antreprenori la cel mai înalt nivel de alegere a consumatorilor.

Informații suplimentare:
• Website: https://alvandtileco.com/
• Email: Info@alvandtileco.com
• Address: Tehran, Africa Boulevard after Esfandiar, corner of Rahimi Alley, No. 2, fourth floor
• Tell: +98 2122057811
• Contact person: Ali Yar Ahmadi
• Mobile/Whatsapp: +989160194589

Material primit prin amablitatea Ambasadei Republicii Islamice la București

Contact

Economic Department of Iran Embassy

buh.economic@mfa.gov.ir>

Embassy of The Islamic Republic of Iran
Bucharest-Romania
Phone: +40 213120493-5
Fax: +40 213120496
Address: 39, Lascar Catargiu Blvd., Bucharest-Romania
Website: https://romania.mfa.gov.ir/en
Twitter: https://twitter.com/iraninromania
Facebook: https://www.facebook.com/iranembro/

Cum alegi cea mai bună asigurare de sănătate pentru echipa ta

Cum alegi cea mai bună asigurare de sănătate pentru echipa ta 942 746


Performanța echipei tale este în strânsă legătură cu un program adecvat de motivare, fidelizare a angajaților și de atragere a profesioniștilor de valoare

Asigurarea de sănătate ca beneficiu suplimentar drepturilor salariale, reprezintă instrumentul prin care compania ta, indiferent de mărime și domeniu oferă sprijinul financiar angajaților și familiilor acestora, când au loc evenimente neprevăzute în viața lor.
Pentru a te ajuta să alegi asigurarea potrivită nevoilor echipei tale, te vom ajuta să înțelegi diferența dintre asigurările de sănătate private, abonament și asigurarea de stat dar și între soluțiile în domeniul sănătății oferite de Groupama.

Asigurare de sănătate privată vs. abonament medical vs. asigurarea de stat
Chiar dacă angajatul este asigurat al sistemului public de sănătate, poate are și un abonament medical privat oferit de angajator, e bine să aibă și o asigurare privată de sănătate. Toate sunt produse care conferă grade diferite de acoperire, de cele mai multe ori pentru servicii medicale complementare.
Abonamentul medical privat, este un instrument de prevenție, ce oferă acces în clinici pentru consultații, analize de laborator și investigații și reduceri pentru serviciile medicale mai complexe, pe care îl folosim pentru diagnosticarea și tratarea unor afecțiuni minore.
Asigurarea de sănătate privată este un produs ce vine în completarea abonamentului medical și este ideal pentru situațiile medicale care necesită spitalizare sau chirurgie. În lipsa lui, dacă angajatul sau cei dragi lui ar avea nevoie de o intervenție chirurgicală, costurile vor trebui suportate de către el și familia lui.
Sistemul de sănătate publică oferă o singură opțiune – plata contribuției CASS prin care ai acces la servicii medicale în sistemul public. Mai exact, angajatului cu carte de muncă, i se reține lunar contribuția obligatorie numită CASS, care este de 10% din salariul brut și care merge către bugetul de stat. În schimbul acestei contribuții lunare, are acces la servicii medicale gratuite în sistemul de sănătate publică din România.

Asigurarea de sănătate privată
Groupama Asigurări oferă pachete diverse, cu posibilitatea de a le personaliza conform nevoilor afacerii și preferințele echipei tale. Asigurările private de sănătate Groupama oferă pachete cu acoperiri predefinite sau configurabile, pentru servicii medicale în ambulatoriu și pentru servicii medicale de spitalizare și intervenții chirurgicale, cu riscul legat de infecția cu COVID-19 inclus.

Cu Asigurarea de sănătate – spitalizare și chirurgie pentru angajați îți poți ajuta echipa să acopere cheltuielile medicale ce pot apărea ca urmare a unui accident sau a unei îmbolnăviri și chiar a recidivei după un prim eveniment, pornind de la suma asigurată de 5.000 lei/ angajat, ce poate fi multiplicată de maxim 5 ori, până la 25.000 lei, indiferent dacă serviciile medicale sunt prestate într-un spital de stat sau privat sau un furnizor anume, așa cum este partenerul nostru, Regina Maria. Practic – oriunde. Angajații pot opta între 2 variante de accesare:

  • orice spital public sau privat
  • spitale private din Rețeaua Regina Maria

La Groupama, se pot adăuga asigurări suplimentare asigurării de sănătate – spitalizare și chirurgie, cu diverse beneficii specifice, precum: sănătate emoțională, chat medical, cheltuieli medicale, convalescență după spitalizare, arsuri, fracturi, boli grave, microchirurgie.

Totul este configurabil, flexibil în funcție de preferințe. Informații complete despre pachete aici: https://www.groupama.ro/produse-si-servicii/beneficii-angajati/asigurarea-de-sanatate-spitalizare-si-chirurgie

Asigurarea medicală integrală colectivă oferită de Groupama în parteneriat cu Rețeaua privată de sănătate Regina Maria este dedicată companiilor care doresc să ofere acest beneficiu angajaților, pentru a le asigura accesul la o gamă largă de servicii și specialități medicale. Asigurarea medicală integrală îmbină avantajele celor două mari categorii de servicii medicale: în spital și în ambulatoriu.

Informații complete aici: https://www.groupama.ro/persoane-juridice/sanatate/asigurarea-medicala-integrala-colectiva

Diferențele dintre soluțiile oferite de Groupama:

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare privată de sănătate.

Scrie-ne pe adresa relatii.clienti@groupama.ro sau sună callcenter-ul nostru AloGroupama  la tel. 0374 110 110  de luni până vineri, între orele 8:00 – 18:00 sau scrie-ne direct în site https://www.groupama.ro/contact  sau alege rețeaua noastră de agenții și colaboratori.

CCI Brașov angajează – Experți implementare proiecte POCU

CCI Brașov angajează – Experți implementare proiecte POCU 1417 1129
Camera de Comert si Industrie Brasov implementeaza proiecte finantate din fonduri europene si angajeaza Experti implementare proiecte POCU.

𝐂𝐄𝐑𝐈𝐍𝐓𝐄:

  • Studii superioare, finalizate.
  • Nivel cariera Middle (2-5 ani), Senior (5-10 ani).
  • Minim 3 ani experienta in obtinerea/implementarea proiectelor din fonduri nerambursabile (fonduri europene, alte tipuri de finantari nerambursabile);
  • Minim 5 ani vechime in munca;
  • Experienta in implementarea de proiecte cu finantare nerambursabila;
  • Capacitate de organizare a timpului si a sarcinilor;
  • Capacitate de a respecta termene limita si de a lucra in echipa;
  • Motivatie, entuziasm, implicare;
  • Nivel ridicat de flexibilitate si adaptabilitate;
  • Aptitudini de comunicare si de solutionare a conflictelor;
  • Competente informatice: Microsoft Office;
  • Limba Engleza – mediu/ avansat.

 

𝐑𝐄𝐒𝐏𝐎𝐍𝐒𝐀𝐁𝐈𝐋𝐈𝐓𝐀𝐓𝐈:

  • Mentinerea comunicarii cu partenerii din cadrul proiectelor si asigurarea derularii activitatilor in conditii optime
  • Cunoasterea prevederilor legislative aplicabile proiectelor finantate prin POCU si aplicarea corespunzatoare a acestora
  • Intocmirea de proceduri specifice activitatilor derulate
  • Intocmirea documentelor tehnice aferente activitatilor derulate in cadrul proiectului
  • Organizarea activitatilor in conformitate cu graficul de activitati in vederea derularii in conditii optime
  • Intocmirea Rapoartelor tehnico-financiare
  • Mentinerea legaturii cu furnizorii in vederea organizarii corespunzatoare a activitatilor si obtinerea rezultatelor asteptate in timp util
  • Verificarea documentelor aferente grupului tinta, activitatilor derulate si completarea anexelor specifice
  • Intocmire Notificari si acte aditionale aferente proiectelor
  • Informarea permanenta a coordonatorului de proiect in ceea ce priveste stadiul activitatilor, gradul de indeplinire a rezultatelor, indicatorilor, probleme intampinate si modalitati de rezolvare a acestora
  • Intocmirea documentatiei tehnice specifice cererilor de rambursare si asigurarea depunerii acesteia in termenele prevazute
  • Elaborarea si verificarea documentelor in ceea ce priveste identitatea vizuala a proiectelor

 

𝐁𝐄𝐍𝐄𝐅𝐈𝐂𝐈𝐈:

  • Posibilitatea de a lucra intr-o echipă tânără, dinamică și motivantă;
  • Perspective de lungă durată cu oportunităţi de dezvoltare şi promovare;
  • Acces la un mediu de lucru prietenos și profesionist pentru dezvoltarea carierei.

 

Așteptăm CV-urile dvs. pe adresa de e-mail ccibv@ccibv.ro pana la data de 30.08.2022.

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 29.08.2022 – 09.09.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 29.08.2022 – 09.09.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 29.08.2022 – 09.09.2022 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Forumul Economic România – Kazahstan

Forumul Economic România – Kazahstan 946 759

Pe data de 7 octombrie a.c., la Nur-Sultan  se  va desfăşura Forumul Economic România Kazahstan, organizat prin intermediul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului – acţiune dedicată identificării de noi oportunităţi de cooperare între reprezentanţii mediului de afaceri români şi cei kazahi.
 
Forumul se va desfăşura în marja celei de-a XVI-a sesiuni a Comisiei mixte interguvernamentale de colaborare economică România Kazahstan, ale cărei lucrări vor fi co-prezidate de miniştrii energiei din cele două ţări.
 
 
Pentru detalii şi înscrierea firmelor interesate, persoanele de contact din cadrul Departamentului de Comerţ Exterior sunt:
 
 
Clementina Ion, director al Direcţiei Relaţii Bilaterale Europa
Tel. 0372.492. 653
e-mail – clementina.ion@dce.gov.ro
 
Sebastian Şalaru, consilier
Tel. 0372.492.659
sebastian.salaru@dce.gov.ro

Întâlniri B2B – România & Turcia

Întâlniri B2B – România & Turcia 1896 1704


Asociația Exportatorilor din Turcia (Turkish Exporters’ Assembly) are deosebita plăcere de a vă invita să participați la un eveniment întâlniri B2B cu 34 din cele mai renumite companii producătoare din industria Turciei.

Asociația Exportatorilor din Turcia, cu susținerea oficială a Ministerului de Comerț al Turciei, organizează o Delegație Comercială în România. Companiile din România pot stabili întâlniri 36 mari producători în sectoarele de mai jos din industria Turciei.
 
SECTOARE INDUSTRIALE
 
  • Industria Auto & Piese Auto
  • Industria Chimica
  • Industria de Construcții și Materiale de Construcții
  • Industria Energetică
  • Industria Alimentară și a Băuturilor
  • Industria de Utilaje
  • Industria Textilă și Confecții Alte Industrii
 
PROFILUL COMPANIILOR DE INTERES:
 
Importatori, Retaileri, Companii de Vânzare Angro, Companii de Construcții, Contractori, Consultanți în Inginerie, Traderi, Dealeri și Autorități
 
DATA & LOCAȚIE:
 
Marți, 20 Septembrie 2022 – 10:00-18:00 Întâlniri B2B / 12:30-13:30 Prânz
Hotel Radisson Blue, București, Calea Victoriei 63-81, 010065
 
LIMBA: Servicii de traducere în Lb. Română incluse
 
FĂRĂ TAXE DE PARTICIPARE: Companiile din România beneficiază de acces gratuit la întâlniri.
 
ALTE INFORMAȚII:
 
Organizatori Eveniment: Shedu Consulting (Turcia) & GB Consulting (România)
 
Turcia:  Dna. Cigdem ULUG KUTLU: cigdem.ulug@sheduconsulting.com
Mobil: +90 533 052 50 30 / www.sheduevents.com
 
România: Dna. Gözde Pala Isac: office@gbconsulting.ro
Mobil: +40 759 063 798 / www.gbconsulting.ro
E-mail:  romania@sheduevents.com / office@gbconsulting.ro