Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Conferința Internațională EDU.DUAL – STRATEGII ȘI PARTENERIATE

Conferința Internațională EDU.DUAL – STRATEGII ȘI PARTENERIATE 1181 886


Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, dl. Silviu Costea, împreună cu Directorul Departamentului de Formare Profesională și Învățământ Dual  doamna Daniela Giol,  au participat în perioada 13- 14 Octombrie 2022 la 𝐂𝐨𝐧𝐟𝐞𝐫𝐢𝐧ț𝗮 𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫𝐧𝐚ț𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝗮 “𝐄𝐃𝐔.𝐃𝐔𝐀𝐋 – 𝐒𝐭𝐫𝐚𝐭𝐞𝐠𝐢𝐢 ș𝐢 𝐏𝐚𝐫𝐭𝐞𝐧𝐞𝐫𝐢𝐚𝐭𝐞”, eveniment organizat de Municipiul Brașov, Inspectoratul Școlar Județean Brașov și Universitatea de Științe Aplicate din Lucerna, sub patronajul Ambasadei Elveției în România.

Obiectivele acestei conferințe au fost de a clarifica și detalia noile schimbări din legislația care privește învățământul dual, în special trecerea la ciclul complet de învățământ dual, preuniversitar și universitar, de a discuta oportunitățile de finanțare din acest domeniu și, nu în ultimul rând, de a prezenta exemple de succes din țările europene în care acest sistem de educație este foarte dezvoltat.

Învățământul dual este una dintre cele mai bune soluții pentru tinerii care vor să aibă un loc de muncă sigur. Uniunea Europeană și Elveția alocă fonduri consistente pentru dezvoltarea acestui tip de educație, iar Brașovul este modelul de urmat în România.

Conferința „EDU.DUAL – Strategii și Parteneriate”, a fost locul unde speakerii și experții români și internaționali au subliniat importanța învățământului dual pentru dezvoltarea economică a țării și au prezentat care sunt soluțiile de finanțare nerambursabilă pentru a dezvolta acest sistem la un nivel care să acopere nevoile pieței muncii și să mențină interesul companiilor pentru a se investi în țara noastră. Brașovul a fost, din nou, modelul pe care poate fi construit sistemul educațional dual la nivelul întregi țări.

Având în vedere faptul că Elveția este una dintre țările în care învățământul dual se bucură de mare succes și are o contribuție importantă în ceea ce înseamnă economia acestei țări, Confederația Elvețiană vrea să sprijine și România în dezvoltarea acestui sistem de educație. Acest sprijin constă în prezentarea modelelor de succes din țara cantoanelor, modele din care România se poate inspira, dar și în finanțarea unor programe care au ca obiectiv creșterea importanței educației duale în sistemul de învățământ, dar și a modului în care este perceput acest sistem de societatea românească. Astfel, în cel de-al doilea program de cooperare româno-elvețian, care va fi semnat la începutul lunii viitoare de președinții celor două țări, în valoare de 221,5 milioane de franci elvețieni, una dintre ariile care vor fi finanțate este “Educație și formare vocațională”.

„EDU.DUAL – Strategii și Parteneriate” nu doar a prezentat exemple de succes din țările care au dezvoltat acest sistem, Elveția, Germania sau Austria, ci le-a și oferit participanților ocazia să vadă cum funcționează acest parteneriat între administrația publică, sistemul de învățământ preuniversitar și universitar și companiile private în Brașov, primul oraș care a introdus sistemul dual de învățământ și care, după o experiență de 10 ani și o rată de angajare de 98% dintre absolvenți, a devenit modelul pe baza căruia s-a dezvoltat învățământul dual și în alte județe.

Vineri 14 octombrie,dl Silviu Costea a participat în calitate de invitat în cadrul Panelului 6 ” Tranziția către ruta profesională în învățământul dual: didactica, formare, strategii de sprijin și promovare”.

”Învățământul dual brașovean a deschis drumul învățământului dual național, Școala Profesională Germană Kronstadt fiind un model de excelență în acest domeniu, prima școală duală cu personalitate juridică din România, bazat pe o colaborare foarte bună între Municipalitate, Inspectoratul Școlar și mediul de afaceri din Brașov” a menționat președintele CCI Brașov.

La acest eveniment au participat peste 200 de invitați – reprezentanți ai unităților de învățământ cu profil tehnic, atât la nivel preuniversitar, cât și universitar, ai administrațiilor publice din România, ai mediului de afaceri – din mai multe județe: Bihor, Buzău, Caraș-Severin, Constanța, Covasna, Giurgiu, Harghita, Ialomița, Ilfov, Vrancea și municipiul București, dar și experți în domeniul educației duale din țară și străinătate: Elveția, Germania, Austria, Bulgaria. Evenimentul a fost organizat de Primăria Municipiului Brașov, Inspectoratul Școlar Județean Brașov și Universitatea de Științe Aplicate și Arte din Lucerna (HSLU), și s-a desfășurat sub patronajul Ambasadei Elveției la București.

Departament Marketing & PR, CCI Brașov
evenimente@ccibv.ro

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

SPANIA

1. Companie spaniolă producătoare de case din lemn

Produsul solicitat – Produse din lemn: grinzi, grinzi laminate, șipci, doage, plăci pardoseală și acoperiș, plăci canelate.
Cantitate – Se va stabili de către părți;
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc). – Se vor stabili de către părți;
Condiții de livrare/transport – Se vor stabili de către părți.
Livrare în sudul Spaniei, provincia Málaga.
Condiții de plată – Se vor stabili de către părți;
Date suplimentare – Compania spaniolă este interesată de contact direct cu producători/exportatori de produse din lemn. Cooperare comercială pe termen lung (în funcție de calitate/preț).

Companiile românești care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid:
Tel.: +34-913.45.45.53
E-mail: madrid.economic@mae.ro
Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania

Consolid8 Festival

Consolid8 Festival 945 708

În perioada 7-9 octombrie 2022 s-a desfășurat la Brașov,  primul festival dedicat tehnologiei verzi și soluțiilor sustenabile de impact.

O echipă de antreprenori români a organizat la Brașov prima ediție a consolid8 Festival – eveniment dedicat tehnologiilor sustenabile și soluțiilor verzi pentru mediul de business.

Reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie Brașov au avut plăcerea să trăiască experiența Festivalului Consolid8 în care au fost invitați speakeri valoroși și au fost abordate teme de interes și mare actualitate precum tehnologie, sustenabilitate, inovare, energie verde, dar și importanța resurselor umane, a echipelor de experți și specificitățile noilor generații.

În cadrul evenimentului, Camera de Comerț și Industrie Brașov a prezentat participanților din mediul de business Programele de Dezvoltare a Abilităților Digitale pe care le oferă gratuit IMM-urilor, din dorința de a contribui la creșterea organică a afacerilor din Regiunea Centru’’

consolid8 Festival, un eveniment unic, dedicat companiilor și organizațiilor din mediul antreprenorial, interesate de tehnologii sustenabile și soluții inovative, a fost organizat anul acesta, în premieră, la Brașov, în perioada 7-9 octombrie 2022.

Pentru prima ediție a festivalului, consolid8 Festival a reunit la Brașov experți și futurologi, start-up-uri și investitori de impact, reprezentanți relevanți ai ecosistemului antreprenorial. Au avut loc dezbateri fructuoase și au fost împărtășite soluții locale și internaționale pe teme precum sustenabilitate și tehnologii verzi, inovaţie, cunoştinţe, dezvoltarea aptitudinilor, creativitate, parteneriate, inspirație, construirea ecosistemului, sprijinirea creșterii durabile.

De ce la Brașov?

  • Brașovul are o poziție strategică în inima țării. Este al doilea cel mai vizitat oraș din România și este ușor accesibil vizitatorilor cu mașina, autobuzul, trenul și începând cu 2023 cu avionul. Datele statistice din 2017 ne arată că este și al doilea oraș cel mai vizitat de străini.
  • Brașov este primul municipiu din România care are energie 100% regenerabilă. În 2022, unitățile de învățământ, instituțiile publice și de cultură, iluminatul public și semafoarele din Brașov au trecut la un consum de energie electrică 100% verde.
  • Brașovul este unul dintre primele orașe din România în care au fost implementate inițiative de SMART CITY.

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia, publicate în Monitorul Oficial al României – Partea I, în intervalul 05.10.2022 – 11.10.2022


  • Hotărâre nr. 1192 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 251/2022 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare parţială a sumelor prevăzute la lit. c) şi d) din anexa nr. 3/13/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021 (M.O.nr. 968/05.10.2022)
 
  • Hotărâre nr. 1188 privind aprobarea Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare 2022 – 2027 (M.O.nr. 969/05.10.2022)
 
  • Ordin nr. 120 emis de A.N.R.E privind modificarea şi completarea Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul energiei aplicabil activităţii de investigaţii desfăşurate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 62/2013 (M.O.nr. 969/05.10.2022)
 
  • Lege nr. 280 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS – CoV – 2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 971/05.10.2022)
 
  • Ordin nr. 121 emis de M.I.P.E. pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat “Granturi pentru investiţii în retehnologizare acordate IMM-urilor din domeniile industriei alimentare şi construcţiilor, precum şi alte domenii în legătură cu acestea, în vederea refacerii capacităţii de rezilienţă”, în cadrul axei prioritare 4 – “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectivul specific 4.1 “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 “Investiţii în activităţi productive” din Programul operaţional Competitivitate (M.O.nr. 972/06.10.2022)
 
  • O.U.G. nr. 135 pentru aprobarea Acordului privind garanţia reciprocă emisă de România în favoarea Uniunii Europene, semnat la Bucureşti la 2 iunie 2022 şi la Bruxelles la 4 iulie 2022, în legătură cu Acordul de contribuţie dintre România şi Uniunea Europeană în ceea ce priveşte compartimentul pentru statele membre în cadrul programului InvestEU, semnat la Bucureşti la 18 mai 2022 şi la Bruxelles la 24 mai 2022 (M.O.nr. 974/06.10.2022)
 
  • Ordin nr. 1544 emis de M.A.T. privind aprobarea Procedurii de certificare şi monitorizare online pentru programele cu finanţare nerambursabilă aflate în implementare la Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului prin intermediul agenţiilor pentru întreprinderi mici şi mijlocii, atragere de investiţii şi promovare a exportului, precum şi prin intermediul instituţiilor de credit partenere (M.O.nr. 975/06.10.2022)
 
  • Hotărâre nr. 1206 privind recunoaşterea Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România ca fiind de utilitate publică (M.O.nr. 976/07.10.2022)
 
  • Ordin nr. 3033 emis de M.F. privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului IMM INVEST PLUS componenta INNOVATION (M.O.nr. 976/07.10.2022)
 
  • Ordin nr. 5733 emis de M.E. pentru aprobarea Metodologiei de acces şi de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul dual pentru calificări profesionale de nivel 4, conform Cadrului naţional al calificărilor (M.O.nr. 979/07.10.2022)
 
  • Ordin nr. 5732 emis de M.E. privind aprobarea Metodologiei de organizare şi funcţionare a învăţământului dual (M.O.nr. 981/10.10.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962


SPANIA

1. Companie spaniolă distribuitoare de materiale construcții.

Produsul solicitatFitinguri din plastic;
Cantitate – Se va stabili de către părți;
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) – Fitinguri din polietilenă pentru apă și gaz HDPE 100 (electrofuziune și sudare)
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc). – Se vor stabili de către părți;
Condiții de livrare/transport – Se vor stabili de către părți;
Condiții de plată – Se vor stabili de către părți;
Date suplimentare – Compania spaniolă este interesată de contacte cu producători/distribuitori.

 

2. Companie spaniolă din industria alimentară.

Produsul solicitatPlăci din PP și Garnituri din silicon;
Cantitate – Se va stabili de către părți;
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) – Plăci din polipropilenă prelucrate (perforate, din plastic rezistent la temperaturi ridicate) , garnituri din silicon (profile pt. îmbinări), materiale destinate uzului în industria alimentară;
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc). – Se vor stabili de către părți;
Condiții de livrare/transport – Se vor stabili de către părți;
Condiții de plată – Se vor stabili de către părți;
Date suplimentare – Compania spaniolă este interesată de contacte cu producători/distribuitori.

 

3. Companie producător/furnizor de subcomponente auto pentru piața spaniolă și SUA

Produsul solicitatRezistență pentru oglinzi retrovizoare auto (Heat pads);
Cantitate – Se va stabili de către părți;
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) – Rezistență cu adeziv pe ambele laturi care ajută la procesul de degivrare și dezghețare a oglinzilor exterioare;
HS codes:
Spain/Europe: 851680.2020
US: 851680.4000
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc). – Se vor stabili de către părți;
Condiții de livrare/transport – Se vor stabili de către părți;
Condiții de plată – Se vor stabili de către părți;
Date suplimentare – Compania spaniolă este interesată de contact direct cu producătorii.

 

Companiile românești care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid:
Tel.: +34-913.45.45.53
E-mail: madrid.economic@mae.ro
Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania


CHINA

Compania chineză SinoARP, producător de prese de vulcanizare pentru industria anvelopelor (www.sinoarp.com), furnizor al tuturor producătorilor importanți de anvelope, caută un partener în România pentru a înființa un hub european de producție și servicii pentru produsele/echipamentele sale, destinate pieței europene și altor piețe terțe.

 

Capabilitățile tehnice ale partenerului căutat trebuie să acopere/asigure:

  • prelucrarea metalelor,
  • montaj,
  • hidraulică,
  • pneumatică,
  • sisteme de control PLC (Programmable logic controller).

 

Alte condiții specifice de îndeplinit, așa cum au fost ele transmise la cererea BPCE, sunt:

 

European workshop conditions requirements:

 

ID Condiție Cerințe tehnice Observații
1 Suprafața atelierului să fie de aproximativ 3000 m² Podea întărită cu ciment
2 Cerințe de încărcare la sol 5 tone pe metru pătrat
3 Puterea de ridicare a macaralei 20/5t、10t  Fiecare
4 Înălțimea de ridicare a macaralei 12.5m
5 Lățimea atelierului minimum 18m
6 Alimentare cu electricitate 200A trifazic
7 Specificații pentru ușile de intrare și ieșire în atelier 5m*5m

 

Modul de organizare:

1、 Piesele principale de prelucrare sunt asamblate din China după finisarea stratului superior, care este potrivit pentru ambalarea compactă a produselor semifabricate și trimise la atelierul european pentru asamblare, asamblare finală și depanare;

2、 Dulapul de comandă, HPU și blocul de supape hidraulice sunt achiziționate de preferință din Europa, sau piesele originale sunt trimise și din China la atelierul european pentru asamblare (aceste materiale sunt de mare valoare, iar principala considerație este reducerea cheltuielilor tarifare);

3、 Pentru a respecta cerințele locale de mediu, vopseaua suprafeței echipamentului este parțial periată manual;

4、 Ambalarea se va face locația atelierului european pentru a găsi furnizori locali.

 

În perioada 20-21 octombrie reprezentanți ai companiei se vor deplasa în România pentru identificarea unei locații și a unor parteneri.

 

Persoana de contact:

Bart Engels

DIGITAL UP: O CAMPANIE REALĂ PENTRU O LUME DIGITALĂ

DIGITAL UP: O CAMPANIE REALĂ PENTRU O LUME DIGITALĂ 948 709

Digital UP – Dezvoltarea Antreprenorială pentru IMM-uri” reprezintă un proiect național organizat de către CONAF, powered by Vodafone Romania. La data de 19 octombrie 2022, ora 10:30 sunteți invitați să luați parte la cea de-a doua ediție, care va avea loc la hotelul Qosmo Brașov.

Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) a demarat proiectul DigitalUP, cu scopul de a pune față în față antreprenorii, cu factori de decizie din administrația centrală și locală, cu companii multinaționale furnizoare de soluții digitale, în scopul definirii unor instrumente de accelerare a IMM-urilor locale, o trambulină pentru o scalare inteligentă a afacerilor.

România este pe locul 27 din 27, în topul european al progresului digital și oricât ne-am mândri cu inteligența copiilor noștri, avem datoria nu numai să ținem pasul cu ei, dar și să îi determinăm să rămână în piața muncii din România, alături de noi. Nu putem face asta fără un mediu de business tehnologizat, aliniat la tendințele europene și mondiale.

Paradoxal, radiografia României digitale este o combinație de slăbiciuni și oportunități. Avem avantajul conectivității peste nivelul mediu european, al costurilor reduse, însă ponderea celor care utilizează aceste oferte este sub media europeană. Nivelul așa numitei alfabetizări digitale este de numai 31%, aproape jumătate din media europeană (58%).

Avem specialiști talentați, dar, pentru a ajunge la abilitatea de a folosi acest avantaj, avem nevoie de investiții. Mai vem, însă, și un alt avantaj: în România, femeile reprezintă 26% dintre specialiștii în tehnologia informației, în timp ce media europeană este de 19%.

Implicarea CONAF în proiecte care susțin dezvoltarea digitală a afacerilor mici și mijlocii se datorează exact acestui scor favorabil, care ne plasează pe primele locuri în clasamentul punctual al participării femeilor în domeniul tehnologiei informației.

Acțiunile noastre nu se opresc la 6 orașe cheie din România, în care să stăm față în față până găsim o soluție. Vrem să construim o modalitate funcțională de comunicare între antreprenori și furnizorii de instrumente digitale funcționale, fie că se numesc autorități, foruri decizionale sau companii.

La sfârșitul acestui proiect vom avea lucruri palpabile, foi de parcurs pentru guvernanții noștri, chei de logare într-o sferă digitală accesibilă antreprenorilor din orice domeniu.

Pentru informații suplimentare puteți obține accesând link-urile de mai jos:

300 antreprenori se întrunesc la Brașov în cadrul conferinței Business Brains

300 antreprenori se întrunesc la Brașov în cadrul conferinței Business Brains 1181 886

Peste 300 de antreprenori din România, Franța, SUA, Dubai  și Republica Moldova se vor întâlni în cadrul conferinței Business Brains, la Poiana Brașov pe 3 noiembrie 2022 pentru a discuta despre cum să se adapteze la mediul de afaceri în schimbare și despre provocările antreprenoriale actuale.

Clubul Oamenilor de Afaceri din Basarabia este mândră să găzduiască această ocazie unică pentru liderii de afaceri din întreaga țară de a se reuni pentru a face schimb de experiență între toți membrii comunității de afaceri – de la investitori, antreprenori și top manageri, până la viitori startuperi și tineri interesați de business. În plus, în cadrul sesiunii de networking din cadrul conferinței Business Brains, participanții vor avea șansa unică de a stabili relații cu potențiali investitori, cu antreprenori experimentați și chiar diplomați.

Conferința din acest an va fi una interesantă, cu prezentări și discuții susținute de speakeri distinși, care se vor expune despre cele mai recente schimbări din lumea afacerilor, precum și sfaturi practice despre cum să le facem față.

Agenda ediției din acest an include workshop-uri, paneluri de discuții și prezentări ale unor experți de top din industriile lor, directori executivi și investitori cu afaceri de succes pe piețele din România, Republica Moldova și alte țări.

Accesul la conferința se va face în limita locurilor disponibile, pe baza de bilet, disponibile pe bilete.businessbrains.ro.  Participarea online este gratuită, detalii suplimentare vor fi anunțate pe BusinessBrains.ro și rețelele de socializare.

Contact:

Ionela Solomon – Secretar General – Asociația Clubul Oamenilor de Afaceri Basarabia

Conferința anuală de Securitate Cibernetică

Conferința anuală de Securitate Cibernetică 1180 885

Brașov Cyber HUB (Bv-CyH), organizează în data de 13 octombrie 2022, Conferința anuală de Securitate Cibernetică.

Evenimentul va avea loc în Sala Coloanelor, a Cercului Militar Brașov, începând cu ora 16.00.

Cyberhub-ul din Brașov reunește într-un parteneriat strategic, compania Atos, numărul 1 în lume în Managed Security Services, Agenția Metropolitană Brașov, Universitatea Transilvania din Brașov și Centrul Național Cyberint.

Brașov CyberHub este un proiect amplu, ce își propune să creeze un ecosistem activ în domeniul securității cibernetice prin diverse activități dedicate cyberawareness (atât în mediul preuniversitar cât mai ales universitar), organizarea de evenimente dedicate securității cibernetice (competiții, exerciții dedicate), programe de mentorat, incubare, accelerare, start-up.

Confirmarea participării se va face  până la data de 07.10.2022 pe adresa simona.ladar@atos.net.

În cel mai scurt timp, după confirmarea participării, participanții vor primi coordonatele complete ale evenimentului.

Contact: Simona Ladar, Marketing &Communications Atos Convergence Creators

simona.ladar@atos.net

Consultare publică PNRR

Consultare publică PNRR 945 712

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță că a fost lansat spre consultare publică : Ghidul aferent Instrumentului de Grant de până la 100.000 euro pe Întreprindere care să sprijne IMM-urile în Adoptarea Tehnologiilor Digitale

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene în calitate de coordonator de reforme și investiții anunță lansarea spre consultare publică a Ghidului specific – condiții de accesare a fondurilor europene aferente #PNRR (Planul Național de Redresare și Reziliență) în cadrul apelului de proiecte – Instrument de Grant de până la 100.000 euro pe Întreprindere care să Sprijine IMM-urile în Adoptarea Tehnologiilor Digitale.

Perioada de consultare publică este de cel puțin 30 zile calendaristice, începând cu data de 04.10.2022.

Activitățile sprijinite în cadrul investiției/ operațiunii:
✅achiziții de hardware TIC;
✅achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale;
✅dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
✅achiziții de tehnologii blockchain;
✅achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality;
✅achiziționare website de prezentare;
✅achiziția de servicii de tip cloud și IoT;
✅instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
✅consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile etc.

Beneficiari eligibili: întreprinderi, societăți reglementate de Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria de IMM și au sediul social în România.

Informații suplimentare AICI

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely, Director Departament Consultanță

attila.szekely@ccibv.ro
0268 547 084

Eveniment BNR – EconomicHub

Eveniment BNR – EconomicHub 1515 1139

Reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie Brașov au participat la evenimentul BNR – EconomicHub organizat împreună cu Banca Națională a României .

Banca Națională a României  a continuat  și în acest an proiectul BNR- EconomicHub, o platformă de dialog nemijlocit cu reprezentanții mediului de afaceri, menită să faciliteze dezbaterea, într-un cadru informal, a unor subiecte de interes reciproc.

Din perspectiva  ambelor instituții,  prin temele abordate,  au fost transmise informații relevante pentru oamenii de afaceri  care au contribuit la clarificarea unor aspecte preocupante pentru mediul antreprenorial.

Evenimentul s-a desfășurat sub forma unui seminar deschis, cu respectarea prevederilor legale și asigurarea tuturor măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii SARS-COV2.

Pe parcursul celor 2 zile de eveniment au participat peste 100 persoane  reprezentând aproximativ  80 de companii brașovene,  acestea transmițând un feedback pozitiv cu privire la tematicile, desfășurarea evenimentului și au apreciat deschiderea BNR.

TEMELE ABORDATE:

Inflația – marea provocare a contextului macroeconomic actual
Prezentarea cauzelor intensificării fenomenului inflaționist la nivel global și explicarea măsurilor de politică monetară adoptate de BNR pentru temperarea presiunii inflaționiste.

Despre bani, instrumente de plată, open-banking și progrese în tehnologia plăților
Prezentarea instrumentele de plată tradiționale folosite în relațiile comerciale (cec, cambia, biletul la ordin) și a soluțiilor moderne/digitale de plată, dar și a unor modelele inovatoare de afaceri în domeniul plaților.

Intermedierea financiară și amprenta antreprenorială a României
Explicarea rațiunilor care stau la baza deciziilor băncilor în contextul economic actual și prezentarea principalelor produse bancare adresate IMM-urilor.

Oportunitati de finantare nerambursabile pentru IMM-uri si companii mari
Prezentarea programelor de finantare nerambursabile care se vor lansa la finalul anului 2022, pentru dezvoltarea IMM-urilor si a companiilor mari, in vederea refacerii capacitatii de rezilienta.

Pe parcursul celor două zile de desfășurare a evenimentului, ne-am bucurat de o largă participare din partea mediului de afaceri din județul Brașov, care și-a manifestat foarte deschis interesul pentru subiectele propuse, prin implicarea activă în discuțiile purtate cu această ocazie.

Contact: Alina Tampa, Departament Marketing&PR, CCIBV

0268 547 084
alina.tampa@ccibv.ro