Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

INDAGRA -Târg internațional de produse și echipamente din domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei 2022

INDAGRA -Târg internațional de produse și echipamente din domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei 2022 1322 976

Romexpo în colaborare cu Camerele de Comerț si Industrie din Romania (CCIR), organizează în perioada 26 – 30 octombrie 2022,
Pavilion B1 și platformele exterioare, târgul internațional de produse și echipamente din domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii și zootehniei INDAGRA.

Expoziția prezintă tendințele din domeniul agriculturii viticulturii, horticolturii și zootehniei, adresându-se companiilor de profil din România și din străinătate, și va avea loc în aceeași perioadă cu INDAGRA FOOD – Târg internațional pentru industria alimentară.
• INDAGRA reprezintă oportunitatea de a întâlni noi clienți, parteneri de afaceri, clienții actuali și potențiali, lideri de opinie, într-un cadru necesar dialogului de business și într-un mediu profesionist.
Prin organizarea târgului INDAGRA, Romexpo și partenerii săi sprijină și promovează mediul de afaceri din România, susținând astfel companiile și politicile de dezvoltare ale acestora.

Pentru că ne dorim revenirea la normalitate, încurajăm toate firmele din domeniu să-și creeze strategia de participare la INDAGRA 2022, aceasta reprezentând cea mai eficace variantă de promovare a produselor și serviciilor din domeniu, într-un cadru profesionist, în mediul fizic.

Contact

Mihaela PANE – Coordonator Proiect

0749 275 222

indagra@romexpo.ro; mihaela.pane@romexpo.ro

ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV

ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV 1190 599

Adunarea Generală Ordinară a Membrilor Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov, întrunită statutar în data de 20.04.2022, a avut pe ordinea de zi, pe lângă aspecte legate de activitatea organizației în anul 2021 și a ultimului mandat al colegiului de conducere, noile obiective ale dezvoltării Camerei de Comerț și Industrie Brașov pentru a veni și în anul 2022 în sprijinul mediului de afaceri  brașovean.

Materiale prezentate în cadrul adunării au fost validate cu unanimitate de voturi.

Componența Colegiului de Conducere este:

  • AVRAM RUXANDRA-OANA – MAPASON PROD SRL
  • BALICA RUXANDRA – SILVANIA SRL
  • BRAUN WERNER-CADITEC SRL
  • CRIZBĂȘAN EMANOIL DORIN – DORIPESCO PROD SRL
  • COSTEA SILVIU – AXA PLUS SRL (Președinte)
  • DAVID ISTVAN – DISZ TIPO SRL
  • ILIESCU CRISTIAN-KRONSTADTER MARKETING SOLUTIONS SRL
  • SCHIAU IOAN – SOCIETATE CIVILA DE AVOCATI SCHIAU, PRESCURE, TEODORESCU
  • SECELEAN ADRIAN – ELECTROPRECIZIA SA
  • TUDOSE MARIANA – TRADE MARK AUDIT SRL
  • VRÂNCEAN NICOLAE IOAN – CABINET AVOCATURĂ VRÂNCEAN NICOLAE

Materialele de pe odinea de zi au fost în integralitate validate de toți membrii prezenți, acordându-se o importantă deosebită obiectivelor C.C.I. Brașov pentru anul 2022: implicarea mai activă a C.C.I. Brașov în rezolvarea problemelor cu care se confruntă mediul de afaceri; mediatiazarea acestora, inclusiv a soluțiilor propuse de firmele brașovene pentru fluentizarea proceselor de producție și a legăturilor cu administrația locală și nu numai.

O legătură mai stânsă, respectiv o implicare a factorilor de decizie ai administrației locale și naționale și a factorilor politici în cunoașterea mediului de afaceri local – ar trebui concretizată prin acțiuni punctuale, cu susținerea C.C.I. Brașov, atât ale decidenților cât și ale persoanelor direct implicate în implementarea politicilor publice la nivel local dar și în dezbateri publice ale proiectelor legislative.

“Ne propunem organizarea acestor întâlniri pe sectoare de activitate, bineînțeles împreună cu celelalte ONG-uri care activează în regiune, în scopul mediatizării și promovării oportunităților de afaceri ale județului Brașov.

Consultarea tuturor factorilor activi în dezvoltarea durabilă locală și implicarea sustenabilă a C.C.I. Brașov în proiectele de dezvoltare a Județului Brașov constituie unul din obiectivele noastre prioritare.

Imaginea publică a instituţiei şi confirmarea credibilităţii atât în faţa mediului de afaceri, cât şi în faţa decidentului politic, dezvoltarea parteneriatelor public-private, monitorizarea promptă şi specializată a actelor normative cu caracter economic aflate în dezbatere publică, sunt doar câteva dintre obiectivele strategiei Camerei de Comerţ şi Industrie Brașov în anul 2022″, menționează domnul Silviu Costea, președintele C.C.I. Brașov.

Directorul general  Roșia-Micu Cosmin a accentuat faptul că este importantă consolidararea dialogului politic și cooperarea economică și sectorială, dat fiind că ne găsim într-o situație economică și socială care trebuie gestionată cu maximă responsabilitate și prudenț. Sunt aspecte mai mult decât preocupante, care arată însă că redresarea economică are nevoie, deopotrivă, de capital românesc și de investiții străine.

Contact: CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV

0268 547 084
ccibv@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul  13.04.2022 – 20.04.2022.

● Lege nr. 86 pentru completarea Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale (M.O. nr. 366/13.04.2022)
 
Ordin nr. 955 emis de M.F. privind aprobarea Procedurii de implementare şi a schemei de ajutor de stat asociate Programului IMM PROD (M.O. nr. 366/13.04.2022)
 
Ordin nr. 378/362 emis de S.G.G. și M.T.I. pentru aprobarea Procedurii de înregistrare în România a furnizorilor Serviciului european de taxare rutieră electronică (M.O. nr. 367/13.04.2022)
 
Lege nr. 88 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2020 privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, în contextul crizei provocate de COVID – 19, precum şi alte măsuri în domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 370/14.04.2022)
 
Lege nr. 96 pentru modificarea şi completarea anexei la Legea nr. 339/2005 privind regimul juridic al plantelor, substanţelor şi preparatelor stupefiante şi psihotrope (M.O. nr. 372/14.04.2022)
 
Ordin nr. 68 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea Metodologiei privind determinarea nivelului stocului minim de gaze naturale pe care titularii licenţelor de furnizare a gazelor naturale au obligaţia de a-l constitui în perioada aprilie 2022 – octombrie 2022 (M.O. nr. 372/14.04.2022)
 
Ordin nr. 379 emis de M.T.I. pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 980/2011(M.O. nr. 374/15.04.2022)
 
O.U.G. nr. 43 privind regimul de control al operaţiunilor cu produse cu dublă utilizare (M.O. nr. 374/15.04.2022)
 
O.U.G. nr. 47 privind ajustarea preţurilor contractelor de achiziţie publică/contractelor sectoriale/ contractelor de concesiune/acordurilor – cadru (M.O. nr. 377/15.04.2022)
 
Ordin nr. 1165/218 emis de M.S. și C.N.A.S. privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.192/745/2020 pentru aprobarea modelului unic al certificatului de concediu medical şi a instrucţiunilor privind utilizarea şi modul de completare a certificatelor de concediu medical pe baza cărora se acordă indemnizaţii asiguraţilor din sistemul asigurărilor sociale de sănătate şi din sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale (M.O. nr. 378/15.04.2022)
 
Ordin nr. 1166/217 emis de M.S. și C.N.A.S pentru modificarea şi completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2018/1.311/2017 (M.O. nr. 378/15.04.2022)
 
Ordin nr. 42 emis de A.N.S.V.S.A. pentru modificarea şi completarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de organizare şi funcţionare a unităţilor farmaceutice veterinare, precum şi procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităţilor şi activităţilor din domeniul farmaceutic veterinar, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 83/2014 (M.O. nr. 380/18.04.2022)
 
Hotărâre nr. 511 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 339/2020 privind aprobarea Programului naţional apicol pentru perioada 2020 – 2022, a normelor de aplicare, precum şi a valorii sprijinului financiar (M.O. nr. 381/18.04.2022)
 
Ordin nr. 569 emis de M/D.L.P.A. pentru modificarea Ordinului viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 4.988/2018 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat şi ajutoare de minimis pentru sprijinirea entităţilor de inovare şi transfer tehnologic în cadrul Programului operaţional regional 2014 – 2020 (M.O. nr. 381/18.04.2022)
 
Hotărâre nr. 512 pentru modificarea şi completarea Normelor referitoare la provenienţa, circulaţia şi comercializarea materialelor lemnoase, la regimul spaţiilor de depozitare a materialelor lemnoase şi al instalaţiilor de prelucrat lemn rotund, precum şi a celor privind provenienţa şi circulaţia materialelor lemnoase destinate consumului propriu al proprietarului şi a unor măsuri de aplicare a prevederilor Regulamentului (UE) nr. 995/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 20 octombrie 2010 de stabilire a obligaţiilor care revin operatorilor care introduc pe piaţă lemn şi produse din lemn, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 497/2020 (M.O. nr. 386/20.04.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Conferința “AAIC- Applied AI Conference 2022”

Conferința “AAIC- Applied AI Conference 2022” 1907 1424

Vă informăm despre evenimentul în format hibrid “AAIC- Applied AI Conference 2022”, conferinţă cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în perioada 24-25 mai 2022.

Aflată la a 5-a ediţie, conferinţa AAIC din acest an îşi concentrează atenţia asupra impactului pozitiv pe care îl poate avea folosirea inteligenţei artificiale în domenii precum: marketingul şi vânzările.

Informaţii suplimentare despre acest eveniment cu participare internaţională şi despre agenda conferinţei pot fi consultate mai jos.

Participarea on-line nu implică costuri.

Participanţii îşi pot planifica, prin intermediul platformei de înregistrare, întâlniri de afaceri de tip B2B. Acestea se vor desfăşura virtual, tot prin intermediul platformei, pe parcursul celor două zile ale conferinţei.

Cei interesați de a participa la conferință se pot înregistra mai jos.

Contact
Adi-Cristina MITEA, Dr.Ing.
Wirtschafts- und Handelsrätin / Consilier economic,
Ambasada României
BPCE Viena
viena.economic@mae.ro

Conferința ”Materiale, Metode și Tehnologii”, Bulgaria

Conferința ”Materiale, Metode și Tehnologii”, Bulgaria 1587 1182

Vă informăm despre oportunitatea participării la  cea de-a 24-a Conferință Internațională privind Materiale, Metode și Tehnologii, care va avea loc în perioada 19-22 august 2022 la Burgas, Bulgaria.

Evenimentul este organizat în parteneriat de Academia Bulgară de Științe, Uniunea Oamenilor de Știință din Bulgaria, Fundația pentru Știință și Educație și parteneri.

Organizatorii vor  fi cât  flexibili pentru a permite delegaților să schimbe tipurile de înregistrare între „on-site” și „online”, în funcție de circumstanț, cu până la 30 de zile înainte de conferință.
Lucrările prezentate vor fi publicate în reviste, online, cu acces deschis International Scientific Publications.

Contact
Ivan Genov
Science and Education Foundation, Bulgaria
events@sci-network.org

Forumul economic și investiții România-Republica Moldova

Forumul economic și investiții România-Republica Moldova 1270 946

În cadrul demersurilor Ministerului Antreprenoriatului și Turismului pentru promovarea ofertei de export a României și a oportunitatilor de investiții, în perioada 16-17 mai 2022 ministrul Constantin-Daniel Cadariu va  efectua o vizita de lucru în Republica Moldova, la Chișinău.

Cu aceasta ocazie, în ziua de 17 mai a.c. se va  organiza Forumul economic și de investiții România – Republica Moldova.

Proiectul de agendă a evenimentului se regăsește mai jos.

Companiile interesate de a participa la Forumul economic și de investiții, vor completa formularul de participare de mai jos și îl vor transmite atât la  Departamentul de Comert Exterior din cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului cât și la  BPCE Chișinău.

Contact
Clementina Ion, Director al Direcției Relații Bilaterale Europa
Adrian Berezintu – Ministru consilier în cadrul BPCE Chișinău
0721 243 598 +373 6060 1999
clementina.ion@dce.gov.ro; economic@ambasadaromaniei.md

Târg de joburi la Brașov

Târg de joburi la Brașov 2105 1474

Radisson Blu Aurum Brasov și RARA Group organizează un târg de joburi în weekendul 7-8 mai 2022

În cadrul evenimentului vor fi disponibile 50 de locuri de muncă în Radisson Blu Aurum Brasov, iar cei interesați vor avea ocazia să cunoască echipa și să afle informații despre hotelul ce urmează să se deschidă vara aceasta în centrul orașului Brașov.

Joburile disponibile sunt în departamentele recepție ( recepționer, valet/portar), curățenie, (cameristă, guvernantă) alimentație publică (ospatar, barman, bucătari și ajutor de bucătar, cofetar, patiser, măcelar etc), dar și în departamentele gestiune și tehnic.

Târgul de joburi va avea loc la sediul RaRa Group Locație: Brașov, Bulevardul Gării nr.13, Clădirea Nine, parter

Programul târgului: 
Sâmbătă 07.05  10:00-18:00
Duminică 08.05   10:00-14:00

Contact
Ruxandra Balica
0773 840 561
ruxandra@headstart.business

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 26.04.2022 – 06.05.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 26.04.2022 – 06.05.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 26.04.2022 – 06.05.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

Olanda – solicitare de colaborare în domeniul fabricației de mini-turbine eoliene, cu rotor orizontal

Compania FLOWERS TURBINES BV din Olanda, este interesată într-o colaborare în domeniul fabricatiei de mini-turbine eoliene, cu rotor orizontal.

Informații suplimentare mai jos.

Suedia- interes identificare furnizor de parchet stejar

Compania suedeză Englund-Gruppen Flooring AB renumită în industria pardoselilor, este interesată în identificarea unui furnizor de parchet stejar (3-strip oak parquet).

Pakistan – inters colaborare cu firme exportatoare de lemn de brad

Companie de instrumente muzicale din Pakistan este interesată intr-o colaborarea cu companii din jud. Brasov care au capacitatea logistica de a exporta lemn de brad.

Relații suplimentare și sprijin: Manolis Serdakis Tsioukanis
+31 (0) 103 076 654
manolis@flowerturbines.com
Material primit prin amabilitatea domnului Mircea BORZA, Consilier Economic, Biroul de Promovare Comercial-Economică –
AMBASADA ROMANIEI în HAGA Regatul Țărilor de Jos
Relații suplimentare și sprijin: Englund-Gruppen Flooring AB
Tim Juselius
+ 46 70 437 89 08
tim.juselius@englund-gruppen.se
Material primit prin amabilitatea doamnei Andreea-Elena Petrușan, Secretar economic- AMBASADA ROMÂNIEI LA STOCKHOLM
Relații suplimentare și sprijin: Ambasada Romaniei la Islamabad
Eduard-Robert PREDA
Minister Plenipotentiary / Deputy Head of Mission
+92 51 843 6601/02
eduard.preda@mae.ro
Material primit prin amabilitatea Ambasada Romaniei la Islamabad 

Sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară, cu sau fără instalații de stocare integrate

Sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară, cu sau fără instalații de stocare integrate 1334 934

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunţă deschiderea Măsurii de investiții – Investiția I.1 – Noi capacități de producție de energie electrică din surse regenerabile aferentă Planului Național de Redresare și Reziliență – Pilonul I. Tranziția verde – Componenta C6. Energie.

Obiectivul Programului: Producţie majorată a energiei din surse regenerabile eoliene și solare prin instalarea de noi capacități de producere a energiei din surse regenerabile cu sau fără instalații de stocare integrate
Investițiile vor fi finalizate, respectiv instalate și conectate la rețea, inclusiv punerea în funcțiune până cel târziu la finalul trimestrului II 2024.

Acțiuni finanțabile:
– Realizarea capacităţilor noi de producere energie electrică din surse eoliene, cu sau fără instalații de stocare integrate ca activitate secundară,stocarea având un procent de maximum 20% din valoarea ajutorului de stat.
– Realizarea capacităţilor noi de producere energie electrică din surse solare, cu sau fără instalații de stocare integrate ca activitate secundară, stocarea având un procent de maximum 20% din valoarea ajutorului de stat.

! Nu sunt eligibile proiectele care propun doar capacitate de stocare.
! Nu sunt eligibile proiectele care sunt propuse pentru a înlocui capacități mai vechi de producere energie din surse eoliene și solare și nici proiectele care vizează extinderea unor unități de producție de energie electrică.

Activităţi eligibile:
– Achiziţionarea de instalaţii/echipamente pentru construirea de capacități noi de producție a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară, cu sau fără stocare;
– Construcţii care fac obiectul proiectului de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană și solară, cu sau fără stocare.
 
Solicitanţi: microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și întreprinderi mari, inclusiv întreprinderi nou înființate, care au ca activitate, între altele, producerea de energie electrică (în scopul comercializării și/sau consumului propriu în cadrul societății sau grupului de societăți) corespunzătoare clasa CAEN 3511 – Producția de energie electrică.
Consumul propriu în cadrul societății sau grupului de societăți se referă la energia produsă și livrată local, fără a tranzita rețelele de transport și distribuție.

Capacitatea instalată propusă pentru realizare prin proiect este mai mare de 0,2 MW pentru producția
Intensitatea ajutorului de stat:100% din costurile eligibile, cu încadrarea în următoarele plafoane maxime:

 Energie eoliană
➢ 1.300.000 Euro/MW- pentru capacități instalate între 0,2 MW (exclusiv) și 1 MW (inclusiv)
➢ 650.000 Euro/MW- pentru capacități instalate mai mari de 1 MW

Energie solară
➢ 750.000 Euro/MW- pentru capacități instalate între 0,2 MW (exclusiv) și 1 MW (inclusiv)
➢ 425.000 Euro/MW- pentru capacități instalate mai mari de 1 MW.

Plafoanele menționate mai sus includ și componenta de stocare, aceasta având un procent de maximum 20% din valoarea ajutorului de stat solicitat.

Valoarea maxima a ajutorului: maxim 15 milioane EUR pe întreprindere, pe proiect de investiții

Procedura de ofertare este concurențială, corelată cu obiectivele PNRR şi în limita bugetului alocat.

Dată şi oră deschidere procedură: 31.03.2022, ora 10,00
Dată şi oră începere depunere de proiecte: 31.03.2022. ora 10,00
Dată şi oră închidere depunere de proiecte: 31.05.2022, ora 17,00

Contact
Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro