Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acoperă riscul de eroare la care ești expus când profesezi ca arhitect sau inginer constructor

Acoperă riscul de eroare la care ești expus când profesezi ca arhitect sau inginer constructor 945 712

Asigurarea de răspundere civilă profesională dedicată arhitecților și inginerilor în domeniul construcțiilor te ajută să-ți continui activitatea când dintr-o eroare poți provoca prejudicii bănești clienților tăi.

Încă din cele mai vechi timpuri, oamenii au fost preocupați să își construiască locuințe cât mai trainice și n-a durat mult până când și-au dorit să fie și cât mai arătoase. Și iată cum cele două profesii, cea de constructor și cea de arhitect, s-au dezvoltat împreună, dar separat … Se spune că, dacă în construcția clădirilor ar fi implicați doar arhitecții, acestea s-ar prăbuși sigur, iar dacă ar fi implicați doar inginerii, acestea ar fi demolate imediat, din motive estetice. Lăsând gluma la o parte, rivalitatea dintre arhitecți și inginerii constructori este proverbială și este una dintre acele rivalități constructive, din care au de câștigat și protagoniștii, dar și beneficiarii lucrărilor. Noi le susținem succesul prin asigurările de răspundere civilă profesională dedicate celor două profesii.

Cum arhitectul are responsabilitatea profesională și civică pentru o arhitectură sustenabilă, pentru o arhitectură atentă la cerințele orașului, ale comunității dar și ale beneficiarului, el trebuie să găsească și soluții pentru regândirea spațiilor comerciale sau a zonelor de locuit, astfel încât ele să răspundă nevoilor prezente.

Cu siguranță că nimeni nu își dorește să își prejudicieze clienții, dar erorile pot fi greu de estimat și, de cele mai multe ori, ele pot fi și foarte costisitoare, mergând până în punctul în care îți pun în pericol afacerea. Iar provocările nu se opresc aici.

Dacă prestezi servicii profesionale care țin de: arhitectură, inginerie, expertiză și verificare tehnică a proiectelor, supervizare, coordonare sau asistență tehnică, proiectare, elaborare de documentații, specificații, studii și soluții în domeniul construcțiilor, te poți asigura împotriva eventualelor pierderi bănești pe care le-ai putea suporta din cauza unor erori sau greșeli profesionale. În felul acesta te vei putea concentra pe ce ai de făcut, lăsând grijile în seama unui partener de încredere.

 Asigurarea acoperă prejudiciile pe care le-ai cauzat, prin exercitarea profesiei, clienților tăi cu care ai încheiat un contract scris de prestări servicii, ca urmare a unor fapte săvârșite din culpă, prin omisiune, neglijență sau eroare și pentru care devii răspunzător în baza acelui contract, a legii și a Codului privind conduita etică și profesională. Beneficiile pe care le oferă o astfel de asigurare sunt multe, însă poate cel mai important dintre ele este continuitatea. Altfel spus, asigurarea îți oferă resursele necesare pentru ca afacerea ta să nu sufere ca urmare a plății sumelor cuvenite clientului prejudiciat.

Răspunderea civilă profesională a arhitecților și inginerilor în domeniul construcțiilor se poate acorda atât pentru întreaga activitate a clientului tău, cât și pentru proiecte individuale. Groupama îți oferă posibilitatea achiziționării ambelor tipuri de asigurare.

În plus, asigurarea poate acoperi și subcontractorii care desfășoară activități în domeniul arhitecturii/ proiectării, implicați în proiectele asigurate, cu care ai încheiat contracte de prestări servicii, dar numai dacă lucrează sub îndrumarea și supravegherea ta directă.

Știm că uneori e bine să înveți și din greșeli, însă și mai bine ar fi să avem lecția deja învățată – exemplul de mai jos îți poate fi de ajutor:

 După ani de muncă proiectul a fost gata, totul mergea conform planului, până ce compania a fost dată în judecată de clientul nemulțumit de executarea necorespunzătoare a obligațiilor contractuale, respectiv nerespectarea prețului din ofertă. Obiectul contractului îl reprezenta servicii de asistență, evaluare a ofertelor de lucrări și verificare a proiectului în timpul execuției unui imobil destinat domeniului industrial. Au urmat procese îndelungate, expertize tehnice și contabile dar, din fericire, compania fiind asigurată și-a putut recupera suma de cca. 900.000 lei, reprezentând cheltuieli de judecată și pierderile suferite de clientul firmei de arhitectură. Prima de asigurare plătită a fost de 22.500 lei cu o limită de acoperire de 2.250.000 lei.

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

 Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Misiune economică a Braziliei în Romania

Misiune economică a Braziliei în Romania 1403 992

Camera de Comert și Industrie Brașov a organizat miercuri 20 septembrie, la Biblioteca Județeană George Barițiu Brașov, întâlnirea dintre grupul Misiunii Economice a Braziliei în Romania și reprezentanții companiilor brașovene care si-au exprimat interesul de a participa la aceasta întalnire.

Misiunea Economică a Braziliei în România, cu participarea unor importanți reprezentanți ai mediului de afaceri din statul Santa Catarina – Brazilia se desfășoară pe parcursul a 6 zile în perioada 18-24 septembrie 2023, Brașovul fiind vizitat în 20 și 21 septembrie.

Programul misiunii a început în data de 18 septembrie la București, când delegația s-a întalnit în cadrul Recepției de afaceri cu reprezentanții Invest România și ai Ministerului Afacerilor Externe.

Președintele CCIBV, domnul Silviu Costea a încurajat reprezentanții companiilor să participe activ și să interactioneze cu retrezentanții delegației, în funcție de domeniile comune de interes.

Joi, 21 septembrie, domnul Silviu Costea a condus delegația la PARCUL INDUSTRIAL GRAELLS & LLONCH, unde au putut  identifica oportunitățile de afaceri din județul Brașov, cunoscând scenariul industrial și tehnologic al regiunii.

Misiunea are ca obiectiv principal consolidarea legăturilor economice și comerciale dintre cele două țări, identificând parteneriate potențiale, investiții și colaborări bilaterale.

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 06.09.2023– 12.09.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 06.09.2023– 12.09.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

06.09.2023– 12.09.2023
 

● Ordin nr. 350 Ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale pentru aprobarea Normelor privind recunoașterea organizațiilor de producători și a altor forme asociative din sectorul fructelor și legumelor și modul de accesare a sprijinului financiar de către acestea, din cadrul Planului strategic PAC 2023—2027 (M.O. nr. 807/07.09.2023)
 
● Hotararea 813 Hotărâre privind alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2023, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (M.O. nr. 818/11.09.2023)
 
● Ordin nr. 2.505  Ordin al ministrului finanțelor privind aprobarea Instrucțiunilor pentru stabilirea procedurii privind efectuarea operațiunilor necesare reîntregirii fondului pentru indisponibilități temporare după închiderea măsurilor ex-ISPA, în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (31) lit. g) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 63/1999 cu privire la gestionarea fondurilor nerambursabile alocate României de către Comunitatea Europeană, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente acestora (M.O. nr. 821/12.09.2023)
 
● Ordin nr. 3.369 Ordin al ministrului investițiilor și proiectelor europene pentru modificarea Schemei de ajutoare de stat și de minimis privind unele măsuri pentru pregătirea portofoliului de proiecte destinat finanțării din fonduri externe nerambursabile, pentru perioada de programare 2021—2027, în domeniul specializării inteligente, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 894/2020 (M.O. nr. 821/12.09.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 06.10.2023-20.10.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 06.10.2023-20.10.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 06.10.2023-20.10.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Curs : “Comunicare și Relații”

Curs : “Comunicare și Relații” 600 500

În data de 29.09.2023  Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul:
 

”Comunicare și Relații.”

Acest curs aduce în prim plan o altă perspectivă din care poate fi privită și folosită comunicarea: un instrument puternic și un dar extraordinar care poate face cu adevărat o diferență în viața ta dar și a oamenilor cu care relaționezi.

În acest curs vor fi abordate și rezolvate cele mai des întâlnite constrângeri în comunicare: teama de a fi înțeles greșit, teama de a nu fi refuzat, teama de a comunica exact ce dorești pentru a nu fi judecat, teama de a pierde admirația celorlalți.

În timpul pe care îl vom petrece împreună vom face o călătorie în cunoaștere în care vei:

  • Descoperi abilitatea de a comunica și de a rezolva orice conflict;
  • Descoperi bariera cea mai importanta care te oprește să comunici și să stabilești relații funcționale;
  • Descoperi posibilitatea de a comunica eficient în orice conversație indiferent de conținutul conversației;
  • Descoperi posibilitatea de a fi liber să fii tu însuți în comunicarea cu oamenii din toate categoriile sociale;
  • Descoperi care sunt instrumentele de care te poți folosi în comunicarea cu oamenii indiferent de context.

Data: 29 septembrie 2023; Interval orar:  09,00-15,00; Locația: sediul Camerei de Comert și Industrie Brașov

Tarif:  540  lei ( tva inclus)

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.
Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Persoană de contact: Cristina SÎRBU
e-mail: cristina.sirbu@ccibv.ro
telefon:  0729  839 860

Participare online gratuită – Belt and Road Summit din Hong Kong

Participare online gratuită – Belt and Road Summit din Hong Kong 1476 1181

Camera pentru Diplomația Dezvoltării Durabile cu China,  transmite invitatia de a participa, gratuit, în format on line, la summit-ul Belt and Road/China, septembrie 13-14, 2023.

Summit-ul Belt and Road este o platformă internațională de prim rang pentru promovarea colaborării în afaceri de-a lungul Belt and Road. Summit-ul reunește înalți oficiali guvernamentali și lideri de afaceri din țări și regiuni de-a lungul și dincolo de Centura și Drumul pentru a face schimb de informații despre cooperarea multilaterală și pentru a explora oportunități concrete de afaceri.

Invitație la consolid8 Festival 2023

Invitație la consolid8 Festival 2023 1000 500

Echipa consolid8 pregătește un nou eveniment inspirațional care să cultive green minds & green lives cu ajutorul tehnologiei: consolid8 Festival – How can we positively impact the next generations – ediția 2023. În acest context, ne face o deosebită plăcere să vă invităm la consolid8 Festival – primul festival din Europa de Est dedicat tehnologiilor verzi și soluțiilor sustenabile de impact, care va avea loc la Brașov în perioada 22-24 septembrie 2023

consolid8 Festival este un concept nou care își propune să spargă bula evenimentelor de business și tech prin crearea de punți și contexte educative care să aducă împreună cât mai mulți oameni care să ia parte la cea mai relevantă discuție de avut – cea despre culoarea viitorului lor. Aducem laolaltă tineri, experți și futurologi din toată lumea, start-up-uri și investitori, reprezentanți ai ecosistemului antreprenorial și mediului de business, factori de decizie, inovatori sociali și membri ai societății civile cu scopul de crea un spațiu de discuții care să stimuleze green minds, green lives & green economies.

Festivalul se va desfășura pe parcursul a trei zile, care vor include trei scene diferite, cu activări și inițiative complementare – consolid8 Talks, consolid8 Hackathon și consolid8 Experiences. Pilonul consolid8 Talks va avea loc pe data de 23 și 24 septembrie la Teatrul Sică Alexandrescu și include sesiuni plenare și de keynote în care vom dezbate ideea sustenabilității, impactului și tehnologiei din diferite unghiuri și industrii. consolid8 Talks va include discursuri inspiraționale și sesiuni de discuții atât în limba română, cât și în limba engleză

Printre speakeri se numără profesioniști extraordinari și cu adevărat inspiraționali precum Neil Harbisson și Daan Roosegaarde. Daan Roosegaarde este fondatorul studioului Roosegaarde, artist, arhitect și inovator, creator al celei mai utilizate piste de biciclete din lume și a celui mai mare purificator de aer din lume, care transformă CO2 capturat în diamante. Neil Harbisson este primul cyborg oficial, recunoscut de guvernul britanic, și un artist daltonist care percepe vibrațiile culorilor folosind o antenă implantată în craniu.

Cheia către un viitor durabil stă în colaborare și acțiune colectivă. Ar fi o mare onoare pentru noi dacă ați putea participa. Credem cu tărie că profesioniștii care abordează cele mai provocatoare probleme ale societății au nevoie de spații pentru inspirație, discuții și networking. Așadar, vă invităm să vă salvați în calendar perioada 22 – 24 septembrie 2023 și să vă alăturați comunității consolid8 în Brașov pentru trei zile pline de discuții de impact!

Accesul este gratuit, însă este necesară rezervarea accesân butonul de mai jos:

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 11.09.2023-22.09.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 11.09.2023-22.09.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 11.09.2023-22.09.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 30.08.2023– 05.09.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 30.08.2023– 05.09.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

30.08.2023– 05.09.2023
 

● Ordin nr. 6065 privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei şi al ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 6.250/2.156/2022 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale  (M.O. nr. 786/31.08.2023)
 
● Ordin nr. 1916 privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei şi al ministrului muncii şi solidarităţii sociale nr. 6.250/2.156/2022 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale (M.O. nr. 786/31.08.2023)
 
● Ordin nr. 2438 pentru aprobarea Procedurii de restituire a TVA aferente achiziţiilor de bunuri sau servicii efectuate de entităţile nonprofit, pentru care se aplică scutirea de taxă conform art. 294 alin. (5) lit. a) şi b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 788/01.09.2023)
 
● Ordin nr. 3.284  — Ordin al ministrului investițiilor și proiectelor europene privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru activități de cercetare-dezvoltare și inovare finanțate prin prioritatea 1. „Susținerea și promovarea unui sistem de CDI atractiv și competitiv în RO” a Programului Creștere inteligentă digitalizare și  instrumente financiare (M.O. 797/04.09.2023)
 
● Ordin nr. 300Ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului național pentru susținerea meșteșugurilor și artizanatului (M.O. 800/05.09.2023)
 
● Ordin nr. 301Ordin al ministrului economiei, antreprenoriatului și turismului privind aprobarea Procedurii de implementare a programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (M.O. 800/05.09.2023)
 
 
● Ordin nr. 1350Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind abrogarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.886/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind înregistrarea în scopuri vamale a operatorilor economici și altor persoane (M.O. 800/05.09.2023).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Eveniment de conștientizare „Powering Romanian SMEs to Increased Knowledge in Sustainable Efficiency/Dinamizarea IMM-urilor din România, prin creșterea cunoștințelor în eficiență sustenabilă”

Eveniment de conștientizare „Powering Romanian SMEs to Increased Knowledge in Sustainable Efficiency/Dinamizarea IMM-urilor din România, prin creșterea cunoștințelor în eficiență sustenabilă” 1442 1075


Vă invităm să participați, în data de 13 septembrie 2023 la sediul CCI Brașov,  la evenimentul de conștientizare 
„Powering Romanian SMEs to Increased Knowledge in Sustainable Efficiency/
Dinamizarea IMM-urilor din România, prin creșterea cunoștințelor în eficiență sustenabilă”

Vă invităm să participați la o serie de activități ce au drept obiectiv creșterea conștientizării în domeniul energiei regenerabile, eficienței și securității energetice, realizate în cadrul proiectului „Powering Romanian SMEs to Increased Knowledge in Sustainable Efficiency/Dinamizarea IMM-urilor din România, prin creșterea cunoștințelor în eficiență sustenabilă”, ID 2022/346631, finanțat cu sprijinul granturilor acordate prin mecanismul financiar norvegian 2014-2021 în cadrul „Programului de Energie din România”.

Obiectivul general al proiectului constă în sporirea cunoștințelor IMM-urilor românești din sectorul construcțiilor pentru a încorpora practici sustenabile în realizarea eficienței durabile prin îmbunătățirea performanțelor lor de mediu și energetice.

În cadrul proiectului se derulează activități de conștientizare  prin evenimente și sesiuni de formare, unde se vor aborda probleme precum importanța performanțelor de mediu și energetice, competențe necesare accesului la finanțări alocate pentru mediu și eficiență energetică, cerințe importante pentru investirea în programe de eficiență, dar și coordonarea părților interesate din industria construcțiilor, alături de alte teme de interes, complementare în depășirea obstacolelor, dar și a utilizării din plin a oportunităților pentru atingerea unei eficiențe sustenabile.

Companiile care participă la sesiunile de formare pot beneficia, ulterior, și de sesiuni de coaching, prin care 8 IMM-uri românești din sectorul construcțiilor vor primi asistență tehnică gratuită în implementarea unui Sistem robust de Management al Energiei, cu planuri personalizate pentru a răspunde nevoilor specifice ale activității lor.

            Sesiunile de formare reprezintă instruiri certificate pentru implementarea standardelor SR EN ISO 14001 și SR EN ISO 50001. Toate competențele vor fi precizate în suplimentul la diplomă.

Lista codurilor CAEN eligibile pentru participanții la sesiunile de formare se regăsește accesând butonul de mai jos.  În urma confirmării participării, vom reveni cu agenda activităților.

Pentru participare la evenimentul de conștientizare din 13 septembrie 2023, dată limită pentru confirmare 11 septembrie 2023 – Alexandra PETRE, Expert planificare și organizare evenimente, alexandra.petre@cciph.ro

EVENIMENT CONȘTIENTIZARE – Joi-Sâmbătă, 07-09 SEPTEMBRIE 2023, în format online;
Miercuri, 13 SEPTEMBRIE 2023, ora 10.00; Locația: sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov