Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 28.09.2022 – 05.10.2022

● Ordin nr. 121 emis de A.N.R.E pentru modificarea unor ordine ale preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei privind piaţa de energie electrică (M.O.nr. 949/29.09.2022)
 
●  Ordin nr. 1711 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate de instituţiile financiare raportoare în vederea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute la art. 62 alin. (1) şi art. 291 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O.nr. 951/29.09.2022)
 
●  Ordin nr. 21451 emis de M.C.I.D. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat “Centrul de competenţă”, aferentă Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, pilonul III, componenta C9 “Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare”, investiţia 5 “Înfiinţarea şi operaţionalizarea centrelor de competenţă”  (M.O.nr. 953/30.09.2022)
 
●  Lege nr. 273 pentru modificarea art. 39 alin. (2) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. (M.O.nr. 954/30.09.2022)
 
●  Ordin nr. 2540 emis de M.M.A.P. privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Comitetului interministerial pentru analiza cadrului legal aplicabil sectoarelor cu impact asupra biodiversităţii (M.O.nr. 954/30.09.2022)
 
●  Ordin nr. 949 emis de M.E. pentru modificarea unor ordine ale ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri privind finanţarea întreprinderilor mici şi mijlocii şi domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp şi 100 kWp necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în Sistemul energetic naţional, precum şi a staţiilor de reîncărcare de 22 kw pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug – in, prin Programul de finanţare “Electric Up” (M.O.nr. 955/30.09.2022)
 
●  Hotărâre nr. 1181 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 571/2016 pentru aprobarea categoriilor de construcţii şi amenajări care se supun avizării şi/sau autorizării privind securitatea la incendiu (M.O.nr. 956/30.09.2022)
 
●  O.U.G. nr. 131 privind modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 106/2022 pentru susţinerea acordării de reduceri ale preţurilor la benzină şi motorină şi pentru modificarea art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 41/2022 pentru instituirea Sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e – Transport şi de abrogare a art. XXVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021 privind unele măsuri fiscal – bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O.nr. 956/30.09.2022)
 
●  Hotărâre nr. 1187 privind alocarea de sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Externe (M.O.nr. 961/03.10.2022)
 
●  Lege nr. 275 privind respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii (M.O.nr. 961/03.10.2022)
 
●  Lege nr. 278 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O.nr. 967/04.10.2022)
 
●  Ordin nr. 5439 emis de M.E. privind organizarea, desfăşurarea şi calendarul admiterii în învăţământul profesional şi în învăţământul dual pentru anul şcolar 2023-2024 (M.O.nr. 968/05.10.2022)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.10.2022 – 21.10.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.10.2022 – 21.10.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 10.10.2022 – 21.10.2022 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Curs Brokeraj de afaceri 25-28.10.2022

Curs Brokeraj de afaceri 25-28.10.2022 2021 1501


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online, pe platforma ZOOM,  în perioada 25-28.10.2022, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență și faliment), bazata pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri. Vânzarea și cumpărarea de afaceri sunt strategii populare în Europa – anual, peste 300.000 de companii și peste 2 milioane de angajați sunt transferați odată cu acestea.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seama celor care doresc sa profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzarilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România.
Cursul propus aduce plusvaloare companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și COO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Perioada de desfășurarea: 25 – 28 octombrie 2022 orele 09,00-16,00 cu pauză de prânz (cca.30 minute)

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 890 lei + TV A, iar cei ce se inscriu pana la data de 20 octombrie 2022, beneficiaza de o reducere de 10%.

Înscrierea se poate face până în data de 24 octombrie 2022  prin completarea formularului de participare de mai jos sau la adresa de e-mail: alina.tampa@ccibv.ro.

Contact

Alina Tampa –  Departament Marketing & PR – CCIBV

0268 547 084

alina.tampa@ccibv.ro

Analiza exporturilor de produse farmaceutice românești în SUA în anul 2021 și 6 luni în anul 2022

Analiza exporturilor de produse farmaceutice românești în SUA în anul 2021 și 6 luni în anul 2022 1907 1425

Vă prezentăm o analiză asupra evoluției exporturilor românești de produse farmaceutice  pe piața americană, în  anul 2021 și primele 6 luni ale anului 2022.

Statistica românească înregistrează o creștere semnificativă a exporturilor generale către SUA la sfârșitul anului 2021, respectiv de 52,3% comparativ cu 2020 (i.e. 1,851 miliarde dolari față de 1,215 miliarde dolari în 2020 și record al relației bilaterale) și cu o creștere de 26,3% comparativ cu 2019, când totalul acestora a fost de 1,465 miliarde dolari; în același timp, importurile din SUA s-au cifrat la 1,103 miliarde dolari (al 2-lea nivel record al relației comerciale bilaterale la acest indicator) față de 1,024 miliarde dolari, înregistrând o creștere de 7,6% față de 2020 și una de 22,0% comparativ cu 2019). Totalul schimburilor comerciale, de 2,954 miliarde dolari, a fost mai ridicat cu 31,9% comparativ cu sfârșitul anului 2020 și mai mare cu 24,7% față de 2019.

Pe primele 6 luni ale anului în curs, dinamica schimburilor comerciale româno-americane a continuat să fie pozitivă, înregistrând o creștere de 15,0% și un total de 1,761 miliarde dolari, exporturile accelerând la 1,213 miliarde dolari (creștere de 32,4%), în timp ce importurile au consemnat o scădere de 10,9%, până la nivelul de 548 milioane dolari. Excedentul comercial a continuat să fie favorabil țării noastre, fiind de 665 miliarde dolari, aceste fiind cu 54,8% superior celui înregistrat pe primele 6 luni ale anului 2021.

Analiza evoluției exporturilor românești de produse farmacautice  poate fi consultată mai jos.

Contact: Razvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada României în SUA
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro

Lansare proiect ”Digital în Centru”

Lansare proiect ”Digital în Centru” 1480 1184
Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de lider de proiect, în parteneriat cu  MAGAZINELE OASIS S.R.L., implementează începând cu data de 23.09.2022 proiectul „ Digital în Centru”, ID SMIS 142903 , proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, obiectiv specific 3.12: Îmbunătățirea nivelului de cunoștințe/ competențe/ aptitudini aferente sectoarelor economice/ domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților, contract POCU/860/3/12/142903.

Obiectivul general al proiectului este reprezentat de îmbunătățirea nivelului de competențe digitale de bază, avansate și specializate, a 310 de angajați Regiunea de Dezvoltare Centru urmarind asfel cresterea capacitatii de insertie profesionala si a adaptabilitatii acestora la dinamica sectoarelor economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și în corelare cu domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.

În cadrul proiectului, se vor desfășura următoarele activități:

  • Cursuri de inițiere în competențe informatice
  • Cursuri de perfecționare în competențe digitale
  • Programe de formare digitală destinate specialiștilor IT
  • Cursuri care vor viza digitalizarea marketingului
  • Sprijin acordat întreprinderilor în vederea organizării de programe de învățare la locul de muncă în domeniul alfabetizării digitale

 Rezultate:

  • 3 întreprinderi introduc programe de învățare la locul de muncă la 6 luni după finalizarea Sprijinului
  • 280 persoane dobândesc o calificare/ care și-au validat competențele în sectoarele economice/domeniile cu specializare inteligentă aferente SNC/SNCDI la încetarea calității de participant
  • 33 întreprinderi sprijinite
  • 310 angajați care beneficiază de programe de formare
  • 6 evenimente de conștientizare

Manager de proiect: Daniel Gabor

Contact

Daniel Gabor – Manager de proiect

0268 547 084
daniel.gabor@ccibv.ro

Seminar: Modificări fiscale cu impact asupra afacerilor începând cu 1 ianuarie 2023

Seminar: Modificări fiscale cu impact asupra afacerilor începând cu 1 ianuarie 2023 1180 885

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să participați la seminarul interactiv ” Modificări fiscale cu impact asupra afacerilor începând cu 1 ianuarie 2023”, punând accentul pe noile reglementări care privesc microîntreprinderile.

Seminarul vine în întampinarea problemelor cu care se confruntă antreprenorii, managerii și directorii financiari în gestionarea provocărilor întâmpinate de companii pentru adaptarea la noile reglementări fiscale.

Află ultimele noutăți și abordări fiscale de la un profesionist în domeniul fiscalității: dl Sorin Bâscă – Expert contabil și Managing partner la compania Cont Consulting SRL.

Despre seminar:

  • Susţinut de un specialist în domeniul fiscalității;
  • Format INTERACTIV;
  • Se va derula  cu prezență în sală, în limita locurilor disponibile, cu respectarea distanțării fizice și a reglementărilor legale în vigoare;
  • Program: sesiuni de prezentare și Q&A,  aprox. 3 ore

Teme principale abordate:

  1.  Parcurgerea și explicarea noutăților fiscale din 2022 și 2023;
  2. Impozitarea microîntreprinderilor în 2023;
  3. Controalele ANAF în 2023 – Sunteți sau nu vizat de inspectorii ANAF? 
  4. Q&A.

Beneficiile participanților:

  • actualizarea informației;
  • cunoașterea altor puncte de vedere, interpretări și abordări;
  • posibilitate de dialog deschis cu guest speaker-ul și ceilalți participanți.

Data desfășurării | 13 octombrie 2022
Ora desfășurării | 14:30 – 17:30
Locația | sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, Sala Expo 1
 
Tarif de participare:
– 195 lei/persoană, la care se adaugă TVA.
discount 10% pentru membrii Camerei de Comerț și Industrie Brașov

Înscrierile se fac prin completarea formularului de înregistrare a participării de mai jos sau pe e-mail la adresa: evenimente@ccibv.ro

Înscriere și plată:
– data limită pentru înscriere și plată: 10 octombrie 2022
– plata se va efectua prin virament bancar, în contul bancar RO18BRDE080SV05853520800 deschis la BRD-GSG Braşov, cod fiscal RO4443167 sau direct la casieria CCI Brașov.

Contact

Afrodita Mălureanu – Departament Marketing&PR – CCI Brașov

0728 137 733
afrodita.malureanu@ccibv.ro

Ofertă specială pentru membrii CCI Brașov prin programul M2M

Ofertă specială pentru membrii CCI Brașov prin programul M2M 945 709

Sărbătorește finalul de an alături de colegi la Serenity Resort, în mijlocul naturii!

Compania  Serenity Resort, membră a CCI  Brașov,  oferă membrilor CCIBV, prin programul M2M,  5% discount pentru evenimentele corporate pe care doresc sa le organizeze în locațiile lor.

Înconjurat de munți și situat pe malul lacului, Resortul dispune de 2 săli de evenimente și 14 vile individuale de cazare.

Serenity Ballroom are un design unic, având o cupolă impresionantă din sticlă.

Numărul minim de persoane este de 100, iar capacitatea maximă este de până la 500 de persoane. Sala este dotată cu cel mai recent sistem de sonorizare Meyer Sound, lumini, mese, scaune din catifea și, de asemenea, cu o terasă generoasă acoperită cu pergolă retractabilă. Atmosfera este completată de fântâna din fața sălii.

Pontonul este situat pe malul lacului, fiind perfect pentru evenimente mai restrânse. Capacitatea maximă este de până la 40 de persoane.

Pentru petrecerea perfectă se pot adăuga momente precum: foc de tabără, live cooking (midii, proțap de curcan, gulaș de vită) sau foc de artificii.

Serenity Resort este alegerea potrivită, iar pentru orice modificare sau solicitare vă stăm cu drag la dispoziție pentru a vă putea creiona evenimentul după dorințele dumneavoastră, flexibilitatea fiind punctul nostru forte.

Contact

Afrodita Mălureanu – Departament Marketing&PR CCI Brașov

02680547 084
afrodita.malureanu@ccibv.ro

Oportunități de afaceri din ROMÂNIA

Oportunități de afaceri din ROMÂNIA 1665 833

Camera de Comerț și Industrie  a României ne informează cu privire la oferta comercială pentru furnizarea de îngrășăminte agricole .

Compania Angro Prim Distribution SRL, importator și distribuitorul oficial al grupului de companii “OSTCHEM” -producători de îngrășăminte minerale pentru agricultură, oferă aceste produse pe piața din România.

Această ofertă poate fi vizualizată accesând platforma Sistemul Național de Informații de Afaceri (www.snia.ro

Contact

Direcția Relații Interne și ICC Romania, CCIR Business Center

021 319 1885

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 03.10.2022 – 14.10.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 03.10.2022 – 14.10.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 03.10.2022 – 14.10.2022 pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 21.09.2022 – 28.09.2022

● Hotărâre nr. 1164 privind aprobarea Procedurii de acces online al salariaţilor sau foştilor salariaţi la datele din registrul general de evidenţă a salariaţilor, a modalităţii de generare şi descărcare a extrasului, precum şi a condiţiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă şi/sau specialitate (M.O.nr. 937/26.09.2022)
 
O.U.G. nr. 128 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 (M.O.nr. 937/26.09.2022)
 
Ordin nr. 1294 emis de M.E. privind aprobarea schemei de ajutor de minimis “Sprijin acordat pentru implementarea Programului de creştere a competitivităţii produselor industriale”(M.O.nr. 944/27.09.2022)
 
Ordin nr. 1364/1383 emis de M.M.S.S. și M.N.S. privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011(M.O.nr. 944/27.09.2022)
 
Ordin nr. 2614 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea IMM-urilor şi a întreprinderilor mari în implementarea unor măsuri de îmbunătăţire a eficienţei energetice a clădirilor industriale şi construcţiilor anexe şi a clădirilor pentru prestări servicii şi construcţii anexe la nivelul întreprinderilor în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (M.O. 945/27.09.2022)
 
Ordin nr. 2615 emis de M.I.P.E. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat având ca obiectiv sprijinirea investiţiilor destinate promovării producţiei de energie din surse regenerabile pentru consum propriu la nivelul întreprinderilor (M.O. 945/27.09.2022)
 
Ordin nr. 2613 emis de M.I.P.E. pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis privind eficienţa energetică la nivelul IMM-urilor şi întreprinderilor mari în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (M.O. 945/27.09.2022)
 
Ordin nr. 2523 emis M.M.A.P. privind aprobarea Ghidului specific – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.C, pentru subinvestiţia I.1.c „Centre integrate de colectare separată prin aport voluntar destinate aglomerărilor urbane“, componenta 3: Managementul deşeurilor (M.O. 946/27.09.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane