Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Programul expozițional ROMEXPO S.A. pentru anul 2023

Programul expozițional ROMEXPO S.A. pentru anul 2023 1066 1067

Programul expozițional ROMEXPO S.A. pentru anul 2023  cuprinde târguri și expoziții internaționale, dedicate specialiștilor din cele mai importante ramuri și sectoare ale economiei naționale: agricultură, construcții și instalații, horeca, medicină, prelucrarea lemnului și producerea mobilei, turism etc

Ca lider de piață în industria de târguri și expoziții din România, ROMEXPO SA continuă să:
dezvolte evenimente care să ofere firmelor participante reale oportunități de promovare;
extindă gama de servicii oferite partenerilor săi, în scopul maximizării rezultatelor obținute în timpul evenimentului la care participă;
creeze un mediu sigur pentru desfășurarea întregii activități, în contextul menținerii necesității măsurilor de prevenție anti – Covid 19.

Detalii suplimentare referitoare la Programul expozițional Romexpo 2023 sunt disponibile pe site-ul Romexpo la adresa http://www.romexpo.ro/program-expozitional-2023/.
De asemenea, vă stăm la dispoziție la adresa de e-mail: marketing@romexpo.ro.

Întâlniri de lucru cu reprezentanții MAT din cadrul BPCE din Misiunile diplomatice ale României în străinătate

Întâlniri de lucru cu reprezentanții MAT din cadrul BPCE din Misiunile diplomatice ale României în străinătate 839 849

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT) în colaborare cu Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) vor organiza în perioada 29 iunie – 1 iulie 2022,   întâlniri de lucru pentru firmele și companiile interesate cu reprezentanții MAT din cadrul Birourilor de Promovare Comercial Economică (BPCE) din Misiunile diplomatice ale României în străinătate.

Evenimentul se va desfășura în intervalul orar 9:00 și 13:00, la Palatul CCIB, strada Ion Ghica nr. 4, sector 3

Este o ocazie unică pentru firmele si companiile românești  de a  promova pe pietele externe produsele și serviciile, de a identifica noi oportunități de cooperare internațională, inclusiv de atragere de investiții străine și turisti în țara noastra, intrand in contact direct cu reprezentanții economici ai României în strainatate, precum și cu cei ai Departamentului de Comerț Exterior (DCE) din MAT (timpul va fi alocat exclusiv convorbirilor directe cu reprezentanții BPCE-urilor, precum și cu cei din DCE pentru situațiile în care interesul se refera la țări în care nu există BPCE).

Regăsiți mai jos lista diplomaților economici și comerciali participanți la întâlniri.

Cei interesați vor completa tabelul ”înregistrarea companiilor”

Prin efortul CCIB, participarea la intalnire este gratuita fiind necesara doar inregistrarea,  completând ”înregistrare companii” sau la e-mail: mircea.toader@ccib.ro; andreea.rusu@dce.gov.ro; andreea.ionescu@dce.gov.ro; ildiko.imre@dce.gov.ro; iar pentru eventuale informatii suplimentare poate fi contactat dl. Mircea Toader, Coordonator  Relatii Internationale CCIB , la tel. 0725 167 894 sau 0723 144 663.

In dorința de a veni in intampinarea posibilitatilor firmelor si companiilor interesate, dar si pentru evitarea aglomerării, exista rugamintea de a se avea în vedere folosirea tuturor celor 3 zile alocate intalnirilor cu reprezentantii din reteaua externa de promovare comercial economica ai MAT indicand in tabelul anexat ”ziua preferata”.

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

Olanda – cerere de ofertă privind producători de bucătării ”exterioare”

Companie din Olanda, este  interesată de  o cerere de ofertă privind producători de bucătării ”exterioare” (de grădină/curte) (”outdoor kitchens”), fabricate din lemn, aluminiu sau/și oțel.

Solicitantul îți dorește ca partener/furnizor o companie care are deja o gamă de produse similare în lucru și care este potrivită pentru o piață de dimensiune mijlocie. Nu impune produse personalizate conform specificațiilor sale.

Relații suplimentare la Bernd Adrian, Directeur
Exportweg 9, 2645 ED Delfgauw, Nederland
088 – 280 09 00
bernd.adrian@hxb.nl
hxb.nl

Olanda – Propunere cooperare – fabricare elemente metalice pentru sisteme de încărcare motociclete în camionete

Companie din Olanda este interesată de o colaborare pentru externalizarea unei părți din producția metalică, venită din partea unei firme olandeze, cu acționar unic un cetățean român.

În prezent această parte a producției este realizată în China, de unde livrările sunt deja influențate semnificativ de costurile și timpii mai mari de livrare. Firma deține mai multe brevete, pe baza proiectelor realizate de acționarul român al firmei.
Câteva exemple ale produselor originale proiectate sunt prezentate pe site-ul companiei.

Denumirea firmei este NEO_DYNE, iar acționarul este dl. Ing. Iliuta Radu (www.neo-dyne.com), email: tech@neo-dyne.com, tel. +31 (0) 683 688 580.
Sunt puse la dispoziție planuri, scule, unelte, dispozitive pentru realizarea componentelor solicitate.
Firma olandeză are distribuitori pe 4 continente, cu piata principala in SUA. În perspectivă, întreaga producție poate fi transferată în România.

În prezent firma are o subsidiară/filială în România prin care vinde produsele fabricate în Olanda – Motor Bronx – www.motorbronx.com. (Persoană de contact Mihai Borfina, mihaiborfina@gmail.com).

Relații suplimentare și sprijin Olanda: Mircea BORZA, Consilier economic  –  Biroul de Promovare Comercial-Economică -AMBASADA ROMANIEI în HAGA, Regatul Țărilor de Jos
+31 (0) 612 562 862
mircea.borza@dce.gov.ro

Curs Brokeraj de afaceri 12 – 15.07.2022

Curs Brokeraj de afaceri 12 – 15.07.2022 2021 1501

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online, pe platforma ZOOM,  în perioada 12 – 15.07.2022, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență si faliment), bazată pe  parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și COO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Perioada de desfășurarea: 12.07 – 15.07.2022 orele 09,00-16,00 cu pauză de prânz (cca.30 minute)

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 890 lei + TV A, iar cei ce se inscriu pana la data de 01 iulie 2022, beneficiaza de o reducere de 10%.

Înscrierea se poate face până în data de 8 iulie 2022  prin completarea formularului de înregistrare sau la adresa de e-mail: cristina.ionescu@ccir.ro.

Contact

Cristina Ionescu – Director, Direcția Strategii,  Politici și Programe

021 319 01 00

cristina.ionescu@ccir.ro

Gala Excelenței în Afaceri 2022

Gala Excelenței în Afaceri 2022 1400 666

Camera de Comerț și Industrie Brașov are deosebita plăcere de a vă invita în data de 07 iulie 2022 să participați la cea de-a XVI-a ediție a Galei Excelenței în Afaceri, un eveniment de elită al societăților comerciale brașovene care au înregistrat cele mai bune rezultate economico-financiare pe parcursul ultimilor 31 de ani.

Formatul ediției din acest an va fi unul dinamic,  de o calitate superioară, care se va desfășura în premieră națională, într-o locație unică, respectiv pe Terminalul AEROPORTULUI INTERNAȚIONAL BRAȘOV- GHIMBAV.

Gala din acest an va oferi o nouă perspectivă de dezvoltare a mediului de afaceri și a regiunii, întrunind parteneri și invitați care definesc performanța în business.

Gala va avea loc joi, 7 iulie 2022, într-o locație inedită – AEROPORTUL INTERNAȚIONAL BRAȘOV- GHIMBAV (www.brasovairport.ro), după următorul PROGRAM:

18:00 – 18:30 – Primirea invitaților 
18:30 – 21:00 – Decernarea premiilor | Momente artistice
21:00 – 23:00 – Networking dinner | Concert

Costurile de participare sunt :

  • 450 lei/pers + TVA pentru firmele membre CCI Brașov
  • 520 lei/pers + TVA pentru firmele care nu sunt membre.

 Plata se poate face prin bancă, în contul RO18BRDE080SV0S85352000 deschis la BRD, sau la casieria CCI Brașov, cod fiscal RO 4443167.

Informații suplimentare accesând:  https://www.ccibv.ro/gala-excelentei-in-afaceri-2022/

Vă așteptăm cu drag, buna dispoziție fiind accesoriul obligatoriu!

Contact

Alina Tampa – SPECIALIST – DEPARTAMENTUL DE MARKETING & PR

0757 681 371
alina.tampa@ccibv.ro

Atragerea fondurilor europene – o oportunitate de transformare fundamentală a economiei, de data aceasta de neratat

Atragerea fondurilor europene – o oportunitate de transformare fundamentală a economiei, de data aceasta de neratat 1480 1184

Sperăm că al treilea ciclu de finanțări europene să fie cel câștigător pentru România. Însă pentru ca acest lucru să devină realitate, trebuie să demistificăm miturile privind accesibilitatea fondurilor UE. Să prezentăm publicului și antreprenorilor oportunitățile acestor finanțări și să explicăm rolul jucat de organisemele intermediare.  Și spun asta, pentru că unele dintre noile oportunități de finanțare au o complexitate mult mai mare și este important ca toți actorii, indiferent dacă sunt publici sau privați, să ofere îndrumare și sprijin pentru a asigura un procent de absorbție mai bun și un impact cât mai mare în economie și în societate al proiectelor implementate.

În ceea ce privește miturile legate de accesarea fondurilor europene, pe platforma de educație antreprenorială BCR Școala de Business am lansat un curs gratuit de Programe de finanțare pentru antreprenori, pentru a facilita accesul la informațiile despre oportunitățile de finanțare nerambursabile.

Ne uităm pe termen lung la ce înseamnă trecerea spre economia verde, transformarea digitală, coeziune socială și teritorială, prin susținerea mediului antreprenorial, iar anul 2022 este punctul de cotitură pentru România. Obiectivul general trebuie să fie dezvoltarea României prin realizarea unor programe și proiecte esențiale, care sprijină reziliența, nivelul de pregătire pentru situații de criză, capacitatea de adaptare și potențialul de creștere. Suntem la începutul unei noi revoluții tehnologice și economice care produce inegalități între câștigători si pierzători. Automatizarea, schimbarea forței de muncă și migrația produc deja schimbări majore în societate și pregătesc trecerea la economia digitală. Este rolul nostru comun – mediul privat, autorități publice centrale și locale, societate civilă –  să ne pregătim pentru aceste schimbări și să oprim dezvoltarea inechităților sociale.

România are nevoie de investiții în proiecte mari de modernizare, iar în acest sens avem PNRR și Cadrul Financiar Multianual 2021-2027, ce implică un buget total de aproximativ 80 miliarde euro în următorii 8 ani, care poate fi folosit pentru transformarea economiei românești, pe toate palierele – de la guvernanță, la protecția mediului și transformare tehnologică, la incluziune socială prin educație și sănătate. Depinde doar de noi, de viziunea strategică a noului guvern și de înțelegerea faptului că nu este atât de importantă creșterea economică, ci dezvoltarea economică. Un PIB/capita mai mare nu înseamnă neapărat că oamenii au o viață mai bună.

Mediul de afaceri a reușit de multe ori în ultimii 30 de ani să fie o stâncă în furtună, iar noi am înțeles să rămânem împreună aproape de societate și de temele relevante pentru români, pentru siguranța și sănătatea tuturor. Vremurile incerte sunt cele care ne arată capacitatea de reziliență, iar discuțiile pe care le-am avut în ultimul an, ne-au arătat că avem o putere extraordinară de reinventare.

Rămânem partenerii tăi de încredere și în anul 2022 pentru că dorim ca tu să găsești în noi susținerea de care ai nevoie pentru a face pași siguri în dezvoltarea afacerii tale.

Echipa BCR, împreună cu partenerii de la Camera de Comert si Industrie Brasov vine în sprijinul tău cu o nouă inițiativă: FONDURI EUROPENE PENTRU MICROÎNTREPRINDERI, un eveniment unde vei putea afla sfaturi practice pentru accesarea finanțărilor prin programele europene.

Când: Evenimentul va avea loc miercuri, 22 iunie, începând cu ora 15.00.

Unde: Camera de Comerț și Industrie Brașov, Str. Str. Mihail Kogălniceanu 18-20, Brașov

Evenimentul va fi găzduit de echipa de experți BCR în fonduri europene și finanțare microîntreprinderi, alături de membri ai Camerei de Comerț și Industrie Brașov.

Vino să afli care sunt oportunitățile pentru afacerea ta în următorii ani.

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 947 749

Bosnia – Herțegovina, caută producători de floarea soarelui

Camera de Comerț din Brcko, Bosnia – Herțegovina, caută producători de floarea soarelui pentru export din România.

Relații suplimentare și sprijin Bosnia-Herțegovina: BALLA Tullia-Imola, Minister-Counsellor, Embassy of Romania to the Republic of Serbia
+381 63 140 46 72
belgrad.economic@mae.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 20.06.2022 – 01.07.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 20.06.2022 – 01.07.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 20.06.2022 – 01.07.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

WORKSHOP: Creșterea gradului de conștientizare privind prevenirea și gestionarea afecțiunilor musculoscheletice de origine profesională

WORKSHOP: Creșterea gradului de conștientizare privind prevenirea și gestionarea afecțiunilor musculoscheletice de origine profesională 947 947

Campania pentru locuri de muncă sigure și sănătoase 2020-2022 a Agenţiei Europene pentru Securitate şi Sănătate în Muncă EU-OSHA – “ÎȚI FACE SARCINA MAI UȘOARĂ”

Enterprise Europe Network, prin organizațiile Camera de Comerț și Industrie Brașov și Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca, alaturi de ITM Brașov, Asociația Română de Securitate și Sănătate în Muncă ARSSM și CONSULTIA SRL au deosebita plăcere de a vă invita pe data de 22.06.2022 la ora 𝟏0:𝟎𝟎 la evenimentul cu tema Creșterea gradului de conștientizare privind prevenirea și gestionarea afecțiunilor musculoscheletice de origine profesională,

Locația evenimentului este Q Events Center, str. Calea București, nr. 229A, Braşov.

Seminarul se va desfășura după următorul program:

NU SE PERCEPE TAXĂ DE PARTICIPARE!

Atenție !    –   Numarul de participanti este limitat !

Înscrierea la workshop se face GRATUIT prin accesarea butonului de ma jos

Contact

Ioana Moldovan

ioana.moldovan@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 07.06.2022 – 14.06.2022

● Ordin nr. 863 emis de M.I.P.E. privind modificarea Schemei de ajutor de minimis “VIITOR PENTRU TINERII NEETs II”, aferentă Programului operaţional Capital uman 2014 – 2020 (POCU 2014 – 2020), axa prioritară 2 “Îmbunătăţirea situaţiei tinerilor din categoria NEETs”, obiectivul specific 2.1 “Creşterea ocupării tinerilor NEETs şomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenţa în regiunile eligibile” şi obiectivul specific 2.2 “Îmbunătăţirea nivelului de competenţe, inclusiv prin evaluarea şi certificarea competenţelor dobândite în sistem non – formal şi informal al tinerilor NEETs şomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenţa în regiunile eligibile”, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.201/2020 (M.O. nr. 560/08.06.2022)
 
Ordin nr. 148 emis de M.A.D.R. privind aprobarea schemei de ajutor de minimis “Sprijin pentru punerea în aplicare a strategiilor de dezvoltare locală plasate sub responsabilitatea comunităţii”, aferentă Programului operaţional pentru pescuit şi afaceri maritime 2014 – 2020 (M.O. nr. 564/09.06.2022)
 
Lege nr. 176 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 93/2021 privind instituirea unor măsuri pentru derularea Programului naţional de dezvoltare locală etapa a II – a şi pentru modificarea art. IV alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2017 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri privind realizarea investiţiilor finanţate din fonduri publice, pentru reglementarea unor măsuri referitoare la Programul naţional de dezvoltare locală, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 567/10.06.2022)
 
Ordin nr. 1398/151 emis de M.F. și M.A.D.R. privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor şi al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 933/79/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat asociate Programului RURAL INVEST, a Procedurii de implementare a Programului şi a Convenţiei de garantare şi plată a granturilor (M.O. nr. 576/14.06.2022)
 
Ordin nr. 1584 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 509/2022 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 576/14.06.2022)
 
Lege nr. 178 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă (M.O. nr. 576/14.06.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane