Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 01.08.2022 – 16.08.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 01.08.2022 – 16.08.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 01.08.2022 – 16.08.2022   pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 19.07.2022 – 26.07.2022

 Lege nr. 226 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 728/20.07.2022),
 
Lege nr. 234 pentru modificarea art. 183 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea şi sancţionarea faptelor de corupţie şi pentru dispunerea altor măsuri de transpunere a Directivei (UE) 2017/1.371 a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 iulie 2017 privind combaterea fraudelor îndreptate împotriva intereselor financiare ale Uniunii prin mijloace de drept penal (M.O. nr. 730/20.07.2022),
 
Lege nr. 238 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 23/2022 pentru completarea art. 43 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat (M.O. nr. 735/21.07.2022)
 
Lege nr. 225 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 19/2022 privind unele măsuri referitoare la garanţiile de bună execuţie constituite în cadrul contractelor de achiziţie publică şi al contractelor sectoriale (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Lege nr. 254 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi a altor acte normative (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Lege nr. 241 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanţa Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Lege nr. 263 pentru modificarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 (M.O. nr. 736/21.07.2022)
 
Legea nr. 236 privind supravegherea prudenţială a societăţilor de servicii de investiţii financiare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 737/22.07.2022)
 
Legea nr. 248 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 143/2021 pentru modificarea şi completarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 737/22.07.2022)

Legea nr. 248 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 143/2021 pentru modificarea şi completarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 737/22.07.2022)
 
Ordinul nr. 112 emis de ANSVSA pentru aprobarea Normei sanitar-veterinare privind comerţul paralel cu produse medicinale veterinare ( M.O. nr. 738/22.07.2022)
 
Legea nr. 233 privind obligaţiunile garantate, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (M.O. nr. 740/22.07.2022)

Legea nr. 232 privind cerinţele de accesibilitate aplicabile produselor şi serviciilor (M.O. nr. 743/25.07.2022)
 
Legea nr. 256 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, pentru modificarea Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, pentru modificarea Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, precum şi pentru modificarea art. 25 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora (M.O. nr. 744/25.07.2022)
 
Legea nr. 262 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi de completare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii (M.O. nr. 744/25.07.2022)
 
Ordin nr. 813 emis de A.N.C.P.I. privind aprobarea condiţiilor de acces la datele şi informaţiile din sistemul informatic de cadastru şi carte funciară (M.O. nr. 744/25.07.2022)
 
Lege nr. 246 privind zonele metropolitane, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 745/25.07.2022)
 
Lege nr. 267 privind modificarea şi completarea art. 4 din Legea nr. 526/2003 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a turismului „Schi în România“ (M.O. nr. 748/26.07.2022)
 
Lege nr. 268 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991(M.O. nr. 748/26.07.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investițiilor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investițiilor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile 946 851


Camera de Comerț și Industrie Brașov anunţă publicarea OUG 112/2022 în Monitorul Oficial nr. 721 din 18 iulie, prin care se stabilesc condițiile de finanțare și grila de punctaj la măsurile de „eficiență energetică, utilizarea surselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari și IMM-uri”

Obiectivul: sprijinirea mediului de afaceri pentru a dobândi independență energetică prin realizarea de economii de energie specifice clădirilor industriale/prestărilor de servicii și  construcțiilor anexe, precum și celor specifice proceselor tehnologice, cât și pentru producerea de energie verde pentru consum propriu din resurse regenerabile.

Investiţii eligibile, prevăzute în proiect:

a) Investiții în măsuri de eficiență energetică și de reducere a consumurilor specifice energetice la clădiri și construcțiile anexe, cu excepția clădirilor administrative sau clădirilor care nu sunt destinate activităților de producție/servicii ale întreprinderilor, prin intervenții la anvelopa clădirii, șarpante, învelitoare inclusiv măsuri de consolidare a clădirilor și construcțiilor anexe. De asemenea sunt permise intervenții la sistemele de utilități ale clădirilor, precum și achiziții de echipamente/utilaje/dotări specifice necesare pentru producerea de energie necesare clădirilor și construcțiilor anexe. Lucrările de consolidare la clădiri și construcțiile anexe nu pot depăși 15% din valoarea totală a proiectului. Lucrările privind consolidări seismice sunt excluse de la finanțare;

b) Investiții în echipamente/utilaje/dotări specifice necesare pentru obținerea de energie din surse regenerabile (cu excepția biomasei) destinate consumului propriu de energie a întreprinderilor

c) Investiții în măsuri de eficiență energetică la nivelul unităților de cogenerare/trigenerare existente sau noi, inclusiv pentru lucrări de modernizare/reabilitare/creșterea puterilor instalate, utilizând sursele regenerabile de energie (cu excepția biomasei) și destinate consumului propriu, care se încadrează în capacitatea de producție specifică prosumatorului;

d) Investiții pentru reducerea consumului de energie și a emisiilor de gaze cu efect de seră prin sisteme dedicate modernizării, monitorizării și eficientizării consumului de energie la nivelul întreprinderilor, ce vor include, în mod obligatoriu, instalarea unui sistem de management al energiei (EMS) care va asigura, la nivelul întreprinderii, o contorizare generală a consumului de energie, va realiza statistici asupra consumului, va înregistra si analiza datele centralizate, va livra un raport periodic asupra acestor date și va eficientiza consumul de energie în timp real. Achiziționarea de echipamente/utilaje/dotări specifice care fac parte din procesul de producție/servicii respectiv din activitatea economică de bază a întreprinderii este posibilă dacă prin acestea se înlocuiesc echipamente/utilaje/dotări specifice cu consum de energie sporit și prin această măsură se obține o reducere a consumului specific de energie față de consumul inițial.

Solicitanţi eligibili:
Întreprinderile mari şi IMM-urile, inclusiv microîntreprinderile.

Bugetul alocat: 350.000.000 euro

Ajutor de stat: valoarea minimă de 50.000 euro și respectiv valoarea maximă de 500.000 euro

Ajutor de minimis:  valoarea minimă de 50.000 euro și respectiv valoarea maximă de 200.000 euro.

Procedura de ofertare este concurențială, în limita bugetului alocat.

Dată estimativa de deschidere a apelului de proiecte: luna  septembrie 2022.

Contact: Attila Szekely | Director Departament Consultanță CCI Brașov

0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro

Marcajul UKCA, obligatoriu după data de 31 decembrie 2022

Marcajul UKCA, obligatoriu după data de 31 decembrie 2022 1480 1185


Vă informăm cu privire la obligativitatea utilizării marcajului UKCA pentru bunurile introduse pe piata Marii Britanii.

Noul marcaj al produselor din Regatul Unit acoperă majoritatea bunurilor care aveau nevoie de marcajul CE anterior. Companiile care plasează bunuri pe piața Regatului Unit vor trebui să folosească noul marcaj UKCA după data de 31 decembrie 2022.

În acest sens, Guvernul Britanic va introduce o serie de măsuri pentru a facilita tranziția către marcajul UKCA pentru companii.  Astfel, se vor reduce costurile de retestare pentru certificarea UKCA, permițând ca certificatele furnizate de organismele de evaluare a conformității ale Uniunii Europene (UE) emise înainte de sfârșitul acestui an să fie utilizate ca bază pentru certificarea marcajului UKCA (inclusiv un acord specific pentru materialele de construcții, prin intermediul Departamentului pentru Nivelare, Locuințe și Comunități – Department for Levelling Up, Housing and Communities). Acest lucru va preveni dublarea și creșterea imediată a costurilor pentru intreprinderi.

Guvernul Britanic va aduce precizări în sensul în care nu va fi nevoie de retestarea stocurilor importate existente. Aceste produse vor fi considerate deja introduse pe piața Marii Britanii, ceea ce va avea rolul de a preveni reetichetarea costisitoare și inutilă a stocurilor existente.

În același timp, autoritățile britanice se vor asigura că piesele de schimb, care repară sau înlocuiesc bunuri aflate deja pe piața din UK, pot îndeplini aceleași cerințe ca și bunurile pe care le repară sau le înlocuiesc, permițând în acest mod ca produsele și mărfurile care necesită piese de schimb să fie întreținute în continuare. Marcajul UKCA și detaliile importatorului vor avea permisiunea să fie adăugate produselor folosind o eticheta exterioară sau pe un document însoțitor până la data de 31 decembrie 2025. Acest lucru va permite companiilor să își ajusteze design-ul produsului pentru a se adapta la modificările de marcare într-un timp util și rentabil.

Măsurile care vor fi implementate de către Guvernul Britanic nu se vor aplica la toate produsele, existând reguli diferite pentru: dispozitive medicale, materiale de construcții,  instalatii pe cablu, echipamente sub presiune, transportabile, sisteme de aeronave fără pilot, produse feroviare și echipamente maritime. De asemenea, aceste masuri nu se aplică produselor plasate pe piața din Irlanda de Nord. Având în vedere existența Protocolului Irlandei de Nord, aceste produse vor trebui să îndeplinească anumite cerințe ale Uniunii Europene. Marcajul produselor din Irlanda de Nord vor depinde de organismul de evaluare a conformității.

CCIR și Guvernul Britanic pun la dispoziția mediului de afaceri din România un ghid complet privind aceste modificări, unde pot găsi toate informațiile necesare:

Sursa: Camera de Comerț și Industrie a României

Expoziția „Artele Persiei” la Brașov

Expoziția „Artele Persiei” la Brașov 1431 1263


În perioada 24-26 iulie 2022 , 16 artiști meșteșugari iranieni și-au expus lucrările în cadrul expoziției „Artele Persiei”.

 Au fost expuse lucrări realizate prin diverse tehnici precum: pictură, miniatură, gravură în lemn, intarsi, broderie, prelucrarea pietrelor semi-prețioase sau tehnică de emailat. De asemenea, vizitatorii îi pot vedea pe artiști lucrând și aplicând cu măiestrie tehnicile artistice.

Cu această ocazie au fost organizate și workshop-uri interactive .

Expoziția marchează 120 de ani de relații diplomatice între România și Republica Islamică Iran și în acest fel, brașovenii sunt invitați la o incursiune prin cultura și arta Iranului și a orașului Isfahan, considerat capitala culturală a Iranului. Artizanatul iranian a fost întotdeauna renumit pentru istoria și vechimea sa, autenticitatea culturală și pentru abordările imaginative ale operelor de artă.

Evenimentul  a fost organizat de Ambasada Republicii Islamice Iran la București în colaborare cu Universitatea Transilvania din Brașov.

Oportunități finanțare prin POC 4.1.1 de până la 500.000 euro

Oportunități finanțare prin POC 4.1.1 de până la 500.000 euro 946 755


Camera de Comerț și Industrie Brașov  anunță lansarea Oportunităților de finanțare prin POC 4.1.1 de până la 500.000 euro

POC 4.1.1 “Investiții destinate capacităților de prestare de servicii și retehnologizării, în vederea refacerii capacității de reziliență” dată lansare anunțată 16.08.2022

Prezentul tip de proiect se adresează microîntreprinderilor, întreprinderilor mici, întreprinderilor mijlocii, denumite în continuare IMM-uri, care primesc ajutor de minimis, prin intermediul grantului pentru investiții necesare capacităților de prestare de servicii pentru refacerea capacității de reziliență, și ajutor de stat, prin intermediul grantului pentru investiții în retehnologizare pentru refacerea capacității de reziliență:, astfel:

  • schema de ajutor de minimis în valoare de 59.690.099 euro – granturi destinate investițiilor necesare capacităților de prestare de servicii, din care 50.000.000 euro FEDR-REACT-EU și 9.690.099 euro cofinanțare de la bugetul de stat se alocă din bugetul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020 prin Axa prioritară 4 – Acțiunea 4.1.1.;
  • schema de ajutor de stat în valoare de 179.070.298  euro – granturi destinate investițiilor în retehnologizare necesare capacităților de producție, din care 150.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT EU și 29.070.298 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat, din bugetul Programului operațional Competitivitate 2014-2020 prin Axa prioritară 4 – Acțiunea 4.1.1. – Investiții în activități productive.

Beneficiarii sunt:

– pentru granturile de investiții sub forma de ajutor de minimis – Microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii care își desfășoară activitatea în sectoarele eligibile prevăzute în Anexa nr. 12, menționate mai jos:
–             Clasa P– Învățământ;
–             Clasa Q – Sănătate și asistență socială;
–             Clasa S – Alte activități de servicii.

– pentru granturile de investiții sub forma de ajutor de stat – Microîntreprinderile, întreprinderile mici și mijlocii care își desfășoară activitatea în sectoarele eligibile prevăzute în Anexa nr. 13, menționate mai jos:
–             Clasa C – Industria Prelucrătoare (fără codurile 11 fabricare băuturi, 12 fabricare tutun și 254 fabricarea armamentului și muniției);
–             Clasa F – Construcții;
–             Clasa G – Comerț cu ridicata și cu amănuntul; Repararea autovehiculelor și motocicletelor;
–             Clasa H – Transport și depozitare;
–             Clasa I – Hoteluri și restaurante potrivit anexei nr. 13

Tipuri de activități eligibile:

a) modernizarea/echiparea/racordul la utilități publice/eficiență energetică a infrastructurilor de tip clădiri specifice aferente capacităților de producție/servicii existente, precum și pentru alte categorii de cheltuieli aferente infrastructurilor specifice de producție/servicii pentru care nu este necesară obținerea de autorizații de construire în conformitate cu legislația specifică în vigoare;

b) dotarea cu echipamente, utilaje specifice, mobilier specific, dotări IT, inclusiv pentru eficiență energetică necesare activității de producție și servicii precum și alte achiziții de bunuri de această natură care sunt necesare capacităților de producție/servicii existente.

Valoarea minimă și maximă a ajutorului de minimis/stat:

  • Valoarea granturilor pentru investiții necesare capacităților de prestare de servicii care se acordă pe proiect și beneficiar, sub forma de ajutor de minimis este cuprinsă între minim 50.000 euro și maxim 200.000 euro, în limita de maxim cinci ori cifra de afaceri realizată în anul 2019.

Valoarea granturilor pentru investiții necesare retehnologizării care se acordă pe proiect și beneficiar, sub forma de ajutor de stat, se determină în limita de maxim cinci ori cifra de afaceri realizată în anul 2019, fiind cuprinsă între 50.000 euro și maxim 500.000 euro.

POC 4.1.1.bis – Măsuri pentru acordarea de granturi din fonduri externe nerambursabile pentru investiții destinate retehnologizării IMM-urilor din industria alimentară și a construcțiilor, în vederea refacerii capacității de reziliență dată lansare anunțată 20.09.2022

În cadrul programului se vor acorda ajutoare de stat de câte 50.000-500.000 de euro pentru microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) din următoarele domenii:

industriei alimentară panificație, patiserie și alte activități asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distribuție și ambalare. Buget alocat: 89.535.149 euro, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT-EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat.

construcții, materiale de construcții, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii în construcții. Buget alocat: 89.535.149 euro, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT-EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat.

Firmele vor trebui să asigure și ele cofinanțare proprie cu valori minime între 25% și 40%, în funcție de dimensiunea întreprinderii și locul investiției. Microîntreprinderile și firme mici vor suporta cofinanțare mai mică decât a firmelor mijlocii.

Beneficiarii de granturi pentru investiții destinate retehnologizării vor putea utiliza granturile pentru investiții alocate din fonduri externe nerambursabile pentru finanțarea activelor corporale și necorporale aferente următoarelor categorii de cheltuieli:

a) cheltuieli pentru renovarea/modernizarea spațiilor de producție care fac obiectul cererii de finanțare, inclusiv categorii de cheltuieli cu lucrări, exceptate de la autorizare, precum și cheltuieli de sistematizare și amenajare teritorială a terenurilor, cheltuieli cu racordarea la utilități, cheltuieli privind accesibilitatea, dacă aceste categorii de cheltuieli sunt necesare pentru realizarea investiției și sunt incluse în valoarea acesteia.

b) cheltuieli pentru investiția de bază care cuprind:
– dotări precum: utilaje, echipamente tehnologice și funcționale cu și fără montaj, inclusiv IT C, tehnologii software, dotări independente – care cuprind cheltuielile pentru achiziționarea utilajelor și echipamentelor tehnologice, precum și a celor incluse în instalațiile funcționale, inclusiv cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice și al utilajelor incluse în instalațiile funcționale, inclusiv rețelele aferente necesare funcționării acestora. Dacă este necesar pentru montajul utilajelor tehnologice și efectuarea rețelelor aferente, se pot include și cheltuieli cu racordarea utilităților necesare obiectivului – cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului;
-cheltuieli cu achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe;
-cheltuieli cu achiziționarea de mijloace de transport auto care sunt necesare activității de producție/servicii, transport și distribuție, cu excepția mijloacelor de transport care sunt aferente activității administrative sau nu sunt în legătură cu obiectul cererii de finanțare;
-cheltuieli cu achiziționarea de instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse regenerabile/alternative de energie pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare;

c) cheltuieli cu transformarea digitală – active necorporale – care cuprind cheltuieli cu achiziționarea de brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare. Valoarea eligibilă a activelor necorporale nu poate depăși 20% din valoarea eligibilă a activelor corporale ce fac obiectul proiectului;

Contact: CCI Brașov, Attila Szekely – Director Departament Consultanță

0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro

Vizita de lucru la Brașov a Ministrului Marcel Boloș

Vizita de lucru la Brașov a Ministrului Marcel Boloș 1024 768


Ministrul Marcel Boloș a participat în data de  19.07.2022, la o serie de întâlniri cu Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov – Silviu Costea și reprezentanții autorităților locale din județul Brașov respectiv Mihai-Cătălin Văsii, Prefectul județului Brașov și Adrian Veştea, Președintele Consiliului Județean Brașov.

În cadrul discuțiilor privind Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin care sunt finanțate proiecte de apă/ apă uzată, dar și rețele de gaze care asigură dezvoltarea comunităților locale, au fost abordate aspecte privind implementarea următoarelor proiecte: Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată și Proiectul de realizare a sistemului de Management Integrat al Deșeurilor – ambele în județul Brașov.

Un punct important pe ordinea de zi l-a reprezentat întâlnirea cu reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov şi cu cei ai companiilor din judeţ: MIPE a precizat că, au fost discutate măsurile de susţinere a mediului de afaceri prin apeluri de proiecte deja lansate sau în pregătire: granturile pentru investiţii în retehnologizare, cu un buget de 400 milioane euro, apelul urmând a fi lansat în luna august şi granturile pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a întreprinderilor şi pentru sprijinirea investiţiilor destinate promovării producţiei de energie din surse regenerabile, cu un buget de 500 milioane euro.

”Pentru următoarea perioadă de programare 2021 – 2027, mediul de afaceri va fi sprijinit prin diferite tipuri de acţiuni în cadrul programelor operaţionale regionale (2,22 miliarde de euro), Programul Operaţional Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare (1,17 miliarde euro), Programul Operaţional Educaţie şi Ocupare (1,47 miliarde euro), Programul Operaţional Dezvoltare Durabilă (115 milioane euro) şi Programul Operaţional Tranziţie Justă”, au mai precizat reprezentanţii ministrului.

Domnul Silviu Costea – Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov a confirmat disponibilitatea și implicarea mediului de afaceri brașovean atât prin acțiuni concrete, cât și prin suportul acordat autorităților locale în implementarea programelor guvernamentale în județul Brașov.

Camera de Comerț și Industrie Brașov este direct implicată în promovarea calendarului principalelor tipuri de finanțări ce pot fi accesate în domeniile digitalizării și cercetării. Prin Departamentul de Consultanță al CCI Brașov se acordă permanent servicii de informare, asistență în consultarea ghidurilor de finanțare și în redactarea cererilor de finanțare și nu în ultimul rând în implementarea proiectelor .

În cadrul întâlnirii, dl Silviu Costea – Președintele CCI Brașov a menționat: ”singurele organisme de utilitate publică având o reprezentativitate deplină la nivel național, sunt camerele de comerț și industrie – potrivit legii de înființare – poziție care le conferă un statut consolidat în fața autorităților publice centrale și locale, precum și în raport de partenerii guvernamentali și nu în ultimul rand față de partenerii instituționali din străinătate. Astfel, rolul lor în atragerea de finanțări pentru comunitatea locală este incontestabil și, deopotrivă, esențial.”

În ceea ce privește finanțările abordate în cadrul întâlnirii, amintim:

POC 4.1.1 “Investiții destinate capacităților de prestare de servicii și retehnologizării, în vederea refacerii capacității de reziliență” dată lansare anunțată 16.08.2022

Prezentul tip de proiect se adresează microîntreprinderilor, întreprinderilor mici, întreprinderilor mijlocii, denumite în continuare IMM-uri, care primesc ajutor de minimis, prin intermediul grantului pentru investiții necesare capacităților de prestare de servicii pentru refacerea capacității de reziliență, și ajutor de stat, prin intermediul grantului pentru investiții în retehnologizare pentru refacerea capacității de reziliență, astfel:

  • schema de ajutor de minimis în valoare de 59.690.099 euro – granturi destinate investițiilor necesare capacităților de prestare de servicii, din care 50.000.000 euro FEDR-REACT-EU și 9.690.099 euro cofinanțare de la bugetul de stat se alocă din bugetul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020 prin Axa prioritară 4 – Acțiunea 4.1.1.;
  • schema de ajutor de stat în valoare de 179.070.298 euro – granturi destinate investițiilor în retehnologizare necesare capacităților de producție, din care 150.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT EU și 29.070.298 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat, din bugetul Programului operațional Competitivitate 2014-2020 prin Axa prioritară 4 – Acțiunea 4.1.1. – Investiții în activități productive.

Valoarea minimă și maximă a ajutorului de minimis/stat:

  • Valoarea granturilor pentru investiții necesare capacităților de prestare de servicii care se acordă pe proiect și beneficiar, sub forma de ajutor de minimis este cuprinsă între minim 50.000 euro și maxim 200.000 euro, în limita de maxim cinci ori cifra de afaceri realizată în anul 2019.
  • Valoarea granturilor pentru investiții necesare retehnologizării care se acordă pe proiect și beneficiar, sub forma de ajutor de stat, se determină în limita de maxim cinci ori cifra de afaceri realizată în anul 2019, fiind cuprinsă între 50.000 euro și maxim 500.000 euro.

POC 4.1.1.bis – Măsuri pentru acordarea de granturi din fonduri externe nerambursabile pentru investiții destinate retehnologizării IMM-urilor din industria alimentară și a construcțiilor, în vederea refacerii capacității de reziliență dată lansare anunțată 20.09.2022

În cadrul programului se vor acorda ajutoare de stat de câte 50.000-500.000 de euro pentru microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) din următoarele domenii:
industria alimentară panificație, patiserie și alte activități asimilate acestora, inclusiv procesare, prelucrare, distribuție și ambalare. Buget alocat: 89.535.149 euro, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT-EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat.
construcții, materiale de construcții, echipamente, mijloace de transport specifice, utilaje, tehnologii în construcții. Buget alocat: 89.535.149 euro, din care 75.000.000 euro cu finanțare prin FEDR-REACT-EU și 14.535.149 euro prin cofinanțare de la bugetul de stat.

Firmele vor trebui să asigure și ele cofinanțare proprie cu valori minime între 25% și 40%, în funcție de dimensiunea întreprinderii și locul investiției. Microîntreprinderile și firme mici vor suporta cofinanțare mai mică decât a firmelor mijlocii.

POIM – Măsuri pentru stimularea investițiilor cu finanțare din fonduri externe nerambursabile în domeniul eficienței energetice, resurselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari și IMM-uri, energiei verzi din surse regenerabile destinate autorităților publice locale, precum și unele măsuri în domeniul specializării inteligente dată lansare estimativă septembrie 2022

Conform ordonanței de urgență 112/2022 se vor acorda două tipuri de granturi:

  • ajutoare de stat de câte 50.000-500.000 euro.
  • ajutoare de minimis de câte 50.000-200.000 euro.

Bugetul alocat pentru finanțarea măsurilor de eficiență energetică/utilizarea surselor regenerabile de energie este de 350.000.000 euro asigurați din fonduri europene (prin programul POIM 2014-2020), la care se adaugă cofinanțare din bugetul de stat în sumă de 61.764.000 euro prin bugetul MIPE. Așadar, bugetul asigurat este de 411,7 milioane de euro.

Prin măsurile de eficiență energetică/utilizarea surselor regenerabile de energie se finanțează următoarele categorii de investiții:

a) Investiții în măsuri de eficiență energetică și de reducere a consumurilor specifice energetice la clădiri și construcțiile anexe, cu excepția clădirilor administrative sau clădirilor care nu sunt destinate activităților de producție/servicii ale întreprinderilor, prin intervenții la anvelopa clădirii, șarpante, învelitoare inclusiv măsuri de consolidare a clădirilor și construcțiilor anexe. De asemenea sunt permise intervenții la sistemele de utilități ale clădirilor, precum și achiziții de echipamente/utilaje/dotări specifice necesare pentru producerea de energie necesare clădirilor și construcțiilor anexe. Lucrările de consolidare la clădiri și construcțiile anexe nu pot depăși 15% din valoarea totală a proiectului. Lucrările privind consolidări seismice sunt excluse de la finanțare;

b) Investiții în echipamente/utilaje/dotări specifice necesare pentru obținerea de energie din surse regenerabile (cu excepția biomasei) destinate consumului propriu de energie a întreprinderilor, care se încadrează în capacitatea de producție specifică prosumatorului definit potrivit art. 3 pct. 95, din Legea nr. 123/2012 energiei electrice și a gazelor naturale, cu modificările și completările ulterioare. În categoria capacităților de producție a energiei din surse regenerabile se încadrează: panourile solare/fotovoltaice, utilizarea apei geotermale, utilizarea energiei eoliene și alte surse de energie regenerabile (cu excepția biomasei), definite conform art. 2, din Legea nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, cu modificările și completările ulterioare;

c) Investiții în măsuri de eficiență energetică la nivelul unităților de cogenerare/trigenerare existente sau noi, inclusiv pentru lucrări de modernizare/reabilitare/creșterea puterilor instalate, utilizând sursele regenerabile de energie (cu excepția biomasei) și destinate consumului propriu, care se încadrează în capacitatea de producție specifică prosumatorului;

d) Investiții pentru reducerea consumului de energie și a emisiilor de gaze cu efect de seră prin sisteme dedicate modernizării, monitorizării și eficientizării consumului de energie la nivelul întreprinderilor, ce vor include, în mod obligatoriu, instalarea unui sistem de management al energiei (EMS) care va asigura, la nivelul întreprinderii, o contorizare generală a consumului de energie, va realiza statistici asupra consumului, va înregistra si analiza datele centralizate, va livra un raport periodic asupra acestor date și va eficientiza consumul de energie în timp real.

Criteriile de selecție la finanțare a proiectelor de investiții includ:

  • reducerea consumului de energie (RCE): TEP/an;
  • valoarea contribuției din fonduri nerambursabile raportat la capacitatea de producție din surse regenerabile de energie pentru consum propriu (VSER): [Euro/kW instalat];
  • reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (RGES): t_CO2;
  • modificarea ratei profitului operațional aferent anului 2021 în raport cu anul 2020, [%];
  • rata rentabilității activității operaționale în anul 2021 [%].

De ce să le oferi angajaților o asigurare când călătoresc în scop de afaceri

De ce să le oferi angajaților o asigurare când călătoresc în scop de afaceri 1904 911


Lumea afacerilor este tot mai competitivă, iar globalizarea a dus la o deschidere fără precedent a granițelor spre colaborări și parteneriate internaționale.

Astfel, călătoriile de afaceri au devenit o realitate în contextul actual și fac partea din viața profesională a multor oameni.

Călătoriile de afaceri au scopuri diferite – fie întâlniri cu clienții sau furnizorii, fie pentru a participa la diverse cursuri de instruire, simpozioane, fie pentru a reprezenta societatea la târguri sau expoziții. Indiferent de scopul acesteia, siguranța angajaților tăi pe perioada deplasărilor în străinatate este un factor esențial pentru bunul mers al companiei tale.

Cu Asigurarea de grup pentru călătorii în străinătate de la Groupama vei fi în măsură să oferi suportul necesar propriilor angajați sau colaboratori în cazul unor evenimente nedorite pe parcursul deplasărilor în interes de serviciu.

Asigurarea medicală de călătorie înseamnă susținere financiară dacă în timpul călătoriei angajatul se accidentează și ajunge la spital, este diagnosticat cu Covid19 sau se confruntă cu alte scenarii nefericite care vin la pachet cu costuri considerabile.

Ce riscuri acoperă asigurarea de călătorie?
În funcție de pachetul ales, poți oferi angajatului tău acoperire pentru diferite riscuri, de la accidentare și îmbolnăvire, la despăgubiri pentru anularea zborului, pierderea bagajelor și chiar evenimente asociate cu pandemia. Poți alege mai multe tipuri de acoperiri opționale, în funcție de nevoi, iar durata asigurării poate fi de la 3 până la 365 de zile.

În general, pachetele de bază asigură:
– Asistență medicală de urgență
– Chat medical
– Proceduri de diagnosticare și tratament
– Tratament dentar de urgență
– Cheltuieli suplimentare în cazul spitalizării
– Accidentarea – deces și invaliditate permanentă totală
– Repatriere medicală
– Repatriere funerară
– Asigurarea documentelor
– Asigurarea de răspundere civilă

Poți completa aceste pachete de bază cu asigurări suplimentare pentru:
– Anularea călătoriei
– Întreruperea sau extinderea călătoriei
– Sporturi de sezon: ski nautic, surfing, rafting, caiac canoe, scuba diving, cicilism, alpinism, ski, snowboard și alte sporturi
– Călătorii cu avionul: pierderea bagajului, întârzierea sau anularea cursei

Groupama Asigurări garantează acoperirea evenimentelor ce țin de Covid19 și oferă o serie de opțiuni suplimentare:

Asigurarea suplimentară de anulare a călătoriei (STORNO)
O asigurare storno de călătorie este opțiunea care îți permite să recuperezi banii în situația în care ai rezervat călătoria, iar angajatul tău este diagnosticat cu Codiv19 și nu mai poate pleca din țară. Asigurarea suplimentară storno se poate include în poliță dacă o închei cu minim 3 zile înainte de plecare iar călătoria are o durată de minim 3 zile.
● Acoperă anularea călătoriei dacă angajatul este diagnosticat cu Covid19.
● Nu acoperă cazurile de izolare sau carantină ce duc la anularea călătoriei.
● Nu acoperă alte situații de anulare a călătoriei ce țin de voința angajatului și/ sau situații impuse de restricții de călătorie, anulări de evenimente în străinătate.

Asigurarea suplimentară de Întrerupere/ Extindere călătorie este opțiunea care acoperă costurile dacă angajatul se infectează cu Covid19 chiar în timpul călătoriei în altă țară, ajungând astfel în situația în care carantina este necesară – cazare/ hrană, telefon, bilet de avion (diferența sau integral) și/sau este internat în străinătate.

Începând cu luna iunie, Groupama oferă și Serviciul de chat medical ÎntreabăMedic, o soluție inovatoare de servicii de telemedicină, prin care clienții Groupama beneficiază de sfaturi medicale, sub forma unor micro-consultații, oferite de medici reali licențiați, prin intermediul WhatsApp, Messenger,Telegram sau SMS.

Serviciul este oferit în parteneriat cu Abi Global Health, unul dintre pionierii serviciilor de micro-consultații și recomandări medicale, și poate fi utilizat de clienții Groupama fiind inclus automat în pachetul de bază al asigurărilor pentru călătorii (în strainatate și în Romania).

Beneficiile serviciului:
SIMPLU și RAPID – Rolul serviciului este de a oferi acces la un medic al cărui răspuns profesionist să ajute la luarea celei mai bune decizii privind pașii următori. Serviciul este disponibil non-stop, la orice oră din zi, în fiecare zi a anului, iar termenul mediu de răspuns este de 15 minute
CALITATE – Serviciul este oferit de medici acreditați, atât generaliști, cât și specialiști (ex.: pediatrie, medicina internă etc.)
SIGURANȚĂ -Toate informațiile sunt criptate și păstrate într-un mediu securizat.

 Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 25.07.2022 – 05.08.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 25.07.2022 – 05.08.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 25.07.2022 – 05.08.2022   pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, în vizită de lucru la Brașov

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, în vizită de lucru la Brașov 1024 768


Ministrul Marcel Boloș a participat în data de  19.07.2022, la o serie de întâlniri cu Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov – Silviu Costea și reprezentanții autorităților locale din județul Brașov respectiv  Mihai-Cătălin Văsii, Prefectul județului Brașov și Adrian Veştea, Președintele Consiliului Județean Brașov.

În cadrul discuțiilor privind Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), prin care sunt finanțate proiecte de apă/ apă uzată, dar și rețele de gaze care asigură dezvoltarea comunităților locale, au fost abordate aspecte privind implementarea următoarelor proiecte: Proiectul Regional de Dezvoltare a Infrastructurii de Apă și Apă Uzată  și  Proiectul de realizare a sistemului de Management Integrat al Deșeurilor  – ambele în județul Brașov.

Un punct important pe ordinea de zi l-a reprezentat întâlnirea cu reprezentanţii Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov şi cu cei ai companiilor din judeţ:  MIPE a precizat că, au fost discutate măsurile de susţinere a mediului de afaceri prin apeluri de proiecte deja lansate sau în pregătire: granturile pentru investiţii în retehnologizare, cu un buget de 400 milioane euro, apelul urmând a fi lansat în luna august şi granturile pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice a întreprinderilor şi pentru sprijinirea investiţiilor destinate promovării producţiei de energie din surse regenerabile, cu un buget de 500 milioane euro.

”Pentru următoarea perioadă de programare 2021 – 2027, mediul de afaceri va fi sprijinit prin diferite tipuri de acţiuni în cadrul programelor operaţionale regionale (2,22 miliarde de euro), Programul Operaţional Creştere Inteligentă, Digitalizare şi Instrumente Financiare (1,17 miliarde euro), Programul Operaţional Educaţie şi Ocupare (1,47 miliarde euro), Programul Operaţional Dezvoltare Durabilă (115 milioane euro) şi Programul Operaţional Tranziţie Justă”, au mai precizat reprezentanţii ministrului.

Domnul Silviu Costea – Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov a confirmat disponibilitatea și implicarea mediului de afaceri brașovean atât prin acțiuni concrete, cât și prin suportul acordat autorităților locale în implementarea programelor guvernamentale în județul Brașov.

Camera de Comerț și Industrie Brașov este direct implicată în promovarea calendarului principalelor tipuri de finanțări ce pot fi accesate în domeniile digitalizării și cercetării. Prin Departamentul de Consultanță al CCI Brașov se acordă permanent servicii de informare, asistență în consultarea ghidurilor de finanțare și în redactarea cererilor de finanțare și nu în ultimul rând în implementarea proiectelor .

În cadrul întâlnirii,  dl Silviu Costea  – Președintele CCI Brașov  a menționat: ”singurele organisme de utilitate publică având o reprezentativitate deplină la nivel național, sunt camerele de comerț și industrie –  potrivit legii de înființare –  poziție care le conferă un statut consolidat în fața autorităților publice centrale și locale, precum și în raport de partenerii guvernamentali și  nu în ultimul rand față de partenerii instituționali din străinătate. Astfel, rolul lor în atragerea de finanțări pentru comunitatea locală  este incontestabil și, deopotrivă, esențial.”

Contact: CCI Brașov, Departament Marketing & PR

0268 547 084
evenimente@ccibv.ro