Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 20.04.2022 – 26.04.2022

● Ordin nr. 1597/C emis de Ministerul Justiţiei privind aplicarea art. 69 din Regulamentul pentru organizarea şi funcţionarea Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare, adoptat prin Hotărârea Guvernului nr. 802/1999 (M.O. nr. 381/18.04.2022)
 
●  Ordin nr. 48 emis de Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor pentru modificarea Normei sanitare veterinare privind stabilirea principiilor şi liniilor directoare referitoare la buna practică de fabricaţie pentru produsele medicinale veterinare, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 86/2020 (M.O. nr. 391/20.04.2022)
 
●  O.U.G. nr. 51 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii crescătorilor din sectoarele bovine, suine şi avicol în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19 (M.O. nr 393/21.04.2022)
 
●  O.U.G. nr. 54 pentru completarea Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale (M.O. nr. 393/21.04.2022)
 
●  Ordin nr. 1213/226 emis de M.S. și C.N.A.S. privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.822/1.105/2020 pentru punerea în aplicare a prevederilor art. IV alin. (2) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 180/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, precum şi pentru stabilirea unor măsuri cu privire la acordarea concediilor medicale sectoriale (M.O. nr. 394/21.04.2022)
 
●  O.U.G. nr. 53 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 394/21.04.2022)
 
●  Hotărâre nr. 530 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investiţiilor cu impact major în economie (M.O. nr. 394/21.04.2022)
 
●  Lege nr. 112 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 4/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi pentru prorogarea unui termen (M.O. nr. 395/26.04.2022)
 
●  Ordin nr. 70 emis de A.N.R.D.E. privind completarea Metodologiei de determinare şi monitorizare a supracompensării activităţii de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare de înaltă eficienţă care beneficiază de schema de sprijin de tip bonus, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 84/2013 (M.O. nr. 396/26.04.2022)
 
● Ordin nr. 85 emis de M.A.D.R. pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 137/2020 privind aprobarea sistemului de sancţiuni aplicabil începând cu anul 2020 pentru cererile de sprijin/plată depuse conform angajamentelor ce fac obiectul schemei de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor“, aferentă măsurii 15 „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor“, submăsura 15.1 „Plăţi pentru angajamente de silvomediu“ din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (M.O. nr. 396/26.04.2022)
 
●  Ordin nr. 1039/101 emis de M.F./M.A.D.R. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului finanţelor şi al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 933/79/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat asociate Programului RURAL INVEST (M.O. nr. 398/26.04.2022)
 
●  Ordin nr. 649 emis M.D.L.P.A. pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat „Sprijin acordat pentru implementarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă – PNRR/2022/C10 – Fondul Local – promovarea infrastructurii de reîncărcare pentru vehicule electrice“ (M.O. nr. 398/26.04.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 02.05.2022 – 13.05.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 02.05.2022 – 13.05.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 02.05.2022 – 13.05.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

Brazilia – Investiție în mină de rocă fosfatică

Compania Terra Brasil Fertilizantes S/A din Sao Paulo, Rua Rio Grande do Norte, 1289 – Sala 304, Belo Horizonte,
CEP 30130-131, Statul Minas Gerais
Tel: +55 31 3226-4217
E-mail: contato@terrabrasilfertilizantes.com
Site: www.terrabrasilfertilizantes.com
Persoana de contact/Department Eduardo Duarte de Freitas, CEO
Interes: Rocă fosfatică
Firma are dreptul de explorare înregistrat la Departamentul Național de Proprietăți Minerale (DNPM), a unei zone cu aproximativ 1 miliard de tone de rocă fosfatică, cu un grad mediu de minereu mare, comparativ cu alte exploatări. Locația este în statul Minas Gerais la Patos de Minas.
Compania caută investitori care să intre în structura acționariatului pentru demararea proiectului.

Norvegia – interes de a produce încălțăminte din piele în România.

Compania norvegiană Hekta På Tur AS, este o companie de familie,  cu o experiență de peste 30 de ani în domeniul producerii de încălțăminte.
În prezent, lucrează la construirea propriei mărci de pantofi de calitate.
Este interesată să producă încălțăminte în România:  pantofi/ghete de drumeție și cizme calde de iarnă.

Relații suplimentare și sprijin BRAZILIA:  BPCE Sao Paulo
+55 11 987435726
cbz@dce.gov.ro
Contact NORVEGIA: Magnus Kjeldsen-Brand Manager
+47 953 64 253
magnus@hektapatur.no
Material primit prin amabilitatea domnului Adrian IONESCU, Consilier superior, Departamentul de Comerţ Exterior – Ministerul Antreprenoriatului și Tursimului

Afacerea ta merită o “casă” asigurată

Afacerea ta merită o “casă” asigurată 1418 1134

Ca manager de firmă faci tot posibilul ca lucrurile să meargă conform planurilor tale, dar asta nu înseamnă că uneori nu apar și provocări.

Înainte de a lua decizii cu privire la evoluția afacerii tale, trebuie să știi încotro te îndrepți și să ții cont de posibilele aspecte care i-ar putea afecta continuitatea. O metodă bună de a obține mai multe perspective este să faci previziuni ale încasărilor și plăților, ale evoluției forței de muncă dar și ale modificărilor socio-economice.

Dacă unele dintre aceste elemente sunt mai ușor de previzionat și gestionat, riscul este mereu elementul surpriză. De la incendiu, trăsnet, explozie, izbirea clădirilor asigurate de către vehicule rutiere sau riscuri catastrofice, până la avarii accidentale la instalațiile de apă și canalizare, la instalațiile de încălzire și climatizare, avariile la aparatele electrice sau electronice și inundații de la vecini sau furt, riscul rămâne un element care poate destabiliza orice echilibru. Și deși nimeni nu îți poate garanta siguranța deplină, o asigurare potrivită îți poate garanta continuitatea planurilor personale sau de business, atunci când intervine neprevăzutul.

Optând pentru Asigurarea imobilelor sau bunurilor, vei avea certitudinea că, indiferent de riscurile la care sunt expuse clădirile rezidențiale, clădirile cu destinația de sedii administrative, halele de producție și alte construcții, dar și bunurile, utilaje, stocurile de marfă, materiale și materiile prime asigurate, vei depăși mai ușor eventualele probleme, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al timpului necesar remedierii daunelor. Acestea din urmă înseamnă de cele mai multe ori întreruperea business-ului și generarea de pierderi. De aceea, complementar asigurării imobilului, îți poți asigura și pierderile de profit brut cauzate de întreruperea temporară, parțială sau totală a activității, în urma unor evenimente asigurate.

Dacă afacerea ta se bazează pe producție, Asigurarea pentru avariile accidentale te va ajuta să rezolvi mai eficient problemele generate de defecțiuni apărute la aparatura sau mașinile pe care le utilizezi, cum ar fi: mașini, instalații și utilaje de producție din diferite industrii; instalații din centrale electrice sau termice; utilaje folosite în transporturi, material rulant, macarale, poduri rulante; instalații care intra în dotarea clădirilor: încălzire, instalații de iluminare, ascensoare, reparații auto ori instalații de depozitare sau refrigerare. Pe fluxul de producție mereu pot apărea riscuri pentru care e bine să ai o asigurare astfel încât,  producția să reintre în normal cât mai rapid.

Astfel de riscuri asigurate prin Asigurarea pentru avariile accidentale sunt:

    • defecțiuni, scurt-circuite sau deranjamente electrice ori mecanice
    • defecte de material și de turnare, erori de proiectare
    • defecte de montare sau instalare, execuție defectuoasă
    • nepricepere sau neglijență în utilizare
    • insuficiența apei în boilere, explozie, dezmembrare cauzată de forta centrifugă.

 Și pentru că orice afacere modernă folosește echipamente electronice, fie că e vorba despre echipamente digitale complexe, de un laptop sau o casă de marcat fiscală, funcționarea afacerii tale se bazează, într-o anumită măsură, pe aceste instrumente. Nu le lăsa la voia întâmplării și alege Groupama pentru asigurarea dedicată echipamentelor electronice. Vei fi despăgubit pentru pagubele produse de numeroase riscuri, cum ar fi:

  • neglijență, neinstruire sau manipulare necorespunzatoare, erori de operare
  • furt prin efracție, tâlhărie
  • incendiu cu sau fără flacără, explozie, trăsnet, prăbușirea de obiecte
  • operațiuni de stingere a incendiilor sau operațiuni de limitare a pagubelor ca urmare a unui incendiu
  • inundații din cauze naturale sau de apa provenită din conducte
  • supratensiuni, inducții, efecte indirecte ale fulgerului, variații de tensiune
  • calamități naturale sau alte fenomene naturale violente care pot produce daune (alunecări de teren, furtună, ploaie torențială, grindină, avalanșe etc.)
  • costurile suplimentare necesare pentru continuarea activității în caz de distrugere sau avariere a bunului asigurat.

Exemplu de situație de despăgubire

Dacă te numeri printre cei care se gândesc că lor nu li se poate întâmpla sau îți spui mereu că vei asigura afacerea, însă poate data viitoare, ar fi bine să iei în calcul faptul că evenimentele nefericite nu aleg nici persoana, nici momentul.

Poți lua exemplul unui dezvoltator care se afla în faza de montare a geamurilor și ușilor de interior și finisarea interioară a clădirii S+P+3E, în construcție. Pentru a preveni furtul, materialele ce urmau a fi folosite precum și sculele și uneltele necesare lucrărilor au fost depozitate în subsolul clădirii. În urma unor ploi torențiale, apa a pătruns în subsol inundându-l și afectând materialele și uneltele depozitate acolo.  Paguba produsă a fost de 70.000 Euro, însă a fost în întregime recuperată prin plata despăgubirii asigurării, pentru care dezvoltatorul a plătit o primă de asigurare de 3.800 Euro.

Acesta e doar un exemplu care confirmă cât de utilă este o asigurare pentru cei care conduc afaceri.

Și dacă nu e suficient, iată câteva date statistice de la Groupama. Valoarea medie despăgubită în 2021 pe un dosar de daună în baza poliței de bunuri și proprietăți pentru persoane juridice este de 14.500 euro iar pe un dosar de daună pentru întreruperea activității (Business Interruption) este de 1.200 euro.

Cele mai frecvente 5 riscuri care au generat cele mai multe daune în 2021 sunt furtuna (20% dintre daune), avaria la țevile de apă (18% dintre daune), inundație de la vecini (15% dintre daune), incendiu (12% dintre daune) și furt (7% dintre daune).

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

Fă pasul către un viitor asigurat și cere o ofertă. Scrie-ne pe adresa relatii.clienti@groupama.ro sau direct în site https://www.groupama.ro/contact  sau alege rețeaua Groupama de agenții și colaboratori.

INDAGRA -Târg internațional de produse și echipamente din domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei 2022

INDAGRA -Târg internațional de produse și echipamente din domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei 2022 1322 976

Romexpo în colaborare cu Camerele de Comerț si Industrie din Romania (CCIR), organizează în perioada 26 – 30 octombrie 2022,
Pavilion B1 și platformele exterioare, târgul internațional de produse și echipamente din domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei INDAGRA.

Expoziția prezintă tendințele din domeniul agriculturii viticulturii, horticolturii și zootehniei, adresându-se companiilor de profil din România și din străinătate, și va avea loc în aceeași perioadă cu INDAGRA FOOD – Târg internațional pentru industria alimentară.
• INDAGRA reprezintă oportunitatea de a întâlni noi clienți, parteneri de afaceri, clienții actuali și potențiali, lideri de opinie, într-un cadru necesar dialogului de business și într-un mediu profesionist.
Prin organizarea târgului INDAGRA, Romexpo și partenerii săi sprijină și promovează mediul de afaceri din România, susținând astfel companiile și politicile de dezvoltare ale acestora.

Pentru că ne dorim revenirea la normalitate, încurajăm toate firmele din domeniu să-și creeze strategia de participare la INDAGRA 2022, aceasta reprezentând cea mai eficace variantă de promovare a produselor și serviciilor din domeniu, într-un cadru profesionist, în mediul fizic.

Contact

Mihaela PANE – Coordonator Proiect

0749 275 222

indagra@romexpo.ro; mihaela.pane@romexpo.ro

ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV

ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV 1190 599

Adunarea Generală Ordinară a Membrilor Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, întrunită statutar în data de 20.04.2022, a avut pe ordinea de zi, pe lângă aspecte legate de activitatea organizației în anul 2021 și a ultimului mandat al colegiului de conducere, noile obiective ale dezvoltării Camerei de Comerț și Industrie Brașov pentru a veni și în anul 2022 în sprijinul mediului de afaceri  brașovean.

Materiale prezentate în cadrul adunării au fost validate cu unanimitate de voturi.

Componența Colegiului de Conducere este:

  • AVRAM RUXANDRA-OANA – MAPASON PROD SRL
  • BALICA RUXANDRA – SILVANIA SRL
  • BRAUN WERNER-CADITEC SRL
  • CRIZBĂȘAN EMANOIL DORIN – DORIPESCO PROD SRL
  • COSTEA SILVIU – AXA PLUS SRL (Președinte)
  • DAVID ISTVAN – DISZ TIPO SRL
  • ILIESCU CRISTIAN-KRONSTADTER MARKETING SOLUTIONS SRL
  • SCHIAU IOAN – SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI SCHIAU, PRESCURE, TEODORESCU
  • SECELEAN ADRIAN – ELECTROPRECIZIA SA
  • TUDOSE MARIANA – TRADE MARK AUDIT SRL
  • VRÂNCEAN NICOLAE IOAN – CABINET AVOCATURĂ VRÂNCEAN NICOLAE

Materialele de pe odinea de zi au fost în integralitate validate de toți membrii prezenți, acordându-se o importantă deosebită obiectivelor C.C.I. Brașov pentru anul 2022: implicarea mai activă a C.C.I. Brașov în rezolvarea problemelor cu care se confruntă mediul de afaceri; mediatiazarea acestora, inclusiv a soluțiilor propuse de firmele brașovene pentru fluentizarea proceselor de producție și a legăturilor cu administrația locală și nu numai.

O legătură mai stânsă, respectiv o implicare a factorilor de decizie ai administrației locale și naționale și a factorilor politici în cunoașterea mediului de afaceri local – ar trebui concretizată prin acțiuni punctuale, cu susținerea C.C.I. Brașov, atât ale decidenților cât și ale persoanelor direct implicate în implementarea politicilor publice la nivel local dar și în dezbateri publice ale proiectelor legislative.

“Ne propunem organizarea acestor întâlniri pe sectoare de activitate, bineînțeles împreună cu celelalte ONG-uri care activează în regiune, în scopul mediatizării și promovării oportunităților de afaceri ale județului Brașov.

Consultarea tuturor factorilor activi în dezvoltarea durabilă locală și implicarea sustenabilă a C.C.I. Brașov în proiectele de dezvoltare a Județului Brașov constituie unul din obiectivele noastre prioritare.

Imaginea publică a instituţiei şi confirmarea credibilităţii atât în faţa mediului de afaceri, cât şi în faţa decidentului politic, dezvoltarea parteneriatelor public-private, monitorizarea promptă şi specializată a actelor normative cu caracter economic aflate în dezbatere publică, sunt doar câteva dintre obiectivele strategiei Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov în anul 2022″, menționează domnul Silviu Costea, președintele C.C.I. Brașov.

Directorul general  Roșia-Micu Cosmin a accentuat faptul că este importantă consolidararea dialogului politic și cooperarea economică și sectorială, dat fiind că ne găsim într-o situație economică și socială care trebuie gestionată cu maximă responsabilitate și prudenț. Sunt aspecte mai mult decât preocupante, care arată însă că redresarea economică are nevoie, deopotrivă, de capital românesc și de investiții străine.

Contact: CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV

0268 547 084
ccibv@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul  13.04.2022 – 20.04.2022.

● Lege nr. 86 pentru completarea Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale (M.O. nr. 366/13.04.2022)
 
Ordin nr. 955 emis de M.F. privind aprobarea Procedurii de implementare şi a schemei de ajutor de stat asociate Programului IMM PROD (M.O. nr. 366/13.04.2022)
 
Ordin nr. 378/362 emis de S.G.G. și M.T.I. pentru aprobarea Procedurii de înregistrare în România a furnizorilor Serviciului european de taxare rutieră electronică (M.O. nr. 367/13.04.2022)
 
Lege nr. 88 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID – 19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 370/14.04.2022)
 
Lege nr. 96 pentru modificarea şi completarea anexei la Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanţelor şi preparatelor stupefiante şi psihotrope (M.O. nr. 372/14.04.2022)
 
Ordin nr. 68 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Metodologiei privind determinarea nivelului stocului minim de gaze naturale pe care titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale au obligaţia de a-l constitui în perioada aprilie 2022 – octombrie 2022 (M.O. nr. 372/14.04.2022)
 
Ordin nr. 379 emis de M.T.I. pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2011(M.O. nr. 374/15.04.2022)
 
O.U.G. nr. 43 privind regimul de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare (M.O. nr. 374/15.04.2022)
 
O.U.G. nr. 47 privind ajustarea preţurilor contractelor de achiziţie publică/contractelor sectoriale/ contractelor de concesiune/acordurilor – cadru (M.O. nr. 377/15.04.2022)
 
Ordin nr. 1165/218 emis de M.S. și C.N.A.S. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.192/745/2020 pentru aprobarea modelului unic al certificatului de concediu medical şi a instrucţiunilor privind utilizarea şi modul de completare a certificatelor de concediu medical pe baza cărora se acordă indemnizaţii asiguraţilor din sistemul asigurărilor sociale de sănătate şi din sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale (M.O. nr. 378/15.04.2022)
 
Ordin nr. 1166/217 emis de M.S. și C.N.A.S pentru modificarea şi completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2018/1.311/2017 (M.O. nr. 378/15.04.2022)
 
Ordin nr. 42 emis de A.N.S.V.S.A. pentru modificarea şi completarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de organizare şi funcţionare a unităţilor farmaceutice veterinare, precum şi procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităţilor şi activităţilor din domeniul farmaceutic veterinar, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 83/2014 (M.O. nr. 380/18.04.2022)
 
Hotărâre nr. 511 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 339/2020 privind aprobarea Programului naţional apicol pentru perioada 2020 – 2022, a normelor de aplicare, precum şi a valorii sprijinului financiar (M.O. nr. 381/18.04.2022)
 
Ordin nr. 569 emis de M/D.L.P.A. pentru modificarea Ordinului viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 4.988/2018 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat şi ajutoare de minimis pentru sprijinirea entităţilor de inovare şi transfer tehnologic în cadrul Programului operaţional regional 2014 – 2020 (M.O. nr. 381/18.04.2022)
 
Hotărâre nr. 512 pentru modificarea şi completarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi a celor privind provenienţa şi circulaţia materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului şi a unor măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 497/2020 (M.O. nr. 386/20.04.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Conferința “AAIC- Applied AI Conference 2022”

Conferința “AAIC- Applied AI Conference 2022” 1907 1424

Vă informăm despre evenimentul în format hibrid “AAIC- Applied AI Conference 2022”, conferinţă cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în perioada 24-25 mai 2022.

Aflată la a 5-a ediţie, conferinţa AAIC din acest an îşi concentrează atenţia asupra impactului pozitiv pe care îl poate avea folosirea inteligenţei artificiale în domenii precum: marketingul şi vânzările.

Informaţii suplimentare despre acest eveniment cu participare internaţională şi despre agenda conferinţei pot fi consultate mai jos.

Participarea on-line nu implică costuri.

Participanţii îşi pot planifica, prin intermediul platformei de înregistrare, întâlniri de afaceri de tip B2B. Acestea se vor desfăşura virtual, tot prin intermediul platformei, pe parcursul celor două zile ale conferinţei.

Cei interesați de a participa la conferință se pot înregistra mai jos.

Contact
Adi-Cristina MITEA, Dr.Ing.
Wirtschafts- und Handelsrätin / Consilier economic,
Ambasada României
BPCE Viena
viena.economic@mae.ro

Conferința ”Materiale, Metode și Tehnologii”, Bulgaria

Conferința ”Materiale, Metode și Tehnologii”, Bulgaria 1587 1182

Vă informăm despre oportunitatea participării la  cea de-a 24-a Conferință Internațională privind Materiale, Metode și Tehnologii, care va avea loc în perioada 19-22 august 2022 la Burgas, Bulgaria.

Evenimentul este organizat în parteneriat de Academia Bulgară de Științe, Uniunea Oamenilor de Știință din Bulgaria, Fundația pentru Știință și Educație și parteneri.

Organizatorii vor  fi cât  flexibili pentru a permite delegaților să schimbe tipurile de înregistrare între „on-site” și „online”, în funcție de circumstanț, cu până la 30 de zile înainte de conferință.
Lucrările prezentate vor fi publicate în reviste, online, cu acces deschis International Scientific Publications.

Contact
Ivan Genov
Science and Education Foundation, Bulgaria
events@sci-network.org

Forumul economic și investiții România-Republica Moldova

Forumul economic și investiții România-Republica Moldova 1270 946

În cadrul demersurilor Ministerului Antreprenoriatului și Turismului pentru promovarea ofertei de export a României și a oportunitatilor de investiții, în perioada 16-17 mai 2022 ministrul Constantin-Daniel Cadariu va  efectua o vizita de lucru în Republica Moldova, la Chișinău.

Cu aceasta ocazie, în ziua de 17 mai a.c. se va  organiza Forumul economic și de investiții România – Republica Moldova.

Proiectul de agendă a evenimentului se regăsește mai jos.

Companiile interesate de a participa la Forumul economic și de investiții, vor completa formularul de participare de mai jos și îl vor transmite atât la  Departamentul de Comert Exterior din cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului cât și la  BPCE Chișinău.

Contact
Clementina Ion, Director al Direcției Relații Bilaterale Europa
Adrian Berezintu – Ministru consilier în cadrul BPCE Chișinău
0721 243 598 +373 6060 1999
clementina.ion@dce.gov.ro; economic@ambasadaromaniei.md