Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Curs Brokeraj de afaceri 13 – 16 februarie 2024

Curs Brokeraj de afaceri 13 – 16 februarie 2024 2021 1501


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online pe platforma ZOOM,  în perioada 13 – 16 februarie 2024, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență și faliment), bazata pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri. Vânzarea și cumpărarea de afaceri sunt strategii populare în Europa – anual, peste 300.000 de companii și peste 2 milioane de angajați sunt transferați odată cu acestea.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seama celor care doresc sa profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzarilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România.
Cursul propus aduce plusvaloare companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și CEO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 890 lei + TV A, iar cei ce se înscriu până la data de 6 februarie 2024, beneficiază de o reducere de 10%.

Înscrierea se face prin e-mail la una dintre adresele: cristina.ionescu@ccir.ro sau  luiza.chiriac@ccir.ro până în data de 12 februarie 2024,  prin completarea formularului de participare de mai jos.

Loc și perioadă de desfășurare: 13 – 16 februarie 2024,  orele 9.00-16.00, online, prin platforma ZOOM.

Misiune economică în California, SUA

Misiune economică în California, SUA 1480 1187


Vă informăm că, în perioada 8 – 16 Februarie 2024 se va desfășura în CALIFORNIA, SUA, una dintre cele mai mari expoziții agricole în aer liber din lume, cu oportunități excelente de schimburi bilaterale în energie și agricultură, ocazie cu care se va organiza o misiune economică în SUA.

Ambasada SUA – Serviciul Comercial Bucureşti, România, invită agenții economici brașoveni să participe la o misiune economică în California, SUA, în domeniul agricol, în perioada 8-16 februarie 2024 organizată cu ocazia celei  mai mari expoziții agricole în aer liber din lume, cu oportunități excelente de schimburi bilaterale în energie și agricultură.
Înscrieri până în data de 15.01.2024, domnul Gabriel Mircea Popescu, Specialist Comercial ,la coordonatele: gabriel.popescu@trade.gov  sau Tel: +4 021 200 3312 | Mobil: +4 0722 467 130.

Programul de burse: Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative

Programul de burse: Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative 1748 1240


Vă informăm despre anunțul publicat de American Councils for International Education referitor la organizarea și desfășurarea unui program de schimb internațional finanțat de Departamentul de Stat al SUA – Programul de burse Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative (YTILI).

Programul de burse YTILI oferă o șansă tinerilor antreprenori europeni de afaceri sau sociali, inclusiv ai celor din România, de a participa la un program de dezvoltare profesională de șase săptămâni în Statele Unite, finanțat complet, în toamna anului 2024.

Programul este conceput pentru a consolida relația transatlantică, a dezvolta parteneriate durabile între antreprenorii și inovatorii din SUA și cei europeni, de a promova integrarea regională și cooperarea în Europa și de a încuraja întreprinderile europene, guvernele locale și societatea civilă să-și dezvolte ecosisteme de inovare.

  • Programul va include aproximativ 49 de antreprenori de afaceri și sociali, cu vârsta cuprinsă între 25-35 de ani, din 49 de țări eligibile din Europa, inclusiv România.
  • Participanții ideali sunt persoane care și-au început cu succes propria afacere și/sau implementează soluții inovatoare la provocările sociale actuale, folosind un model de afaceri care creează locuri de muncă și/sau generează venituri. Astfel de întreprinderi pot fi atât din categoria celor care generează profit, dar și non-profit. Participanții trebuie să aibă cel puțin doi ani de experiență la locul de muncă și să fie în prezent angajați.
  • Partea de schimb de experiență a programului YTILI se va desfășura pe parcursul a 6 săptămâni în toamna anului 2024, programată provizoriu pentru intervalul 17 septembrie – 25 octombrie 2024, va consta într-un tur de orientare și studiu de o săptămână, urmate de patru săptămâni personalizate, iar ultima săptămână se va încheia cu o perioadă de  trei zile în Washington, DC.
  • Programul va avea o componentă reciprocă, care oferă bursierilor oportunitatea de a-și invita gazdele în țara de origine a acestora pentru a implementa proiecte comune.
  • Programul este finanțat integral de Departamentul de Stat al SUA și participarea la acesta este gratuită.

Programul de burse din toamna anului 2024 Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative (YTILI) este în prezent deschis și perioada de aplicații se va încheia pe 30 ianuarie 2024, la ora 10:00, ora Coastei de Est a SUA (Ora României -7).

Material primit prin amabilitatea: Razvan DUMITRESCU –Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada Romaniei in SUA
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Cell:      +1 202 8730063
Fax:      +1 202 2324748
E-mail:  washington.economic@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Calendare evenimente: HELEXPO Salonic și Metropolitan Expo Atena 2024

Calendare evenimente: HELEXPO Salonic și Metropolitan Expo Atena 2024 950 713
Vă prezentăm calendarele actualizate cu târgurile și manifestările expoziționale organizate de centrele expoziționale HELEXPO Thessaloniki și Metropolitan Expo Athens, în anul 2024.

Material primit prin amabilitatea domnului Silviu ZELENIUC – Economic Counsellor,Economic & Commercial Promotion Office
Consulatul General al României în Thessaloniki, Republica Elenă
Theagenous Charisi 78, 546 39 Thessaloniki
T: +30 231 034 0089
M: +30 698 195 3417
E: salonic.economic@mae.ro
http://salonic.mae.ro

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

CROAȚIA

Compania croata Zagorska doo, având una dintre segmentele de producție – așa-numita presare (uscată) a plăcilor ceramice, este interesată de o colaborare cu un producator român de matrițe (forme), care pot fi montate pe presa lor pentru productia de placi si placi ceramice.

Material primit prin amabilitatea EMBASSY OF ROMANIA to the Republic of Croatia
Valentina Cobzăreanu Minister Counsellor, Head of the Economic and Commercial Promotion Office

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.01.2024-19.01.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 08.01.2024-19.01.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 08.01.2024-19.01.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.12.2023– 04.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 20.12.2023– 04.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 20.12.2023– 04.01.2024

● Hotărâre nr. 82 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor – Pachetul de măsuri de ajutorare a IMM-urilor COM (2023) 535 (M.O. nr. 1155/20.12.2023)
 
● Lege nr. 415 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2023 pentru stabilirea unor măsuri necesare optimizării procesului de implementare a proiectelor de infrastructură finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 1155/20.12.2023)
 
● Hotărâre nr. 158 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind combaterea întârzierii în efectuarea plăţilor în tranzacţiile comerciale – COM (2023) 533 final (M.O. nr. 1162/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 2564 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 1.259/2019 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat de exploatare pentru aeroporturile regionale din România cu un trafic de maximum 200.000 de pasageri pe an (M.O. nr. 1162/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 2610 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea anexei la Ordinul viceprim – ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi al ministrului delegat pentru buget nr. 1.121/1.075/2014 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat în perioada 2014 – 30 iunie 2028 operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populaţie (M.O. nr. 1164/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 1996 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului utilizat de Operatorii de platforme în vederea îndeplinirii obligaţiei de raportare prevăzute la art. 2915 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 1167/21.12.2023)
 
● Ordin nr. 2343/1069 emis de A.N.A.P/C.N.S.P. privind revizuirea ratei de actualizare ce va fi utilizată la atribuirea contractelor de achiziţie publică în anul 2024 (M.O. nr. 1170/22.12.2023)
 
● Hotărâre nr. 1307 privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, zile care precedă şi/sau care succedă zilelor de sărbătoare legală în care nu se lucrează, pentru anul 2024 (M.O. nr. 1172/22.12.2023)
 
● O.U.G. nr. 120 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea celei de-a doua contribuţii financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano – român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe (M.O. nr. 1172/22.12.2023)
 
● Ordin nr. 5426 emis de M.F. pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind încheierea exerciţiului bugetar al anului 2023, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 5.389/2023 (M.O. nr. 1174/26.12.2023)
 
● Ordin nr. 6216 emis de M.I.P.E. privind modificarea și completarea schemei de ajutoare de stat și de minimis sub formă de investiții de capital de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii în cadrul Programului operațional Competitivitate, aprobată prin Ordinul ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 194/2018 (M.O. nr. 1179/27.12.2023)
 
● Ordin nr. 5428/21635/568 emis de M.F./M.C.I.D./M.A.D.R. pentru modificarea Ordinului ministrului finanțelor și al ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 3.033/21.494/2022 privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului IMM INVEST PLUS componenta INNOVATION și a Ordinului ministrului finanțelor și al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 2.119/274/2022 pentru aprobarea procedurii de acordare a garanțiilor de stat și a grantului, precum și a convenției de garantare și plată a granturilor și a convenției de implementare asociate componentei RURAL INVEST din cadrul IMM INVEST PLUS (M.O. nr. 1180/27.12.2023)
 
● Ordin 2048/2023pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 2.594/2015 privind stabilirea organelor fiscale competente pentru organizarea şi gestionarea cazierului fiscal, procedura de înscriere, scoatere şi rectificare a informaţiilor în/din cazierul fiscal, solicitare şi eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul şi conţinutul formularisticii necesare, precum şi nivelul de acces corespunzător la informaţiile din cazierul fiscal (M.O. nr. 1181/28.12.2023)
 
● Ordin 3678/2023pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului culturii nr. 3.453/2022 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sectorul cultural independent, în vederea finanţării nerambursabile a sectorului cultural independent în perioada 2023 – 2024 (M.O. nr. 1181/28.12.2023)
 
● Ordin 5433/2023privind stabilirea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi în sectoarele petrol şi gaze naturale potrivit art. 183 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1185/28.12.2023)
 
● OUG 123/2023pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014 – 2020 (M.O. nr. 1187/29.12.2023)
 
● Ordin 2047/2023privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 4.156/2017 pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţe şi în sectoarele municipiului Bucureşti, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora (M.O. nr. 1189/29.12.2023)
 
● Hotarare 1329/2023Hotărâre pentru aprobarea unor măsuri necesare derulării activității societăților prestatoare de servicii de proiectare și performanță energetică (M.O. nr. 1192/29.12.2023)
 
● Lege 425/2023 –  Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2023 privind modificarea și completarea unor acte normative în domeniul fondurilor europene nerambursabile (M.O. nr. 1194/29.12.2023)
 
● Ordin 554/2023 – Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru modificarea Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 146/2023 privind aprobarea Planului sectorial pentru cercetare-dezvoltare din domeniul agricol și de dezvoltare rurală al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, pe anii 2023—2026, „Agricultură și Dezvoltare Rurală — ADER 2026 (M.O. nr. 1/03.01.2024)
 
●  Ordin 6377/2023 – Ordin al ministrului investițiilor și proiectelor europene pentru modificarea alin. (2) al art. 18 din Schema de ajutor de minimis „Listarea la bursă a întreprinderilor”, aprobată prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 348/2023 (M.O. nr. 1/03.01.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Închidere proiect ”Digital în Centru”

Închidere proiect ”Digital în Centru” 1480 1184
Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu  MAGAZINELE OASIS S.R.L., a implementat cu succes proiectul „ Digital în Centru”, ID SMIS 142903 , proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, obiectiv specific 3.12: Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini aferente sectoarelor economice/ domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților, contract POCU/860/3/12/142903.

Obiectivul general al proiectului a fost reprezentat de îmbunătățirea nivelului de competențe digitale de bază, avansate și specializate, a 310 de angajați Regiunea de Dezvoltare Centru urmărind asfel creșterea capacității de inserție profesională și a adaptabilității acestora la dinamica sectoarelor economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și în corelare cu domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.

În cadrul proiectului, s-au desfășurat următoarele activități:

  • Cursuri de inițiere în competențe informatice
  • Cursuri de perfecționare în competențe digitale
  • Programe de formare digitală destinate specialiștilor IT
  • Cursuri care vor viza digitalizarea marketingului
  • Sprijin acordat întreprinderilor în vederea organizării de programe de învățare la locul de muncă în domeniul alfabetizării digitale

 Rezultate obținute:

  • 3 întreprinderi au introdus programe de învățare la locul de muncă la 6 luni după finalizarea Sprijinului
  • 280 persoane au dobândit o calificare/ care și-au validat competențele în sectoarele economice/domeniile cu specializare inteligentă aferente SNC/SNCDI la încetarea calității de participant
  • 33 întreprinderi sprijinite
  • 310 angajați care au beneficiat de programe de formare
  • 6 evenimente de conștientizare

Manager de proiect: Daniel Gabor

Contact

Daniel Gabor – Manager de proiect

0268 547 084
daniel.gabor@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 13.12.2023– 19.12.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 13.12.2023– 19.12.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 13.12.2023– 19.12.2023

Ordin nr. 4170/1162 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.605/875/2014 privind aprobarea modului de calcul, a listei denumirilor comerciale şi a preţurilor de decontare ale medicamentelor care se acordă bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate şi a metodologiei de calcul al acestora (M.O. nr. 1123/13.12.2023)
 
Lege nr. 391 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 4/2023 privind stabilirea unor măsuri de restituire a unor contribuţii de asigurări sociale de sănătate (M.O. nr. 1124/13.12.2023)
 
Ordin nr. 865 emis de C.N.P.P. privind reglementarea modalităţilor de certificare a copiilor documentelor care atestă vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 aprilie 2001 şi a copiilor documentelor care atestă perioadele asimilate, precum şi a existenţei beneficiarilor nerezidenţi (M.O. nr. 1124/13.12.2023)
 
O.U.G. nr. 113 privind modificarea unor acte normative în domeniul fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021—2027 (M.O. nr. 1138/15.12.2023)
 
O.U.G. nr. 114 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a a Guvernului nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor (M.O. nr. 1138/15.12.2023)
 
O.U.G. nr. 115 privind unele măsuri fiscalbugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene (M.O. nr. 1139/15.12.2023)
 
O.U.G. nr. 117 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 187/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (M.O. nr. 1139/15.12.2023)
 
Ordin nr. 21.584 privind modificarea Schemei de ajutor de minimis pentru „Perfecționarea/recalificarea angajaților din societăți”, asociată Planului național de redresare și reziliență al României 2021—2026, pilonul II, componenta 7, investiția 19, aprobată prin Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.953/2022 (M.O. nr. 1141/18.12.2023)
 
O.U.G. nr. 118 pentru completarea Legii nr. 86/2006 privind Codul vamal al României (M.O. nr. 1142/18.12.2023)
 
O.U.G. nr. 119 privind reglementarea standardelor pentru instrumentele financiare ecologice dedicate sprijinirii măsurilor de îmbunătăţire a eficienţei energetice în industrie, precum şi pentru modificarea Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică (M.O. nr. 1142/18.12.2023)
 
Hotărâre nr. 1275 privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene (M.O. nr. 1143/18.12.2023)
 
Lege nr. 406 pentru modificarea și completarea unor acte normative în scopul creșterii incluziunii financiare (M.O. nr. 1144/19.12.2023)
 
Ordin nr. 2026 emis de A.N.A.F. privind procedura administrativă prin care un Operator de platformă care are obligația de raportare poate alege să efectueze în România procedurile de raportare prevăzute la secțiunea III din anexa nr. 5 la Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 1144/19.12.2023)
 
Lege nr. 411 privind reglementarea utilizării unor alimente noi autorizate în prepararea/producerea produselor alimentare, precum și a etichetării și comercializării acestor produse pe teritoriul României (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Lege nr. 412 pentru înființarea și funcționarea punctelor gastronomice locale (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6070 emis de M.I.P.E. pentru modificarea și completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 4.999/2018 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat și ajutoare de minimis pentru sprijinirea parcurilor științifice și tehnologice în cadrul Programului operațional regional 2014—2020 (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6071  emis de M.I.P.E. pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului delegat pentru fonduri europene nr. 6.795/2017 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat și ajutoare de minimis pentru consolidarea poziției pe piață a întreprinderilor mici și mijlocii în domeniile competitive identificate în Strategia națională de competitivitate și planurile regionale de dezvoltare prin sprijinirea incubatoarelor de afaceri în cadrul Programului operațional regional 2014—2020 (M.O. nr. 1147/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6073  emis de M.I.P.E. pentru modificarea și completarea Ordinului viceprimministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 4.988/2018 privind aprobarea măsurii de sprijin, constând în acordarea unor ajutoare de stat și ajutoare de minimis pentru sprijinirea entităților de inovare și transfer tehnologic în cadrul Programului operațional regional 2014—2020 (M.O. nr. 1148/19.12.2023)
 
Ordin nr. 6162 emis de M.I.P.E. privind modificarea și completarea Schemei de măsuri de ajutor de stat și de minimis pentru finanțarea investițiilor pentru dezvoltarea IMM care sprijină creșterea durabilă și crearea de locuri de muncă în cadrul Programului Tranziție Justă 2021— 2027, aprobată prin Ordinul ministrului investițiilor și proiectelor europene nr. 3.996/2023 (M.O. nr. 1149/19.12.2023)
 
Ordin nr. 3173 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Declarație privind obligațiile la Fondul pentru mediu” și a instrucțiunilor de completare a acestuia (M.O. nr. 1154/19.12.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN 2560 1032

Centrul EEN Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă prezintă oportunitățile de afaceri la nivel internațional aferente perioadei

NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2023


BOES20231212011 Producător spaniol de vin și brânzeturi caută importatori și distribuitori

Țara: Spania
Tip: Ofertă
Descriere:

Compania spaniolă este o afacere de familie de tip boutique, cu vinuri și brânzeturi de calitate superioară.

Compania are producții mici (total maxim 500.000 de sticle de vin pe an și 50.000 kg brânză de oaie) și prețuri medii mai mari decât media regională. Compania nu caută importatori mari în general, ci mai degrabă importatori specializați în acest tip de produse de calitate, întrucât, pentru vin, firma are propria denumire de origine a viilor (Vino de Pago DOP Pago Los Cerrillos).

Compania dorește să găsească importatori și distribuitori specializați pe nișa HoReCa, precum și magazine specializate în vin sau supermarket-uri pentru branză.

Tipul și rolul partenerului:

Importatori specializati în vin și branză de calitate. Importatori si distribuitori specializati pe canalul hotelier, restaurante si catering; magazine specializate în vinuri și supermarket-uri pentru brânză.

Tip de parteneriat: Contract comercial


BOTR20231213012 Inovații pentru acces securizat: recunoaștere facială biometrică și sistem de detectare a anomaliilor alimentat de AI

Țara: Turcia
Tip: Ofertă
Descriere:

Compania înregistrează imaginile feței și identității utilizatorului prin aplicația pe care a dezvoltat-o, le trece prin filtrul de procesare a imaginii și creează cheia digitală a persoanei.

Deoarece creează cheia digitală pe telefonul mobil, potrivește această cheie cu telefonul prin verificarea prin SMS. Această cheie digitală securizată poate fi apoi asociată cu un dispozitiv IoT patentat sau stocată digital în butonul de conectare.

Accesul la cealaltă parte este solicitat prin citirea codului QR. În acest fel, atunci când persoana folosește sistemul, i se cere să se verifice cu propriul selfie. În acest fel, autentificarea în sistem și accesarea informațiilor importante sunt securizate. Deoarece detectează o anomalie pe baza obiceiurilor utilizatorilor în timpul utilizării, avertizează și informează administratorul de sistem în cazul detectării oricărei anomalii. În același timp, algoritmii de inteligență artificială detectează vitalitatea și împiedică înșelarea sistemului.

Viziunea computerizată a adăugat procesarea datelor bazată pe inteligență artificială, integrarea dispozitivelor IoT, integrarea cheii digitale, integrarea cheilor asimetrice, criptarea datelor, protecția datelor, gestionarea securizată a accesului, evaluarea digitală a inventarului digital sau fizic.

Tipul și rolul partenerului:

Compania oferă sisteme securizate de acces partenerilor interesați să utilizeze astfel de tehnologii în activitatea lor sau să le integreze în produsele lor.

Tip de parteneriat: Contract commercial/ Contract furnizare


BOGR20231204018 Producător de ierburi sălbatice organice, infuzate cu terpene pentru trei utilizări diferite: Arde, Bea, Aromatoterapia, caută să externalizeze o parte din producția sa

Țara: Grecia
Tip: Ofertă
Descriere:

Compania oferă patru amestecuri de plante care îmbunătățesc starea de spirit, realizate manual, infuzate cu ulei esențial (terpene). Fiecare amestec de plante vine într-o aromă diferită și oferă un efect de dispoziție specific.

Cele 4 tipuri diferite de produse (ierburi) sunt: ​​UPLIFT, FOCUS, CHILL, DREAM și fiecare dintre ele este realizată dintr-un amestec diferit, care oferă consumatorului o experiență diferită.

Tipul și rolul partenerului:

Partenerul căutat este o unitate de producție care se ocupă cu amestecuri organice, certificată pentru unitățile sale de producție de către organizații și/sau autorități internaționale. Serviciile solicitate pentru a fi oferite vor fi legate de producerea amestecurilor, pe baza rețetelor companiei, și de ambalajul final, dacă este disponibil.

Tip de parteneriat: Contract comercial


BOES20231212016 Companie spaniolă furnizor global de băuturi spirtoase în vrac, caută în mod activ producători de băuturi spirtoase și/sau agenți comerciali pentru cooperare comercială, indiferent de dimensiunea companiei

Țara: Spania
Tip: Ofertă
Descriere:

Compania este situată în Spania, având 25 de ani de experiență în sectorul băuturilor spirtoase vrac. Aceasta oferă toate tipurile de băuturi spirtoase, originare din toată lumea, precum tequila din Mexic, whisky scoțian sau non-scoțian, brandy, cachaça, rom, Bourbon… printre altele, pentru a fi îmbuteliate de producători cu marca proprie sau marcă comercială terță.

Compania este capabilă să furnizeze de la cantități mici la cantități mari.

Întreprinderea are contracte cu producători din întreaga lume. De asemenea, punctul său forte constă în analiza nevoilor clienților săi, oferirea produsului de care au nevoie și colaborarea în toate părțile procesului; inclusiv transportul către clienți, ajutor în proiectare și consultanță juridică, printre altele.

Tipul și rolul partenerului:

Compania caută clienți care servesc ca producători și îmbuteliatori de băuturi spirtoase fie pentru mărcile lor proprii, fie pentru cele ale clienților terți. În plus, compania caută în mod activ agenți comerciali care posedă experiență de piață și capacitatea de a cultiva clienți în țările lor.

Tip de parteneriat: Contract comercial/ Contract de furnizare


BRAT20231212004 Un IMM austriac proiectează tricouri pentru persoane cu forme unice ale corpului. Acesta caută un producător de cămăși din bumbac

Țara: Austria
Tip: Ofertă
Descriere:

Un IMM austriac dedicat proiectării și vânzării cu amănuntul de tricouri special concepute pentru persoanele care merg frecvent la sală și, prin urmare, au forme și proporții unice ale corpului. În timp ce se concentrează pe durabilitate, ei creează o marcă de tricouri unică și incluzivă, potrivită pentru utilizarea de zi cu zi.

Compania a fost fondată de persoane care au experimentat personal problema de a găsi tricourile potrivite. Frustrați de opțiunile limitate disponibile, aceștia s-au angajat într-o misiune de a crea o soluție. Rezultatul este o linie de tricouri de zi cu zi, realizate din bumbac, cu o croială unică special concepută pentru persoanele cu corp musculos, care diferă de potrivirea convențională a tricouului. Aceste tricouri sunt concepute pentru a oferi o opțiune confortabilă și elegantă pentru toți.

Tipul și rolul partenerului:

Compania austriacă caută un producător de tricouri. Compania se concentrează pe durabilitatea și calitatea produselor, iar producătorul ar trebui să reflecte acele valori. Vânzarea tricourilor, inclusiv depozitarea și expedierea, va fi efectuată de aceștia. În prezent, se pregătesc pentru o serie de producție de aproximativ 500 de bucăți. Această cantitate este distribuită pe mai multe dimensiuni și culori. Tricourile sunt disponibile în prezent în trei culori diferite și o varietate de mărimi. Producătorul trebuie să fie flexibil, mai ales în ceea ce privește cantitatea produsă. Compania invită potențialii producători să colaboreze cu ei pentru a aduce pe piață acest tricou ecologic și de înaltă calitate.

Tip de parteneriat: Contract commercial/ Contract furnizare


BOPL20231212012 Un producător polonez de îmbrăcăminte impermeabilă caută distribuitori

Țara: Polonia
Tip: Ofertă
Descriere:

Producătorul polonez de îmbrăcăminte impermeabilă activează pe piață din anul 2001. De-a lungul celor 20 de ani de existență, compania a acumulat o vastă experiență în proiectarea și producția de îmbrăcăminte specializată. IMM-ul produce îmbrăcăminte specializată clasificată ca echipament individual de protecție. Îmbrăcămintea este concepută pentru utilizare în cele mai dificile condiții, cu atenție la siguranță, ergonomie și confort de utilizare.

Compania, 100% cu capital polonez, aparține unui grup de lideri mondiali în producția de îmbrăcăminte profesională impermeabilă. Oferta companiei include jachete, paltoane, pantaloni, pantaloni de înaltă calitate și multe alte produse, realizate din cele mai bune materiale pentru cei mai pretențioși utilizatori.

Producătorul se concentrează pe soluții inovatoare prin procese de îmbunătățire continuă a calității materiilor prime, tehnici de fabricație și testare meticuloasă a produselor finite și a componentelor acestora în laboratoare acreditate. Pentru producție, compania folosește materiale de cea mai înaltă calitate, recunoscute pe piețele globale, adică o serie de materiale acoperite cu PVC, precum: Plavitex (marcă înregistrată), Opalo, Flyer-Tex, Provendex, Seal Skin și New Rubber. Datorită acestor materiale, precum și pasiunii și angajamentului echipei, se creează îmbrăcăminte de protecție certificată care îndeplinește toate reglementările UE aplicabile, standardele europene și reglementările de protecție a mediului.

Oferta producătorului include și producția după modelul de afaceri White Lebel. Compania are o vastă experiență în cooperarea externă, având anterior implementate proiecte pe baza OEM (Original Equipment Manufacturer) si ODM (Original Design Manufacturer). Compania caută parteneri de afaceri de încredere în țările Uniunii Europene și în afara UE, experiența în cooperare externă este binevenită. Cooperarea va permite companiei să-și crească baza de clienți existentă și să crească competitivitatea companiei.

Tipul și rolul partenerului:

Producătorul caută parteneri de afaceri pentru cooperare în Uniunea Europeană și nu numai. Experiența în cooperare externă va fi apreciată. Cooperarea se va baza pe un acord de distribuție. Oferta se adresează, printre altele: agențiilor comerciale, angrosilor și magazinelor de retail (vânzări staționare și/sau online).

Tip de parteneriat: Contract comercial


BRBE20231207025 O companie belgiană cu creștere rapidă caută un partener european durabil pentru producția de lenjerie de corp și costume de baie de epocă. Partenerul trebuie să garanteze produse de înaltă calitate și să utilizeze materiale durabile (Oekotex STANDARD 100, fără utilizarea PFAS, PFAO)

Țara: Belgia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania este specializată în chiloți din bambus de înaltă calitate pentru un confort menstrual optim. Hipoalergenic și cu o structură cu patru straturi pentru o absorbție excelentă, accentul se pune pe asigurarea securității clienților (adolescenti și femei). Partenerul lor ar trebui să se asigure că calitatea superioară rămâne o prioritate.

În plus, oferă costume de baie pentru menstruație și ar prefera un partener cu capabilități de fabricare a costumelor de baie.

Compania belgiană este specializată în lenjerie de epocă și își desfășoară activitatea în principal în Belgia și Țările de Jos, cu planuri de extindere în Franța și Germania în viitorul apropiat. Compania a fost mulțumită de partenerul său asiatic, o afacere de familie cu o vastă experiență în producția de lenjerie intimă și costume de baie de epocă. Cu toate acestea, acum caută activ o companie europeană sau o fabrică de textile (cu un lanț scurt de aprovizionare) pentru a-și spori eforturile de sustenabilitate.

Clienții țintă actuali sunt femei și adolescente, cu planuri de a extinde linia de produse pentru a include băieți și bărbați, abordând în special problemele cu scurgeri ușoare de urină pentru cea din urmă categorie.

Compania subliniază importanța găsirii unei fabrici cu capacitatea de a gestiona oricând comenzi mari.

Criteriile cheie de selecție includ capacitatea fabricii de a menține standarde de înaltă calitate și de a utiliza materiale durabile.

În plus, compania își exprimă interesul pentru posibilitatea de a colabora cu designerii fabricii alese pentru a dezvolta noi modele pentru sezoanele următoare

Tipul și rolul partenerului:

Compania belgiană caută un partener cu o vastă experiență în producția de lenjerie intimă, capabil să gestioneze o cantitate substanțială, vizând aproximativ 12.000 de chiloți pe lună și nu numai, mai ales pe măsură ce se extind pe piața franceză.

Experiența anterioară în producția de lenjerie menstruală este un plus, deși nu este obligatorie. Abilitatea de a dobândi și stăpâni rapid noi abilități, cu rezultate impecabile, este esențială.

Partenerul ar trebui să fie dispus să colaboreze atât la colecția existentă, cât și, ulterior, la noile modele/design-uri (prin consultare reciprocă).

Compania subliniază importanța lucrului cu materiale durabile, necesitând un angajament de a utiliza țesături durabile. Potențialul colaborator ar trebui să asigure livrarea de produse de înaltă calitate, respectând standarde precum Oekotex STANDARD 100 și abținându-se de la utilizarea PFAS, PFAO și PFOS.

Tip de parteneriat: Contract comercial/ Contract furnizare


BRPL20231206020 O companie poloneză caută contacte străine pentru a implementa proiecte avansate de dezvoltare software

Țara: Polonia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania poloneză cu câțiva ani de experiență pe piață ar dori să stabilească o cooperare pe termen lung în domeniul automatizării proceselor.

Încă de la începutul funcționării, compania se concentrează pe furnizarea către firme a serviciilor complete în ceea ce privește nevoile lor individuale. De la achiziționarea unui domeniu, găzduire, consultanță prin realizarea unui site web si asistență în actualizarea acestuia până la poziționare.

Cel mai important obiectiv al companiei este acela de a crea sisteme de management al conținutului simple, transparente, orientate către client, scrise în limbajul Python, bazate pe framework-ul Django.

Direcția principală de dezvoltare a companiei a devenit crearea de soluții dedicate, ținând cont de cerințele specifice ale clienților. Compania a devenit o Casa de Software care creează soluții specializate și oferă servicii avansate de dezvoltare.

Tipul și rolul partenerului:

Partenerul cătutat este o companie care se concentrează pe dezvoltarea de software pe termen lung. Compania poloneză caută de asemnea și de manageri de proiect.

Tip de parteneriat: Contract commercial/ Contract investitii/ Contract externalizare


BRIT20231205016 O companie italiană din domeniul microscopiei optice de super-rezoluție caută colaborări și parteneriate pentru a-și extinde tehnologia în cercetarea biologică și în domeniile medicale clinice

Țara: Italia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania este un spin off de la unul dintre cele mai importante institute de tehnologie de cercetare din Italia noi tehnologii de pionierat în domeniul microscopiei optice de super-rezoluție.

Cu peste 10 ani de experiență în cercetare privind noi tehnici de microscopie optică, detectoare și procesarea imaginilor, compania își propune să răspândească imagini cu celule vii de super-rezoluție combinate cu spectroscopie rezolvată în timp către toate laboratoarele de cercetare, spitalele și centrele medicale avansate.

Compania a implementat un design natural al microscopiei de scanare a imaginilor (ISM) bazat pe o matrice revoluționară de detectoare rapidă cu un singur foton (SPAD).

PRISM (Pixel-Reassignment Image Scanning Microscope) este noua familie de produse de microscop confocal bazată pe tehnica ISM, care permite super-rezoluția spațială și temporală în același timp.

Acest microscop inovator constituie noua paradigmă în domeniul microscopiei optice și al imagisticii și stabilește noua generație de microscopie confocală de ultimă generație.

Tipul și rolul partenerului:

Compania caută:

– Parteneri în patologie, istologie, biologie, aplicații alimentare pentru a valida tehnologia PRISM în domeniile lor, abordează punctele lor critice cu noua tehnologie, oferă cerințe și cazuri de analizat;

– Deep Tech Investors pentru a impulsiona compania;

– Agenți de inovare în domeniul sănătății pentru a răspândi tehnologia ISM și FLIM și distribuitori pentru a vinde produsele PRISM.

Tip de parteneriat: Contract comercial/ Contract investitii


BRSE20231201006 O companie suedeză este lider global în producția de suplimente alimentare caută parteneriate de producție prin contract la nivel mondial

Țara: Suedia
Tip: Cerere
Descriere:

Cu sediul central în sudul Suediei, compania este un jucător de top în industria alimentară, specializată în fabricarea de suplimente alimentare. Cu o prezență internațională extinsă în țări precum Suedia, Norvegia, China, India, Orientul Mijlociu și Africa, compania suedeză își extinde în mod activ acoperirea în Europa, Asia și Africa. Compania își propune să stabilească parteneriate strategice cu producători contractuali care dețin certificări GMP și Halal pentru a-și spori cota de piață globală.

Scopul principal al companiei suedeze este de a stabili parteneriate strategice cu pducători contractuali din întreaga lume, specializați în producerea de suplimente alimentare, care includ tablete, capsule moi de gelatină, capsule de gelatină tare și formulări lichide. Esențială pentru această colaborare este cerința ca partenerii să dețină certificate GMP și Halal, asigurând respectarea standardelor stricte de calitate.

În practică, un parteneriat ideal implică un proces fără întreruperi și continuu, punând accent pe comunicare, colaborare și succes reciproc. Parteneriatul acoperă diverse aspecte operaționale, inclusiv producție, achiziții, logistică, livrare de produse, servicii și asistență aftermarket. Se așteaptă ca ambele părți să se angajeze să mențină procese de producție de înaltă calitate, decizii strategice de cumpărare, livrare eficientă a produselor în timp, un lanț de aprovizionare eficient și servicii centrate pe client.

Tipul și rolul partenerului:

Un parteneriat perfect care implică producția, achiziția, livrarea produselor, logistica, service-ul și piața secundară se bazează pe cooperare, comunicare deschisă și încredere reciprocă.

Asigurarea calității în producție: ambele părți ar trebui să depună eforturi pentru a menține calitatea înaltă în procesul de producție. Aceasta include monitorizarea periodică și îmbunătățirea proceselor de producție pentru a se asigura că produsele respectă specificațiile.

Decizii strategice de achiziție: planificarea comună a achizițiilor și producției pentru a evita supra sau subproducția.

Livrarea rapidă și eficientă a produselor: livrarea rapidă și fiabilă a produselor este necesară pentru a menține costurile de stocuri scăzute și pentru a satisface nevoile clienților la timp.

Lanț de aprovizionare eficient: un lanț de aprovizionare eficient este esențial pentru a ne asigura că produsele ajung la clienți rapid și rentabil.

Serviciu centrat pe client: Serviciul ar trebui să se concentreze pe întâlnirea cu clienții nevoi si asteptari. Asistență rapidă și prietenoasă pentru clienți.

Procese de asigurare a calității: revizuirea și îmbunătățirea periodică a proceselor de asigurare a calității pentru a menține și îmbunătăți calitatea produsului în timp.

Îmbunătățirea continuă: ambele părți ar trebui să depună eforturi pentru îmbunătățirea continuă, lucrând împreună pentru a identifica și implementa măsuri de eficiență și inovații.

Comunicare regulată: comunicarea deschisă și regulată între părți este esențială pentru a gestiona orice problemă și pentru a colabora la îmbunătățiri.

Planificare și obiective comune: Colaborarea în jurul planurilor și obiectivelor comune este importantă pentru a asigura succesul pe termen lung și parteneriatul durabil..

Tip de parteneriat: Contract comercial/ Contract furnizare/ Contract externalizare


BRIT20231120009 O companie italiană care activează ca depozit de module fotovoltaice scoase din uz caută parteneri care doresc să le achiziționeze

Țara: Italia

Tip: Cerere
Descriere:

Un IMM italian care operează în eliminarea modulelor fotovoltaice scoase din uz caută opțiuni de valorificare mai eficiente pentru materialele brute și valoroase obținute în urma proceselor de eliminare. Compania caută parteneri din UE interesați de procesarea modulelor fotovoltaice după ce cadrul din aluminiu și cutia de joncțiune sunt separate.

Procesul actual presupune separarea ramelor din aluminiu și a cutiilor de joncțiune, lăsând toate celelalte componente nevalorificate dacă nu prin extragerea sticlei impure de pe suprafața modulului obținându-se așa-numitul „backsheet”; (materiale plastice, sticlă reziduală, siliciu și alte materiale).

Scenariul ideal pentru IMM este acela de a colabora cu o companie din UE care prelucrează module fotovoltaice întregi obținute după separarea cadrului de aluminiu și a cutiei de joncțiune. Această abordare se aliniază cu principiile economiei circulare, având ca scop maximizarea utilității fiecărei componente din modulele fotovoltaice aflate la sfârșitul vieții.

Scopul este de a contribui la o abordare mai durabilă și mai ecologică a gestionării deșeurilor electronice în sectorul energiei regenerabile și de a valorifica materiile prime conținute încă în modulele fotovoltaice care altfel ar fi risipite.

Tipul și rolul partenerului:

Companii care doresc să achiziționeze materialele rezultate din tratarea modulelor fotovoltaice scoase din uz, cum ar fi:

  • Module fotovoltaice fără cadru din aluminiu, cutii de joncțiune și cablaj;
  • Sticlă;
  • Fulgi din spatele modulelor fotovoltaice.

Tip de parteneriat: Contract comercial


BRDE20231110023 O platformă germană de comerț electronic caută un producător de alimente și furaje suplimentare pentru animale în baza unui contract de furnizare

Țara: Germania
Tip: Cerere
Descriere:

O platformă germană de comerț electronic, care vinde diverse produse de consum, ar dori să-și extindă portofoliul. Aceasta caută un producător de alimente și furaje suplimentare pentru animale.

Afacerea de familie germană vinde online cu succes diverse produse de larg consum. Au început în 2017 și de atunci au adăugat continuu noi produse în portofoliul lor. Produsele lor sunt vândute sub propria marcă prin intermediul unor piețe internaționale cunoscute și în magazinul online propriu al companiei. Comerțul are loc în principal către clienții finali și, într-o mică măsură, și către clienții de afaceri. Compania își are sediul și depozitul în centrul Germaniei, cu o conexiune directă la cele mai mari autostrăzi și astfel o conexiune bună la infrastructură.

Compania caută acum producători de pudră de midii cu buze verzi pentru câini. Acesta este un supliment alimentar natural pentru câini care poate susține articulațiile și țesutul conjunctiv. Este deosebit de util în caz de suprasolicitare articulară, efort fizic ridicat și la bătrânețe pentru a furniza articulațiilor acest nutrient esențial.

Retailerul online german caută un partener de încredere și o cooperare pe termen lung în cadrul unui contract de furnizare.

Tipul și rolul partenerului:

Compania germană caută producători de alimente și furaje suplimentare pentru animale, în special pulbere de midii cu buze verzi pentru câini.

Partenerul va fi responsabil de producția sub etichetă albă pentru marca germană.

Tip de parteneriat: Contract furnizare

Contact

Ștefania Molea

0268 547 084

stefania.molea@ccibv.ro