Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 24.05.2022 – 01.06.2022

● Ordin nr. 963 emis de M.A.T. privind aprobarea Procedurii de implementare a măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate entităţilor din domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 511/24.05.2022)
 
●  Lege nr. 155 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 10/2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice (M.O. nr. 514/25.05.2022)
 
●  Ordin nr. 644/351 emis de M.M.S.S. și I.N.S. privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011 (M.O. nr. 514/25.05.2022)
 
●  Ordin nr. 134 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Ghidului solicitantului pentru măsura “Microgranturi în domeniul agroalimentar” din cadrul schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 516/25.05.2022)
 
●  Ordin nr. 1205 emis de M.A.E. pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 43/2022 privind regimul de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare (M.O. nr. 522/27.05.2022)
 
●  Ordin nr. 132 emis de M.A.D.R. privind aprobarea Procedurii de verificare a documentaţiei pentru înregistrarea unei indicaţii geografice şi dobândirea protecţiei băuturilor spirtoase, a Procedurii de declarare a opoziţiei la nivel naţional şi a Procedurii de transmitere la nivelul Comisiei Europene a cererii de înregistrare a indicaţiei geografice a băuturilor spirtoase, în vederea dobândirii protecţiei la nivelul Uniunii Europene, precum şi a Regulilor specifice privind modelul şi utilizarea logoului naţional al băuturilor spirtoase care au dobândit protecţie naţională a indicaţiilor geografice (M.O. nr. 550/06.06.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Eveniment caritabil: LOVEȘTE DOAR MINGEA PENTRU UN ZÂMBET DE COPIL

Eveniment caritabil: LOVEȘTE DOAR MINGEA PENTRU UN ZÂMBET DE COPIL 1418 1134
De Ziua Copiilor, 1 Iunie, oamenii legii, dar nu numai, s-au înfruntat între ei într-un turneu de fotbal, în scop caritabil.

De Ziua Copiilor, 1 Iunie, oamenii legii, dar nu numai, s-au înfruntat între ei într-un turneu de fotbal, în scop caritabil. A fost un prilej de a sărbătorii cea mai frumoasă perioadă din viața fiecărui om – Copilăria și prilej de bucurie pentru iubitorii fotbalului de amatori.

În cadrul turneului de fotbal caritabil pentru un zâmbet de copil, „Lovește doar mingea”, echipa de fotbal ”ANTREPENORI”  a fost susținută din tribună de Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Felicitări tuturor echipelor pentru spectacol și fairplay

Contact: Ruggero Sbarra
0733 833 833

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 947 749

Serbia – interes de  reprezentare pe piața locală, a firmelor din România în special domeniul agro-alimentar

Compania Euro Line d.o.o. este interesată să găsească un partener de afaceri pe teritoriul României în vederea  stabilirii unei cooperări strategice pe termen lung legată de importul și plasarea pe piață a produselor partenerului român pe piața sârbă.

Companie este  interesată să stabilească contacte cu producători de alimente care au interes în introducerea produselor lor pe piața Republicii Serbia, în special pentru:
• producători de cofetărie,
• producători de brânză și produse lactate,
• producători de produse din carne uscată, burgeri, și cârnați,
• producători de produse alimentare congelate,
• producători de conserve,
• producători de condimente și produse sub formă de pudră și
• alte produse alimentare

Ucraina – interes de cooperare cu companii din România

Lista companiilor din Ucraina în căutare de parteneri în România

1. Produse alimentare semifabricate
Denumirea companiei (RO): LLC “SOUTHWOOD”
CUI: 40292090
Persoana de contact: Untilov Pavlo – Manager de dezvoltare a afacerilor
Site:”https://valesto.org/en/”>https://valesto.org/en/
href=”mailto:7420101u@gmail.com”>7420101u@gmail.com

2. Utilaje producție
Numele companiei (EN): Rainplast Ucraina
CUI: 33800929
Persoana de contact: Lavrentiev Serghei – Director
Site-ul: https://r-plast.com.ua
Telefon: +380632360757
E-mail:rheinplast@ukr.net”>rheinplast@ukr.net

3. Produse cosmetice
Numele companiei (RO): KT COSMETICS LTD
CUI: 43497418
Persoana de contact: Sagan Miroslava – Manager de vânzări
Site-ul: https://mrscrubber.com
Telefon: +380991330935  E-mail: sales2hollyskin@gmail.com

4. Articole de uz casnic – covorașe
Numele companiei: Sidi Group LLC
CUI: 39882169
Persoana de contact: Elena Chuprey – Departamentului de activitate economică externă
Site-ul: https://dariana.ua
Telefon: +380660046297  E-mail: export@dariana.ua

5. Articole de baie și de uz casnic
Numele companiei: Mason Trade LLC
CUI: 43668508
Persoana de contact: Ekaterina Lapuzina – Director
Site-ul: https://www.maisonopt.com.ua
Telefon: +380673984074  E-mail: maisonopt@gmail.com

6.Tuburi de cablu PVH, prize, prize electrice
Numele companiei (UA): Neomax
CUI: 43350783
Persoana de contact: Nikolay Sadovsky – Manager de Comerț Exterior
Site-ul: https://neomax.ua/
Telefon: +380961129551  E-mail: export@neomax.ua

7. Vopsea
Denumirea companiei: “MC “POLYSAN” LTD
CUI: 32318370
Persoana de contact: Danak Evgen – Manager
Site-ul: https://farbex.ua/
Telefon: +380502426891 E-mail: danak@farbex.com.ua

Suedia – interes pentru identificarea unui partener în România pentru fabricarea de cămăși barbați

Compania suedeză Hestra 1919 Heab AB  este interesată în  identificarea unui partener în România pentru fabricarea de cămăși barbați. Hestra 1919 Heab AB este o companie suedeză de design, cu o vechime de peste 100 de ani, specializată în industria de cămăși pentru bărbați, blazere, jachete etc., dar și pantofi din piele și tricouri polo. Retailerii companiei sunt prezenți în toată Suedia cu marca pentru bărbați Dahlin By Eberstål.( https://www.dahlinbyeberstal.se/) Compania suedeză este interesată de o fabrică ce oferă servicii CMT(Cut, Measure, Trim).

Relații suplimentare și sprijin Serbia : Vladeta Mutavdžić
+381 63 80 26 109
bucharest@mofa.gov.qa
Relații suplimentare și sprijin Ukraina : Oleg Balika – Second Secretary (Economic Affairs), Embassy of Ukraine to Romania
0729 552 509
emb_ro@mfa.gov.ua
Relații suplimentare și sprijin Suedia: ANDREEA PETRUȘAN, Economic Counselor -Romanian Trade Office Stockholm
+46 73 580 28 21
andreea.petrusan@dce.gov.ro

Sondaj de Opinie Romania 2022

Sondaj de Opinie Romania 2022 946 757

Camera de Comerț și Industrie a României,  partenerul Forumului Economic Mondial de la Davos realizează și în acest an Sondajul de Opinie Romania 2022.

Acest Sondaj de Opinie reprezintă componenta principală a Raportului Competitivității Globale ediția 2022 și relevă datele necesare evaluării anuale a mediului economic și a capacității sale de a realiza o creștere economică susținută.

Raportul Competitivității Globale este, din 1979, publicația emblematică a Forumului Economic Mondial (WEF) de la Davos și este recunoscut ca lider mondial în domeniul comparației factorilor care afectează competitivitatea și creșterea economică. Forumul Economic Mondial întocmește anual Raportul Competitivității Globale, un clasament al competitivității realizat pe baza intervievării a 15.000 de directori de companii din 144 de țări, printre care și România.

Camera de Comerț și Industrie a României în calitate de partener al WEF pentru realizarea Sondajului de Opinie 2022 intervievează 100 de directori executivi ai unor companii  active în România, care-și vor exprima opinia asupra mediului economic în care-și desfășoară activitatea.

Forumul Economic Mondial de la Davos, pe baza datelor pe care CCIR le va raporta prin Sondajul de Opinie, va realiza clasamentul mondial al competitivității economiei României la nivel mondial.

Completarea chestionarului necesita alocarea unui timp de aproximativ 40 de minute și va fi returnat la adresa bcm@ccir.ro. Metodologia de completare este cuprinsa în cadrul chestionarului.

Menționăm că doar persoanele cu funcție de conducere pot completa acest chestionar.

Termenul limită pentru completarea chestionarului este 31 mai 2022.

Contact: Direcția Relații Interne și ICC Romania
bcm@ccir.ro
021 319 18 85

Training online: „Săptămâna finanțării UE pentru organizații non-profit – management de proiect”

Training online: „Săptămâna finanțării UE pentru organizații non-profit – management de proiect” 942 757

Camera Oficială de Comerț Spaniolă din Belgia și Luxemburg invită commpaniile să participe la Săptămâna finanțării UE pentru organizațiile non-profit în cadrul noului CFM 2021-2027.

Această formare online își propune să prezinte participanților cele mai bune instrumente și abilități pentru a accesa și gestiona cu succes fondurile UE:
– Dinamica finanțării UE
– Participarea la proiecte UE
– Gestionarea eficientă a finanțării UE

Mentori: Elena Femenía, consilier și formator pentru fonduri UE și Carmen Serna, manager de proiect UE și formator de la LocalEurope și FondosEuropeos.eu.

Contact: Sara Sánchez
+32 (0) 2 517 17 40
info@e-camara.com

Asigură-ți afacerea, angajații și parcul logistic pentru continuitatea afacerii

Asigură-ți afacerea, angajații și parcul logistic pentru continuitatea afacerii 946 757

Anul trecut domeniul transporturi a înregistrat o ușoară creștere, trend previzionat și pentru 2022, chiar dacă lanțurile logistice s-au confruntat cu probleme diverse.

Pornind de la creșterea costurilor, criza forței de muncă specializate, infrastructura deficitară, adoptarea Directivei Europene din Pachetul Mobilitate 1, care introduce obligativitatea întoarcerii acasă a camioanelor la opt săptămâni, precum și noile reguli privind detașarea conducători auto profesioniști, toate acestea generează creșteri semnificative ale costurilor transportatorilor români. Și inflația în creștere, în special la carburanți și energie, a influențat costurile operaționale ale transportatorilor, care au crescut cu 10% în 2021 față de 2020, în condițiile în care costul cu carburanții reprezintă aproape jumătate din costul operațional al unui transportator rutier. Lipsa de predictibilitate a mediului economic şi politic local generează dificultăți în gestionarea resurselor. Managerii lanțurilor logistice fac eforturi ca lucrurile să meargă conform planurilor și să facă față provocărilor. Dacă unele dintre ele sunt mai ușor de previzionat și gestionat, riscul este mereu elementul surpriză care poate destabiliza orice echilibru. Și deși nimeni nu îți poate garanta siguranța deplină, o asigurare potrivită îți poate garanta continuitatea planurilor personale sau de business, atunci când apare ceva neprevăzut.

De ce am nevoie de asigurări

 Sunt diverse situații în care asigurarea te ajută să treci mai ușor peste evenimentele neprevăzute care afectează atât integritatea financiară a afacerii cât și vătămarea corporală a angajaților. Alegerea corectă a asigurării îți dă confortul de care ai nevoie pentru a te concentra pe derularea afacerii, vei depăși mai ușor eventualele probleme, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al timpului necesar remedierii daunelor.

Pentru a-ți asigura compania, marfa, angajații dar și mijloacele de transport (rutiere, feroviare, navale) proprietate, închiriate sau în operare îți oferim o gamă largă de asigurări:

Ce se asigură
Compania – Asigurarea de răspundere civilă te va ajuta să faci față situațiilor neprevăzute în cazul în care în desfășurarea activității produci daune materiale sau vătămari corporale unor terțe părți (clienți, angajați, furnizori etc.). Sunt asigurate serviciile de livrare marfă care fac obiectul transportului rutier sau pedestru, pe teritoriul României.

Marfa – Asigurarea bunurilor pe timpul transportului (CARGO) se adreseaza companiilor producătoare de bunuri (producătorilor), incluzând angajați și subcontractanți.

Angajații Asigurarea colectivă de accidente de persoane reprezintă modalitatea prin care oferi suportul necesar și sprijin financiar angajaților, în cazul apariției unor evenimente neplăcute legate de capacitatea de muncă a acestora. Ca angajator, grija pentru bunăstarea angajaților tăi este o preocupare permanentă, mai ales dacă activitatea companiei implică riscuri de accidentare pentru aceștia. De asemenea, Asigurarea de sănătate ca beneficiu suplimentar drepturilor salariale, reprezintă instrumentul prin care compania ta, indiferent de mărime, oferă sprijinul financiar angajaților și familiilor acestora, când au loc evenimente neprevăzute în viața lor. Chiar dacă angajații tăi sunt asigurați ai sistemului public de sănătate sau poate există un abonament medical privat, este important să le oferi și o asigurare privată de sănătate. Toate sunt produse care conferă grade diferite de acoperire, de cele mai multe ori pentru servicii medicale complementare.

Pentru eficientizarea afacerilor și pentru asigurarea continuității afacerilor recomandăm și clauze

Clauza Fleet Control
Se adresează oricărui client nou persoană juridică cu un parc de autovehicule autoturisme/ utilitare până în 3,5 tone cu polițe încheiete pentru 12 luni, cu plata în 4 rate și o prima de asigurare este mai mare sau egală cu 500 EUR sau echivalentul în RON/USD. Serviciul este gratuit, oferit în parteneriat cu Viasat Systems și presupune instalarea unui dispozitiv telematic pe fiecare mașină din flotă, care înregistrează date despre timpul petrecut în trafic și stilul de condus al șoferilor, cu efect direct asupra primei de asigurare.

Ce obții cu Fleet Control

  • Reducerea ratelor în funcție de stilul de condus pe fiecare mașină, de până la 40% din valoarea fiecărei rate de primă, începând cu rata 2.
  • Predictibilitatea primei de asigurare în timp și alte avantaje pe termen lung (reducerea consumului de combustibil, responsabilizarea angajaților față de activele companiei etc.).
  • Echipamentul telematic Viasat care se instalează pe fiecare autovehiculul asigurat, într-o unitate service.
  • Acces la ViaTrackBase, sistemul care îți pune la dispoziție, prin rapoarte customizabile informații pentru monitorizarea flotei: poziție instantanee; parcurs pe o perioadă solicitată de timp; Km parcurși într-o perioada solicitată; viteza autovehiculului, depășiri de viteză; staționări (locație și timp de staționare); setare alerte: ITP, revizii, expirare RCA etc.
  • Monitorizare flexibilă, datele fiind livrate în același timp în aplicația web și mobile app. Astfel, coordonatorii de flotă au acces la informații în timp real având posibilitatea îmbunătățirii rezultatelor.
  • Eficientizarea gestionării parcului de autovehicule printr-un sistem ușor de utilizat care îți permite să ai o viziune de ansamblu asupra întregului parc, în condiții de confidențialitate.

 Acoperirea cheltuielilor suplimentare ale asiguratului în legătură cu evenimente excepționale

Clauza vine în completarea poliței CMR și acoperă cheltuielile suplimentare ale transportatorului de marfă în legătură cu:

  • conducătorul autovehiculului de transport marfă (șoferul) ex.: costurile cu diurna
  • autovehiculul de transport marfă : costurile cu combustibilul pentru funcţionarea instalaţiei frigorifice sau pentru menţinerea temperaturii optime în cabina autovehiculului
  • cheltuieli cu dezinfectarea interiorului cabinei autovehiculului, ca urmare a unei urgenţe de sănătate cauzată de epidemie/ pandemie, urgenţă de sănătate naţională sau globală declarate de autorităţi

Asigurarea suplimentară pentru înlocuirea asiguratului

Aceasta clauză vine în completarea poliței de Asigurare de grup pentru călătorii în străinătate. Transportatorul are posibilitatea de a achiziționa o poliță de grup de călătorie prin care, suplimentar față de asistența medicală acordată șoferilor, se vor achita costurile generate de deplasarea în străinatate și înlocuirea șoferului, respectiv costurile întoarcerii acestuia în țară, după caz. Acoperirea este valabilă dacă pe parcursul călătoriei în străinătate, după trecerea graniței României, șoferul se confruntă cu una dintre situațiile de mai jos:

  • este nevoit să întrerupă călătoria și să se reîntoarcă în țară ca urmare a: decesului, accidentării sau îmbolnăvirii grave a unei rude aflate în România, nașterii premature a soției aflate în România, cu mai mult de 60 de zile calendaristice decât termenul apreciat de medic sau daune materiale grave produse locuinței proprietate personală
  • se află spitalizat, pentru mai mult de 3 zile consecutive, ca urmare a unui accident sau a unei urgențe medicale

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o ofertă. Scrie-ne pe adresa relatii.clienti@groupama.ro sau direct în site https://www.groupama.ro/contact  sau alege rețeaua Groupama de agenții și colaboratori.

Ziua IEI Românești la Split

Ziua IEI Românești la Split 946 768

Ziua IEI Romanesti la Split are loc în contextul în care, în acest an, între România și Croația se aniversează 30 de ani de relații diplomatice.

Evenimentul se va desfășura în data de 23 iunie 2022 la ora 11,00 la vila de protocol Dalmacija.

Evenimentul este organizat în colaborare cu Ambasada României în Republica Croația și cu participarea reprezentanților economici și guvernamentali din ambele țări.

„Ziua IEI Românești“ va reuni diplomația și afacerile și va permite companiilor române și croate să puna bazele unor parteneriate durabile.

La eveniment vor fi prezenți Excelența Sa domnul Constantin-Mihail Grigorie, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al României în Republica Croația, doamna Marija Kapitanovic, Ambasador Extraordinar și Plenipotențiar al Republici Croația în România, domnul Stjepan Roglić, Consul Onorific al României la Split, reprezentanți ai Repatriot  alături de oficiali ai autorităților locale,  Ministerului Economiei și Dezvoltării Durabile, Camerei de Comerț din Dalmatia si Oficiului Turismului în Croația și de cei ai companiilor românești și croate participante.

Eveniment de matchmaking ”Connect Day 2022”

Eveniment de matchmaking ”Connect Day 2022” 938 796

În data de 31 Mai 2022 se va organiza, în format hibrid,  evenimentul de matchmaking ”Connect Day 2022”

În cadrul evenimentului „  Connect Day 2022 ”,     Austria Wirtschaftsservice GmbH, organizează întâlniri bilaterale internaționale. Acest eveniment de matchmaking se va concentra în principal pe conexiunile intre Start-ups, Corporates/SMEs si Investitori

Acest eveniment va avea loc într-un format hibrid, oferind participanților posibilitatea de a participa fie la fața locului, fie online, prin urmare, combinând atât întâlnirile la fața locului, cât și întâlnirile virtuale.

Contact: Vergil Muraru – Expert Comunicare, Technological and Business Incubator INMA-ITA
0744 357 250
virgil.muraru@gmail.com

Expoziția China Brand Fair 2022

Expoziția China Brand Fair 2022 946 757

În perioada 15-17 Iunie va avea loc la Budapesta Expoziția China Brand Fair 2022 (Central and Eastern Europe)

Va fi o expoziție hibrida (datorită situației pandemice din China), in sensul ca produsele chineze vor fi expuse in standuri obișnuite, dar discuțiile (negocierile) despre produse se va face online, fiecare stand având un laptop conectat online cu producatorul in China.

Contact: CCI Brașov – Departament Marketing & PR
evenimente@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 30.05.2022 – 10.06.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 30.05.2022 – 10.06.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 30.05.2022 – 10.06.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725