Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 17.01.2024– 23.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 17.01.2024– 23.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 17.01.2024– 23.01.2024

● Ordin nr. 2079 emis de M.D.L.P.A. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 649/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat “Sprijin acordat pentru implementarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă – PNRR/2022/C10 – Fondul Local – promovarea infrastructurii de reîncărcare pentru vehicule electrice” (M.O. nr. 39/17.01.2024)
 
● Ordin nr. 6768 emis de M.E. pentru aprobarea Metodologiei de acordare a creditelor transferabile în învăţarea pe tot parcursul vieţii (M.O. nr. 39/17.01.2024)
 
● Ordin nr. 63 emis de M.S. privind reglementarea metodologiei de monitorizare a prescrierii şi eliberării la nivel naţional a medicamentelor din categoria antibiotice şi antifungice de uz sistemic (M.O. nr. 41/17.01.2024)
 
● Ordin nr. 561/11 emis de M.A.D.R./M.M.A.P. privind stabilirea perioadelor şi zonelor de prohibiţie a pescuitului, precum şi a zonelor de protecţie şi refacere biologică a resurselor acvatice vii în anul 2024 (M.O. nr. 42/17.01.2024)
 
● Ordin nr. 174 emis de A.N.S.V.S.A.  privind modificarea şi completarea Normei sanitar – veterinare pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor, porcinelor, camelidelor, cervideelor şi renilor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 208/2022 (M.O. nr. 45/18.01.2024)
 
● Ordin nr. 499 emis de M.A.D.R. pentru aprobarea Procedurii privind acordarea garanţiilor pentru beneficiarii Programului naţional de dezvoltare şi susţinere a industriei alimentare INVESTALIM aferent perioadei 2023 – 2026, regulile de gestionare a plafonului de garantare, criteriile de eligibilitate pentru acordarea garanţiilor, garanţiile suplimentare aferente creditului, plata garanţiilor, recuperarea creanţelor, dispoziţiile privind transparenţa, monitorizarea şi raportarea, precum şi a modelelor convenţiei de garantare şi convenţiei de implementare (M.O. nr. 46/18.01.2024)
 
● Ordin nr. 2117/1504 emis de M.M.S.S./I.N.S. privind completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011 (M.O. nr. 45/18.01.2024)
 
Ordonanță nr. 3 pentru modificarea unor acte normative din domeniul transportului rutier (M.O. nr. 48/18.01.2024)
 
● O.U.G. nr. 1 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O. nr. 48/18.01.2024)
 
● Ordin nr. 6 emis de A.N.S.V.S.A. pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală (M.O. nr. 49/19.01.2024)
 
● O.U.G. nr. 4 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor (M.O. nr. 51/19.01.2024)
 
● Ordin nr. 3073 emis de M.E. pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 3.122/2019 privind stabilirea tipurilor de calificări profesionale de nivelurile 3 şi 4 ale Cadrului naţional al calificărilor şi a corespondenţei dintre acestea, din cadrul aceluiaşi profil la învăţământul liceal filiera tehnologică şi din cadrul învăţământului profesional (M.O. nr. 54/22.01.2024)
 
● Ordin nr. 165 emis de A.N.S.V.S.A. pentru modificarea şi completarea Normei sanitare veterinare privind condiţiile de organizare şi funcţionare a unităţilor farmaceutice veterinare, precum şi procedura de înregistrare sanitară veterinară/autorizare sanitară veterinară a unităţilor şi activităţilor din domeniul farmaceutic veterinar, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 83/2014 (M.O. nr. 55/22.01.2024)
 
Hotărâre nr. 44 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 52/2018 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (M.O. nr. 57/22.01.2024)
 
● Ordin nr. 183 emis de M.S. pentru modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 63/2024 privind reglementarea metodologiei de monitorizare a prescrierii şi eliberării la nivel naţional a medicamentelor din categoria antibiotice şi antifungice de uz sistemic (M.O. nr. 58/23.01.2024)
 
● Ordin nr. 127 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis “Digitalizarea sectorului culturii scrise prin creşterea volumului de carte realizat în format electronic şi mobilizarea de noi audienţe prin utilizarea instrumentelor digitale” (M.O. nr. 59/23.01.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Creșterea de 5,2% a economiei Chinei încurajează redresarea economică globală

Creșterea de 5,2% a economiei Chinei încurajează redresarea economică globală 708 354


Contribuția Chinei la creșterea economică globală este mai mare decât contribuțiile combinate ale Americii, Europei și Japoniei, ceea ce o face un motor principal pentru creșterea economică globală.

Din rapoartele și comentariile diferitelor mass-media interne și internaționale, este evident că această cifră este în general în conformitate cu, sau chiar depășește, așteptările pieței. Dar redresarea economiei chineze în 2023 nu a fost complet lină. Impactul „efectului de cicatrice” al pandemiei asupra economiei a fost mai mare decât se anticipase, sectorul imobiliar fiind constant lent. În același timp, slaba redresare economică globală a exercitat presiuni asupra creșterii comerțului, iar efectele de propagare ale unor acțiuni precum majorarea ratelor dobânzii de la Rezerva Federală și aprecierea dolarului american nu ar trebui subestimate.

Material primit prin amabilitate Doamnei Tatiana Tihon  – Președinte Camera pentru Diplomația Dezvoltării Durabile cu China
e-mail: sgccirr@gmail.com,
mobil: 0727270425

Tot ce trebuie să știi despre accidentele de muncă și cum îți poți asigura echipa – GROUPAMA

Tot ce trebuie să știi despre accidentele de muncă și cum îți poți asigura echipa – GROUPAMA 1904 923


Accidentele de muncă sunt, pentru majoritatea angajatorilor, un subiect delicat, modul în care sunt gestionate atunci când apar fiind crucial pentru bunul mers ulterior al afacerii tale. Potrivit Organizației Internaționale a Muncii (OIM), peste 337 de milioane de accidente se întâmplă anual la locul de muncă și nicio afacere nu este ferită de riscul producerii unor accidente profesionale.

Ce este un accident de muncă și de câte feluri sunt?
Un accident de muncă este un eveniment neplanificat care se produce în cursul muncii și care duce la vătămări fizice sau psihice. În România, aceste accidente sunt reglementate de legea 319 din 2006 privind securitatea și sănătatea în muncă.

Există mai multe tipuri de incidente care pot fi considerate accidente de muncă. În funcție de gravitatea lor, ele sunt grupate în următoarele categorii:

  • Accident de muncă – provoacă invaliditate temporară sau chiar permanentă și vizează incidentele care se produc în timpul programului de lucru, îndeplinind sarcini de serviciu.
  • Accident ușor – provoacă doar răni ușoare care necesită îngrijiri medicale de bază, iar durata recuperării este una mai mică de trei zile.
  • Incidente periculoase – cum ar fi exploziile, incendiile sau emisiile de noxe cauzate de un defect al echipamentului sau uneltelor de lucru, sau a unei greșeli umane de operare.
  • Boală profesională – cauzată, de obicei, de expunerea la substanțe chimice toxice sau noxe specifice locului de muncă, dar și de suprasolicitarea fizică în îndeplinirea sarcinilor de serviciu.

 Privite din perspectiva efectelor produse, avem:

  • Accidente de muncă ce provoacă incapacitate temporară de muncă cel puțin trei zile calendaristice.
  • Accidente care produc invaliditate pe termen mediu și lung.
  • Accidente mortale.
  • Accidente colective de muncă, atunci când se accidentează minim trei persoane simultan, din aceeași cauză.

Ce poți face pentru continuitatea afacerii tale?

Chiar dacă evenimentele neplăcute nu pot fi prevenite în totalitate, ele fiind, în fapt, imprevizibile prin natura lor, poți organiza lucrurile astfel încât atât compania, cât și angajații, să aibă parte de susținere financiară, în cazul producerii acestor accidente.

Soluțiile de asigurare Groupama sunt:

  • Asigurarea colectivă de accidente de persoane este soluția potrivită, atât pentru angajați acoperind pagubele ca decesul, spitalizarea și incapacitatea temporară de muncă produse de accidentul de muncă și după expirarea poliței, dacă evenimentul a avut loc în perioada asigurată, dar și pentru tine, întrucât te ajută să păstrezi predictibilitatea în ceea ce privește continuitatea afacerii tale.
  • Dacă ai nevoie de o asigurare care să ofere acoperire din prima zi de spitalizare în cazul unui accident de muncă, precum și posibilitatea extinderii acoperirii 24h/24h, atunci asigurarea de viață de grup este cea mai potrivită alegere pentru tine și echipa ta. Astfel, angajații tăi vor fi în permanență protejați de consecințele unui posibil accident de muncă, iar tu vei beneficia de consiliere pentru alegerea pachetului optim de asigurare, astfel optimizând și costurile de asigurare.
  • Totodată, asigurarea medicală integrală colectivă te ajută să ai o echipă sănătoasă, îmbinând atât servicii medicale de tip ambulatoriu, cât și în spital. Astfel, tu beneficiezi de acoperiri multiple, prinse într-un pachet creat special pentru companii, iar angajații tăi se simt în siguranță, știind că atât ei, cât și membrii familiei au acces la îngrijire medicală de calitate.
  • Asigurarea de grup pentru călătorii în străinătate acoperă accidentele de muncă ce pot avea loc în timpul deplasărilor în afara granițelor.

Asigurările te ajută să minimizezi impactul accidentelor de muncă după ce s-au produs, însă o bună organizare te poate ajuta să le eviți sau să le gestionezi într-un timp mai scurt. Ca angajator, principalele obligații legale care îți revin sunt din sfera prevenirii accidentelor de muncă. Acest lucru înseamnă că trebuie să ai pus la punct un plan clar și bine structurat de intervenție tehnică, sanitară, organizatorică și de altă natură, în caz de accidente de muncă. Totodată, trebuie să te asiguri că afacerea ta are autorizația pentru protecția muncii la zi, să oferi echipament adecvat pentru desfășurarea activității de zi cu zi, dar și să selectezi și să informezi corespunzător viitorii angajați. Dacă, totuși, are loc un accident de muncă, el trebuie raportat imediat inspectoratului teritorial de muncă, asigurătorului sau dacă se impune, instanțelor legale.

 Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Curs ,,Ghidul investitorului responsabil pentru investiții durabile”

Curs ,,Ghidul investitorului responsabil pentru investiții durabile” 945 709


Camera de Comerț și Industrie organizează în perioada  : martie-aprilie 2024 cursul:
Ghidul investitorului responsabil pentru investiții durabile”

Descoperă cum educația poate aduce lumină în lumea informațiilor financiare, oferindu-ți instrumentele și înțelegerea necesare pentru a face alegeri potrivite și pentru a străluci în domeniul investițiilor!

Teme abordate:
1. Introducere în lumea bursieră
2. Cum devin investitor
3. Ce sunt instrumentele financiare. Acțiuni, obligațiuni, titluri de stat, ETF etc
4. Cum tranzacționez și care sunt riscurile
5. Analiza fundamentală, date economice
6. Analiza tehnică, grafice
7. Macroeconomie
8. Piața eficientă și finanțe comportamentale
9. Strategii de investiții

Durata cursului: 20 ore, 2 sesiuni/ săptămână în intervalul 17:00-19:00 timp de 5 săptămâni

Cost: 800 lei + TVA

__________________________________________________________________________
Formatorul nostruGenia Tabără (alias “Doamna cu Bursa”) lucrează în domeniul pieței de capital din anul 1995, a avut licență pe Bursa din Japonia și de atunci a ales acest domeniu extrem de interesant. A avut, în cei aproape 30 de ani de experientă profesională, absolut toate funcțiile în cadrul unei companii de brokeraj, de la simplu broker la Director General, Președinte al Consiliului de Administratie, activând permanent într-un cadru autorizat de CNVM/ASF. Deține diplomă de Master în Finante, iar în prezent este în anul II la Doctorat in Finanțe, pe aceeași temă a pieței de capital. In prezent este Consultant autorizat în domeniul investițiilor.

Informații suplimentare la telefon: 0268 547 084, 0723302829

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.01.2024-02.02.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.01.2024-02.02.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 22.01.2024-02.02.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Program 2024 de târguri și expoziții al InterExpo Center Sofia-Bulgaria

Program 2024 de târguri și expoziții al InterExpo Center Sofia-Bulgaria 1287 962


Vă informăm că Inter Expo Center care este principalul organizator de târguri și expoziții din Sofia are în Programul de acțiuni din 2024 108 evenimente complementare acestora (conferințe, forumuri, seminarii, prezentări de companii etc), la care  se adăugă două teme noi respectiv Energia verde și Expoziția de mașini clasice și retro.

În 2024, continuă să dezvolte și să actualizeze temele din calendar:

 HOLIDAY&SPA EXPO 2024, ediția aniversară de 40 de ani urmând să se desfășoare în perioada 13-15 martie;

 SIHRE – expoziție bienală specializată pentru echipamente hoteluri și restaurante, va avea loc împreună cu GastronomiX, eveniment care s-a impus ca un loc de întâlnire pentru comunitatea culinară, catering și servicii, alături de Wine&Spirits Show pentru alimente și băuturi;

 În perioada 13-16 februarie va avea loc și RETAIL SHOW 2024;

 Pentru al treilea an consecutiv, prestigioasele premii DIBLA DESIGN AWARDS „Designer of the Year” vor avea loc împreună cu expoziția EXPOMEBEL 2024;

 Pe 4 aprilie, împreună cu Săptămâna Construcțiilor Arhitecturale, se va cea de a 10-a ediție aniversară a PREMIILOR DE ARCHITECTURĂ ARCHINOVA 2023;

 Bulmedika/Buldental/Derma&Esthetics continuă să dezvolte MEDICINA ANTI-ÎMBĂTRÂNIREA, cu prezentare de noi tehnologii medicale și dezvoltări pentru o calitate superioară a vieții;

 După prima ediție de succes din 2023, au început și pregătirile pentru INDUSTRIAL TECH FORUM 2024, care a avut loc în cadrul expoziției MASHTEH&INNOTEH;

Material primit prin amabilitatea Domnului Radu – Călin MOLDOVAN, Ministru-consilier
AMBASADA ROMÂNIEI ÎN REPUBLICA BULGARIA
Biroul de Promovare Comercial-Economică Sofia

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII CONSTRUCTPLUS

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII CONSTRUCTPLUS 1305 978


Camera de Comerț și Industrie Brașov informează că, începând cu data de 15 februarie 2024, se dă startul perioadei în care se pot depune cereri de finanțare în cadrul programului CONSTRUCTPLUS, iar această oportunitate va fi disponibilă până la data de 15 martie 2024. Durata totală a sesiunii este de 30 de zile calendaristice.

Scopul programului:

Scopul acestui program constă în acordarea sprijinului financiar pentru investițiile private destinate înființării sau extinderii capacităților de producție în domeniul produselor și materialelor de construcție. Acest program are caracter multianual, acoperind perioada de implementare 2023-2026.

Beneficiarii programului:

Pot beneficia de acest program atât întreprinderile nou-înființate cât și cele aflate în activitate, indiferent de mărime, fie că sunt IMM-uri sau întreprinderi mari, cu personalitate juridică. Acestea trebuie să fie înregistrate în scop fiscal conform Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu toate modificările și completările ulterioare.

Cheltuieli eligibile:

Cheltuielile eligibile includ costurile asociate cu realizarea sau achiziționarea, după caz, a activelor corporale și necorporale, precum și cheltuielile legate de închirierea construcțiilor, terenurilor, instalațiilor sau utilajelor, care sunt calculate fără taxa pe valoarea adăugată.

Activele care pot fi incluse sau excluse din planul de investiții trebuie să fie deținute exclusiv de beneficiarul programului în timpul implementării și menținerii investiției, cu excepția construcțiilor și terenurilor care sunt închiriate.

Valoarea achiziției terenului nu trebuie să depășească 10% din valoarea totală a investiției.

Bugetul:

Bugetul total alocat Programului este de 596 milioane euro pentru toată perioada de implementare, defalcate astfel:

  • Credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finanțare pe perioada 2023 – 2026;
  • Credite bugetare pentru plata ajutorului de stat pentru perioada 2024 – 2029.
  • Bugetul alocat pentru anul 2024 este de aproximativ 149 milioane euro.
  • Se încurajează investiții între 5 milioane euro și peste 40 milioane euro cu cofinanțare între 40 și 60%

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.


Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.01.2024– 16.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.01.2024– 16.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 11.01.2024– 16.01.2024

● Hotărâre nr. 5 privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului privind verificarea şi expertizarea tehnică a proiectelor, expertizarea tehnică a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, precum şi verificarea calităţii lucrărilor executate (M.O. nr. 23/11.01.2024)
 
● Lege nr. 15 pentru modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 (M.O. nr. 25/11.01.2024)
 
● Ordin nr. 2079 emis de A.N.A.F. privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul fiscal (M.O. nr. 27/12.01.2024)
 
● Ordin nr. 52 emis de M.F. privind reglementarea unor aspecte referitoare la raportarea anumitor informaţii financiare şi nefinanciare (M.O. nr. 27/12.01.2024)
 
● Lege nr. 17 pentru modificarea și completarea Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (M.O. nr. 36/16.01.2024)
 
● Hotărâre nr. 27 privind aprobarea Ghidului solicitantului aferent schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2023 pentru aprobarea și finanțarea Programului național pentru dezvoltarea producției interne de produse și materiale de construcții (M.O. nr. 38/16.01.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.01.2024-26.01.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.01.2024-26.01.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 15.01.2024-26.01.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 04.01.2024– 10.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 04.01.2024– 10.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 04.01.2024– 10.01.2024

Ordin nr. 1711 emis de M.E.pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat având ca obiectiv Sprijinirea investiţiilor în modernizare, monitorizarea şi eficientizarea consumului de energie la nivelul operatorilor economici în vederea asigurării eficienţei energetice în sectorul industrial, aferentă măsurii de investiţii I.5 – Asigurarea eficienţei energetice în sectorul industrial, din cadrul componentei C.6 Energie din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României (M.O. nr. 4/03.01.2024)
 
Ordin nr. 6377 emis de M.I.P.E. pentru modificarea alin. (2) al art. 18 din Schema de ajutor de minimis “Listarea la bursă a întreprinderilor”, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 348/2023 (M.O. nr. 4/03.01.2024)
 
Lege nr. 431 privind asigurarea unui nivel minim global de impozitare a grupurilor de întreprinderi multinaţionale şi a grupurilor naţionale de mari dimensiuni (M.O. nr. 8/05.01.2024)
 
Ordin nr. 5/5 emis de A.V.R. și A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea criteriilor de risc care stau la baza analizei, aplicarea sigiliilor inteligente şi monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri – RO e – Sigiliu, precum şi a unor formulare (M.O. nr. 10/05.01.2024)
 
Ordin nr. 6504 emis de M.I.P.E. privind aprobarea schemei de ajutor de stat şi de minimis pentru facilitarea accesului întreprinderilor la finanţare prin instrumente de garantare din Fondul de fonduri pentru digitalizare, acţiune climatică şi alte domenii de interes (M.O. nr. 10/05.01.2024)
 
Ordin nr. 5394 emis de M.F. privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor (M.O. nr. 11/08.01.2024)
 
Lege nr. 4 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 112/2022 privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investiţiilor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul eficienţei energetice, resurselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari şi întreprinderi mici şi mijlocii, energiei verzi din surse regenerabile destinate autorităţilor publice locale, precum şi unele măsuri în domeniul specializării inteligente, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 13/08.01.2024)
 
Lege nr. 7 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 39/2018 privind parteneriatul public – privat (M.O. nr. 13/08.01.2024)
 
Ordin nr. 1.505 emis de M.E.A.T. privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului turismului nr. 156/2019 pentru aprobarea Procedurilor de garantare a sumelor plătite de călători în legătură cu pachetele de servicii de călătorie/serviciile de călătorie asociate în cazul insolvenței agenției de turism organizatoare și procedurile de despăgubire a călătorilor (M.O. nr. 15/09.01.2024)
 
Lege nr. 10 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creșterii excesive a prețurilor la unele produse agricole și alimentare, precum și pentru stingerea unor obligații fiscale datorate de cooperativele agricole (M.O. nr. 17/09.01.2024)
 
Ordin nr. 1.552 emis de M.E.A.T.  pentru modificarea și completarea articolului 4 din Normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică, a licențelor și brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Turism nr. 65/2013 (M.O. nr. 17/09.01.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane