Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 16.08.2023 – 22.08.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 16.08.2023 – 22.08.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

16.08.2023 – 22.08.2023
 

● Ordin nr. 1226 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea procedurilor de punere în aplicare a prevederilor art. 2915 alin. (8) şi (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 743/16.08.2023)
 
● Hotărâre nr. 716 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 432/2010 privind iniţierea şi dezvoltarea schemelor de investiţii verzi (M.O.nr. 744/16.08.2023)
 
● Ordin nr. 3151 emis de A.N.A.F. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat “Finanţarea proiectelor pentru digitalizarea IMM-urilor realizată prin huburi de inovare digitală europene (EDIH)” (M.O. nr. 755/18.08.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Delegația din România & Moldova la Expoziția de Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show

Delegația din România & Moldova la Expoziția de Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show 1429 1181

Serviciul Comercial al Ambasadei SUA în România, în parteneriat cu Ambasada SUA în Moldova și în colaborare cu Biroul pentru Comerț din Statul Dakota de Nord și Ministerele Agriculturii și Dezvoltării Rurale din România și Moldova, organizează o delegatie la Expoziția de Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show în perioada 9-15 septembrie 2023, în Minnesota, Dakota de Nord (și optional Illinois).

Aceasta delegatie oficiala isi propune sa introduca delegatii la diverse companii din SUA care ofera tehnologie de ultima ora in managementul inteligent al irigatiilor si tehnologie cu energie verde pentru securitatea resurselor de apa si alimente.

In calitate de membru al delegatiei, va puteti bucura de multe beneficii, printre care:

  • Access gratuit la expozitie
  • Asistenta pentru identificarea si intalnirea cu expozantii din SUA
  • Acces gratuit la Pavilionul pentru Vizitatori Internationali, cu sali de intalniri de afaceri si acces la internet
  • Asistenta cu traducerea in timpul intalnirilor
  • Vizitarea de ferme

Pentru mai multe informatii, agenda completa si informatii logistice, va rugam sa-l contactati pe Gabriel Popescu, Specialist Comercial, prin E-mail: gabriel.popescu@trade.gov sau la Telefon: +4 021 200 3312; Mobil: +4 0722 467 130.

Conferința ”Management operațional pe bune”

Conferința ”Management operațional pe bune” 2196 1284


Camera de Comerț și Industrie Brașov  vă invită să luați parte la prima conferință „Management operațional pe bune”, pentru a descoperi soluții practice, dezvăluite din realitatea oamenilor care au reușit. Au reușit să depășească momentele dificile în carieră și să pună în practică ceea ce au învățat de-a lungul anilor, atât din propria experiență, cât și din educație.

Conferința va reuni peste 200 de participanți și se va desfășura în cadrul a două paneluri, din care, la final, vei obține 8 instrumente de lucru, prin care să eficientizezi activitatea ta sau a echipei tale.

Scopul conferinței „Management operațional pe bune” este acela de a oferi antreprenorilor și managerilor 8 instrumente practice, pentru optimizarea activității lor operaționale. Dincolo de dorința de a fi manager și de a conduce, cu toții ne lăsăm absorbiți în partea operațională, ceea ce de foarte multe ori este frustrant și poate deveni chiar supărător, atât pentru noi, cât și pentru echipă.

Paneluri: Vânzări, marketing, producție, financiar, productivitate, HR, management, creștere  și dezvoltare

Cum?  Fiecare speaker care va urca pe scena evenimentului îți va prezenta un instrument care i-a fost util în carieră. Vom discuta o afacere din 8 direcții: vânzări, marketing, producție, financiar, productivitate, resurse umane, management, creștere și dezvoltare.

Agenda conferinței:
12:00 Sosire invitați + Check-in
12:45-13:00 Deschidere conferință
13:00-14:30 Panelul 1: Vânzări • Marketing • Producție • Financiar
14:30-15:00 Coffee Break
15:30-17:00 Panelul 2: Productivitate • Resurse umane • Management • Creștere și dezvoltare
17:00-19:00 Networking

Data: 28 septembrie 2023; Interval orar: 12,00 – 19,00; Locația:  Belvedere Events Center Brașov

Contact: Eleonora ION – Consultant Senior

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 09.08.2023 – 16.08.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 09.08.2023 – 16.08.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

09.08.2023 – 16.08.2023
 

● Ordin nr. 180 emis de M.E.A.T. pentru aprobarea Normelor metodologice privind condițiile și criteriile pentru selecționarea, școlarizarea, atestarea și utilizarea ghizilor de turism (M.O. nr. 734/09.08.2023)
 
● Ordonanță nr. 28  pentru stabilirea unor măsuri necesare optimizării procesului de implementare a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 737/10.08.2023)
 
● Ordonanță nr. 29 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (M.O. nr. 737/10.08.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Conferința Business Brains 2023

Conferința Business Brains 2023 299 168

Conferința Business Brains este organizată de Asociația Clubul Oamenilor de Afaceri Basarabia și se va desfășura în 26 octombrie 2023 la  Brașov, fiind  ocazie unică pentru liderii de afaceri din întreaga țară de a face schimb de experiență și cunoștințe,

Conferința din acest an va fi una foarte interesantă, cu prezentări și discuții susținute de speakeri valoroși, care vor împărtăși informații despre cele mai recente schimbări din business, precum și sfaturi practice despre cum să le faci față.

Programul include workshopuri, paneluri și prezentări din partea unor experți de top din industriile lor, top manageri și investitori cu afaceri de succes pe piețele din SUA, UE, România, Republica Moldova și alte piețe.

Cei 10 speakeri , cu o experiență impresionantă în afaceri, investiții și consultanță, sunt gata să-și împărtășească cunoștințele celor peste 400 de participanți din UE, SUA, UK, România, Moldova: antreprenori, top manageri și investitori vor discuta despre cele mai importante și actuale probleme din business: 2 subiecte în 2 paneluri interesante.

Principalele subiecte ale evenimentului, care să te inspire și să te ajute să afli mai multe despre business:
  • Future of business
    Despre transformarea digitală, necesară pentru a prospera în aceste timpuri incerte și modul în care companiile pot avea un impact pozitiv atât asupra mediului, cât și asupra dezvoltării businessului.
  • Growth and Resilience
    Ce impact au pandemia, războiul și radicalizarea socială asupra vieților noastre, a societății și businessului, dar și cum putem dezvolta branduri durabile, care să prospere în climatul economic dificil de azi.
  • Networking
    O sesiune de networking în cadrul căreia puteți stabili conexiuni cu unele dintre cele mai strălucite creiere din domeniul afacerilor, cu unii dintre cei mai de succes investitori, antreprenori și manageri de top. Și, pentru a face lucrurile mai ușoare, vom începe cu o degustare de vin, hai să o numim un catalizator de comunicare.

Accesul la conferința se va face în limita locurilor disponibile, pe baza de bilet, disponibile pe bilete.businessbrains.ro. 

Participarea online este gratuită, detalii suplimentare vor fi anunțate pe BusinessBrains.ro și rețelele de socializare.

Contact:  Ionela Solomon – Secretar General – Asociația Clubul Oamenilor de Afaceri Basarabia

Situația schimburilor comerciale bilaterale pe primul semestru 2023 RO-SUA

Situația schimburilor comerciale bilaterale pe primul semestru 2023 RO-SUA 1907 1425
Comerțul internațional al SUA, pe primele 6 luni ale anului curent, au însumat 2,586 trilioane dolari, înregistrând o scădere de 3,9% comparativ cu primul semestru al anului trecut. Exporturile totale americane au fost de 1,024 trilioane dolari, ceea ce a reprezentat o diminuare 0,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce importurile generale au fost de 1,562 trilioane dolari, ceea ce a reprezentat o scădere de 6,2% comparativ cu primele 6 luni din 2022.

Principalii parteneri comerciali ai SUA au fost în această perioadă de timp: Mexic (396,6 miliarde dolari, 15,7% din totalul schimburilor comerciale), Canada (388,3 miliarde dolari, 15,3%), China (275,5 miliarde dolari, 10,9%), Germania (118,1 miliarde dolari, 4,6%), Japonia (108,5 miliarde dolari, 4,3%), Coreea de Sud (88,1 miliarde dolari, 3,4%), Marea Britanie (70,4 miliarde dolari, 2,8%), India (62,3 miliarde dolari, 2,4%), Taiwan (60,6 miliarde dolari, 2,4%) și Țările de Jos (58,9 miliarde dolari, 2,3%).
Principalii destinatari ai exporturilor americane au fost: Canada (177,7 miliarde dolari, 17,7% din totalul exporturilor SUA), Mexic (160,5 miliarde dolari, 16,0%), China (72,5 miliarde dolari, 7,2%), Țările de Jos (40,3 miliarde dolari, 4,0%), Marea Britanie (38,4 miliarde dolari, 3,8%), Germania (38,4 miliarde dolari, 3,8%), Japonia (37,3 miliarde dolari, 3,7%), Coreea de Sud (31,4 miliarde dolari, 3,1%), Brazilia (22,7 miliarde dolari, 2,3%) și Belgia (22,0 miliarde dolari, 2,2%).
Principalele țări exportatoare pe piața americană au fost: Mexic (236,0 miliarde dolari, 15,5% din totalul importurilor americane), Canada (210,6 miliarde dolari, 13,8%), China (202,9 miliarde dolari, 13,3%), Germania (79,7 miliarde dolari, 5,2%), Japonia (71,1 miliarde dolari, 4,7%), Coreea de Sud (56,7 miliarde dolari, 3,7%), Vietnam (52,7 miliarde dolari, 3,5%), India (42,4 miliarde dolari, 2,8%), Taiwan (40,8 miliarde dolari, 2,7%) și Irlanda (39,9 miliarde dolari, 2,6%).
Din regiunea țării noastre:
o Polonia este al 33-lea partener bilateral, cu 12,0 miliarde dolari (0,47% din totalul schimburilor), urmată de
o Ungaria (al 43-lea partener comercial, cu 6,6 miliarde dolari sau 0,26 din totalul schimburilor),
o Cehia (al 45-lea partener comercial, cu 5,9 miliarde dolari sau 0,23 din totalul schimburilor),
o Slovacia (al 55-lea partener comercial, cu 4,3 miliarde dolari sau 0,17 din totalul schimburilor),
o Slovenia (al 72-lea partener comercial, cu 1,9 miliarde dolari sau 0,07 din totalul schimburilor),
o Grecia (al 73-lea partener comercial, cu 1,9 miliarde dolari sau 0,07 din totalul schimburilor),
o Ucraina (al 82-lea partener comercial, cu 1,3 miliarde dolari sau 0,05 din totalul schimburilor), Bulgaria (al 83-lea partener comercial, cu 1,1 miliarde dolari sau 0,04 din totalul schimburilor),
o Croația (al 90-lea partener comercial, cu 855 milioane dolari sau 0,03 din totalul schimburilor),
o Serbia (al 99-lea partener comercial, cu 487 milioane dolari sau 0,01 din totalul schimburilor),
o Macedonia de Nord (al 133-lea partener comercial, cu 166 milioane dolari sau 0,006 din totalul schimburilor),
o Albania (al 148-lea partener comercial, cu 109 milioane dolari sau 0,004 din totalul schimburilor),
o Kosovo (al 161-lea partener comercial, cu 86 milioane dolari sau 0,003 din totalul schimburilor),
o Bosnia-Herțegovina (al 162-lea partener comercial, cu 82 milioane dolari sau 0,003 din totalul schimburilor),
o Republica Moldova (al 163-lea partener comercial, cu 81 milioane dolari sau 0,003 din totalul schimburilor) și
o Muntenegru (al 182-lea partener comercial, cu 31 milioane dolari sau 0,001 din totalul schimburilor).

Țara noastră, cu 2,692 miliarde dolari “dus-întors” reprezintă al 64-lea partener de afaceri al SUA – primul semestru al anului în curs – acest nivel reprezentând 0,107% din totalul schimburilor comerciale americane cu restul lumii.
Schimburile comerciale bilaterale româno-americane au cunoscut o evoluție ascendentă în primul semestru al acestui an (sintetizăm aceste rezultate și în tabelul de mai jos), urcând de la nivelul de 2,247 miliarde dolari (la nivelul semestrului I 2022) la nu mai puțin de 2,691 miliarde dolari, deci o creștere de 19,8%, exporturile avansând de la 1,710 miliarde dolari în 2022, la 1,999 miliarde dolari (sau o creștere de 16,9%), în timp ce importurile au crescut cu 28,9%, de la 536,8 milioane dolari la 692,4 milioane dolari.
De asemenea, balanța comercială bilaterală a cunoscut o îmbunătățire semnificativă – în avantajul comerțului românesc – avansând cu 11,4% de la un sold pozitiv de 1,173 miliarde dolari anul trecut, la 1,307 miliarde dolari pe primele șase luni ale anului curent.
Având în vedere aceste date statistice preliminare (date oferite de Statistica SUA), se poate estima un nivel al schimburilor comerciale bilaterale româno-americane, la finele acestui an, de cel puțin 5,5 miliarde dolari (nou record al relației!).

Sumarizând – la nivel de 2 cifre tarifare – principalele grupe de mărfuri exportate de țara noastră pe piața americană, în primul semestru al anului 2023 (valori de peste 20 milioane dolari), au fost reprezentate de:
 85 – mașini și echipamente electrice (24,7% din totalul exporturilor românești, respectiv 462,0 milioane dolari, cu o creștere de 37,5% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 84 – mașini și echipamente mecanice (14,1%, respectiv 264,5 milioane dolari, cu o creștere de 15,2% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 73 – articole din fier sau oțel (8,9% din totalul exporturilor românești, respectiv 167,3 milioane dolari, cu o creștere de 85,5% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 40 – cauciuc și articole din cauciuc (7,9% din totalul exporturilor românești, respectiv 147,6 milioane dolari, cu o creștere de 38,6% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 72 – fier și oțel (7,3% din totalul exporturilor românești, respectiv 136,9 milioane dolari, cu o scădere de 29,9% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 30 – produse farmaceutice (5,7% din totalul exporturilor românești, respectiv 106,4 milioane dolari, cu o creștere de 70% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 90 – instrumente de măsură și control (4,4% din totalul exporturilor românești, respectiv 83,1 milioane dolari, cu o creștere de 38,6% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 62 – articole de îmbrăcăminte, nu din cele tricotate sau croșetate (3,8% din totalul exporturilor românești, respectiv 70,8 milioane dolari, cu o creștere de 5,9% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 87 – vehicule, altele decât cele pe cale rulantă (3,4% din totalul exporturilor românești, respectiv 63,9 milioane dolari, cu o creștere de 35,3% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 44 – lemn și articole din lemn (2,8% din totalul exporturilor românești, respectiv 53,6 milioane dolari, cu o scădere de 58,7% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 94 – mobilă și articole de mic mobilier (2,7% din totalul exporturilor românești, respectiv 52,2 milioane dolari, cu o scădere de 17,4% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 99 – diverse mărfuri neprecizate (2,0% din totalul exporturilor românești, respectiv 37,6 milioane dolari, cu o creștere de 3,1% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 64 – încălțăminte (1,5% din totalul exporturilor românești, respectiv 29,0 milioane dolari, cu o creștere de 8,7% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 88 – aeronave și părți ale acestora (1,4% din totalul exporturilor românești, respectiv 27,9 milioane dolari, cu o creștere de 55,2% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 98 – articole clasificate special (1,3% din totalul exporturilor românești, respectiv 24,1 milioane dolari, cu o creștere de 33,3% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut),
 39 – plastic și articole din plastice (1,0% din totalul exporturilor românești, respectiv 20,0 milioane dolari, cu o creștere de 12,2% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut) și
 00 – restul produselor (6,5% din totalul exporturilor românești, respectiv 123,0 milioane dolari).

Se poate menționa că nu mai puțin de 483 de articole tarifare (la nivel de 4 cifre) au făcut obiectul exporturilor românești de pe piața americană, distribuția acestora (număr articole și pondere în total exporturi) fiind următoarea: 40 articole (poziții tarifare) cu valori de peste 10,0 milioane dolari (80,4% din total exporturi, la 6 poziții tarifare fiind consemnate scăderi comparativ cu semestrul I 2022), 17 articole cuprinse între 5,0 milioane dolari și 9,99 milioane dolari (6,7% din total exporturi), 71 de articole cuprinse între 1 milion dolari și 4,99 milioane dolari (9,3% din total exporturi), 54 de articole cuprinse între 500 de mii și 999 mii dolari (2,1% din total exporturi) și 301 de articole cuprinse între 0 și 499 de mii dolari (1,5% din total exporturi).
Principalele produse românești exportate pe piața americană (niveluri de peste 20 milioane dolari), în primul semestrul al anului 2023, au fost reprezentate de:
• 7304 – tuburi și țevi, fără sudură, din fier sau oțel, cu 134,9 milioane dolari (cu o creștere de 126% față de primele 6 luni din 2022) și cu 7,2% din totalul importurilor americane din România
• 7224 – produse semifabricate din oțel aliat, cu 124,2 milioane dolari (cu o scădere de 31,7% față de primele 6 luni din 2022) și cu 6,6% din totalul importurilor americane din România
• 4011 – anvelope radiale pneumatice noi, din cauciuc, cu 122,6 milioane dolari (cu o creștere de 38,2% față de primele 6 luni din 2022) și cu 6,5% din totalul importurilor americane din România
• 8517 – mașini pentru recepția, conversia și transmiterea sau regenerarea vocii, a imaginilor sau a altor date, cu 109,9 milioane dolari (cu o creștere de 55,5% față de primele 6 luni din 2022) și cu 5,8% din totalul importurilor americane din România
• 3004 – medicamente nespecificate, sub formă de doze, cu 106,3 milioane dolari (cu o creștere de 136% față de primele 6 luni din 2022) și cu 5,7% din totalul importurilor americane din România
• 8543 – alte utilaje de la această subpoziție tarifară, cu 69,4 milioane dolari (cu o creștere de 36,7% față de primele 6 luni din 2022) și cu 3,7% din totalul importurilor americane din România
• 8537 – alte plăci, panouri, console, birouri, dulapuri, echipate cu aparate pentru control electric, cu 65,3 milioane dolari (cu o creștere de 69,9% față de primele 6 luni din 2022) și cu 3,5% din totalul importurilor americane din România
• 8482.20 – rulmenți cu role conice, inclusive ansambluri cu conuri și role, cu 64,6 milioane dolari (cu o creștere de 18,8% față de primele 6 luni din 2022) și cu 3,4% din totalul importurilor americane din România
• 8708 – părți și accesorii pentru motoare de vehicule de la pozițiile 8701 până la 8705, cu 62,5 milioane dolari (cu o creștere de 38,1% față de primele 6 luni din 2022) și cu 3,3% din totalul importurilor americane din România
• 8536 – comutatoare, cu 44,3 milioane dolari (cu o creștere de 2% față de primele 6 luni din 2022) și cu 2,3% din totalul importurilor americane din România
• 4407 – lemn de brad și molid, tăiat sau tăiat longitudinal, cu 42,6 milioane dolari (cu o creștere de 42,7% față de primele 6 luni din 2022) și cu 2,2% din totalul importurilor americane din România
• 9999 – importuri estimate de tranzacții cu valoare redusă, cu 37,6 milioane dolari (cu o creștere de 3,1% față de primele 6 luni din 2022) și cu 2% din totalul importurilor americane din România
• 8501 – alternatoare și generatoare, cu 36,2 milioane dolari (cu o creștere de 24,9% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,9% din totalul importurilor americane din România
• 8504 – convertoare statice, cu 31,8 milioane dolari (cu o creștere de 30,3% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,7% din totalul importurilor americane din România
• 9403 – mobilier (nu scaune) din lemn, cu 30,9 milioane dolari (cu o scădere de 16,4% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,6% din totalul importurilor americane din România
• 8807 – părți ale articolelor de la pozițiile 8801, 8802 sau 8806, cu 27,8 milioane dolari (cu o creștere de 56% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,5% din totalul importurilor americane din România
• 8481 – robinete, supape și aparate similar pentru țevi, cu 25,2 milioane dolari (cu o scădere de 43,6% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,3% din totalul importurilor americane din România
• 7312 – fier sau oțel, sârmă torsadată, cu 23,5 milioane dolari (cu o creștere de 16,9% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,2% din totalul importurilor americane din România
• 6204 – costume, ansamble, jachete pentru femei sau fete, nu din cele croșetate sau tricotate, cu 22,4 milioane dolari (cu o scădere de 0,7% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,2% din totalul importurilor americane din România
• 8544 – seturi de cabluri de aprindere, izolate, cu 22,4 milioane dolari (cu o creștere de 109% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,2% din totalul importurilor americane din România
• 8413 – pompe pentru lichide, care nu sunt echipate cu un dispozitiv de măsurare, cu 21,7 milioane dolari (cu o creștere de 110% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,1% din totalul importurilor americane din România și
• 9030 – instrumente și aparate pentru măsurarea sau verificarea tensiunii, curentului, rezistenței sau puterii electrice, cu 20,3 milioane dolari (cu o creștere de 48,7% față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,1% din totalul importurilor americane din România
În afară de aceste subpoziții tarifare se poate menționa că înregistrează creșteri impresionante produse precum:
• 8428 – echipamente de ridicat, mânuit sau încărcat, cu 18,9 milioane dolari (cu o creștere de peste 8 ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 1,0% din totalul importurilor americane din România
• 8525 – aparate de transmisie pentru radiotelefonie, radiotelegrafie, emisie tv sau radio, cu 12,8 milioane dolari (cu o creștere de peste 4 ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 0,7% din totalul importurilor americane din România
• 8531 – aparate electrice de semnalizare sonoră sau vizuală, cu 11,0 milioane dolari (cu o creștere de peste 3 ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 0,6% din totalul importurilor americane din România
• 9019 – aparate de mecanoterapie, testare aptitudini psihologice, cu 3,2 milioane dolari (cu o creștere de peste 11 ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 0,1% din totalul importurilor americane
• 1902 – paste, chiar gata umplute sau prepárate, inclusiv spaghetti, lasagna etc, cu 2,0 milioane dolari (cu o creștere de peste 8 ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 0,1% din totalul importurilor americane

Sumarizând – la nivel de 2 cifre tarifare – principalele grupe de mărfuri importate de țara noastră din SUA, în primul semestru al anului 2023 (valori de peste 20 milioane dolari), au fost reprezentate de: :
 85 – mașini și echipamente electrice (cu 141,2 milioane dolari, reprezentând 24,6% din totalul produselor exportate de SUA în România, grupă de produse care înregistrează o creștere de 49,1% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului 2022),
 84 – mașini și echipamente mecanice (cu 71,6 milioane dolari, reprezentând 12,5% din totalul produselor exportate de SUA în România, grupă de produse care înregistrează o creștere de 15,7% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului 2022),
 87 – vehicule, altele decât cele pe cale rulantă (cu 66,8 milioane dolari, reprezentând 11,6% din totalul produselor exportate de SUA în România, grupă de produse care înregistrează o creștere de 71,2% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului 2022),
 90 – echipamente și dispozitive optice, fotografice sau cinematografice, instrumente de măsură și control (cu 52,8 milioane dolari, reprezentând 9,2% din totalul produselor exportate de SUA în România, grupă de produse care înregistrează o creștere de 15,6% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului 2022),
 72 – fier și oțel (cu 28,6 milioane dolari, reprezentând 5% din totalul produselor exportate de SUA în România, grupă de produse care înregistrează o creștere de aproape 10 ori comparativ cu perioada corespunzătoare a anului 2022),
 88 – aeronave și părți din acestea (cu 28,3 milioane dolari, reprezentând 4,9% din totalul produselor exportate de SUA în România, grupă de produse care înregistrează o creștere exponențială de 187% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului 2022),
 39 – plastic și articole din plastic (cu 23,3 milioane dolari, reprezentând 4% din totalul produselor exportate de SUA în România, grupă de produse care înregistrează o creștere de 41,5% comparativ cu perioada corespunzătoare a anului 2022) și
 00 – restul produselor (cu 124,4 milioane dolari, reprezentând 21,7% din totalul produselor exportate de SUA în România).

Se poate menționa că nu mai puțin de 489 (la nivel de 4 cifre) articole tarifare au făcut obiectul importurilor românești de pe piața americană, distribuția acestora (număr articole și pondere în total importuri) fiind următoarea: 14 articole (poziții tarifare) cu valori de peste 10,0 milioane dolari (48,3% din total importuri și toate articolele au înregistrat creșteri comparative cu semestrul I 2022), 13 articole cuprinse între 5,0 milioane dolari și 9,99 milioane dolari (15% din total importuri și doar la 1 poziție tarifară a fost consemnată scădere comparativ cu semestrul I 2022), 68 de articole cuprinse între 1 milion dolari și 4,99 milioane dolari (26% din total importuri), 43 de articole cuprinse între 500 de mii și 999 mii dolari (5,5% din total importuri) și 351 de articole cuprinse între 0 și 499 mii dolari (5,2% din total importuri).

Principalele produse americane exportate pe piața românească, în primul semestrul al anului 2023 (niveluri de peste 20 milioane dolari), au fost reprezentate de:

  • 8529 – părți de televizoare, radio și aparate radar, cu 39,9 milioane dolari (cu o creștere de peste 32 ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 6,9% din totalul exporturilor americane în România
  • 8517 – mașini pentru recepția, conversia și transmisia sau regenerarea vocii, imaginii sau alte date, cu 31,0 milioane dolari (cu o creștere de 35,2% față de primele 6 luni din 2022) și cu 5,4% din totalul exporturilor americane în România
  • 8701 – alte tractoare, pentru utilizare în agricultură, cu 27,9 milioane dolari (cu o creștere de 99,4% față de primele 6 luni din 2022) și cu 4,8% din totalul exporturilor americane în România
  • 7220 – produse plate din oțel inox, cu lățimea sub 600 mm, cu 25,6 milioane dolari (cu o creștere de aproape 270 de ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 4,5% din totalul exporturilor americane în România
  • 8544 – cabluri isolate din fibră optică sau fibre acoperite individual, cu 25,3 milioane dolari (cu o creștere de aproape 6 ori față de primele 6 luni din 2022) și cu 4,4% din totalul exporturilor americane în România
  • 8800 – avioane civile, motoare, echipamente și piese, cu 127,8 milioane dolari (cu o creștere de 166% față de primele 6 luni din 2022) și cu 4,2% din totalul exporturilor americane în România
Material primit prin amablitatea domnului Răzvan DUMITRESCU – Minister Counselor for Economic Affairs
Ambasada României în SUA
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro

Eveniment de brokeraj ”DEICy 2023 ”

Eveniment de brokeraj ”DEICy 2023 ” 1000 461

Centrul Enterprise Europe Network Braşov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă invită, în calitate de co-organizator, să vă alăturați  evenimentului de  brokeraj  Digital Economy, Internet of Things, Cybersecurity, pe platforma https://deicy2023.b2match.io/home, organizat de Universitatea din Varșovia.

DEICy oferă o varietate de sesiuni captivante, inclusiv sesiuni plenare inspiraționale, ateliere informative și întâlniri B2B. Prin acest eveniment puteți dobândi cunoștințe, oportunități de networking și potențialul de a dezvolta noi conexiuni în afaceri și știință..

Evenimentul DEICy 2023 Digital Economy, organizat de Laboratorul de Economie Digitală al Universității din Varșovia, este un eveniment virtual care se concentrează pe provocările și oportunitățile generate de transformarea digitală în curs. Scopul acestui eveniment este de a aduce împreună cercetători, companii, parteneri din industrie și organizații pentru a crea o rețea puternică și o înțelegere a diferitelor aspecte ale economiei digitale, inclusiv inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și securitatea cibernetică.

Evenimentul de brokeraj va explora realizările și provocările recente în următoarele domenii:

  • Transformarea digitală
  • Internet of Things (IoT)
  • Securitatea Cibernetică

Evenimentul DEICy 2023 Digital Economy este o adunare virtuală cuprinzătoare care explorează peisajul multidimensional al transformării digitale.

Companiile interesate au opțiunea de a participa la eveniment virtual 20-24 noiembrie 2023.
Înscrierile se pot face online, până în data de 24 noiembrie 2023.

Dacă sunteți interesat să participați la acest eveniment, vă rugăm să ne confirmați interesul dumneavoastră pentru participarea la matchmaking pe adresele de e-mail ioana.brisiuc@ccibv.ro sau mark.stanciu@ccibv.ro și vă asigurăm de întreaga noastră asistență pe toată perioada înregistrării și participării la acest eveniment.

Scopul acestor întalniri este de a ajuta companiile să găsească parteneri de afaceri cu care să colaboreze în domeniile aferente lucrării cu tehnologii fără pilot și autonome.

_____________________________________________________________
Cum puteţi beneficia de serviciile oferite de EEN Braşov în cadrul B2B?
Publicați și prezentați produsele, proiectele, serviciile sau nevoile dvs. de afaceri pentru participanții la eveniment;
Inițiați și aranjați ședințele pre-programate 1: 1 la eveniment;
Generați oportunități și întâlniți noi firme;
Rămâneți cu un pas în fața concurenților dvs., fiind prezenți la eveniment

EEN Braşov este alături de dvs. cu consultanţă personalizată pentru:
• Creare profil de activitate firmă;
• Identificare parteneri cu potenţial de cooperare după domeniul solicitat;
• Identificare oportunităţi de afaceri prezente şi viitoare.

Finalizare proiect ”Calificare pentru securitate”

Finalizare proiect ”Calificare pentru securitate” 1418 1063
Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu ADLI BRASOV a finalizat implementarea proiectului “ Calificare pentru securitate”, ID Proiect 135179, începând cu data de 17.08.2023, proiect cofinanțat din  Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, obiectiv  specific  6.12:  Obiectivul proiectului consta în creșterea participării la programele de formare profesională continuă pentru un număr de 652 angajați, cu accent pe acei adulți, cu un nivel scăzut de calificare, persoanele cu vârsta de peste 40 ani și din zone rurale, contract: nr. POCU/726/6/12/135179.

Obiectivul general al proiectului:
Obiectivul general al proiectului a constat în creșterea participării la programele de formare profesională continuă pentru un număr de 652 angajați, cu accent pe acei adulți, cu un nivel scăzut de calificare, persoane cu vârsta de peste 40 ani și din zone rurale.

Grupul țintă al proiectului a cuprins 652 angajați aflați pe piața muncii securității private (inclusiv PFA și întreprinderi individuale), în special cu nivel scăzut de calificare, persoane cu vârsta de peste 40 de ani, persoane din mediul rural defavorizat.

În cadrul proiectului, s-au desfășurat următoarele:
Cursuri de calificare AGENT DE SECURITATE organizate și susținute de către Camera de Comerț și Industrie Brașov pentru 148 de participanti (curs autorizat ANC);
– Cursuri de specializare AGENT DE SECURITATE COMPETIȚII SPORTIVE organizate și susținute de către Camera de Comerț și Industrie Brașov pentru 485 de participanti (curs autorizat ANC);
– Activități de consiliere individuală și orientare în carieră, pentru cei 633 de participanți în grupul țintă al proiectului.
 

Data începerii proiectului: 18.03.2021
Data finalizării proiectului: 17.08.2023

Rezultate:

  • Participarea a 633 angajați la cursuri de formare profesională de calificare și specializare autorizate de ANC.
  • Derularea a minim 24 seminarii/workshopuri pentru angajații selectați în vederea obținerii de competențe digitale, competențe antreprenoriale, competențe sociale și competențe civice.
  • 633 angajați selectați și implicați în activitățile proiectului.
  • O campanie de informare și constientizare pentru promovarea importanței formării profesionale și participării la programele de FPC – realizarea de materiale informative și evenimente de promovare.

“Proiect cofinanţat din Fondul Social European – Programul Operațional Capital Uman 2014-2020”

Contact

Manager de proiect:  Neagu Ioana

0268 547 084
ioana.neagu@ccibv.ro

Thessaloniki International Fair (TIF)

Thessaloniki International Fair (TIF) 318 159
În perioada 9 – 17 septembrie 2023, va avea loc, la Salonic, cea de-a 87-a ediție a Thessaloniki International Fair (TIF), unul dintre cele mai importante evenimente expoziționale din domeniul afacerilor, financiar, social și cultural din Sud-Estul Europei.

Târgul are un caracter general, unde companiile prezintă ultimele noutăţi în domenii precum energie – economia circulară, gastronomie și nutriție, digital și startup-uri, educație și antreprenoriat, mobilier și echipamente pentru locuință etc, iar ţările participante au posibilitatea să prezinte oportunităţile de afaceri şi investiţionale.

Menţionăm că, acest eveniment s-a bucurat în fiecare an de un real succes, datorat prezenţei internaţionale şi a numărului mare de vizitatori (peste 200.000 de vizitatori și 1500 de expozanți în anul 2022), precum şi a participării oficialităţilor guvernamentali de cel mai înalt nivel și a evenimentelor conexe organizate.

Totodată, TIF este punctul de întâlnire anual al conducerii politice a Greciei cu cetățenii săi, cu scopul de a-i informa despre agenda politică și economică a țării pentru anul viitor.  Anul acesta mediatizarea va fi garantată şi prin multitudinea şi anvergura manifestărilor paralele organizate cu această ocazie de instituţiile guvernamentale elene.

Calendarul actualizat cu târgurile și manifestările expoziționale care vor fi organizate de centrul expozițional HELEXPO din Salonic în 2023 și 2024, poate fi accesat mai jos.

Material primit prin amabilitatea domnului Silviu ZELENIUC – Economic Counsellor,Economic & Commercial Promotion Office
Consulatul General al României în Thessaloniki, Republica Elenă
Theagenous Charisi 78, 546 39 Thessaloniki
T: +30 231 034 0089
M: +30 698 195 3417
E: salonic.economic@mae.ro
http://salonic.mae.ro

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI 2023, Romexpo- ediția de toamnă

TÂRGUL DE TURISM AL ROMÂNIEI 2023, Romexpo- ediția de toamnă 1467 1196


15 august 2023 este data limită de înscriere la Târgul de Turism al României, care va avea loc, în perioada 9 – 12 noiembrie 2023, în Pavilionul B2 al Centrului Expozițional Romexpo.

Companiile brașovene sunt invitate să participe la cel mai mare eveniment din industrie, unde pot  lansa noi produse și servicii, pot întâlni factori de decizie,  descoperi noi oportunități, construi  parteneriate durabile pentru afacere!

Târgul de Turism al României 

Cei mai mari touroperatori si-au rezervat deja spatiile, iar gradul de internationalizare este in crestere la editia de toamna! Ne asteptam la peste 15.000 de vizitatori!

Înscrieți-vă ți rezervați-vă cât mai rapid locația în Pavilionul B2! După data de 15 august  se va  realiza planul de amplasare al firmelor!

Contact: Violeta MICU – Project Manager 
074 116 53 89
violeta.micu@romexpo.ro