Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII 945 711

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță că din data de 10 iulie 2023 a fost aprobată schema de ajutor de stat pentru dezvoltarea producției interne de produse și materiale de construcții, care are ca scop implementarea unui program de sprijin pentru acest sector.

Dispoziții generale:
Schema de ajutor de stat vizează susținerea financiară a investițiilor private pentru înființarea și/sau dezvoltarea capacităților de producție pentru produse și materiale de construcții. Finanțarea va contribui la echilibrarea balanței comerciale și la dezvoltarea de noi capacități de producție în zonele defavorizate. Este sprijinită, totodată, achiziția de licențe și de brevete, fiind stimulată proprietatea intelectuală, astfel încât constructorii români să fie mai implicați în partea de cercetare-dezvoltare pe materiale noi, cu un ciclu de producție integrat în economia circulară, materiale verzi, sustenabile conform cu noile cerințe ale Comisiei Europene.

Beneficiarii și criterii de eligibilitate:
Pot beneficia de ajutor de stat în baza Programului, întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, următoarele criterii de eligibilitate:

  • sunt înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990;
  • realizează o investiție inițială în România;
  • nu intră în categoria “întreprinderi în dificultate”;
  • nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii.

Eligibilitate:
Beneficiarii trebuie să asigure o contribuție financiară de cel puțin 25% din costurile eligibile totale ale proiectului de investiție, din resurse proprii, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public.

Durata, bugetul schemei și numărul estimat de beneficiari:
Schema este multianuală, iar acordarea ajutoarelor de stat se realizează cu încadrarea în creditele de angajament pentru perioada 2023-2026 și creditele bugetare pentru perioada 2024 – 2026, aprobate prin legile bugetare anuale. Bugetul alocat pentru anul 2023 este de aproximativ 150 de milioane de euro. Ajutorul financiar va fi acordat pentru investiții inițiale și pentru investiții inițiale pentru o nouă activitate economică.

Susținerea financiară a tipurilor de investiții menționate anterior constă în acordarea de ajutor regional nerambursabil, în valoare de maximum 50 milioane euro, reprezentând 75% din valoarea investiției, în acord cu Harta Regională a României (intensitatea maximă a ajutorului de stat pe județe).

Coduri CAEN eligibile:
1623 – Fabricarea altor elemente de dulgherie și tâmplărie, pentru construcții;
2223 – Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcții;
2312 – Prelucrarea și fasonarea sticlei plate;
2331 – Fabricarea plăcilor și dalelor din ceramică;
2332 – Fabricarea cărămizilor, țiglelor și a altor produse pentru construcții, din argilă arsă;
2342 – Fabricarea de obiecte sanitare din ceramică;
2351 – Fabricarea cimentului;
2352 – Fabricarea varului și ipsosului;
2361 – Fabricarea produselor din beton pentru construcții;
2362 –  Fabricarea produselor din ipsos pentru construcții;
2363 – Fabricarea betonului;
2364 – Fabricarea mortarului;
2369 – Fabricarea altor articole din beton, ciment și ipsos;
2370 – Tăierea, fasonarea și finisarea pietrei;
2399 – Fabricarea altor produse din minerale nemetalice, n.c.a.;
2511 – Fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice;
2512 – Fabricarea de uși și ferestre din metal;
2732 – Fabricarea altor fire și cabluri electrice și electronice

Intensitatea maximă a ajutorului de stat pentru regiunea Centru:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.07.2023-04.08.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.07.2023-04.08.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 24.07.2023-04.08.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Curs : “Comunicare și Relații”

Curs : “Comunicare și Relații” 1200 1000

În data de 08.08.2023  Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul:

”Comunicare și Relații.”

Acest curs aduce în prim plan o altă perspectivă din care poate fi privită și folosită comunicarea: un instrument puternic și un dar extraordinar care poate face cu adevărat o diferență în viața ta dar și a oamenilor cu care relaționezi.

În acest curs vor fi abordate și rezolvate cele mai des întâlnite constrângeri în comunicare: teama de a fi înțeles greșit, teama de a nu fi refuzat, teama de a comunica exact ce dorești pentru a nu fi judecat, teama de a pierde admirația celorlalți.

În timpul pe care îl vom petrece împreună vom face o călătorie în cunoaștere în care vei:

  • Descoperi abilitatea de a comunica și de a rezolva orice conflict;
  • Descoperi bariera cea mai importanta care te oprește să comunici și să stabilești relații funcționale;
  • Descoperi posibilitatea de a comunica eficient în orice conversație indiferent de conținutul conversației;
  • Descoperi posibilitatea de a fi liber să fii tu însuți în comunicarea cu oamenii din toate categoriile sociale;
  • Descoperi care sunt instrumentele de care te poți folosi în comunicarea cu oamenii indiferent de context.

Data: 08 august 2023; Interval orar:  09,00-15,00; Locația: sediul Camerei de Comert și Industrie Brașov

Tarif:  540  lei ( tva inclus)

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de:  10%

Persoană de contact: Cristina SÎRBU
e-mail: cristina.sirbu@ccibv.ro

Curs online : “Consilier dezvoltare personală”

Curs online : “Consilier dezvoltare personală” 566 445

În perioada 15.09.2023- 15.10.2023 Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul online:

“Consilier dezvoltare personală”

Dacă ești pasionat și vrei să lucrezi cu oamenii sau lucrezi deja într-un domeniu care presupune comunicarea și relaționarea cu oamenii atunci ești la un click distanță de a deveni specialist.
Cursul de “ Consilier dezvoltare personală” îți conferă recunoașterea profesională la nivel european pe baza certificării obținute.

La finalul acestui curs Consilier Dezvoltare Personală – curs ONLINE acreditat ANC vei obtine următoarele competențe:
• Organizarea propriei activităţi
• Dezvoltarea carierei
• Crearea spaţiului de interacţiune cu persoanele consiliate
• Investigarea situaţiilor problemă
• Explorarea soluţiilor potenţiale ale situaţiilor problemă
• Consilierea privind modalităţi de dezvoltare personală

Cursul va fi susținut de Antonela Coroamă formator cu specializări în psihologie și fondator al Asociației Învățăm Viața, având o experiență de peste 25 ani de lucru cu oamenii.

Detalii curs online “Consilier Dezvoltare Personală”:

Durata: 60 ore; Perioada: 15 septembrie 2023 – 15 octombrie 2023

ziua de vineri: 18,00 – 22,00; week-end-uri alternative sâmbătă și duminică: 09,00 – 17,00

Tarif:  2800 lei ( tva inclus)

ACTE NECESARE ÎNSCRIERII:
– copie CI;
– copie certificat de naștere;
– copie certificat de căsătorie (în cazul schimbării numelui);
– copie diplomă de licență;
– cerere școlarizare și examinare;
– contract de școlarizare (ultimele două, puse la dispoziția cursanților, de către organizator).

• Înscrierile se fac prin completarea formularului de confirmare click AICI.
• Cursul se va desfășura online pe platforma ZOOM Conform programului anunțat.
Termen maxim pentru înscriere 05.09.2023

Persoană de contact: Cristina SÎRBU
e-mail: cristina.sirbu@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 12.07.2023 – 18.07.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 12.07.2023 – 18.07.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

12.07.2023 – 18.07.2023
 

● Ordin nr. 1090 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii privind determinarea şi regularizarea diferenţei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microîntreprinderilor care a fost redirecţionată în plus faţă de sumele care pot fi redirecţionate, potrivit legii, precum şi privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M.O. nr. 643/13.07.2023)
 
● Lege nr. 218 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 53/2022 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● Lege nr. 219 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 14/2023 pentru modificarea Legii nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 108/2022 privind decarbonizarea sectorului energetic (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● Lege nr. 221 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deşeurilor, proiectele privind îmbunătăţirea sistemului de răspuns la risc şi proiectele privind investiţii în infrastructuri spitaliceşti, finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● O.G. nr. 22 pentru modificarea şi completarea art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de apă şi apă uzată finanţate din fonduri europene şi pentru modificarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 – 2020 (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● Lege nr. 227  pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea și constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora și recuperarea creanțelor rezultate (M.O. nr. 651/17.07.2023)
 
● Ordin nr. 2178 emis de M.F. privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu (M.O. nr. 654/17.07.2023)
 
● Lege nr. 230 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul energetic, precum și pentru instituirea unor derogări (M.O. nr. 655/17.07.2023)
 
● Lege nr. 231 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021—2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă (M.O. nr. 655/17.07.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

ITALIA

Oportunitate de cooperare în producția de produse de papetărie

Companie italiană de distribuție produse de papetărie este interesată de cooperarea cu tipografii românești pentru producția de agende și blocnotes-uri personalizate
Cantitate 500.000 unități
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) :Compania italiană va furniza schițele tehnice
Condiții contractuale specifice (legislație locala, etc). : Se vor stabili de către părți
Condiții de livrare/transport Se vor stabili de către părți
Condiții de plata Se vor stabili de către părți
Date suplimentare : BPCE Roma poate furniza tipografiilor interesate detalii suplimentare despre produsele solicitate de compania italiană.
Companiile românești care pot furniza produsele menționate mai sus, interesate de colaborare cu firma italiană, sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Roma:
• Tel.: +39.06.80.84.529
• E-mail: roma.comercial@mae.ro

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Roma, roma.comercial@mae.ro
_____________________________
AMBASADA ROMANIEI în  REPUBLICA ITALIANĂ

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.07.2023-31.07.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.07.2023-31.07.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 17.07.2023-31.07.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

ORDONANȚA DE URGENȚĂ PRIVIND PROGRAMUL NAȚIONAL DE DEZVOLTARE ȘI SUSȚINERE A INDUSTRIEI ALIMENTARE INVESTALIM

ORDONANȚA DE URGENȚĂ PRIVIND PROGRAMUL NAȚIONAL DE DEZVOLTARE ȘI SUSȚINERE A INDUSTRIEI ALIMENTARE INVESTALIM 1476 1182

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță că în data de 30 iunie 2023 a fost aprobată schema de ajutor de stat pentru aplicarea programului național multianual de dezvoltare și modernizare a industriei alimentare, INVESTALIM, aferent perioadei 2023-2026, având ca obiectiv susținerea financiară în vederea stimulării producției interne de bunuri alimentare.

Având în vedere importanța deosebită a sectorului industriei alimentare în economia României în vederea asigurării securității alimentare precum și a creșterii economice sustenabile, sprijinirea sectorului industriei alimentare reprezintă o prioritate națională și a programului economic, în condițiile în care producătorii și procesatorii reprezintă un factor de importanță strategică pentru creșterea economică și crearea de locuri de muncă.

Dispoziții generale:

Programul național de dezvoltare și modernizare a industriei alimentare INVESTALIM, are ca obiectiv susținerea financiară a investițiilor în sectoarele de activitate, care se regăsesc mai jos, în vederea stimulării producției interne de bunuri alimentare.

Beneficiari și criterii de eligibilitate:

Pot beneficia de ajutor de stat în baza Programului întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, următoarele criterii de eligibilitate:

  • sunt înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990;
  • realizează o investiție inițială în România;
  • nu intră în categoria “întreprinderi în dificultate”;
  • nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii.

Costuri eligibile:

Investiţiile realizate de beneficiari în cadrul Programului trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

  • să aibă o valoare totală, fără TVA, de minimul 2.500.000 lei, respective echivalentul a 500.000 euro;
  • să îşi demonstreze eficienţa economică şi viabilitatea pe perioada implementării investiţiei şi 5 ani de la data finalizării acesteia;
  • să îndeplinească indicatorii cantitativi şi calitativi stabiliți prin Procedura privind implementarea Programului;
  • să genereze contribuţii la dezvoltarea regională, prin plata de taxe şi impozite la bugetul consolidat al statului şi la bugetele locale, pentru perioada implementării investiţiei şi 5 ani de la data finalizării acesteia;
  • să genereze un efect multiplicator cuantificabil în economie prin antrenarea şi a altor investiţii conexe şi dezvoltarea furnizorilor locali de produse şi servicii.

Beneficiarii ajutorului de stat în cadrul Programului trebuie să asigure o contribuție financiară de cel puțin 25% din costurile totale ale proiectului de investiție, din resurse proprii, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public.

Întreprinderea are obligaţia de a menţine în stare de funcţionare investiţia iniţială realizată, pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la data finalizării acesteia.

Durata, bugetul schemei și numărul estimat de beneficiari:

Programul aprobat prin prezenta ordonanță de urgență este un program multianual, respectiv pentru perioada 2023-2026 și este gestionat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Se pot emite acorduri pentru finanţare în baza prezentei scheme până la data de 31 decembrie 2026, cu respectarea legislaţiei europene în domeniul ajutorului de stat în vigoare la momentul emiterii acordurilor de finanțare şi a hărţii regionale autorizate de Comisia Europeană, în limita bugetului anual alocat schemei.

Plata ajutorului de stat se efectuează în perioada 2024 – 2031, în baza acordurilor pentru finanţare emise, și se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, în limita bugetului anual alocat schemei.

Bugetul maxim al schemei este de 2.982,0 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600,0 milioane euro, astfel:

  • credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finanţare pentru perioada 2023 – 2026;
  • credite bugetare pentru plata ajutorului de stat pentru perioada 2024 – 2031.

Bugetul mediu anual al schemei este de 745,5 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 149,99 milioane euro.

Numărul total estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de stat în baza schemei este de 140.

Coduri CAEN eligibile:
1011 – Prelucrarea și conservarea cărnii
1012 – Prelucrarea și conservarea cărnii de pasăre
1013 – Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasăre)
1020 – Prelucrarea și conservarea peștelui, crustaceelor și moluștelor
1031 – Prelucrarea și conservarea cartofilor
1032 – Fabricarea sucurilor de fructe și legume
1039 – Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor n.c.a.
1041 – Fabricarea uleiurilor și grăsimilor
1051 – Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor
1061 – Fabricarea produselor de morărit
1071 – Fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor și a produselor proaspete de patiserie
1081 – Fabricarea zahărului

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Împreună facem diferența!

Împreună facem diferența! 1482 1185

Camera de Comerț și Industrie Brașov s-a alăturat campaniei ÎmpreunăFacemDiferența!

Mai multe ONG-uri brașovene și-au unit forțele și desfășoară o campanie de educație civică, iar CCI Brașov este primul partener care se alătură campaniei.

Ne-am obișnuit să fim abordați de ONG-uri doar când au nevoie de donații. Mai multe astfel de asociații brașovene au o campanie altfel. Acestea și-au propus să crească nivelul de educație civică al brașovenilor și să le aducă în atenție mai multe variante prin care pot să sprijine un ONG.

Primul partener al acestei campanii, denumită #ImpreunaFacemDiferenta, este Camera de Comerț și Industrie Brașov. Aceștia au organizat săptămâna trecută evenimentul Gala Excelenței în Afaceri 2023, la care au participat peste 400 de persoane. În cadrul acesteia, fiecare participant a primit un fluturaș cu mesajul campaniei.

Camera de Comerț și Industrie Brașov este cea mai mare organizație brașoveană care susține și dezvoltă mediul de afaceri local. Ne bucurăm să putem sprijini de această dată întreaga comunitate prin implicarea noastră în această campanie de educație civică. M-am uitat pe lista cu asociațiile care sunt implicate în această campanie și este una extraordinară. Cum spunem noi, românii, sunt “numai una și una”. Acești oameni minunați fac diferența de ani de zile pentru brașovenii care sunt în nevoie. Doar dacă discutăm de Catharsis și SCUT, fiecare activează de peste 20 de ani în domeniu, sau despre Asociația Rază de Speranță, care este de mulți ani una dintre cele mai active asociații.. Este o onoare pentru noi să sprijinim acest demers. Am dus mesajul campaniei către participanții la Gala Excelenței în Afaceri, peste 400 de oameni, iar zilele următoare o să trimitem mesajul către toți membrii și colaboratorii noștri.”, a declarat Cosmin Roșia, director general al CCI Brașov.

Coordonatorul campaniei este Radu-Valentin Paul, președintele Asociației Brașovul Altfel. Acesta și-a asumat misiunea de a duce mesajul ONG-urilor brașovene către cât mai mulți oameni din județul Brașov.

Asociația Brașovul Altfel are ca scop principal sprijinul ONG-urilor care fac diferența în județul Brașov. Discutând cu mai multe asociații am realizat că acestea pot fi sprijinite și altfel, decât prin donații directe. Împreună am stabilit care sunt metodele prin care poate să vină acest sprijin și le-am pus într-un mesaj pe care ne dorim să îl ducem către cât mai mulți brașoveni. 

Dacă vă uitați la numele asociațiilor implicate în această campanie o să vedeți că toate au experiență de mulți ani, în care au demonstrat că fac diferența pentru cei care au nevoie de ajutor: Asociația de servicii sociale SCUT, Catharsis, Kastel, Rază de Speranță, Asociația Eltera, Care for Dogs, Fundația Bucuria Darului și Asociația Aici pentru Tine. Mediul de afaceri este unul în care sunt mulți lideri, motiv pentru care am apelat la CCI Brașov să ne devină parteneri. Mă bucur și ii felicit pentru implicare! #ImpreunaFacemDiferenta!”, a declarat Radu-Valentin Paul, coordonatorul campaniei.

Mesajul campaniei este unul relativ simplu și aduce în atenția brașovenilor măsuri prin care pot să sprijine o asociație, fără să cheltuie vreun ban.

Vrei să ajuți? Distribuie mesajul de mai jos către cât mai mulți brașoveni.

Împreună facem diferența!

Noi credem că putem face împreună un Brașov Altfel! Doar 19% dintre români donează recurent către o organizație. Toate asociațiile generează costuri fixe lunare ceea ce înseamnă că au nevoie de sprijin lunar. Prin Asociația Brașovul Altfel, la inițiativa mai multor ONG-uri din Brașov, desfășurăm o campanie de informare prin care ne dorim să arătăm cum te poți implica și tu pentru un Brașov Altfel.

  1. Încurajează echipa ta să se implice în mod recurent, lunar, în susținerea unui ONG.
  2. Privește mai profund situațiile persoanelor vulnerabile, care provin din casele de copii, a persoanelor care au un anumit handicap sau o educație precară și aplică și vor să contribuie în compania ta. După ce înțelegi clar care este situația persoanei și ce poate însemna pentru echipa ta, sperăm că o vei angaja.
  3. Găsește metode prin care să încurajezi colegii tăi să completeze formularul 230 la fiecare început de an. Astfel vor direcționa unei asociații o parte din impozitele pe care le încasează statul din salariu.
  4. Completează formularul 177 până în decembrie 2023, prin care să donezi impozitul pe profit din 2022 către un ONG pe care îl alegi. În acest fel obligi ANAF să vireze o anumită sumă de bani, din ce a încasat deja de la compania ta, către un ONG.
  5. Invităm liderii din firme să militeze activ pentru acțiuni de implicare civică prin proiectele desfășurate de ONG-uri. Alege acele ONG-uri care desfășoară activități și cauze cu care să rezonezi. Încurajează apoi colegii să se implice în voluntariat, în promovarea activității și serviciilor ONG-urilor, vizite de cunoaștere a unui ONG, achiziționarea de produse realizate de beneficiarii unui ONG sau achiziționarea de servicii specializate pe care le oferă ONG-urile (ex. Work-shop-uri de comunicare, dezvoltare personală, dezvoltarea competențelor transversale/soft skills, team-building, etc..)

Conferința: NOUL CADRU LEGISLATIV ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE

Conferința: NOUL CADRU LEGISLATIV ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE 1481 1184

MIREVANI S.R.L, firmă de consultanță în domeniul achizițiilor publice cu o experiență de peste 8 ani, are deosebita onoare de a vă invita la conferința privind

„NOUL CADRU LEGISLATIV ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE”

În cadrul conferinței, ne dorim să venim în sprijinul autorităților publice cu prezentarea și dezbaterea modificărilor legislative apărute în domeniul achizițiilor publice.
De asemenea:
 Venim în sprijinul specialiștilor care desfășoară activități în domeniul achizițiilor publice în sistemul public, prin prezentarea și clarificarea noilor reglementări cuprinse în pachetul legislativ în domeniul achizițiilor publice și în legislația conexă, prin abordarea de teme de maxim interes.
 Supunem dezbaterii aplicarea noilor prevederi legislative specifice procesului de achiziție publică, achizițiile ecologice, necesitatea și oportunitatea realizării achizițiilor, întocmirea documentației de atribuire, întocmirea dosarului achiziției, identificarea riscurilor, cumpărarea directă, organizarea și derularea procedurilor de atribuire, evaluarea, atribuirea contractelor și executarea acestora, soluționarea litigiilor, precum și alte aspecte identificate pe parcursul prelegerilor.
 Discutăm necesitatea consolidării colaborării între autoritățile contractante și sectorul privat pentru a îmbunătăți performanța și eficiența în procedurile de achiziții publice.
 Conferința va avea ca și speakeri specialiști cu renume în domeniu.
 Evenimentul va fi moderat de dl. Dorian LUNGU.

Data: 27.07.2023; Locația: Hotel ARO PALACE Brașov; Ora: 09,00

Confirmarea participării la eveniment,  la adresa de e-mail: achizitiimirevani@gmail.com sau mirevani@yahoo.com, până la data de 19.07.2023
Persoană de contact: Vasilică GĂINĂ
Telefon: 0744194562